Blíží se odbdobí, kdy řada lidí vyrazí na vytouženou dovolenou. Ne každý má tolik času, aby na kolo nasedl hned u svého domova. Pokud se rozhodnete cestovat letadlem, může vám pomoci následující článek
Ahoj,
ja uz som zacal tiez balit. V nedelu o tyzden odlietam do Provence. Veru ked som ten mensi priatelkin bike daval prvykrat do krabice, tak som si myslel ze sa tam nevojde a trvalo mi to tristvrte hodiny vymysliet ako to tam vhodne napchat. Moj bike ma aj predny nosic a ten bude musiet ist asi tiez dole.
Po prilete budem musiet improvizovat - co s krabicou..
... pokud je to EU, pak vyhodit do tříděného odpadu ! :-)
Nejlepsi je Delta -- pri ceste do USA mi ohnuli vidlici, takze mi pak dva mesice kolo tahlo doleva. Po ceste nazpatek mi ji ohli nazpatek, takze nakonec jsem do servisu nemusel.
Taky s troskou do mlyna , sice to je v anglictine ale je tam fura uzitecnych informaci . http://ibike.org/encouragement/travel/flying.htm
Myslím, že k problematice kola v letadle je už dost příspěvků ve fóru: diskuse/ na kole do světa / kolo do letadla. Psát příspěvky znovu je proto trochu rozmělňování.
Ad příspěvek: vypuštění duší nařizují letecké společnosti jako povinné.
Ad2:u balení je rozdíl, kam člověk letí a jak se tam asi budou ke kolu chovat. Při letu z Prahy do Lisabonu a zpátky je to jiné, než pokud letíte na východ nebo do třetího světa. A ten, kdo bere kolo do letadla, často míří právě do třetího světa.
Když už jsi to kdysi všechno probrané důkladně pročetl, tak sis mohl všimnout, že duše se vypouštět nemusí... To samé se vzduchovými vidlicemi a tlumiči. Alespoň k tomu není rozumný důvod... Proč taky, nákladový prostor je přeci nějakým způsobem natlakován na přibližně normální tlak (Někdo by to mohl upřesnit, ona je to určitá hodnota, ale nevím teď hodnotu. 1km výškových ?), jinak by tam asi pochcípala všechna přepravovaná zvířata :-) To samé s teplotou, určitě tam nebudou nějaké životu nebezpečně extrémy.
To, že to některé společnosti chtějí, je sice smůla, ale opravdu k tomu není jediný logický důvod...
Vypouštění duší neni požadováno. A pokud se u odbávky najde někdo, kdo to vyžaduje, je to nesmysl.
Jak už jsem tady někde psal, v letadlech se přepravujou i auta s naprosto normálně nafoukanejma kolama. Stejně tak vidlice. Sice je tam dost velkej tlak, ale velikost této "tlakové nádoby" je z hlediska bezpečnosti letecké přepravy nepodstatná. Jediné co mohou na check-inu vyžadovat, je sklopení řidítek podelně s osou kola. (rozměrové důvody)
Příklad: oficiální vyjádření supervisora check-in ČSA:vidle nevypouštět,kla nevypouštět,řidítka sklopit.
prosim te , kde to sezenu napsany anglicky , ja to ukazu tem blbejm americanum az na me zase budou chtit vypustit duse . By jsi neveril , ale jeden z tech americkejch kretenu na letisti ktery chtel byt dulezitejsi nez mysi hovno v trave me vysvetloval , ze moje napumpovany duse ohrozujou bezpecnost vsech cestujicich a mohla ho trefit Pepka kdyz me s tim cancem rozesmal ......
Pokud to mají přímo v podmínkách přepravy, tak to asi neukecáš...
Povedlo se me to ze nebudu vypoustet inner tubes uz ukecat , v Calgary kdyz jsem cestoval do Phoenix , letel jsem s West Jets a je dost mozny ze okecavany mel technicky talent ale jsem se na ten detail neptal,nemuset pumpovat dve 700 x 35 Schwalbe marathon na 85 PSI malou pumpickou na letistii kdyz pospichas pozde vecer na campside vvyhoda .
Nema nekdo zkusenosti s timto:
http://www.cyklo-obchod.cz/?p=productsMore&...
Premyslim, ze by se to dalo pouzit pri zpatecnich cestach (plus obalit nejakym igelitem, ...), kdyz by clovek nemel krabici (nesehnal by ji, nemel moznost ji schovat po priletu...). Vim, je to jen takovej pytlik, ale splnoval by parametry nekterych spolecnosti, ktere chteji kolo zabalit do obalu na kola (bag).
D.
Bál bych se o kolo uvnitř, chybí tomu jakýkoli ochranné prvky.
Ahoj,
měli jsme podobné vaky na kola, tuším, že od nějaké české firmy. Všech 16 letů po Evropě absolvovala obě kola v pohodě, neutrpěla žádnou újmu. Záleží určitě na štěstí, kdo a jak se k tomu zavazadlu chová hlavně při nakládce a vykládce (občas vidíš u letadla, jak nějaký kufr žuchne z toho pásu z hodně velké výšky...), možná jsme měli štěstí (jen jednou nám oba vaky ztratili při návratu z Islandu, po třech dnech vaky dorazily, kola byla nepoškozená).
Vak má určitě pár předností - je skladný, dá se dovézt do nejbližšího kempu a tam nechat v úschovně (bývají, na rozdíl od úschoven na letištích, zdarma), když se vracíš ze stejného místa domů. Nemusíš ztrácet čas sháněním krabice při cestě zpět, pokud jsi tu první po příletu na letišti vyhodil.
Vak má určitě i své mouchy - je těžký, náchylnější k proděravění a kolo je v něm skoro jako nahé... ale dá se ve vaku obložit (spacáky, stan, brašny, oblečení, karimatky, ostatní věci) a trochu tak eliminovat možnost poškození.
Ahoj.
Diky za info.
Tenhle vak je opravdu jen takovej sustacek...Teda soudim dle jeho vahy a moznosti zbaleni do maleho balicku.
Kdyz to tak ctu, tak spousta lidi pouziva jen nejake igelity (zvlaste pri zpatecni ceste, kdy neni krabice). No ja jsem silenej matlal, takze boj s igelitama mi prijde silenej. Proto hledam nejakej "pytlik", kterej bych si pri ceste tam pribalil do krabice, na miste ho klidne vezl na kole (tohle vazi cca 0.5kg) a pouzil ho pri ceste zpet.
A nebo premyslim o nejakem polstrovanem (asi mate vy), kterej bych si nechal nekde uschovat...kemp, hostel, ...
Jak moc je zbalitelnej ten vas vak? Da se nejak poskladat na kolo (odvoz do kempu), nebo je moc "tuhej".
Kuju za info
Vak mám a pocity z něj jsou trochu rozporné. Sbalit se dá ale dost neforemně. Kousek se dá odvézt, ale vozit ho sebou celou dobu by nešlo.
Jinak na převoz samotného kola je dobrý, ale když jsem se vracel z Řecka a měl jej naložený spoustou dalších věcí - i s kolem vážil 44 kg, tak se to táhlo hodně blbě. I přes to že má kolečka. Kdybych jel s normálním kolem, tak se budu rozmýšlet jestli vak, nebo krabici. S leháčem je to jasné. Budu muset vyrobit krabici na míru.
Vozit je urcite sebou nechci. Kdybych poridil polstrovanej, tak ten bych maximalne odvezl nekam za mesto do uschovny. Jenze me prijdou tezke. A navic neskladne i na ten odvoz do uschovny:-)
Ale spis premyslim jen o tom sustakovem. Ten se dle obrazku da zbalit do maleho balicku. Spis by to bylo kvuli tomu, ze nektere spolecnosti prudi, ze kolo neni v krabici nebo nejakem vaku.
A krabice se taky blbe vozi nekam za mesto. Jednou jsem ji tahl z cykloshopu domu a stacilo mi to:-) Vitr si semnou delal co chtel:-)
Já na krabici nedám dopustit.
Když ti stačí šusťák a nebojíš se o kolo, tak to už je lepší skamarádit se na letišti s nějakou místní letištní dozorkyní uklízečkou a potom jí říci o igelitové pytle od uklízeček a do toho to zabalit, vyzkoušeno (Larnaca)
Nemám nic proti vakům, nepozdává se mi tento právě pro to, že nemá žádné ochranné prvky.
Vždy záleží na tom, kdo se k tomu kolu dostane. My jsme nyní cestovali do Států a kola jsme měli v krabicích (6) a v jednom vaku, který byl vyztužen v kritických místech a kola dopadli všechny dobře. Krabice měli pomlácené rohy, takže nějakou ránu určitě schytaly.
My jsme cestovali dodávkou, takže jsme krabice rozložili a vozili na dně kufru, což bylo OK. Krabice jsme ovázali streč fólií a nebyl problém, ty které ovázány fólií nebyli, tak byly trochu potrhané.
Ja jsem nedavno nekde cetl clanek o tom zda krabici nebo vak.
V jednom tam meli asi pravdu. Nikdo neresi, co je v nejake krabici. Hodi ji do letadla a na to nahazou vse ostatni. Kdezto, kdyz vidi kolo ve vaku (nebo jen v igelitu), tak si daji preci jen trosku bacha, aby nemeli problem s tim, ze je treba nekde skrable, ponicene.
Nevim. Dle meho jsou to obycejni delnici, co makaji za mizernej peniz a tak je jim mozna vse jedno. Ale clovek nevi...
Jinak ja bych smerem tam asi letel s krabici. Spis resim zpatecni let, pac pristi rok se chystam nekam letet a budu odletat z jineho letiste nez z toho, na ktere prifrcim.
Jinak jsem cetl, ze Adventura uz leta leta s vakama a nemaji vubec zadny problem. Netusi nekdo, co maji za vaky?
Úplně blbý, jen slabá látka. V podstatě jsou asi šité na krabice, mají takový tvar.
No vidis...a pry jsou spokojeni.
Hlásím poslední zkušenosti:
1. VIE - podávat se dá kolo přímo u nadrozměrných zavazadel. Tedy nemusíte s ním k šaltru do fronty. Velmi praktické!!! Odbaví Vás vlastně u nadměrných zavazadel bez fronty. Už podruhé letos za kolo 40 EUR.
Tři španělé se pokusili podat kola úplně bez obalu a byli odmítnuti, ale dali jim nějaké staré krabice k dispozici.
2. DEL
Funguje balení do folií, takže by to šlo zkusit zabalit jen do folie. Jinak zmatek nad zmatek (myslím, že třetí nejhorší letiště světa), ale za účelem odbavení kola přidělen zaměstnanec, který to martýrium absolvuje s Vámi takže to jde (systém - odbavovací přepážka - přepážka s kontrolou - přepážka pro podání )
3. IXL
Z DEL do IXL (domestic) vzali kola zadara a ještě přidělil bikerům bussines class se snídaní v porculánu. Člověk se až bál jak todle dopadne o)))
To by chtelo seznam letist, kde bali do folii:-) Uz nekolikrat jsme to tu davali dohromady. Myslim, ze nejjednodussi je prave kolo zabalit do folie a pak ho strcit do nejakeho lehkeho vaku. To jen pro ty slecny na tom saltru, pac ty obcas remcaji, ze kolo nenji v krabici nebo ve vaku.
Nekde jsem mel odkaz, kde byl seznam leteckych spolecnosti a jejich podminky pro prepravu kol (cena, zabaleni, ...). Ale nemuzu to najit:-( A mam pocit, ze spousta nizkonakladovek tam ani nebylo.
Návod na improvizaci.
http://mirekbik.rajce.idnes.cz/Bikerinky/
Biker si musí poradit i když přijede na letiště bez vaku, krabice, lepící pásky, na letišti není balicí stroj a nebalené to vzít nechtějí. o))))
Zneuziju tohle vlakno na jeden dotaz, teda spis prosbu.
Nema nekdo moznost zmerit rozmer krabice na kolo? Nejakou klasickou (na MTB). Ja tu bohuzel zadnou nemam a ani nemam moznost zajit do cykloshopu (proste tu neni...teda jeden je, v pristavu, ale tam ted pripravuji lode na leto:-) ).
Potrebuji zjistit cenu od Carga a zjistil jsem, ze hodne zalezi na rozmerech. Uz jen zmena sirky krabice o 1cm je dost draha. Proto bych potreboval nejake realne rozmery a ne si je tu cuclat z prstu.
Kuju moc.
Tak to máš různé. My když jsme jeli, tak jsme měli 3 druhy krabic a třeba zrovna na šířku se lišily asi o 5 cm a na délku tak o 20 cm.
Ja to tusil:-(
Prostě když už si diktuješ, tak si řekni přesně od jaké značky kola to chceš a jaké velikosti rámu :o)))
Hele, ale abys neřekl... Příští týden se chystám do servisu, tak si zkusím vzpomenout :o)))
Ja nechtel byt tak drzy:-) Author...co jineho u nas:-)
Ono se to ma tak. Kamarad pred dvema roky posilal kamsi kolo se spoustou kramu. Vyslo ho to tusim na 5tis. Tak jsem si nechal od Zakyho spocitat, kolik by to stalo (rozmer bedny jsme fakt odhadli). Jeho cena byla tusim 3x vetsi. A kamarad posilal od nich. Zaky pak psal, ze hodne zalezi na rozmerech...ze stacilo, aby byla o trosku uzsi a cena mohla byt uplne jinde. A tak se pidim po nejakem realnem rozmeru krabice.
No tak já myslím, že paradoxně může být levnější to kolo doprovodit osobně. V roce 2006 jsem letěl na západní pobřeží USA (SkyEurope+Delta+Delta) a kolo prošlo zadarmo jako moje zavazadlo (zbytek věcí na dva měsíce jsem měl v příručním). Nazpět mne Delta zkasírovala o nějakých 2500,- že ta krabice je oversize. Ale o centimetry nešlo, byl to paušál.
Tam kam chci letet ja, tam je to takove...na prd. Zapsane zavazadlo tusim max 22Kg. Kolo se plati zvlast a neni vubec levne....plati se jako nadvaha.
Ten balik, co tam posilal ten znamy vazil tusim 50kg. Dal tam uplne vse.
Chci jen porovnat ceny, kolik by stala letenka+balik a letenka+nadvaha. Pak uvidim.
Michale,já razím zásadu:co nejméně zavazadel,vše si koupíš na místě(zjednodušeně-v pravé kapse hotovost, v levé kreditky).Pokud jsi dlouhodobě v UK,nevyplatilo by se Ti mít na ostrově jedno kolo a zde druhé?
Nechci to tahat na ostrov:-) Prave, ze chci z ostrova zmizet...a pekne daleko:-)))
No tak já měl podmínky do toho USA podobné --limit 20Kg, do toho se mi kolo s příslušenstvím i krabicí vpohodě vešlo, takže žádná nadváha. No ale jestli toho stěhuješ víc, tak to je jiná.
Pravdepodobne budu:-( Preci jen to vypada, ze kdyz tam poletim, tak to bude na rok:-)
A ja myslel, ze i turisticka trida do USA ma vic kg....:-)
To víš že jo, v době hospodářské krize se budeš stěhovat s půlkou domácnosti... :-) Tůdle... Hezky podpoř jejich domácí trhy a nakup si hezky pěkně všechno znova, skrblíku :-)
Nejsu kokot, abych si v kazde zemi, kam pojedu, kupoval vse znova:-)))
A navic. Tvoje kolo by ti nedalo pres drzku, kdyby vedelo, ze jedes na pekne misto a ono sedi doma???
Kolo ma (oproti manzelce) mj. tu vyhodu, ze klidne muzes chvili jezdit i na jinem kole a ono se za to na Tebe nezlobi.
atd.....
S klidnym svedomim muzes mit vice kol.....
At jedes jak chces rychle, do cile dorazite vzdy spolecne...
S kolem nemusis spat...
Kolo nema tchyni....
Takze by se to Tvoje imho nezlobilo, kdyby sis v daleke cizine koupil nejake jine. Ale prodrazi se to, to je fakt.
To nemusíš, ale pak si opatrně spočítej jestli poplatky za přesun všeho toho harampádí letadlem nebudou nakonec vyšší než kdybys ty věci radši koupil nové :-)
Moje kolo je vychované, vždycky spořádaně čeká až se se mnou bude moci zase podívat ven ;-) A dokonce bez keců :-)
Kolo a to ostatni harampadi za cenu poplatku, pripadne baliku, nekoupis....
Taky jsem o tom premyslel. Ale kupovat kolo, na to nosice, brasny...a treba i stan a podobne. Zbytecne.
Dělám si srandu, neber to vážně, jo ? ;-)
Ja tady moc veci vazne ani neberu...:-)
Do Států z Pha máš možnost vzít dvě zavazadla a každé může mít 23 kg. Respektive to jsou transatlantické lety.
No tak jednak to záleží na společnosti a jednak ne všechny letadla do států letí z Prahy, takže tě může snadno limitovat omezení nějaké jiné společnosti, se kterou letíš nejdřív do Frankfuru apod. 20kg nebo 23kg si už možná nepamatuju, asi máte s těmi 23 pravdu.
A nedá se to na letadlo přidělat jak ty raketoplány ? Možná by se to nebralo, jako zavazadlo, nebylo by v zavaz.prostoru, tak asi bez poplatků.
http://www.astro.cz/apod/ap030805.html
Podle mne to bude z důvodů vzletové hmotnosti letadla a tím odpovídající spotřebě paliva ;-) Takže když to pořád poletí s tím letadlem, ať už kdekoli uložené, připevněné, tak to pořád něco váží :-)
Když dáš napříč nějakou fošnu, tak bude sloužit jako další křídla. Ještě mu zaplatí letenku.
Fošnu...:-) To je výraz pro křídlo. To Zakarr nepřežije:-)))
133x76x22
od kola TREK rám 19,5. UF zrovna jsem to tam narval o)).
Jsou i větší modely, až o 10 cm delší, ale to pak dělá trochu neplechu na letištích a tak. Myslím, že ty větší jsou o GT.
Diky moc! Alespon mam predstavu:-)
Kam frcis? Do toho Maroka???