Otevření Panevropské trasy v polovině dubna znovu vyvolalo diskuze, jestli Česká republika má co nabídnout dálkovým cyklistům, kteří jsou zvyklí na německý nebo francouzský standard. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži.
Proč je, prosím, "Průvodce po Panevropské ..." zde? Neměl by být spíš v "Do světa na kole"?
Nebo naopak: Má ještě smysl dělit příspěvky v "Diskuzi" do "chlívečků"?
A teď: Hrrrr do mě!
8-)
Hrrr do tebe. Smutne je, ze diskuze k clanku "Průvodce po Panevropské trase (1.) " zacne zase nesmyslne tim, zda byla diskuze dobre zarazena (odrazova cara pro spoustu plku). Neni to jedno?
A jinak diskuze k tomuto clanku je zarazena dobre. Je v chlivecku "Diskuze k článkům" a tento chlivecek se zobrazuje v hlavni diskuzi. Stejne jako spousta jinych chlivecku: "Lehocipedy, ležatá kola", "Cyklistické akce", ... . Chlivecek "Do světa na kole" se zobrazuje zvlast, protoze je preci jen trosku specificky a ne kazdeho zajima. Takhle to je na techto strankach rozdelene a prijde mi to OK.
Neresil bych to.
Já chápu, že dálkové cesty jsou hezká idea, ale já jsem stále toho názoru, že většina lidí vezme odpoledne cykloláhev a dvě tyčinky do kapsy a jede na kolo na dvě hodinky po okolí.
Většina z nás tedy hledá bezpečné výjezdy z města k přirozeným rekreačním oblastem a ne zkratku na Paříž :-(
Bohužel městské cyklokoridory nejsou mezi politiky tak populární, jako dálkové trasy.
Přitom bych řekl, že nejvíce karambolů s cyklisty je ve městech a blízkém okolí. Zrovna v sobotu si o mne jeden dobrák urazil zpětné zrcátko, když musel předjíždět do kopce v úzkém místě ...
Na druhou stranu je dálková cyklotrasa jakýsi základ, od kterého se mohou odpíchout místní cyklotrasy. U nás třeba začíná cyklotrasa podél Sprévy do Berlína a je to třeba dobrá možnost jak vyjet rychle z Budyšína někam do přírody, tedy k nám nebo mezi jezera Dolní Lužice. Tím, že je to trasa No. 1, tak umožní těch X km ujet rychle a pohodlně a pak si můžeš jezdit někde po místních cyklotrasách.
Problém je v tom, že já nebydlím v bývalé NDR, která přebrala pravidla v budování silnic a komunikací z civilizované části Evropy, ale v České republice :-(
Takže dálková cyklotrasa Odra - Nisa je "vybudována" formou žlutých tabulek, ne změnou komunikací. Změna je viditelná okamžitě po přejetí hranic nedaleko Žitavy.
A veškeré vybudované úseky cyklotras, samozřejmě v asfaltu, na sebe:
A) nenavazují
B) jsou plné bruslařů
C) málokdy řeší opravdové dopravní problémy cyklistů
Mě je jasný ten rozdíl mezi ČR a Německem, ostatně ty cyklostezky je jedna z mála výhod bydlení na hranici. Chtěl jsem tím jen ilustrovat, že dálková cyklotrasa může být přínosem. Jenže bohužel máš pravdu ve všech bodech A..C. O to víc mě to štve, že přejedu těch pár metrů přes hranici a podmínky pro cykloturistiku se výrazně změní. Připadám si jako ten švec, co si odskakoval do země krále Miroslava.
Dálková cyklotrasa samozřejmě přínosem je, ale když neexistují ty místní trasy, tak ta dálková nějak ztrácí smysl.
Pro auta se také nestaví jen dálnice.
Naopak, myslím, že rozsáhlá síť lokálních tras vyvolá daleko větší poptávku po kvalitních spojovacích trasách, než pouhé budování dálkových tras.
Stále však trvám na tom, že dosah běžného rekreačního cyklisty je cca 100 km od domova a na delší trasy vyráží jen naprostá menšina cyklistů.
Kdyz jedu v okoli bydliste, moc po cyklotrasach nekoukam. Obcas jedu po cyklotrase, obcas hledam nove cesty polnima a lesnima cestama a pesinama. Kdezto kdyz jedu nekde dal, a v nezname krajine s nalozenym kolem, tak ty cyklotrasy jsou pro mne potrebnejsi.
A já bych zas chtěl cyklotrasy, které by mě vyvedly z města, abych nemusel po výpadovce, když jedu do přírody. Samozřejmě, můžu "brousit" jeden okruh za domem, ale to mě nebaví a rád se podívám i kousek dál.
Přesně tak. A jak města pomalu věnčí víc a víc čtyřproudých obchvatů, je pořád větší problém z nich bezpečně vyjet. Vadí mi, že kdykoli chci s dětmi ven z města, musím si nejdřív sám projet, kudy ven a kudy zase zpátky. Jak jsem jednou venku, už je to pohoda, a dá se jet z mapy. Ale než se člověk proplete těma dálnicema a rozvoraným, neustále se měnícím staveništěm, co ho máme kolem celé Prahy...
Suhlasim s Pavlom. Cyklotrasy (je to ine ako cyklostezky) v mojom okoli ma takmer nezaujimaju. Mam uz svoje cesty najdene v okruhu najmenej 6 kilometrov.Trufam si tvrdit,z e sa daju najst vsade. A ak sa nieco v okoli zmeni, tak si najdem inu trasu skor, ako ktokolvek na urade smeni cyklotrasu. Naopak cyklotrasy v cudzom prostredi vyuzivam, lebo to tam nepoznam a ked vidim znacku cyklotrasy, tak predpokladam, ze ta cesta by snad mohla byt na bicykli zjazdna.
a ty bruslare jako strilet? nebo co s nima? kdyby nejaky ridic nadaval, ze jsou silnice plne cyklistu, tak se z neho muzete pominout.
Pak ať to ale nenazývají "cyklostezka", když se tam producíruje každý... I ten, kdo tam opravdu nemá co dělat...
Co třeba free time route, aby to bylo trošku moderní označení. Kdyby o tom pak politici mluvili, bylo by jasné že neuspokojili jen jednu na cyklistiku orientovanou skupinu, ale veškeré voličstvo. :))
presne tak. ja jsem tez krom jezdeni na kole nadseny bruslar a mrzi mne, kdyz slysim, jak nas cykliste povazuji za parasity s stejnym nadsenim, jako podnikatele s pitbullem a blondynou v offroadech povazuji za skodnou cyklisty. mist vhodnych pro brusleni je neuveritelne malo, az jich bude vic, rozptyli se i bruslari. v soucasne dobe je nabiledni, ze z logiky veci jsou nejvhodnejsi dalkove trasy - dlouhy, nepreruseny kvalitni asfalt.
na druhou stranu, mam horace a kdyz jedu na kole po branicke trase, tak jsem snad jediny z horacistu, co objizdi bruslare travou. a to mam hadry od vietnamcu. ostatni "cykliste" v duhovych buznaobleccich a helmach neuhnou, proste po tom asfaltu MUSI jet a na bruslare nadavaji.u favoritkaru to pochopim, ale u horacistu nikdy. smutne.
Jestli sis nevsiml, tak se to jmenuje "Cyklostezka". A mesta dostavaji z EU penize na "cyklostezka" a ne na mutifunkcni silnici, ktera bude slouzit hlavne maminam s kocarkama, bruslarum, zahradkarum, rybarum.... To nam vadi.
At si zazadaji o prispevek na vybudovani parku pro bruslare....Jako se to dela vsude jinde ve svete.
Bránickou stezku používám k přesunům jen když se jede v partě a je tam tudy plánované. A řeším to stejně, tedy po trávě, bohužel na většině té trasy ani to nejde - z jedné strany plot, z druhé křoví, sráz nebo jiná překážka.
Když jedu sám, tomuto místu se vyhýbám a řeším to jinudy - například po stezce na druhé straně řeky a pak Barranďák nebo most inteligence :-), nebo to prostě vezmu horem po hlavní, přijde mi bezpečnější jet po silnici s auty než po cyklostezce s tímhle provozem.
Ten kousek, co máme ve městě by se mohl jmenovat kočárkobrusloexkrementostezka :o)))
co je to to treti zvlastni slovo v tom podivnem a dlouhem slove?:-))))
ále hovno .-))
Jo taaaak. Ale na tom se taky dobre jezdi...kdyz mas kvalitni podrazku, to je pak jizda:-)
Hele a fakt uz jsme v CR tak daleko, ze stavime pro hovna cyklotrasy?
Pokud má být cyklotrasa společná pro bruslaře a cyklisty, tak nemůže mít normální šířku stěží na dvoje řidítka !!!
Jasne. Musi byt sirsi a navic jasne rozdelena. A museji se na ni pohybovat rozumni lide (aby pochopili, ktery pruh maji pouzit kdyz maji na nohach brusle a ktery pruh, kdyz jedou na kole)....a to je nejvetsi problem.
loni jsem projel německo od jihu na sever a zpátky. Teď od východu na západ a kus Francie a Luxu k tomu. Rozdělený to tu nemaj, na cyklostezce jsou kočárky, pěší, bruslaři, běžci a lidi se psama.
Není problém!! V pohodě se dá jet skoro celou dobu 20-30km/hod a jen občas přibrzdit, když se to moc nahromadí. V Čechách je problém jednak kvůli povaze, ale hlavně v množství. Když je v prae jedna nebo dvě cesty, kde se dá bruslit, tak se tam prostě to množství lidí vejít nemůže. Tady je těch stezek a možností tolik, že se ti lidé prostě rozptýlí a nijak si nepřekážejí...