Kdyby sedačky vybírali pediatři, nejspíš by všichni rodiče za kolem táhli vozík.
Jen aby lide meli dostatecne relevantni informace. Prvni firmou dovazejici detske voziky byl prave AZUB BIKE, ktery je predstavil na podzin 2001 na veletrhu Bike Vysocina, coz je uz sedm let. A vseobecne se voziky daji poridit uz od cca 3500 Kc, i kdyz jejich kvalita je nevalna.
V kazdem pripade bych rekl, ze jizda s vozikem je urcite daleko prijemnejsi nez se sedackou. Mam sice zkusenosti s obemi variantami jen kratke, ale vozik vede. Hlavne v bezpecnosti, pri onom jiz zminovanem padu.
Vozikum zdar!
Pokud jedu na kole s dítětem, tak prostě nesmím spadnout. Párkrát mne synátor na sedačce v prudém stoupání převážil do zadu, ale nikdy jsem s ním za 4 roky (cca 40 dní, cca 1200 km z toho cca 60% mimo veřejné silnice) nespadl.
"A vseobecne se voziky daji poridit uz od cca 3500 Kc" máš snad na mysli AZUB TOM?? :-)
Na e-bay sa daju kupit nove za 90Euro - 9kg, uplne OK, keby som chcel neodpruzeny, jasna volba, za odpruzenie das bohuzial 10-15 000 navyse, v ostatnom su len kozmeticke rozdiely.
souhlas, mame takový 2 roky - lehký (Al), stabilní, žádný problém se nevyskytl ani po jízdě v drsnějších terénech. Kupovali jsme ho hlavně kvůli váze i ceně, ale spíš příjemně překvapil. Zvažovali jsme i croozer, ale nenapadá mě moc výhod té robustnější ocelové konstrukce. Rám při převrácení ochranou funkci určitě splní i u tohoto a s každým vozíkem se navíc musí jezdit přiměřenou rychlostí i stylem.
Ne, ne, né.... ten stojí 4.990 Kč, ale je navržen tady u nás a odpovídá českým předpisům. Hlavně svou šířkou. Navíc se dobře skládá a dají se k němu připevnit některé další sety, jako kočárkový, či lyžařský.
Ještě bych si dovolil přidat odkaz na brněnskou firmu Benecykl, která dělá asi nejlehčí vozíky na trhu, viz http://www.benecykl.cz/cs/privesny-vozik-za... .
Vzhledem k tomu, že jsem prototyp tohoto vozíku testoval s nákladem 25 kg (batoh položený ve vozíku) i na nezpevěné cestičce vedoucí po trase MTB XC závodu Soběšická Mulda http://www.czex.cz/mulda , musím říci, že se s ním dá projet i v dosti obtížných podmínkách.
Také jsem však vozil své dva syny celkem cca 4 roky na sedačce po všech možných cestách i necestách a je jasné, že kvůli délce, šířce a možnosti překlopení do boku je pro ježdění po úzkých nezpevněných cestičkách sedačka lepší než vozík (resp. s vozíkem se prostě někde nedá vůbec jet a nosit ho v ruce i s kolem a dítětem bych ho nechtěl....).
Jako novopečený majitel vozíku Kozlík od BeneCYKLu nedám na tento elegantní, líbivý a především bezpečný výrobek dopustit. Je pravda, že děcko lze vozit v levnějších modelech, ale ruku na srdce - pokud si sám sobě sportzovec dopřeje lehké a kvalitní horské či trekové kolo, pak by bylo minimálně nečestní a nesportovní, aby jeho syn či dcerka jezdili v povozech cenové kategorie "second hand". A to se už vůbec nechci dotknout bezpečnostních kriterií (stabilita), které jsou z důvodu šikmého zavěšení kol na velmi vysoké úrovni, které lze jen obtížně sekundovat. Pro mě je Benecykl něco jako Audi ve světě aut - prostě vyšší level.
Otto
S kozlíkem máš možná pravdu, ale pokud jde o stabilitu, buď v klidu. Zkoušel jsem převrátit našeho Kraniche - za jízdy, rozskákáním, ručně, nájezdem na schod... Nepřevrátil. Věřím, že drahé modely přináší spoustu komfortu navíc, ale myslím, že špatné stability se nemusí uživatel bát ani u levnějšího vozíku. Nebo už jste to někdo převrhl? Zajímalo by mě, jaký typ a hlavně JAK ... :-)
jo toma a rovnou na střechu. najel jsem na trochu vyšší kořen jedním kolem a pravda je že vozík byl trohu přetížený na jedné straně, a zrovna na té blbé. cera visela přkurtovaná dolů. dopadlo to v poho, trochu křiku a za deset minut se jelo dál ale musel jsem slíbít že už budu dávat pozor
Ruku na srdce si klidně dám a rovnou ti povím, že kolo si kupuješ i klidně na 10 let mnohdy i více let (samozřejmě podle toho jak se o něj staráš a jak na něm jezdíš :-) ) ale vozík pro děti je tak na 3 roky. Vezmu-li ovšem v potaz, že s ním budeš jezdit hned od narození dítěte. A to do něj budeš muset ještě koupit kdejaké vložky pro novorozeňata apod. Jinak máš šanci jezdit až tak od 11 měsíců věku dítěte - tzn. celkově max. 2,5 roku používání vozíku, kdy většina rodičů vlastně jezdí v sezoně tzn. z toho tak max. 1,5 - 2 roky čistého času podle délky a charakteru sezony. Při koupi kvalitního nového vozíku včetně vložky pro novorozeně, odpružení, praporků, blikaček, rohožek a různých podprdelníků, závěsných čepů pro použití na více kolech apod. se ti cena takového opravdu kvalitního nového vozíku snadno vyšplhá i na 30 000,- Kč. A ruku na srdce investuje někdo do svého kola 30 000 ,- Kč každých 1,5 roku??? Asi jen málokdo. Takže pro mne je jedinou rozumnou volbou v tomto případě kvalitní vozík - rozumně ojetý, cca. 3 roky starý za 1/2 - 3/5 cenu vozíku nového. Samozřejmě vozík ve slušném stavu - nikoli vozík na odpis.
Máš svým způsobem pravdu, ALE:
1) s dítětem se dá jezdit i dříve bez speciální vložky pro mrňata. My jsme poprvé vyjeli ve 3 měsících a do vozíku jsme připevnili obyčejnou autosedačku (tu stejně skoro každej má). Vyžaduje to trochu přemýšlení, jak to udělat, ale výsledně to bylo, si myslím, hodně pohodlný. Kupovat speciální vložku na pár měsíců za 3 tisíce mi fakt příjde ujetý.
2) Jestli se ti podařilo sehnat vozík z druhý ruky, měl jsi teda dost velký štěstí. My jsme sledovali inzeráty a na jeden inzerát "prodám vozík" bylo asi tak 10 inzerátů "koupím vozík"... :-((
3) My jsme si právě z toho i tebou uvedeného důvodu koupili jeden z těch obyčejnějších a levnějších AZUBů, neříkám, že jsme bez výhrad, ale svoje to splní. Ale v žádným případě nebylo potřeba dokupovat praporky a další věci, vše potřebné bylo v ceně.
Souhlas. Plus je tu ještě možnost, že vozík postupně vystřídají dvě nebo více dětí. Ale stejně si myslím, že na běžné výlety obyčejný vozík klidně stačí, jiná věc to asi je, když někdo vyráží na roční cestu po Evropě.
Mimochodem - náš vozík stál více než dvojnásobek ceny mého kola, a to je z těch levných :-)))))
Připojím zkušenosti běžkyně na dlouhé tratě (kolo je pro mne jen jako doplněk). Náš syn jezdí v Kozlíku už od 4-5 týdnů (v autosedačce), zhruba od 7 měsíců, kdy sám seděl, jezdí už bez ní. Absolvoval se mnou celou přípravu na maraton včetně běhů na 25 a 30 km (toho času tří-čtyř měsíční). Vozík rozhodně přes zimu nezahálel, naopak - zvládli jsme velkou část objemového zimního tréninku. Je lehký - levnější vozíky jsou většinou těžké a každé kilo je hlavně do kopce cítit. Veškeré doplňky byly v ceně a také servis funguje ne výbornou. Větší dítě tam má daleko prostoru, cestou z tréninku není problém pobrat i nějaký ten nákup. V pohodě s mím mohu cestovat i v MHD a "vyskákat" s ním schody i tehdy, není-li poblíž žádná pomocná ruka. Ano, je to investice, ale investice především do zdraví. Na popojíždění po městě nepotřebuji kočárek za 20000,- na to levnější model nebo sekáč opravdu stačí. Na sportování chci to nejlepší, co na trhu je - a to mi Kozlík splňuje.
Prosím, to nejlepší ano, nikde jsem netvrdil ,že to není potřeba, jen tvrdím, že to nové a tudíž nejdražší vždy nemusí znamenat tu nejefektivnější investici. Je to podobné jako s auty. Strašně rychle to stárne a ztrácí hodnotu - čím častější používání tím větší opotřebení (je to přeci jen hadr na rámu, že???) a to je prostě fakt. Proto si myslím, že koupit starší vozík v plné palbě je lepší než nový vozík holý, jak zde mnozí píší, a pak ho ještě stejně dobře dále prodat, protože , jak zde píší další kolegové, je to poměrně nové zboží na trhu a těch ojetých ještě tolik není. Situace bude jistě jiná již za 2 - 3 roky, kdy bude - dle mého názoru - ojetých vozíku na trhu již dostatek a nabídka bude odpovídat již popátvce.
Souhlasím s tím, že je zbytečné kupovat nový vozík.Za 3roky se moc neoezdí,jen ten hadr není věčný.A to jen na některých exponovaných místech.A když záplata ušetří 5tisíc? Neníco řešit. Jen je sehnat. Také jsem byl nucen koupit nový a při placení mne bolelo u srdce. Ale za to pohodlí dítěte a bezpečí(věta -nesmím s kolem se sedačkou spadnout mne fakt dostala.) to stojí. Používáme ho stále i jako kočárek,a také podle toho za ty roky vypadá.A ještě dodatek:Jezdíme převážně lesní cesty a tak jsem musel řešit i odpružení. Věřte mi, že i croozer jde za pár korun odpružit(každé kolo zvlášť, lepší než drahý chariot) Na vozíky fakt nedám dopustit.J.
Jo, ta věta je fakt dobrá :-)))
Ale jo, my bychom si taky bývávali radši koupili ojetý vozík, ale prostě nebyl k sehnání. Kupovali jsme ho vloni, letos je možná situace lepší, ale když jsme někam volali, tak všude, že už vozík prodali.
A podle toho odpovídala i cena: nový vozík (AZUB) stál 6tisíc, v inzerci se prodával za 4.500. Takže by to zase taková úspora nebyla.
Jinak já moc neuznávám používání vozíku jako kočárek, protože přeci jenom pro malý dítě je lepší, když leží s rovnýma zádama a není ohnutý v sedačce vozíku. A kočárek stejně každej má. Akorát když pak někam jedeme, musíme tahat oboje.
A co se týče odpružení - já si myslím, že s vozíkem se stejně musí jezdit opatrně, přizpůsobit se dítěti, takže většinou asfalt, maximálně zpevněné cesty. Ruku na srdce, buďme rádi, že ani s narozením dítěte nemusíme dneska opouštět svůj koníček ... ale nějaký přizpůsobení by tam mělo být. Takže nějaký šílený terény .... kdo to má rád, ať si na čas odpustí nebo ať si je jezdí bez dítěte.
Teď jste uhodila hřebík na hlavičku. Protože bych sebe či dítě nerad nechal zajet na silnici autem a mimo veřejné komunikace zase není povrch cest a cestiček tak dobrý aby to malému dítěti nevadilo (ať v sedačce či ve vozíku), ODPUSTILl jsem si ježdění s dítětem na kole do cca 2 roků jeho věku. A tohle také každému vřele doporučuji. Je to rozhodně pro malé děti nejzdravější a nejbezpečnější !
Tříleté a starší dítě už nějaké ty otřesy vydrží (i vydrží během jídy neusnout, takže se nemusí řešit padání hlavy), takže pak už jsem jezdil všude, kde bych jel i sám, jen jsem jel pomaleji a maximálně opatrně.
No v nějakém šíleném terénu s vozíkem toho asi stejně nikdo moc nenajede a s těmi cyklostezkami to zase není taková hrůza, asfaltka vede na kdejaký kopec.Co se týká zdraví, myslím, že pro naši dcerku je daleko lepší, když ji vememe někam na čerstvý vzduch, než se procházet po tom našem Mordoru, procházet, protože kočár jí nebaví na rozdíl od vozíku, který miluje.
Právě z toho důvodu mě zarazila hned první věta článku "kdyby sedačky vybírali pediatři, všichni by táhli vozík". Domnívám se, že naopak pediatři jak slyší slovo vozík, sedačka nebo nosítko, tak zvedají oči v sloup. Osobně si myslím, a to i přesto, že jezdíme s malým cyklistou od jeho 3 měsíců, že to pro dítě nikterak zdravé není! I z tohoto důvodu jsme zakoupili jeden z nejlevnějších vozíků, protože co kdyby se mu ve vozíku náhodou nelíbilo. Co pak s vozíkem?
Uznávám také to, že malé mimino nemá šanci si jízdu nikterak užít a rodič je většinou rád, že dítě spí.
ALE: nesouhlasím s polemikou o bezpečnosti. Naopak jsme zjistili, že jedouce s vozíkem, řidičí nás vidí již zdálky a vyhnou se širokým obloukem. Samozřejmě nevyhledáváme rušné silnice, ale někdy to jinak nejde. Nehledě na to, že posadit mimino do auta bude statisticky asi nebezpečnější, ale to je OK .... Jsou lidi, co jedou autem do Chorvatska a dítě je pak schoulený v sedačce taky celý den.
Naštěstí ale, naše země je opravdu prolitá asfaltem, není potřeba se spoléhat na cyklostezky, asfalt vede opravdu skoro na každý kopec, jak zde někdo napsal.
Bezpečnost - souhlas. Máme také tu zkušenost, že řidiči, co vidí vozík, vyhýbají se mnohem pečlivěji a opatrněji.
Já ale nejsem nijak zvlášť rád, když děti ve vozíku spí. Ony většinou sledují cvrkot, hrají si spolu nebo zvlášť, povídají si s námi, co jsme na kole... A hlavně se na každý takový výlet strašně těší. Určitě lepší, než je někam vozit autem.
Promiň, ale tříleté dítě už si klidně zajet necháš, jo? ;-)
Zřejmě mi nerozumíš.
Nejezdím, asi na rozdíl od Tebe, většinou po veřejných komunikacích, ale po učelových komunikacích, tedy po lesních a polních cestách a cestičkách. Takže pro mne je klíčová odolnost dítěte proti otřesům a možnost nemotorové mobilní jednotky rodič+dítě (ať už kolo+vozík nebo kolo+sedačka nebo kolo+trailgator+kolo nebo kolo+pokolo) tyto cestičky projet. Nevztahuji tedy věk dítěte k odolnosti proti sražení autem, ale k odolnosti kostry dítěte proti otřesům a k odolnosti dítěte proti únavě a tím způsobenému padání hlavy na sedačce.
Zajetí autem jde mimo jakékoliv ochranné možnosti cyklisty (včetně jakéhokoliv mně známého existujícícho vozíku) a proto jediná možná obrana je po veřejných silnicích nejezdit.
Už rozumím. Omlouvám se, z tvého předchozího příspěvku mi to vylynulo jinak.
Prave koli otrasom a spravnej polohe su odpruzene voziky, balonove plaste, specialne sedacky a opierky hlavy. V takto vybavenom voziku sa dieta v terene pohupuje bez velkych otrasov. Je to neporovnatelne setrnejsie ako ist mestskym kocikom s malymi kolieskami po dlazbe alebo horsej asfaltke
Použití vozíku jako kočárek – řekl bych, že (jako všechno) je věcí názoru. Lehací kočárek je určitě lepší (měl bych asi napsat nezbytný) pro dítě tak do 1 roku. U starších to až tak neplatí ale je to dost individuální. Z našich dětí bylo (a zůstalo) jen jedno příkladným „spáčem“. Zbytek na spaní moc nebyl (nebo není – současný kojenec si schrupne 30 min. dopoledne a 30 min. odpoledne a to mu přes den stačí ...). Navíc děti po roce už mají problém se do lehacího kočárku vejít. Já osobně to vidím obráceně – nejdřív klasický (bazarový) kočárek s rovnými zády (víc funkcí nepotřebuje), aby vydržel alespoň přes rok a potom solidní, po roce se nerozpadnoucí věc s pestrým využitím. Bude se používat často a po čase dost „nešetrně“, ale dítě v „tom“ v jednom kuse nikdy nestráví zas tak překotně dlouhou („orthopedicky nevhodnou“) dobu. Z mého pohledu tedy neshledávám výhodným mít doma pro batole víc kočárů, než jeden.
Jinak také musím konstatovat překvapení nad cenami ojetých vozíků – ale asi zde logicky cenu dělá poměr nabídky a poptávky (například na přelomu roku byly při výprodeji starého modelu nové croozery na prodejnách paradoxně levnější než ty samé v bazarech ...).
Tak já zatím nemám vlastní zkušenost s dětmi staršími 1 roku, takže si ráda nechám "poradit". Nicméně, pořád vidím (ale souhlasím, že to je věc názoru) použití vozíku coby náhrada za kočár jako zbytečnost. Nedovedu si představit, že bych měla i pro batole místo kočáru vozík. Nedovedu si představit s tím jezdit po městě, do MHD ... stejně budem muset nějaké lehké golfky koupit ... a až dítě půlku výletu zvládne samo a zbytek se poveze, vláčet s sebou vozík za kolo? Jako jedinou výhodu toho vidím, že se tam vejde dětí víc (2), což do kočáru (obyčejného) ne.
„Poradit“... to asi není to úplně správné slovo.
Řekl bych, že jde spíš o porovnávání jiných názorů s vlastní realitou, která mnohdy bývá „někde jinde“, protože cestičky našich životů směřují jinudy a v jiném prostředí. Co si z jakého názoru odneseš, je jen tvojí volbou.
Ale už jen to, že svůj názor napíšeš, tak si ho tím sama pro sebe docela dobře utřídíš; jestli jsem ti k tomu pomohl, tak jsem rád!
Tak jsem si to po sobě přečetl a shledávám, že jsem to moc hezky nenapsal...
Heleď, já se pohybuji v trochu jiném prostředí. Ve vnitřním městě je u nás 100% historická kamenná dlažba. Tvrdá kolečka 12‘ a nižší jsou na ní „k vzteku“ a nešťastník, který sem zavítá s „golfkami“ končívá s dítětem v náručí a golfkami taženými za sebou.
MHD tady nějaká je, ale nevzpomínám si, že bych jí kdy využil. Náš kočárek denně natočí vzdálenost spíš v kilometrech a naše výlety byly vždy někam, kde větší kolečka jsou spíš výhodou...
Myslím, že náš pohled na „kočárky“ musí být rozdílný.
Ty ostatní „pohledy" ale určitě budeme mít stejné (nevím, jak se sem dává smajlík?)
Tak to já jsem sice původem pražák, ale nyní už přes rok žijeme na chalupě v malý vesnici v Orlických horách. Takže úplně opačnej extrém :-))
Ale do Prahy jezdíme tak co 2 měsíce, za babičkama a tak. Tak jsme si představila, jak jdu na tramvaj s vozíkem místo kočárku :-))
Jinak neboj, náš kočárek má kolečka dostatečný a mrňous v kočáru najezdil za ten rok kilometrů už spíše desítky, no možná odhadem i stovky .... Naštěstí ten kočár jde složit i jako sporťák ... Takže si myslím, že ten pohled zase tak rozdílný nebude .... akorát bude jiný na ten pohled kočárek vs. vozík :-))
S dětským kočárem to je stejné jako s bicyklem:
V ideální případě si pořídíš galuskovou silničku pro plné vychutnání si "jízdy" a její ladnosti či rychlosti, trekové kolo na výlety a dálková putování, horské kolo, aby ses dostala blíž k přírodě, městské kolo se vzpřímeným posedem pro jízdu mezi auty, zimní kolo bez hliníkových slitit a v případě "fajnšmekrovství" i další kola (leho-, vysoké-, a t.d.). Možná ale nemáš tak velkou stodolu, tolik peněz na pořízení nebo tolik času na servisování těch všech anebo se třeba nechceš podílet na rozvoji spotřebitelsé mašinerie a okruh svých kol omezíš. Možná na jedno, které bude účelově nejbližší hlavní povaze tvého ježdění s vědomím, že pro ty ostatní jízdí účely nemáš ideál. (A vůbec ti to nevadí ...)
Zpět ke "kočárkovému" tématu:
Nám se jako doplněk (možná i plnohodnotný) kočáru pro pohyb nejen ve ztíženém prostředí (kam nakonec patří i ta MHD) osvědčil pro mimina vázací šátek a pro batolata krosnička (v horách bezkonkurenčně).
Tedy my golfáče nemáme a ani o nich neuvažujeme. Jsme z Českých Budějovic a dost trolejbusů jsou vlastně obyčejné autobusy, opravdu si nedokážu představit, jak nastupuju s golfáčema, máme chariota a při troše šikovnosti ty3 schody bezproblémů vyjede, měla jsem klasický kočár, dokud malý neseděl, teď ve vozíku klidně spí, kouká a v klasickém nechce být-nemá tam přehled a co se týká zad-stejně tam jsme maximálně 3 h v kuse-malý zjistil, že pohyb je zajímavější, než pouhé sezení:-)))
No, ono je to ještě jinak, když potřebuješ vozík na dvě děti. Ten má na šířku 80 cm a to je do tramvaje fakt moc. To pak potřebuješ ještě kočár. Ale to platí pro velký město, kde se pěšky nikam moc nedostaneš a jezdíš pořád MHD, na venkově je to jistě jiné.
když máš vozík za kolo a máš kolo, tak proč použít tramvaj??? ;o)
přesně tak, úvahy jak nacpat vozík do šaliny mi připadají stejně nesmyslný, jako vymášlet, jak přidělat na kolečkový brusle spdčka, aby se v nich dalo jezdit na kole:-)
(no.. určitě se ozve někdo, kdo bude tvrdit, že svoje kolo za 40 litrů přece nenechá zaprakovaný venku třeba před nemocnicí nebo tak něco -- k těmto účelům vlastním kolo ještě jedno, které je taky rychlejší, než šalina, ale jinak mi může být ukradený (tržní cena je tak kolem pětistovky).)
Pavle, věř mi, že jsem se něco navymýšlel, jak to zařídit. Fakt to závisí na bydlišti. Znám (hodně malá) města, kde by to jakž takž šlo (za předpokladu, že jsou oba rodiče nadšní cyklisti do každého počasí). Dokonce i dokud jsem bydlel v Praze na Hanspaulce, ještě bych si to uměl nějak představit. Smíchov - zapomeň. I bez vozíku často problém, s ním se nechytáš.
No nic. Je vidět, že jsi s vozíkem za kolem (myslím s vozíkem s dítětem) ještě nejel. Tak si pak povíme, jestli se pustíš přes celou Prahu nebo třeba jenom do centra, proplétat se mezi auty ......
Jurimíre, to je dobrej vtip :-)))
Já věděl, že ty to vezmeš přesně tak, jak jsem to myslel :o)
Zaváhal jsem opravdu jen malinkou chviličku :-)))
Ale na druhou stranu - bylo by krásný jednou žít ve městě, kde by to nebyl vtip...
Problém je v tom, že to vidíš "pražskýma očima". Všude to není takový maglajz jako tam. Já to jako vtip neshledávám. Pravda, možná že v době, kdy jsem také bydlel na Smíchově, bych to také viděl s podobně omezeným obzorem.
Od začátku pořád dokola tvrdím, že je to odvislé od místa bydliště. Nic jiného. Myslím, že namísto starosti o můj obzor bys měl raději pozorně číst. ;-))))
Promiň, nešlo o podrážděnost, spíš o nedostatek času na pozornou formulaci. Asi už bych se měl odhlásit a pracovat pořádně :-)))
Přesto - přečti si prosím moje předchozí příspěvky k tématu ;-) Od Jurimíra jsem to na sebe opravdu pochopil jako vtip, a myslím, že správně. Ale bylo by fajn žít ve městě, kde by to vtip nebyl. Což už se opakuju...
Já teda měla za to, že šíři 80cm mají všechny vozíky, z nějakýho zákona nebo něco .... tedy i ty jednomístný.
No, podle "vyhlášky" je povoleno jen 600mm... Vozíky pro děti v tom nejsou vůbec uvedeny, a policie to vlastně přehlíží...
Počkej, vážně? Já myslel, že platí tohle:
(5) Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením.
Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem.
Vozík není na tři roky. My jsme si na jedno devítiměsíční dítko vozík pořídili a rovnou pro dvě (odpružený Chariot). Napřed jezdila holčička sama a pak k ní (do speciální vložky) v šesti měsících přibyl bráška. V devítiměsících už bez vložky (nevejde se do ní). Teď už začíná jezdit sám, protože tříletá sestřička to "valí" na tyči. Ale může si kdykoliv ve vozíku odpočinout (což využívá). Známí měli ve vozíku i pětileté dítě - když už se mu nechtělo na tyči). Takže vozík při dvou dětech se využije docela dost.
A to nemluvím o tom, že k němu máme prostřední velké kolo a používáme ho i na pěší cesty, protože to, co zvládne takový vůz už zvládne tak nanejvýš krosnička (a to ne vždy zvládnou záda nosiče). ;-)
A když porovnáte ceny slušného cyklovozíku (Croozer, Chariot, možná Benecykl - ten jsem ještě naživo neviděl) s kvalitními kočárky, tak zjistíte, že to je v podstatě nastejno. Kočárky v cenách přesahujících deset tisíc korun má kdekdo. Ale vše je o prioritách. Já vozík koupil přes protesty manželky a nakonec ho vozí mnohem víc a častěji než já a kdybychom ho neměli, šla by ho teď koupit sama. Před dětmi nesmíme slovo vozík vyslovit, prootže jakmile padne, musí se jet (ale to znají asi všichni majitelé vozíků). :-)
Dnes dopoledne jsem videla pani na kole s kufr s miminkem na zadni nosic. Pani nema strach o miminka.Bohuzel ja nestihla fotit :-( .
Já viděla foto, jak domorodá žena jede na kole-počítám, že na nějaké nezpevněné cestě, má mimčo v šátku a kojí ho-ale nemůžu to foto dohledat-počítám, že v těch oblastech pediatři ani nejsou
No, a já jsem loni, s Meduzou, viděl jednoho totálního DEBILA, který jel na kole, řídil jednou rukou a v druhé měl tak maximálně 1,5 roční dítě !!! Sice to bylo na oddělené rádoby cyklostezce, ale tenhle hazard prostě nepochopím !!!
Jak přidělat kolo pro starší dítě na vozík??? Jestli jsem článek dobře pochopila, tak se na vozíku dá převážet kolo pro 5ti leté dítko...je k dispozici nějaké foto či návod? Vždyť musí kolo přečuhovat vozík-no nevím, každopádně by se to třeba hodilo-hold nebydlíme na rovině a nemohu zároveň tahat kolo pro starší (které sice jezdí, ale jen po rovině, či z kopce) na tyči a vozík s mladším-i když jsem takové foto viděla, ale doporučená nosnost tyče tomu neodpovídá a také vozík onen pán měl jednak pro jedno dítk a snad prázdný??