Zástupci sdružení Cyklisté Liberecka byli pozváni na exkurzi po plzeňských cyklostezkách. „Kdy se takhle projedeme v Liberci?“ ptá se předseda sdružení Jiří Rutkovský.
To vypadá dost nadějně .... třeba se v Praze také jednou dočkáme cyklostezek, které nebudou záhadně končit, taktéž přejezdy pro cyklisty by byly super.
Jo jo--koukám, koukám a tiše závidím... V Praze nejen že nejsou cyklostezky, ale ty stále proklamované cyklotrasy jsou buď v reálu a ne v mapě (v lepším případě) nebo jsou v mapě ale značku ne a ne nalézt.... A když už je nějaká doopravdy značená, tak se po ní stejně bez mapy jet nedá, protože značení je silně nedostatečné... :o(
Odbíhám od tématu, ale dyž už jste se rozepsali o cyklostezkách, měl bych dotaz, zda se dá projet z Wilsonova nádraží do Zbraslavi, na mapě jsou vyznačeny dvě trasy, po nábřeží do Podolí, nebo přes Smíchov, nechá se skutečně projet přes Barrandovský most na Zbraslav?
Nevim jak ten úsek v centru, ale přes Barranďák se skutečně přejet nechá, pokud člověk pojede podél řeky po cyklostezce, tak si té odbočky myslím bezproblémů všimne, označená je
ještě nedávno to tam ale bylo rozkopané,tak jsem to bral přes železniční most o kousek dál v Bráníku ...
No to uz rozkopane neni. A kdyz bylo, tak se jezdilo po druhe strane mostu.
Děkuju vám všem za pohotové odpovědi, v pondělí to vyzkouším, to víte, jsem z vidlákova, tak se raději zeptám
Proč chceš jet na Zbraslav přes Baranďák?!? Vždyť cyklotrasa vede až na Zbraslav po pravé straně Vltavy. I z Komořan už se rýsuje cyklotrasa, už to není takový cross jako dříve - cesta je prohráblá, srovnaná a končí přípravy na položení nějakého povrchu...
Pokud někdo Plzeňanům závidí městské cyklostezky popisované v tomto článku, tak ho musím ubezpečit, že zas tak ideální to není. Fotografie jsou zřejmě někde z okolí nového areálu Západočeské univerzity, kde je využívají jen studenti (pokud jezdí na kole) a kde se budovala úplně nová infrastruktura. Například v centru města moc cyklostezek není, dostat se na vlakové nádraží "kolmo" znamená buď porušit dopr. předpisy nebo vést kolo dosti velký úsek pěšky (pokud se nechci přetlačovat s auty na frekventované silnici). V okrajových částech města to místní radní vyřešili velice šalamounsky, když nechali na chodníky namalovat bílé čáry, které oddělují část pro chodce a pro cyklisty. Dokonce jsou jednosměrné, protože jsou na úzských chodnících. Z pohledu cyklisty i chodce se mi to zdá docela nebezpečné, protože se tyto vymezené pruhy příliš nedodržují, chodci a cyklisté se navzájem pletou. Ale to je můj osobní názor. Možná, že někomu i toto přijde jako "přepych" proti tomu, co má "doma".
Jsem rád, žes to takhle napsala, tušil jsem v tom čertovo kopýtko. Potěmkinovými vesnicemi se vytahujou i u nás. :-)
Jo přesně tak. Potěmkinovy vesnice to je ten správný výraz. Pokud možno utratit ve jménu cyklostezek co nejvíce peněz do té správné kapsy a nejlépe za přispění fondů EU. Při běžných úpravách a rekonstrukcích si na cyklisty nikdo radši nevzpomene, protože by to přinášelo pouze problémy.
díky za zprávu od znalce místních poměrů, Burajdo. Asi nemůžeme chtít všechno najednou, ale už fakt, že se někde začíná a při opravách se standardně myslí na cyklisty, to je v českých podmínkách fakt přepych.
U nás v Praze se úzká místa řeší cedulí "Cyklisto, sesedni z kola".
Souhlasím s Jitkou. Už jenom to, že na cyklisty pamatují a že tu novou infrastrukturu okolo ZČU takto vybudovali je rozhodně dobrým znamením. Navíc co bych dal za ten pruh na chodnících v okrajových částěch Prahy, tak jak o tom Burajda píše v Plzni. V Praze je totiž ten problém, že na okrajových částech jsou tu stovky km chodci minimálně používaných chodníků, ale jet se po nich nesmí, protože by to bylo porušení dopravních předpisů a i když by to člověk riskoval, tak ho může kterýkoliv nabručený chodec zblokovat a vylít si na něm zlost (slovně) a bude v právu :(((. Takže jezdíme po silnicích a boxujeme s auty .. super ;((
Koukám, že diskuse se rozkošatěla. Tak tedy na vysvětlenou. Jsem ráda za cyklostezky, které tu máme. V jednom směru (sever - jih) se dá dokonce Plzeň projet jen po cyklostezkách a souvisle (byť ne nejkratším směrem). V jiných směrech na sebe jednotlivé úseky nenavazují. Asi jsme na tom lépe než například v Praze, ale tak úžasné, jak to popisuje článek to není. Přeji obyvatelům jiných větších měst alespoň takovou síť cyklostezek, jako máme my v Plzni.
Nesouhlasim. Je sice pravda, ze idealni to neni, ale vsechno urcite nejde najednou. Z meho pohledu bych lidi, kteri jsou odpovedni za budovani cyklistickych cest v Plzni pochvalil, v porovnani s vetsinou ceskych mest. V porovnani s Nemeckem, kde se da treba v Hamburku nebo v Dusseldorfu projet pres centrum krizem krazem je to sice slaby odvar, ale prestro je to v Plzeni velmi dobre. Ty snimky jsou zrejme ne z okoli ZCU, ale jednak z okoli Prazdroje, noveho premosteni nadrazi a smerem k Doudlevcum a pak z novych chodniku smerem na Bolevec (tam je cersve vyznaceno) a z Lochotinskeho parku. Jsem Prazak, ale v Plzni jsem travilposledni dva roky vikendy a tam se mi otevrel s trochou nadsazky raj pro cyklisty. Hlavne tedy pro bajkovani, ale taky s ohledem na moznosti mestske dopravy na kole. Napr. od Doubravky od Benziny se da dojet po trase pro cyklisty treba temer nepretrzite az na Bory k nemocnici. Takze tak.
A jeste k sirce pruhu pro cyklisty. V cizine to mnohde neni lepsi, je to tam taky salamounsky :-), ale lidi jsou zvykli pohybovat se tam, kde jim to patri. Cyklisti po stezce, chodci po chodniku.
Pro kouknutí a zasmátí přidávám pár fotek cyklostezek v Anglii. To je tak, když se to někde přežene :-)
http://www.flickr.com/groups...
Nevidím v tom nic pro zasmátí - snad jen příklad, že jinde jinak myslí a konají. Řekla bych, že zasmátní je snad úšklebek na tou ironii, jak dalko jsme my od dobrého značení a dobrých cyklostezek
Mno, ty občasné problémy nebo velmi mírně riskantní místa cyklostezek, které angláni na to webu řeší, pořád vypadají jako naprostý balzám oproti realitě ČR. Raději takto než vůbec :o)
Do Plzně jsem jel na kole před 2 roky z Prahy-Zličína a ten závěr cesty byl velice slušný. A ne jen proto, že jako Pražák mám v každém jiném městě ČR pocit zatraceně malého silničního provozu. Přijel jsem tehdy po staré silnici do Kyšic a skončil na sídlišti Doubravka. Tam teda stezky žádné, ale pak jsem se dostal k pražské výpadovce a až na hlavní nádraží jsem snad měl pořád vlastní pruh (na chodníku). Okolo pivovaru, pak doleva na most přes trať, za ním sjezd na ulici pod mostem a dojel jsem kam jsem chtěl. Akorát mi chvíli trvalo, než jsem přišel na to, kudy se do toho nádraží leze, nějak bylo furt za plotem.
No, není to v Plzni až tak špatné. Jistě.
Zlegalizovala se jízda na kole po chodnících jejich rozdělením bílou čárou nebo přidáním dopravní značky "Stezka pro chodce a cyklisty".
Nevím, jak si představují bezpečnost Zástupci sdružení Cyklisté Liberecka, ale mě chodci jdoucí po cyklostezce, moc bezpeční nepřipadají. Dokonce dva policajti od městské policie mi vyhrožovali pokutou, když jsem je upozornil, že jdou po cyklostezce.
Ten cyklistický přejezd znám snad jenom jeden. V ostatních případech většinou končí cyklostezka 5 m před přechodem.
Jak už tu psala Burajda, fotografie jsou z málo frekventovaných míst, kde moc cyklistů nejezdí.
A na jednom místě jsou pánové vyfocení na kole, kde vlastně už cyklostezka není. Cyklostezka asi 10m od nich končí a dál je území pro cyklisty velice nebezpečné.
Ještě bych chtěl doplnit, že většina nových cyklostezek má povrch ze zámkové dlažby. Cyklisté na silničním kole je určitě proklínají a o jejich bezpečnosti, když jsou teploty okolo 0°C se nebudu moc rozepisovat, snad jen to, že jsou v té době pro náledí nebezpečné i pro chodce.
Ale musím přiznat, že ač řešení mi připadá polovičaté, oproti letům, kdy ještě cyklostezky nebyly ani zdaleka takové, jezdí se po Plzni mnohem lépe. Máme lepší psychický pocit, když jedem po chodníku s bílou čarou, že nepřekračujeme dopravní předpisy. Kromě toho kousku před křižovatkou.
Vidím že si plzenská ODS platí slušné PR služby. Když jsem to četl, málem jsem spadl ze židle. V Plzni-cyklostezky? Ano, v nově vybudovaných průmyslových zonách, ale co tam na kole a jak se tam dostat? Jinak jsou v Plzni chodníky, na které se namalovali bílé čáry a dále se tam motají chodci - není se jim co divit,chodník tam byl odjakživa.Takhle „vybudovali“ cyklostezku ze sídliště Lochotín do centra. Já po ní jezdím už 10 let. Další kapitola jsou stezky vedoucí od nikud nikam u nových komunikací, neexistuje napojení. Okolí Plzně je přímo předurčeno pro cyklistiku, údolí čtyř řek se sbíhají až do centra - nic. Jen se osazují žluté tabulky na silniční komunikace. Třeba v úseku St.plzenec - Štahlavy je v létě cyklistů i aut-tam jde fakt o život. Jenže jak řekl primátor Kalous,Plzen je kopcovitá a lidé by kolo stejně nepoužívali. Je lepší postavit mega stavby pro auta - zatím se každá nová zaplnila auty, ale nikde neubyly. Na kole najezdím ročně 4000 km po celých Čechách, tak vám řeknu, kam se jedte podívat. Č. Budejovice - z Hluboké přes celé město, Litovel směr Náklo, Výjezd z Brna směr Pálava, tak to má vypadat - samostatná stezka s novým asfaltem, vhodná i pro in-line. Takže at žijou volby, fondy EU, čáry na chodníku a potěmkinovi vesnice. ZE zasněžené Plzně zdravím všechny cyklisty.
Zdravím,
ano - ono to v Plzni s cyklostezkami není zas tak slavné a občas to nákladnou Potěmkinovu vesnici připomíná. Nneí to slavné, ale ani nejhorší. Mě osobně cyklostezky podél frekventovaných silnic spíše odpuzují, snažím se jezdit jinudy - pokud to jde. Cyklostezky podél takových komunikací já považuji spíše za provizorium. Jinak se ale v Plzni neustále blýská na lepší časy, v nejbližších letech bude vybudováno zase několik poměrně zásadních spojek a lávek přes řeky, takže úzká hrdla budou snad budou odpadat. Co se zatím v Plzni neřeší - zóny 30 km/h. Mnohdy by nahradily problamatické cyklostezky na chodnících.