Cesta
V červnu 2024 jsem se dohodl se synem, že za nimi na jejich dovolenou do Chorvatska do Privlaky u Zadaru dojedu na kole a pár dnů tam s nimi pobudu. Jelikož jsem nesehnal partnera, tak jsem se rozhodl jet sám. Ve svém věku 67let jsem nevzbudil synovu vysokou důvěru dojezdu, ale ani odmítnutí,…
Hezké. Cesta i její popis. Líbilo by se mi i více fotek.
Opravdu jsem si to ráda přečetla teď, v čase stále ještě dlouhých dní, kdy čučím doma a nikam nejedu.
Konečně jsem se dokopal k výběru a uložení vyfotek na Rajče:
https://rajce.net/brahma01/album/alpe-adria...
Hezké, chtěl bych si AA projet někdy po skončení rekonstrukce toho železničního tunelu. Máš někde souhrnné info o svém kole? Značka, materiál, převody a hlavně jaké pláště.
Jel jsem na přestavěné Meridě Crossway 100 Disk, kterou jsem koupil za 10000Kč na bazaru. Vyměnil jsem brzdy za lepší, sedlo za měkčí, pláště za Schwalbe Marathon plus tour, pedály, představec, zadní nosič.
Převody jsem nechal zatím původní 9 kolečko 11-34 a třítalíř 26,36,48. Je to duralový treking s 28" koly a váží s komplet vybavením 14kg.
Ty pláště jsou Marathony s druhým nejnižším valivým odporem za cca 600Kč za jeden. Ještě existují jedny lepší, ale ty už stojí 1000Kč za kus a to mi přišlo už moc. Defekt jsem měl jen jeden, kdy jsem přejel na zarostlé cestě přes trnitou větev. Alpe Adria vede většinou po asfaltových a občas šotolinových cestách. Kolem Udine už jsou to asfaltové silnice. Defekt nehrozí. Když jedeš natěžko, tak se do terénu moc netlačíš.
Ještě něco k té železniční cyklostezce v Itálii. Páry tam určitě kdysi jezdily, ale trať byla patrně někdy v 60tých letech (jako u nás) elektrifikována. Pamatuji ještě v devadesátých letech tudy jezdily přímé vlaky Vídeň - Benátky - Řím. Trať však silně trpěla vlivy počasí - sesuvy půdy atd, tak ji Italové hodili do dlouhých tunelů, zdvojkolejnili a postavili i nové hraniční přechodové nádraží Tarvisio Boscoverde. Pak teprve vznikala postupně cyklostezka, která je dnes propojená i do Slovinska po dávno již zrušené železnici mezi Tarvisiem a Jesenicí. Takže motorák ve stanici Resiuta pochází nejspíš z nějaké lokálky a malá lokomotiva vypadá jako dříve elektrická se sundanými sběrači. Jinak tě obdivuji, že tam k Jadranu vyrazíš teď v těch vedrech, já jedině tak od podzimu do jara
Pěkná cesta a určitě i kopa zážitků. Jsem o něco starší a pro cesty na Balkán a do Rumunska mám vybavení "vychytáno"do dvou brašen SA(2x15l) a jedna SA 450. Do jedné vše na spaní(karimatka, spacák, stan, plachta pod stan, oblečení na noc), do druhé věci do deště(bunda a delší kraťasy), sadu toho co mám na sobě, návleky na kolena a ruky do chladu, plachtu 3x4m na stan a kolo proti dešti, Var1+ plyn. kartuš v ešusu. Do 450-ky elektroniku, náhr. lanky, duši, lepení a v držáku na př. kole 2x2l-ová Petky na vodu(naberu večer na koupel+ vaření(nemusím spoléhat na potok). Tak jsem absolvoval několikrát cesty do měsíce v pohodě. To jen k tvé poznámce o limitaci velikostí brašen- vezu jen co potřebuji...Ať ti to ještě dlouho šlape!!!!
Já jsem také vezl jen to, co jsem považoval za nezbyté. Přesto toho bylo moc a v Bad Gastein jsem musel tlačit. I na Istrii jsem v horku ty kopce sotva dával. Ale to bylo horkem. Kdybych to měl lehčí, tak by se mi jelo veseleji.
Do kempů se hodi kompletní stan a ne plachta. A kempy potebuji alespoň občas, abych dobil mobil a powerbanku.
Jedna brašna Sport Arsenal má 15 litrů. Jedna brašna Ortlieb classic má 30 litrů. Měl jsem toho moc. Také jsem chtěl pobýt na konci týden s rodinou a nebýt za smradlavce. Ale v kopcích mne to dostávalo.
Technická - Ortlieby mají 20 litrů.
Co poslat věci na týden válení autem s rodinou?
A taky technická, Ortlieb dělá nosičové brašny od 12,5 do 35 litrů. Ty 20 jsou asi neoblíbenější. Na kolběžce jsem je měl a byly poloprázdné, na delší cestu bych je asi naplnil.
Gratuluji k vykonu na jare jsi o tom mluvil,ze je to v planu.AA je krasna projela jsem ji s cestovkou a zrovna v te nejhezxi casti v Italii po zrusene zeleznici cely den prselo.moc hezky sepsane
Taky docela zajímavá cesta.
Ten dřívkáč v provozu vypadá takhle dost děsivě, tak žádný div, že to někde nchtějí ani vidět :-)