Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy, sepsat to po pár měsících, prostě staré zážitky vytlačí nové, z paměti se vytrácí detaily a zůstane jen něco jako „pocit".A tím pocitem z posledních etap je zklamání, únava, bolest a…
utekl mě jeden záznam, 19ka
https://www.relive.cc/view/vJOKomDVPwO
protože ten poslední den byl takovej kousek, mám v hlavě, že jsem to jel jen 2 dny, ale trvalo to 3....
Tedy jet na oběd přívozem na druhý břeh Labe a pak zase zpátky na trasu by mě asi nikdy nenapadlo :-)
To je tak vyhlášená hospoda s vynikajícím jídlem, že si kvůli tomu absolvoval 2 x cestu přívozem?
Ne, Lelku.
To je vnitroněmecká realita, 30 let po pádu železné opony.
Na té druhé straně, tam bylo západní Německo. Vitální městečko s 3mi restauracemi, podle netu dvě v čase kdy jsem tam jel, otevřené.
Na východoněmecké straně nejbližší 40 km ve směru jízdy, v době, kdybych tam dojel, zavřeno až do 19ti hodin.
Jel jsem se najíst, zapoměl jsem, že už jsem v NDR, ale poradil jsem si.
dobrý postřeh
Aha, tak tenhle důvod mě nenapadl :-)
Jíst se musí a na takovéhle cestě zvlášť.
Čiší z tebe únava. Ten pásový opar je také projev veliké únavy. Ty viry máme v sobě, ale ta únava způsobila, že převládli. Prostě jsi to přehnal, ale krásně :)
A Magdeburg, Wittenberg, reservace před Magdeburkem a další krásné věci stojí za zhlédnutí. Jen nesmíš být unavený na nemoc.
Věřím ti, ale už tam nepojedu.
Prostě je spousta hezčích míst na projížďku na kole, a času už tolik nemám.
Lidský organismus je zvláštní. Vím, že jsem to přehnal, vím, že jsem šel za čáru. Sle tělo mě podrželo, až na pár aft, nic.
Jak jsem dojel, tělo si řeklo, už můžu se sesypat.
Soňa přijela a přivezla elektrokola, udělali jsme si si z Reissa výlet do Moritzburgu a okolí hned druhý den. S těmi motory. ybxli jsme tm na kolech před svatbou
No a já z Míšně už nemohl, ani s motorem. Z ničeho nic totálně kaput. Rovina.
Pak horečka, zimnice.
Tělo to vzdalo až v cíli.
Prý je to normální.
Jsi moc tvrdohlavý. Normální by to bylo vzdát v Hamburgu a doma jsi mohl být zdravý. Ale po bitvě...
Tak gratuluji k silnému zážitku a krásné cestě.
No, myslím si, že rozumné bude jezdit etapy tak maximálně 120 km, a na 10-12 dní, maximálně.
I tak se dá dojet hodně daleko.
Myslím si, že se dá jít třeba jen pět kilometrů a i tak se dá dojít dost daleko:-))
No, pak ovšem musíme definovat, co to je "daleko".
Pokud pojedeš 120 denně, za deset dní máš 1200 kiláků, když to půjdeš 5 km denně, tak jeno 50.
Tedy Paříž nebo Benešov?
Malý rozdíl tu je
Jj, byls v Benešově a prohlídl sis ho důkladně?
No, Benešov bylo takové naše centrum, když se nechtělo do Prahy.
Teď spíš ta Paříž.
Na Benešov je času dost, až už to půjde mnohem hůř než teď.
Ale já to naprosto chápu:-))
Benešov nemá zatravněné tramvajové pásy jako třeba Montpellier.
Prostě proto, že nemá žádné (natož zatravněné) tramvajové pásy.
Nemají ani metro, v tom Benešově.
Zatravněné tramvajové pásy instalují ve Francii teď masově, oni jsou vždy natěšení na to dělat něco nově a pokrokově. Mě to přijde jako docela dobrý nápad, jen to zavlažování "kropící tramvají" se mi nějak nezdá, myslím si, že to musí být řešeno jinak. Pokud u nás jezdí "kropící tramvaje" tak to je v háji, to jim travička pochcípá.
O Montpellieru asi taky něco napíšu, ono je to fakt dost zajímavé a hezké město, mimochodem s nejstarší fakultou medicíny v Evropě.
Ale ještě mám ve stroji pokračování Litvy, pak katarské hrady, a rád bych se zmínil i Andrernos les Bains, abych představil trochu jinou Francii než jsou zámky na Loiře, Mont Saint Michel a Paříž:
A do toho ještě nutně musím napsat něco o sklárně AGS v Karlově, protože si to zaslouží a pak o Vladimiru Kleinovi, kterého naši kurátoři tak trochu podrazili, tak mu chci píchnout, ale to nikoliv sem, ale k sobě....
Tak nezdržuj hloupostma a něco taky dělej
Tramvaj Mazačka a nyní i kropička:
https://www.google.com/search?q=tramvaj+maza%C4...
smutný příběh
Ano, Jindro, má-li být ten travní pás co k čemu, musí být automaticky zavlažován. A tak, že hodně. Vždyť to celé leží na geotextilií a každé projetí tramvaje to proudem vzduchu vysušuje.
Jo, žere to hodně vody.
V Praze jsou taky některé pásy zavlažovány, poznáš je volným okem:-))
Je mi to jasné, tam na jihu by to nepřežilo týden. Zaráží mě údajná nemožnost přejezdu sanitkou či jiným vozidlem. On je to železobetonový rošt, tak by tam problém vůbec neměl být, teda jestli ty naše a jejich kolejové prefabrikáty nejsou konstruovány jinak.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zniceny...
Tak ze železobetonového roštu asi tráva neporoste.
A proč tam nemůžou sanitky a nejen sanitky?!? Stačí se podívat
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3709472&y=50...
Ale poroste.
Až se budu vážně nudit, zjistím, jak mají Frantíci ty panely konstruované, že tam to jde a u nás nikoliv.
No, ono těch systémů je víc tady je jefen:
https://youtu.be/wc4Rrf3xp_4
a tady další
https://youtu.be/8VCj42vgAMs
V podstatě nosnou konstrukci vždy tvoří v prvním případě betonová deska, v druhém ten železobetonový rošt. U nás to asi nebudou dělat moc jinak. Ten autobus se jim tam zabořil protože vjel do čerstvě položeného trávníku. Do mokrého betonu prostě taky nešlapeme, že jo.
Když si to sedne, neměl by být žádný problém s tím, aby přesto v nouzové situaci cokoliv kolového přejelo.
Když ale zdusneš autem hlínu, je otázka, jak ochotně se v tom místě tráva vzkřísí.
No, stejně jako když najedeš na louku.
Tramvajový pás není silnice, stejně jako louka.
Když jedeš jednou za měsíc, louka to nepozná, když obden, vyjedeš cestičku.
V nouzi, přejezd sanitky, hasičů, policajtů, by to nemělo nijak vážně poškodit, pokud provedeno správně. Màm zato, že to je i požadavek, stejně jako u lávek pro pěší, ty také jsou dimenzovány na přejezd sanitky, aniž by pi nich jezdily každý den.
Ale tohle není louka. To 2,5 centimetru trávníku, deset centimetrů zeminy, geotextilie a pod tím štěrk.
No, žádná geotextilie a žádný štěrk, solidní betonový základ, tak jak vidím z těch videí.
Juknu jak to dělají u nás.
Jo čtu to a vidím
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/panely...
takže u nás asi fakt jiná technologie, žádné železobetonové rošty ale jen plastové srágory
http://www.puruplast.cz/tramvajova-trat-praha...
nebo
https://www.brens.cz/czech-raildays-foto/
to pak už je smutné, takže ono asi to co vidíš v tom Montpellier je o dost jiné, než to co vidíš v Praze, i když prostým okem stejné
Já do toho prd vidím, trávníky pěstovat neumím. Jen asi z dojmologie - jestli není nějaký rozdíl v odolnosti trávy na normální louce se silným (kypřeným různou havětí) podkladem a když roste z relativně tenkého koberce, který když přejedeš, je z něj neživá a nepropustná placka.
Když to má vodu, vzpamatuje se.
Znova, není to na běžné pojíždění, ale jen na nouzové. A i kdyby tam museli znova dosít či položit nějaký metr koberce, jde o to, aby v nouzi ta sanitka nebo hasiči nezapadli, jako ten bus.
Ono kfyby tam byly koleje ve štěrkovém loži, nikoliv zapuštěné, nenajela by tam sanitka vůbec, tak bych to nebral jako extra argument proti zeleným tratím
Jo takhle, o zapadnutí jde. No, to je jiný problém. Sanitka snad ne, ale naložená cisterna se proboří v čemkoliv měkčím. Prostě pětadvacet tun je pětadvacet tun na několika malých ploškách, to se neokecá. Museli by jezdit pásákem :-)
Ale tam, kde by se tohle dalo předpokládat by mohly posloužit pevné zatravňovací dlaždice. Dobrý kompromis mezi pojezdem a zelení.
Tonu musí zabránit ten betonový rošt
nebo jiná kce
ono je to celá věda
https://www.google.com/url?sa=t&source=web...
nebo tohle
https://www.google.com/url?sa=t&source=web...
Nejdřív se na nějaký ten zatravněný pás podívej, projdi se po něm a pak mudruj.
Nejenže se po něm nedá jet, protože by se auto bořilo, a už vůbec nelze uvažovat, že by se po něm mohlo jet tak rychle, jak vozidla ZS jezdí, ale můžeš mi říct, kudy by tam asi tak ta záchranka apod. vozidla najely?!?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3709137&y=50...
Pár aut už to zkoušelo a přes tu ďouru fakt neprojelo.
No, ty evidentně nechápeš rozdíly v konstrukci železobetonových roštů, a plastových zatravňovaček.
Nejdříve si pořádně prohlédni obě videa, jak se konstruují zmzelené tramvajové pásy v cizině, prohlédni si všechny odkazy, a pak mudruj.
Víš úplný kulový, a hůř, i když ti to naservíruju až pod nos, nejsi schopna si to prohlédnout a předčíst.
Nepřekvapí to, tím se liší ten tvůj nástavbovej pomaturitní student, od vysokoškoláka. Prostě když něco nevím, studuju, hledám, zajímám sd.
Nespoléhám se na to, co jsem viděl ráno před samoobsluhou.
Jj, hledám a zajímám se, jak se to dělá v cizine.
https://www.itv.com/news/central/2017-02-01...
Ostatně, ten tvůj příklad z Montpellier (kde jsi poprvé v roce 2019 zaregistroval něco jako zatravněný tramvajový pás), není příklad tramvajového pásu uprostřed vozovky. Ostatně tam ty tramvajové tratě budovali nedávno, před pár lety. Nejsou to historické tratě jako jinde.
Ostatně i u nás jsou nové tratě vedené po samostatném drážním tělese, pokud to jen trochu jde.
Příklad tratě Barrandov - Hlubočepy. Jo, byla budovaná cca v době, kdy v Montpellier zavedli první tramvajovou linku:-))
Když ony dopravní podniky myslím celkem vítají, že se po tom jezdit nedá a dá se to snadno a levně rozebírat a opravovat. Trať do Modřan od Podolské vodárny , kde jsou koleje jen zaházeny štěrkem jako u vlaku si moc pochvalují. Je to levné, nehlučné, snadno přístupné a nikdo jim po tom nejezdí a neblokuje jim to.
Ano, Brahmo, máš pravdu. A v zásadě je to tak správně, že tramvaj vezoucí sto lidí neblokuje auto s jedním řidičem.
Proti zatravněným pásům celkem nic nemám, pouze připomínám, že spolu se zkušenostmi s nimi se objevily také některé nevýhody, a že by bylo dobré brát je v potaz.
Kupříkladu, že není dobré vysázet na tramvajový pás trávu a nestarat se o to, jak ji budu zavlažovat. Protože ta tráva mi přestane fungovat ve chvíli, kdy budu potřebovat, aby fungovala (deset dnů nad třicet a ani kapka srážek).
Teď zrovna Praha 6 řeší, co s tím
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramvaj-trava...
Také se ukazuje, že je potřeba myslet na to, kam a jak takový hezký travnatý či sukulentový nebo heřmánkový pás dát. Není dobré ho dát tam, kde co dvě minuty projíždějí záchranky či jiné složky ISZ, a kde zároveň díky různým sloupkům, zábradlíčkům, balisetám a jiným zklidňovačkám dopravy nejde houkající záchrance uhnout. Třeba těsně před nemocnicí.
Toť vše.
Jen aby si pak měl ještě sílu si to všechno prohlédnout...
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20150328_Benesov
To je rozumný názor, úměrný k tvému věku. Možná bys mohl slevit i na tu stovku. Je to takové pěkné číslo. Prostě končit pásovým oparem je blbost.
Na 100 trasuješ, 120 z toho pak je.
Vím jak to chodí, na silničce.
Adrenalin, mocný čaroděj. Extrémy jsou popsaný z Velké Války.. chlapi utíkali s prostřílenejma nohama (kolena, kotníky, rozdrcený kosti), na kterých nešlo udělat ani krok, nebo si nevšímali zásahů z pušky (to je známo už z Bůrské války, kdy se zjistilo, že jsou situace, kdy moderní plášťové střely ráže.303 na zasaženého nefungují (a tak se zrodilo DUM-DUM) a ten jede naplno, dokud nevykrvácí.
https://www.youtube.com/watch?v=GJ6CICbojvU
Zajímavý. Když jsme právě tudy jeli tenkrát s christianií, chytalo se mne na těch nekonečných labských hrázích taky jakýsi rozčarování. Nápady to zabalit a dojet vlakem. Pamatuju si to jako dneska. A to jsem tudy putoval poprvé, a neměl na co vzpomínat. Připisoval jsem to tehdy blížícímu se konci dobrodružství a nevyhnutelnému návratu z klukovskýho snu do reálu....
To není únavou z cesty, ale z toho neutěšeného pohledu na tu krajinu, kde oko nic nepotěší.
Máme v srdco tu naši českou zahrádku a tou svět poměřujeme, ať vědomě, či úplně bezděčně.
Vzpomínám, jak jsme na přívozu v Aken potkali nějaké cykloženy, které volaly "Není možná, vidím řeku!"
Krajina je fakt dost nudná. Já naštěstí mám rád města, takže Wittenberg, Dessau i Magdeburg mě plně uspokojily. A holt mezi nimi nudný přejezd.
Ty cyklostezky kolem řek mě nikdy noc nebavily. Stejně jako cyklostezky po starých železničních náspech.
Vesměs nuda a strojové tempo přizpůsobené zcela jiným podmínkám, než požaduje cyklista.
Moc předvídatelné, jak mi zrovna přes rameno diktuje můj muž:-))
Kolem Rhony je to jiné, tu vesnička, tu mostík, ptačí rezervace, jaderka....
Prostě je furt na co koukat.
To Labe je fakt k prdu.
JIstě, ale Wittenberg, Magdeburg, to jsou města, která hýbala dějinami.
To Avignon taky :-)
Německá města jsou poznamenaná nedávnou německou historií, což jim na kráse nepřidá.
Magdeburgem jsem jen profrčel a zalehnul, jejich kostelíček mi připadal jaksi "prostřední". Hezká soustava socialistických soch sportovců v parku na nábřeží, nměl jsm už čas fotit.
Wittenberg je slušně zrestaurován, zvenku, byl jsem tam už v 2014 a když jsem teď listoval fotkama, zjistil jsem, že mám na něj hezkou vzpomínku.
Ale nejde o města, těch jsem na té cestě viděl celkem dost a nijak extrémně jsem netoužil vidět nějaké další.
Jde o ten bezútěšný pocit z té krajiny, náspu a násypů posrabých dobytkem, liduprázdno, protože bývalé hraniční pásmo NDR.
Kromě toho, to co jsem psal se týká labské severně od Magdeburgu, jižně od Wittenbergu je to jiné.
Z Magdeburgu do Wittenbergu jsem to bral na krátko, nikoliv podél Labe ale okreskama, v stavi, jaký pamatuju z prvního kolovýletu do NDR v roce 1979....
Cyklocesty okolo riek su tiez zaujimave, ale je to vzdy (alebo takmer vzdy) na hornom toku rieky. Napriklad Innska cesta (specialne jej svajciarska cast), Mur, Drava, Enns, Salzach Adige, Vltava, Vah su na hornych tokoch zaujimave a je co pozerat. Vacsinou na hornom toku nie je ani ziaden priemysel a mestecka su ako keby zaspate (nerozsiruju sa takou rychlostou ako v dolnom toku). Ked sa vsak udolie rozsiri a vacsinou sa jazdi po hradzi okolo priehrady, uz to zacina byt nuda a treba od rieky vybehnut niekam do kopcov.