Tak už zase jedu,
Německo jsem překonal vlakem, do Norimberka mě hodila Soňa, a pak Karlsruhe tam přestup a do Offenburgu. Přespal jsem a ráno vyrazil.
Elektrokolo vlakem da zahulit, ale dá se.
Cesta bez překvapení, motor vrčí způsobně ale zas takový leháro to není. Dojezd na baterku 60, naplánováno 175, tak jsem šetřil a šlapal na ECO bezmála 100 km a pak u oběda mírně dobil, asi o jednu čárku z pěti, a rozhulil na turbo a překvapivě, spotřeba podobná, jen mnohem rychlejší pohyb. Ale je fakt, že jsem na začátku měl dost hnusnej protivítr.
Dojel jsem ss 40km dojezdu v rezervě, celkem 179 km.
Viděl jsem prd, teda kromě jednoho "řopíku" Maginotovi linie. Teda řopíků jsem viděl mraky, ale do tohohle jsem vlezl.
Rovina, kanál, kukuřičné pole, kanál, snad jen soustava zdymadel co vede kanál Rhona-Rýn přes kopec.
Můj cíl?
Bojím se ho vyslovit, abych to nezakřiknul.
Jisté je jen jedno, 17týho musím být v Toulouse.
Z Montbeliard (25) přeji hezké dny.
https://photos.app.goo.gl/jXtmCybYKCWPUNgg6
Jestliže je úterý, musíme být v Belgii.. tohle je tůristika na prd, hnát se a nic nevidět... to to rovnou můžeš kroužit na hřišti a ušetříš... a uvidíš toho zhruba stejně :)
Já nejedu "turistiku".
Já jedu na kole :-)
Na kole nejedeš, jedeš na elektrickým bazneku :), který vzdáleně vypadá jako kolo.
Bych tě chtěl vidět, nádivo :-)
Můžeš :) Se s tim se smiř, že elektrický kolo je něco jako šlapací autíčko - náhražka pro ty, co se nezmůžou na opravdový :)
....samože tím myslíš zdravýho člověka- ty se drav. problémy je nutno ocenit za snahu JEZDIT aspoň takto (pěkná čepice i to pod ní- po dědovi?) ;-)
Stejné místo, po 4 letech.
Budeš se divit, ale je celkem záhul, ten motor uleví v okamžicích, kdy se do toho "musíš opřít" a kolena by to nedala, tedy při rozjezdech, nebo do prudkých kopců.
Jinak se člověk i tak našlape docela dost
NJN, motor pomůže, zato se musí vézt jeho váha + baterie... takže ve výsledku šul nul... prostě tohle hltání kilometrů za každou cenu pro mě není - radši menší kousky v klidu a vlastní silou. Ale dle vkusu každýho soudruha, každej si naštěstí může vybrat.
Ano, to kolo je těžší asi o 8 kilo a zavazadla taky o 8. Tedy vezu si 16 kilo zátěže navíc, ale toje prd, proti 25, které vezu na pupku.
Trochu jsem o "hltání" kilometrů četl a slyšel, prostě každý máme jiné představy a priority, no, a kdybych si troufnul bez motoru, jel bych bez něj.
Teď sedím na lavičce u řeky Doubs, jsem rád že neprší a že do cíle to mám jen 35, a nasadil jsem plnou baterku, tak žádný stres. Po včerejšku toho mám dost a dneska se to nezměnilo, těším se, jak se osprchuju, a natáhnu na postel, a to mě vyhovuje. Být zmordovaný jako pes a odškrtnout si další etapu.
Život se zjednoduší na základní potřeby, najíst se, vyspat, a přežít do cíle.
Den za dnem.
Občas to potřebuju takhle.
Život se zjednoduší na základní potřeby, vykecat se na diskuzi, najíst se... :-D celkem obdivuju že máš sílu debatovat, vždy mi to přišlo jako ztráta času, když jsem jel takovou dálku, než bych napsal jeden příspěvek, dojel bych k další lavičce. Jsi někde u Dole?
Měnil jsem baterii, a dal si pauzu na lavičce.
Celkem jsem se neflákal, seděl jsem za těch 150 jen 2x.
Teď jsem v Dole.
Možná, protoźe ztrácíš kontakt, těžce pak neseš tu samotu, ale těžko říct.
Mě celej den cinkali na displeji kluci z práce, nic po mě nechtěli, ale vidím jak debatují a řeší, tak soudím, že je doma hnusně a nalezli k počítačům.
Hele slunečno, trochu foukalo.. před hoďkou jsem dorazil s plečkou dom.. do Popovic je to od nás přes kopec a dálnici, nijak extrémně jinak tam bejt nemůže..
Jaké počasí, teploty, vítr, máš ty? Tady doma je hnusně, prtoe zítra je pondělí. Co se diskuze týče, u mě je to možná tím, že nevozím tablet a diskutovat na telefonu mi přijde jako slušnej vopruz, to si radši namasíruju koleno :-)
14, pod mrakem, ráno mžilo, jižněji snad bude líp.
Na foun už jsem si zvyknul, tablety jsem postupně křápnul a tak místo nich vozím MS Surface Go, to už je počítač, kdyby bylo něco potřeba.
Koleno nerozmasíruješ, bohužel, ale zatím dobrý, moc mi to nechodí, ale zatím šlapat můžu, tedy když bych měl došlápnout fest, tak s přípomocí.
Doufám, že to rozhejbu alespoň trochu.
Není tak zle, ani prášky nežeru, voltaren jsem taky nevytáh. Řekl bych "normální únava" nikoliv bolest co tě v noci vzbudí.
25°C by bylo ideální, ale což, 14°C je furt 100x lepší, než sedět doma. Akorát by mi asi trochu vadilo to ticho, cikády už jsou mimo provoz.
Cikády tady ještě nejsou, to si musím přišlápnout
Dost slušné výkony.
Najíždět denně dost přes 150 s naloženým kolem je dost dobrý i když pomůže motor v kopci nebo proti větru.
...nouze naučila Dalibora housti- halt když musíš, tak musíš, neohlížíš se nalevo napravo a valíš, s klapkami vidíš jen vpředu v dáli cíl....
Nic pro pohodový kocháče se krajinou a vychutnávače volna! ;-)
Ono se pomocháš až až.
Představ si, že jsou kluci, co o dovolené lezou na hory, mrznou tam, pořádně se nevyspí, dřou a trpí, a vrátí se domů šťastní a odpočatí, tedy psychicky.
https://youtu.be/0YYJPpKsKFY
A to skoro celej den čumí na šutr, maximálně na skobu v šutru. Při tom lezení se moc rozhlížet nemůžou :-)
Jak oni se nahoře rozhlídnou, tak ty se můžeš při zastávce rozhlídnout taky, žádnej velkej rozdíl...
No, oni nejsíš ty svoje výkony neabsolvují mezi snídaní a večeří all inclusive a nezalezou na noc do teplé postele. Pokud lezou opakovaně na stejný kopec, tak snad jen z tréninkových důvodů, aby pak byli připraveni na Horu.
Ty bys klidně mohl absolvovat svých 150 kilometrů v obýváku na rotopedu mezi snídani a večeří, a okolní krajinu si pouštět na televizi. Jako tréning dostačující, jako Cíl málo.
Jo, aha!
Když někdo jede popáté kolem kanálu (a furt sem dává fotky těch průjezdů) a přitom furt neví, kde je, a co je kolem něj, tak to není nic jiného, než "trénink fotbalistů na domácím hřišti"
Kolikrát´s to jel?
Hele Lanno nech bejt, v tomhle asi Jindrovi rozumím. Poprvé jsem se na tuhle trasu vydal hlavně díky němu. Jel jsem to 2x, vracet se na místa, která člověku utkvěla v paměti v průběhu minulé cesty má něco do sebe a díky každé další cestě další místa přibývají.
Přijde mi vysloveně škoda, nevrátit se tam, kde jsem něco silného zažil.
Pořád přemýšlím, jak to udělat, aby ta třetí, a asi poslední cesta na trase Praha - Costa Brava, byla lepší, než předchozí dvě, myslím jako pocitově. A čert ví, jestli bude poslední, zas tak starej nejsem :-)
Já nevím, asi si svého času vážím víc, než abych ho den po dni proseděla na kole, nikde se pořádně nezastavila na čumendu, nic si neprohlídla, jen jela a jela za šipkou do předem zabukovaného hotelu. Den po dni, furt dokola.
Trochu vic tolerance ke konickum a zpusobu relexace druhych. Taky nechapu, ze nekoho bavi travit cas cumenim na jehlice pri pleteni, do hrnce pri vareni, nebo se rejpat v zemi u redkvicek. Vodaky na normalni rece taky nepochopim, furt jen stromy okolo koryta, obcas nejaky baracek. A o rybarich, zirajicich na splavek skoda mluvit. Ale nijak jim to nevycitam, nerozmlouvam. Kazdeho to bavi jinak.
Taky mu to nerozmlouvám, jen tomu prostě nerozumím.
Proč jezdit až do Francie kvůli tomu, abych z dvanácti hodin světlého dne těch deset až jedenáct proseděla na kole a poctivě vycucla šťávu ze tří baterek?
Ani na snídani nepočká, protože musí šlapat a šlapat a šlapat:-))
Ale abych odpovedel trochu konkretne - Jindrovi rozumim, mam to podobne.
Kazdorocne za a znova se strachame na Dlouhe strane, na Jested, Cernou horu, skoro po stejnych trasach stokilakovy streky. Zname tam skoro kazdy kaminek. Taky to hrneme furt dopredu. A stejne to bavi.
Ja bych byl na prasky z klasicke pesi turistiky. Tu zvladam v nejake extremnejsi, koncentrovane krajine, treba ve skalach. Ale slapat nejakou pesinou, zastavovat se rozhlizet ? Radovat se z kazdyho drnu u cesty ? To neumim.
Kolo mi nabizi moznost z rozlehle krajiny s dlouhymi prejezdy udelat koncentrat zazitku. A i z toho frciciho kola se stiham v naproste vetsine pripadu rozhlizet. A kde ne, tam je ta jizda sama o sobe dostatecny zazitek.
No a tech par "speku" na strece neni problem mit vytipovane a zastavit u nich treba na svacu.
No a pak je taky nekdy slapani jen pro slapani, klidne i bez vetsiho rozhlizeni. Jen tak pro relax a premejsleni o ftakovinach.
A ze rad slape zrovna ve Francii ? Jestli se mu zrovna tahle telocvicna libi vic, nez ta ceska, polska, nebo nemecka, proc ne ? Taky se mi v nekterych oblastech libi vic nez jinde. Krajina, architektura, atmosfera, delaji lepsi kulisu pro to slapani.
Ono je to od Lanny asi trochu "jak vy k my, tak my k vy". :-)))
Já Jindrovu cyklistiku taky nechápu, ale co - nemusím rozumět všemu.
Čtenářsky je to pro mě nudné - údaje kolik km najeto a kolik baterek spotřebováno - kdyby jezdil na velodromu, bude ten popis stejně zajímavý. Podobných fotek, jako ty z cest, bych, když jdu z práce v poledne na meníčko či navečer na pivo, dokázala napráskat stovky.
Nevadí, bezbřehé jsou pláně internetu, nikdo mě nenutí to číst...
Co mi ale fakt vadí, je ta nafoukanost ve vztahu k ostatním, navážení se do ujetých "poctivých čtyřiceti kilometrů" (opakovaných jak kolovrátek pořád dokola při každé příležitosti) či teorie, jak mu každej závidí...
Přitom ze spousty zpráv z výletů na poctivých čtyřicet kilometrů jsem našla leccos zajímavého či vlastní inspiraci. Zcela necyklistické sporadicky servírované fotky z Lanniných cest či třeba naopak častější od Marina mě fascinují. V Jindrových popisech pro mě není zajímavého fakt nic, protože když náááhodou narazí na něco, co by stálo za pozornost větší než půllitr piva na stolku, tak vůbec nemá čas to zaregistrovat. Na pomníku se pletou padlí se zajatými, u kanálů převýšení komor... přečíst číslovku a rychle valit dál.
Takže ten Lannin nedostatek tolerance docela chápu (i když si myslím, že prezentovat ho pořád dokola je stejná ztráta času, jako najíždění kilometrů jen kvůli tomu, aby se jeden mohl pochlubit, kolik ujel).
No, jak bych to řekla?
On prostě jede. Nemá na nic čas, protože jede. Jede tak urputně, že vůbec nemá čas dokonce ani vybrat správnou vlaječku, pro stát, kterým projíždí. To není důležité a je zbytečné se tím zanášet, když je potřeba jet (a dávat sem kilometry, časy, kalorie...)
Tož ať jede, když musí:-))
Třicet let života ve svazku s mojí ženou dovedlo mne k názoru, že to, co provozuje Jindra, nebo třeba i já, je ryze mužská záležitost, kterou typická představitelka ženského rodu těžko kdy pochopí.
Znám pár typických představitelů mužského rodu, kteří se dodnes nesmířili s tím, že mají doma typickou představitelku ženského rodu, která na jejich ryze mužský přístup k cestování, zcela poprávu, z vysoka kašle :-)
Znám pár holek, které tahle bezduchá rasovina baví, fakt ale je, že to nejsou úplně typické představitelky ženského rodu, je v nich cosi mužného :-)
Fakt je, že na Jindrovi mi dost vadí to, co napsala Ifča, to jeho nepokryté opovrhování lidmi, kteří se nikam neženou a nebo nedej bože spí ve škarpě, nebo zpívají Askalónu.
Obzvláště teď, co přesedlal na elektrokolo, jsem poněkud zklamán z toho, že ho to nedovedlo alespoň k náznaku pokory a úcty k výkonům lidí, kteří se i nadále pohybují na kole výhradně vlastními silami.
Po pravdě řečeno, nemám vůbec představu, co je to "ryze mužský způsob cestování". S pár chlapama jsem už nějaké to cestování absolvovala, ale každý to měl hozené trochu jinak.
Také moc nevím, zda bezduché polykání kilometrů lze nazvat cestováním:-))
Tož to je celkem zajímavé, že nemáš představu, co jsem označil za ryze mužský přístup k cestování, když se tady o tom od rána bavíme, Mlho :-)
Ani snad nechtěj vědět, co všechno se mi při tom "bezduchém" polykání kilometrů honí hlavou.
A snad ani nechci vědět, jak jinak lze cestovat, než že při tom, více, či méně, polykám kilometry.
A to si představ že znám týpka, co to má podobně jako Jindra, má to předem rozepsané, kolik musí každý den ujet, aby se včas vrátil z dovolené, rozepsané má i pamětihodnosti, ale vyjede si klidně na měsíc, ujede třeba čtyři tisíce kilometrů a a navrch spí ve stanu ve škarpě! To už je zase úplně jiná liga, než my s Jindrou :-) Fakt je, byl jsem svědkem, jak ty pamětihodnosti při cestě řeší - zastaví, vyfotí, za pět minut je zase v čudu, na to, aby nasál genius loci nemá čas :-)
Taky bych tu Jindrovu štvanici k cykloturistice ani vzdáleně nepřivnal, ale to je čistě jeho věc jak tráví svůj volný čas.
https://www.nakole.cz/diskuse/20569-ideal-pro...
Stejně tak někomu zase může přijít nepochopitelný můj způsob cestování - nejen že mi nevadí třeba i víc jak čtvrtinu cesty tlačit, přehazovat kolo někdy i přes desítky ohrad denně, občas i po kusech přeponášet, ale že si to užívám stejně jako sjízdné ty úseky.
A ty jeho řeči o tom jaký jsme póvl když nenatočíme to co on – ignorovat, nereagovat, možná jen tiše politovat.
Lanno, ty zlobíš! Já to napsal v nadsázce!
Chceš snad tvrdit, že jsi v průběhu a na konci svých výletů šťastnější, nebo snad dokonce duchaplnější, než já, jenom proto, že se hodně nadřu a nelozím po kostelech?
Už jsem to tady jednou psal, styl jízdy, který Jindra provozuje je, co se poznání krajiny týče, nesrovnatelně duchaplnější, než třeba jízda autem.
To by si pro změnu mohl chodec ťukat na čelo, že ty jezdíš na kole.
Nebo - dělá si tady někdo prdel z motoristů snad, že nejsou duchaplní?
Nebo z těch, co lítaj letadlem?
Nebo chceš říct, že pokud někdo rád, nebo i nerad, vykonává těžkou fyzickou práci, z logiky věci není duchaplný?
Jasně, Jindra si to zaslouží, ale já ne :-D
Jejdamane, šíravníku, co mi to podsouváš. Nechci nic tvrdit, pouze jsem si dovolila poznamenat, že nevím, co je to "ryze mužský přístup k cestování" a to proto, že každý z těch mužských, se kterými jsem měla tu čest cestovat, měl svůj "ryze vlastní přístup".
Toť vše:-))
Hele nechte Jindru s jeho způsobem cyklistiky na pokoji jo. Je to exot, asi jako každej druhej z nás, jezdí podle svého a dokonce o tom i něco napíše. Lze s ním nesouhlasit, ale je hoden obdivu, že i když stařec nad hrobem, neobhlíží místo na hřbitově, někam a podle svého jede a ještě i pouští kůži na trh, že o tom referuje.
PS a stejně jezdí na divným skorokole a pořádkem, kterej nechápu, ale smekám. A rád si něco přečtu.
PS2 rád si rejpnu do kohokoliv a nikdo na tom nic nezmění...
Přesně tak, Rondo
Jindra "necestuje".
Má za rok nacestováno tolik, co jiní za půl života.
Bezduchá rasovina to není, kdybych to zabalil do nějakého futrálu "meditace" kdejaký rozumbrada by v tom spatřoval moudro, ale jâ to neudělám.
Prostě jedu prohnat kolo.
Když nad tím přemýšlím, tak já vlastně čtyřicet let jezdím každej den pořád tím samým údolím :-)
Někdo jezdí na oválu, někdo kolem komína, jinej vandruje po Česku a další po světě. Jindra má prostě svou trasu a po té s drobnejma odchylkama jezdí.
A tak, jak Jindra objevuje nová místa na své trase, tak já třeba zrovna předevčírem dokázala zabloudit v tom svým údolí a objevila zase kousek,kterej jsem ještě nikdy neprojela. A takovejch míst tam je, že do konce života máme jak já, tak Jindra co dělat a vůbec nemusíme opouštět svůj revír.
Jistě, baro, normálně to tak je. Jenže on nechce bloudit, nemůže si dovolit objevovat nečekaná místa. Musí jet.
Naplánoval si, vzhledem k 12ti hodinovému světlému dni, faktu, že jede na těžko (veze 3 baterky) a své kondici, nesmyslné porce kilometrů, den po dni. A tak mlha za mnou, mlha přede mnou, nevidím, neslíšm, jedu. Jak kdyby to ukrad:-))
Vstanu, jedu, lehnu. Žádný čas na kompenzační pohyb, relax, protažení jednostranně namáhaného svalstva.
A pak dojede a bude skuhrat, že nemůže chodit. No bodejť by mohl!
S dovolením, budu číst, co uznám za vhodné a budu pitvat, co považuju za důležité. Když se bude zase plést a psát kraviny, tak ho opravím.
Že si chce sám dobrovolně ubližovat, sám stanovovat diagnózy a sám se léčit, je sice jeho věc, ale mohu snad napsat, že nedělá dobře a jeho rady nejsou v pořádku.
O mě vůbec nejde. Nejsem to já, kdo potřebuje ulevit. Vy mu taky nenapíšete, hele to je v poho, ta otočená vidle. Ujel jsi s tím dva tisíce, ujedeš další dva.
Napíšete mu, hele chlape, neblbni, prober se, vždyť se na tom můžeš přerazit!
Máš pravdu, ta obrácená vidle je opravdu diagnóza!
Přece musel mít řidítka v jiné výšce a to cítím hned jak na kolo šáhnu. Nemluvě o tom, že je v háji celá geometrie - nějaké úhly a předsazení atd. To necítil, že to jede úplně blbě? To nedělal za ty kilometry nějakou údržbu a nic nemusel seřizovat. To je více než divné! :-(((
Ještě jinak: to nemá Lanna, a někteří další, právo psát kritické příspěvky, tady je prostor pouze pro ty pozitivní a nekriticky obdivné?
Je to zvláštní sklon, vracet se na stejná místa, někdy častěji, někdy pravidelně, a někdy, když tam člově poblíž už prostě je...
Kolikrát se mě ještě podaří vrátit sem?
Ještě jednou?
Nebo už nikdy?
Věř tomu, že pokud se budeš chtít zase vrátit na toto poměrně frekventované místo, když tě to teda zrovna sem táhne, tak to záleží pouze a jenom na tobě a na tom, jak se budeš sám k sobě chovat.
Jinak ale ten Lyon. Zvláštní město. Vždy mě dokonale připraví o prostorovou orientaci a ztrácím se tam. Neumím si to vysvětlit. Možná to dělají ty dvě řeky.
Jednou, asi tak před dvaceti lety, jsem tam navigovala tak zásadně blbě, že to hrozilo okamžitým rozvodem. Naštěstí v mezidobí byl učiněm zásadní objev navigace, který zachránil jistě nejedno podobně postižené manželství.
Mám pár dalších podobných míst. Třeba Aarus, tam se taky vždy motám, jak nudle v bandasce.
No, tohle je hospoda v Givors, asi 18 km jižně o Lyonu. Taková dělnická jídelna, jsem râd, že jsem ji znovu našel v provozuo
Ano.
Lyon v sobě má jistý "bludný kořen". Už se v něm nestratím, ale zajedu si vždycky.
Mám pocit, že můj problém je v tom, že je to město dvou řek. Saone a Rhona, obě zhruva stejně mohutné. A moje primitivní orientace, drž se řeky a pak zahni doprava, jakmile tě odkloní někam do města, selhává. Jiná řeka.
Prostě město se zdâ být tak podobné Praze, že člověk naletí.
Hele tu postel bych nevyčítal.. taky byvše mlád krásen a zdráv (je to již řada let) jsem pohrdal paďoury, co spí v posteli... no a vzhledem k plotýnkám v háji svý vejlety a akce plánuju tak, abych pokudmožno skončil ve SVÝ posteli opatřenou ZDRAVOTNÍ matrací. Takže se motám kolem komína, případně zapojuju vlak.... výjimečně se spaním jinde, ale výhradně v posteli. Jsem totiž rád, když ráno vstanu :)
...taky to tobě nikdo nevyčítá- je pochopitelné a chvályhodné, že se přes své zdrav. problémy snažíš seč to jde. U člověka- proti tobě- zdravého, je to jen o spěchu a pohodlí, ale každý jsme jiný a to je dobře- jeden honí čas a km, druhý poznává a oba jsou spokojení- aspoň víme kde, co a jak zlepšovat a nechat si poradit, pokud nás nebrzdí omezení(jako tebe a ......) ;-)
To co mladej poznává a na co je pyšnej a cejtí se jako borec, máme dávno za sebou, ale ne z plezíru, ale protože to jinak nešlo.
Pochopitelně, mladík, kterej nechápe, že může pro někoho být problém vstât ze země, když se náhodou stane a dřepne si, ví kulový a ať si klidně žvaní ta svá moudra.
Jednou na něj dojde taky, teda když bude mít kliku.
....to si dokážu představit v pohodě- ale oni asi těžko "musí" být na vrcholu v 6.00hod, protože v 7.00 mají v táboře na stole večeři a do té doby je k dispozici teplá koupel...;-)
Já se taky místo lehnění doma "dřu" na túrách v kopcích, večer se těším na komplet koupel ve dvou litrech st. vody nebo v řece, stavím a balím stan denně, abych po 10,20 či 30-ti dnech byl doma odpočatý, šťastný jak blecha a těšil se na další výlet nezávislý na čase a ubytování zase jinam- to je ten můj CÍL....
Ten motor pomůže dost, ale asi trochu jinak, než ti co to nezkusili, nebo jen kousek, si představují. Ono se fakt nevezeš, šlapeš, a to docela fest, jen nejsi nucen se do toho opravdu opřít, takové ty situace, kdy cyklista jde ze sedla, nenastanou.
Kopce ti to narovná a vítr eliminuje, tedy ty protivné situace kdy dupeš jako krâva, a zdá se ti, že stojíš na místě a leze ti to na mozek.
Na rovinách, v bezvětří, pak hamtáš jako na kole, protože v 25 ti to odpojí motor, ale zase se tím protahuje ten dojezd.
Jinak zbytek člověka dostává zahulit stejně.
Celkově je pohyb asi tak o 4-5 km/h rychlejší, ty průměry jsou cestovní, nikoliv jízdní, hodinka na oběd ti srazí průměr dost dolů.
Jsem připraven na dojezd za tmy, tady se setmí tak v 19:30, ale nechci to absolvovat, takže mám na cestu tak 11 hodin, což je pohodička.
Možná- až nebudu tak "svižný" abych "dupal" proti větru, dešti a kopci jako za mlada- tak...pojedu pomalej a budu víc odpočívat, abych měl radost z toho, že ještě vlastníma silama něco v tom věku dokážu. Kopce nepotřebuju narovnávat, vítr eliminovat- chci to zvládnout a o tom je to "krásno" rekreační cyklistiky, podtrhuju "rekreační", ne závodní či uspěchané. Pak- ještě později- budu uvažovat o leháči, kde mohu v leže ještě "někam" dojet, ale tahat celou cestu 20kg navíc jenom kvůli rychlosti? Však i ti bez noh "šlapou", ale rukama.....
To zní tak moudře, málem mi ukápla slza. .
Kd, bych nepotřeboval kopce narovnávat, jel bych na zelenâčovi jako vloni.
No, taky bych moch jezdit zvolna, do Kamenice a zpázky a kdyžbych di chtěl dát do těla, jel bych do Průhonic v a celidenní výlet...
Co je baznek?
Pokud vidím má to vše co kolo + elektromotor tak že je to elektrokolo a stím se zase smiř ty:-)
šlapací autíčko má taky kola, volant, sedadlo, kastli jako normální auto... navíc má šlapky - a auto to není. Stejně jako motokolo není kolo... s tím se smiř ty.
Jistě že to není auto když to je šlapací autíčko. A jiste že kolo není elektrokolo když nemá motor. No a co má jako být?
Já se ale ptal co je to baznek?
Baznek je středočeská varianta maďarsko-slovenského bazmeku. Což je, jak mi vysvětlili v Medzilaborcích "hentý taký".
Jak mi bylo vysvětleno:
Po madarsky je to "baszd meg" a je to pomerne tvrda nadavka. Baszni je sloveso, znamena po madarsky "jebat". Pripona "-meg" je vedecky povedane pripona zvratneho slovesa... Proste je to na spritomnenie deja. Cize "baszd meg" sa moze pouzivat v roznom kontexte ako "pojeb sa..., pojeb si...,"
Sranda je, ze u Vas ale aj u nas sa bazmek pouziva aj ako podstatne meno na daku vec, ktoru neviem presne pomenovat. Takto sa ale v madarcine (v naozajstnom Madarsku) nepouziva.
bazmek
1. krám, drek, zbytečná, pletoucí se a překážející věc, případně nepoužitelný či nefunkční předmět
Příklad: “Dej ten bazmek někam jinam, než se o to přerazím!”
2. předmět, který nutně potřebujeme, ale jehož název se nám přesně nevybavuje
Příklad: “Vidíš tam ten bazmek, prosím tě, podej mi ho!”
Ovšem ani jedno nemá nic společného s elektrokolem či šlapacím autíčkem:-)
Hnedle bod 1 na tu skoromotorku sedí jak na hrnec. :)
Jako póza se ti to zřejmě líbí, ale jinak, meleš naprostý hovna :-)
pendrek, vyzkoušel jsem všechny možný moderní "elektra" - auto, kolo, koloběžku. A nic z toho mě nezaujalo. Netvrdím, že třeba auto a i kolo může být někdy ideální (pošta, pracovní kolo), ale ne pro mě. Já na kole oceňuju tu naprostou nezávislost na všem s výjimkou sebe a to, že jediný výfuk, který to má, je ten můj na kterým sedím.. Jinak všechny elektrobazneky výfuk mají - v nejbližší uhelný elektrárně :)
PS ještě, že elektrokola nebyly za Rakouska, nebo první republiky.. jejich límcovej odznak (kolo s bleskem) by se blbě vysvětloval...
A doma svítiš louči a pereš s valchou? PC napajíš čím? To ti nevadí že kvuli tobě elektrárny čadí?
....poslední dobou pomalu "čadící komínovky" končí a Temelín či Dukovany jen "paří"....Když to chceš brát poctivě, tak i na výrobu ekologickýho kola se vypustilo do vzduchu něco smogu- na elektrokolo o něco víc a další se produkuje provozem a to u kola ne(debata na další vlákno) ;-)
Jinak, kdybys chtěl Alsasko vidět jako "turista", a i třeba na kole, musíš zapomenout na cyklotrasy, Eurovelo 15, či jak se to jmenuje, ale šmrdlat se po silnicích, městečkama, lecos k vidění, Strasbourg, Saverne, Plain Incliné na kanálu, Colmar (a Iselheimský Grünnewaldův oltář) nebo jen ty alsaské vesničky. Jo, a Vogézy.....
Podél kanálu to sviští, ale pokud nejsi ujetej na kachničky nebo labutě s volavkama, moc oko neohřeješ.
Ale ono to Alsasko je to velký jako Čechy, tak to vezme kus času, pokud necheš je z rychlíku.
Já to budu prát co to jde až do Lyonu, a pak si teprve budu "užívat", Sever už malinko znám.
Do Francie nepojedu, má jednu, vlastně dvě vady - nemaj tam Plzeň a jsou tam Francouzi..... Prostě do této země, stejně jako do Ruska pouze ve společnosti několika tankových divizí. Já jezdím čas od času okukovat staré linie z první války do Itálie... a to se musí pěšky.
I ty malý fašounku:-)
Si to pleteš nejsem Ital.
být národní vlastenec neznamená být zároveň fašista. Esli ty si nepleteš soudruh a soustruh :-p
O kterej národ konkrétně teď kráčí?
Kdyby psal o národním, či internacionálním socialistovi, tak bych věděl.. Oboje vymysleli v Německu, jedno odtamtud vyvezli i s vagonem zlatejch marek do Ruska a pak se tam cpali na nezvanou návštěvu. Jinak verbež je to velmi podobná.
Plzeň fakt nemají, a nesežene se ani ve velkých obchodech, řekl bych, že marketing Prazdroje chrápe, nebo prostě není schopen pochopit, že bez francoužštiny tafy nic neprodá.
No, Francouzi, to máš složité.
Společné mají to, že nemusí Němce a nejsou nadšení z angličtiny. Neopovrhují cizinci, jak se mylně traduje, prostě je litují, že nejsou také Francouzi, protože francouzský způsob života, považují za nejlepší.
A možná i právem.
Jinak je to velká země, a rozdíly mezi regiony jsou dost velké, aby se dalo paušalizovat "jsou tací a tací".
A Paříž, to je pak úplně jiná Francie.
No já mám v práci cosi s Frantíky společné. Jsou to nafoukaní idioti (99%) co si myslí, že to tady je jejich kolonie. O Prusko-Francouzské válce, kterou prohráli o 10 parníků, tvrdí, že nebyla.. Kámoš, co s nima byl na misi, prohlásil docela trefně, že Francouz si radši nasere do kepi, než by použil americký hajzlík a o jejich vojenských schopnostech povídal úžasný věci, sedmá rota hadr.. S Němci, Rakušáky, Italy i Slovinci si naproti tomu rozumím.... (názorně jsme např. Italům vysvětlili, jak to, že oni zvládnou tak dvoudecku piva, na rozdíl od nás, co pijem z půllitru, nebo tupláku - postavili jsme řadu z Talošů (tak 150cm vejšky ) a z nás(kde jsem s 190 nejmenší) a okomentovali to - Pikolo Italiano - pilolo biero. Grande Čeko - grande bíro..)
V první větě píšeš, že Frantíci jsou nafoukaní. - No, na mne působí dost nafoukaně celý ten tvůj příspěvek ;-)
Prdlajs, když jsem byl zdravej, jezdil jsem vojenskou historii po většině Evropy a kousku Asie - a zatímco ostatní skončili ve výsledku u jednoho ohně, koukali se domluvit nějakou společnou hatmatilkou a hulákali Lili Marlén a Tipparery, případně Škoda lásky , Wenn die Soldaten a Měl jsem kamaráda, tak Frantící sedávali separé a maximálně se vzmohli na Vive le Emperatůr! Ovšem tvářili se důstojně... A přitom kdysi měli krásnej smysl pro humor, i sami ze sebe - Sedmá rota, Taxi do Tobruku....
A Taliáni nebo Slovinci, když to rozjedou, kam se na ně hrabem.
Oni smysl pro humor mají stále, jen asi jinačí než ty.
Hulákání u ohně není moc "francouzské".
Spíš tak někam vyjet se nažrat
Nebo si sestavit "band" a zahrát si s kamarády pro kamarády a rodiny, a předtím i potom se pochopitelně nažrat..
I na kole to jde :-)
Odkdy se spotřeba elektromotoru měří v kaloriích ? ;-)
Garmin nemá sekci elektrokola, ale vzhledem k tomu, že to průběžně měří tepovou frekvenci, asi ta čísla nebudou úplná hausnumera.
Edge ukazuje zhruba dvojnâsobek než ty hodinky.
Takže ti to vlastně měří kalorie, které jsi mohl spálit, ale nespálil.
Vim já, vědu z toho nedělám.
Spíš se mi líbí ten záznak trasy, dokud to mám v hlavě, označím tam úseky, které jsou pro žiletku nesjízdné, co kdyby. .
Od té doby, co je uvnitř zavřený pan Nguen. :)
Ftip, to nic, to bude vedením. :)
To je fakt takové placka?
Ale vůbec to není placka, takhle mám natrasováno.
To máš jako kdybys vyrazil podle Labe, a usoudil z toho, že Čechy jsou samá rovina.
Kolem Rýna je placka, dost široká, lemovaná horama, na německé straně Schwarzwald, na francouzské Vogézy. A pod nima začíná Jura.
A právě mezi Vogézama a Jurou je taková mírně zvlněná krajina, a někde mezi mm ěsry Mulhouse a Montbeliard je vrcholek a rozvodí - Severní moře - Středozemní moře.
A přesně tudy, na přelomu 18. a 19. stol. vybudovali kanál spojující Rýn s Rhonou, celkově dlouhý 375 km, ale to započítávají i využité řeky Doubs a Saoine, vlastní kanál má 236 m, se 114 zdymadly a překonává převýšení 30 metrů.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Canal_du_Rh%C3...
Jinak mnohdy se prodírá úzkým údolím, které museli prosekat, občas projde tunelem.
No, a kolem něj se motám, pak dojedu k Rhoně, a zase skoro po rovině až k moři. :-)
Poztrácely se ti asi písmenka a číslíčka. Těch 236 nebude m, ale km a celkové převýšení taky bude asi víc než 30 metrů. Nebo se fakt zvedají jen po půl metru ? To se mi zdá i na tehdejší techniku dost málo.
km to jsou, ale to převýšení "denilevation" je fakt jen 30 metrů, píšou, taky jsem se divil.
Ale si momohli těmi zářzy ve skalách a tunely.
30 výškových metrů na 112 zdymadel?
Odkaz jlna zdroj jsem uvedl, stačí si to přečíst.
Ale už vím, kdes vzal třicet metrů:-))
"Valdieu-Lutran : ligne de partage des eaux entre le bassin du Rhône et celui du Rhin, une échelle de douze écluses s'échelonnant sur trois kilomètres permet de franchir le 'seuil de Valdieu' d'un dénivelé de 30 mètres. "
12 komor, 3 kilometry, 30 výškových metrů.
Jednou vidět je lepší než desetkrát číst, jen nesmíš koukat a ani číst moc rychle:-))
Tak tam, dík, četl jsem to bleskem, a abych si pomohl hledal jsem "denivelation" ..
To bude to překonání toho rozvodí, jak mám na fotce, jako na potvoru pralo slunko ze západu fest, a tak ty schody zdymadel nejsou zezjora tak dobře vidět, zespoda je to nádhera.
Čekání na rozednění.
Oni nejedou jen přes jeden kopec, ale přečtu si to pořádně se slovníkem.
Ta zdymadla dávají tak 4-5 metrů, což tak odpovídá těm šesti, sedmi za sebou přes ten kopec.
To je ale krásnej tunel :) Kudy se taková věc překonává? Nepočítám, že bys brodil, nebo stavěl prám - to je tam nějaký potahový chodníček původně pro koně, nebo se musí nějakýma objížďkama? A pak tě s dovolením jako staršího a pokročilejšího (pivaře i cyklistu zahrnu otázkama):
1. Máš pořád Fenix BC30? a s kolika sadama akumulátorů si vystačíš? Spopléháš jen na ní, nebo i nějaký záložní světlo (nové Fénixy mě truděj, nevyměnitelný aku)
2. Jak na takovejhle štrekách udržíš pozornost - já se po max 4 hodinách začnu nudit, myslim na blbosti a pak se přistihnu, že si třeba hodinu cesty vůbec nepamatuju.
3. Čím nahrazuješ iontový nápoj Plzeňského typu (ano piv je mnoho druhů, ale nemůžu si pomoct, pro mě je na cestě klasická 10, 11, 12) nezastupitelná.... po max 6 hodinách vytrvalé jízdy mívám až často halucinogenní žízeň, kdy tu hospodu a půllitr před sebou přímo vidím :)
Fenixe mám, svítil jsem zatím snad jen půl hodiny, nabíječku aku si vezu sebou.
Obvykle si přemýšlím o lecčems, někdy i "píšu" do paměti, a pak někdy hodím na papír. Taky hodně škrtám a přepisuji, teda v hlavě, takže se nenudím.
Cestou piju jen čistou vodu. K obědu si dopřeji "petillant" tedy s malejma bublinama. Večer houknu pivko, pokud je 1664, když ne, tak jiné europivo, ale víc než dva kusy nedávám, když není s kým pokecat.
Ď :) Já když takhle nad něčim přemýšlím, obvykle nevnímám kudy jedu.. onehdá jsem takhle vyhlížel Hradec Králové, když už jsem byl za ním. Vůbec nevim, jak jsem se do něj a přes něj dostal :)
To je nebezpečné :-)
To už je pár let, jel jsem s rodinou na dovolenou a u Norimbetka, místo abych pokračoval na západ, automaticky točím na sever, do práce, do Bochumi.
Zajel jsem si 60km
Jinak netuším, proč tam kropí tu vodu, chodníček tam ale po straně je.
Na kole to bjedeš přes kopec.
Ty kanály všechny měly alespoň na jedné straně zpevněnou cestu. Právě kvůli těm koním, co tahali ty lodě. Dneska se z nich dělají cyklostezky, ale stále slouží jako příjezdové a obslužné cesty ke zdymadlům.
Francie je prošpikovaná kanálama.
Takže dneska to bylo tak.
Asi 10 km paráda, kanál, pak okreska, nikde ani noha, dobrá silnice. A pak jako by googlemu jeblo, rozhodl se, že mě bude chránit, tak místo po státovce se mnou chtěl jet po tom souběžném oraništi pro traktory. To jsem vybral a posadil se na RN (státovka) a asi 20 km jel jak po magistrále ve špičce. Pak to vzal bokem, a chvilku francouuský venkov v kraji Bresse, krásné okresky.
A znova mu jeblo, začal vymejšlet zkratky polem, lesem, lukama. Ono by to šlo, kdyby to mělo povrch polňačky, ale to rozházené kamení je dost k prdu. Koukám, že mi před očima mizí baterie, jen ten blbej povrch zdvojnásobí spotřebu. Tak si říkám peču ti na to, a betu tradu pro auta. Hned jsem vytrestán, 6 km navíc. Trochu panika, dojez 45, potřebuji 60. Režim eko, a dotáh jsem to na 62.
No, a pak už řeka Saone, a fam jsem si "ohřál oko" jak říká Pepíček s Petříkova.
Krásné mosty, ocelové, staré a chytře zrekonstruované, nové, elegantní, üsporné, jak z učebnice. Taky pár smutných exemplářů z betonu, asi aby lidi viděli, jak se to dělat nemá, formičky sluší bábovičkám.
Krásná "voie bleu" tedy stezka bez aut až fo města Macon. Pak na druhý břeh a utrpení, zase tankodrom. Ale nebyl čas na hrdinství, tak jsem to udrncal až k asfaltu. A pak zase magistrála, asi 25 km, v dopravní špičce, na krajnici občas naznačený cyklopruh, co problém neřeší.
Přežil jsem další den.
Tak takhle dnes
Koukám, počasí snad hnusnější než tady...
Celý den pod mrakem, ale zase jsem měl "z prdele kliku".
Pár hodin přede mnou, po celé trase, muselo dost hnusně lejt, já nedostal ani kapku.
A navíc nefoukalo.
A od teď, kdyby foukalo, tak už jen do zad mistrál.
Zahodíš motor, natáhneš plachtu :)
S tím mistrálem vopatrně, vloni jsem jel od Montbeliard až k moři proti větru..
Nestraš, jsem ve Valence a AcuWeather píše:
žluté varování před větrem
Tak jsem se těšil, že mě potlačí jako posledně až do Avignonu.
Prostě jeď po větru, schválně kam tě to dotlačí tentokrát :-)
17týho musim bejt v Toulouse :-)
To je nějaký divný. 2000 kcal má moje snídaně. Přece mi nechceš tvrdit, že se na to dá ujet 165 kilometrů :-o
Ale to počitadlo to neví!
Víš milostivá, kdybys tohle měla ujet třeba s motorem bez šlapání, srala bys střeva ušima, abych tak slušně řekl :-)
To si teda Bára fakt nezasloužila.
To nebylo na Báru, madam
Po kolikáté to jedeš, sire?
Popáté?
A furt neviš, kde seš?
Na kole podruhé, ale ne zcela identickou trasu.
Vždycky vím kde jsem, a vždycky vím, kam se chci dostat.
Problém občas bývá kudy, ale vždycky jsem zatím dojel, tak houby zle.
Bez motoru bych si snad i troufnul, kdybych seděl na svým Brooks Flyer Imperial, ale bez PIVA bych to teda nedal. Neleju furt, abyste nemysleli, ale na těch 179, nebo kolik to je ta denní štreka, bych počítám tak 4 kousky + vodu + nějakou sůl potřeboval.
Já měl sedlo stejný, taky bez motoru, jel jsem velmi podobnou trasu, bez plzeňského, před 4 lety.
A protože jsem se poučil z chyb, a i technika pokročila, mám trochu lepší trasu, ale zase kondice je na tom hůř.
Problém je vždycky v hlavě, buď to chceš, nebo nechceš.
A spousta lidí "nechce" protože prý na rotopedu bys to měl stejný. To je totální kokotina, jemom proto že jedeš delší štreky přeci neznamená, že čučíš cestou do země.
Jinak, zlá pomluva, ubytování v hotelu ano, pohodlí ano, ale snídaně nikoliv. Ne že bych nechtěl, ale podávají od 7mi nejdřív, a já musím být v 7:30 v sedle.
Takže oběd, co nejdřív po 12té. To celá Francie žere. V nějaké obyčejné hospodě, plat du jour, denní menu. Mají v nabídce obvykle dvě jídla, ty obyčejné hospody to ani nepíší na tabuli, baba ti řekne co má a jde to rám a na ránu. Předkrm, jídlo, desert nebo kafe. Tak za 12 eur.S vodou a dyškem 15.
A pak večeře.
V hotelu si hrají na hogofogo, ale když nechceš nikam chodit, a to si piš, že nechci, tak nic jiného nezbejvá.
Pivo mají, ale když chtějí být světoví, je to Heineken, v Plzni fakt chrápou nebo co.
Takže 2 jídla, sprcha a postel?
K cestě na kole patří spát ve škarpě? To vymyslel kdo?
Na ROTOPEDU NE! zkoušel jsem v lázních a i když jjsem si na sebe pouštěl větrák aby byl vítr v pleši a čuměnl na notebook něco hodně podstatného tomu chybělo. To snad radši už jezdit kolečka kolem hřiště :)
Na rotopedu jsem prožil jednu zimu, když jsem se chystal na Paříž.
Přesně, notebook před xichtem, leje z tebe jak z vola, oser nekonečnej.
On si takovou cestou člověk fakt moc nepopovídá, jen se slečnou recepční, nebo v tech hospodách, ale i tak dobrý.
Jsem Belgičan nebo Holanďan, takhle Frantíkům zním. Český akcent ve francouštině neznají.
Ale protože cizí strejc s kolem nebejvá vidět tak často, tak nějakej ten rozhovor proběhne, a to je pro mě taky dost důležité. Poslouchat a mluvit, být obklopen frankofoním prostředím.
Jinak já mám s B17 a odvozeninama ze zadele kliku - když tohle u Brooksů v 19 století sochali, tak snad přímo podle mý zadele :) sednu na úplně nový a netlačí :)
prostě hipster...
:-)
jo skoro 100 starej.. i když teď mám čerstvě po repasi krosku a taky s Flyerem :) ten už teda na ní byl před repasí a jako jedna z mála částí nebyl obměněn :)
Na obrázku kolo hlavní a kolo záložní, obě ročník 1936, značka Excelsior ES-KA. Teď už vypadaj zas trochu jinak, přibyly nosiče .. a kdyby někdo pyzdil nad pumpičkou, tak ta co tam je , je za účelem pumpování na vejletě, kdyby bylo třeba. Krásnou s T rukojetí a k napumpování kola v reálném čase nevhodnou mám taky.. na poličce.
Ty horní packy na odrazce na pravé zadní vidli, nevíš jakou měly funkci ? Pamatuju to na starém kole, co jsme měli doma.
To je zámkoodrazka, jedna z mnoha typů. Zasuneš klíček, packu otočíš do výpletu, vysuneš klíček a odcházíš od zamknutého kola. Pokud po příchodu ke kolu (řádně zrestaurován) zapomeneš PŘED rozjezdem odemknout, pobavíš celé okolí a podle toho čím máš vypleteno sháníš buď zadní ráfek a nebo někoho se stolicí na rovnání rámu...
Vcelku spolehlivé zařízení, akorát nekompatibilní se sklerózou.
Ta kraťoučká věc fakt dosáhne účinně až do výpletu ?
Velmi dobře a prakticky po celé délce vidlice. Já si to dávám tedy kousek nad místo, kde se dráty křížej (nezasírá se to tolik od odletujícího bahna a nemusím se příliš shýbat)a doprava, abych packu zamykal otočením seshora do výpletu a klíček zastrčil též seshora.
Kožený sedlo jsem měl na Favoritu, taky mě valchovalo prdel pár let.
Teď vídám ta kožená křesla hlavně u těch hipstetkejch single speedu - kolo jako modni doplnek a poza.
Sle myslim si, ze na Brooksovi jezdi i Basnik, asi to bude slušný sedlo, ale takových je.
Navíc, každá prdel je jiná
Jinak teda, já bych to takhle nejela, sire.
Považuju to za ztrátu času, jezdit takhle.
:-))
Ty bys to nejela ani jinak.
Nevyčítám ti to, ale svoje soudy si strč přímo pod rotoped..
Máš pravdu, už bych to zbytečně nejela. Kolem kanálu R-R jsem to totiž už jela, to bylo mým dětem tak asi 10 a 12 let.
Příště to pojedu s vnoučaty, až jim bude přibližně stejně a budou chtít.
Anebo nepojedu,když budou chtít jet jinam:-))
a dojela si až k moři?
:-)
Taky jsem jel Labskou, až do Torgau
Nedojela.
Byla to nuda, říkaly děti, chtěly do kopců:-))
Na ty taky dojde, a slušné....
No neke že si na něj zase brousíš zuby :-) ti zas budu závidět!
Podle počasí, sníh nedám, jednou stačilo, ještě mi zamrznou obvody a budu v řiti
Snídaně 2000 kcal? :-o
Já teda jsem typ, co by sežral Karkulku i s babičkou, ale celodenní příjem se mi většinou do 2500 kcal vejde...
NjN, asi to sou joule, ale nějak jsem někdy spočítala, že mýho půl litru kakaa je 2000 čehosi. A aji tak by bylo dost na to ujet 40 kilometrů (když teda ne těch 165).
Hele, nevím jak to ten budík počítá, je to Garmin Fenix 5x plus, třeba k tomu někde najdeš noty.
Má to údaje o výšce a váze, typ aktivity (kolo, chuze, beh, etc) a stale měří tepovou frekvenci.
Jestli má nějakej algoritmus, kterej to počítá, nebo to tam sází od oka, nevím
To že mám zhubnout vím i bez hodinek a Soni :-)
Vy jíte Kcal? Jak to vypadá? já většinou ke snídani kafe, koláč, rohlík, sejra, salám, jogurt a tak.... :)
Nejdete na to ježdění na kole moc vědecky?
Já to mám jako koníček pro radost :)
A není Finsko spíše na sever než na jih?
Tlustej palec, ale proc si nekopnout.
4.den už je znát
Kolo je nějaké těžší, motor zabírá míň a člověk je na odpis už v poledne, a ne ve tři.
Do Lyonu podél vody po RN ve špičce, v Lyonu zase bloudění, tam mám pech vždycky, na kole, autem, prostě na poprvé to nejde.
A z města ven po pravém břehu Rhôny.
Všechno by bylo fajn, kdybych nebyl totálně v prdeli. A přede mnou sto a neumím najít na těle místo co mě nebolí. To jsem si zase zakous krajíc..
"Jen ve zpěvu jsme našli úlevu" vzpomenu na Jakobína a tahám repráček.
S večne mladym Peterom si notuju "aj tak sme stale frajeri", ale nevsadil bych si na to.
Další pecka je případnější
https://youtu.be/4N4atmdk5wQ
A pak se to stalo. Slunce, zjevně zvědavé kdo to tam dole huláká vykouklo a obloha se uklidila do modra a mě jakoby bodli třepák rovnou do žili se probouzím z umírání a říkám si "kurva, že je ale na tom světě krásně".
A už si nevyčítám, do čeho jsem se to pustil, a jsem rád, že jsem to udělal.
Mrtvýho nic nebolí.
A jedu tou ViaRhôna, hulálám jak na lesy, a ze stovky padesát a to mě vyženou znovana RN, ale čert to vem.
Jsem na jihu, a dojedu dál.
Jo, dneska takhle
Pont Masaryk přes Saone v Lyonu
5.den - déšť
70 km mlha a mrholení, pak déšť, a nakonec došlo i na Šíravíkův vítr plus hezký jižní liják.
Viděl jsem nějaký film s Belmondem, plavili se na nějaké jachtě, a kapitán byl naštvanej, že je to furt jak na rybníce, že je to prd námořničina. Tak ho Belmondo naved do bouřky, loď se zmítala ve vlnách, a mořský vlk byl šťastný - konečně moře!
Loď se málem potopila, ale on byl šťastný.
Tak jsem si připadal dneska já, naprosto nepochopitelně mě ten liják snad i udělal radost. Konečně se něco děje :-)
Google si mě trochu povodil, ale napadlo by mě drápat se jinak na kopec abych se pirozhlédnul po kraji Gard?
A most, ten co z nám z dálnice jsem přejel taky.
To jsou mi věci :-)
Čumím na něj léta z dálnice, a dneska fakt náhodou mě tam dovedl google.
Hodím to v Orange doprava, a jsem tam.
Budu to muset nastudovat co je zač.
Má pylony z betonu, tak buď rekonstrukce totální, nebo je z minulého století a ne století Eiffela.
Ale ty k ana vypadají na starší systém. Někde to najdu
Ten co jsem fotil já je nejspíš jinde, ale zatím nevím kde, ale taky někde za Lyonem.
To je tenhle:
https://structurae.info/ouvrages/pont-gustave...
je asi 20km severně od Valence. Seděl jsem tam v parku a umíral, když jsem odjížděl, viděl jsem na něj nájezd, ale neměl jsem sílu k němu dojet a ofotit.
Nasedánï, vysedání a rozjezdy mě dost bolí.
Tak tam budu muset znova :-)
To je ten park
Ať ti to jede.
Tu přední vidli máš obráceně nebo blbě vidím?
No týýý voe, fakt jo !! Já už dřív na jedný fotce zahlídnul něco jinak, ale říkal jsem si - špatnej úhel záběru, je to nezřetelný. Teď jsem si prohlíd ty fotky všechny - fakt vidím brzdu vepředu, podkovu vzadu.
Jindro, je to tak ? Dej nějakou zřetelnou fotku předku kola.
Tady je to dostatečně zřetelný.
To je o přerazení se. Přední kolo podkopnutý, musí cvrnkat o tretry. Brzda namáhaná obráceně, rvaná ze šroubů.
Obrať to co nejdřív, nebo se s tím stav někde v servisu, než se ti to někde z kopce odporoučí...
To bych to tak musel koupit, jestli tohle nestačí, vyfotím to zejtra, kolo je zamčený v kumbále se slunečníkama
Nebo jsem debil a nasadil jsem kolo vobráceně?
Jo, stopro obrácená. I to kolo tam musí bejt nasatený vlastně jakoby odzadu, směrem od středu kola.
Jestli ti to takhle prodali, tak bych je tím asi po návratu šel umlátit :-/
Sem debil, našel jsem starou fotku.
Ale z o musel udělat Honza, když to měl pujčebý, protože gripama jsem netočil, a jezdím s tím takhle už hezky dlouho, už v září v Paříži jsrm to měl votočený, no a v srpnu to měl Honzík. .
Nejsi debil, jsi zpátečník... jistým způsobem vlastně cestou vpřed couváš :) Obdivuju lidi co si všimnou :), my ostatní máme místo očí sejry.
Ty vidlice jsou hnusný, ať je otočíš jak chceš. Prostě to nemá pěknou linii a oko se nemá kde chytnout. Takže se ti vůbec nedivím.
Ty "brejle" odpružené vidlice mají nezaměnitelný tvar. Otočit je může jen opravdový expert! :-)))
Já třeba netuším, že to musí bejt vepředu a už vůbec ne, že se tomu říká brejle. Mezi náma, na ty tvý favoše s odpruženejma vidlama (jsou to tvý stroje, doufám) se taky nedá dívat a seš s nima spokojenej. Co se sereš, servis kol evidentně není Jindrovo hobby, Jindra jede. Jede s elektrárnou, jede na karbonu, jede na elektru, prostě jede na čem zrovna myslí, že pojede nejlíp.
Ale na otočené vidli si nabije kokos. To není věcí estetiky, ale geometrie té vidle. Když je opačně, tak zmizí její směrový stabilizační účinek a naopak se objeví protistabilizační účinek. Každá odchylka od přímého směru má tendenci se sama zvětšovat.
Já bych taky myslela, že na otočené vidli se nedá jet, ale nezkoušela jsem to a nehádala bych se o to. Jindřich názorně demonstroval, že se na tom jet dá. Tak včíl mudruj. Ty si něco myslíš, Jindra to experimentálně ověřil. No a výsledkem je, že praxe nepotvrdila tvou teorii...
Dá se jet i s autem s totálně rozštelovanou geometrií a obrovským vaklem na řízení. Stále to bude tahat do příkopu nebo protisměru a neustále budeš muset rovnat samonatáčecí kola. Po 100km cesty budeš zralá na odpočinek a na panáka. Ale jet se na tom samozřejmě dá... Na tom kole je to úplně stejné. Jen si nejsem moc jistý, jestli máš představu, jak se takové auto chová.
Tak včíl mudruj, jestli nepíšeš náhodou blbosti.
Proč blbosti. Jindra na tom ujel za den 160 km. Teď to otočil a určitě poreferuje, kolik ujel...
Možná se i zmíní, jestli měl na tom lepší pocit a o kolik mu to subjektivně lepší přišlo.
Ale nemyslím, že by ujel násobek celým číslem, asi ani ne o polovinu víc... No uvidíme, necháme se překvapit :-)
Jo, Báro.
Teda "po těle" žádná změna ale "morálně" se cítím mnohem líp.
Ještě, že nemám vlajku, mysleli by si že u nás žijí samé trubky. .
Ujel jsem na tom 1000 km a nenabil si kokos.
Ale fakt jsem nechápal, proč když točím, musím dávat bacha abych si nedrhnul o botu.
Říkal jsem si, tohle mi to nedělalo a nechápal jsem proč, ale neřešil.
Jel jsem, dopředu.
Při mé preferenci "asfalt" asi moc nehrozilo.
Ale i tak, znovu velký dík těm, co mi pomohli vidle otočit, a to bez prdele.
Ja jsem takovej debil, že bych na tom jezdil pár let. Nikdy jsem MTB neměl.
Copak, nějaká alergie na moji osobu?
Mohu tě uklidnit, favority mají zpět svoje originální vidlice, odpružené jsem použil na naše 28" elektrokola, vnuci odrostli a na to menší pojíždění po okolí vystačíme s pevnou.
To s čím jsem spokojenej je moje věc a nemá pražádnou souvislost s Jindrovou otočenou vidlicí. O co jde ti vysvětlil Brahma.
Ostatně, nebuď zbytečně skromná, kola si skládáš sama - máš můj obdiv, tak jistě víš jak vidlice vypadá a jak má být otočená.
Proč alergie? Já ti naopak s favoušama fandím. Což ale nevylučuje, že tvoje úprava jim kapánek rozhodila exteriér, ale jak se říká: "exteriér ani původ neběhá" :-)
Spíš mě zarazilo, že takovej člověk jako ty bude někomu vyčítat, že jede na nestandardním kole a musí na tom mít nějakej pocit...
No ten exteriér zachovávaly hlavně originální nápisy, jinak účel světil prostředky: má lepší polovina, (+70, nemocné karpály a vadné klouby) si stěžovala na rázy od nerovného povrchu, tak jsem se nechal ukecat na odpružení našich historických vozidel. Ryzí účel.
Já nikomu nic nevyčítal, ať si jezdí na čem chce, já se jen normálně divil, že někdo může jet x-km s otočenou vidlicí a nic nepoznat! To bude asi tím Boschem, je zkrátka nejlepší! :-)
Někdo tomu říká brejle jiný podkova:-)
Podkova z dob, kdy to jeste bejvavalo jako samostatna podkova, ktera se k vudli sroubovala, nebo pridavala pro zpevneni.
Brejle bych hledal na vidlicich pro DH, tam jsou dvoje nad sebou, stejne jako na motocyklovych vidlich.
Přesně tak, brejle jsou to v čem jsou ukotvené "šavle", podkova nahoře propojuje pohyblivé části, vespod je to propojené osou kola a je to tudíž dostatečně tuhé, aby šavle chodily současně a paralelně.
Správně, ale podkova propojuje nepohyblivé části.
Pokud je to stejná podkova, která se dávala pod V brzdy, aby se nerozvíraly vidlice, tak brzdy musí z principu sledovat ráfek kola a tudíž ta podkova je na pohyblivé části.
Máš pravdu, popletl jsem to.
To je relativní. Záleží a tom, co považuješ za pohyblivou a co za pevnou část. Mi též přijde, že "to, co zalízá do trubky" je pohyblivá část ...
Všechno je relativní a vyjde nastejno, zda skáče bicykl nahoru a dolů nebo skáče Zeměkoule nahoru a dolů. Ale když přihlédneme k tomu, že se rozjetý bicykl snaží jet rovnoměrně přímočaře a Zeměkoule se k němu přibližuje a oddaluje svým hrbatým povrchem, tak je snad přirozenější popis toho, že ten rám je směrově pevný a vůči němu se pohybuje kolo přitlačované Zeměkoulí a odtlačované pružinou vidlice, když se na chvíli Zeměkoule oddálí.
No a hlavně moje kolo je pro mne určitě důležitější než nějaká Zeměkoule, takže pro mne je přirozenější vztažná soustava spjatá s mým kolem a Zeměkouli nechám klidně kmitat. :D
Jeste jsi nezohlednil pripadne zemetreseni.
Tohle bych zvolila příspěvkem měsíce:-))
No, že to říkáš zrovna ty, co si nasadíš kolo opačně a divíš se, že ti nejde tachometr... :-) :-)
Jj, to je příhoda, kterou jsem zde několikrát dala k dobru. Včetně toho, že mě v Hostivici mají dodnes za blázna. Dlužno říct, že oprávněně.
Však mi to taky trvalo, než jsem přišla na to, že mám kolo ve vidlici obráceně! Rovných 3 a půl kilometru:-))
Báro,
ty taková chytra holka.
Přece víš, že "pan starosta byl v náladě, zatímco podkoní byl vožralej jako prase"
Ti nepřišlo ani trochu divné, že máš na předním kole kotouč na jiné straně než na zadním? :)
Zas je vetsi stabilita pri brzdeni v zatackach, kdyz je to "do krize" :-)
No hlavně je to důkaz, že nikdy nepustil řídítka z rukou. Takhle to má patrně nulový nebo dokonce opačný závlek. Kdyby pustil řídítka, tak je okamžitě ve škarpě.
Zase s tim mohl jezdit krasojizdu. Tam maji vidle nejak podobne :-)
Je to zvláštní, že mu to nevadilo. Já jsem poznal o 1/2 cm křivou vidli na Favoritu (nedostatečně jsem to srovnal) tím, že v 50km/h to bylo už nestabilní. Pak jsem zkusil, co to dělá samo, když pustím řídítka a hned jsem to chytal, jak to zatáčelo. Vždyť to takhle muselo být hrozně nestabilní.
Jindra jezdí co pár měsíců na jiným kole a střídá dost různé typy. Jemu je to šumák.
Tohle by cítit měl. Je to stejné jako u geometrie na autě. Když jí má blbě, tak to auto samo plave po silnici a musíš to pořád volantem dorovnávat. Nedrží to směr.
Co si myslíš ty, co by kdo cejtit měl, je nepodstatný. Někdo cejtí, někdo necejtí, to je prostě vrozený, stejně jako třeba hudební sluch či schopnost empatie. Znám mraky lidí, co jezděj na koni a nevědí, která zadní noha je zrovna ve vzduchu, prostě to v prdeli necejtí. A přitom je to nejzákladnější věc, bo ovládat můžeš jen tu nohu, která je v luftě, ne tu, která podpírá půl tuny, s tou nic nenaděláš. A taky jezděj a taky ty koně nějak uřídí...
Nesuď jen podle sebe (nebo podle tvého mínění o sobě samém), lidé jsou různé :-)
Na to ti odpoví m adi takhle:
To přijde chlápek do hospody a povídá:.
Hele kluci, vypadám jako kůň?
Ale di, kdo ti to řek, nevypadáš.
Ani takhle, z profilu?
Ani tak.
To je divný, šel jsem tuhle kolem Chuchle a najednou mi skočí jockey na záda a křičí: hyjé!
???
A co jsi udělal?
No, doběhl jsem jako druhej.
Takhle je to správně.
Jenom otočením kola to není. To je protočené v představci, protože řidítka máš správně.
Hele, nedával to někde do auta ? Nebo nebalil do letadla ? To by pak odpovídalo. Vyndal kola, povolil představec, řidítka pootočil o 90 do roviny s rámem. Pak to vybalil a přetočil na špatnou stranu...
Tak to kurva s tím vexloval aby se mu to vešlo do auta, já furt proč jsem měl povolený řídítka, tak povolit představec a otočit???
jj, povolíš ty (nejspíš dva) šrouby na představci a celou vidlici protočíš o 180.
Bacha ale na bowdeny a hadici brzdy. Bude to pootočený jedním směrem, tak musíš podle toho zpátky, ne to rvát zas ještě dál.
A až to dostaneš do správného tvaru, musíš ještě zkontrolovat vůli v hlavovém složení, aby ti nehrkalo ložisko a nedomrvils to tím (taky se pak blbě jede a brzdí).
Je to jednoduché. Nejlepší je jednou rukou zamášknout přední brzdu a loket té samé ruky opřít o druhou stranu řidítek. Palcem a ukazovákem druhé ruky obejmout hlavové složení nahoře pod představcem. Pak řidítkama jemně hrkat dopředu a dozadu. V té druhé ruce by neměla být cítit žádná vůle, pohyb, hrkání vidlice vůči rámu.
Pokud by tam vůle byla, zvrchu nad přestavcem je ve víčku inbusový šroub. Ten jen trošku dotáhnout, třeba jen o půl otáčky, někdy ani ne o tolik. Znova pohrkat. Vyladit, aby tam nebyla vůle. Když přestane být, zkusit o nepatrně povolit a zase zkusit.
To celé děláš s představcem jen nepatrně dotaženým (nesmí vrglat, ale nebýt nafest)
Po doladění ho teprve pořádně dotáhneš, ale s citem. Nevyrvat hliníkové závity z představce !
Kdyby sis nebyl jistý, brnkni, číslo na mě máš.
Dej to raději do servisu, s těma tvýma volšovýma rukama by to nemuse dopadnout dobře:-)
Byl to jen jeden imbus, sem si říkal, že by Hobnza zvládnul víc je nepravděpodobné.
Už je to jak má bejt.
Sem si říkal kurnik, coto je, proč mi drhne ten blatník, to nedělal.. a vida řešení prosté.
Od srpna trajdám Francií s vidlema na ruby jak idiot.
Díky za upozornění, za radu, a tobě Bobe, za morální povzbuzení
Hele tvůj nohsled zaspal, nemáš párkrát mínusko.
Že bych ti ho tam vlepil ať ti není smutno?
Každý by si zasloužil vlastní album, jenže to by chtělo sundat bagáž a dát mu hodinku, dvě, třeba někdy příště.
https://photos.app.goo.gl/kvBUQzNdvahVG8nT7
Protože dneska jen 100 a po rovince, mám čas posnídat, počkat až oschnou cesty, otočit vidlici, a ještě přidat pár rad těm, co by snad Francií chtěli někdy cestovat a budou nocovat v místních hotýlcích a penzionech.
Ošumělost a unavenost interierů bude patrna snad všude, našunec by si řekl, tohle by si zasloužilo důkladnou renovaci. Na pokojích šero, svítidla, pokud tam jsou, duchaří, a to ještě každé druhé.
Oni tvrdí, že zákazník chce aby hotel měl dobovou atmosféru a patinu, ale vím bezpečně, že jsou jen líní a šetří.
Ale to zásadní, tragický nedostatek zásuvek, někdy dá práci najít tu jednu v koutě, co má uklízečka pro vysavač.
Proto se vyplatí, ne-li je nutností vozit rozdvojku, nebo lépe tu kostičku.
Napodzim a najaře bývâ na pokojích zima, přímotopy nefunkční, nebo s časovačem. Pokud topí ústředním topením ve 22 vypnou a zapnou v 6, a nic na něm neuschne. Jako sušička poslouží fén, ale taoy je to opruz, protože má tepelnou pojistku proti přehřátí.
Funguje tahle kostička, jen zpět na začátek, najít tu zásuvku..
Nechalo by se toho napsat asi o dost víc, třrba když bude v levném hotýlku snídaně v ceně, bude stát za prd a kafe nepijte vůbec, bude-li placená, bude předražená, dneska už kolem 10ti Eur. To se v boulangerie za rohem nadnídâte za polovic a kafe bude dobrý..
No, ale je čas točit vidlí, hezký den domů
Neboj tvá věrná kamarádka jedubaba lana ti to spočítá a řekně ti co zase děláš blbě:-)
Ležíš ji teda dost hluboko v žaludku a ne a ne tě vypudit:-)
Ona mě nechce vyštvat, je to prostě tchýně letorou, jak někoho nezprudí, nebo nevysere, má svrbění, nemůže si pomoci.
Tak když se do toho opřeš, špatně "bezmyšlenkovitě se ženeš a nic z toho nemáš", když zastavíš na oběd, zase špatně, protože si máš uvařit špagety co si vezeš v báglu z domova.
Přímo zločin je pak chtít si od stolku vidět na kolo :-)
Ať si mele co chce, šestý den a jsem u moře a to je strašně fajn, pro suchozemce svátek.
Teda až dojím :-)
Jo,jo, jsem zlá ježibaba a nestydím se za to.
Tuhle se na mne zlobil i vnouček, za to, že jsem ho pleskla přes ruku, když chtěl cpát drát do zásuvky.
On má ovšem ještě šanci z toho vyrůst:-))
Pleskla ?? Takhle verejne to napises ? Aby ti ho nevyvlastnili kvuliva tejrani !
Rači vyvlastněnej, než mrtvej.
Proč hned mrtvej? Dítě si musí zkusit co to dělá jinak až tam nebudeš tak to klidně narve do třífazáku:-) Hrabu se od dětství v elektrice a dostal jsem pár šup a mé děti taky a i soudedovy děti si to vyzkoušely a žijem.
Věcná - jak poznám, zda mne někdo prudí, nebo zda mne vysírá?
Citem, hochu, citem :-)
Protáhnul jsem se mezi lagunama, jeste ta dlouha sije v Palavas a jsem v Sete, tam dneska bydlim.
37 do cile, a nic me neboli, svet se zblaznil
To bude tou správně otočenou vidlí :)
Nic tě nebolí? No to tu nasereš hezkou řádku pisatelů:-) Někteří se doslova těšili jak zase budeš naříkat že tě kde co bolí:-)
Kua ty jim vždycky musíš zkazit radost.
Tak to hezky naprav a okamžitě najdi nějakou bolistku:-)
Čtvrt na osm a von nikde. Ste to zakřikli :-)
Tak jim udělám radost.
Jedu, kochám se, navihaci nepotřebuju, vybrat kanál, a svištět podél.
Mám to tady hodně râd, už víc než 20 let. Na kole jedu asi popáté....
Najedu na tu prašnou cestu, tedy v létě prašnou. Teď vypadá stejně, ale je to past.
To, co vypadá jako rovný hladký povrch, je jen slupka 30 cm bahna.
A když najedeš do bahna, kolo přestaneš ovládat a už jen volíš stranu, na kterou upadneš.
A tak i já. Od půl šestý peru, proto to zdržení
Hele to je divný, jen co otočíš vidli švihneš sebou... zkus ji otočit zpátky :)
A to jsem měl Rondu za kamaráda.
A tohle mi provede :-)
Já jsem ti nenapsal, že před bahnem musíš vždycky otočit vidlici ?? Na to jsem úplně zapomněl. Promiň ;-)
Hele, mezi náma Ok.
Ale kdyby se dozvěděla Soňa, že si mě chtěl zabít, poznal bys peklo...
A teď je naseru, Bobe :-)
Tak jsem vypral a zatímco z pokoje sušárna, razím na večeři.
K Fredovi.
Cestou dám jedno u kamarádů Berberů a slíbím, že se vrátím cestou zpátky, nakoupím slipáče a triko v Monoprixu, pro případ, že by do rána prádlo neuschlo, a jsem u Freda.
Není přítomen? Jak, patron má dovolenou?
Tu přibíhá hoch a vysvětluje zmatené servírce.
"To je ten pán z Čech co sem jezdí na kole, Fredův kámo" a hned se na mě nějak víc usmívají.
Usedám a na stole mi stojí pivo.
"To je od Freda".
"Vždyť tu není"
"Dal trvalý pokyn" .
Tady mi rozumějí.
"Co si dáte?"
"Comme habitude...."
A už to nesou, zatímco vám píšu.
No, tohle nevychladne. .
https://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
že nekecám, 2011, to měl Fred ještě skleněné stolky, jen já jsem asi o 20 kilo starší.
Hezký :)
To mi připomíná výlet do Itálie... no Itálie, do části naší širší vlasti, kterou si Itálie po první válce ukousla.. Jedm a hlad, dohadujem se kde zastavíme.. Najednou cedule Franc Josef Bahnhoff Restaurant. Tak velim zahni jedem tam. Dojeli jsme k nádraží, zklamání, moderně opravený. Nicméně hospoda... tak tam vlezem a spadla čelist. Zevnitř 19 století a na zdi děkovný list od FJI, že se tu stavil a že mu chutnalo. Tak se ptáme co má. Špekový knedlíky, řízek, trhanec, bramboračka.. zní od Itala seznam typických italských jídel. Ptáme se na pivo, má a i Plzeň ale velkej sud a bojí se, že nevydrží do víkendu, páč spotřeba je malá.. jdu se podívat co je to velkej sud. 30... ubezpečuju pána, že ve 13 +2 řidiči soudek dáme.. nevěří tomu, ale narazí. Dali jsme, taky nám chutnalo.. Ani jsme neřešili cenu, tak se prohnem, pro jednou. Zítra dáme suchej chleba.. Pán ale překvapil na Plzeň dal slevu, když jsme ji vypili na jeden zátah :)
Ty mě chceš snad vyvolak stesk po domově, teda Plzeňském?
Už ti někdo řek, že si pěknej hajzlík?
Ještě jen malý kurz "coquillage".
Ústřici (huitre) znáte. Jí se syrová a živá. Na jedlíka má mrkat, ale nedělá to, protože je podchlazená a nasraná, že jí vlezli do kvartýru,
To druhé to je "bulot" česky neumím. To se jí vařené, vychlazené. Kus masíčka. Z ulity se vytáhne vydličkou nebo ocelovou jehlou, někdy se dost drží.
Tohle je vepřo-knedlo-zelo. Jí se přiměřeně teplé, nemrká a není nasrané.
p.s. foť na světle, nebo ve stínu, ne napůl ;-)
Budu šíbovat po hospodě stolkem, kvůli světlu.
Vep4o skvělé, ale jak říkal Vasil tuhle Pod ledem, když se ho ptali, proč brousí škaredky jako je Táňa, Larisa a Nataša, když má doma nádhernou Světlanu:
Molodci, člověk nemůže žrát pořád borš".
Vidím to nebezpečně.
Noční Sète, kamarádi Berbeři ve formě :-)
Jsem tu v jejich hospodě takový externí Berber... :-)
To vypadá na surmovku
https://www.morskedary.cz/popis-ryb-a-plodu/
Kdybys po cestě tolik nespěchal, mohl by sis takovouhle mořskou večeři na pobřeží snadno ulovit i sám. :-)
Když nespěcháš, tak i to vepřové můžeš mít ze svého :-)
Mladý muži, naučila tě to slovo maminka, nebo google?
Mě ho maminka nenaučila, a jak tomu zvířeti říkají čeští biologové podle google, je mi dost k prdu, asi jako 10ti milionum Čechů.
Když to půjdou ve Francii koupit, bude se to jmenovat "bulot".
Ty si můžeš dovolit nespěchat, já už ne, když chci ještě něco stihnout, a to si piš, že chci.
Přemýšlel jsem o tom co si psal, jak si mě kategoricky vyřadil z cykloturistů.
Nevím, jestli jsem kdy byl cykloturistou, nikdy jsem kolo nevodil kozíma stezkama, ani jsem s ním nepřelézal ploty s kolem. Nepřemýšlel jsem o tom, jestli "dělám cykloturistiku" .
Jezdil jsem na kole protože jsem neměl na motorku ani auto, a veřejná doprava nefungovala tak, jak jsem potřeboval. Za Evou do Koněprus, za Danou na Frýdštejn.
A pak jsem taky jezdil po Čechách a NDR, s kámošema a bráchou, a pak i dál, s vybavením, proti kterému to co ty vozíš, jsi pěknej mastňák.
Ne, nikdy jsem nebyl cykloturista, kolo jsem měl jako dopravní prostředek.
A pak, po letech, zase v sedle, si užívám.
Užívám si tu dřinu, užívám si pocit "jsem tu, dal jsem to" a v mysli se furt vracím zpátky.
Jsem zpocený, utahaný, ale šťastný.
Kolo pro mě znamená cestu do dálky.
Přemýšlel jsem.
Tobě chybí pokora. Jsi v dobrém věku, fyzicky, tak machruješ. A hůř, chceš učit starého psa, kde je libové masíčko.
Nepotřebuji tvoje rady, mladý muži.
Vím kdy zpomalit, a kdy přidat.
Zastydlou pubertu woodcraftového zálesáctví si strč do kecek, máš 45 let zpožděnï, tenkrát jsem to taky žral.
…To druhé to je "bulot" česky neumím…
************************************
Měl jsem za to že bys rád věděl jak se ti šneci jmenují po česku – soudil jsem podle sebe protože mě toto docela zajímá, zvlášť když to co u moře nasbírám mám potom i k večeři. Mýlil jsem se, omlouvám se, příště už stejnou chybu neudělám.
Pěkný úlovek. Odkud to je?
Tady od moře co mám hned za humny – z pobřeží z poloostrova Gower. Něco úplně jiného když si ty slávky, srdcovky, břitky,… sám z písku vylovím zpracuju a upravím, než když je koupím už hotové někde v marketu.
No to je nádhera si to nasbírat a pak si to na ohníčku upéct. Na takovémhle ohníčku všechno chutná mnohem víc.
Jindra tomu vůbec nerozumí. On jezdil na kole a spal pod širákem, protože neměl na auto a hotel. Teď na to má, tak proč by se otravoval nějakým táborničením. Slepci také nevysvětlíš, jak je západ slunce krásný.
:-)
Každého těší na duši něco jiného – já bych s Jindrou neměnil i kdyby mi za ty jeho denní porce a noci po hotelích zlatem platili, on by zase neměnil se mnou. A tak je to dobře.
Chleba kupujes mastnacky v obchode, nebo sejes zito a psenici ?
Kupuji. Já dokonce umím vychutnat i tu hospodu s ubrusem, obsluhou, dobrým jídlem a pitím. Ale upéci si nalovenou večeři sám na ohníčku, to se ti moc často nepodaří. Pro mnohé je už i ten ohníček strašně nebezpečná věc, kterou neumí obsluhovat a potřebují k tomu mít za zadkem partu hasičů s cisternou. Ohníček pak provozují jedině na zahradě ve grilu a krmí ho briketami.
Před nedávnem jsem tu byl s kolegou poprvé v životě i na rybkách (a určitě ne naposled), a hned se mi chytily 3 krásné máčky. :-)
Ústřici jsem skoro ochutnal u známých ve Francii. V okamžiku, kdy mi hostitelka řekla ať ústřici pořádně rozkoušu, ať ve mě nežije, jsem to vzdal. Možná to bylo napůl v žertu, ale raději jsem neriskoval. :)
Kecám furt a ujel, tak to je tady