Nejlevnější to určitě bude na kole a za své
Koukám, že někdo nesouhlasí, znáte snad levnější způsob dopravy než jsem napsal?
Rád přivítám ještě něco levnějšího.
Když cestuješ na Šíravíka, je to pravděpodobně nejlevnější, když jedeš jak já letos, tak je dražší už jen taxík...
Jemu jde ale jen o dopravu a u té máte se Šíravníkem náklady asi dost podobné.
Ty k tomu však počítáš náklady na bydlení a stravování a to už je určitě někde jinde.
Šíravník a jemu podobní by určitě mohli náklady vyčíslit dost přesně a asi nebudou nijak velké.
To umím, Šira jede tak za 10 éček denně. 3000 km, to je asi 20 dní zvládnutelných, když fakt jedeš, tedy 200 euro.
Když bude makat, jíat jen co koupí v sámošce, a spát nadivoko.
za 200 tam asi i doletí nízkonákladovkou
Za 200 i s kolem a věcma? Možná se dá na něco takové natrefit.
Použil jsem cheapflights.com, náhodně vybrané datum, dostatečně vzdálené, 10.říjen.
Dalo mi to 100.2 Eur.
V letní sezóně to bude asi dražší, existuje nějaký vyhledávač, který ti hází nejlevnější lety nikoliv na konkrétní dny ale ve vybraném období, tam se nechá koupitletenka už za směšný peníz, jen jsem zamomenul kde to hledat. Zeptám se, kamarádka takhle létá za poznáním po světě. Jedno kam, jedno kdy, hlavně co nejlevněji, taky fajn model cestování
Z kterého letiště na které letiště? Počítal´s taky s přepravou kola? Počítáš s tím, že pokud v Portugalsku chce udělat nějakou cyklistickou expedici, nemusí nutně odlétat domů ze stejného letiště, do kterého přiletěl?
Jinak samozřejmě. Pro toho, komu je čas přepravy do cílové destinace nejdražší položkou, je let do vzdálené destinace nejlepší volbou.
Ne, jen jsem nakouknul a neřešil, Praha -Lisabon, jednosměrná.
Ale i tak si myslím, že by to mělo vyjít nejlevněji, autobus co by tam jezdil jsem nenašel.
Možná by to šlo takovým tím stylem "přískoků". Třeba do Karlsruhe tě vezme Flixbus i s kolem, pak popojet do Strasbourgu, tam vzít TGV do Bordeaux (10e příplatek za kolo) a pak TERem na hranice Španělska, a dál už to neumím. Ale když to nasčítáš.....
Taky dobrá cesta na jih je Studentem do Janova a z Janova lodí do Tangeru, trajekt na Giblartar a pak po ose, možná z Tangeru něco pluje i do Portugalska.
Na lodi je pohoda, já jel z Barcelony do Janova i s kabinkou za 50 dolarů (koupeno pul roku předem). Jedinej opruz je odsedět těch 16 hodin v buse do Janova, ale asi o dos lepší, než jet busem až do Barči.
Záleží co chceš, jestli se trajdat Evropou, nebo jezdit po tom Portugalsku.
Objevil jsem zkryté kouzlo železnice, ty nudné nebo naopak náročné úseky přejet vláčkem, pak kousek popojet po ose, pak zase vláček, ale na to se hodí mít minimum zavazadel, protože to nasedání a vysedání.....
A to znamená bydlet po hotelích a nevozit žádné jídlo, a cena prudce letí nahoru.
Taky ty vláčky nejsou extra levné, když kupuješ na místě a ne dlouho dopředu...
Lelek nadhodil jako "nejlevnější" variantu přesun na kole, což se mi zdá vlastně nemožné.
150 kiláků, každý den, 20 dní po sobě, natěžko....
To už je drsný výkon.
A pak zpátky..... :-)
No dobře, ale těch dvacet dní by něco jedl i kdyby se válel doma na gauči. Tj. do nákladů na dopravu musíš započíst jen to, oč bude mít to stravování na cestách dražší.
To nemáš pravdu, bavíme se o ceně cesty, a letadlem je tam za pár hodin, a tak mu přidám jednu snídani, ať nežeru, za 50ku.
Kromě toho, 10 éček za den není pro cyklistu, podávajícího slušný výkon, žádná extra výkrmna, když si tu a tam dopřeje něco hotového teplého, poletí náklady tak na 12-15 a to bude žít dost skromně.
Když někdo jede na cykloturistickou cestu na 20 dní, tak prostě 20 dní jí a pije na cestě.
Když třeba Šíravník pojede 20 dnů na kole, protože pro něj je cesta cílem, tak 20 dnů projí. Kdyby letěl letadlem a zůstal v cíli na 20 dnů, tak projí stejně. A kdyby nikam nejel, zůstal doma a jezdil tady 20 dnů po chotárech, tak by taky musel jíst.
Nebo ne?
No, nebo kdyby zůstal 20 dní doma, moh by za tu dobu naopak vydělat dost peněz zatímco během cesty jen utrácí .....
Ale vlastně ne.... Šíravík....
Celý je to absurdní, protože řešíme teoretický příklad jedné cesty tam, pak ještě musí domů, a pochopil jsem z otázky, že chce do Portugalska, ne se 40 dní postit za 10 euro denně axspát po škarpách...
Ano, řešíme teoretický příklad, kdy tazatel nezadal podstatné parametry.
Píše jen, že chce levně do Portugalska s kolem.
Pokud levně a rychle, pak samozřejmě letecky, protože na stranu "ztrát" připisuje položku "vzácný čas".
Pokud levně a na čase vůbec nezáleží, pak je nejlevnější jet na tom kole.
Pokud levně, ale čas taky hraje jistou roli, pak má spousty možností a kombinací.
Osobně bych propátrala možnosti letecké přepravy z různých letišť v okolí výchozího bodu A a do různých letišť v okolí cílového bodu B. Klidně mu může vyjít, že let Praha - Lisabon bude podstatně dražší než třeba Vídeň - Lisabon, takže se mu vyplatí jet vlakem, autobusem nebo na kole z Prahy do Vídně:-))
Nevěřím, že bys tam dojela levněji na kole, fakt nevěřím.
Asi bys nedala 150 denně, ale tak 100 a po 10 dnech bys toho měla plný kecky, a asi bys nevydržela a ani nedokázala spát 30 nocí někde na divoko.
A tak, i když odmyslíme ten čas, ty náklady na prosté přežití tu prostě jsou.
Ale kde jsi vzal těch třicet nocí? Proč právě třicet?
Vždyť tazatel vůbec nic o tom nepíše. Píše jen, že chce levně s kolem do Portugalska a že nemá vlastní auto. To je vše.
Náklady na prosté přežití tu samozřejmě jsou. Bez ohledu, zda jsi na cestě do Portugalska nebo jezdíš stovku denně kolem baráku.
Třeba se tazateli ozve někdo, kdo se do Portugalska chystá autem a klidně ho sveze. Nebo někdo, kdo se chystá do Španělska. Co ty víš?
Líná huba holé neštětí. Možná se tazatel již mezitím obálkou s někým takovým spojil:-))
Odhadem, 3000 km po 100ce je 30 nocí.
Když se neutrácí za drahé služby – hotely, restaurace, autobusy, vlaky, lodě, letadla,…., a čas strávený na cestě se nepřepočítává na peníze, tak se dá po Evropě po vlastní ose cestovat skoro zadarmo. Navíc za hranicemi to často vyjde i levněji než vandrování doma v Čechách kolem komína.
Pamatuju když jsem před 13 roky zabalil práci, pár měsíců si doma hradil zdravotní sám jako samoplátce, a pak v květnu vyrazil na půlroční toulku po Evropě – Alpy, Pyreneje, Británie,… Jen kolik tisícovek našich korun jsem za těch 6 měsíců ušetřil na zdravotním pojištění tím že jsem se doma odhlásil, cestovní komerční pojistka na tu dobu vyšla několikanásobně levněji. Samotné náklady na jídlo venku srovnatelné s cenami v Čechách, díky večerním slevám mnohdy i levnější (zvlášť patrné hlavně v UK – http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2015_-... ), k tomu v létě a na podzim spousty zadarmo vitamínů po lesích a kolem cest. Bez problémů jsem se tehdy vešel do 2€ na den.
Tím však neříkám že zrovna toto je řešení které MataFata hledá.
Já vůbec nepočítám drahé hotely a služby, počítám 10 euro na den, veškeré náklady, a to je docela málo...
Prostě ty náklady tam jsou.
Jo, letos to je 35 let, co jsme s Honzou vyjeli na 22 dní na 2600 km, męli jsme na cestu každý devizový příslib 660 DM. V Hamburku, kousek od cíle v NDR jsme pak každý koupil za 640 DM programovatelnou kalkulačku TI 58C....
Jenže to byla dost jiná doba, na zádech a na brašnách CS, dva mladí kluci na kole jedou na Paříž a dál. Po E14, to ještě nebyli cyklopruhy a státovky neměli zákazy bicyklů ani ve Francii. Každý den jsme potkali alespoň jednoho Čechoslováka - "kluci, musíte bejt hladoví" tady máte 30 marek a kupte si něco k jídlu...
A my koupili olejovky a chleba, dohromady za 2 marky a jelo se. Zbylo nám i na vstupné, do Louvru to tenkrát v neděli bylo grátis, ale Eiffelka se platila....
Možná i dneska se mohou mladíci takhle Evropou protlouc skoro zadarmo, nevím
Moc fotek nám nezbylo, na Německo/Německé hranici nám filmy zničili dederónští hraničáři...
https://photos.app.goo.gl/GwQkgSkFHEE0wbs02
Byl´s mladý a neklidný. A chtěl´s jet, tak jsi jel. Cestu, jak to udělat, jsi našel, nebo ji našli tvý rodiče. Takových šťastlivců tehdy moc nebylo. Važ si toho. Takových jako ty, co mohli vyjet, a to dokonce na výlet a na kole, a to dokonce na západ, bylo v té době hódně málo.
Dnes to ti kluci a holky (včetně babiček a dědečků) mají o dost jednodušší, co se směru a stylu jízdy týče. Prostě se rozhodneš, jakým stylem to pojmeš a jedeš.
Někdo rád malé zavazadlo, kreditku, mobil, komfort hotelu a pět piv po večeři. Proč ne, když chce. Nic proti.
Jiný volí stan a vaření na dřívkáči. Proč ne, když to takhle chce.
No že jo?
Bóžínku, napadlo by tě dnes, když tě žena veze s kolem na Rozvadov, abys nemusel první etapu absolvovat u nás v tom necyklistickém Česku, že před tím musíš obejít ponižující kolečko po ouřadech a žádát o štemply a devizáky s více než velmi nejistým výsledkem?
No není to dnes o moc jednodušší a pestřejší? Dokonce i pro tebe, který dokázal vyjet na kole z Československa na Západ v roce 1982?
No, nacvičil jsem to nejdřív s bráchou k moři v NDR, ostrov Usedom, uměli jsme se o sebe postarat, a i v tom Hřensku se vyplňovalo to co postoval Ronda.
Tenkrát jsme opravdu hledali nejlevnější řešení dopravy, a ta kola to fakt byla.
Evropu tenkrát moc cykloturistů nebrázdilo, a s CS na zádech už vůbec ne. Proto také domorodci byli velmi štědří.
Už jsme si to vysvětlovali, šlo o dvě nezávislé roviny, devizák - to máma ošéfovala přes toho bývalýho pacoše z banky, a "výjezdní doložku". A to si dělali policajti, stála se tenkrát dlouhá fronta na Synkáči, tak jsme asi nebyli jediní. Na žádosti o doložku bylo nutné povolení a doporučení zaměstnavatele, u nás studentů to byla škola, a ve škole jsme k tomu museli oběhat ještě svazáky a snad i komanče, ale problém nedělal nikdo. A čekalo se měsíc - dají/nedají. Nás asi vyhodnotili jako ty, co se vrátí, protože před sebou 3 roky studia. Kdyby to byli poslední prázdniny před vojnou, možná by to neprošlo.
A pak víza, německé, francouzské, belgické a holandské (tam snad stačilo jen jedno pro obě země). Francie měla zvláštní požadavek, chtěli znát hraniční přechod kudy do Francie vstoupíme a kudy ven. Tak jsme vlastně museli přes ten Strasbourg, kterej při cestě na Paříž je tak trochu zajížďka.
Dnes je to jiné a bylo by smutné, kdybych se po 35 letech práce musel živit po cestě olejovkama, i když, měl bych na ně chuť. Ale nesmím, protože to je zkratka k atace dny...
Taky bych si rád koupil to levné stolní víno, a válel se celé odpoledne mírně v rauši u Marny, ale jsou věci, které se už nikdy nezopakují.
A možná je to dobře.
Pátou snímek už asi nepřidám....
https://photos.app.goo.gl/6qd4wWetLE29QVQ93
Tý jo, to sis tu ceduli vždy vozil s sebou?
Jak říká Karel...
Akorát to poslední je už léto, 6.7.
Je to městečko Claye-Souilly, těsně před Paříží, tam začíná asfaltovaná cyklotrasa podél Canal de l'Ourcq až do centra Paříže, kde se vlévá do Seiny.
Pro cyklouna jedoucího z východu nebo i severu asi nejpohodlnější příjezd do města, aniž by se motal v dopravě.
Mám ještě jedno místo, u toho kanálu, kde se kolo fotí, jen v roce 2014 jsem asi spěchal a nezastavil na snímek, ale jistě jsem jím taky jel...
https://photos.app.goo.gl/gXALTqF7Wl2hWNEM2
Máš stále méně a méně bagáže. A pak že se člověk nevyvíjí a nedokáže poučit :)
Gratuluji.
Jo, vez jsem toho ještě zbytečně moc.
Ještě malinko zredukuju.
No dobře, ale "cena cesty" není přece to, že na cestě taky jím - ale jen to, oč jím dráž.
To by se pak mohlo i zvrhnout do zajímavého extrému, kdy cestovatel by si doma nákladně debužíroval, ale na cestě přežíval z nabalených ovesných vloček a těstovin :-)
Jako že by mu pak vyšly záporné náklady? :-)
Co si tak vzpomínám, podobně jezdívali k nám po devadesátem němečtí důchodci. Nic masového, ale ani vzácného. Pár týdnů tady někde pobyli a když se moc nerozcapovali, tak je to tehdy vyšlo o dost levněji, než podobně žít doma. Kurzový a příjmový rozdíl byl tenkrát o dost brutálnější.
Před zavedením eura tak žilo ve Španělsku spousta německých důchodců, doma pronajali kvartýr, najmuli nebo koupili něco ve Španělsku a místo, aby doma vařili Eintopf, chodili na obědy a večeře do restaurací.
Španělé je neměli rádi, že se jako vytahujou, jak mají prachy. Pak přišlo euro, a pro Němce se tam podražilo, to se Španělé radovali - hele, už na ty Alemánce došlo, už si nedebužírujou.....
Až další rok jim to došlo, Alemánci nedebužírovali a restaurace jedna po druhé krachovaly, krize s přebytkem neprodejných nemovitostí, a už to jelo z kopce....
Teď si už zase začínají pohvizdovat, protože strach z toho terorismu vrací německé turisty z dálav zase do Španěl...
Ty tady popisuješ moji cyklodovolenou? ;-)
No, vždyť jsem ti přihodil 50 kaček na tu snídani....
Pokud se chci dostat z místa A do místa B, mám spoustu možností. Ta delší znamená, že do cesty musím započítat i stravu a bydlení.
Protože nejedu na výlet, ale jde mi ryze o náklady cesty z místa A do B.
Proto započítávat do cestovného z bodu A do bodu B má smysl jen stravné skutečně vynaložené během té cesty.
Ono, pokud nejde o výlet, ale o přepravu, je těch 20 dní na kole strašně drahých, protože čas jsou peníze.
sice chápu co píšeš ale čas nejsou peníze. Čas jen za peníze prodáváme.
Jasně. Naprosto identická cesta se stejnými utracenými penězi po cestě vyjde v kalkulaci nákladů každého jinak.
Pokud kvůli ní odřeknu lukrativní kšeft, tak v tom budou ještě navíc ty peníze, o které jsem přišla. Pokud ji naopak zvolím coby alternativu k pobytu v nějakých drahých lázních pro léčení nadváhy, kde mě budou za drahé peníze honit na rotopedu a skromně krmit a , bude to zas jiné.
Ale to, že nejen doma, ale kupodivu i na cestě musím jíst - to ne, to prostě do nákladů započítávat nebudu. (Do cash flow, kolik musím mít volných peněz, to už ano.)
"Léčení nadváhy", to je opravdu civilizační posun. :D
Makat a nežrat...
A co jiného píšu?
Jen jsem nadhodila, že i to "makat a nežrat" může někoho stát těžké peníze a v tomto úhlu pohledu najednou bude cesta na kole vlastně zadarmo. :-)
Soudruh Gottwald říkal: Kdo pracuje ať jí!
(nebo to bylo jinak?)
makat a nežrat je cesta do pekel. Já nejlíp hubnu, když makám a žeru jak nezavřený.
Tady je problém, že každý máme tu hranici "žrát jak nezavřený" jinde...
Já jsem bohužel typ, že v situaci, kdy ostatní už dávno žrali jak nezavření a teď už fakt nemůžou, mám teprve pocit, že to byla lehká svačinka. :-(
To mi je tak povědomé jako bych to napsal já sám a kila ne a ne jít dolů :-))
No, ... teď teda už zatahuju téma úplně jinam. Spíš by se hodilo buď už do zapadnutých "hubnutí" či do zrovna tak zapadnutých "kolen"...
Ale před asi měsícem nebo tak nějak jsem udělala dřep, křuplo mi v koleni... a jsem od té doby dost v háji. Momentálně se to vlivem všemožných alternativných postupů, které kdybych tu popisovala, budu vypadat, že dělám reklamu, razantně zlepšilo, i na ortopedii jsem objednaná (bohužel první volný termín byl osmého srpna), ale rozhodně je mi jasné, že těch deset kilo, o které mám už asi dva roky víc, než bych ráda, ale zas tak moc mi doteď nevadily, prostě nutně sundat musím...
Ano, na stravovacích návycích budu muset zapracovat. V tom mám teoreticky jasno, jen ta silně vyvinutá slabá vůle vadí.
V čem jasno nemám, je pohybová stránka. Můžu téměř bez problémů chodit a víc jsem toho zatím nenašla. Nemáte někdo tipy, triky zkušenosti na nějakou aktivitu, která je jakž takž kompatibilní s "křuplým" kolenem? Prostě něco, co bych mohla dělat hned teď? (Tomu kolenu předcházel skoro měsíc neschopenky z jiného důvodu a já už mám po nějakých aktivitách vyložený hlad, tj. hubnutí není primární motivací.)
Plavání kraulem.
Už od jara to provádím a už se dokonce můžu posadit i na to kolo a protočím šlapky dokola.
Jinak na ortopedii čekej endoskopickou operaci. Pokud by ti nevadilo to zaplatit a mít to udělané od člověka, který to dělá dobře a už dlouho, tak http://amb-mudrmaurer.cz/
Nojo... kraula zrovna neumím. (Ale jinak jo - jinak už jsem přemýšlela o tom, že hrozně ráda plavu, ale že vykopávání při stylu "prsa" nejspíš nepůjde.)
(Jestli bude zlepšování alternativami pokračovat tak, jako dosud, tak možná toho osmého budu mít na pana doktora jedinou otázku "co byste rád věděl o léčení kolen?". Ale nepřechvalme den před večerem.)
Plavání "na prsa" hrozně asymetricky zatěžuje kolena. Na bolavá kolena je to zcela nevhodné. Dokonce bych řekl, že na bolavá kolena nebo záda je naučení se kraula docela dobrá investice. Pro posílení kvadricepsu po úrazu se dají ještě k tomu kraulu dokoupit krátké plavecké ploutve (přesahují chodidlo jen asi o 10cm) a trénovat s nimi. Když ten sval nyní zatnu, tak už tam je i vidět :)
Jo a také se dá šlapat bez zátěže na rotopedu. Pokud ty šlapky protočíš.
Protočím. Mít kolem baráku rovinku, i kolo bych opatrně zkusila. Pravda, musela bych vyřešit pedály, protože tu rotaci k vycvaknutí nášlapu bych nemusela dát.
Kraula ne - prostě neumím. Tím bych se umlátila na místě.
V Kanadě se děti ve škole jako základní styl učí kraula. Pro opravdové plavání je to možná vhodnější, než ta prsa.
Také můžeš plavat na zádech a jen kopat nohama. Kraulové a znakové nohy jsou stejné. Nebo plavat celý znak, ale s tím je bída ve veřejném bazénu.
V koncetráku žádní tlouštíci nebyli. Kdo opravdu nejí, hubne.
Jistě, jenže člověk většinou chce hubnout ABY byl zdravý. Ne hubnout za cenu zdraví. Tj. příměr s koncentrákem je k ničemu.
PS - v tom koncentráku nikdo nehubnul dobrovolně a krom těžkých anorketiků ani nikdo toto dobrovolně není schopen vydržet
Sice hodně odbočujeme od cesty do Portugalska, ale nejenom v koncentráku byli lidé hubení. Když vidíš německé vojáky jak se vraceli od Stalingradu taky byli taky jak lunt.
Nevím, jak do Portugalska, ale třeba vlak StudentAgency teď vychází po ČR a SR na 0.78 Kč/km (vč. přepravy kola). Já mám na kole celkové náklady na HW 1 Kč/km, a to ještě nepočítám, že jsem pohodlný a spím v kempu místo v přírodě (v některých zemích se to ani často nesmí) a nechce se mi vařit, takže vyjde dráž i jídlo.
I tak to vyjde mnohem levněji než průměrná dovolená :-).
googlil jsem co se da, je to silene daleko a blbe na druhe strane co jezdi spoje, zda se mi, ze s priplatky za kolo bude nejlevnejsi letadlo
Jednoznacne letadlo nebo po svych. od nas nejezdi zadny bus a aj tak by to bylo umorne.
jeste me napada nejaky kamarad kamionak. tim smerem se docela jezdi.
Mě se líbí rada s tím kamioňákem, resp je servr "spolujízda" - tam závisí ale na řidiči zda Tě vezme s kolem.
Kdyby měl známého kamioňáka co jezdí Portugalsko, tak to nejspíš tady neřeší :-)
...a jestli bude chtít několik nocí trpět klaustrofobií při sklopeným bidýlku, ubírat si na už tak omezeném pohodlí a soukromí. Je proto dost málo těch, co chtějí jezdit tzv. ve dvojce.
letadlo: www.kiwi.com
tam nastavit odlet v okruhu někde kolem ČR
přílet opět v okruhu kolem Portugalska BEZ přestupů tím si člověk vyfiltruje zda má smysl pokračovat (cesta na letiště atd)
blbě se to nastavuje takže když tak tokhle:
https://www.kiwi.com/cz/hledej/50.05-14.8-250km...
a vyhodní to letenku za cca 2,5kKč, kolo navíc stojí cca 50EUR, batoh buď do 10kg zdarma nebo dalších cca 3OEUR. Věci co se nesmí brát na palubu lze bez problémů dát do krabice s kolem, kontrolují jen jeho hmotnost.
ČA by měly mít kolo v ceně pokud je to jedinné batožina a vleze se to do hmotnosti batožiny "v ceně". Obecně: někdy dažší na první pohled může být levnější. Tohle nemám vyzkoušené.
osobně bych do toho nešel, teoreticky autobus:
1) Studentagency Praha => Lyon
do 2kKč vč.kola, 17 hodin v buse
https://www.regiojet.cz/nase-trasy/mapa/
2) FlixBus Lyon => sever Portugalska - 34hod v buse
Do Porto 2,5kKč + nadměrné zavazadlo za ??Kč, píší: "V případě, že není možné přidat přepravu jízdního kola do tvé rezervace, můžeš si s sebou kolo vzít ve speciálním boxu nebo pouzdře. V tomto případě bude kolo považováno za nadměrné zavazadlo a musí být nahlášeno na naší zákaznické lince".
https://www.flixbus.cz/autobusove-spoje
(kliknout na Lyon a ukáže to kam odtud lze cestovat)
Do půli cesty na jih Francie by se možná i trochu levněji a hlavně zajímavěji mohlo nechat dát svézt i busem s nějakou cyklocestovkou co tam těď v létě jezdí, kolo v přívěsu – často nemívají autobus plně obsazen.
https://www.alpina.cz/zajezdy/provence-cyklo...
http://www.eurocykl.cz/zajezd.asp?strTypZajezdu...
Cyklozájezdy do Španěl, blíž k Portugalsku, bývají už většinou vzduchem, a jen kola se převážejí po zemi.
Já bych spíš volil cestu TGVéčkem, když objednáš hodně brzo, zaplatíš bez možnosti zrušení, dá se Francie přejet velmi rychle a lacino.
Jel jsem z Paříže do Perpignanu za 35 éček ovšem první třídou. Ve dvojce to bylo za 25.
Některé TGV linky berou kola nesložená, jinde je musíš složit, tedy sundat kola a zabalit to. Poplatek je 10 eur.
Cesta busem pak jen do Strasbourgu, jinak je to strašně dlouhý....
Vlakem. Přes Německo síťová jízdenka za cca 50€, Francie bude asi dražší ale dá se taky objednat s předstihem, výhodně v noci. Španělsko - např. z Pamplony do Viga asi za 40€. Hranice samozřejmě přejet na kole. Je to tak na 4 dny, s kolem bez problémů a bagáže může mít, co chce.
To Německo jsem řešil před 14 dny, jak se dostat z Prahy na francouzský hranice.
Nejlevněji vyšel flixbus, do Karlsruhe ale jede s přesedáním v Lipsku, na cestě asi 17 hodin, i s kolem za cca 1600.
Zrušil jsem to ze strachu z toho času v buse.
Náhradní řešení by byl bus do Norimberka (ale neměli místo pro kola), nebo vlak do Norimberka (přesedá se v Chebu) a pak vlakem do KH za 4 hoďky.
Vlakové spojení z Prahy do Karlsruhe tím spacím vlakem zrušili.
Neumím německé síťové jízdenky, ale z Norimberka do KH, kolo plus místenka snad 65 eur. Pak se nechá kousek popojet na kole nebo vláčkem, a do Perpignanu pak dosvištíš v TGV.
Jen s cenama bych si nebyl jistý, když to všechno vyskládáš, vyjde to letadlo levněji.
Ale jestli kolega neumí lítat, je tu řešení, taky jsem kvůli nelítajícímu kolegovi jel do Helsinek autem přes Stockholm :-)
Německy určitě umíš. Plus 5€ za kolo.
https://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/qdl...
Díky za link, pochopil jsem, to je pro trajdání regionálníma vláčkama, do rychlíku z Norimbetka do Karlsruhe bych s tím nemoh, asi.
Zrovna jsem to tam našel, regionalníma je to s 2 přestupy, 5 hodin na cesté, rychlíkem bez přestupu za 3,5 ale o 50 éček dražsí...
Mám nainstalovánu DB navigator appku, ale nedokázal jsem s tím on-line koupit jízdenku i pro kolo, tak raději vystál frontu na nádraží.
S kolama si online jízdenku u DB nekoupíš.
Ony ty regionální vlaky jsou pro kola skvěle uzpůsobeny. Tak skvěle a tak je tam to vození toho kola přirozené, že to možná úplně vyrovná tu rychlost a nepřestupovost toho rychlíku. Když si vzpomenu, jak jsem nejprve jel pohodlně 2 místními vlaky. Nástup po rovině z perónu a pak celý jeden cyklistický vagón. Cestu jsem dokončil v rychlíku a to znamenalo tahat 2 kola s bagáží po schodech úzkými dveřmi do vagónu a pak to ještě věšet na zoufalé vysoké háky. Asi bych teď přemýšlel, zda to celé nejet i s těmi přestupy regionální dopravou.
Na každém nádraží, možná i zastávce jsou automaty, kde koupíš veškeré doklady.
Zkoušel jsem v tom automatu koupit jízdenku s kolem do Prahy a nešlo to. Druhý den mi paní v pokladně potvrdila, že to opravdu nejde. Už nevím zda z důvodu mezinárodní jízdenky nebo toho kola.
Nečetl jsem celou diskuzi, nechápu to. 500 Kč za letenku je moc? To chcete ještě levnější?
Norinberg Portu 7.9 hledal jsem asi minutu....
Španělsko a Portugalsko je levné. Jídlo a pico jako u náa. Alespoň v obchodě. Někdy se dá sehnat skromnější oběd v restauraci i za 4 eura.
Potvrzuji Španělsko, v obchodech ceny podobné těm našim. Ovšem nikoliv v turistických resortech, takové Supermercado hned vedle pláže je dost dražší.
Levněji lze pak ovoce, zeleninu, uzeniny a nějaký ten sýr koupit na tržišti.
Jídlo v restauracích tak o 30 procent dražší než u nás, za to pití tamtéž tak o 100 a více procent.
Přesun do země zjevně nejlevnější únavně busem, pak letecky, ale dál už ceny naskakují a protože je to fakt velká země a všechno je naším českým pohledem daleko, kruh se uzavírá.
Dojedeš do letoviska, kde jsou ceny nastavené na turisty, na trh nebo do velkého obchoďáku se bez přibližovadla nedostaneš a tak prd levno, ale draho...
Navíc, zkus tohle odvézt letadlem...
Portugalsko neznám, ale tolik ke Španělsku
Prodáš - a dovolená je zaplacená
To spíš ne, plzeňské v plechovkách prodávají ve Španělsku v Carrefouru a stojí malinko přes euro, ale patří mezi nejdražší piva, to zase jo.
Na točenou jsem nikde nenarazil.
To by mohl být slušný byznysplán.
na jihu itálie točenou prodávali. za pět éček třetinku. a ti volové to kupovali :-D
Tak to je řacha, ale když miluješ......
Plzeň a za euro a patří k těm nejdražším? Nespletl ses? To by ve Španělsku bylo pivo stejně drahé jako u nás a to se mi nějak nezdá.
http://www.dovolenaceny.cz/spanelsko/alkohol-a...
Přes euro za třetinku jo, myslel jsem, že za půllitr, ale i tak je to o dost levnější než třeba Rakousko, Itálie.
V Rakousku bývá v Bille 0,5 litru Plznička plech za 0,7 -1,09 eura .
Ve Sparu jsem před 3 dny viděl lahvovou Plzeň 0,5l za 0,99 EUR a byla levnější než Budvar :DD
V Německu mi před dvěma týdny dokonce tamní hráči pinpongu tvrdili, že Prazdroj tam prodává Pilsner Urqell " šizený" ve srovnání s tím, co si koupí v Česku :)
Blbost.
To jako pivo z dovozu je jen ve třetinkách?
Další věc, a na to jsem upozorňoval, cena v letovisku, nebo přímo u moře, je jiná, než v obchodním centru.
Jako ostatně všude.
No, je tomu tak, Lelku.
Cena v obchodech je velmi podobná, a to nejen ve Španělsku, ale třeba i u sousedům v Německu.
Nějakej problém vzít štěně a narazit pípu:-))
Jako že bych to prodával?
Jinak, problém to není, ale takový naražený soudek je potřeba v relativně krátké době vypít, držet jej pokud možno v chladu, protože teplé pívo rychlochlazené v pípě je "stržené" a nedobré.
Plevhovky jsou dobré řešení.
to uplně vpravo je Savo?
... no to bude dovolená :-)
omlouvám se za zabordelování tématu...
Ne, to je nějaký sprej na odmaštění kola :-)
To pes nežral, odmašťovna ve spreji
:-))))
už končím s blbýma poznámkama,
ale neodolal jsem krásně jsi mi nahrál
Nevím jak u Vás, tady je odmašťovna lidový název pro protialkoholickou léčebnu :-)))
Tak slyším poprvé, ale chápu, to je fakt zábavná kombinace.
Na druhou stranu, pivo není alkohol :)
Ono bych si taky rád přečetl, jestli se kolega do toho Portugalska dostal, a jak to nakonec vymyslel.....
Kvůli troše piva sedět 6 dní v autě?
Navíc jak psali jiní i v tom Španěksu se dají české piva celkem snadno koupit.
Jedu do cizí země poznávat a k tomu patří i místní kuchyně, pivo, víno a krásné ženy...
No, to nevíš, kolik drobností moje paní potřebuje s sebou....
A pokud nechceš bydlet v paneláku na báehu nějakého letoviska, auto potřebuješ, protože na pláž 4 km, do Carrefouru 15.....
Poznávat?
Mám za sebou. Místní jídlo si vařím z místních surovin a to poslední? Chlape, na to ani pomyslet nesmím...
Vyzkoušel jsem to v roce 2011. Zpáteční letenka z Prahy na pobřeží do Faro od národního dopravce TAP Portugal byla za 7450,- i s kolem. Do Lisabonu by byla levnější.
Co autobusy FlixBus.Bylo by to sice s přestupem ale kola berou a údajně přímo na palubu autobusu+ jako zavazadlo ve vaku.Kupř Lisabon - Lucemburk + Lucemburk-Bratislava.Celkově asi 5500kč.Pokud by se nemuselo čekat na přestup několik dní.To nevím.
Pokud nemá být cesta cílem, tak nejlevnější (a zároveň i nejpohodlnější a nejrychlejší) se zdá být letadlo.
Jednosměrné lístky vidím od cca 700,- Kč, termín ani místo jsem neřešil. Kolo stojí u Wizzair 30 euro, jinde to bude asi podobné.
Mám vyzkoušené, že toto je velice snadný způsob cestování s kolem.
Není nic snadnějšího, než si takový lístek vybrat a koupit na kiwi.com. Pokud to má být ještě levnější, dá se koupit přímo přes aerolinku a pokud máte navíc členství v klubu, tak je to zase levnější.
Prakticky to funguje tak, že se dá létat po Evropě za pár stovek (i zpáteční) + kolo.
Tak došlo i na mě a za týden tam letím. :-)
Ale kolo koupím až na místě v Portu, nejspíše v Carrefouru, pokud nebude nějaký bazar. A zase ho tam tradičně nechám.
Tý jo, Ty si ale žiješ!
A nevyšlo by tě levnejc si tam dovézt nějakého ochrana z bazaru odsud?
Už jsem si říkala, že nějak dlouho sedíš na zadku :o)))
Tak to se zase můžeme těšit na reportáž!
Díky, žiju a spřádám plány.
Chtěl jsem ukolébat pana šéfa a až to bude nejméně čekat, udeřit s dovolenou. A vyšlo to. :-)
Kolo mám za 250,- Kč, ale nějak se mi ho nechce balit. Tak si říkám, Porto je velké město a třeba tam bude nějaký bazar. Ale na druhou stranu ho potřebuju koupit v sobotu a to můžou mít zavřeno. Je to dilema.
Rád bych projel břidlicové vesničky v horách středního Portugalska. To je trasa Porto-Lisabon.