Dobrá zpráva na začátek - za převoz kol se na britských železnicích neplatí, stejně tak je zdarma i jejich rezervace.
Uvážíme-li však prostředí kde vedle sebe funguje víc jak 20 vlakových společností - každá se svými specifickými pravidly a podmínkami ohledně převozu bicyklů, plus to že na…
Taky dobrej blázinec. Tak tam už bych se asi vůbec nechytal, stačí jak mi dávají zabrat naše dráhy :-)
Z toho je jasně vidět, že kola a vlaky nejsou dohromady :-)
Z toho je jasně vidět, jak kola a vlaky jdou dohromady – když se jen trochu chce. :-)
Já jezdil s East Midlands z Lutonu do Nottinghamu a zpět, a když jsem si do UK přivezl kolo, měl jsem jej rozmontované v papírové krabici, na letišti jsem jej vybalil, rozbalil tašku na kolo a s tou pak jel ve vlaku. Kdybych měl ale kolo v klasickém stavu ve kterém jej vozím - tedy kola vedle rámu, zasunutá sedlovka a řídítka stočená dolů, asi bych nenašel místo kam jej ve vlaku dát.
Takto jsem je zapasoval do místa pro kufry, a půlka tašky koukala do uličky.
Ale já mám singlespeed silničku, horské kolo nebo cokoli s přehazkou by se tam nevešlo.
Každopádně jsem měl rezervaci na kolo, a od crew potvrzení, že se mi do vlaku krabice s kolem, taška na kolo, ani kolo samotné nevejde :)
Když jsem jel tím vlakem asi podesáté, všiml jsem si že na krátké trase nastoupil cyklista commuter s nějakým Ternem 24", a aniž by to složil, stoupl si do úplně přecpaného vlaku do prostoru hned u dveří, a tak úspěšně přečkal asi 3 zastávky aniž by se k němu dostal průvodčí.
Bohužel recept to je jen ve smyslu skládačky...anebo jsem to nepochopil a na té trase to tam dělají takto zajímavě.
Když jsem z UK odlétal, nechal jsem se raději na letiště (i s kolem v krabici) hodit autem.