Ahoj cykloturisti,
chcel by som sa poradit o mojom plane na cykloturu.
Prvy tyzden v maji (kveten) ideme s partiou kolegov a kamaratov do Pyreneji, plan je prejst Pyreneje od Stredozemneho mora skoro k Atlantiku. Kamarati su skor cestaci, uzivaju si vyzvy v podobe priesmykov ako Tourmalet a Hautacam a nie su moc na cykloturistiku.
Ked skoncime a kamarati sa poberu domov autom, ja by som chcel nalozit na bike nosice a brasne a dojst domov do Bratislavy na bicykli.
Kedze nasa skupinova jazda konci priamo v San Jean Pied de Port, priamo sa ponuka ist odtial do Santiaga a Fistera. Naspat do Francuzska by som bud zobral vlak, alebo by som sa vracal po Camino norte (po pobrezi Biskajskeho zalivu). Jedna cesta je ale 800km, obe cesty to by bolo 1600 takze 8 alebo 16 dni navyse k ceste domov.
Ci uz pojdem Camino alebo nie, zo SJPdP by som chcel prist do Bratislavy ma bicykli. Vo Francuzsku mam uz cast trasy navrhnutu: Siel by som do Toulouse, po casti Canal du Midi do Carcasonne, odtial do Albi a cez Gorges tu Tarn a okolo Pont du Gard do Avignonu. http://www.bikemap.net/en/route/3432941-tour...
Vedeli by ste poradit dalsie zaujimave miesta hodne navstevy podla moznosti nie prilis daleko od tejto trasy ?
Z Avignonu dalej nie som rozhodnuty kade ist.
a) Lyon -> Svajciarsko -> Nemecko -> popri Dunaji
b) Gap -> Briancon -> Torino -> juzne od Lago di Como, Garda -> Verona -> Vicenza -> Tarvisio -> Villach -> Dravska cyklostezka -> Maribor -> na sever do Bratislavy
c) cote d'azur cez Nice -> Savona -> na sever do Padskej niziny -> Alessandria -> Piacenza -> Verona a dalej rovnako ako (b)
Co by ste poradili ? Ja sa priklanam k moznosti (a)
Byl jsem teď nedávno před velikonocemi trochu severněji od Avignonu v pohoří Vivarais (okraj Cevennes) okolo nejvyšší Mount Mézenc 1753 m. Je tam taková zajímavá krajina se sopečnými suky a hlavně božský klid.
Doporučuji ti, pokud máš čas, tak se vyhýbat, hlavně v létě, známým místům a raději to brát po vedlejších zapadlých silničkách. Aspoň část cesty, kde to jde. Pokud chceš jet pak na Gap a Briançon, tak se ti cesta přes sopečnou oblast přímo nabízí.
Teď v březnu jsem projížděl část trasy po azurovém pobřeží z Milána do Fréjusu.Z Milána přes Alessandrii do Aqui Terme dost silný provoz.Líbila se mi cesta z Aqui Terme přes Sasselo do Albisoly.Jede se přes kopce,ale minimální provoz a krajinově vděčné.Na pobřeží samozřejmě provoz,jede se kromě cyklostezky San Remo-Ospedaletti stále po silnici.Hezký byl průjezd pohořím Esterel před Fréjusem.
Cestou zpět jsem projel část severní trasy a osobně bych z těchto dvou volil také tu.Jede se sice podél řek a kanálů,což může být někdy i nuda,ale kanál Rhona-Rhin je impozantní dílo a hlavně se jede možná 200 km mimo silniční provoz,což je samo o sobě docela relax.Najížděl jsem na Via Rhona v Le Pouzin pod Valence-luxusní cyklostezka až k Lyonu.Z Lyonu jsem pokračoval po vedlejších silnicích přes Louhans,Mervans,hezký zámek Pierre de Bresse k řece Doubs.Před Dole se najíždí na cyklostezku podél kanálu a po té se jede přes Besancon,hezké je okolí Baume les Dames,Mulhouse až do Basileje.Cyklostezka pokračuje po švýcarské i německé straně řeky(na německé asfalt).Končil jsem ve Waldshutu odkud se jen přejede k Dunaji.
Zajímavých míst jsem moc neporadil,ale určitě se cestou najdou.
Přeji šťastnou cestu
U Rhônské cyklostezky je plno krásných míst pro přespání. Přes řeku na mnoha místech vedou staré lanové mosty (Viviers, Tournon a jinde).
S místy pro přespání naprosto souhlasím.Podobná jsou i podél Rýnského kanálu.Hodně pěkný je úsek mezi Mulhouse a Kembsem.Při nepřízni počasí je tam i altán a před Basilejí dvě pozorovatelny ptactva,ale ty už jsou myslím v rezervaci.
I z tohoto hlediska bych radši volil tuhle variantu před Azurovým pobřežím.Tam se takovýchto míst myslím moc nenajde.V Květnu už tam tedy budou otevřené kempy,ale klid jako zde,tam určitě nebude.
Chlapci, vy mě taháte za srdíčko s těma mostíkana.
Via Rhona jsem jel jen kousek, zhruba z Lyonu do Avignonu předloni, a vloni někde z delty Rhony do Arles.
Karle, to co je na Rhone nejsou "lanové mosty", ty používají peruanští indiani (např). Tedy hlavním nosníkem jsou lana. Je to ve tvaru řetězovky a dost se to houpe.
To co je na Rhone jsou "visuté mosty". Dva pylony, mezi nima lana a na tech lanech je zavěšená mostovka na táhlech.
Pak je ještě třetí typ mostů s lany, "zavěšené mosty". Lano není ve tvaru paraboly mezi dvěma pylonama, ale je napnuté. Bratislavský most, Marianský most v Ústí. (a taky ten údajně "lanový most " na Zahradním městě, učím kudy chodím, ale media si říci nedají :-))
Tak dva VISUTÉ z Via Rhona na sever od Avignonu a jeden, co se musí vidět, ten Vincentův, kousíček na jih, od Arles.
(mladí jsou divocí, chtějí to vzít od Atlantiku k Středozemnímu přes Pyreneje, tedy přes ale podél)
Kurnik, to je chlapárna, já bych trasoval kolem Canal du Midi.
Jistě máš pravdu, ale bavímme-li se (my "normální" lidé (-8 ) o mostech, je každý (most), u kterého jsou "co závěs" použita lana" mostem lanovým.
Laik (nestavař) nerozliší visutý či zavěšený most (také proč, že?)
Jindra tě zde chtěl zadara obohatit, tak se nezpěčuj a nech se poučit :-p
Jindro díky jsem rád, když vím jak se správně říká těm lanovým mostům. :-)
Proč ne?
Proč nenazývat věci správně?
Je to tak jednoduché, 2 lana prověšené = visutý, lana napnutá = zavěšený.
Všechny největší mosty světa jsou visuté, theoreticky dosažitelné rozpětí je snad něco přes 2 kilometry, pak už lana neunesou ani sami sebe.
Oproti tomu zavěšené mosty mají rozpětí pár stovek metrů, u větších by pylon musel být moc vysoký.
Máš pravdu, je fuk jestli ten kostel je barokní nebo gotický, hlavně že je kamenný.
A jak se ty v medicíně, strojařině, autoelektrice vyjadřuješ?
Vždy "správně"?
Pochybuji ...
Musíš si zatleskat. Kdo jiný by to udělal, když ne ty, viď?
můj švára je statik stejně jako Jindra a jednou byl na stavbě jako brigádník a když jsem se ho ptal, co dělal, tak řekl, cituji:"vrtal závity na drát." Tak asi tolik k přesné mluvě statiků.
Ale ve svém oboru to je odborník na profilové plechy, tam bych si z něj už srandu nedělal. :-)
Nejde o mluvu statiků, každá odbornost má svoji terminologii, a laici v ní plavou.
Také jsem vlastně terminologii statiků nepoužil, je to jen základni třídění, na které nemusíš nic umět, abys to správně pojmenoval.
Houslím taky neříkáme basa, jen protože mají drevěné tělo a čtyři struny.
Termín "lanový most" mi hned připomene ty houpací mosty upletené z liany, co hrají v každém dobrodružném filmu z Jižní Ameriky, zatímco v každém filmu jehož děj se odehrává v San Franciscu hraje "visutý" most Golden Gate, z New Yorku zase Brooklinský most, opět "visutý".
Jsou to díla, která potkáváme celkem často a nejen u arhony nebo v Anerice, krásné kousky jsou i v Budapešti.
A když už se nudíme, prozradím vám další název "most příhradový". To je třeba železniční pod Vyšehradem, nebo ten z Budapešti (staticky je to Gerberův nosník).
Ale abych nebyl peskován, že se nedržím tématu, tak si promítněte přejezd jiného mostu, z PYRENEJÍ. Ten je rovněž visutý...
https://youtu.be/BkMIXXuy408
Už se zase nudíš, tak se potřebuješ hádat a exhibovat. Jak jinak si lze vysvětlit otevření již téměř 4 měsíce starého téma příspěvkem, který s původním dotazem nemá nic apolečného.
No, jsem na dovolené, jen ležím u bazénu nebo na plázi, tak jsem vám udělal velmi kratičký exkurs do konstručních systémů s použití lan.
Nikomu to neublížím snad jen ty máš neustáloi potřebu prudit.
Mě docela těšš, když se dozvím něco nového, nemohu za to, že tebe to obtěžuje
Jen jsem doplnil Karlův příspěvek a přidal tři mostíky co potkáš na Via Rhôna co stojí za vidění.
Zejména ten poslední, kousek pod Arles, to je totiž tenhle.
Ovšem ViaRhôna je lepší jezdit v opačném směru než cestou domů, tedy z jihu na sever. Od severu fučí často mistrál, tedy lepší me jet směrem k moři, než od něj.
Naak v těch Pyrenejích, tam prevažuji západní větry, tak směr od Atlantiku k Středozemí je zvolen správně.
Tak babo raď.
Osobně bych raději jel proti větru v horách, než proti mistrálu na rovině. Kopce dělají chvílema protivětrový štít.
Preji ti také hezký, prosluněný den :-)