V Praze se objevila nová epidemie. Shodli se na tom zástupci města a občanských sdružení na společném setkání 19.1.2006. Počet postižených se odhaduje na 2,4 % populace.
Doporučuji volně pojíždějícím cyklistům, podezřelým z nákazy, kola zabavit a roztavit je ve vysokých pecích!
Tož na pražské radnici už mají nachystané sítě,aby nebezpečné jedince na kolech odchytli a prestěhovali do rezervací
Obávám se, že jsem beznadějný případ. Už jsem dokonce dvakrát demoloval auto, z toho jednou to byl náklaďák. Normálně jsem si usmyslel, že když zastavil před odbočením vlevo na parkoviště, tak tam zůstane stát než projedu. To je určitě nějaký finální stádium té choroby.
;-)))
Připadá mi to jako jedna z možných variant "Strategie rozvoje cyklistické dopravy"... A bojím se, že tato má nejvíc šancí uspět, protože asi bude nejméně nákladná...
;-)
Obávám se, že myšlenkové pochody úředníků, obecně, jsou opačné, nemá šanci uspět to co je levné, z toho se nedá mazat, tudíž musí to být drahé a nesmyslné.
Pavel
Změnil bych titulek na "Nová epidemie v České republice".
Dlužno podotknout, že politická reprezentace na všech úrovních s touto epidemií úspěšně bojuje.
Posledním počinem je snaha oddělit cyklisty od ostatní časti obyvatelstva. V Mostě a hlavně v Ostravě provedli nebo brzké době provedou v tomto směru rázné kroky. Aby cyklisté nenakazili další část populace, bude pro tyto vyčleněná zvláštní tramvaj. Tramvaje jezdí hlavně v sobotu, kdy většina obyvatelstva nepracuje a mohla by se pohledem na jedoucího cyklistu nakazit. Toto opatření je účinnější než vybudovat cyklostezku.
A pozor na chodníky !
Ve světě, kde už lidi po chodnících nechodí pěšky, protože maj na cestu do trafiky a parku vždy připravený auto, prej se ta epidemie objevila i na chodnících, a maj tam dokonce namalovaný i svý symboly.
Představte si, že by nám zakázali nakonec tam svá auta parkovat.
Taky to se znepokojením sleduju. Kolo je sportovní náčiní a do silničního provozu nepatří! Když už budou ty cyklisti moc otravovat, tak jim zřídíme rezervaci (cca 3km okruh na okraji města)! ;-)
Nakonec ono "oddělení cyklistiky od dopravy" ukazuje, že to někteří myslí vážně. Cyklistika JE doprava!
Zdar: jax prisel na to ze je cyklistika doprava? Tez jsem si to driv myslel; az do totalniho zdevastovani silnic vnitrnim zadluzenim zeme, za nimz paradoxne nebyl oprodi logickemu predpokladu Klausuv záměr zdecimovat infrastrukturu jak si mnozi myslí, nybrz zcela znemoznit veskere zpusoby dopravy, ktere nejdee zdanit 99% do jeho kapsy jako např. naftu nebo eletriku. Spolu s prevítizací taková politika polikvidova i 4 prosperujici fabriky na kola ktere tu donedavna staly aby svou kapacitou stezi pokryly domaci a stredoevropskou poptavku po napr.favoritu s prumernym dojezdem kolem 200km/den... UFF, vzdyt to by mohla opravdu byt doprava(!). Nene, soucasny olpran (apod.) za nominalne srovnatelnych 1900,-Kč svym celkovym MAX(!) dojezdem 2km DOPRAVE jako pojmuá jiste nekonkuruje a namísto koupě takového kola je lepší se rozhodnout jít raději pěšky:) Cyklistika bývala v minulosti především dopravou, nyní to ale už ve skutečnosti pravda není, neboť někam se dopravit (zkuste třeba jen \"cyklostezku Komořany-Zbraslav vedoucí zcela bez úprav po říční navigaci v místech, kde může úplně stejně vést při minimální investici rovným terénem po stezce u železniční trati -už jsem to tu jednou zmiňoval- to je prokazatelný záměr dostati cyklistiku mimo oblast dopravy kamsi mezi nákladná sportovní odvětví pro horních 10tisíc - např. mezi jachting nebo lyžování. Navíc se množí časopisy a mediální masáž, které vás přesvědčí, že sednout na kolo s cenovkou pod 50 tisíc a nedejbože na něm někam DOjet je vlastně společensky nepřípustné...a mít kolo které je možné k dopravě použít vyjde podobně, protože silnice k dopravě na silničních kolech už použitelné prakticky nejsou. Takže namísto rozumných řešení vedoucím ke zvýšení bezpečnosti se v každé další novele souvisejících zákonů rozšiřují nesmyslné restrikce a nařízení pro cyklisky /nerozumím logice, že bych měl tahat přilbu apod, jenom za trest, že mě může někdo kdo neumí točit volantem sundat do pangejtu; podobně neznám krom stovek programově a záměrně špatných dopravních řešení instalovaných během posledních 10ti let, pražádný důvod, proč bych sám jako řidič měl být nyní víc nebezpečný cyklistům než dřív; dovedu předvídat jak se na silnici budou chovat a jsou-li šoféři, co to neumí-ať mají povinný kurz cyklistiky a papíry dostanou až po 10 000 km najetých na kole. Na tyhle vzdechy je ale v Praze pozdě, pánové a dámy-tady už není cesty ven, naopak, výše uvedené souvislosti jsou jasným důkazem komu současná situace sype do kapsy a kdo je pod ní jako autor vlastní myšlenky podepsaná: všichni je známe a díváme se na ty lidi každý večer v televizi: takže jim už taky po těch letech ty jejich 1000x opakované nesmysly věříme-a tam je problém, který vyústil v to, že kolo už nyní JE JEN sportovní náčiní a prostředek zábavy a byznysu. Moc rád bych se pletl.
Kašlu na veškeré mediální masáže. Mým primárním dopravním prostředkem je Favorit z roku 1977 modernizovaný díly od Shimana a jezdím na něm prakticky všude kde nemají cyklisti vjezd vysloveně zakázaný.
Svým způsobem je to ode mne forma protestu vůči tomu, jak jsou všude protežována auta. Všude se počítá s tím že má každý auto a v konečném důsledku se člověk bez auta neobejde. Bojím se, že jsme blízko stavu připomínajícího slavný Jiránkův animovaný film "Pivo přes ulici", kdy se chudákovi nepodařilo přejít silnici do hospody a tak tam musel autem...
...kdyby nešlo o život, přišlo by mi to možná vtipný...
Ale přátelé, máme přece stezky vedoucí po schodech (Hloubětín) nebo od nikud nikam (slavnostně otevřené na tubusu metra na Černém Mostě).
A k tomu spoustu kvalifikovaných úředníků na odboru dopravy.
Tak si nestěžujte!
Huráááá.Tato epidemie se šíří i v Brně, ale je to špica, doposud jsem si v brněnské dopravě na kole připadal jako debil, ale teď vím že nejsem, jsem pouze nemocen.
A hned i návod na léčbu, dolů ze sedel, vzhůru za volanty a hrrr na ně, sražte je, drťte je, zmítající cyklista pod koly náš cíl.
Už vím proč na mne na Vídeňské najíždí kamiony, ve středověku blázny také popravovali, už vím proč důchodci na cyklostezkách vráží hůlky do špic,proč mi v Židenicích nikdo nedá přednost zprava, ale prosím, moc
prosím já nejsem blázen, jsem jen nevyléčitelně nemocen.
Destaero rad motoristům, jak zlikvidovat provoz cyklistů v pražských ulicích
aneb
Zabij si svého cyklistu!
1) Parkujte na cyklistických stezkách. Při obcházení Vašeho vozidla cyklista vstoupí do vozovky a on ho tam už někdo spolehlivě zabije. Nebo třeba na chodníku. Cyklista po chodníku sice nepojede, protože nesmí, ale chodci budou obcházet Vaše vozidlo a vstupovat do pravé části vozovky – přesně do dráhy cyklistovi. Ten buď chodce srazí a odvede si ho policie, nebo ho to donutí vjet hlouběji do vozovky a tam už se o něj postará některý z Vašich kolegů-motoristů a rozmázne ho po asfaltu.
2) Když cyklistu náhodou nemůžete z jakýchkoli důvodů předjet, trubte na něj, najíždějte na něj, vytlačte ho na chodník nebo aspoň na kanály, případně ho přimáčkněte na svodidlo. Ať si to užije, blbec. Buď se v něm hne svědomí, že Vás zdržuje, zrychlí, a Vy ho uštvete. Anebo: vždyť on si tu držku o ten obrubník rozbije vlastně sám a třeba si i zlomí vaz při pádu přes kanál, kde chybí mřížka. Za to Vy přece nemůžete...
3) Když už musíte stát v koloně a bezmocně čekat, až se to hne, nedopřejte cyklistům výhodu jednostopého nemotorového vozidla. Bude-li Vás předjíždět vpravo, řekněte spolujezdci, ať v pravou chvíli otevře dveře, vždyť je přece takové horko! A že cyklistovi tohle předjíždění vyhláška umožňuje? Má smůlu, neměl takhle blbě předjíždět, když neměl dost místa!
4) Vydatně při jízdě popíjejte (nejlépe alkoholické nápoje) a vyhazujte skleněné láhve na vozovku. To spolehlivě odradí každého cyklistu. Buďto ho totiž rovnou trefíte do palice a není co řešit (měl mít helmu), nebo se střepy na vozovce postarají o vylepšení technického stavu jeho bicyklu, pokud to cyklista vůbec ustojí a neskončí hubou ve štěrku.
5) Co si to ten cyklista dovoluje? On využívá pravidel pro jízdu v pruzích! Tak to tedy ne! Když se cyklista v pravém pruhu chystá pokračovat rovně, předjeďte ho těsně před křižovatkou a náhle odbočte doprava. Ten se bude divit! A když se protijedoucí cyklista chystá z levého pruhu odbočovat doleva a Vy ve svém směru také, zkřižte mu cestu! Cyklista přece určitě neví, že se v takovém případě mají vozidla míjet vpravo. A vůbec, jaképak je bicykl vlastně vozidlo?
6) Co si to ten cyklista myslí? Že přednost v jízdě platí i pro něho? Že je na hlavní silnici? Že přijíždí zprava? To se tedy mýlí! Vždyť je to on, kdo při případné kolizi riskuje nejvíc, on si tedy musí dávat pozor!... To byl tedy hazardér! On se na tu svou přednost spoléhal! Teď ale hlavně pryč! Však on to někdo uklidí!
7) Je pomalej! Co Vám je po tom, že vjel do křižovatky na zelenou? Teď máte zelenou Vy, tak ať kouká uhnout! Že byste ho měl nechat v klidu opustit křižovatku? A proč? Kochejte se, jak se tam motá mezi těmi auty! Živý se odtamtud nedostane!
8) Signalizuje cyklista upaženou levou paží odbočování doleva? Co nejrychleji ho předjeďte a třeba mu ji i uražte. Vždyť ruka přesahuje obvyklý obrys „vozidla“ a neměla červený praporek!
9) Ohrožujte a třeba i porážejte a zabíjejte na přechodech chodce, kterým dává cyklista přednost. Vy jste přece nemohli vědět, proč cyklista před přechodem zastavuje. A chodce jste přes cyklistu nemohli vidět. Takže za takto zabitého chodce může cyklista! Do smrti si to bude vyčítat a už v životě nesedne na kolo. A o to Vám přece jde.
10) Podporujte výstavbu cyklostezek! Ale jen takových jako dosud. Ono se totiž po chodnících či parkových cestičkách mezi maminkami s kočárky, důchodci, dětmi a psy na dlouhých vodítkách či bez nich nedá na kole jet rychleji než kdyby cyklista své kolo nesl na rameni. A kromě toho: Každou chvíli Vám taková „cyklostezka“ naservíruje cyklistu přímo pod kola, pak si stačí už jen „splést“ brzdu a plyn. To by v tom byl čert, aby cyklistů v Praze neubývalo!
Na kole v Praze a také jiných městech ? Už aby seto
v praxi uplatnilo ! Vždyt jiných městech světa je to běžná
a rozumná věc.Jen v centru Evropy si naší "páni"své prdele nechtějí namáhat a také přemýšlet aby proto
něco udělali !! IF
Já sem na to přišel. Kolo je totiž vysoce nebezpečným dopravním prostředkem, který určitě velice často využívájí zločinci k loupežím. Jako tento http://www.novinky.cz/krimi/77592-muz-prijel...
Asi chtěl pořídit lepší kolo.
Možná, že četl tento článek a chtěl se vyléčit a proto si "vydělal" na nové auto :-D
netušila jsem že to je tak vážná choroba, doufám, že mi s tím pomůže obvodní lékař