Nejen cyklisté, ale rovněž pěší a možná i in-line bruslaři se v sobotu 12. dubna 2014 konečně dočkali zprovoznění podvěšené lávky pod Radotínským mostem, což je oficiální pojmenování pro dvojici mostů přes údolí Vltavy a Berounky. Neoficiální označení pak zní například Lahovická estakáda či most. V každém případě se jedná o součást velmi plíživě budovaného Pražského okruhu.
Když Primas zavřel vlastní téma, napíšu svoje reakce sem.
Dneska jsem to byl konečně projet. Mezera mezi překážkami je doopravdy široká, takže když jedu sám bez vozíku, nemám problém. Leč když tam bude provoz a protijedoucí mi nenechá dostatek místa, problém už mít budu. Pokud bych měl vozík, pochybuji, že bych rozumně projel. To jsou ale už trošku extrémy. Nejvíce mi šikanách vadí to, že proti sobě staví dva protijedoucí směry.
Celkově si myslím, že tam jakékoli zpomalovače nejsou potřeba. Na A2 u zastávky Přístaviště se mi to běžně rozjede přes 40 a nikomu to nevadí, tak proč je to tady najednou problém?
Na celé lávce mi přijde celkem nebezpečná ale jiná věc. Zábradlí (i překážky) je sice perforované, ale tak málo, že skrz něj není vidět do zatáčky. A to jak ve sjezdu na Lahovičky, tak při nájezdu na lávku z A2. V tom vidím výrazně větší problém než nějaká rychlá jízda z kopce, kde je vidět. Vzpřímený cyklista má hlavu nad zábradlím, takže jiného vzpřímeného cyklistu uvidí. Ale dítě na odrážedle, nebo pes, se za zábradlí bezpečně skryje. Já mám na kole hlavu výše než malé děti na odrážedlech a stejnak jsem přes zábradlí moc neviděl.
Jinak dostavbu Komořanské lávky hodnotím pozitivně a to i přesto, že ji pro sebe považuji za naprosto zbytečnou. Pro méně zkušené cyklisty a rodiny s dětmi je jistě užitečná.
Nemůžu si pomoct, ale mi to přijde strašně humpolácké. Betonama počínaje a tou lávkou konče. Jsem si vyhledala fotku jiného mostu, se jim tam dolů vešlo aji metro, přijde mi to i přes těch 40 let elegantnější :(
Je vůbec div, že něco takového povolili, přidělali a zpřístupnili, obecně postoj současných stavařů je, že raději pro cyklisti postaví samostatný most za peníze z EU než by jednoduše řešili to co ji bylo vyřešeno dávno, třeba most SNP v Bratislavě.
Jo, ten mě nenapadl, i když jsem přes něj před víc jak třiceti lety jezdila. Ten je pěknej, i když dnes teda počmáranej.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Most_SNP,_Bratislava_(by_Pudelek).JPG
Nerozumím dopravnímu řešení, proč to tak dělali, ale jinak mi ty nájezdy připadají v cajku, sloupy z trubek vetknuté do základu, vykonzolované vzpěry k hlavním nosníkům, možná to mohlo být štíhlejší, ale ne o moc.
Celý ten most je škaredý, ocelová lávka jak v montážní hale mu už neublíží.
ož dovedla bych si ji představit jinak, od sloupu k sloupu, aby ty sloupy jakoby tvořily klenbu...
Ale je to hnusný, prostě na něco zapomněli, v tak obydlené lokaitě mohli na pěšáky (a kolaře) myslet už od začátku, ne to tam dofušovat ex post.
Něco jiného je třeba dálniční most u Velkého Meziříčí, po něm by si pěšák nikam cestu nezkrátil, ale tento se přímo nabízí jako dost velká zkratka.
Jináč most Vysočina je s tím Lochovským srovnatelný a vypadá líp.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Most_Vyso%C4%8Dina
Zapomínáš na zásadní věc, ten most je uplácanej z bláta, zatímco ve Vel. Meziříčí je to ocelový komorový nosník, tedy dva.
U nás novátorská konstrukce, jak jim ve světě hupsly dolů 4 podobné mosty, začalo se vyztužovat. I tenhle most na poslední chvíly dostával dodatečná diafragmata, konec 70tých let, stabilita štíhlých stěn, nový fenomén.
Kolem té vopičárny jezdím každý týden, ono to tam je trochu komplikované, vozovka je vysoko a navíc nad železniční tratí. Dostat cyklisty nahoru, na mostovku přes tu trať by znamenalo mnohem vyšší stoupání.
Pověsit vopičárnu pod most, nebylo až tak hloupé. Já bych se na to celé vyprd, a honil cyklouny přes zbraskavský most jako doteď.
Za zlomek prachů šlo udělat nějaké slušnější cykloopatření, když už se ti rekreační oapoušci v helmičkách a brejličkách tolik bojí autíček.
Dopravní smysl ta lávka nemá, má smysl pouze rekreační, a takže zase šlo o politiku, granty, dotace, dojení rozpočtu.
No, já tam kdysi byla. K rozestavěnejm tunelům to bylo celkem kousek z jakési vesnice, na druhé straně to evidentně vede k jiné zastavěné oblasti.
Myslím, že mezi protilehlými tunely tam nájezd pro auta není, ale pro ty pěšáky a kolaře je to dost velká zkratka a dalo se předpokládat, že tama budou chtít lidi jezdit a ne se šmrdlit s kopce a na druhé straně zase do kopce.
Do pár let se tam rozroste město, ta fotka je někde od Točné, jak se jmenují ty díry na druhé straně nevím, ale všude se tam staví baráky.
A takovýhle stav v takovéto lokalitě si o pěší/kolovou cestu říká, tuším že i tam kdesi dole je na starém železničním mostě pod Bráníkem stezka vedle trati. Ty svahy jsou dost strmý, pro auta žádnej problém, ale pro pěšáka-kolaře hodina času navíc. Dnes je to možná fakt rekreační, ale to nemusí za pár let platit.
Ale to je jedno, mě šlo v první chvíli o to, že ten most samotný nevypadá pěkně, je moc hamotný a už dávno se u nás dokázaly postavit hezčí, třeba Žďákovský je na svou dobu úžasný, dálniční mosty na proklínané bolševické D1 maj taky větší šmrnc. Prostě takovéhle dílo musí být nejen funkční, ale mělo by mít i nějakou estetickou hodnotu, když na to maj lidi sto let čumět.
Hele, co se na to teda zajet podívat i teď, když je to dostavěné?!?
Kritizuješ tady stavbu podle obrázků, ale jaká je realita netušíš.
A nájezdy na most jsou, samozřejmě. Zrovna včera jsem měla možnost si je projet, když jsem hledala nájezd na lávku přes Vltavu :o)))
Nestraš, snad už se to nerozroste, mám dojem, že je baráků tady kokem víc než lidí...
Cyklodoprava z Točné do Chuchle, nebo snad Slivence? Kdo, kdy, proč?
To nestojí za řeč, doprava je v Praze spíše dostředná, než okružní, nedělal bych z toho bramboračku.
Máš pravdu, most je velké a nákladné dílo a mělo by mít i svoji estetickou funkci. Jen se to nesmí přehnat jako v Troji, kde estetika diktovala řešení obloukem, které bylo 3x dražší než standardní řešení trámové.
Už nevím kdo nás to učil, ale myšlenka byla asi taková, že pokud uděláš staticky výhodné a čisté řešení, vyjde z toho vždycky hezká konstrukce.
Ty škaredosti velkých hmot vznikají, když se projektant tak trochu přetahuje s přírodou.
Netraším. Se to tam rozroste, Bráník byl taky ještě nedávno dědina :))
A koukala jsem na mapu, ono je to už dost dlouho, co jsem tam byla. Je to vlastně od Zbraslavi a Radotína blíž k Praze (jsem měla za to, že je to až za Radotínem a Zbraslaví). Radotín i Zbraslav je dnes už Prágl. Dole to nezastaví, tam je bažina, svahy na pravém břehu Vltavy taky ne, jsou strmý, ale ty protilehlý "náhorní planiny" budou celý zastavěný do pár let, zvlášť, když tam tu dálnici pro auta vedou. Pak tam budou aji kolaři a pěšáci, jak v každým městě, a hluboká zmola mezi nima.
Takže doposud jsi tady kritizovala něco, o čem si vůbec nevěděla, kudy to vede?!?
Tak to no coment...
Já to tam jeden rok dost projezdila na kole, ale názvy všech těch prdelí a jejich lokaci si fakt nepamatuju.
Mě spíš tenkrát pobavilo, že jeden ze známejch "trampskej písničkářů" si tam kdesi postavil u chajdy vyhřívanej bazén, a ten most nad bazénem jsem mu přála, přírodomilci...
Víš, ono se to v Praze a jejím okolí dost mění. Něco málo o tom vím :o)))
Teď se vracím na místa, kde jsem nebyla cca 5 let a nestačím zírat, jak hodně se změnila.
To, že si tady jednou byla a dost to projezdila je sice hezké, ale na základě vlastní zkušenosti ti můžu říct, že pokud si v těch místech nebyla víc jak 3 roky, tak se daná lokalita dostála poměrně výrazných změn.
Z mého pohledu změn k lepšímu, ale to už je opravdu můj osobní názor.
Já jsem kluk z Braníka, tedy horního, Na Zenance a Dobeška.....
Máš recht, na Antala Stašja končila 13ka tramvaj...
Naše dědina je 15 km od hranic Prahy, taky jsme se za 10 let zdvojnásobili. Ale nevěřím tomu, že bude ještě další masivní expanze, lidí u nás nepřibývá, kdo by v těch barácích pak bydlel.
Ty náhorní planiny jako Dolní Břežany a tam už jsou zastavěny, expanze probíhá spíš kolem D1, oni ti z Břežan to mají časově do Prahy dál než já z Perly. Nedělejme si iluze, že pro lidi z těhle vršků bude někdy kolo dopravní alternativou. Tedy MHD, příměstská doprava, dálnice směr centrum, ne okruh.
Jen pro upřesnění. Lávka není zavěšena pod Lochkovským mostem, ten není veden přes řeku, ale pod mostem Radotínským též nazývaným jako Lahovická estakáda. Ta přemosťuje Berounku, Vltavu a celou zátopovou oblast u soutoku těchto řek. http://mapy.cz/s/9Hwj V části nad Berounkou byla cyklolávka dokončena již dříve, teď byla otevřena i lávka přes Vltavu a tím byla zprovozněna spojnice mezi Komořany, Lahovicemi a Radotínem.
Dík za upřesnění, jsem se na wiki dívala na parametry Lochkovského mostu.
Ale, myslím, že bylo z fotek zřejmé, který most (soustavu mostů, máme na mysli).
Na wiki mě zmátla fotka Lochkovského mostu podobná fotce v článku. Koneckonců je to asi všechno vzhledově stejné.
Jináč po té lávce to asi nebude žádný zážitek, jak je tam slyšet a cítit (ve smyslu vibrací) ten provoz nahoře?
Jo, nenech se mýlit, nejde o "obydlenou lokalitu". Pověsili to pod most, co je součástí pražského okruhu.
Žádná potřeba jet přes vodu právě tam nikdy nebyla a není. Jde o rekreační cyklistiku, z Modřanské je dostat ba druhý břeh, aby jim výlet kolem vody nepřišel tak nudný.
Ten most tam bude stát 100 let. Myslíš že v roce 1914 mysleli že by mohlo existovat něco jako dálnice a že by Praha nekončila v Podolí a Karlíně?
Nemám stejnou důvěru v životnost předpjatých ocelobetonových konstrukcí.
Jde o ryze dálniční most, a jako takový zjevně nebyl určen pro jakoukoliv bezmotorovou přepravu.
Ta lávka, a říkám to už podruhé, je vysloveně pro rekreační cyklisty a jako taková asi zbytečná investice.
Já tohle nechápu. Když už se staví most přes řeku, proč se při tom zjevně myslí jen na auta.
Dálniční misty jsou pro auta, to není kurnik nějaký most přes řeku.
Železniční mosty jsou pro vlaky.
Co je na tom k nepochopení?
Trasování pro dálnici nebo vlak he jiné než pro trakař.
Most je sice dálniční, ale zároveň je to most přes řeku. Není to jen most dálniční, není to jen most přes řeku. Ten most bude takový, jak jej postavíme.
Ty by ses na cyklisty a pěšáky vykvajznul, já ne.
Rekreační cyklistice nepřiznáváš žadnou hodnotu, přitom právě končíš x-tý den jejího provozování.
A přijde mi, že jsi vděčný za každou drobnost, která tě posune, ke zdánlivě nesmyslnému, cíli.
Projektování a realizace dopravních staveb není záležitost dní, ale desítek let dopředu - např. odbočky na Lahovický most byly již součástí obchvatu navazujícího na Barrandovký most, dostavěný ještě za totáče. Nelze se tedy divit, že tehdy nikdo nemyslel na rekreační cyklistiku, vlastně ani nebyla!
Skutečnost, že při realizaci - o mnoho let později - již mysleli na rekreační cyklisty a navrhli podvěšenou lávku považuji za vítězství zdravého rozumu. Každý, kdo jako já, projížděl tudy v minulosti s malými dětmi ví, jaký byl problém dostat se na druhý břeh, aby se nemusel vracet stejnou cestou a riskovat cestu mezi auty na Zbraslavi.
BTW. Je dojemné, kolik lidí neznalých místní situace se zasvěceně vyjadřuje k existenci lávky. :-D
Koukám do mapy, kde jsou namalované mosty přes Labe přístupné cyklistům. Moc jich od Míšně po proudu není. Většinou jen přívozy. Zajímalo by mě, kolik let provozu přívozu by se dalo pořídit za cenu té lávky.
Ta není nutná, 500 nebo 600 metrů dál proti toku je zbraslavský most.
Z Komořan do Lahovic je zajížďka zruba čtyřkilometrová (asi nečekáš že rodinky s dětmi budou jezdit po Štěchovické) a do Radotína necelých 7km.
No jo, "poctivých" 7 km po rovině je záhul...
Problém vidím spíš v tom, že ze Zbraslavy se musí kus po silnici, to bych ze satanama nelajsknul.
Ale je hotovo, je zbytečné brečet, jen nainstalovat turnikety a vybírat mýto, aby se to zaplatilo :-)
To bys viděl jak by jim Strakonická přestala vadit...
Kolega Vysočina může být v klidu, znám to tam až nepříjemně dobře, na Modřanské jsem trénoval rovinky a v Břežanském údolí stoupání (je podobně mírné jako Ax-les-Thermes na Pas de la Casam akorát 10x kratší).
Stavbu jsem sledoval od začátku montáže, ocelové konstrukce jsou mojí profesí, tak mě to dost zajímalo. Myslím si, že to nedopadlo špatně, a na ty lapače natržených jater v podobě šikan na sjezdech si brzo lidi zvyknou.
Jo! A kdyby se postavil pěší most pro pěší (mezi dolními Holešovicemi a Karlínem) tak by to bylo plýtvání. Chodci a cyklisté prostě musí umět plavat, maximálně mají nárok na přívoz na který se čeká a občas nejezdí (třeba každou noc).
Škoda, že moje jazykové schopnosti nejsou takové, abych se zeptal někde v polabí, jak to zvládají bez mostu. Když je navíc přívoz často součástí dopravní, nikoliv rekreační, infrastruktury. Stačí už taková Schmilka či Kurort Rathen kde mají nádraží na opačném břehu.
Faktem je, že když jsem před několika lety jel přívozem v Žernosekách, dost jsem se divil, když převozník říkal, že mám štěstí, že zrovna začínají sezonu. Vůbec mě, po zkušenostech ze Saska, nenapadlo, že by přívoz nemusel jezdit každý den.
Možná to bude tím že tyhle dvě vesničky mají DOHROMADY asi 500 obyvatel (navíc podle mapy leží většina Rathenu na "správné" straně řeky) a ani výhledově to nevypadá že by jejich počet mohl dramaticky narůst. Takže poptávka po přesříční dopravu tam bude s Prahou o něco nižší.
Tušíš kolik se odhaduje, že za rok přejede přes tu lávku lidí? Bude to víc než kolik se jich převeze přívozem Hamburg Finkenweder, když tedy chceš mít větší město než Prahu. Přívoz tam jezdí v taktu 15 minut, první jede v 5 ráno, poslední o půlnoci.
http://www.hadag.de/files/62_v01_2s.pdf
Mimochodem, v tom Rathenu je na "správné" straně řeky ta míň důležitá část. Lázně, penziony a velmi navštěvované divadlo jsou na té "špatné".
Když se koukám na poslední most postavený přes Labe (Drážďany, 2013) mám pocit že tam ti němečtí tupci udělali i cosi jako chodník...
Když někde most není tak nemá smysl tam místo přívozu zřizovat most jen kvůli chodcům. Ale když už se tam most staví, a je to ve městě, přijde mi hloupé ho udělat jen pro auta.
Jo, tohle mě taky potěšilo v prosinci v Holandsku. Dojeli jsme v dešti a fukejři k vesničce, od které nás dělil trochu širší kanál a přívoz. Kouknul jsem na lízdní řád - a že prý od listopadu do března nejezdí :-)
Ked sa tu uz spomenula Bratislava a jej Novy most, tak mi neda nespomenut aj dalsie Bratyislavske mosty. Mimochodom kazdy z Bratislavskych mostov ma pod mostovkou, alebo vedla nej aj lavku pre pesich a cyklistov. Pristavny most (dialnicny) ma pod mostovkou dva pary zelznicnych kolaji (je to teda aj zeleznicny most) a z kazdej strany zeleznice su lavky pre pesich a cyklistov (pesi sa takmer nevyuziva, lebo most je dlhy asi 2 km). Lavky sa cez tyzden vyuzivaju dopravne a cez vikend hlavne rekreacne. Teda nie je celkom pravda, ze dialnicny je len pre auta, zeleznicny, len pre zeleznicu. A neodpustim si este jeden priklad z Bratislavy. Most Lafranconi (dialnicny most) zacali stavat v roku 1985 a pod mostovkou su lavky pre pesich a cyklistov. V dobe vystavby lavky neviedli prakticky nikam, lebo hned za mostom bolo hranicne pasmo. Dnes sa lavky vo velkom vyuzivaju na cesty do blizkeho Rakuska. Takze aj vyuzitie mostov sa casom meni.
To se vám to za Husáka stavělo za České peníze!!! Dokonce s cyklostezkami!
Pamatuji Bratislavu z konec 50-tých let jako větší ves na jednom břehu Dunaje, s pobořeným hradem a "modernou výstavbou na sídlisku Mladá garda". Ještě, že jste se oddělili. Václave Narcisoviči DÍKY !!!
A tohle má být co za výkřik?
Bratislava má všehovšudy 4 mosty a Praha snad 16. S čím že to máš problém?
Žádná potřeba jet přes vodu tam nikdy nebyla a není - proč tam ty lidi jezdí, když tu potřebu nemají, nechápu stejně, jako ty.
Kdyby nebyl most od prvopočátku projektován pouze pro motoristy, pod most se nic věšet nemuselo.
Dálniční okruhy jsou vždy projektovány pouze oro motoristy.
Fakt to tam znám, je to můj rajón, dálnice vede mezi poli, pak tunelem k Vltavě, a zase stoupá tunelem nahoru.
Není tam nic, co by tenhle most měl spojovat, nemluvě o tom, že je celý dist vysoko, kvůli potenciálním povodním.
Soustřeď se na železnici, není škoda, že je projektována jen pro vlaky?
To trasování je cyklisticky velmi výhodné :-)
Tady v Čelákovicích taky máme most přes Labe jen pro vlaky a taky mi přijde škoda, že je projektován pouze pro vlaky. Údajně na něm zahynulo několik osob v rámci snahy přejít Labe suchou nohou. A já tomu věřím, protože moc nechybělo, a byl jsem jedním z nich.
Jinak řečeno, proti dálničním okruhům nic nemám, ani proti železnici, ale mostů přes řeky nikdy nebude dost, obzvláště v blízkosti velkoměsta. Však, pokud se s tím hned od počátku počítá, ve výsledku to musí být levnější, než to na most lepit, věšet, dodatečně.
Koukni do mapy, tahle lávka urgentně třeba nebyla. Věděl bych o pár místech, kde by bodla, ale nebudu ani navrhovat, ještě by se toho někdo chytil.
Cyklolávky je to poslední, co naší vlast urgentně trápí.
Prosím tě, v jaké obydlené lokalitě?!?
Lochkovský most vede přes soutok Vltavy a Berounky a pod ním není žádná zástavba. Je mimo obydlenou zónu.
Max ta část, co vyjíždí z Lochkovského tunelu. Tam to myslím kus nad Radotínem je, ale jinak ani omylem.
Pardon, řeč je o Radotínském mostu http://cs.wikipedia.org/wiki/Radot%C3%ADnsk%C3...
Ten vede přes soutok Vltavy s Berounkou.
Lochkovský most je kolem Lochkova.
Nemáš pravdu. Původně tam žádná lávka být neměla. Nicméně Pavlovi Polákovi (předseda všemi ostouzené komise pro cyklistickou dopravu) se podařilo investora ukecat aby tam alespoň dodělal konzoly na které půjde lávka dodatečně pověsit. Zkrátka ŘSD se prostě na cyklisty a pěší chtělo nejdříve úplně vykašlat a podařilo se to jakžtakž zachránit.
Aha, tak už to máme, politika :-)
Dotace, granty, dojení.
Dopravní význam lávky nula. Vše pro rekreanty,
Zas ten otravný kolovrátek? Víš co? zajeď se někdy podívat na Jížo. Před 40 lety to bylo pole.
Nebo až někdy zavítáš na sever Prahy tak Ti tu ukážu lávku pro pěší mezi Prosekem a Letňany. V době kdy stavěli průmyslový polookruh (vedl mezi poli) tam vůbec nedávala smysl. Dnes je z jedné strany obestavěná domy a na druhé straně to je jen otázka času. Už teď je lávka docela hojně využívaná.
Já Jížo stavěl, konkrétně Modrou školu, na průmce na praxi. Chtěl bych se dožít toho, až to zvěrstvo budou bourat :-)
Jako myslíš že vyroste bujná zástavba v záplavovém území ústí Berounky?
Tak to bych opravdu nepředpokládal :-)
Tam má vyrůst velké rekreační území
http://cs.wikipedia.org/wiki/Radot%C3%ADnsk%C3...
Můžu si o tom myslet svoje, ale restaurace se v zásadě dá postavit na desetimetrové podezdívce, ne?
No a pak vyloženě láká dojet tam z města na kole.
Další aspekt je že to spojí levý a pravý břeh tak že to půjde zokruhovat i pro lidi kteří se na Zbraslavský most a průjezd přes Zbraslav necítí.
Když se mohla zastavět záplavová zóna v Karlíně, proč by se nemohla zastavět i jinde...
Ne, nesouhlasím s tím, aby se v záplavových zónách stavělo - podle mě to nemá logiku. Ale holt se to děje a není to ojedinělé.
Já bych to řešil stezkou přez mist ve Zbraslavi, a pak nějakou tou úpravou u Vltavy na zbraslavském břehu, tam je ten kousek po Strakonické něco jako pohyb po magistrále, to chápu, že s děckama bych se tam raději nemotal.
Tahle lávka špatná není, ale jak jsem řekl, a ty zřejmě uznáváš, má význam rekreační a ne dopravní, a tak bych 6x obrátil korunu, než bych se do toho pustil.
Ale nejsme v tom sami. Tyhle vopičárny jsou běžné i ve Francii, skvěle značená, vymazlená cyklotrasa končí bez varování na křižovatce, odkud vedou jen běžné silnice a víš ord kudy dál. Hlavně že uplynulé 2 km všude byky cedele Avugnon, 67km. To sedělo. Ale cestu mezi jednotlivými úseky tras si prostě musíš najít sám.
Mě tohle strašně míchá.
Udělám jednu a pořádně, než rozesrat 300, které jsou k prakticky nepoužitelné.
Jenže honí se granty a europrachy, a regiony, atd... a výdledek je ten, že je to jen tyátr oro voko.
rekreanti jsou byznys, soudruzi pracující, pakliže si po práci zaslouženě odpočinou podávají pak lepší výkon, a to se nemění ani v tom našem postsocialistickém kapitalismu, kde neviditelná ruka trhu ukrajuje z našeho krajíce více než z krajíce společného ale díky dotacím z EU je stále z čeho ukrajovat a to se vyplatí. Konec hlášení v cizím jazyce ;-)
Pěkněs to shrnul. Otázkou ale zůstává, komu se to vyplatí: jako smrtelník -cyklista či pěšák- už z toho co si páni podnikavci s pány poblitiky ukrojili nemáš dnes vůbec nic, krom ovčanské povinnosti podávat jim stále větší výkony a projevovat s jejich zlodějinama větší souhlas.
Jo a ještě pár zbytečnejch rekreačních staveb z toho máš, na kterejch si svý kapsy mastěj aby měli kde prohánět svý mnohakoňový autistický choutky a taky kde ždímat dálniční daň.
AFAIK
a)jde o náš historicky nejdražší obchvat/most, stavěnej bez přispění eu právě a jen kvůli možnosti zpoplatnění (srv. ve zbytku světa se ochvacuje by se městu ulevilo a proto se na obchvaty cíleně ženou právě i auta bez dálničních nálepek a zaplacený tranzitní daně)
b)lávka visela pod mostem už před spuštěním dálničního provozu v r.2010 a pod ní dole hrdě i modrá cedule s 12ti židovskýma hvězdama (tu mam zdokumentovanou), že projekt stál brusel ca 50milionů... Pak ale přišly 4 roky (plánovaného) vakua provázeného občasnými kecy o pozemcích viz výše a hle(!): u článku o slavnostnim (po4 letech!? - no to mě požer!) otevření uplně chybí informace, co ty 2 ošklivý rampy stály navíc i kdo to komu poslal do kapsy a za jakých okolností!
c) Dotace projektů z Bruselu závislí na jejich realizaci v termínu - zde ale nějak schází vysvětlení, jak a komu se ne/podařilo inkasovat od eu těch 50M za 'bruselem živenej' projekt, realizovanej se 4letym zpožděním a přitom tak zázračně postavenej (evidentě dodavatelem dálniční stavby) už s mostem, na nějž ale eu nesměla dík čísi hamižnosti ani participovat
...atd...
Nějak tu zůstává viset mnoho (dalších) otazníků nad jednou hloupou železnou lávkou protkanou tolik potřebnými dopravními hřišti plnými smysluplných značek a zátarasů, že by daly na pár dálničních cedulí 'bez poplatku' co by plicím cyklistů ve městě mohly nedejbože slušně ulehčit...a to vše bez ohledu na černou díru mnoha miliard způsobenou samotným mostem/monstrem nad ní.
Opravdu hanba, Tleskejme!
Pěkná prvomájová agitka - gratuluji! :-(
Nestyďte se a napište které strany!
Máte vůbec tušení kde to je, jaký je to obchvat a čeho? To myslíte, že ze Zličína, Barrandova či Smíchova na Kačerov pojedu po této komunikaci? Na to mám NEplacenou Jižní spojku!
Účelem Okruhu je, aby kamiony nejezdili do Prahy. Zastupujete snad autodopravce a chtěli byste jezdit těch 35km bez mýtného? Děláte si (_!_) ?
Ta lávka není železná ale ocelová.
A podobně je to i s ostatními trvrzeními, co si tu dnes nakladl, nepravdy, polopravdy i vyslovené hlouposti.
Tahle čtvrtka okruhu výrazně ulevila bránickému údolí...
Kontrolní otázka, víš kde je Dartford Crossing a kolik stojí mýto?
Myslím, že srovnáváš dva zcela nesrovnatelné mosty.
Oba mosty jsou sice délkou srovnatelné (to mě osobně velmi překvapilo, tipovala bych, že Lochkovský je delší), ale Nuselák má oba konce ve stejné výšce, Lochkovský je mnohem vyšší a navíc má jeden konec podstatně výš než druhý.
Lochkovský most je unikátní stavba a když ho vidíš v celé jeho délce, tak humpolácky rozhodně nevypadá.
Ten Bratiskalvskej je o kousek delší (430m), má po obou stranách stezky a hlavní rozpon má 2násobně delší, ten humpolácky nevypadá.
Dneska jsme se při Velikonoční na lávku zajeli podívat
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140419...
Celý most je rozhodně delší než 500 metrů a fakt nevypadá humpolácky.
Mě naopak přijde velmi elegantní.
nesmíš počítat do délky mostu aji nájezdy atd. Ve wiki jsou o obou mostech technické údaje
Délka mostu je nezajímavý údaj.
Zajímavé je vždy rozpětí nejdelšího pole.
Tedy laicky, jak daleko je od pylonu k pylonu.
Kdysi akad. Faltus spočítal theoreticky maximální rozpětí mostu kolem 2 km. Pak už to neunese ani samo sebe, vycházel z oceli dostupné v 40tých letech, dnes s vysokopevnostníma materiálama možná lze udělat i větší rozpětí.
Všechny mosty velkých rozpětí jsou visuté, lanové. Neplést se zavěšeným (Bratislava), visutý (Zlaté Gatě, San Francisco)
Nemohl bys v pár větách popsat rozdíl mezi visutým a zavěšeným mostem? To by mě jako člověka mostařinou netknutého zajímalo. (A mohl bych se tou znalostí vytahovat ve společnosti.)
Petře to je jednoduché.
Vistutý most:
Věže na konci polí z nich zavěšená lana ve tvaru řetězovky a na těch lanech závěsy pro mostní konctrukci. Třeba Brooklinskej most.
Zavěšený most.
Věž, nebo více a z nich lana napnutá, taková harfa. Samotná napnutá lana délají podpory v místech zachycení do mostní kce. Třeba most v Ústí n/L.
https://plus.google.com/photos...
Tak jse to včera cestou domů zkouknul, na to že je ten most uplácán z bláta zase tak škaredý není, na tom asi nešlo moc nic vymyslet, lávka se mi líbí.
Průjezdné je to i s vozíkem.
Tady jsou zpomalovače z Via Rhona :-)
Kyvná zábrana, aby se protáh i vozík....
Vcera jsme cestou z Prahy prejeli lavku.
Mam pocit, ze by neskodilo lepe oznacit trasu mezi obema lavkami.
Rost je prilis husty. Po tomhle opravdu prejedou i bruslari. Je otazka, jastli jim to nebude nicit kolecka. Ale hlavne - kdyz na to napada nejaky svincik ze silnice nahore, uz to tam zustane. I ten sterk by sel na posypani pouzit a nepropadl by. Naopak mam pocit, ze sa tam udrzi i snih a kdyz ho nikdo neproslape dolu, ze tam muze vzniknout i vrstva ledu.
Protoze byla rampa prazdna, zkusil jsem rychlost prujezdu zabranami. Byl to prvni prujezd, troufnul jsem si max na 22 kmh. Takze 30 by ta asi nekdo opravdu dat mohl.
Ale podle mne se tam ani pri pomale jizde dva protijedouci cyklisti bez problemu nevyhnou. Kdyby mi nekdo zaprahl vozik, mel bych z toho neprijemne tesny pocit. Na lehaci by mne to vylozene vytacelo.
Lávka přes Berounku v Radotíně vůbec nešla projet (no dá, ale byl jsem jediný) a nedá se tam kolo ani provést.
Co s ni je? My pod ni projizdeli s Dusannem zpet, ale nejak jsem ji nevenoval pozornost.
Jestli je to tahle, tak zde mas info: http://www.mcpraha16.cz/11502_Kriticky-stav...
Šikana na mostě je v porovnání s touto lávkou vyloženě srandovní.
To ziram. Ale tady to ma celkem rozumne vysvetleni a je to relativne docasne. Ale je fakt, ze jestli je to tak tesne, ze se tam neda projet s kocarkem, ze to asi trosku prehnali. I kdyz, to uz by se tam zase dala prostrkat i motorka...
Mne se ty zabrany dost nelibily, obzvlaste kdyz jsem si predstavila, ze by tam byl hustsi provoz. A bude to delat problem malym detem. Dva protijedouci se tam v zabrane nevyhnou v zadnem pripade.
Ty jsi prehledl na te krizovatce vlevo cedulku cyklotrasy, ktera tem je pro opacny smer, ale uznavam, ze jedna v nasem by to vylepsila.
Ja hlavne tak nejak cekal, ze tam budou vyrazne cedule. A taky mne zarazila ta oklika, kterou se mezi lavkami jede. Proc neudelali prujezd pod mostem, kudy jsme si to zkratili my, to vazne nechapu.
Jo tohle me take zarazilo, jeli jme od Berounky a jednak by neskodily tak dve smerovky navic,nebo aspon sipka na asfaltu a take nechapu, proc se to zene mimo most, kdyz jeho ose nic neni.Nevi nekdo, zda se planuje nejaka dodelavka?
Mezi lávkama jsem si také už stihla pobloudit :o)))
Ta jedna - dvě šipky by tam bodly.
Pokud je pěkně a jezdí cyklisté, tak člověk vidí kudy, ale jak se tam ocitne sám...
Na druhou stranu už velmi dobře vím, kudy příště NE :o)))
Sníh se ošetří cedulí "při sněhu a náledí stezka uzavřena", takové naše hezké řešení :-)