Před několika dny proběhla v sídle generálního ředitelství Českých drah tisková konference, na které byly představeny novinky pro rok 2014. Byli jsme u toho, a tak došlo i na otázky o změnách týkajících se přepravy jízdních kol ve vlacích.
Jak se správně píše, je to o lidech....dám příklad. tzv. "urvaný vagón", vozidlo řady 810... při přepravě 1 ks kočárku a 1 ks kola již nevrlý průvodčí další kola (2 ks) nevzal, naopak jiný průvodčí na opačném konci ČR tam bez problému naskládal kol 9ks....
Ano, je to o lidech. Jeli jsme s koly z Hodonína Helštýnem. By přistaven na 1. nástupiště, které je úzké a tak bylo plné lidí. Samozřejmě jsme netrefili správné dveře. Potřebovali jsme se přemístit. A jak v takovém množství lidí? Tady je vidět, kam vede dálkové nastavení vlakové cesty. V Práglu ani neví, že existuje Morava a natož Hodonín a jak to v něm na nádraží vypadá.
Do toho na nás začala odněkud zepředu vlaku ječet mladá průvodčí, jestli jsme blbí a nevíme, kde máme nastoupit. Přitom věděla, že ž Hodonína pojede 12 kol. Kdyby se obtěžovala a počkala o vozu pro kola, mohla sebe a nás ušetřit svého nejapného výstupu.
Co stále chybí je podpora každodenního dojíždění v kombinaci s kolem. 25x2 Kč / den (případně víc) je docela dost.
V tomhle se musím ohlížet tady k sousedům, přesněji řečeno na tarif dopravního svazu VVO, kde se za kolo platí 1/2 obyčejného jízdného, ale pro pravidelné převážení kola lze koupit měsíční či roční jízdenku.
Mně by se líbilo, kdybychom měli na nádražích bezpečnou úschovu, ale spíš to dopadne tak, že si pořídím Bromptona, do té doby, než postaví rychlodráhu, bych mohl něco našetřit...
Na nádražích chybí úschovny. Při modernizaci Hořovického nádraží ji zrušily.
No ale mám dojem, e třeba úschova kola na 1 den na hlaváku je docela investice...
Investice je neco, co Ti v budoucnu ma prinest nejaky financni prospech. Jaky financni prospech Ti prinese uschova kola na Hlavaku na jeden den?
ušetří to peníze za nové kolo, které by ho to stálo, kdyby ho býval byl zaparkoval před hlavákem k zábradlí, ne? čemu na tom jako nerozumíš? :-)))
Tak nějak, mám dojem, že je to tam za 100 kč na den, takže asi za 2000 za měsíc.
To mě přijde docela dost peněz pro pravidelného dojížděče, navíc mám dojem, že většina pracujících lidí co se přisune vlakem s kolem, ho ráda použije dál po Praze a tím nemusí "investovat" do jízdenky :)
1.Proč by investice měla přinést jen finanční prospěch, klidně může přinést i prodělek.
Jak by jsi vysvětlila možnost , že "finanční investoři" často kupují německé státní dluhopisy se záporným výnosem ? To není finanční investice ?
Nebo že si nějaký blbec po intervenci ČNB u ní uložil v repu pár desítek miliard za -0,04 procenta když mohl dostat +0,05 pct., což je oficiální repo sazba ČNB ?
Nebo že si koupíš akcie a ta firma zkrachuje a ty realizuješ ztrátu ?
2. Existuje i hovorová čeština, kde investice, ať se okolo slovíčkaří jak chce, neznamená jen finanční tok za účelem zisku, ale třeba fakt, že jsme se učili déle ( investovali jsme čas), že investovali svůj um, svou píli na pomoc třeba dětskému domovu ( pomohli jsme jim zadara ve svém volném čase ) nebo že jsem investoval do uměleckých a sportovních kroužků svých dětí místo toho aby jsme to prožrali.. :)
Hovorová čeština....
No tak s těma tarifama za kolo spoluzavazdlo dle km mne nepotěšili...
Mě taky ne. Když jsem si o plánované změně kdysi četl, doufal jsem, že to bude na krátké vzdálenosti naopak levnější (nejvíc jezdím po Praze a nejsem moc rád, že musím používat označovací jízdenku DPP, ale dvojnásobek (~20 za jízdenku a 25 za kolo vs. 24 DPP) je už moc). A ty povinné rezervace mě taky štvou. Neumíte IDOSu vnutit, aby vyhledával pouze spoje, ve kterých lze přepravovat kolo bez rezervace?
To, že s cenou dolů nepůjdou bylo patrné už z předchozích zveřejněných informací. Takže se pro, mě bohužel, žádné překvapení nekonalo. Docela mě štve, že většinou platím za kolo víc než za sebe.
IDOS tohle neumí. Neumí ani vyhledávat se zadáním "mám s sebou kolo", tak jak to umí vyhledávač DB. Ale vyhledávač DB umí i české regionální vlaky, takže se dá na hledání spojení s kolem použít.
IDOS kola umí...
Klasická chyba mezi židlí a klávesnicí. Chtěl jsem si to, než jsem napsal ten příspěvek vyzkoušet. A zkusil jsem si to a kola to neumělo. Teprve když jsem viděl hekynenův screenshot, došlo mě, že mám nastavenou MHD Praha.
Vážená paní Jasná,díky za informace o novinkách,ale rozhodně nesouhlasím s nadpisem článku,naopak ČD spíš dělají víc pro to,aby lidi s kolama vlaky přestali jezdit: zdražování jízdného za kolo,více povinných rezervací,stálá absence paušálů pro každodenní dojíždění.To,že ČD sem tam zrekonstruují nějaký starý vagón a přidají pár míst pro kola je sice fajn,ale v civilizované Evropě už by to mělo být spíš standardem než důvodem k bůhvíjaké chvále.Jsme přece jejich zákazníci a také daňoví poplatníci,kteří tuto polostátní firmu dotují.Jenže to by pak manažerům a představenstvu nezbylo na sponzorování např.tenisu,aby mohli zadarmo jezdit na Davis Cup apod.
Např.kde berete informaci,že jízdy do 50km jsou nejfrekventovanější?Do 50km si většinou cyklista dojede na kole.Naopak to vypadá,že ČD mají moc dobře spočítáno,že jim lidi zaplatí víc za delší traťové úseky,přitom o větším pohodlí pro kolaře se nejedná.Kdyby ČD měly míst pro kola opravdu dost,nemuseli by buzerovat lidi s povinnýma rezervacema dopředu.
Tak platit za kolo podle kilometrů je určitě lepši a tak nějak i správnější než platit za každý přestup plnou sazbu. Když někdo třeba na 50 km nebo třeba i 80 km musel 3 x přestupovat, tak se při placení za kolo těžko mohl usmívat.
Předpokládám, že dráhy alespoň zhruba sledují kolik lidí kdy, odkud a kam jezdí a kolik sebou vezou kol, takže bych jim i věřil, že cest do 50 km bude nejvíc.
Při více jak dvou přestupech se dala koupit celodenní (50,- spoluzavazadlo, 60,- do úschovy a spoluzavazadlo). To už platit nebude... No, je to "skryté" zdražení.
Nechápu nový poplatek za úschovu během přepravy; jestli je opravdu jen 10 Kč, tak ten šel dolů. Předpokládám ale, že v tom je nějaká kulišárna (typu je to příplatek k poplatku za spoluzavazadlo)
To je poplatek navic k jizdence kola, takze dolu nesel. Ber to jako v minulem tarifu rozdil mezi spoluzavazadlem (25/50Kc) a uschovou (30/60Kc). A predstav si jeden celodenni vylet, kdy jedes vlakem 80 km tam a zpatky s jednim prestupem a pokazde rychlikem s uschovou. V tomto pripade zaplatis nyni 2 x 35 Kc + 4 x 10 Kc = 110 Kc oproti minulym 60 Kc.
Jsem starý člověk a proto mám dost času, ale málo peněz. Občas jsem si zajel ze severu Moravy vlakem do Břeclavi a pak na už na kole třeba na soutok nebo do Lednice. Odpoledne jsem pak vracel domů. Za dopravu kola jsem platil celkem 50,-Kč. Podle nového budu platit 120,- Kč. Nasrali mě !
Neplatilo se za kazdy prestup. Pokud jsi jel vice vlaky, koupil jsi si celodenni listek pro kolo za 50 Kc, pokud jelo jako spoluzavazadlo, nebo za 60 Kc, pokud jelo nekdy v zavazadlovem vagonu. Ted tam ani nemas zadny strop za placeni za uschovu, platis za kazdou 10 Kc, takze se Ti nektere cesty oproti minulemu stavu hodne prodrazi.
Co je to ta úschova ? Nějaký souběžný poplatek ? Ptám se asi blbě, ale já jel vlakem s kolem zatím jen třikrát. Dvakrát v pohodě, potřetí mě překvapili, když na třiceti kilákách byl přestup a chtěli za kolo padesátku.
Uschova je, kdyz das kolo do zavazadloveho vagonu, kde to prebere tamni pruvodci a jakoze Ti na kolo dohlizi a da Ti ho, kdyz vystupujes.
Aha, tak tohle stopro nikdy nevyužiju. Ale jen ze zajímavosti - podle té tabulky je ta desetikačka cenou za přepravu, nebo příplatkem k ceně podle kilometrů ?
> Aha, tak tohle stopro nikdy nevyužiju.
Já to využil, když jsem jel typem vlaku, kde to jako spoluzavazadlo fakt nešlo (prostorová nekompatibilita). Kolo mu samozřejmě během cesty spadlo a vůbec se s ním asi děly divné věci.
> ...
Já to pochopil jako příplatek.
Já to mám tak, že buďto si kolo bezpečně ošéfuju sám, nebo hledám jinou alternativu (auto, jinak zorganizovaná trasa atd). V paměti mám, jak se kdysi nádražáci chovali ke kolům, když je nakládali do hytláků a tak ho z ruky nedám.
Potud teorie. Měli jsem několikrát zaplacenou přepravu. Tudíž si kolo měl převzít průvodčí. Ale ve vlaku byly i vozy pro přepravu kol. A pan průvodčí nás poslal tam.
Mezitím si klidně písknul odjezd, kola nekola. No nedivím se, když jsou průvodčí občas zpacifikováni...
Takže ČD si vyúčtovaly službu, kterou neprovedly.
Platit za kolo podle kilometrů rozhodně není lepší. Celodenní síťová jízdenka pro kolo stála 50 Kč. Tzn. že za 50 Kč, jste s kolem zajel z Aše do Ostravy. Takovou změnou si ČD přijdou na ohromný balík! A kvalita určitě zůstane mizerná.
Chápu, že jakékoliv zvýšení ceny se nelíbí, mě také ne, ale že by se za přepravu kola mělo platit podle vzdálenosti si myslím je správné. Mohla by to být třeba 1/5 ceny za osobu, nebo jiný poměr. Nevím jak to mají v jiných zemích, ale asi tam by se mělo hledat rozumné řešení. Samozřejmě by se měla zlepšovat kvalita a možnosti přepravy kola.
Taky jsem v clanku neobjevil nic, z ceho bych jako cyklista mel duvod jasat. Pamatuju dobu, kdy priplatek za kolo k jizdence stal fixni cenu. Pak drahy vymysleli, ze se bude platit za kazdy vlak (pritom se s tim kolem dre pri prestupu podchodem sam cestujici) a nyni jeste znasobi cenu pro vetsi vzdalenosti. Taky mi pripada, ze vozit kolo vlakem do 50km nedava prilis smysl, naopak si umim predstavit dojet rychlikem na druhy konec republiky, udelat si vylet na kole a jet vecer vlakem zpatky. Tady dosud stacil listek za 50 Kc.
Jedine, cemu fakt nerozumim je cena uschovy behem prepravy. To ji opravdu zlevnili (co je k tomu vedlo?) nebo je to mysleno, ze se zaplati za kolo podle kilometru PLUS 10 Kc za kazdy vlak, kde uschovu behem prepravy vyuziju?
Uprimne kolo jsem mel odvahu transportovat vlakem jen parkrat a pokazde s tim byl nejaky problem, takze kdyz uz nemam jinou moznost nez dat kolo do vlaku, cenu prilis neresim, spis bych ocenil, kdyby v pripade uschovy behem prepravy mel cestujici PRAVO si kolo do vagonu sam nalozit/vylozit (nemusel se toho doprosovat) a kdyby se dalo verit, ze se kolu behem cesty opravdu nic nestane.
> Taky mi pripada, ze vozit kolo vlakem do 50km nedava prilis smysl
Já vlak občas používám po Praze a okolí, když někam jedu a nechce se mi řešit sprchování v cíli. Nebo když je takové počasí jako třeba teď a nechce se mi jet delší vzdálenost.
Proč ne, klidně využiji i cestu na 15km kde ušetřím čas i energii na to abych pak mohl šlapat dalších 15km do 7-9% neustálého stoupání.
Nebo raději pojedu vlakem 40km do mista kde bych musel jet po hlavní silnici. Pak se napojim na cyklostezku ujedu si svých třeba 80km a zase se vlakem vrátím těch 40km domů. Nevím co ti na tom nedává smysl:-)
Taky mi to přijde celkem normální.
Často se někam odvezu vlakem, kde si to projedu na kole a pak se zase z nějakého jiného místa vrátím vlakem zpátky. Kdybych jela padesát tam a padesát zpátky na kole, už jen to by bylo těžce na hraně mých sil a schopností a na ten vlastní zamýšlený program by vůbec nedošlo.
Tak urcite zalezi na situaci a osobnich preferencich, ale u 15km vzdalenosti uz je diskutabilni i ta uspora casu.
Po vlastni ose to mas rekneme 40 minut, osobakem treba 20 minut (sikovny rychlik 10?), ale aspon 10 minut pred odjezdem bych pocital na rezervu pro koupeni listku, plus dalsich treba 15 minut na sundani vsech brasen a demontovatelneho prislusenstvi pred nalozenim a opacny proces po vylozeni. Pokud se k tomu prida bezne zpozdeni 5-20 minut, uz se o uspore mluvit neda.
Pak tu mame jeste jizdni rad, ktery cloveka casove dost svazuje. Pro cestu tam budis, proste si naplanujes odjezd podle vlaku, ale neustale hlidat cas, abych stihnul planovany vlak zpatky a soucasne tam zbytecne dlouho necekal, by mi dokazalo vylet docela znechutit.
A co se uspory energie tyce, nevim jak to mas ty s elektrokolem, ale predpokladal bych, ze to bude srovnatelne tezky kram jako moje lehokolo.... a ja urcite radsi na kole 20 km pojedu nez bych ho nosil podchodem na nastupiste a nakladal do vlaku, to mi prijde jako vetsi drina.
Takze z meho pohledu, pokud by mi vlak usetril mene nez 50 km v jednom dni, o jeho pouziti bych neuvazoval krome neplanovane situace (zavada, zdravotni problem, drasticke zhorseni pocasi). Smysluplny mi vlak pripada v situaci, kdy usetri aspon 100 km v jednom dni.
Samozrejme jinak ty hranice muze mit nastaveny nekdo, pro koho by 30 km za den bylo maximum, tam by mely smysl i kratsi cesty vlakem.
Jen na vysvětlenou, pokud jedu vlakem tak jen takovým kde přímo i s kolem vjedu do vlaku.
Zatím jsem naštěstí nikde kolo na nádražích nemusel nosit. Tak úspora času osobně pro mně nemá valného významu ale úspora té energie je zásadní. Mohla by mně pak dost chybět při návratu po vyjetí kopce kdy se vracím okruhem již jen po vlastní ose.
Uznávám že každý to má jinak. V našem regionu se značně využívá právě doprava cyklobusy i vlaky do 30-50km. V drtivé většině jsou to běžní cyklisté.
Nikde na nadrazi nemusel nosit? Jak to delas??
Pripoustim, ze nekde muzou jezdit vlaky v kratsim intervalu nez u nas a kdyz bude vlak nizkopodlazni s sirokyma dverma, muze byt nakladani snazsi, ale nejak se na nastupiste prece dostat musis, ne?
V Praze hln budou asi jezdici schody, ktere muzou cestu nahoru usnadnit, ale co si vzpominam, tak v Koline i v Brne jsem musel kolo nest po schodech nahoru i dolu. Tak premyslim, jestli jsem neco duleziteho prehledl?
Jsou také nádraží a stanice, které nemají podchody nebo nadchody a troufám si tvrdit, že jich je většina.
Samozrejme jsou, ale budou to predevsim male stanice, kde nezastavuji rychliky a casto jen nektere osobaky.
Pokud jde o vetsi mesta (ze kterych by logicky vyjizdelo nejvic cyklistu) nebo prestupni stanice, tam je mimourovnovy prichod na nastupiste skoro samozrejmosti nebo se zbudovani podchodu uz planuje.
Zkusil jsem pro zajimavost spocitat stanice na useku trati, co nejak znam a opravdu tam asi vychazi vic stanic, kde schody nejsou nebo existuje i nejaky bezbarierovy prichod. Zajimave, ze jde vetsinou o stanice, kde jsem nikdy nemel duvod vystupovat, natoz chtit tam tahat kolo. :)
Já moc vlakem nejezdím, ale zatím když jsem jel s kolem tak na žádném nádraží ani stanici nebyl podchod a lidí s kolama jsem tam viděl celkem dost.
Ústí nad Orlicí, Jaroměř, Dvůr Králové nad Labem, Týniště nad Orlicí, Třebechovice, Rychnov nad Kněžnou, Trutnov, Svoboda nad Úpou, ale i Šluknov, Rumburk, Nový Bor, a řada dalších žádné podchody nemá a pochybuju, že tam někdy budou, přesto se tam všude s kolama cestuje docela dost.
Ono to bude u každého trochu jinak. Já zase nemám důvod proč bych měl s kolem jít přes nádraží, třeba Kolín, Pardubice a další města, která podchody mají :-)
Tak zrovna Usti nad Orlici me napadlo jako pripad, kde uz je planovana megarekonstrukce, takze pokud jim driv nedojdou penize, tak bude v dohlednu vsechno jinak.
Ono pamatuju dobu, kdy se treba i v Chocni chodilo k vlaku jednoduse pres koleje a celkem chapu, ze vyvoj smeruje k podchodum, protoze jsem tam videl radu nebezpecnych situaci, kdyz mezi pristavenym osobakem a budovou projel rychlik...
Samozrejme podchody se asi nadeluji prednostne nadrazim na hlavnich tratich a zvlast tam, kde prispeje EU...
Ale jo, chapu, ze nekdo muze s kolem jezdit vlakem bez problemu, to akorat ja mam s CD uz docela slusnou zasobu ruznych (prevazne kritikych) historek... :-D
V Ústí snad mají rekonstruovat jen budovu nádraží, které je myslím už vedené jako technická památka. Ty podchody se mi tam zdají dost nesmyslné, pro tři používané koleje na obou stranách nádraží, ale je fakt, že oni jsou schopni udělat podchod i k 1. nástupišti, když Evropa naleje dost peněz o které obere lidi jinde.
Ehmmmm...
No ja to slysel trochu jinak, strucne receno ta stara budova, kterou pamatkari nedovolili zbourat, se necha chatrat tam, kde je a vedle ni se postavi v podstate nove nadrazi... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=g7vcqAw6IBU
http://www.denik.cz/doma/v-usti-zacala-megaakce...
Aha, tak to jo a vypadá to docela dobře. Vím, že se tam v okolí nádraží staví ale myslel jsem, že jen upravují mosty, silnici a přejezdy.
Doplnil bych třeba Kladno, Rakovník, Mladou Boleslav. Já myslím, že na nekoridorových tratích je těch nádraží bez podchodů/nadchodů dost a to i na těch rychlíkových.
Jako problém vnímám to, že tam, kde jsou výtahy určené pro veřejnost jsou tyto obvykle málo hluboké, takže s naloženým kolem může být problém.
Tak třeba v Přerově i když jsou podchody tak s kolem jdu na konci nástupiště přes koleje kde jezdí i takové ty nádražní vozíky. Na jiných nádražích jsou výtahy. S nízkopodlažníma vagonama je to horší.
Zatím jsem nenatrefil na nádraží kde bych musel kolo snášet ze schodů.
A jses si 100% jisty, ze je takovy postup legalni? Nevim jak v Prerove, ale vetsinou, pokud existuje podchod, tak cestujici pres koleje vubec prechazet nesmi.
Jak je to s pravidly pro pouziti vytahu nevim, ale mam pocit, ze aspon podle obrazku to byva pro postizene a kocarky.
Jako v praxi mivaji lide samozrejme pochopeni pro ledacos, ale spolehat se na to neda.
Konkrétně u nás i v Přerově to legální je. Na menších nádražích je to logické když jiná možnost není.
On tě tam pošle dokonce i pracovník ČD když se zeptáš kudy se s kolem dostaneš na nástupiště.
Ještě se mně nestalo aby mně někdo řekl ať si to snesu po schodech. Tam kde je výtah tě pošle do výtahu.
V Přerově jsem nebyl, ale jinde to běžně bývá zakázané. Jinak se na celém koridoru Přerov-Břeclav (ale myslím, že i na dalších) udělala absolutně nesmyslná nástupiště. Pro jeden směr se chodí na uzounké nízké nástupiště, kde to smrdí průserem, protože stojíte na úzkém pruhu a kolem vás letí brzdící vlak a zároveň se cpou kolem vás jiní lidi a druhý směr je na pohodlném širokém i vysokém krytém nástupišti. Nepochopil jsem, proč neudělali to kryté nástupiště uprostřed dvoukoleje, aby bylo pro oba směry naráz. To zas navrhoval nějaký inženýr...
Když si třeba chceš udělat výlet z Prahy na Brdy, tak najedeš 20-40km po frekventovaných silnicích jen aby ses dostal z Prahy. Chápu že jsou lidé pro které je denní maximum po zpevněných cestách třeba 50-70km a Ti by se tam pak nikdy nedostali.
Pokud tam jezdíš pravidelně, je zase otrava jezdit tu samou trasu.
Třeba Křivoklátsko je na silničním kole báječné, ale jezidit pořád přes Rudnou nebo podle Berounky časem začne lézt na nervy.
Křivoklátsko je hezké i na MTB, ale jet tam i zpátky po asfaltu a hučících gumách je na úchylné.
Zrovna jsem četl nějaký článek o tom že tarify na dráze jsou (podle ředitele ČD) příliš složité a je potřeba je zjednodušit. Zjednodušení tarifu si představuji jinak.
Odstupňování podle vzdálenosti a počtu přestupů je imho pitomost. Je to doplňková služba, která může přitáhnout další zákazníky (kteří zaplatí plné jízdné). Tržby na tom jsou veškeré žádné, tafify maximálně sjednotit (třeba na 30/60) a zřídit pro kola celoroční/časové/traťové jízdenky.
Souhlasim, jen mam obavu, ze tady si to CD neprectou (a kdyby precetly, bude jim to jedno).
Zrovna premyslim, jak by se resilo, kdyz bych si koupil jizdenku Iredo (rozhoduje vychozi a cilova zona, lze jet libovolnou trasou pres zony jejiz cena neni vyssi nez do cilove zony), ale pro kolo bych musel pouzit nativni tarif CD.
Vzhledem k tomu, ze tarify CD neumi (aspon driv to neslo) prodat jizdenku, kde bych se po casti trasy vracel (rychlik stanici projizdi, tak musim z nasledujici zpatky osobakem), se to diky teto zmene (kdyz nebude neomezena jizdenka pro kolo za 60) muze citelne zkomplikovat...
Proč je potřeba se vracet? Jde přece rychlíkem dojet někam nejblíž, kde staví a zbytek dojet tím co tam staví.
Kdyz odhlednu od cesty s kolem, kde bych zbyvajicich 10 km proste dojel, tak je to bohuzel realita meho cestovani vlakem, ze bydlim ve vesnici jednu stanici pred vyznamnym nadrazim pri ceste od Prahy.
To co pises, udelat samozrejme lze, akoratze jizdni rad s touhle moznosti prilis nepocita a casto jede vhodny osobak v tomhle smeru za dlouhou dobu, (od lonska) obcas nasi stanici projizdi nebo je (nesmyslne) ukoncen o 2 stanice drive.
Je to trochu paradoxni situace, ze takhle postaveny spoj mi vetsinou najde Idos jako nejrychlejsi, ale CD na to neumi prodat jizdenku (aspon 2 roky zpatky neumely), musim si koupit 2, cimz jsem cenove znevyhodnen oproti cestujicim, co jedou stejnou vzdalenost, ale prestoupi jinym smerem.
Uz jsem na tohle tema mel pred lety hadku i s pokladni, protoze CD pry nepovazujou vlak opacnym smerem za pripoj, tudis osobak nema duvod cekat ani 30 sekund (o ktere mi ujel) a navic tim, ze jsem mel 2 samostatne jizdenky, tak odmitaly vratit jizdne za neprojety usek... ale zaroven mi nedokazaly poradit, jak to resit jinak...
Stačí říct průvodčímu, pokud to je jen trochu možné, přípoj pozdrží (zejména pokud to je lokálka).
O tomhle jsem taky slysel, jen jsem jeste nezazil, ze by to nekdy fungovalo.
Zhruba 3-4 roky zpatky mi na ceste do prace systematicky ujizdel pripoj (tady neslo o zadne vraceni se po trati, logicky pripoj jinym smerem), pricemz to byl jen motoracek, odjizdel casto v okamziku, kdy nas vlak uz na sousednim nastupisti zastavoval a neslo jen o me, ale cca 10 dalsich nastvanych lidi. Parkrat pruvodci do stanice pry volat zkousel, ale efekt to nemelo, vsichni nam tvrdili, ze se s tim nic delat neda...
Tehda jsem si demonstrativne nekolikrat nechal vratit jizdny za zbytek jizdenky a jel jsem autobusem, i kdyz to vyslo na stejno s dalsim vlakem. Bohuzel misto aby domluvili vypravcimu, tak prisli s tim, ze podle jizdniho radu ten pripoj neceka a tudis mam smulu a zadny penize mi uz vracet nebudou (je s tim moc papirovani). Tak jsem na na ne jeste poslal stiznost a zacal jezdit jinym spojem... nastesti se brzo udelalo pocasi na kolo a v dalsim jizdnim radu uz to vetsinou cekalo...
Samozrejme je to predevsim o lidech, ale ja ty blbce asi pritahuju... :-/
Funguje to, dokonce dřív to fungovalo mnohem líp. Mnohokrát jsem zažil, že ve vlaku obcházel průvodčí a ptal se, kdo pokračuje dál a pak volal výpravčímu, že má X lidí, ať na ně počká.
Případně to bylo tak, jak píše Hraboš, došel jsem za průvodčím s dotazem "jestli to stihnu" a on vzal telefon a zavolal výpravčímu.
Nyní je to horší, musí se, alespoň tady u nás volat na nějaký dispečink do Ústí?, tam sedí dispečer a ten se rozhodne a podle toho zavolá do přestupní stanice. Nebo spíš nezavolá. Když totiž bude mít návazný vlak zpoždění, bude krajský úřad mít snahu to penalizovat.
Vždy je to trochu mezi Skyllou a Charydbou, mezi tím, že někomu ujede přípoj a tím, že někde čekají lidé na odjezd a kvůli tomu přestupujícímu přijedou pozdě.
V tomhle to mají, zcela nezaslouženě, autobusáci jednodušší, ti na sebe nečekají odjakživa a nikdo to moc neřeší.
Občas jo.
Před lety jsem dojel před Vánocemi Žluťákem do Liberce, jezdí z Čerňáku hezky v taktu každou celou hodinu. Za 65 minut byl v LBC na autobusáku. Odkud zase jezdil sezonní autobus pro běžkaře do Bedřichova. Taky hezky v taktu, každou celou hodinu. Doufal jsem že stihne o pár minut dříve a já přestoupím. Nestihnul přijel načas.
V zásadě jsem mohl čekat 55minut na další bus na vymrzlém autobusáku (nemají čekárnu) nebo doběhnout na Fugnerku kde za 20 minut jel bus do Rudolfova a odtamtud dojít poslední dva kilometry do Bedřichova (a být tam ve chvíli kdy tam dojede i ten druhý bus, akorát nevymrzlý).
Tato situace resultovala v proud nepublikovatelných označení tvůrce grafikonu a také dopis řediteli ČSAD Liberec. Ten mi kupodivu odepsal, že skibus jezdí v taktu už spoustu let a nikdy si nikdo nestěžoval. Po zbytek sezony jezdil skibus s 10minutovým zpožděním :-) (jel jsem jím ještě dvakrát nebo třikrát). Teď už na sebe busy hezky navazují. V sedm vleze do autobusu na ČM a v 8:40 se už žene pod telegrafními sloupy.
Že by ČD někdy zrušili lomené jízdné? To se mi nezdá.
Tak mozna to jde, akorat jsem mel stesti na pokladni, ktere to neumely zadat a tak mi sebevedomne tvrdily, ze to nelze a nikdy neslo, proste si musim koupit 2 samostatne jizdenky.
Podivam se tedy, jak CD definuji lomene jizdne, mam pocit, ze to totiz neni uplne totez, kdyz prvni vlak jede pres cilovou stanici, akorat v ni nestavi.
Tak jsem chvili hledal a lomene jizdne aktualne existuje, dokonce se zda, ze by se vztahovalo i na moji situaci. Tezko rict, zda je chyba pokladni, ze mi tvrdila, ze si musim koupit 2 jizdenky nebo moje, ze jsem ji nedokazal rict, podle ktereho paragrafu TR10 mi takovou jizdenku ma prodat...
Nicmene krome toho, ze bych ASI mel jeden listek misto dvou, by to nic nezmenilo.
"Postup při výpočtu tzv. lomeného jízdného je stejný jako při výpočtu jednosměrného
jízdného nebo zpátečního jízdného pro každý úsek nebo trať zvlášť, celkové jízdné se
rovná součtu jízdného za oba úseky."
Takze kdyz rychlikem pojedu 164 km a osobakem zpatky 5 km, tak zaplatim 222+15 = 237 Kc, zatimco jindy by 169 km stalo jen 229 Kc, coz mi treba nepripada logicke ani ferove.
Navic v SPPO bohuzel zustal i tenhle odstavec
"245. 1. Pro uplatnění práva z přepravní smlouvy se za přípoj nepovažují vlaky opačného směru téže trati..."
No, jedno ...
V časech, kdy se v ČSR "rozhodovalo" o názvu republiky (zda pomlčka či nikoli) byli poslanci tak zaneprázdněni, že nic jiného nedělali.
A tu přišel kdosi s návrhem vyhlásit "stav legislativní nouze" a převzít německé (vypilované) zákony. Poslanci podumali a uvědomili si, že by své posty jen ztěží obhájili (bo by byli zbyteční).
Proto se ani ČD nemohou nikde poučit, neboť by "někdo" mohl chtít "molocha" osekat, zeštíhlit (a hledej dobré/velmi dobré místo "pod penzí")
Moje osobní zkušenost se zbytečností některých zaměstnanců ČD.
V r. 2010 jsem organizovala nákolácký sraz poblíž Domažlic. Jednu etapu jsem pro její délku potřebovala "zkrátit" jízdou vlakem - přemístit skupinu cca 20 lidí s koly motoráčkem mezi Babylonem u Domažlic a Bělou nad Radbuzou. Mailem jsem si dopisovala s někým "odpovědným" na správě ČD v Plzni kvůli zajištění přepravy. Závěr - NELZE přepravit skupinu cca 20 osob s koly na této trati! Nakonec se to ale povedlo. Stačila jedna šikovná paní průvodčí, která operativně uvolnila jeden ze dvou vagonů motoráčku jen pro nás. Když jsem jí líčila moji komunikaci s těmi "nahoře", neodpustila si na jejich adresu několik ostřejších slov.
Hmmm, tak nevím, tatík každý rok jezdí z Boleslavi do Mariánských Lázní na festival, a ještě donedávna tam takhle kolo vozil. Skoro pokaždé děs běs. Takže teď už třetím rokem si ho tam na ten týden vždycky jenom půjčuje – klid, pohoda, žádný stres a zbytečné nervy.
Já mohu akorát srovnávat s tím jak to funguje v Británii. Všechna nástupiště bezbariérová, není problém sám se obsloužit třeba i s 50kg nákladem, za kolo se tu neplatí, stejně tak i rezervace jsou zdarma.
Než se dostanem tam kde jsou dnes britové tak můj syn už bude stoletý kmet a to hodně přeháním. Tipl bych že to bude až stoletý vnuk:-))
Kdysi mě někdo vyprávěl, že za Thatcherové zrušili spoustu tratí. Tak se jim to možná lépe řeší než třeba u nás ve Výběžku, kde je na pár čtverečních km vlakových zastávek spousta.
Navíc oni nebudovali socialismus, kdy se na osobní dopravu prdělo, protože se honily tunokilometry.
Já když vidím jak tady zmizely vozy Bix, 810, Regionovy,... a nahradily se nízkopodlažními Desiry a RegioSharky, tak jsem docela spokojený. Horší to je, když vyjedu někam do Čech mimo Výběžek. Takový rychlík Praha-Děčín, to by měl být příplatek za historickou jízdu.
Chaaaa, to jste mě tím titulkem pobavili, ještěže je ta zima...
Za mě tedy můžu říct, že dráhy naopak upalujou svin*kým krokem od cyklistů pryč.
Tak např. u nás, na trati Přerov-Břeclav nasadili modernizované vozy Bfhpvee, aka 961, nebo též lidově Sysel. Co se cyklistiky týče, je to paskvil všech paskvilů. Tři vysoké schody, které moje žena bez pomoci nezdolá, já když jedu na těžko tak taky stěží. Úzký přísupový prostor kolem WC, malý prostor pro kola, ještě zúžený únikovým prostorem pro strojvůdce. Nebylo by lepší udělat jeden z přípojných vagónů nízkopodlažní? Na takové trati, kde se předpokládá opravdu vysoký počet cyklistů? Jen namátkou se tudy cestuje např. do Lednicko-Valtického areálu, nebo na druhou stranu na Kroměřížsko.
Další adventurou je přeprava kola na samotné nástupiště. Zkuste to i jen s prázdným kolem, natož když máte "naloženo". Přes koleje nesmíte, výtah tak sotva na kočárek, schody vysoké a příkré. Přitom by stačila rampa po straně, třeba i sklopná. Ale dráhy na žádné připomínky či podněty nereagují, na moje maily dělají mrtvého brouka.
No a do toho teď ty ceny. Tak to už radši naložím na auto a bude to pohodlnější pro všechny...
Uvítal bych spíš možnost nějaké sezónní permanentky, aby člověk nemusel furt dokola kupovat jízdenku v každém vlaku (kolo se platí u průvodčího) a s tím spojené tahání drobných. Prostě bych si zaplatil jednorázově na začátku sezóny a hotovo.
Buďme rádi, že nám kola vůbec berou, třeba ve Švédsku (cyklistické velmoci), vám je vezmou jen v několika málo oblastech :-P
Asi předpokládají, že když má někdo kolo, že na něm pojede a ne že ho bude chtít vozit vlakem :-)
No tam bych řekl že se buď bojí moc kol, nepořádku, neorganizovanosti, anebo je to jen otravuje.. Oni parkují většinou u nádraží a druhý kolo je pak na výstupu na nádraží ;)
Ale všechny samolepky s kolem byly přelepené... snad kola berou jen kolem Malmo, ale Skane není Švédsko ;)
Tohle mě napadlo v Holandsku, všude kolem nádraží a autobusových zastávek kvanta kol, ale do nádraží a ven je nikdo nevodí. Taky si myslím, že se tam hodně brání přepravě kol.
A proč by měl ta kola někdo vodit do nádraží? Kolo je od toho, aby se s ním jezdilo na nádraží! :)
Ani to jsem neviděl, myslím, že by si to tam nikdo ani nedovolil. Vyvalí lidé z nádraží a hrnou se do úschovny a k úložišti kol, zrovna tak když přijíždí na kole k nádraží, tak ho odloží a odjíždí vlakem.
Díval jsem se web Českých drah a k přepravě kol mají uvedeny pořád původní informace. Tak jsem jim zaslal dotaz, jest-li jsou nějaké změny a jaké.
A čekám na odpověď. Prý na to mají až 30 dní. :-)
Ale v tarifu jsou již uvedené nové ceny.
http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se...
Máš pravdu. Už došla odpověď od ČD.
Vážený pane Havlíku,
od 15.12.2013 byla změna u jízdních kol. Na webu je bohužel chyba, o které víme. Tato chyba bude během dnešní dne odstraněna.
Ceny od 15.12.2013 pro spoluzavazadlo naleznete v předpisu tarif Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel zde:
http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se...
S pozdravem
Jana Kurzweilová
Kontaktní centrum ČD, a.s.
840 112 113
Vazeni, letos pri jizde z Kolina do Pardubic jsem k povinne rezervaci kola - spoluzavazadla - musel koupit i mistenku pro sebe. Pochopitelne jsem mistenku nevyuzil. Jednak na 30 km mi to nestalo za to a jednak jsem chtel byt u kola.
Faktem je, ze od roku 1982, kdy me pruvodci - zrejme s napoleonovym komplexem - vyhodil z pantogravu v Ceskem Brode, stanici pred Poricanama (v pantografu se smely prepravovat pouze kocarky, coz pokladni v Libni nevedela - mym cilem, se lecos zmenilo. Ceske drahy prisly na to, ze cykliste jsou slusnym zdrojem prijmu a podle toho nam "vychazeji vstric". My se ale nedame! Budeme platit, az se z toho Ceske drahy zblazni!
Jo, s tou mistenkou jsem letos mel taky problem.
Jeden z moznych vlaku, se kterym jsem chtel jet z K24 mel povinnou mistenku pro kolo, pricemz vlak jel kdovi odkud, takze nezbylo nez koupit si ji den predem (nebo platit na miste stovku navic), aniz bych vedel, zda tim vlakem pojedu.
Docela neprijemnym prekvapenim pak bylo sdeleni pokladni, ze sice chape, co a proc po ni chci, ale ona mi muze prodat jedine mistenku pro me + pro kolo, ze samostatnou mistenku pro kolo vytisknout nejde... a po ctvrt hodine dohadovani jsem to vzdal a zaplatil...
No a pak jsem ve vysledku jel stejne jinem vlakem.... :-/
Reaguji na příspěvky výše:
Cena za uložení kola v úschově během přepravy
Za každé přepravované jízdní kolo je třeba zaplatit cenu dokladu pro zavazadlo (cenu za přepravu spoluzavazadla) a k tomu jednorázové úschovné v úschově během přepravy. Jednorázové úschovné v úschově během přepravy se platí za každý vlak zvlášť a zakoupit lze vždy pouze přímo u průvodčího ve vlaku.
Úschova během přepravy: Cena
jednorázové úschovné pro jeden vlak 10 Kč
Tak to jsem zvědav jak to bude u vlaků, kde člověk a i kolo v úschovně během přepravy zůstává na místě, ale mění se číslo vlaku. Takže třeba i v IDOSu je to vidět jako přestup, ale ve skutečností nic takového nenastává.
Napadá mě třeba osobní vlak 16005 z Dolní Poustevny, který se v Rumburku změní na rychlík 1103 do Kolína.
No, už jsem začal vážně uvažovat o skládačce.
Já jsem zrovna v úterý platil i za skládačku.
Držel jsem krátký konec, tak jsem zaplatil. V jednom rozměru se do povolených nevejdu, ale většinou to nikomu nevadí, dokonce ani autobusákům.
Taky jsem si hned vzpomněl, že je to ten samý průvodčí, který vzal holky s kolem do prázného výlukového autobusu až po Jurimírově intervenci.
Ale tak jsem si alespoň mohl zazpívat Blbec je blbec a blbcem zůstane.
http://www.youtube.com/watch?v=8qacVvm-8ao
Tak s tímto případem mám vlastní skušenost když jsem se přepravoval na podzimní sraz - vlak z Přerova do Brna pokračuje pod jiným číslem přes Ždár do Prahy - za kolo jsem zaplatil dvakrát aniž by opustilo hitlák.
Letos jsem jel uskutečnil několik desítek jízd s kolem po ČR a to i na docela dlouhé vzdálenosti (tam i zpět přes 600 km). Pravdou je, že jsem tarif řešit nemusel protože mám IN100.
Právě IN100 (síťová jízdenka za 19990 Kč/rok) se nyní aktivním cyklistům, kteří jezdí vlakem, vyplatí víc. Spoluzavazadlo je zdarma. Ačkoliv je to nepřenosná jízdenka, celá IN karta (včetně aplikace) se dá převést na jinou osobu. Teoreticky si ji můžete od někoho koupit třeba na poslední měsíc platnosti a můžete měsíc jezdit i s kolem. Stačí pár víkendů a několik delších výletů a zaplatí se vám to (nemáte-li jiné slevy). Navíc máte i místenky pro kolo (rezervace) zdarma. Stačí si je jen naklikat přes internet v e-shopu. Nově není třeba nic tisknout.
Výhodnými se nyní stávají i jízdenky síťové přeshraniční IDS jízdenky. Egronet v Karlovarském kraji za 150 Kč umožňuje jízdu vlakem včetně kola zdarma. Lze použít i v Německu. Dále LibNet+ a Labe-Elbe za cenu 160, resp. 200 Kč pro jednu, resp. 320 - 400 pro až pět osob umožňuje dokoupit síťovou jízdenku pro kolo za 90 Kč.
Pokud jedete o víkendu ve více lidech s kolem, vyplatí se vám víkendová skupinová jízdenka (SONE+) + Polsko i když do Polska vůbec nejedete. Jízdenka stojí o 100 Kč víc než klasická SONE (750 Kč, 650 stojí obyčejná SONE+), lze k ní však dokoupit celodenní doklad pro jízdní kolo za 60 Kč! Pokud jedete třeba Praha-Ostrava a zpět, dali byste ve dvou lidech 300 Kč za kolo (nepočítám místenky). V případě SONE+Polsko vás to přijde na 120 (+100 Kč navíc rozdíl cen). Pokud s vámi jede víc osob (děti) nebo hodláte cestu přerušovat (a platili byste za kolo vícekrát) je to ještě výhodnější.
Ale pro příležitostné cestovatele s kolem je současná změna tarifu jasně zhoršením.
Pro ČD je to však bohužel logické (v rámci jejich logiky a snahy o maximalizaci zisku). Železniční konkurence (Jančura, Leo) kola nebere a moc jiných alternativ k přepravě kola není (auto není vždy alternativa).
Proč to musí být ale takhle složité. Ten kdo nemá koníček studování přepravních tarifů, cen pro jednoho a víc lidí a sledování různých slev nemá téměř šanci jet levněji než za plné jízdné, protože při nákupu jízdenky u pokladny se o nějakých jiných možnostech nejspíš nikdo nedoví.
To máš jako s benzínem. Také je potřeba vědět, ke které čerpací stanici zajet, kde mají dobrou cenu, kde benzín stojí za prd a já nevím co ještě.
Já jsem kdysi dávno (to ještě byl nejvýznačnějším prohlížečem Netscape) nabízel ČD zdarma webovou aplikaci, která uměla najít nejlacinější jízdenku. Ani se neozvali. Nakonec jsem tu aplikaci předal nějakému klukovi, který ji udržuje dodnes.
http://slevycd.venku.cz/jizdne.php
Někdy je to docela zajímavé - posledně jsem kupoval 11 jízdenek. Ono se vyplatí třeba jednu cestu rozdělit na 3x, z toho 2x včasná jízdenka + 1x zbytek do cílové stanice.
Zajímavé počítání.
Na cenu jízdenky nemá vliv odkud a kam jedu, jen kilometry? Někde jsem nedávno zaznamenal, že dráha dávala nějaké velké slevy pro lidi kteří jeli z Hradce tuším do Prahy, takže se prý vyplatilo koupit, jízdenku třeba z Chocně jen do Hradce a tam druhou do Prahy. Nechápu proč ČD nemohli do jedné jízdenky z Chocně už zahrnout slevu jízdného. ČD jsou fakt divný podnik.
Ano, z Hradce se dá jet na akční jízdenku za cenu Jančurova žlutého autobusu. Tyhle akční jízdenky platí všude tam, kde relaci jezdí Jančura (z Brna, Ostravy apod.). Kdyby automaticky snížili cenu všem, prodělali by na těch, kteří o slevě neví a koupí si jízdenku za plnou cenu. Samozřejmé přijdou o ty, kteří raději pojedou autem...
Podobně tak platí třeba slevy na různé lokálky kde se dá jet na slevu IN25 resp. IN50, ale pokud jedete o stanici dál, platíte celé jízdné komplet... A mezinárodní jízdenky to je teprve věc...
Ale zase pozor, dělení jízdenek má tu nevýhodu, že uzavíráte vždy novou smlouvu. Už jsem byl svědkem, že lidi jeli přes Hradec do Častolovic přičemž vlak měl zpoždění a poslední vlak do Častolovic jim v Hradci ujel. Měli dvě jízdenky a tím pádem smůlu. Kdyby měli jízdenku na celou trasu, ČD by jim proplatilo taxi nebo zaplatilo nocleh. Takže i tohle je třeba brát v úvahu.
Někdy ovšem slevu dávají automaticky. U nás je už asi rok na trati Rumburk-Dolní Poustevna obyčejné jízdné počínáno pro všechny jako kdyby měli IN25.
To je to co píšu. Pokud pojedete z Děčína, platíte plné jízdné (i za úsek z Rumburka). Pokladní mají zakázáno aktivně nabízet dělení jízdních dokladů...
Ceník českých drah hodně připomíná americké daňové přiznání,protože potřebuješ skutečného experta na to, aby jsi nezaplatil víc než musíš.
Když občas poslouchám, jinak velmi ochotné průvodčí Elefantů, jak vysvětlují ceny jízdenek, slev, co musíš přesně mít za doklad ke které jedné z desítek "zlevněných" jízdenek tak si říkám "zlatý DP a openkarta"...
Proč? Protože byrokracie. Je to stejné jako státní správa a zákony. Klín vytlouká klín. Zavede se drahé jízdné a zjistí se, že vlaky o víkendu jezdí prázdné, tak se udělá SONE+ pro rodiny, začne jezdit Jančura, tak se udělají akční jízdenky. To se nelíbí krajům, tak si každý zavede svůj nekompatibilní IDS a tak se dá pokračovat až je z toho to co je.
A teď ještě když se musí jízdenka domluvit se zahraničním dopravním svazem či dopravcem to je teprve maso. Pak k tomu přistupují i takové věci, že jízdenka se v Čechách nesmí prodávat v předprodeji, ale v Německu ano, že na jízdence zakoupené v Čechách musí být razítko českého průvodčího atp.
Zlaté auto :-)
Auto neřeší situaci kdy chci z jednoho místa jet na kole na jiné místo (ne okruh na začátek). Leda mít svého řidiče. V tomhle je doprava vlakem nebo cyklobusem nezastupitelná.
Akorát, že zpravidla nejedou tehdy když chci já a často ani tam kam chci, takže se musím složitě přizpůsobovat.
Zlatej Crab. Není problém se s ním přemístit denně o 300 km dále při spotřebě 1 l na 100 km. Už jsem se s ním naučila jezdit i v dešti.
300 km pro trochu trénovaného cyklistu snad není problém, že? :-)
Není lepší si koupit rovnou motorku, skutr? Za den se s tím zvládne ujet určitě víc a cenově to vyjde podobně, jen spotřeba bude o trochu vyšší.
Ale motorka či skutr ti neumožní někam dojet motorizovaně a pak tam jezdit vlastní silou.
Babetta teoreticky jo. ;-)
A už jsi to zkoušel? :-)
Nikdy jsem na tom nejel, ale tusim, ze to nebude nic moc, proto pisu, ze teoreticky... :-)
Opravdu jen teoreticky, proto jsem se ptal jestli si to zkoušel. Já kdysi před roky a ujel jsem asi tak 20 m a byl jsem příšerně uštvaný a víc bych asi neujel :-)
Právě v tom je ta výhoda. Na místě mohu odpojit a jezdit na lehko. A jet na skůtru 300 km, to bych asi v té statické poloze nevydržela. Na lehu s Crabem samozřejmě přišlapuji, takže mám lehkej pohyb a tím pádem mi na tom nedělá problém sedět celý den. I dlouhá cesta autem mě víc unaví po několika hodinách, než jet na lehokole s dopomocí motoru.
Aby to nevyznělo, že jsem proti Krabu. Článek je ale o vlacích a kolu a lidé tu píší o autech nebo motorizovaných kolech. Já proti tomu nic nemám do doby, než mě začne někdo přesvědčovat, že ten jeho způsob je ten pravý, zlatý a nejlepší :-) Naštěstí máme svobodu a každému vyhovuje něco jiného, ať si lidé jezdí třeba v tanku když nebudou ohrožovat jiné... :-)
Ale zeptám se na Krab, protože to neznám. Čtu maximální rychlost 25 km/hod. Zvláště na lehokole po rovině se šlapáním jede rychleji, ne? Takže to pomáhá především do kopce nebo proti silnému větru? Z kopce a po rovině se motor vypíná a před kopcem se nastartuje? To odložení Kraba přichází v úvahu asi jen pokud je člověk někde ubytován a jezdí okolo, ne? Lze s tím jezdit v terénu? (lesní, polní cesta)
Tak jsem dnes četl o tom, že v 1.čtvrtletí 2014 konečně začnou stavět vlakovou zastávku Kačerov.
Docela se těším, protože soudě dle popisu plánovaných tras, to bude asi nejrychlejší možnost jak se dostat z Běchovic na Budějárnu.
Navíc to o dost rozšíří moje možnosti měnit či zálohovat trasu na kole domů...
Tematicky dotaz pro znalce - kolik kol budou drahy ochotny prepravit timhle vlakem? http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-19053
Melo by nas byt 5 az 7.
Oficiálně je tam plac pro 4 kola, takže pokud bude průvodčí normální a nebude tam kočárek, tak se tam v 5 - 7 vejdete.
Dneska to zrovna průvodčí s nějakou cestující řešil, ale pointu už jsem nezaslechl. Šlo o to, že na zastávce nastoupí 7 cyklistů (což je kapacita v tom konkrétním vlaku) a na další zastávce přistoupí někdo s kočárkem. Kočárek ale má přednost před cyklisty, kdyby to bylo v obráceném gardu, tak ty cyklisty nenechá nastoupit všechny, ale co teď?
Tady vidím jediný třecí bod - okamžik, kdy cyklista za přepravu s kolem zaplatí.
Bylo by docela příjemné, pokud by dráhy byly schopny toto regulovat již při zakoupení jízdenky. V letošním roce jde již celkem běžně koupit jízdenku i na kolo u pokladny a můžu ti říct, že by se mi hrubě nelíbilo, pokud by mi pokladní jízdenku/y prodala a pak by mě průvodčí vyloučil z přepravy, že je plno nebo musím uvolnit místo kočárku.
Tohle mi přijde hodně nedořešené.
Na některé trasy by se o víkendech a volných dnech uživil pro cyklo i obyčejný "valník" :o)))
minulý týden jsem si na vlastní kůži vyzkoušela jízdu vlakem, z Černošic do Rakovníka mne stála jízdenka i s kolem 137,- v Černošicích jsme nastupovali s kolem dva, ve vagoně určeném pro kola již kola byla a ještě kočárek, tak mi průvodčí doporučil jít na začátek vagonu. cesta zpět z Berouna zase do Černošic stála za kolo 25,- což je víc, než vloni, kdy se dala koupit přestupní jízdenka na kolo za 60,- Po kamarádovi z Kadaně v rychlíku chtěli za kolo 130,- asi CD chtějí, aby cyklisté jezdili na kole a ne vlakem
Přesně tak,ČD hlásí - kola vozíme jen my, tak ať cyklisti platí.No času už mám dost,tak služeb ČD budu využívat co nejméně.
Ty už taky?!?
Jo.
jj, ČD fakt "zkvalitnily" službu přepravy kol. A hodně kvalitně. Pro ně... Zpáteční jízdenka BV-St.M. u U.H. 113 Kč (sleva IN25), kolo 70 Kč (!). Nárůst ceny o 40%...
Buď rád, že platíš tak málo. Tvůj život ocenili na:
http://zpravy.idnes.cz/cena-lidskeho-zivota-je...
a takováhle cennost přece musí být pojištěna(nebo ni?)!
To je ještě dobré. Já zrovna plánuji kombinaci kolo vlak a vychází mi to na 115 Kč/kolo, protože si musím koupit "vnitrostátní" kolo na jeden úsek cesty a "mezinárodní" na další. Naivně jsem si myslel, že když zaplatím takové hříšné peníze za tu mezinárodní část (90 Kč za kolo), že by to mohlo platit na celou trasu, ale samozřejmě to by bylo moc jednoduché.
Tak jsem si tam ted zavolal, ta souprava pry pobere ofiko 8 kol. Ale rezervace neni mozna. 8-(
To uz je jednodussi a cenove cca stejne pozadat nekoho z kamaradu, kdo ma trandaka nebo jine vetsi auto s vlekem. Proste opruz. 8-(
Občas se do vlaku vejde víc kol než je kapacita.
Tak to jsme zažili pravidelně předloni, pochybuju, že je to tam nyní jinak, na dovolené v Suchdole, na trati z Veselí nad Lužnicí přes Třeboň do Českých Velenic. Nebyli ochotni k tomu připojit další vagón přes pravidelnou přecpanost souprav, kdy v Třeboni s kolama nemůžou vůbec nastoupit!
To ale zdaleka není jen problém ČD! Teď zrovna řeším problém, jak ve dvou dospělých lidech, se dvěma koly a dvěma malými psy v tašce se dostat do Německa někam ke Štrasburku.
Cena nejlevnější zpáteční jízdenky je asi 4400,- Kč za oba dospělé lidi, ale skoro 9 tisíc Kč (!!!) za dva tříkilové psy v tašce. Evropské železnice vyslaly jasný signál - jděte i se svými psy do ..... , železnice není primárně určena k přepravě nákladu a zavazadel, ale hlavně k rozdávání balené vody a k wifi připojení.
Dobrá, zařídím se :-)