Legendární značka, která stála u kolébky MTB, doplněná o elektropohon Bosch, kterými je vybavena většina horských elektrokol vyšší třídy – dejte si tyto dvě věci dohromady a máte Scott e-Aspect 29“.
Pokud je kolo vybaveno 29" ráfky, jde o model ne do rovin a ne na asfalt (za ty peníze). V tom případě je pro mě nepochopitelné spojení jen jednoho talíře a dál umístění elektromotoru jak je patrné. Zajímalo by mě, jak dlouho vydrží kryt motoru/vlastní motor třeba při svižné jízdě z kopce po šotolině. Vím s jakou razancí ten štěrk odstřeluje třeba do pedálů. Tomu nějak nerozumím.
29" ráfky neexistují jen pláště mají větší objem a tím i průměr. Ráfky jsou stejné jako na trekingu a ten je myslím na zpevněný povrch jako dělaný, takže nechápu tvé tvrzení že rozměr 29" není vhodný na asfalt a do rovin. Právě větší průměr na asfaltu a rovinách když rozjedeš, tak jede jako by sám. :-) Nicméně mě více vyhovuje horská geometrie a pro kolo na rozbitý asfalt sem rači zvolil MTB 29" než trekinga kterého sem taky jezdil. Oproti 26" kterých sem taky sedlal několik, je 29" na asfaltu, polních a lesních cestách famozní, naopak do terénu bych šel jedině do 26" kvůli větší živosti řízení.
Jeden talíř bohatě stačí, vždyť tam máš ten elektromotor. Pokud ale plánuješ jezdit velké kopce bez elektromotoru, tak si elektrokolo se středovým pohonem nekupuj, kup si raději nábojový do zadního kola s kazetou, tam si můžeš dát trojplacku s přesmykačem a valit kašpárka.
Kryt je z hliníku mnohem silnějšího než je rám kola, takže když se nebojíš o rám kola, nemusíš se bát ani o motor.
Ale houby, kryt je z plastu a je to u tohoto modelu motoru to první co praskne a pak se špatně shání. Nicméně, nový model Bosche už je možné vybavit duralovou lyží a hlavně je předělaný tak, že netrčí zdaleka tak dolů, jako tenhle. Pokud jde o kolo, je to prakticky shodné s Apachem a několik dalších značek má tento rám, liší se prakticky jen barvou a lehce výbavou jako je vidlice, brzdy, atd. Mělo by tedy vykazovat i stejné parametry v testu D:
Když sem se díval na fotky rozebraného Bosche, tak to vypadalo jako masivní kus hliníku a i kdyby to bylo z plastu, tak by ten plast byl dost silný. Podle mě to hodně vylepšili od první série kterou si měl ty. No nic, kdybych šel do Bosche, tak jedině na Haibiku, to motorkárské uložení motoru je bezkonkurenční co se ochrany tak i vzhledu týče.
No, mám to na stole,case motoru je duralový odlitek, ale přes to je plastový kryt...Bosch made in china dokonce, jak píšou na nálepce. Skříň je u všech Boschů shodná, až letos představili novou, komplet předělanou verzi 2014. (jsem chytrej, bo včera jsem se vrátil z Němec z výstavy Eurobike, s Boschema jsme něco řešili). Musím říct, že letos jsou velice silní, všichni velcí výrobci jejich pohon mají. Naopak přímým motorům bych řekl že odzvonilo, plastiková inovace od BionX mi přišla docela legrační.
Zajímavostí je, že letos i v areálu výstavy jezdily kola nad 250W jedině s jakousi poznávací značkou, to nás čekají věci...
Jakou značkou? To že eurokrysy zase vymyslely nějakou hovadinu která bude v EU pro všechny povinná?
Tady fotka z webu, jak to vypadá
Jj, přečetl sem si to všechno znova a už je mi to jasné, mají to na kolech nad 250W a to je myslím v pořádku. Značku mají ale nemají takové povinosti jako motorka, dojčlandi v tom mají hold pořádek.
Jaká plastiková inovace BionX? Prosím prozraď více.