Server NaKole.cz se stal partnerem projektu Slow Motion Spin – dvojice Čechů žijících momentálně v Manchesteru, kteří se chystají, jak sami říkají „v pomalém tempu“, na cestu z Velké Británie přes Českou republiku až do Jihovýchodní Asie a zpět na tandemu. V následujících měsících budeme na našich stránkách jejich putování sledovat.
Hodně štěstí! :-)
Díky! zatím jsme ho na kole většinou měli dost..
Jelikoz jsme na tandemu najeli o predsvatebni ceste napric Cechami zhruba 1500 km a jinak s nakladnim vozikem, pozdeji s vozikem a dvojcaty skoro 5000 km, dovolim si par praktickych rad z vlastni zkusenosti: Pravidelne kontrolovat prodlouzeni retezu=na tandemu se protahuje raketovou rychlosti a tedy samozrejme nytovacku a nahradni retezy s sebou(podarilo se nam i retez na nejlehci prevod pri rozjezdu do kopce pretrhnout),pak radne foukat zadni kolo(na podhustenem plasti prodrete plast v patkach co by dup a tandem se v zatackach hodne vlni),nepretezovat zadni nosic-na zadnim kole lezi i tak dost velka vaha - naucte se menit springle v zadnim kole a rozhodne doporucuji hrst springli do sedlovky a naucit se privizorne si vycentrovat kolo.Dale pak bacha na prehrivajici se brzdy. A pravidelne dotahovat vypnuti predniho retezu.Pro dlouhou trasu doporucuji nakladni vozik za zadni kolo - tandem se mene vlni a rovnez mohu doporucit zpetna zrcatka u pilota.Takova odpruzena sedlovka je taky moc fajn....:-)A ve meste nezapomente na zvonek - seskakovat z tandemu,kdyz se vam zacne nekdo motat pred prednim kolem je hodne narocne - mene narocne je rozhodne zavcasu zvonit!:-)
Jinak tandem je moc fajn - navigator muze drbat pilotovi zada a pilot by si nikdy s ohledem na navigatora nemel davat cocku.:-))))Na tandemu cesta skvele utika - nemusite na spolujezdce na ceste cekat a muzete si celou dobu skvele povidat.Jinak tandem proveri vas vztah jednoho k druhemu - rozpre na tandemu se musi rychle urovnat - jinak nejde dale pokracovat v ceste.:-)
Tak stastnou cestu!:-)
Šťastnou cestu,
ať vám to šlape století.
Na tandemu, na singlu, nebo ii jednomu v autĕ a druhému na kole, ale vždycky spolu.
Skutečně díky za detailní tipy! Z nějakého důvodu jsem měl pocit, že tandem je v Čechách rarita (nepamatuju si, že bych ho někdy na vlastní oči viděl..) a tak mám radost, že se nějací tandemisté přesi jen najdou!V odpověď uvádím jen pár poznámek, které by se mohly hodit ostatním čtenářům - s řetězem počítáme, vždycky se ale vyplatí vyměňovat spíš řetěz, než přední talíře/zadní kazetu.. O rovnoměrném zatížení tandemu a huštění pneu je podrobný článek tady (http://www.precisiontandems.com/arttiresbymark... S výměnou zadní kazety/drátů na té straně, nebo středu sice nemáme úplnou zkušenost, máme ale v záloze perfektní věcičku od slovinské firmy UNIOR, která je na cesty jako dělaná (viz http://slowmotionspin.wordpress.com/2013/03/01... Přehřáté ráfky řešíme bubnovou brzdou Karasawa, která by měla mít podle diskusí lepší vlastnosti než kotoučová brzda..
K technickým otázkám se budeme jistě vracet průběžně na našem blogu slowmotionspin.wordpress.com, ovšem jak se budeme vyrovnávat s svojí vzájemnou 24hodinovou společností, to se ukáže (a na blogu se to určitě taky objeví)..
Docela mě nadchnul nástroj na demontáž volnoběhu a matic poškozených paprsků - 1669/4, ale dost dobře jsem nepochopil jak vlastně funguje. Zakoupím, vyzkouším, uvidím, snad potom pochopím....
Přeji vám šťastnou cestu a třeba se někde potkáme.
Tuto zkušenost nemám, ale pocitově bych řekl, že jízda na tandemu soutěží s jízdou na lodičce pro dva o třetí místo mezi důvody k rozvodu. Tat ať vám to vydrží.
Líbí se mi Váš ambiciózní plán a rád bych sledoval průběžné reportáže. Možná by bylo zajímavé kdyby nějaká Vaše etapa po česku byla veřejná a dalo se na kousek cesty připojit...
Taky přeji hodně štěstí, málo technických závad (a když tak jen u tevřeného servisu) a především šťastné dosažení cíle a návratu domů.