reklama

Pěkně z kopce

Jak vidí cyklistickou Prahu cizinci? „Praha patří k nejmotorizovanějším městům v Evropě. Aby se tu dalo jezdit na kole, je zapotřebí pořádná dávka kuráže,“ říká Steven Logan z Kanady.

Datum: 09.12.2005
Autor: Redakce
  • Re: Pěkně z kopce

         

    Myslím, že byl opomenut jeden důležitý fakt - Praha potřebuje podzemní parkoviště, a to hned několik. Otázka je, jestli je ty parkoviště kam umístit, jestli na to je ochota/schopnost vyčlenit peníze... Bez nabídnutí alternativy k parkování (a jízdy) na ulicích by to byl ekoterorismus. Škoda, že na podzemní parkoviště nemysleli už soudruzi při stavbě metra.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.12.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pítrs)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěkně z kopce

           

      Všimli jste si??? Spousta lidí by ráda, aby všechono postavili už "za soudruhů". To je velice zvláštní, když na ně všichni, kudy choděj, nadávají...Jak bylo všechno špatný. Např. to vaše metro postavili taky soudruzi. Za nyní tolik opěvované prý bohaté První republiky bylo metro v Paříži, v Londýně, v Moskvě....a u nás???... až za těch špatných soudruhů, kteří zemi přivedli prý k hosp.krachu a které za to chtějí nyní zakázat. Myslím, že vzhledem k tomu, jak doprava a její styl dnes vypadá konkrétně v Praze(viz. článek), by současní porevoluční politici spíše vymysleli dotaci na škodovky než postavili metro. Protože ze patnáct let od špatných soudruhů nedokázali postavit pro pražáky ani 70 km cyklostezek po Praze. A vy - Pražáci - byste chtěli aby vám ještě za totáče postavili podzemní parkoviště..., možná i ty cyklostezky, ne? A plácali by se za to dnes současní apártníci u koryt, jak to dobře převedli pod svoje křídla a plakali by, že nemají peníze na údržbu přebujelé bývalé socialistické dopravní infrastruktury!!! a že současnou přemrštěnou dopravní infrastrukturu je třeba zprivatizovat nebo zrušit, protože její údržba stojí jen spoustu peněz. Vážení spolucyklisté! Zatím jen čekám, až se na okreskách objeví nápisy " Silnice na prodej". Pak začnu skupovat a vybírat mýtné.:-) A věřte tomu, že v tomto Absurdistánu to tak je schopno klidně dopadnout.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (marty ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        No myslim ze komunisty chteji zakazat za jiny veci nez za privadeni k hospodarskemu krachu.Hitler zas postavil nemcum pekny dalnice - frajer,ze jo?

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          Vůbec je divný, že se lidem ty auta povolej. To za komunistů se to vyřeší rázně.. Jak ta Praha bude krásná, až tam nebudou bydlet a parkovat ty votravný domorodci. Hurá! :')

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěkně z kopce

                 

            Tos tu budoucnost viděl z Vyšehradu nebo máš doma kouli? :-))

            [ Zpět ]
            Datum: 13.12.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          A kdyby jenom Němcům... Tady toho za protentokrátu nechal vybudovat taky dost...

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        Bože, Marty, ten tvůj příspěvek, to je teda silnej vejšplecht. Řekl bych, že Pítrs měl na mysli technické příložitosti, nikoliv politickou situaci tehdejší nebo dnešní. Prostě a jednoduše - když už to podzemí bylo odkryté, proč toho nevyužít i k výstavbě parkovišť. Toť vše.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        Jen jsem chtěl podotknout, že když už se rozvrtala celá praha, tak mohli udělat i pár parkovišť. Jenže v té době nepočítali, že Praha bude jedním z center evropského businessu (to by museli počítat s vlatním pádem). Nikdo netvrdí, že za komančů bylo všechno špatně.. ale proč to řešit? A co na to jan Tleskač?

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pítrs)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          Já jenom dodávám, že já tvrdím, že za komančů bylo všechno špatně. Takže není pravda, že to NIKDO netvrdí. A jinak bych to taky neřešil, je vyřešeno, zaplaťpánbůh.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (mirek)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pěkně z kopce

         

    Oni soukmenovci údajného autora tohoto blábolu už tenhle problém začali ve Francii řešit. Ale jednak to šlo pomalu (1500 odstraněnejch aut denně je málo) a navíc se nesetkali s takovým nadšením, jaké původně očekávali. A přitom přinášeli jen samé dobro - více prostoru pro cyklisty (a některé chodce).

    Ale na jednu ze záměrných autorových lží bych přec jen rád upozornil, protože jsem si včera kupoval jízdenku na příští rok. Jízdné MHD se nezdražilo o 75%, jak uvádí, ale o 9%. O 67% se zdražila jednotlivá jízdenka na hodinu ježdění po Praze - z 12 Kč na 20 Kč. Ta je tak pro turisty, ti ať si klidně ty 0,67 eura zaplatěj. I tak je to skoro skoro zadarmo. Ale kdo v Praze bydlí a chodí do práce, tak má roční předplatné za 4148 Kč. Takže 11,36 Kč denně oproti loňským 10,41 Kč. A zvyšující se rozdíl mezi jednorázovou jízdenkou a předplatným tak může vést právě k tomu, že domorodci spíš sáhnou po předplatném. S efektem právě opačným, než tu se ústy panenského jinocha z kanadských lesů snaží kdosi tvrdit. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 13.12.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěkně z kopce

           

      Joe, Joe - šlápl jsi trochu vedle.
      Za 1. bych neřekl, že ti co zapalovali auta ve Francii byli zrovna soukmenovci autora.
      Za 2. je na tomto článku mnoho pravdy já bych ho za blábol nepovažoval.
      Za 3. jsem si teď uvědomil, že ty jsi ten nepřítel stezek pro cyklisty, že se nejraději proplétáš hustými proudy aut. Ono to je dobrý adrenalinový sport že?
      Za 4. Autor píše - cituji: "V neposlední řadě, nedávné 75ti procentní zdražení jízdenek veřejné hromadné dopravy by mohlo dále vést k tomu, aby lidé upřednostnili používání svých aut i ke krátkým tříkilometrovým výletům do obchodu, které si nyní jsou schopni obstarat za použití MHD, na kole či pěšky." Toto není záměrná lež - autor nepíše že jízdné nebo průměrné jízdné zdražilo o 75% ale o zdražení jízdenek. Souhlasím, s tebou, předplatné jízdné je vždy zvýhodněno proti jednorázovému jízdnému - ale kdo do zaměstnání nedojíždí, potřebuje jezdit nepravidelně - a všichní turisté nejsou jen prachatí cizinci ale i ménězazobaní hornolhoťáci. dolnolhoťáci.
      A na závěr - já kolo používám denně k cestám do práce, na nákupy, a k různým pojížďkám po městě - není to sice Praha, ale městskou dopravu používám jen vyjímečně protože jsem na kole většinou rychlejší a pohyblivější. Jezdím na kole i pro zábavu a na dovolenou.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.12.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Láďa N.)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        Joe ve skutečnosti nepotřebuje ani ty proudy aut, ani ty cyklostezky. Je to jen teoretik!!! Vždyť to píše jasně - celý rok si vozí zadek v metru !!!
        :-))))

        [ Zpět ]
        Datum: 13.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěkně z kopce

           

      Ano, základní nepřestupní jízdné se skutečně zdražilo o 75%. Z 8 Kč na 14 Kč. tak až příště půjdeš pro jízdenku, mrkni se na ceny :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 13.12.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Václav)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        Asi máš pravdu. Jízdenku si půjdu kupovat zase za rok, tak se mrknu. To ale nic nemění na tom, že autorovo tvrzení má ve čtenáři neznalém poměrů vzbudit dojem, že nesmírná drahota MHD nutí domorodce k jízdám na nákup autem. A to není pravda. A už vůbec se autor nezmiňuje o skutečnosti, že za cenu toho lístku si tady nekoupíš ani kafe. Pro mne to stejná lež, jako tvrzení, že kolo za tři tisíce je osazeno součástkami Shimano Deore XTR - pokud má z XTR pouze pružiny u rychloupínáků. Ale součástky XTR to přece jsou, že.

        Podobně autor docela běžně vidí chodce přebíhat přechody se strachem v očích. To je taky blbost. Je to stejná "pravda", jako že pražané běžně spí pod mostem živí se vybíráním popelnic. Někteří ano, to nepopírám. Každý máme své záliby.

        Podobnými tvrzeními mě celý život krmili soudruzi. Takže jsem na to háklivej.

        Ano, Praha je parkoviště. Bydlí zde lidé a ti si zvrhle dovolili ušetřit na auto a pořídit si je. Nebo tu bydlí samí zakuklení cyklisté a auto mají proto, že jim nikdo nevybudoval cyklostezky? Opravdu?
        (Nemám auto, nepotřebuji je a nechci je. :')

        [ Zpět ]
        Datum: 13.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          Joe, mám vždy radost, když čtu takovéhle pozitivní příspěvky. Je to na úhlu pohledu. Někdo zkrátka vidí v dopravě zácpy, chaos a problémy, někdo vidí úspěch. Jaký úspěch? No přece ten, že lidé a zboží se dostanou tam, kam potřebují. Kdyby se nedostali, volili by jiné způsoby. A že to nejde dokonale? No nejde, co taky jde dokonale?

          Dokonce bych řekl, že nedokonalost světa je právě to, co ho dělá zajímavým. V dokonalém světě, kde žijí cyklisti ve svém skleníkovém prostředí, odděleni od pejskařů, turistů, automobilistů, myslivců a bůhvíkoho jiného (každého pochopitelně ve svém vlastním izolovaném skleníku) by se asi nežilo dobře.

          (Není to proti cyklostezkám, je to proti umělému dělení na ty "dobré" a na ty "ostatní").

          [ Zpět ]
          Datum: 13.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          Hold lidé jsou už takoví, že mají snahu zevšeobecňovat, takže když se někdo necítí na našich přechodech pro chodce bezpečně, tak to napíše tak jak to napsal. U nás se totiž ve městech stále běžně jezdí místo 50kou 70 až 80 km/h, potom na přechodech nemůže být bezpečně.
          A k těm cenám, člověk je převážně líný tvor, má-li k dispozici auto tak většinou nad tím moc neuvažuje a jede do toho supermarketu autem. Když má hlouběji do kapsy tak si spočítá - za hodinu to nestihnu, takže 14 Kč tam 14 zpět, to je 28 korun a to je litr benzínu takže za to ujedu 15 km a jede autem protože to má levnější a může jet za stejné prachy i s manželkou dětmi a psem. Má-li časovou jízdenku jako Ty, tak to se už zamyslí a řekne si sakra tím MHD to mám vlastně zadarmo - a autem nejede.
          Ale teď si dovolím zase zevšeobecnit - mnoho lidí dnes už nezná jinou cestu pěšky naž k autu a od auta, narostly jim břicha a zakrněly nohy. Co s tím? Rozšiřovat ulice ve městech už není kam, tam kde to jde a cesta se rozšíří všichni toho hned využijí a zase ji zacpou autama. Proto je třeba zúžit cesty a vybudovat pořádné cyklostezky - oni potom třeba přejdou na kola a do MHD protože autem se včas už nikam nedostanou.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Láďa N.)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěkně z kopce

                 

            V Praze už silnice zpravidla zúžit nejdou. Jak bys asi zužoval jednosměrky sloužící k průjezdu parkovištěm. A Praha je město s největším podílem hromadné dopravy, denně se přepraví víc než milión lidí. Tady cesta lidí vede spíš od výtahu na metro či autobus, než k autu. Doprava autem je tu problematická. Ale to všechno asi víš, pokud to vědět chceš.

            Děsí mě jiná věc. Jakýsi cyklista jede na kole a překážejí mu ty stovky zaparkovaných aut. A podle něj by všichni ostatní měli ustoupit jeho potřebě projet pohodlně na vyhrazené cyklostezce. Co to je? Je to absolutní sobectví? Nebo už se tu rýsuje nový cyklokomunismus? Jakým právem chce kvůli své cyklistické potřebě ostatním nařizovat, jak mají naložit se svými penězi se svým životem? Proč si myslí, že společný prostor v Praze bude vyhrazen právě jemu a ostatní ať jdou třeba nacvičovat na spartakiádu? Možná opravdu chtějí dojet do práce metrem, když to jinak nejde, v pátek nasednout do škodovky a vypadnout na chatu. Případně si v sobotu hezký udělat rodinný výlet autem do nákupního centra.

            No jistě, jedu-li na kole, taky mi zaparkovaná auta a jednosměrky vadí. To každýmu. Ale to mě neopravňuje k tomu, abych prostor, kde lidé parkují, zabral bezohledně pro sebe. To by byl totáč, ten už jsem si užil. Třeba to tak zas dopadne, třeba už slovo "demokracie" nikomu nic neříká. :'(

            [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pěkně z kopce

                   

              Joe, Praha je opravdu trochu specifická, jiná situace je samozřejmě v centru města a jiná v okolních sídlištích a na periferii. Když se tu v diskusi objeví nějaký názor je ho třeba brát s přihlédnutím k místním podmínkám. Samozřejmě, že auta zaparkovaná tam kam patří a tam, kde je to dovoleno nikomu nemusí vadit. Já to píšu spíše obecně s přihlédnutím k poměrům v jiných městech. Samozřejmě, že největší zkušenosti mám s Ostravou, kde je poměrně kvalitní a hustá síť MHD, ale v poslední době mi připadá, že za nedlouho dosáhneme úrovně pražských dopravních kolapsů. V centru města přibylo pár poschoďových a podzemních parkovišť, kolem centra přibyly hypermarkety a to všechno podpořilo právě narůst individuální automobilové dopravy.
              Samozřejmě, že nejde nikomu přikazovat aby do práce jel na kole, nebo tramvají, když on chce jet autem a má na to. Ale bude-li mít možnost dostat se do práce přiměřeně pohodlně, rychle a bezpečně na kole nebo MHD - nepojede autem.
              A na závěr - Kdysi ve městech nebyly chodníky, lidé se na ulici s koňstými povozy i v Praze vešli v pohodě, jsou chodníky výrazem sobectví chodců? Jsou stále větší parkoviště a stále širší dálnice sobectvím motoristů? Několikrát jsem jezdil na kole po Rakousku - všechno je tam přiměřeně vyvážené, cyklostezek jak máku a stále se stavějí nové - je tam cyklokomunismus? I tam jsou v turistické sezoně dopravní kolapsy na dálnicích kolem Vídně, ale cyklisté si tam jezdí v pohodě a s úsměvem se zdraví.
              Tak ať nám to šlape a všeho s mírou - bez extrémů.

              [ Zpět ]
              Datum: 17.12.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Láďa N)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pěkně z kopce

                     

                zijem v Rakusku a potvrdzujem co pises. Vo Viedni, v centre je doprava na bicykli uplne najrychlejsi sposob. Ale aj z okrajovych stvrti si aspon v dopravnej spicke rychlejsie v meste na biku ako autom. Ja byvam vo vilovej stvrti na juhu Viedne, do centra to mam 20km a na biku to trva hodinu. Autom v noci ovela rychlejsie ale za dna asi rovnako.

                Riesenie pre mesta ako je Praha je uz vyskusane napr. v Grazi alebo v Mödlingu. Netreba budovat separatne cyklocesty ale v celom meste je rychlost obmedzena na 30km/h. Vdaka tomu cyklisti bez problemov idu rovnako rychlo ako auta. A kedze maju krizovatkach legalnu moznost sa postavit pred auta, tak su dokonca rychlejsi.

                Priznam sa, ze okrem biku mam este aj dve auta a obcas zvitazi lenivost a idem autom. Snazim sa ale jazdit bicyklom.

                [ Zpět ]
                Datum: 18.12.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (martt)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pěkně z kopce

                   

              Joe,
              tvoje nazory jsou znacne pomatane!
              Predevsim, na pranyri by mel byt spis autokomunismus ne?

              Kdo dal pravo lidem zasekat mesto sta tisici plechovek ktere me vadi pri chuzi, dychani o estetice zivotniho prostoru nemluve? Podivej se nekdy na fotky jak vypadalo mesto pred prvni nebo i po druhe valce, vsude mista haba dej.

              Auto proste do vnitrniho mesta nepatri a doufejme, ze brzo bude vymezeno do patricnych mezi, to ovsem jeste par let bude trvat. Takze jestli ted uz behas s uplatky pri schaneni parkovaciho placu v centru usetri si animoa penize za par let tam nebude smet parkovat nikdo!

              [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Dr. Fu Manchu)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pěkně z kopce

                     

                Celou dobu jsem jen četl a nechtěl se k tomuto vyjadřovat... Ale už musím...;-)

                Jako cyklistovi mi tato situace samozřejmě nevyhovuje. Těch aut je opravdu už mnoho.
                Ale ! Bohužel Praha na nějaké schůdnější řešení není prostě připravená a asi nikdy nebude... Dobře, vyženou se auta z centra, ale na to se tam vyvalí o tolik více pěšáků, turistů apod... Že budeme mezi sebou ohleduplní, tomu snad nevěříš... Stačí jak se chovají chodci na cyklostezkách, kde nemají vůbec co pohledávat... To samé naopak cyklisté vůči chodcům na místech kam se nesmí na kole... A v místech kam mohou všichni...? Bez komentáře...
                Další věcí je proč vůbec chtít centrum přístupné pro kola...? To tam budeš jezdit "po památkách"...? Já jako člověk srozumněný s realitou tady v ČR prostě svoje kolo nikde za žádnou cenu nenechám bez dozoru... A asi nebudu sám...
                Podle mne je to "centrum" nejnezajímavější alternativou... Jo, kdyby se vedly cyklostezky po nějakém vnějším nebo vnitřním okruhu, tak to beru, ale opravdu nevím proč úplným středem města...

                A nakonec nesmíme zapomínat, že z cyklistů, narozdíl od motoristů, stát absolutně nic nemá... A ještě jim k tomu bude budovat nějaké koridory, cyklostezky apod.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.12.2005
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Oops, kam se podela maj oblibena cerpaci stanice?

                       

                  Centrem mam na mysli 'koridor' pro prujezd Prahou do prace a pokud mozno za co nejmensich stavebnich uprav. Rozhodne tim nemyslim jizdu na Staromak a do galerii
                  :@ )

                  Jinak automobilismus je mrtve narozene dite uz za par let bude energeticka krize takova, ze si to nikdo nebude moc dovolit provozovat az na par statnich sluzeb. A to bude ta sila co lidi dokope dat sve nalestene zapachace do sberu na sesrotovani a sednout na kolo na cestu do prace.

                  Dopravni kolaps v budoucnu nehrozi bez levne energie nas 1/3 nezamestnanost v populaci takovych malichernych problemu zbavi velice rychle a to je dobre..

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.12.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Dr. Fu Manchu)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Oops, kam se podela maj oblibena cerpaci stanice?

                         

                    Souhlasím s tebou, ty koridory pro cyklisty - kolem center a vhodné trasy na periferii - vhodné jsou pro to i koridory řek - tam kde to le možné.
                    A ještě k té energetické krizi, která se urychlí tím, že celá Čína a zanedlouho i Indie si bude chtít vozit zadek v autě, ale nevím kam se s těmi plechovkami vejdou, když dnes jsou ucpáni cyklisty.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.12.2005
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Pěkne z kopce

                           

                      Ještě poznámka k mé přezdívce - dříve jsem tu byljako Láďa N.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.12.2005
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pěkně z kopce

         

    Clanek pojmenoval zakladni problem a to je ten, ze v Praze je nemozne jezdit na kole ve smyslu dopravniho prostredku bezpecne. Prominte, ale cyklo trate na vikend jsou me a vetsine populace naprd.

    Bohuzel jsem mel moznost v zahranici zazit ten sladky pocit dopravovat se rychle, pohodlne a bezpecne na kole centrem mesta v jakoukoliv denni/nocni dobu to je v Praze utopie.

    Bohuzel na radnici je jen parta vekslaku a nefachcenku kteri si potrebuji za dva roky videlat na vilku a mercedes a podle toho verejny zajem take vypada.. Miliardy a dluhy utopene v nesmyslne projektovanem okruhu tunelem ve stredu mesta.

    Resenim jem zavest mastne mytne pro vjezd do centra, zachytna parkoviste jiz existuji. Zavest skutecnou cyklo trasa nebo spis jizdni pruh na nabrezi a dalsi paralelni ve vyhrazenem pruhu na magistrale a pak nejaky system trolejbusu pro zapado-vychodni smer tj. kopce apod. Omezit rychlost ve meste na 50 km/h a to vsude jak to maji ted ve Vidni. Zavest drakonicke tresty za porusovani parkovani, rychlosti a ohrozovani cyklistu..

    [ Zpět ]
    Datum: 15.12.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Ludowil)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěkně z kopce

           

      No, já bych se spíš bál toho, kdyby ses třeba náhodou na tu radnici měl dostat ty, když už ses tak hezky pozitivně vymezil. Ne snad proto, že by nebyly tvoje nápady zajímavé. Ale prostě proto, že je prosazuješ bezohledným konfrontačním stylem a navrhuješ také (mimo jiné) bezohledná konfrontační opatření. To, že to je pro takzvaně "dobrou věc", tě neospravedlňuje.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.12.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěkně z kopce

             

        "bezohledná konfrontační opatření" ??

        Bohuzel situace v Praze je ve srovani se zapadem na takove zalostne urovni, ze jakekoliv zlepseni lze napadnout jako radikalni s tim se musis smirit.

        Jinak rada nezavislych studii jasne ukazuje na neuveritelne predrazovani verejnych zakazek v dopravni infrastrukture kterou podle vseho navrhuji zcela neschopni nebo vsehoschopni lide viz treba emise nebo objem dopravy pred a po Mrazovce apod. Kdo z toho profituje je zrejme. V tomhle s Ludowilem souhlasim.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.12.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Dr. Fu Manchu)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěkně z kopce

               

          Například zavedení "drakonických trestů" pro ty nejsnadnější kořisti - prosté řidiče, kteří nemají kde zaparkovat. Omezit jim parkovací kapacity, aby byli snadněji trestatelní. Programové omezování kapacity komunikací (ve stavu nedokončení základního komunikačního systému) = represe na straně nabídky. Důsledkem může být skutečně omezení poptávky po individuální dopravě, bohužel ale ve stavu naprostého kolapsu silniční dopravy. Cíl všelikých aktivistů.

          Východisko? Dobudování systému individuální dopravy, umožňujícího ochranu území (okruhy, vhodné parkovací kapacity, omezení zbytné dopravy), kvalitní systém hromadné dopravy, funkční systémy cyklistické i pěší dopravy. Vše v uměřených proporcích.

          Ta skutečná podstata konfrontace je hlavně v oné jednostrannosti - MY (ti jediní schopní) navrhujeme skvělá řešení, ONI (ti zcela neschopní anebo všehoschopní) je sabotují.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.12.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěkně z kopce

                 

            Pane Petrolin,
            nema cenu sypat miliardy do autostrad kdyz za 10-15let po nich stejne nikdo nebude jezdit. Tou dobu jiz jaksi nebude naco nebo presneji za co jezdit pri nekolikanasobku dnesni ceny phm, viz projekce vycerpani fosilnich paliv..

            Bohuzel spolecnost se neridi doporucenim geologu a fyziku nybrz tim jak jste krasne naznacil kde co nejlepe zaparkovat, abych si treba pohodlne nakoupil a to DNES na zitrek nemyslim..

            Ja vam to nemam za zle to je proste fakt a na kratkdobe uvazovani jsme od prirody naprogramovani to je davno dokazano vedecky. Nestezujte si, ale pak az vas dohoni dusledky teto predchozi posetilosti..

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Dr. Fu Manchu)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pěkně z kopce

                   

              Mozna takovy prognozy lidi moc nevzrusujou protoze je poslouchame uz 30 let a porad se nic nedeje.Je ale pravda ze jednou ta ropa dojit musi.Krome toho po autostradach je urcite mozny jezdit i solarnimi elektromobily a podobnymi vehikly,takze bych moznost ze za 10-15 let dalnice osiri videl jako silne nepravdepodobnou.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pěkně z kopce

                   

              Nuz s tymi prognozami by som nesuhlasil. Ono sa vzdy nieco vymysli. Ako kontrapriklad uvadzam prognozu z konca 19. storocia,ktora predpovedala Londynu, ze ak pojde vyvoj dopravy v meste stale rovnakym tepmom, tak koncom dvadsiateho storocia bude cele cetrum Londyna pokryte hrubou vrstvou konskeho trusu. A ono to je vsetko uplne inak.Ziveho kona v centre Londyna len tak lahko nenajdete.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2005
              Autor: Jaroslav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pěkně z kopce

                     

                Nejedna se o prognozy alebrz o fakt nyni jsme spotrebovali polovinu ropy, zemni plyn bude vrcholit asi za 10let celosvetove. V nekterych regionech jiz ale zacina jeho upadek (USA, CAN, UK, NOR). Zpatky ke konvencni rope, co se zatim vytezilo byla kvalitni, relativne levna tezba z velkych nalezist. Zbyvajici pulka je mene kvalitni, roztrousena po vsech certech na malinkych nalezistich => velice draha.. Alternativy jako bitumen, uhli -> kapaliny nedokazi nahradit ani rocni propad ropy o 5-10% alespon podle prednich svetovych vedcu..

                Jinak zprava Rimskeho klubu ze 70let je celkem presna a stale plati. Nyni jsme na pulce a konvecni ropy a jiz budeme jen klesat, zemedelska puda vycerpana a erodovana, oceany spinave a vylovene za bod biologicke obnovy atd..

                Jaroslave> Omnibusy byly v Parizi, Londyne, NYC pohanene konem coz melo za nasledek velke mnozstvi mrvy, zapachu atd.. Takze se pak experimentovalo s uhlim apod. ale nakonec to vyresila az tramvaj pred koncem stoleti a pozdeji ICE autobus.. Kdyby onu zmenu neucinili byla by mrva skutecne vsude. Dnes bohuzel zadnou alternativy ktere muze nahradit VSECHNY vyhody fosilnich paliv nemame! Chapu tohle neni Vanocni tema, ale konec civilizace jak ji zname je jiz za rohem..

                [ Zpět ]
                Datum: 21.12.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Dr. Fu Manchu)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pěkně z kopce

                       

                  No ale oni tenkrat alternativu za kone taky nemeli.Museli ji vymyslet.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.12.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Pěkně z kopce

                         

                    Presne tak som to myslel, ako to Lada jednoducho napisal. Alternativu teraz nevidime, ale ked bude zle, niekto nieco vymysli. Osobne si dokonca myslim, ze uz to je vymyslene, ale ropna lobby to este nechce dovolit.
                    Na vyvoj dopravy sa da pozerat aj inak. Najprv prevladala lodna doprava, ked bola na vrchole a zacala stagnovat vystriedala ju zeleznica. To prisla na vrchol a vystriedala ju cestna doprava . Teraz sa pomaly ale coraz viac presadzuje letecka. Nuz a potom pride zase nieco ine. Zaujimave je sledovat, ze tie vymeny konjunktury jednotlivych druhov dopravy sa ako keby opakovali, len obsadenie bolo ine. Videl som aj krasny graf, ktory vyzeral ako sinusovka, ale neviem ho nikde najst.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.12.2005
                    Autor: Jaroslav
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pěkně z kopce

                   

              To mě těší, že mi to nemáte za zlé, ani já vám to nemám za zlé. Co? No takové to překrucování - nikde jsem přece nenaznačoval, že společnost by se měla řídit krátkodobými cíli typu "kde dnes nejlépe zaparkova". Společnost by se měla zejména řídit ekonomickými pravidly a cíli. To pochopitelně vůbec neznamená jen peněžními příjmy, výdaji a zisky. Znamená to obecně porovnáním výhod a nevýhod, přínosů a nákladů jednotlivých řešení. Z dlouhodobého i krátkodobého hlediska. V životě (tak jako v přírodě) je prostě vždy něco za něco.

              Pokud zůstaneme na úrovni systému dopravy a nebudeme odbíhat jinam (jinak by to byla nekonečná diskuse), vidíme ty výhody i nevýhody jednotlivých řešení celkem zřetelně, dokonce je umíte i popsat, byť ne dost objektivně (třeba výhody silniční dopravy přejdete mlčením, nevýhody popíšete katastroficko-apokalyptickým způsobem). Život si ale sám v pravý čas najde rovnováhu mezi přínosy a náklady a energetické alternativy. Ty ostatně existují i dnes, jen nejsou dosti rozvinuty. Co však můžeme odhadnout je, že součástí budoucích dopravních systémů bude vždy i nějaká individuální doprava. Pokud zde tedy nemá nastoupit nějaká nová totalita.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.12.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Pěkně z kopce

                     

                Tak jsem se ctenim Vanocne pobavil... a zavzpominal na casy, kdy mleko stalo 1,90 , cely listek na MHD jednu korunu. Mimo jine i proto se nemohla postavit v "onech" casech podzemni parkoviste a mnohe jine verejnosti, tedy narodu, prospesne stavby ci veci.
                Kazda doba ma svoje , prinasi pozitiva i negativa. Kdyz si vsak vzpomenu na to, jak statisice lidi v "onech casech" kupovaly stavebni material i s dovozem v hospode za "babku", mnozi byli povinne zamestnani a vlastne ani moc nepracovali, no byl ten socialismus ale bohaty. Kapitalismus by to polozilo daleko drive / zivit tolik rozkradacu a neproduktivnich lidi /.

                Ale nechme to co bylo, nyni to neni o moc lepsi. Jen jedni rozkradli, co se dalo v ramci rychlokvaseni podnikatelske vrstvy a jini ...

                v podstate jsem chtel vsak jen jedno - poprat vsem cyklochtivym nadsencum pohodove prezit zbytek Vanocnich svatku a hlavne hodne zdravi, stesti a pohody na svych cyklotoulkach po svete, domovine ci jen cestou do a z prace. a prosim o trochu tolerance vuci tem momentalne jen chodcum, automobilistum a jinym.
                Ja ziji jiz delsi dobu jako mensina na Zapade Slovenska - Trencin, a mohu rici, ze na Slovensku je to snad ve vsem o neco horsi. Mensi ohleduplnost, vetsi bezohlednost, mene cyklostezek, a tak bych mohl dale pokracovat. Pritom treba Povazim by mohla vest obdoba Dunajske od Komarna, tedy od Dunaje po Tatry.
                Co vsechno by mohlo byt, ale zalezi vzdy na lidech a jejich "politicke" vuli. A tady, "na vychod od raje", vystupuje jeste vice do popredi kriterium - co z toho budu mit. No a v teto perspektivni zemi chudoby pro jiz tak chudobnou vetsinu, a cim dal bohatsi nenasytnou mensinu, vse pod dozorem Mezinarodniho menoveho fondu, je zajem o blaho naroda teoreticky na prvnim miste, ale prakticky az nekde na konci.
                Ale i tak je tu pekne, a stoji za to zit. Ne vse lze videt v cernem. Vloni otevreli 5 km cyklostezky pod Tatrama mezi Svitem a Popradem. Jak rikali komuniste - "Cest a slava tem, kteri se o to zaslouzili". Kez by porisli i dalsi "budovatele".
                " Cest jejich praci"

                [ Zpět ]
                Datum: 25.12.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (miromalinovsky ([email protected]))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pěkně z kopce

                       

                  Trochu mě to zvedlo. Je mi úplně fuk, jak se režim, v němž žiju, jmenuje, my se už asi nikdy bez těch přívlastků neobejdeme. Ale není mi fuk, jak se ten režim ke mně chová. Já se občas do vesnický hospody dostanu a vždycky mi to tam připadá jako na barterový burze. A že se nekrade, v tom s tebou nemůžu souhlasit. Tvrdilo se, že se kradlo z nedostatku zboží. Byla to z větší části pravda. Ale kradlo se i proto, že to bylo tak snadné. Nekradlo se ale v takovém měřítku jako v dnešní době; sleduj tisk a "černou kroniku" v TV. A drobně se rozkrádá pořád, když to jde. A jestli tě bolí, že za bolševika nebylo tolik podzemních parkovišť, tak se rozvzpomeň, kolik tenkrát jezdilo aut. V Doksech taky nebudujou koupaliště, když tam maj rybník. :-O

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2005
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

183 cyklistů (4 přihlášení)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024