reklama

Black out

Stává se to tu na vsi poměrně často. V baterce cvakne, zhasne druhý monitor, a když svítím, tak i lampička. Půl minuty, minuta, někdy jen pár vteřin. Jsme bez proudu. Kvůli tomu jsem si pořídil záložní zdroj, díky takovému výpadku jsem už několikrát přišel o několik hodin práce.Dneska je to ale…

[ Celý text ] [ Zpět ]
Datum: 31.08.2012
Autor: Jindra8526
  • Re: Black out

         

    Pěkný, jako minule. Dík.

    Při tom čtení jsem si zavzpomínal, jak s náma naše máma válčila na chatě, když tam ještě nebyla elektřina. Docela bych to i hodil do blogu, pro někoho by to mohlo bejt zajmavý počtení.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2012
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Black out

         

    Ježišmarjá, co je to za domácnost - jediná láhev vychlazeného vína v domě!

    [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2012
    Autor: ViktorA
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Zřejmě abstinenti...

      [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2012
      Autor: hekynen
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Ale pětilitrovka! :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2012
      Autor: crow75
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        To nepomůže - stejně si člověk nemůže vybrat, co dnes večer otevřít ...

        [ Zpět ]
        Datum: 31.08.2012
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Zbytek je ve sklepě, ale víno je pro báby :-)
      U nás v Perle se pije pívo

      [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Helejse, to je nějakej pražák. Voni ty žbryndy strkaj do ledničky, aby tu chuť necítili, viď.

      Víno není zmrzlina, jak donesu ze sklepa, tak piju.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2012
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Black out

         

    My máme v rodině jeden barák, který se bez proudu obejde: topení je ještě samotížné, voda do vodovodu teče samospádem, víc člověk vlastně nepotřebuje. Před Silvestrem 2000 jsem hrdě mohl prohlásit, že kdyby přeci jen náhodou něco, tak se tam mohu odstěhovat.
    A pořád si říkám, jak ten starý kotel dlouho vydrží a jestli se bude dát sehnat nový, který nebude potřebovat napájení?

    [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2012
    Autor: petrp
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      No takový kotel bych raději běžel rychle koupit. Bude se zakazovat :-(

      [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2012
      Autor: ViktorA
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Máknul jsem na tom, a taky barák zařídil, abychom se bez proudu obešli. Takové pár hodinové odpojení od sítě pomůže si uvědomit, jak moc jsme vlastně v domácnostech na elektřině závislí.

      Na venkově si člověk poradí. Topit se dá v kamnech, na těch se nakonec dá i vařit a k elektrickému čerpadlu do studny pustíš rouru od ruční pumpy. Elektrocentrála nakonec dokáže pokrýt i dost spotřebičů.

      Ve městě by to bylo asi mnohem horší.
      Nejhorší je, že si málpkdo uvědomí, jak blízko situaci několikadenního black outu jsme už několikrát byli a že riziko stále stoupá.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        Málokdo si to uvědomí do té doby než to opravdu nastane.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2012
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Black out

               

          Dostal jsem se k tomu oklikou, děláme nějakej soft na stožáry dálkového vedení pro Němce. Potřebují urgentně posílit přenosové trasy tak chtějí přepočítávat a zesilovat, vybudování nové trasy je totiž nákladné a zdlouhavé (jen ta stavební povolení když se zelení postaví na zadní jsou na léta).
          A tak se tam povídalo proč ten spěch a docela mě vyděsili.

          Chci věřit, že nejnutnější provozy jsou zálohovány agregáty, ale stejně taková dvoudenní odstávka od proudu by v Praze asi znamenala masakr nevídaného rozsahu.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Black out

                 

            TO mě na Němcích děsně "baví" jak si ekologicky postavili větrníky u moře a teď protestují proti výstavbě dálkového vedení do vnitrozemí.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2012
            Autor: petrp
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Black out

                   

              A když se s nima bavíš, tak to vůbec nechápou a ani je to nenapadne a obviňují tě z předpotopního hlupáka :-D Ale zase ne všichni, to jim křivdím... Vesměs tu mám vzdělané spolužáky, kteří studují často technické vědy, tak to vědí :-)
              Ale propaganda pracuje silně...

              [ Zpět ]
              Datum: 01.09.2012
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Black out

                     

                Možná studenti, ti se kterými pracuji já, tedy lidmi co projektují a počítají ty stožáry, vyvolává současná katastrofální situace přenosových soustav nadšení : bude práce!

                [ Zpět ]
                Datum: 01.09.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Black out

                       

                  No jo, ale při blackoutu nebude facebook ;-) Ale jo, dá se to i tak interpretovat...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.09.2012
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Copak v létě, ale v zimě by to už po dvou dnech! nebyla pro tisíce lidí žádná sranda...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2012
                    Autor: marrier
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        Teď již vím, proč před více než šedesáti lety komunisté často používali slovo "zítřky"!! Oni to již tehdy předpovídali (strategické plánování) a trénovali nás s předstihem. V té době bylo běžné každodenní vypínání el. proudu (úspora energie). Takové umělé vyvolávání "černé hodiny".

        [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2012
        Autor: jinec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Black out

               

          U nás "strategicky" neplánují, ale z neznámých důvodů vypadne síť třeba jen na půl vteřiny.

          To ovšem stačí, aby člověk přišel o dost práce a času, než se celej systém znovu nahodí. Pokryl jsem to UPSkama, jednu na tu hromadu železa na stole, druhou dole na wifinu, ale právě včera mě opustila ta na stole, prostě baterie asi má dost po dvou letech.

          Takže pomažu do Stověžatý pro novou, protože podle Murphyho zákona, častější vypínání proudu začíná právě v tomto okamžiku.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Black out

                 

            Tehdy se ten výpadek týkal pouze osvětlení, v dnešní době být bez elekřiny si ani nedovedu představit.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2012
            Autor: jinec
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Black out

                   

              Na jednání o veřejném osvětlení mě obecní úřad poslal pozvánku minulý týden, bude někdy začátkem října. Ani nevím, jestli chci aby na té naší cestě svítila nějaká lampa, síš ne, ale madam s malou si to přejí.

              Ale sázím na to, že na to nebudou prachy, tak z toho sejde.

              Když to domyslíš opravdu do důsledku, byl by to masakr a dle tvrzení přátel a internotových zdrojů nejsme od toho daleko, naopak pravděpodobnost toho, že síť nezvládne to co se valí z německých větrníků na jih je až hrozivě veliká.

              Možná by si měl každý připravit malý "krizový scénář" jak bez úhony přežít, když tři dny nepůjde proud.

              Já už mám opatření přichystaná, a trochu mě napomohl i ten výlet na elektrokole s centralou :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 01.09.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Black out

                     

                A kde máš schované peníze?

                [ Zpět ]
                Datum: 01.09.2012
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Black out

                       

                  Peníze?
                  Člověče já jsem třiadvacet let ženatej, se dvěma dětma a navíc holkama, kde já bych vzal nějaký peníze :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.09.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Black out

                         

                    No víš... Z bankomatu je bez elekriky nevyndáš.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.09.2012
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      I ten bankomat se dá odemknout klíčem, peníze vyndat a úředník je může růčo vydávat.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.09.2012
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Bankomat se dá odemknout i krumpáčem...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.09.2012
                        Autor: hekynen
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        A jak budeš evidovat kolik jsi komu vydal? Banky už dávno nejsou na analogový přenos dat zařízené.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.09.2012
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Black out

                               

                          Tužka, papír... Neznáš?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.09.2012
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            Takže přijdu k bankomatu, podám úředníkovi kreditku, a řeknu vydat 50.000,- a on mi je bez ověření zůstatku na účtu vydá. Popojdu k dalšímu bankomatu a postup zopakuji. Takto jsi to myslel?

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.09.2012
                            Autor: Hrabosh
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              Kreditky existovaly ještě PŘED "vynálezem" počítačů. Když to šlo tenkrát, tak to musí jít i dnes.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.09.2012
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                To sice ano, ale k jejich obsluze nestačila tužka a papír. Tedy v dřevních dobách ano, ale tehdy byl jiný režim v jakém byly vydávány (tj. nedostal ji kdejaký hejhula).

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.09.2012
                                Autor: Hrabosh
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  Takže by se vrátil starý osvědčený režim a coby kdejaký hejhula si k žádnému bankomatu s kreditkou holt nepůjdeš. Alespoň budeš mít o starost míň :-)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.09.2012
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    péééés jíííítrníííííčku sežral,
                                    dóóóóócéééééla mááááličkóóóóóu...

                                    A kde máš uložené peníze?

                                    http://www.nakole.cz/diskuse/15395-black-out...

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: Hrabosh
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      Takovej normální "black out" ti kluci elektrikářský dokáží odstranit v průběhu dvou dní, bylo mi řečeno. Takže o prachy a potraviny takovej fofr snad nemusí být. Ono nepůjdou ani benzinky a hůř, čepovat snad půjde jen Guinness tím anglickým pádlem, pípy taky nepoběží.

                                      Lidé uvíznou ve výtazích a metru, komunikace nefunguje, nikdo se nic nedozví.

                                      Naše generace je alespoň nacvičena spořádaně vyfasovat plynový masky a odebrat se do krytu :-), každej rok jsme to trénovali nejmíň dvakrát...

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 01.09.2012
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        K přežití dvou dní bez elekriky potřebuješ kanystr s vodou a dostatečné množství kondomů. Místo těch kondomů stačí také kolo. OVŠEM NEELEKRIFIKOVANÉ.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: Hrabosh
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Kanystr s vodou nepotřebuji, mám studni.
                                          Problém byl jen v čerpadlu.
                                          Bez kola a kondomů se obejdu.

                                          Ovšem ve městě i voda bude problém, zvláště když lidé místo aby si natočili kanystr, si budou napouštět vany, pro sichr ....

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      No přece jako ostatní hejhulové ve spořce. Takže pěkně s "vkladní knížkou" do fronty, paní u šaltru to zkoukne, zapíše do karty, vysází frfníky na dřevo a dá razítko (s mezidechem). No a ty pak můžeš jít koupit pejskovi další jitrničku, docela maličkou...

                                      Tenhle system ještě pamatuju. Později už to měli na mikrofiších, ale před tím to hnali pěkně přes karty. A elektriku potřebovali tak akorát do žárovky nad stolem (a žárovky už stejně zakázali...)

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 01.09.2012
                                      Autor: ronda
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Ale jo, já netrdím že neexistuje technologie analogového přenosu informací. Jen říkám, že ji, v současné době, banky nemají k dispozici. Já nemám žádnou vkladní (nebo šekovou) knížku. Mám pár plastových kartiček s magnetickým proužkem a čipem. Banky už dávno nezaměstnávají paní u šaltru, banky nemají analogovou evidenci výdeje hotovosti na pobočky...

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: Hrabosh
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Největší problém by asi pro banku bylo zjistit bez elektriky kdo má jaký koncový stav na účtu a u jakého čísla udělat pomyslnou čáru.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Jo, tak v tenhle moment by to určitě byla psina. A fůru z nás by to určitě pěkně vykolejilo :-) Kdo je ale zvyklej neplatit dvacetikorunovou útratu kartou by ty dva dny taky nějak přežil...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: ronda
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Mas pravdu. V me bance, kdyz si jdu vybrat penize, narazim u saltru vetsinou na chlapa.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: lucierut
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Problem by bylo vubec neco platit - tedy alespon ve velkych obchodech. A ty male by panikari vzali utokem tak rychle, ze by v nich nic nezustalo. Doufam, ze alespon zasobovani vodou by to prezilo.
                                          Voda do zasoby bude nejvetsi problem. Da se pouzit jen kupovana, protoze z tyden stareho kanistru kohoutkove bych vazne pil jen v nejvetsi nouzi...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          murphy: Kazdy spravny dum ma krome kominu i studnu, mestska kryso! Treba bych Te pozvala na navstevu, az prijde krize. ;-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: lucierut
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Nas panelak nema.
                                          A na chate uz to taky jede na elektrinu...
                                          Je fakt, ze se mi malokdy stane, abych nemel doma zadne piti v PETkach.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Jak ho chces ale v krizi pozvat? Pomoci kourovych signalu? :)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jrr
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Zajedu za nim na kole, na Barrandov to mam urcite pod 30 km.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: lucierut
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          No nevim, kdyz nastane takova krize, tak zkolabuje doprava, po par hodinach lidi zmagori, zacnou rabovat a dalsi den uz se budou vrazdit na potkani, takze jako neozbrojeny cyklista nemas sanci... ty nekoukas na katastroficky filmy? ;)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jrr
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Od toho má v trezoru vedle zlatých nuget a zemědělských pozemků ten kvér... ;-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Lidi zmagori az casem, ne hned. Nejaky ten Den trifidu a podobne knihy jsem cetla, jako filmy me to moc neba.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: lucierut
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Mimochodem - predpokladal bych, ze mobilni site pojedou nejakou dobu na gneratory. I kdyz, mozna zase spadnou pretizenim...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Já si život bez mobilů dovedu představit bez problémů... Nikdo nebude otravovat... :-))

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Den trifidu (a nasledne Noc trifidu) jsem si precetl, protoze mi to v televizi uteklo (zahledl jsem konec) a udelal jsem moc dobre, protoze knizka byla mnohem lepsi (a konec jiny).

                                          Tak jo, asi by to neslo zase tak rychle, mozna by se druhy den jeste nic nedelo. Ale to lze tezko dopredu odhadovat, zalezelo by na spouste okolnosti a nejaka poplasna zprava nebo samozvany vudce by mohla cely prubeh hodne urychlit...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jrr
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Zacina to byt trochu neprehledne, nezalozime zvlast tema na zacatek konce sveta? :)
                                          Ja si myslim, ze diesel-agregaty maji jen nektere BTS, spousta bude mit jen baterie.
                                          I kdyz bude mit agregat, ocekaval bych palivo tak na den (proto pri povodnich nekde slozite vozili naftu) a pri globalnim vypadku ho nikdo doplnit uz neprijede.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jrr
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Vlastne vic nez baterky neni potreba, kdyz se o tom clovek dozvi vcas. Na par zakladnich pokynu a domluv s rodinou a nejblizsimi Ti staci par minut.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          promin nevzdelanci ale podle mne neni "papirova" evidence totez co analogova.
                                          jen na okraj : Analogovy pocitac rozhodne existoval..

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2012
                                          Autor: cibi
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Však já také netrvám na čistě papírovém řešení a proto píšu o analogovém přenosu informací. Například klasická telefonní linka je na zdroji elektrické energie nezávislá.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2012
                                          Autor: Hrabosh
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          "klasická telefonní linka je na zdroji elektrické energie nezávislá"?
                                          To jsou mi věci ...

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2012
                                          Autor: ViktorA
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Hrabosh píše o lince jako takové, tedy její existenci, nikoliv o jejím provozu;-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Joe-CUBE
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Koukám, že předtím jsem to pověsil pod špatný příspěvek.

                                          https://www.google.cz/search?q=poln%C3%AD+telefon

                                          Ehm. Funguje. To je překvápko.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Hrabosh
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          To je pravda. Za předpokladu:
                                          a) Elektrický článek nepovažujeme za zdroj elektrické energie.
                                          b) Postačí nám dovolat se na pár set metrů.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Joe-CUBE
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Na pár set metrů se dovoláš i řvaním... A k tomu elektřinu skutečně nepotřebuješ... ;-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Ano, měl jsem být přesný a napsat "centrálním zdroji energie". (a když už jsme u toho- telefonní linky byly nezávislé na dotažené elektřině- vypadla elektrika, ale telefon jel, měli to zálohované. Při "spotřebě" telefonů to nebylo až tak těžké, takže blackout by tomu nevadil).

                                          A s klasickým telefonem se dá dovolat na mnohem větší vzdálenost.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Hrabosh
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          A s mobilním třeba přes půl světa, a to má ještě menší baterku než ten polní a ani nemusíš tahat dráty :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Joe-CUBE
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Blackout není konec světa, je to jen dočasná nedostupnost elektrické energie, situace, která se může vyskytnout v naší vlasti velmi brzy, narozdíl od potopy nebo zemětřesení.

                                        Zdá se, že to jde zvládnout rychle, v řádu dní, a že k nějakému masovému ravbování v civilizovaných částech světa nedochází. Přináší to řadu problémů, lidem ve městech mnohem více než nám vesničanům.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Já bych skoro řeklo, díky bohu za každý black out, čím častěji, tím líp. Je potřeba, aby si lidé konečně uvědomili, jak křehká a zranitelná je jejich "nezávislost" na přírodě.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: 0iIi0
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                      • Re: Black out

                                             

                                        To je ale novinka!

                                        Buď je v nich kondík a u nich klička, nebo baterie, která vydrží.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.09.2012
                                        Autor: Hrabosh
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              K dalšímu už nepopojdeš, ti tu kreditku proštípne a nedá ti padesát litrů, jen úředně určenou částku ;)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.09.2012
                              Autor: bara2
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Black out

                       

                  Spravny paranoik ma doma v trezoru zlate nugety a dalsi penize investovane v zemedelskych pozemcich.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.09.2012
                  Autor: lucierut
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Zlaté nugety se docela špatně žvejkaj... A navíc se to pak blbě žďárá ze zubů...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.09.2012
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      Proto mas jeste ty zemedelske pozemky prece.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.09.2012
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Hlína se chroupe o něco lépe, to máš pravdu...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.09.2012
                        Autor: hekynen
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Black out

                               

                          Koukam, ze tobe je strategicke mysleni na reseni problemu celosvetove krize cizi. :-) Jeste jsem zapomnela, ze v tom trezoru je taky nejaka pistole a puska u tech nugetu.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.09.2012
                          Autor: lucierut
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            ...a dvě učebnice: Čínsky snadno a rychle za tři neděle a Arabsky snadno a rychle za tři neděle... ;-))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.09.2012
                            Autor: hekynen
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            Když tam bude kvér, tak zlato ani pozemky nejsou již třeba... ;-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.09.2012
                            Autor: hekynen
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Pozemku mám že bych uživil krávu, ale než bych jí pořídil a vykrmil, asi bysme chcípli hlady.

                    Táta byl ještě z války vycvičenej, musíš mít takovej pozemek, abys uživil rodinu. Jenže já tam mám trávu, madam různé okrasné keře a rodina se živí u Alberta.

                    Ale v jedné věci měl pravdu, a nemusí jít o válku. Dům musí mít komín. Lhostejno jestli ho používáš nebo ne, postav komín, říkal.
                    Když jsem před lety stavěl byla totiž taková móda komíny nestavět, plynovému kotli stačí odvětrávání.

                    Když zatápím v krbových kamnech, vždycky si na tátu vzpomenu. Dřeva kolem habaděj, a když není úplná zima, krbový kamna v obejváku vytopí celý barák a skoro zadarmo a navíc je z toho tak nějak domáčtější a příjemnější teplo než z radiátoru.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.09.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      Máš recht. Já jsem pro sichr postavila komíny čtyři :))
                      Tři teď sloužej na větrání a na čtvrtým jsou krbovky, který vytopí celej kvartýr, když se pootvíraj dveře, je umístěný pěkně uprostřed bytu, nepotřebuje to žádnej pohon...
                      Na každej z těch zbývajících tří komínů se dá ihned napojit kamna, jeden je z koupelny, na klasický koupelnový válec, až nějakej pěknej uvidím, postavím ho tam, pár klackama z lesa ohřeju plnou vanu a vytopím koupelnu aj s přilehlou ložnicí :))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.09.2012
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.09.2012
                      Autor: ViktorA
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Tam píšou o kotlích, ne o kamnech. Až bude ouvej, tak bude dobrej každej bubínek :))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.09.2012
                        Autor: bara2
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Vše stojí na prachách.
                        Když jsem stavěl, plyn u nás nebyl, vytápění elektřinou mi chvála Bohu nepovolili kvůli kapacitě vedení, tak jsem zahrabal na zahradě bombu na propan-butan. Leze to do peněz, a to tak, že je levnější nakoupit plnej vozík dřevěných briket a topit krbovkama, když to jde.
                        A to mám zaizolováno super.
                        Dřevem se dá v krbovkách topit taky, jen je potřeba dost často přikládat a taky nadělá víc popela. Snažím se nedělat víc smradu než je nezbytně nutné, ale mohu si to dovolit.

                        Plyn do obce zavedli asi před osmi lety, ale zdá se, že ho moc lidé nevyužívají a topí se v klasických kotlích a čím se dá. Když začne mrznout, je na návsi takovej ten puch jako byl v Ostravě, když ještě v centru byla koksovna.

                        Lámat to nějakým nařízením asi nepůjde, ti lidé si žádné nové kotle kupovat nebudou a budou topit čím se dá, když prostě na nic jinýho mít nebudou a bude to v zimě smrdět furt a ouřadové, když budou dělat zle, mohou dostat tak vídlema do zadku protože lidi jsou už fakt fest nakrknutý.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.09.2012
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Black out

                               

                          Vetsina lidi na ekologictejsi topeni ma, jen je to ovzdusi zrovna nesere, protoze zdravotni efekt neni okamzity, radsi si koupi dovolenou u more a novy mobil. A je jim jedno, ze jejich sousedi si kvuli tomu nemuzou otevrit okno.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.09.2012
                          Autor: lucierut
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Black out

                                 

                            Tož teda nevim, přes dvacet let topim s JEDem za humny akumulačkama, přišlo mi to tenkrát takový čistý... Dnes už to fakt leze do peněz, takže přes víkend, když nikam nejedu, topím v krbu, tato kombinace mi přijde cenově dobře i když to dřevo kupuju naštípaný a nařezaný na polínka na paletě.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.09.2012
                            Autor: bara2
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              Ja nemam nic proti topeni drevem, mam neco proti tomu, kdyz si soused priveze furu starych okennich ramu a topi lakovanym drevem. Ja topim kombinaci akumulacek a koksu, protoze je koks lokalne ekologictejsi nez uhli a mam na nej kamna, a to vyjde oboje zhruba nastejno, ale samozrejme taky zalezi na tom, jaky mas tarif na elektrinu.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.09.2012
                              Autor: lucierut
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                No, to věz, že ten nejepší, co jsou ochotni dát :))
                                Akorát ty poplatky za OZE, KVET a DZ to trochu prodražujou :/
                                Jsem začínala na 14 halířách za nízkej tarif, dnes je to 1,70 bez DPH, s DPH přes dvě koruny! A to za proud, kterej se víceméně vyrobit musí (atomovku na 5 hodin neodstavíš) a není pro něj žádný využití.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.09.2012
                                Autor: bara2
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  Na druhou stranu na ty akumulačky nedám dopustit. Jsou to lokání topidla, a když se něco rozbije, netopí jen jedny (spíš topí, ale jen na dvě fáze málo) a ostatní jedou. Za třiadvacet let provozu mě jejich údržba stála možná tři tisíce (výměna topné tyče, oprava ventilátoru). Když bych dělala topení s radiátorama na pyn, dala bych za ty leta do údržby asi víc, než jsem protopila v rozdílu cen elektriky a plynu. A kdyby mi klekl kotel, tak netopím nikde, dokud ho neopravím. Dnes už cenovej rozdíl mezi plynem a akuelektrikou není skoro žádnej, ty cihle vydrží ještě dalších sto let, se na tom nemá co pohnojit, a nová topná tyč mě vyjde určitě levnějc jak novej kotel. Kotel padesát let určitě nevydrží. Nemluvě o tekoucích či zamrzlejch radiátorech a podobnejch radovánkách s topením přes kotel.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.09.2012
                                  Autor: bara2
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Proti mrazu je fridex.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: Murphy
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Kotel za 50 tisíc mi odešel po 7 letech. Udržovanej, pravidelně ročně revidovanej odborníkem.
                                    Odborník mě doporučil a nainstsloval novej kotel, za 65 tisíc. Slíbil jsem mu, že ho proklám vidlema jestli mi nevydrží 12 let.

                                    Dělají to snad z hliníku - směsi hlíny a nějakého kovu :-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      Pořiď si akumulačky. Dnes už s příkonem většinou cvyky nedělaj a za cenu těch dvou kotlů bys měl aspoň osmery nové, jetý (rozdíl mezi novejma a jetejma žádnej, pokud není poškrábanej venkovní obal) koupíš za hubičku. Dráty do zdi a pár jističů jsem zvládla natáhnout i já, zanedbatelná položka, akorát tři litry za revizi (1x na furt) a mám vystaráno. Akorát už mi stárne údržbář, kterej mi ty kamna ještě pod Strojsmaltem zapojoval a dnes jako soukromník do tří dnů přijede opravit, tak už se ho budu muset zeptat, koho po něm. Tak mi napadlo, že už šel do důchodu, byl tu naposled před třemi lety a nějak o tom mluvil...

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 01.09.2012
                                      Autor: bara2
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Už ne. Mám novej kotel, pb-bombu zakopanou na zahradě co taky stála 60, teď už nemám na výběr.

                                        Až si budu chystat vejminek, tedy přestavovat tátovu chatu, budu zvažovat tepelné čerpadlo, solar plus akumulační nádrž ( ne cihly).

                                        Ale Soňa zvažuje spíš objekt v Olivě (Valencia). Tam nám na zimu stačí 50l bomba propan-butanu :-) Ale na to je ještě 10 let čas.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            Zaslechl jsem něco o tkzv. "České briketě". Do petlahví se nacpe směs vyjetýho motorovýho oleje s pilinama a prej je to docela slušně výhřevný.
                            Pravda ale je, že když kolikrát jedu v zimě po některé z okolních vesnic, tak si řikám, že v Praze v sousedství Evropské zase až tak špatnej vzduch nemáme.....

                            [ Zpět ]
                            Datum: 03.09.2012
                            Autor: Zakarr
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              Myslím si, že si někteří v okolí práci s přípravou "české brikety" nedávají a fajrují rovnou petkama a prohazují to nějakým dalším svinstvem.

                              Když se ze sousední chaty valí žlutozelený dým, ze smrkových šišek to asi nebude.

                              Jo šišky, to je taky palivo, chodili jsme s bráchou na ně vždycky přes louku s báglama do lesa. Před pěti lety restituent nechal les vykácet a ještě to měl posichrovaný nějakým lejstrem od dendrologa že kůrovec, nebo co. Nutno přiznat, že vový les byl vysazen okamžitě, ale na šišky tam nebudou chodit ani moji vnuci, to spíše až to další pokolení.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 03.09.2012
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Jdi nikdy neviděl žlutozelené šišky? :)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 03.09.2012
                                Autor: hekynen
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Nebudou šišky, za chvílu ale budou tyčky k plotu :)) To je vzácná komodita, takový tyčky k plotu.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 03.09.2012
                                Autor: bara2
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  jj, tyčky se k plotu obvykle házejí... To u vás budou nějaké slavnosti? :)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 03.09.2012
                                  Autor: hekynen
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Je vidět, že o tyčkách na plot houby víš :))
                                    Tam nahoře na Vysočině nesmíš mít na samotách jinej plot,než kasickej tyčkovej (CHKO Žďárské vrchy). Není to sranda a pečlivě si všichni hlídaj, kde se dělá první prořezávka (tak kolem 8. až 10. roku), bo to je jedinej zdroj pořádnejch tyček k plotu :)) Při druhé prořezávce se zas berou rahna na ploty, ty vydržej míň, ale zas jich toik netřeba. Tyčky se daj nastavovat ze starejch a otočí se s nima aj tři kola :))

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 03.09.2012
                                    Autor: bara2
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      U nás se tomu říkalo "plaňky" ;-) (rahna byly ty vodorovné, na které se plaňky přitloukaly); co já se jich za mlada u babičky natahal...

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 03.09.2012
                                      Autor: hekynen
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Tož pak máš vědět, že se ty "plaňky" blbě sháněj a ne všude jsou. U nás se tomu říkalo "tyčky k plotu", a když sem tam onehdá byla, byly by potřeba jak sůl :))

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.09.2012
                                        Autor: bara2
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        A takys to musel odkorňovat? Rahna šly pořízem, ale ty tyčky jsme opižlávali nožem, to byla práca nekonečná...

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.09.2012
                                        Autor: bara2
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          A věříš, že už si to nepamatuju? Přeci jenom je to 1/4 století... Možná jsme ty plaňky neodkorňovaly vůbec. Fakt nevím.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      Tady se nejčastěji plotí betonovými tvárnicemi, prostě zeď.
                                      Plaňkovej plot asi taky mám, ale neviděl jsem ho už dlouho, zarostl do živého plotu.

                                      To jsme udělali ze všeho nejdřív, když jsme pořídili před 18 lety parcelu. Založili jsme po obvodě živej plot. Nemusí se natírat, je to neprůhledný a prostupnost podobná každému jinému plotu.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 03.09.2012
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Tady mám svou stranu z prken. Naproti byly plaňky, ale starý pán pak umřel a mladej tam natáhl pletivo, tož sázím křoví :)) Dřív křoví nešlo, kůň všechno sežratelný ožral a jedovatý sem si tam netroufla dát. Na tu svou stranu dám zase prkna(rahna už jsou shnilý, za těch dvacet let), nepotřebuju se dohadovat se dvouma sousedama, jestli dostatečně často (2x ročně) ořezávám křoví, co proleze plotem. Možná kus postavím zeď s cihel, bílá s červenou stříškou a k tomu naskládané dřevo by se mi líbila, ale on pyskuje už aji na ty prkna...jako kdyby se mu líbilo, že bych mu čuměla drátěným plotem na bazén. A nebo se chce on čumět na můj "palouk" s ohništěm? Ať si trhne nohou, bude to plný :))

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.09.2012
                                        Autor: bara2
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Postav mu tam model berlínské zdi v měřítku 1:1, ať si dědek užije... ;-))

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Tož ten s bazénem za prknama je mladší jak já :))
                                          Na začátku tu byi z jedný strany kráíci a slepice, z druhé slepice a krůty a mezi tím se špacíroval můj skvost. Z každý strany dostával mrkev, kedlubny a jiný mlsy, to byla pohoda. Staří už tu nejsou, mladej z jedný strany má bazén místo slepic, na to přes mý prkna naštěstí není vidět. A ten druhej nemá moc času, takže spíš metrová lebeda za rezatým drátěným pletivem... design nic moc, zlatá králičárna a slepice za plaňkama, zeleninová zahrádka a občas kvítko, to byla idylka :)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: bara2
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Tak s koněm to bude problém, to netuším co mu udělá šoufl.
                                          Nestříhavej plot je z thuje var. Brabant. Ta roste poměrně rychle, jen j je potřeba jí udělat pořádnou rejhu aby mohla kořenit v kvalitní zemině a hodně zalejvat, ze začátku. Z hajzlíků 60 cm mám po pěti letech třímetrovej neprůhlednej plot.

                                          Bacha, jiné variety thuje nerostou tak rychle.
                                          U vás na jihu by to mělo letět. Jo, taky ty mrchy fest krmím kompostem, chemie na zahradu ani na louku nesmí.

                                          Ze zdí je problém, vlastně skoro s každým jiným než živým plotem. Potřebuješ stavební povolení, nebo snad ohlášení stavby a to ti soused může napadnout. Na živej plot nemá. Ten můj taky brblal, že mu větve polezou na pozemek ale už si zvyknul.

                                          Lepší koukat do živého zeleného než do Hekyho Berlína.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Kůň už tady pět let není. Sázím listnatý, bo jehličnany jsou smrt pro ovocné stromy. Ne, že bych tu krom jedné lípy nějaký stromy měla, ale okolo je ještě sem tam nějaká jabloň vidět a třeba i na ovocný stromy jednou zas dojde. V přední části stálezelené křoví (krušpánky, hlohyně, mahon), tam dál opadavé - šeřík, zlatice, tavolník, jasmín, tamaryšek, líska, nějakej javor se tam vytáhl do čtyř metrů, jeřabina už má taky dva metry ... prostě co tam donesou veverky a co kde ulomím a je ochotno to zakořenit :)) A v křoví pod lípou mi rostou čtyři stříbrný smrčky z veverčích šišek a přemejšlím, kam je vyexpedovat, už maj skoro půl metru :))

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: bara2
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Kdybys je chtěla zahubit, přijedu si pro ně s kárkou. Já mám na louce místa dost.

                                          Taky mi někdo říkal, že ta thuje není tady doma, a že to nedělá dobře ostatním rostlinkám a proto že mám rybíz naprd. Soňa řekla: "ale prd" ale rybíz posunula dál od těch thují a už rodí.

                                          Jsou věci, kterí nikdy nepochopíme, a když pochopíme, tak pozdě.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.09.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Máme vedle chaty dvě ohromný Černý borovice. To jsou šišky velký jako pěst. Když jsme měli petry, tak jsme s nima topili, ty se daly nacpat až po okraj a vydrželo to jakou dobu. Ale starý kamna dosloužily a v těch novejch šišky shořej tak rychle, že bych nestačil přikládat. Tak s šiškama topí soused. A že když zafouká, tak jich je kopa.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 04.09.2012
                                Autor: Zakarr
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Black out

                               

                          Bych tam briketu nehodila. Dřevo musí bejt aspoň dva roky suché a tvrdé (dub, buk). Mě to vydrží hořet na tvrdé suché dřevo 8 hodin, pak na zbylejch pár uhlíků dám nový polena a zas to 8 hodin vydrží. Takhle se dá jet tři dny, pak už se musí popel vybrat. Po vybrání popela se musí párkrát přiložit tak po dvou hodinách, než se tam udělá správnej základ, pak už zas stačí naložit večer a do rána to nevyhasne.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.09.2012
                          Autor: bara2
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Black out

                                 

                            Já mám jen vrbu a olši, taky vyschlé, to hoří jak papír. Ty dřevěný brikety fungujou a je s nima míň práce. Je to drahé ale levnější než propan-butan.

                            Tvrdé dřevo bych musel kupovat, řezat, skládat a tak raději když je nějaká akce nahybnu vozejk těma briketama.

                            Dříví co si u nás nadělám sám stojí za prd.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.09.2012
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              Já to kupuju na paletách, furt se to i tak vyplatí a jeden den holt skládám dřevo pod přístřešek. Na jaře a teď na podzim je mi líto pálit draze zaplacený dřevo srovnatelný výhřevností s dobrým uhlím (stejně by tu bylo moc horko), tak sbírám popadaný větve kolem cest (tady rostoy buky a duby), si udělám vejlet s pilkou, nachystám hromádky u cesty a mám důvod sednout na kolo a jet pro to, na nosič těch deset klacků po 70 centimetrech přivážu :))

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.09.2012
                              Autor: bara2
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Az se zima zepta, co jsem delala v lete...muzu leda rict, ze se flakala. :-( Nastesti pouzivam drevo jen na podpal, takze ho nepotrebuji moc a nejake klady mam z lesa dotazene jeste od lonska (jasanu naproti spadla tlusta sucha vetev). A mela bych si nechat udelat tu formalni revizi komina, kde dam petikilo jen za stempl, protoze mi kominik na komin odmitl lizt.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.09.2012
                                Autor: lucierut
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  Tak na tuhle buzeraci jim kašlu stejně jako na sčítání lidu nebo povinnou evidenci studní.

                                  Kominíci zalobbovali protože neměli do čeho píchnout, možná ale jsou v tom nevinně a je za tím jen banda grázlů co prodává "razítko".

                                  Jsem zvědavej,kdy prolobbují za tisícikorunový poplatek předkládat každoročně IT komisaři každý jeden počítač co máš doma, aby vystavil certifikát, že na něm neprovozuješ ilegální software.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.09.2012
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Dokud se nic nedeje, stempl nepotrebujes, pokud bys vyhorel, muzes dostat pekne mastnou pokutu a nic od pojistovny.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: lucierut
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      To máš pravdu, ale já topím propan-buten v souladu s kolaudačním rozhodnutím. Kamnama jen přitápím :-)

                                      Deset tisíc pokuty slibovali i za nevyplnění sčítacího archu, tak se hodně lidí posrala a umožnila vyhodit neuvěřitelné množství našich peněz do luftu. Neposralo se jich ale dost na to, aby si troufli někoho popotahovat.

                                      Tohle jsou jen maličkosti, Lucie, ale pokud existuje obrana pasivitou, využil bych jí. Jinak s náma bude kdejakej hejhula zase cvičit jak za Husáka.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 01.09.2012
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Tohle je podle me jiny pripad nez scitani. Ostatne ja bojkotovala zatim obe scitani, ktera se ze me snazila vytahnout nejake udaje. U druheho me obzvlaste nastvaly ty nesmyslne reklamy na tema, k cemu vsemu ze se ty udaje hodi.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: lucierut
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Právě, že je to stejný případ, ale tak nějak chytřeji podaný. Zdá se být logické, že každoroční revizí komínu kze něčemu předejít.

                                          Nikoliv. Kominík nemá možnost zjistit jestli někde. ( ve starém komínu) neodpadla omítka, revizí nezjistí vlastně vůbec nic. Proto Ti to každý napíše od stolu.

                                          Je to jen tunel na prachy, ovšem lépe vyargumentovaný nez sčítání lidu nebo studní.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 01.09.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Black out

                                               

                                          Ne, je to jen zmirneni zakona. Uz nemusis kazdeho pul roku, ale jen jednou rocne. Jen se ted o tom mluvi.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.09.2012
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  Dřevo kupuju v dubnu (to je nejlevnější), kdy vidím, kolik ho za zimu ubylo, první zimu pak nechávám ještě schnout a topím až tu další. Mám stříšku podél zdi na deset kubíků a to mi na dvě zimy na přitápění stačí. Kdybych měla najet jenom na dřevo, musela bych ještě udělat druhej přístřešek na deset kubíků, aby to mohlo jednu zimu schnout. Stejně o tom uvažuju, že postavím, pomalu je potřeba opravit plot, tak můžu místo čtyřiceti metrů dřevěnýho plotu postavit čtyřicet metrů stříšky na jeden řádek polínek. Do výšky metru padesáti by to vyšlo na 40 x 1,5 x 0,3 = 18 kubíků :))

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.09.2012
                                  Autor: bara2
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Jsi šikulka, já jsem víc lenoch.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Právě v létě a napodzim topím tím odpadem co nařežu kolem potoka, ale já mám motorovou pilu a když nadělám dříví zapřáhnu vozejk a dojedu na louku SUVéčkem, táta by řek: "línej jak vandrák v červenci".

                                Dělat dříví je taková sysifofská práce, nadřeš se a nic není vidět. To raději přemísťuji zeminu a stavím rybníky. A taky kosím louku. Sice to taky vyroste ale je to vidět. V pondělí nastupuju na druhé kosení, letos poslední.

                                Ranní rozcvička s kosou.
                                Mám to rád, asi vo to něco napíšu :-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.09.2012
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Black out

                                       

                                  Tož dřevo pěkně vyskládaný u zdi je taky vidět :) Mě to aji baví řezat (normální ruční pilou), na štípání tvrdýho dřeva už nemám, tak jen ty tenký klacky, co se daj pálit jak jsou... Tohle sem si navozila zjara na kole, ale to je čerstvý, bo v zimě káceli buky a zůstalo tam plno haluzí naházenejch do potoka, to budu pálit až na jaře.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 01.09.2012
                                  Autor: bara2
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Black out

                                         

                                    Prostě šikulka.Super!
                                    Ať se chytí za frňák zelení aktivisté z pražských kaváren!

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.09.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Black out

                                           

                                      No, nejhorší je, že mám při tom svážení blbej pocit. Já bych jim klidně dala tisícovku (víc jak kubík takhe za rok stejně neodvozím), ale jaksi to nejde domluvit. Soukromej majitel lesa se s tebou nebaví vůbec, státní lesy takovej kšeft neberou. Snad se u lesů dá koupit určitej kus lesa na vyčištění, ale to pro mě taky nic není, motorovku nemám a ani bych s ňou nedělala, a náladu,chuť ani čas se někde měsíc dřít, abych to tam vyklidila taky ne. Mi jde o sběr sem tam nějaký spadlý větve. Ale prej je to snad legální, takhle paběrkovat. Aspoň za Marie Terezie bylo. Když jsem byla malá, tak nám tatínek říkal, že snad do osmi centimetrů průměru můžem z lesa nosit.
                                      Já to beru jako příležitost bejt venku, důvod, proč si vyjet na kole a jako bonus si zapálím krbu. Zjara či na podzim, když je zima na nějaký delší výlety, je takový řezání haluzí v lese prima strávenej čas.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 01.09.2012
                                      Autor: bara2
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Vaše povídání o dřevě se hezky čte. My máme jedna krbová kamna (beskydy4) na celý dům. Zhruba jednou za tři roky po novém roce objednám kamión dubových kmenů, cca 50 kubíků, nařežu to motorovkou(stihl), mě to hrozně baví, štípu to kalačem, nejlepší je, když hodně mrzne, dobře se to vozí z ulice na zahradu, prže kolečko dobře jede, neboří se, venku se stejně nic jiného dělat nedá, pak "voním" směsí výfkových plynů z pily a dřevem (a potem). Jasně lokalizovaný zdroj tepla v domě má tu výhodu, že se členové rodiny nakonec vždy sejdou na jednom místě.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 01.09.2012
                                        Autor: 0iIi0
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Black out

                                             

                                        Ten sběr platí stále.Jenom průměr je 7 cm.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.09.2012
                                        Autor: 62jarda
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Jinak k těm investicím, máme u nás v osvěžovně takovou sestavičku pomalu jak z Rozmarného léta, a náš abbé - doktor theologie - obchoduje s investičními diamanty.

                    Tvrdí, že je to zdaleka nejspolehlivější investice při které ohromné množství peněz zabírá velmi malé místa a "snadno se s tím prchá".

                    U nás abé ale nepochodil, plukovník říká, že nejlepší je uložit prachy do slivovice, protože cena alkoholu roste v průběhu času zdaleka nejvíc, a že i za války je chlast dobrý platidlo, a že když bude nejhůř, alespoň to můžeš vychrupnout a zemřít veselé mysli.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.09.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Black out

             

        Na televizi se můžeš klidně dívat i při svíčkách:o)

        [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2012
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Black out

               

          Stejně jako brouzdat na Internetu. I přes wifi! Mám odzkoušeno, že wifi funguje dokonce i za tmy...

          [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2012
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Black out

                 

            Po tmě funguje i 3G, tak žýdnej poplach :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Jo také v takovém baráku bez proudu žiju a je to super.Už bych proud nechtěla zavést ani za nic.Jen mi trochu schází pevná linka.Satelitní internet je fakt dost drahej.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.09.2012
      Autor: klika
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        Jak satelitní internet? Nemáš tam mobilní síť?

        [ Zpět ]
        Datum: 02.09.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Black out

               

          Mobilní internet trochu funguje,ale nedosahuje sem 3G síť takže je to šíleně pomalé.Takže přijímám internet prostě přes satelit(Skylink).

          [ Zpět ]
          Datum: 02.09.2012
          Autor: klika
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Black out

                 

            Koukám na to, je to rachot, ale to potřebuje taky nějakou šťávu, jedeš na solarní sotrovní systém?

            [ Zpět ]
            Datum: 03.09.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Black out

                   

              No modem bere asi 20w,routr 10w a noťas 15w.Na to stačí malej solární panel.Máme ještě malou větrnou elektrárnu,ale ta dává spíše na podzim .Určitě bychom si s větrnou a panely vystačili,ale vzhledem k tomu že se mám doma šicí dílnu tak musím používat elektrocentrálu a zároveň dobíjíme baterie.Lednici máme na pb.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2012
              Autor: klika
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Black out

                     

                To se dá.
                Jak pereš? Na centrálu, a jak to máš s vodou, ty čerpadla jsou taky poměrně žravý, všechno co má motorek žere dost.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Black out

                       

                  V automatce neperu.Mám výřivku,To tedy musím používat 1 kw centrálu.No a čerpadlo nepotřebujeme,jelikož máme pramen vzdálený od domu 2 km a potrubím je to samospádem vedeno až do domu.Takže voda domem neustále protéká.No a elektrokola většinou dobíjejí panely. Je to prostě prýma pocit být takto nezávislá.A dřeva na topení máme kolem v lese také spoustu jelikož jsme na něj široko daleko jediní.Prostě Black out se u nás nekoná.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.09.2012
                  Autor: klika
                  Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Jsi úžasná holka do nepohody.
                    Neměnil bych to co mám za nic na světě, ale tiše závidím.
                    Vím, že žádná z těch lodí o kterých všichni sníme, pro nás neplula přes oceán, jak krásně vysvětlil Pavel Dobeš.

                    Přesto potěší, že existují lidé, co stále napínají plachty.

                    Ať Vám to vydrží tisíc let a ještě přestupný rok k tomu.
                    Black out se nebude konat!

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Black out

                         

                    Ty jsi hodně nezávislý člověk! To se mi líbí. Až takhle daleko jsem zatím nedošel. Fakt dobrý!

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2012
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      Díky pánové,ale když se chce jde všechno.Jinak pokud pojedete někdy na sever do Lužickejch či do Českého Švýcarska tak vás ráda uvidím.Můžete si u nás udělat základnu.Blíže na www.kalhoty-krizovybuk.cz.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2012
                      Autor: klika
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Black out

         

    Tak jsem malinko googlil:
    tady je takovej souhrn (aůle je to staré):

    http://fyzmatik.pise.cz/21251-co-je-to-blackout...

    Letos byl snad největší blackout v Indii.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.09.2012
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Hezky to popisuje Hailey v Pretizeni. Ale jestli si pamatuju, tak po vzniku ostrovniho systemu museli shodit vyrobu ne blocich tepelek, tak ty pak znovu nabihaly snad den nebo dva. To by mne zajimalo, jestli je to uz dnes vymysleno nejak lepe.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2012
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Ad absurdum to vyhnal Neff ve Tmě, tam nechal zmizet všechnu elektřinu, komplet... On předpokládal zhroucení společnosti... Ale co my víme... První roky by byly kruté...

      [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2012
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        Neni to obslehnute Ocelove Mesto?

        [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2012
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Black out

               

          Nééé, tyhle knížky začal dělat až v posledních letech ve spolupráci s Albatrosem, ale předtím měl dost dobrých svých :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2012
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Black out

                 

            Asi si nerozumime, prijde mi, ze cerpal inspiraci v Ocelovem meste. A to bylo napsane uz pekne davno pred jeho narozenim... 8-)

            [ Zpět ]
            Datum: 02.09.2012
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Black out

                   

              Možný to sice je, ale já tam moc spojitost nevidím :-)
              Prostě zmizí elektřina a nikdo neví proč a pak popisuje co se děje... Je pravda, že sem ocelový město nečetl, ale Neff určitě :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 02.09.2012
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Black out

                     

                O, tak mozna ne. 8-)
                Tam zmizi elektrina tusim po preletu meteoru nebo komety. Taky uz to bude tak 20 let, co jsem to cetl...

                [ Zpět ]
                Datum: 02.09.2012
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Black out

                       

                  Mne pred chvili zachvatil takovej lokalni malinkej blokautek notas. Chci ho zapnout, ale on zapnutej, displej cernej. Badam laicky, zadna reakce. Odpojim zdroj - vypinac i kontrolka svitej furt. Vyndam a vratim baterku, vsechno zhasne do normalu, pripojim ke zdroji, zapnu vypinacem a vida, strojek skocil do bilych pismen na cernym pozadi (prej bios?), za chvili do pismen na modrym pozadi, chvili testoval a rozchodil se. To budou ty proudy z paralelnich svetu, nevidim to jinak.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.09.2012
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Black out

                       

                  Nic takového v Ocelovým městě není.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.09.2012
                  Autor: petrp
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Tak co jim na zaver knihy vezme tu energii? Jak rikam, je to 20 let, tak to mam mozna trocu popletene.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2012
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      Tam jim nikdo energii nevezme. Ocelové město skončí tím, že majitel Ocelového města, Schultze, zemře ve své pracovně tak, že mu za rupne tam umístěný vzorek granátu plněného CO2. Takže Francouzské město již není ohroženo a navíc majitel Francouzského města Sarrasin? může Ocelové město převzít a zajistit tak trvalou prosperitu a mír.

                      To je stejně dobré, jak je Verne nacionalistický. Dobře to ukazují Dva roky prázdnin a Ocelové město. Ve Dvou letech jsou ti nejlepší Francouzi, dobří jsou Američani a ti, kdo jsou zdrojem nesvárů jsou Angličani. V Ocelovém městě je potřeba ultrazáporák, tak je to Němec.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2012
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Dost jsem přemýšlel, ale viděl jsem jen film, několikrát a tam nic takovýho nebylo... Bůhví, co četl :-D

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2012
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        http://cs.wikipedia.org/wiki/Ocelov%C3%A9_m%C4...
                        :)

                        Jj, Verne. Já bych to snad dokázal číst i dneska zase znova. Měl jsem ty knížky moc rád, a ty původní ilustrace taky.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2012
                        Autor: mira.l
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Black out

                               

                          Musím říct, že já si pár stránek z některých verneovek přečtu rád i dneska.
                          Pořád se chystám si koupit některé z těch Neffem převyprávěných, abych měl srovnání, ale nějak se k tomu nemohu odhodlat.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 02.09.2012
                          Autor: petrp
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            Neff to převyprávěl? Tak to nevím, toho bych se snad i trochu bál... Já je měl rád, tak jak vycházely v tý edici ... Podivuhodné cesty se to jmenovalo?
                            Vždycky mě fascinovalo, do jakých detailů on měl všechno vymyšlený a popsaný, ten člověk se měl narodit o pár desítek let pozdějc, to by se pak asi teprve rozjel:).

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2012
                            Autor: mira.l
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Black out

                                   

                              Jo, nejeden Verneuv román. Zadej si Verne Neff a uvidíš.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.09.2012
                              Autor: petrp
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Black out

                                     

                                Já si asi radši uchovám ty původní verze.
                                :)
                                Nějak si neumím představit ani ty ilustrace Z. Buriana, i když proti němu nic nemám, dělal nádherný obrázky, ale tohle mám přeci jenom spojený s těma původníma perokresbama nebo rytinama, či co to vlastně bylo:).

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.09.2012
                                Autor: mira.l
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Black out

                                 

                            Jenom taková perlička, místní město Motala byla prý rodištěm ponorky Nautilu, je to vnitrozemské město a fakt bych chtěl vidět, jak by ji dostali na moře :-) Ale technické muzeum tam mají pěkné :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2012
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Black out

                         

                    Tak co to bylo? Honba za meteoritem? 8-(

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2012
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      To jsem nečetl.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2012
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Black out

                           

                      http://cs.wikipedia.org/wiki/Honba_za_meteorem

                      Tam se taky o vypnutí elektriky nějak nepíše:).
                      I když tohle jsem taky nečet.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2012
                      Autor: mira.l
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Black out

                             

                        Takl nevim. Asi mi to zustane utajeno, jestli to nekdo ovsem neda z hlavy...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2012
                        Autor: Murphy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Neff, Tma

                     

                jinak Tma byla vydana nejdriv jako povidka v Ikarii. Krasna, hutna, mirna pohadkova.. v devadesatych letech. Jako roman ma jeste jednu "coververzi" bohuzel si nevzpomenu autora, je to dohledatelne na webu.

                [ Zpět ]
                Datum: 02.09.2012
                Autor: cibi
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Black out

         

    V sobotu nas postih blackout trikrat, pri tretim vypadku jsem to zabalil a nasadil spanek. Zajimavy, ze jenom nasi mestskou cast, zbytek mesta svitil jak o zivot.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.09.2012
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Black out

           

      Onehdá nás v práci taky vypnuli. Kouknul jsem z okna - a auta, co kolem frčela, taky normálně svítila...

      [ Zpět ]
      Datum: 10.09.2012
      Autor: ronda
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Black out

             

        Nojo, to je ta preference IAD. Jedni si sobecky svítěj a na druhý pak světlo nezbyde.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.09.2012
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

131 cyklistů (12 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024