Dálková cyklotrasa podél Labe u nás zdaleka nedosahuje popularity, jakou má v sousedním Německu. Nejednotné značení, různá kvalita povrchu a nedostatečné mapové podklady se podepsaly na tom, že většina německých turistů dojede maximálně do Děčína nebo Ústí, kde otáčejí řídítka svých kol zpátky na sever do Německa. Češi zase, pokud jde o dálkové trasy, raději vyrazí na jih k Dunaji do Rakouska. Podpořit zájem Čechů o Labskou cyklotrasu, to je cíl nového cykloturistického atlasu, který vyšel koncem loňského roku.
Měřítko by nevadilo, kdyby v mapě byla kilometráž, ovšem to z ukázek není vidět, zda-li tam je. Jinak myšlenka, aby bylo na mapě i okolí je dobrá. Jakkoliv mám v oblibě cykloprůvodce od nakladatelství Esterbauer, postupně si k nim dokupuji i normální mapy, protože v průvodci je tak 5 km vlevo, vpravo od cyklotrasy a zbytek je Terra Incognita.
Snad fotka "Dětem se u Labe líbí" není součástí atlasu. Byla by to klamavá reklama, snímek je pořízen v Bad Schandau. :))
Copak, že tam dali speciální mapku průjezdu Kuksem?
Je to tam nějak extrémně náročné na orientaci?
Kuksem jsem po labský projížděl víckrát a nepřišlo mne to nějak náročný, ale plno "lamiček" by se asi klidně vydalo po místních schodech, možná proto to tam dali :). Jediný místo kde mne na labský přišlo značení jako nedostatečný je ve Vrchlabí, tam nebyl nikdo kdo by mne poradil kde začíná a značku jsem nepotkal (měl jsem jen automapu) a u Lesa Království, kde před přehradou značka končila a dál nic :). A je tam víc směrů kudy se vydat. Ale člověk má snad hlavu a alespoň tu automapu aby se vymotal...
Loni v lete bych ji ocenil. Trochu jsme tam bloudili :-(. Jeli jsme z Verchlabi. Od Krizove cesty podel koleji k zamku a na vlak to bylo trochu neprehledne.
Koleje vedou k zámku, tak se tam snad bloudit nedá.
Proč jste jeli vrchem? Podél kolejí ani pořádná cesta není.
Jeli jsme podel koleji, kde je ta krizova cesta (moderni piskovcove sochy), pak jsme projeli pod kolejema do vesnice a odamtud jsme smerem do Kuksu trochu bloudili. Fakt je, ze jsme nemeli zadnou mapu. :-(. I k te krizove ceste ze Zirece jsme se netrefili napoprve. Jinak, z Vrchlabi pres Tremesnou a Dvur Kralove to bylo v pohode. Z Kuksu jsme se vraceli vlakem do Vrchlabi, kde jsme meli auto.
Aha, tedy jste nejeli podle kolejí. Jen jste jeli od soch tím viaduktem (tunelem) pod kolejemi.
Pak jste jeli do Stanovic a tam už se nedá moc bloudit. Tam se dá jet buď rovně po silnici do Kuksu, nebo podle Labe po cyklostezce tamtéž.
Teoreticky se dá za mostem odbočit vlevo a jet přes Rýcholku do Choustníkova Hradiště.
A odtamtud zase do Kuksu.
Od odbočky na Stanovice začíná silnice k železničnímu přejezdu stoupat a je tam pravá zatáčka.
V šedesátých letech tam jelo pohřební auto, které vezlo nebožtíka do Pardubic na kremaci.
To auto byl buick, původně sanita po americké armádě, měl sto koní. Šofér spěchal, pod kopcem to trochu přišlápnul. Jak vymetl zatáčku a ještě do kopce, uvolnila se vzadu rakev, dveře se otevřely a rakev vyletěla ven.
Nezbylo než posbírat prkýnka z rakve, přihodit volně loženého nebožtíka a jet zpátky pro novou rakev.
To mne připomíná jednu historku co jsem kdysi četl: chlapovi umřela manželka, rakev byla vzadu v pohřebáku a pozůstalý manžel seděl vepředu na místě spolujezdce. Pohřebák naboural, rakev s manželkou vyjela dopředu a rozkřusla pozůstalému muži hlavu. Ten to nepřežil. Být v rakvi tchýně tak je to černější humor :-)