Na Milanu Caisovi, zpěvákovi a bubeníkovi skupiny Tata Bojs, byla znát únava z právě skončeného turné. Během hodiny jsem se dozvěděla, že nejen hraje a zpívá, maluje a tvoří, ale stará se o rodinu, doma na pražském Veleslavíně občas vytáhne kolo, sbírá na ulicích lahve, oblíbil si Olomouc a má rád jednu francouzskou komedii.
Hurrá tak já jsem andrenalinový jezdec :)
Konečně někdo kdo ocenil moji pověstnou plachost a dopravní předpřiposranost a pozvedl mě mezi jen takové bláznivé adrenalýny...
Jinak pěkný rozhovor, ale podle mě když má někdo naježděný centrum na motorce tak o cyklocentru Prahy ví tak leda kulový :)
Holt lidi, co jezdí po Praze jinak než na kole, si nedokáží představit, jak se na kole jezdí. Když jsem začínal, tak jsem si myslel totéž. Nenapadlo mne, že ještě ten půlrok, co jsem začal alespoň z části užívat kolo jako dopravní prostředek, pojedu na kole do města, a že začnu jezdit pravidelně.
Pravda je, že některá místa jsou v pohodě, jiná zas tak v pohodě nejsou, záleží, kudy člověk jede. Někde musí člověk bojovat o místo s automobilisty, někde naopak je problém s chodci, na něž je třeba brát ohled. Paradoxně někdy ta cyklostezka na Veleslavíně, je občas taky masakr.
Dotaz. Která cyklostezka ve Veleslavíně je masakr a proč?
Asi myslel tu podél Evropský. To je hroznej masakr, je rozkouskouvaná, jak kdyby tam běhal šílenec s motorovou pilou, lidí - cyklistů i chodců milion... prostě klasika...
Masakr? Jardo prosimtě neblbni.....
No já nevim, kdo tu stezku tak krutě rozsekal :-D
Beru to, že ta stezka má fakt hodně pitomejch míst. Beru to, že tam naprosto zbytečně chyběj přejezdy pro cyklisty. Ale neberu to, že je tam u drancíku špatně vedenej pruh, když je tam kolem mraky místa a neberu to, že se kvůli stavbě metra na stezce umístěj betonový bloky pro troleje. To je sice naprd, ale snad si s tim normální člověk dokáže poradit ne?
Já myslel to rozsekání přechody... A občas taky trochu zastávkama.
U Drancíku je to fakt na pikaču, bo tam je obrovský počet lidí, ale jet tam samozřejmě jde. Já tam teda radši jezdím Kladenskou...
Stavba metra je věc samozřejmě jiná. BTW všiml jsis, že u smyčky je značka konec cyklostezky?
Co vím, tak je tam prakticky jen ta na Evropské.
Problém 1.: Ne vždy je dobře vidět, zejména u zastávky Sídliště Červený Vrch(měla by to být ona), kde jsou schůdky dolů k tramvaji, ale pruh pro cyklisty vede na špatné straně.
Problém 2.: vedení cyklostezky skrz označníky autobusu na Horoměřické.
Prostor je vůbec barevně, i když ne tak tomu je, rozdělen na cyklo a necyklo část, z čehož plyne o problém 3.: Poblíž bývalé "Citybank"(teď je tam myslím v těch odporných budovách sídlí něco jiného), průjezd 3 sloupky, 1 značka, 2 lampa, a ten 3 je nějaká místní informace. Ke všemu, když tam jezdím, tak se mi stává, že zrovna vystupují lidé a jdou do Banky.
Problém 4.: U hřbitova na Divoké Šárce je květinářství, které se roztahuje i na chodník(v létě), takže se projíždí tím květinářstvím.
Problém 5.: Je teď aktuální stavba metra A do polí, kdy došlo k umístění betonových bloků na stezku, za které není moc dobře vidět. U Horoměřický na té křižovatce si oblíbili řízení křižovatky policajti, díky čemuž tam projet vyžaduje opravdu přesnou jízdu.
Problém 6.: Parkující řidiči na stezce. Shodou okolností se mi to teď stává dost málo, ale byly časy, kdy nebyla jízda po stezce, aby se člověk nemusel vyhýbat autu.
Pak taky bylo období, kdy na téhle cyklostezce bylo rozkopáno celkem 5 míst, což byla docela sílá.
Bydlim na Červeňáku, takže tudy jezdim pravidelně a vidim to asi takhle.
1) Místo je hodně široké. Celej plac před Drancíkama. Stačí koukat kolem sebe, použít ty páčky na řidítkách a neni problém se tam vejít s chodcema. Nejsem autíčko na autodráze přišpendlený do cyklopruhu.
2) Na Horoměřické je to vedený naprd, to je fakt. Ale opět, mám brzdy, vidim a tím pádem neni problém se tam bezpečně vyhnout s chodcema.
3) Kolem Citybanky jezdim pravidelně od dubna do října do práce a je pravda, že od tramvaje tam choděj davy. Ovšem nestalo se mi, že by na slovo "s dovolením" nereagovali. Chce to jenom zpomalit a ozvat se.
4) Květinářství beru. Hned jak začne sezona, začnu si stěžovat na MU, protože ty stánky zabíraj nejblbější zatáčku, neni tam vidět a i když jedeš nejopatrnějš, můžeš tam vlítnout do lidí co si vybíraj kytky. Ten člověk si pro svůj kšeft přivlastnil komunikaci, což je špatně.
5) Metro nám to tu všechno komplikuje, ale neni to nafurt. Je to složitá stavba, plynou z toho omezení pro všechny. Komplikace to je, ale neni to nic, co by bylo neřešitelný. Prostě víc pozornosti, ruce na brzdách, oči na šťopkách, nejsme na tý stezce sami. Betonový bloky tam jsou, ale ne proto, aby komplikovaly přecitlivělejm cyklistům život, ale aby na nich byly dráty pro tramvaje. To tam neni pro parádu. Nebo navrhuješ zrušit tramvaje aby mohli cyklisti jezdit bez překážek?
Policajti sou tam denně, což mě netrápí, neb udělám to co mám a přes přechod kolo převedu. Problém? Já s nima neměl jedinej.
6) Nevim, nezažil sem. V kterejch místech?
Takže ten horor je kde?????
Jo, samo, je třeba přemýšlet.(Kéž by ohleduplně jezdili všichni.) I když zrovna u Sídliště je třeba buď použít brzdy, nebo zvonek, případně obojí, cesta tak na 2 lidi vedle sebe.
Zrovna to květinářství by asi šlo vyřešit dohodou. Nejvhodnější by bylo v té krátké jednosměrce povolit průjezd v protisměru cyklistům a cyklostezku zde na chvíli tady přerušit.
5) Tak to metro A do Motola je asi jako tunel Blanka, osobně bych jej nestavěl a spíš stavěl D.
Ty betonový bloky mi přijdou až příliš masivní, jistě by mohly být tak poloviční, případně se ty sloupy na tramvajové dráty mohly zadělat do chodníku, aby ten prostor nebyl tak úzký.
Policajti tam jsou opravdu skoro denně(ale jenom dopoledne), bohužel velmi blízko tomu úzkému místu, sloupek na ovládání křižovatky stojí tak ve středu volného místa.
Vzhledem, že jezdím z Bohnic na Ruzyň, tak zrovna nuceně slejzat z kola, byť jen na místě, kde jsou ti policajti, není úplně příjemné. Při cestě tam obvykle najíždím na chvíli do pruhu pro auta a následně v tom nejuzším místě musím najet na cyklostezku. Při cestě zpátky odbočuji do té uličky na Hanspalku, což tolerují.
6) Obvykle úsek Bořislavka - Horoměřická.
"Takže ten horor je kde?????" Ok, použil jsem nepřiměřený výraz, spíš jsem měl použít "nepříjemné místo". Ale jsou místa, výlučně pro cyklisty a chodce, která moc bezpečná nejsou.
Ty betonový bloky jistě poloviční být nemohly.
Pokud ti něco říká statika ( neplést se statistikou :), jmenovitá tuhost, osové síly, vzpěrné délky nebo pracovní diagram betonu ?
Představ si co všechno tam působí a co by asi způsoobil pád troleje například při větru, vichřici,jak se přenáší kmity při průjezdu tramvaje, jaké jsou asi normy pro bezpečnost atd ..... a třeba v tom chodníku něco je, co brání tomu aby se tam vrtaly další konstrukce ?
Mě spousta věcí přijde zbytečně masivní vod voka a když vidím jakým způsobem se pohybují, kroutí a posunují mosty jen když na ně ráno po studené noci zasvítí sluníčko, tak jsem věru rád, že je nenavrhuje někdo vod voka a podle toho jak mu přijdou, ale podle normy a prostředí kam přijdou...
Jako napadlo mne to, ale i tak mi připadá, že to šlo udělat líp. Pochybuji, že to bylo nutný udělat právě takhle.
Všechno jde udělat líp, dráž a jinak než tahle.
Obecně vzato se na to u dočasných opatření kašle :)
Objízdná komunikace se buď dá položit z panelů nebo vydláždit benátskou dlažbou nebo snad položit parkety ?
Nouzové přemostění může být ordinérní ocelová konstrukcem ála vojenský most ale dalo by se to zajistíé udělat zavěšené na lanech na vznosném pilíři pro potěchu oka, nejlépe snad aby to mohlo, za ten rok-dva co to slouží nebo něco nahrazuje, soutěžit o cenu architektů.
Náhradní vozidlo by vždy mohlo být lepší než originál:)
nebo by se tam mohly objednat tramvaje na baterie, přídavný motorek či rovnou na řepkový olej......
Kolem věžáků to úzký je, ale popravdě si nedovedu představit, vzhledem k tomu svahu k Evropský, nějaký jiný řešení. I když za pár mega by se určitě něco vymyslet dalo :-) Blbý místo je u Dranců, tam hodně lidi dobíhaj tramvaj, neviděj, neslyšej a je potřeba mít oči vystrčený "na hlemejždě" a ruce na brzdách.
Květinářství u hřbitova by snad domluvou vyřešit šlo, ale baví mě, jak to měšťáci s klídkem obcházej jako by se nechumelilo. Vystrč ty regály do pravýho pruhu na Evropskou a máš je tam do pěti minut. :-) Vůbec mi to místo u hřbitova připadá jako takový hodně nešťastný.Velice često tam choděj starý lidi, zamyšlený, o nějaké cyklostezce nemaj ani šánung. Jako na tyhle lidi se člověk zlobit nemůže, to prostě ne. A i když tam jedu s největší opatrností, když objíždim nějakýho starýho člověka myšlenkama někde u nebožtíků, většinou se leknou, což je mi prostě lidsky nepříjemný. Tak to dělám tak, že si začnu pískat, abych na sebe alespoň nějak upozornil :-) Řešení, přiznám se, nevim. Možná tou jednosměrkou, možná to vést přes tu zastávku 218, fakt, tohle nedovedu posoudit, nevim. Prostě je to pitomý místo.
Metro jako takové vítám, výhrady mám akorát k jeho směrování do Motola, víc bych si přál na letiště. (já tam dělám, takže moje přání je zcela zištné :-) ) Ale s tim už nikdo nic nenadělá. Tonda s Adélou jedou jako vo život a s tim nehneš. Větší problém mám s umístěním stanice Červený vrch, která nebude dopravně obsluhovat sídliště, což by logicky měla, ale bude umístěna na jeho samém okraji, v jeho nejvýchodnější části, pro obslužnost obchodně administrativního centra, který jak je vidět možná ani nikdy stát nebude. Postavit by ho mohl jedině dement, když všechny "ofis sentry" v okolí jsou z poloviny nevyužitý a ten zájem o kanceláře tu evidentně není. Takže stanice nahovno, pro nás z Červeňáku lautrem a pokud dojde s otevřením metra i k omezení intervalů tramvají, tak spíš krok k horšímu.
Betonový bloky - já bych nestřílel od pasu. Tahle sranda bude mít určitě nějaký požadovaný parametry, jako aby to nespadlo ve větru, aby to nespadlo když do toho nabourá auto atd.Vem si, že je to sloup jak kráva, na kterym sou zavěšený další dráty který to táhnou dolu. To si určitě nikdo nevycucal z prstu. Navíc...ta situace na Horoměřický se bude ještě mnohokrát v průběhu stavby měnit, čímž bude potřeba hejbat s těma sloupama a každejch pár měsíců je zadělávat do země a za chvíli zase zakopávat o kus dál, to doufám uznáš, že je kokotina. Takže tam si budeme muset počkat, ač tu noru vyhrabou a křižovatka dostane konečnou podobu. Já myslim, že to snad i přežijem ne?
Kolo máš vést na každém přechodu, tak nefrfněj, že to musíš udělat jednou na Horoměřický. ;-)
Jo aha, to je pravda, to občas vídám, že tam u těch firmiček někdo parkuje. Jenže to neni problém stezky,ale hovad který si myslej, že si musej autem odvézt prdel až ke dveřím a nezajímá je nic okolo. V těchto případech doporučuju volat měšťáky, přijedou, vyříděj, mám zkušenost, budou ti vděčný že si mohli udělat zásah. I když to je zdržení a cestou do práce se to realizuje asi dost blbě, uznávám.
Celkově tahle cyklostezka samozřejmě neni nic dokonalýho, to je prostě fakt, ale myslim, že nabízí relativně slušnou alternativu k jízdě po 4proudové, abnormálně frekventované Evropské ulici. Jenom to chce bejt opatrnej, koukat a snažit se, abychom se na ten chodník pokud možno bez úrazů všichni vešli.
A horor? To néééééé, co by potom byla cesta mezi Rudolfínem a Národním Divadlem? Intergalaktickej průser? :-))))
To jsem netušil, že se to bude ještě překopávat. Tak jak to tam je nyní, to je snad 2 roky. Ale nevím, proč by i po překopání nebylo možno použít tak jak to je(Pokud se teda trať nepřesune do prostoru té zastávky), ale pravda, je to laický názor.
Celkově ta cyklostezka potřebuje předělat, je to pozůstatek z doby, kdy se na cyklisty zcela kašlalo.
To víš, na google map to tak prostě vypadá :o)))
Myslím, že byste měla mlčet. Zrovna nedávno, ani nevím, co mne to napadlo, jsem po té ulici na Petřiny jel, některá místa opravdu nejsou pro 2 pruhy ani náhodou, i když paradoxně na googlu vypadají líp.
Sorry, ale si fakt debil.
Jak jsem psala, bydlím u této ulice od roku 1968 a vyjma dovolených jezdím touhle ulicí den co den.
Takže laskavě mi se svými pozorováními polib )(.
Vím velmi dobře, jak tahle ulice vypadala dřív a jak vypadá nyní po úpravách na jeden pruh a nehodlám se tady dohadovat s nějakým mlíčňákem, který je schopen tvrdit jen něco na zákaldě shlédnutí google map.
šmitec.
Já taky takřka každý den jezdil Stromovkou z Tróji na Výstaviště. Přesto dotaz na plavecký bazén mne teď nedávno zaskočil. Kupodivu tam ale opravdu je.
Ve Veleslavíně je ještě cyklostezka, která vede "starým" Veleslavínem na Petřiny.
Myslíš ten pokus u garáží vedle Chládka? To vede až na Petřiny? Nebo jsou v mém okolí ještě místa, která neznám :-)
Tssss... :o)))
Je přece celá trasa Dejvice - Střešovice - Veleslavín - Petřiny.
Já zase za Veleslavín nepovažuji Evropskou - ta podle mého vede z Dejvic přes Hadovku, Červený vrch do Vokovic, Veleslavín je bokem.
Ale to jen tak na okraj :o)))
Myslíš cyklostezku, nebo cyklotrasu. V tom je totiž dost zásadní rozdíl. Kupříkladu, tady v Bohnicích máme cyklotrasu vedoucí od Zámků přes Staré Bohnice, sídliště na Podhajská pole, a snad ještě dál. Cyklostezka, tedy oddělená komunikace pro cyklisty(a chodce) je ale jen mezi Podhajskými poly a ~ KD Krakov.
Cyklotrasa - má to standardní žluté cedulky a je to průjezdní trasa, kterých tady na šestce je povícero.
Mimochodem zrovna minulý týden jsem u VŠ zjistila, že je z Dejvic trasa protažená až na Okoř. Musím si projet, kudy to od té VŠ vede, protože to míří kamsi severozápadně.
"Mimochodem zrovna minulý týden jsem u VŠ zjistila, že je z Dejvic trasa protažená až na Okoř." To není nic nového. Ta už tam je tak 2, možná 3 roky, možná i déle. Co vím, tak to projede kolem škol, pak to dorazí k Evropské, kde se to otočí prudce doprava a hurá na Hanspalku. Jedu-li tímhle směrem, tak po ní chvilku jedu
Není to ta 0078 nebo 0077, ta tam je už dobrých 7 let, co já si pamatuju, možná dýl :-D
Myslím, že je to ta 0078. Jak dlouho tam je nevím, ale rozhodně déle, než jak dlouho tudy projíždím.
No jo, no, když já měla zkoušky v nové T9 až teď v únoru :o)))
Do těchto končin nějak jinak cestu nemám :o)))
Po tý trase se jezdí už hoooodně dlouho Pražská 50 :-) A značená byla v terénu jako jedna z prvních v okolí...
Tak teď sem úplně jelen. Stezka nebo trasa? :-))) Myslíš ten koridor ze Střešovic na Petřiny? Nebo je tam ještě něco jinýho?
Hele ono to vnímání místních částí, jak jsem zjistil, je docela slušnej bordel. Taky bych řek, že cykloEvropská je spíš Vokovice, protože podvědomě vnímám Evropskou jako hranici mezi Vokovicema a Veleslavínem. Jenže si vezmi, že my sme třeba ofikl Vokovice, což mi přijde úplně blbě :-) a Hadovka jsou vlastně původní Dejvice, což už je zase dneska úplně jinak. Ale co je vlastně správně Hadovka, ví bůh. Dejvice? A Bořislavka? Zatim mapuju jenom usedlosti na Praze 6, ale zjišťuju, že prvně bude potřeba začít s tim, kde co vlastně správně je :-)))
Určitě se dá najít nějaká pěkná mapa. Jinak mě docela dneska zaujala reklama v rádiu na Escobaras, kde říkali že je v Dejvicích a já si pod Dejvicemi představím vlastně už Bubeneč :-D
Hele našel jsem tohle. Je to magistrátu, tak by to mělo platit.
http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/default.aspx
Jestli vidim dobře, tak Escobaras je stále ve Veleslavíně, i když hodně "vo prsa" :-) Vlastně na úplný hranici.
Jestli teda můžu pokračovat v tomhle OT, tak ono je zvláštní, že i když je Veleslavín hrozně malej, proti Vokovicím, většinou se píše o něm. Dopravní nehoda ve Veleslavíně...tramvajová smyčka ve Veleslavíně...cyklostezka ve Veleslavíně a přitom to jsou ve skutečnosti už Vokovice. Myslím, že to vnímání částí bude mít asi nějakej historickej základ. Mám na to takovej nepodloženej pohled, ani se mi to nechce psát, ale je to prostě taková místní zvláštnůstka :-)
Mimochodem, a prosimtě neber to jako nějaké zkoušení, víš kde původně bylo centrum Dejvic? A kde se nám tu zachoval nenápadný kousíček historie?
Ta mapa je dobrá. Je tam i metro :-)
A centrum Dejvic? Matějská byla u Matěje a pak tam je ještě pár různých starých statků, ale moc důkladně to neznám :-)
Tak to co znáš jako Dejvice, to jsou vlastně "Nové Dejvice". Ty "staré" byly kolem Dejvického rybníčku (dnes stejnojmenná ulice). Kolem Probošťského dvora jak je dnes sběrný dvůr. Ještě je tam kostelík. Takže Hadovka jako taková byla na severní straně tehdejších Dejvic.
A ten Dejvickej rybník tehdy napájel Dejvický potok. Dneska už je svedenej pod zemí, ale pokud budeš chtít ;-)....tak za školou na Dlouhém Lánu je taková blátivá cestička, kolem bývalého Souhradova zahradnictví. a vedle tý cesty teče sotva znatelná stružka. Tak to je přesně zbytek Dejvického potoka.
Neber to jako poučování, ale vzhledem k tomu, že toho o Šestce víš docela dost, tak sem si říkal, že by tě to mohlo i zajímat.
http://www.sestka.cz/index.php?clanek=325
Já sem si říkal, že tam někde kolem Hadovky mohlo být docela živo... Ta úřednická kolonie je taky super :-)
Když se podíváš na tu nejstarší mapu na seznamu, tam jsou Dejvice jen úzká nudle u trati :-) I Středokluky byly větší :)
A teď koukám, že na mojí oblíbený http://kontaminace.cenia.cz/
mají taky vyznačené staré obce či katastrální území :-)
Moc hezké, chlapci, moc hezké. Pěkně jsem si početla :o)))
To Zakarr - osobně jsem si myslela, že se původní názvy byly podle jednotlivých dvorů nebo pak také podle vinic. To se ale asi spíš týká tady naší Andělky.
Dost těch statkářských dvorů se dochovalo dodnes - ve Vokovicích, na Hadovce, u Libočáku apod.
To Banán - poutě se také dělávaly v 50tých letech na kulaťáku!!!
Když jsem to tak ale četla, tak jsem ráda, že se Starými Střešovicemi (neplést se Střešovičkama) máme jasno :o)))
Hele Zaky, když najdeš o šestce něco zaujímacího, budeš to mít někd ena netu nebo si to schraňuješ jen do knihovny?
Docela by mě tyhle materiály zajímaly.
Poutě se konaly na Kulaťáku potom, co ho vytvořili, ale to byly stejné poutě, co předtím byly u Matěje. Ale nevím, kde přesně, jestli tahali věci na kopec nebo ne. Každopádně pak z toho byla větší masovka a bylo to na Kulaťáku...
Ano, ano, Andělka a taky Zlatnice, Perníkářka, Beránka, Žežulka, Fišerka, Paťanka...no a že jich tady v okolí teda bylo.
Jestli tě zajímá historie a obrázky jak to tu tehdy vypadalo, tak si prosímtě v žádném případě nekupuj tuhle knížku http://www.cbdb.cz/kniha-34461-kniha-o-praze-6... , radim ti dobře. Já kvůli ní málem přišel pozdě do práce.
No tak na net by to možná někam šlo dát. Momentálně teda chci zmapovat usedlosti Prahy 6 a udělat z toho extra mapu na Googlemaps. Tam si člověk může udělat vlastní.
Možná by stálo za to, že kdo by chtěl, mohl by si tu založit extra téma o té "své" lokalitě a tam by se daly vkládat zajímavosti, fotky, informace atd. takže pokud by někdo další takové místo chtěl navštívit, dozvěděl by se spoustu zajímavostí který třeba ani nejsou v průvodcích. Vezmi si, co jich je jenom tady u nás.
http://www.czso.cz/xa/redakce.nsf/i/mestske...$File/ku_mc.jpg
Přilož si to k mapě Prahy :-)
Já těmhle mladejm metrosexuálům nerozumím.
Von se bojí, a ještě se tím chlubí....
Kam ten svět jen spějě
To je ten těžký život metrosexuála.
Onehdá jsme vymysleli do jednoho časopisu pojem "metrointelektuál", zní to přeci jen lépe než "kavárenský povaleč".
Vymysli prosím něco na plážového povaleče. Rád bych se této činnosti věnoval ale v dotazníku by to neznělo nejlépe.
Jachtointelektual? :-)
Já ti nevím, zní mi to tak...nějak divně. Vzhledem k tomu že bych to potřeboval v angličtině z důvodů absence mořských pláží v tuzemsku, napadá mě Beachworker(to už ale smrdí prací), Beachukuleleman, Lazysunnyman...
Za mejch jinošskejch let se těm v Jugošce říkalo "plážový inženýr"
Beach boy ? ;-)
Clanek jako promo muzikanta a kapely, na serveru, který je o jízdě na kole ne o muzice. Super.
Na serveru, který deklaruje podporu jízdu na kole po městě , rozhovor s "šampónem", který tvrdí "v Praze je bláznovství jezdit v centru na kole".
A co nám redakce, připraví příště..? Třeba materiál o pěstování muškátů, nebo statistiku smrtelných úrazů..?
Ono, zrovna dnes ráno jsem pozorovala z autobusu cyklistu. Štrádoval si to, kde se dalo, plynule přejížděl z chodníku do vozovky, bezdůvodně přejížděl z pruhu do pruhu a dovršil to tím, že přejel křižovatkou na červenou. Tož někdo se bojí, někdo naopak riskuje.
No, já nevím, proč by se tu nemohl objevit rozhovor o cyklistice celkem s kýmkoli. Ale určitě máš spoustu nápadů na to, aby sis založil svůj vlastní server, který bude bez chyb a jediný správný.
A jen mimochodem: označit zrovna Milana Caise za "šampóna" nebo "metrosexuála", to je docela vtipný. K tomu má opravdu hodně daleko. A kdyby byl, asi by nenapsal tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=jQI85sqOdcw
:-)))