Po účasti na obou, myslím, zdařilých akcích, jsem byl pražskými kolegy cyklisty požádán, abych porovnal cyklodopravu z pohledu uživatele v obou městech.
Že lze na kole jezdit v obou městech, o tom není sporu. Přistihl jsem se však, že v Praze více rozlišuji jízdu rychlou a/nebo bezpečnou a na…
Jen k tomu zobousměrňování v HK - vesměs není tolik potřeba. Jednosměrky opačným směrem většinou vedou v těsné blízkosti a navíc bývají dost úzké s šikmým parkováním. Platí to minimálně pro okolí Ulricháku. Samozřejmě, že se nějaké vhodné jednosměrky taky najdou, ale nebude jich tolik a není to taková nutnost.
Rondo, díky za reakci. Přemýšlím, zda to má být výzva k dalším elaborátům o Ulrichově náměstí nebo jsi opravdu se současným stavem jednosměrek tak spokojen ;)
Když pominu Ulrichák protínající Gočárovu třídu, (která v daném místě neřeší pro cyklisty vůbec nic a dále pak k mostu přímo zakazuje jejich průjezd s tím, že mají jet po chodníku a vzdát se tak přednosti v jízdě,) tak jsou tu ulice Mánesova, Jeronýmova a K.H.Máchy. Mánesova si zobousměrnění žádá, neboť z Baťkova náměsti se legálně dostat do Nerudovy je umění. Nerudova průjezd cyklistů v obou směrech řeší, byť by měli okruh přenášet nebo převádět. Jeronýmova je ve stejném směru jako Šafaříkova a tudíž brání přirozené migraci cyklistů mezi Masarykovým náměstím a Tylovým nábřežím viz obr.1.
Zajímalo by mě, zda kvůli ulici V kopečku objíždíš celé náměstí po I.okruhu, aby ses legálně dostal z Mostecké na Velké náměstí ulicí Mýtskou ;) obr.2.
V Hradci jsem bydlel přes čtyřicet let, skoro třicet u Masarykáče. Když jsem někam na kole jel, tak jsem nikdy neměl problém se sunout po silnici stejně, jako auto. Ulice jsou v Hradci dost krátké a husté. Takže pro mě bylo ve většině případů jednodušší, rychlejší a plynulejší jet normálně "po směru", než někde kličkovat proti proudu a skákat na chodníky. Vyjímkou asi bude to staré město, kam jsem ale neměl snad za celá léta důvod jet na kole (už jen kvůli těm kočičím hlavám...). Objet ho je rychlejší. Povolit ale vjezd kolařům protisměrem V kopečku by byla pěkná blbost a hazard. Ulice je úzká, provoz velký a navíc se tam motá hodně chodců. A když si představím kolaře, jak kličkuje do toho, pro mnoho lidí dost prudkého, kopce... Kdo to nechce objíždět, může těch necelých sto metrů klidně kolo vést. Takový problém to není. Takže bych viděl jako reálnou tu Nerudovku a možná ještě nějaké širší jednosměrky víc mimo centrum města.
Už přes rok jsem třicet kiláků od Hradce, kde se žádné jednosměrky neřeší a je mi fajn :-)
Už řadu let slýchám na zodpovědných místech "v Praze to nepůjde, nejsme Hradec Králové". HK je jednoduše ikona cyklistiky. Ať je realita jakákoli, tohle srovnání mě jako Pražačku potěšilo.
Řekl bych, že krapet vyčpělá ikona. Je to z doby, kdy okolo Hradce vzniknul II. silniční okruh a u něho souběžně cyklostezky - v době, kdy to bylo u nás ještě naprosto cizí a neznámé slovo. Po Hradci se sice vždycky jezdilo dost na kole, ale zas taková vyjímka to nebyla. Dneska je to přes všechnu snahu spíš karikatura ikony...
Asi tak nějak
http://hradec.idnes.cz/cykliste-projedou...