Cesta české výpravy směřuje dále na sever Estonska. V dalším díle seriálu se dozvíme, jaké jsou estonské lokomotivy a kde leží Kunda.
Vyprávění zajímavé, též jsme v roce 2007 kombinovali v Pobaltí kolo s vlakem, abychom za tři týdny stihli projet všechny tři země od polských hranic do Tallinnu a zpět. Jen mě negativně zaujala zmínka o Tartu, že tam nic není k prohlížení. V tomto příjemném městě jsme také strávili téměř celý den čekáním na vlak do Tallinnu, vůbec jsme se však nenudili. Jelikož byla neděle, probíhaly zde právě letní historické slavnosti. Tartu má velmi zachovalé historické jádro, ve středověku bylo totiž osídlené německými kolonisty. Stojí zde např. gotický cihlový kostel ze 14.století, vnitřek však byl tehdy opravován po neblahém sovětském dědictví. Na zalesněném pahorku Toomemägi stojí zachovalé torzo obrovské německé katedrály z 13.století, na estonské poměry opravdu významná památka. Jinak cestování vlakem bylo bez problémů, jízdenky jsme platili ve vlaku, jenom jsme museli vybrat hotovost, vlak bylo snad jediné místo, kde se nedalo zaplatit kartou. Tallinn však nemá konkurenci snad v celém Pobaltí.
Děkuji za info o městě Tartu. V článku byla informace z našeho pohledu, protože jsme město projeli dost zeširoka, nic z toho jsme neviděli. V průvodci sice byly nějaké památky uvedeny, ale byla tam jenom částečná mapka, vůbec jsme se v ní nevyznali a na nic z těch památek jsme nenarazili. Každopádně jsem ráda, že jste tento článek doplnil o další informace pro jiné cestovatele, ne vždy se podaří vše vidět.