Má-li být cyklostojan v našich podmínkách pokládán za kvalitní, musí být především funkční. V Česku stále ještě přetrvává názor, že k zaparkování kola postačuje kolo postavit. Málokdo přemýšlí nad tím, zda si cyklista může také kolo dobře zamknout (tedy spojit vlastním zámkem běžné délky rám kola se stojanem) nebo zda si kolo parkováním nepoškodí. Řešení splňujících tyto podmínky přitom najdeme dost nejen v zahraničí, ale už i u nás.
Taky v budoucnu plánuji cyklostojany, ale vzhledem k finanční náročnosti nejspíš zvolím multifunkční zábradlí obalené gumovou páskou proti odření rámu kola+možnost zapůjčení válečkových zámků. :-)
Tady máš krásné levné a funkční stojany
http://bydleni.idnes.cz/nejlepsi-stojan-na-kola...
Vyhrál cenu za design, to mluví za vše. Chci vidět jak v tom bude držet kolo ověšené 30kg v brašnách a o zamykání ani nemluvím. Ale v Americe se asi kola nekradou tak takový detail neřeší. :-)
Tam nemusí být jen samotná pryž (guma). Pokud by se použil dopravní pás patřičné šířky, tak to udrží slona. Ten pás má vevnitř textilní vložky a je patřičně tuhý v příčném směru, ale do těch oblouků ho natvaruješ.
Takova perlicka k ukazkovym "dobrym" stojanum na Karline - v garazich o patro niz (pro zamestnance) uz jsou klasicke "spatne", pritom zrejme oba patri stejne sprave budov :(
To bezpochyby ne: Ty horní instaloval magistrát na žádost městské části (poznají se snadno, je to to obrácené U, nerez, nahoře do oblouku, obvykle po pěti až deseti). Objevují se po celé Praze (tedy v těch MČ, které mají zájem, což ale není například Praha 1,2,3, asi mají pocit, že u nich je stojanů dostatek... ;-) ).
v HK dala radnice namontovat před některé veřejné budovy stojany pro kola, které zřejmě byly patřičně drahé. Problematické je, že mají prý bezpečný zamykací mechanismus, do něhož se hodí zámková vložka. Jenže kdo asi bude vozit vedle cyklozámku, který upotřebí kdekoli, ještě vložku do zámku? - Řečnická otázka. Funkční to asi je. Dokonce například v městských lázních vložky i půjčí. Ale je to nekomfort. To by stojany musely být po celém městě, aby se vyplatilo něco podobného a jednoúčelového s sebou tahat. Skoro všichni kola opírají zamykajíce vlastními zámky - škoda peněz :-(
V Ostravě tyto stojany máme (jestli jde o stojany od firmy TANO) a osobně si je nemůžu vynachválit. Vložka se vejde pohodlně k rezervní duši či nářadí. Bohužel i přes osazení informačních tabulek přímo ke stojanům jsem takto viděl zamčené kolo jen našeho propagátora cyklojízd a koordinátora pro cyklistickou dopravu v Ostravě :(
Samozřejmě by jich mohlo být po Ostravě rozmístěno víc.
Viděl jsem v televizních novinách reportáž, jak i dítě jednoduše tyhle vložky překoná během 5-ti vteřin. Jediné čemu věřím je pořádný zámek který má aspoň 3 kg. :-)
Mám tuto obludu :-) http://www.bezpecnostni-zamek.cz/katalog/rada...
A tohle ste viděli..?
http://ekolo.cz/cyklostojan-zadarmo
Dobrej punk! :-)
Ostatně, je to pravda - městské stojany jsou často tam, kde je člověk nečeká a nejsou tam, kde by je chtěl. Přivazování k dopravním značkám mne už zhýčkalo natolik, že pokud není stojan přímo před vchodem do objektu, přivazuju ke značce, zábradlí, okenní mříži nebo čemukoliv jinému nejdál do deseti metrů ode dveří.
K čemu stojany, když bych se to u něj bál nechat, byť přizamčený. Pořád zbývá dost věcí, co se nezamknou - a ve státě, kde zlodějna je jedním ze základních pilířů jeho pseudoprosperity bych je tam zřejmě nenašel. Aspoň já mám takové zkušenosti...
Tak třeba u zahradní hospůdky, když jedeš na těžko a kolo váží kolem 50 kg, je pořádný stojan k nezaplacení. Na kolo vidíš a když si potřebuješ odskočit na WC, tak kromě přizamčení je ještě dobrý otřesový alarm.