Ten kluk (našeho věku) ase mi ozval, když jsem na FB psal svoje bláboly o cestě kolem Středomoří.
Chtěl vědět, kudy Francií, ale myslím si, že má vlastní hlavu a poradit si nenechá.
Fy co máte FB, můžete ho sledovat tady:
https://www.facebook.com/karel.chmelik.3
Pro vás co ne, přeposílám:
Tak je to den ode dne lepší a lepší. To že jsem pichnul jste už viděli. Pak jsem strávil na benzínce 4 hod. Lilo a lilo. Navíc jak je vlhko, tak mně přestává fungovat mobil. Do Porta to mám ještě asi 140 km, ale zítra má zase lejt, pozítří a popozitri by se to mělo snad trochu zlepšit, ale přeháňky. By měli být stále
Další zpráva od Karla
Tak dnes celé dopoledne lilo, vypadalo to, že se nehnu dále, nakonec přestalo, tak jsem zhruba ve dvě vyjel a udělal jsem dobře, protože jsem nezmokl. Teď večír už zase pršelo, ale zrovna se mně nabídnul tento "luxusní apartmán". Popojel jsem cca 50 km, z toho cca 30km v přes přírodní rezervaci. Těch 30 km jsem nemusel koukat do mobilu, kudy mám jet. Byla to rovina bez jediné zatáčky, ale po staré rozbité silnici, kde šlo jet tak 10km/h. Celou dobu jsem přemýšlel, kdy budu mít defekt, ale kolo vydrželo. Tak doufám, že zítra už konečně půjde jet celý den. Všechny vás zdravím.
Kdo chce, může Karla sledovat tady:
https://www.facebook.com/karel.chmelik.3
a když mu napíšete, bude asi rád
Tak starý dědek dorazil do Porta
https://www.facebook.com/100000331721442/posts...
Tento pár (paní je v zatáčce o kousek výš) jeli taky z Porta domů - do Nürnbergu. Tady se šplhali na Grimselpass, byli 6. týden na cestě.
Tak dnes jsem chtěl spát už ve Španělsku, ale kolo bylo proti. Opět jsem pichnul, spravil a po 20 km znovu. 10 km jsem dotlacil do Camínhy kde je cykloservis, ale zavřený , je sobota. Borec na fotce mně však pomohl a sehnal maníka, co mně kolo spravil. Takže zítra pokračuji dále. Musel jsem mít něco v plášti, jinak to není možné, ale nic nebylo vidět. Nechal jsem pro jistotu vyměnit i plášť, tak uvidím.
https://www.facebook.com/100000331721442/posts...
Jindro, kurva vyrostl jsi v stejné době jako já.
Vysvětli mi proč si necháváš spravovat píchlé kolo?
já ne to Karel jede z Porta domů..
Sleduji ho pár dní, podle mého si kousnul slušný krajíc dost málo připraven, ale pere se statečně, držím mu palce
"aha", promiň jindro.
Připomíná mi ten Karel 3 holky které jely v 1987 na kolech z Bobrovca do Bratislavy. Potkali jsme je kousek od Žiliny. Měli pumpičku a jedna z nich v peněžence i náhradní šroubek na blatník.
Jo a nic víc...
Tak po včerejší profi opravě ujeto 500 m ráno opět prázdné. Vytáhl jsem ho z domu, v neděli, ať to udělá pořádně.
https://www.facebook.com/100000331721442/posts...
Tak dnes jsem vyjížděl po opravě až v poledne, dál jsem 80 km v kopcovitém terénu, kolo zatím drží. Až na to ráno spokojenost.
https://www.facebook.com/100000331721442/posts...
Dnes Santiago de Compostela, když už občas využívám jejich ubytování, ke kterému je nutný credencial a tam dávají razítka, tak jsem si došel i pro certifikát
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid...
-------
Karel furt jede, a informuje všechny, veřejně, na Facebooku. Nikoliv jen přátele, ale úplně všechny.
Mám zato, protože někteří fb nemají,patří i sem.
Co jsem nepatří,jsou jedovaté poznámky Lanny.
aha takže místo pumpičky a lepení má víru?
Víra hory přenáší. Důkazem je, že stále ještě jede.
Včera byl Karel na slovo skoupý, asi si dal do těla, musím kouknout do mapy kudy vlastně jede.
Asi bydlí v těch církevních zařízeních pro poutníky
Tak jsem se dneska kouknul na facebook Karla Chmelíka. A žádné informace o své cestě veřejně neprezentuje.
asi si kouknul blbě
ovšem, jako vždycky, nezklamal si :-)
Tohle vidím na Karlově facebooku, když ho rozkliknu. Takže info o jeho cestě rozhodně není pro všechny, ale zřejmě jen pro přátele.
Takže informace od tebe není pravdivá, nezklamal jsi ......
hmm, dobře, toho jsem si nevšimnul....
Jestli tedy máte problém, nahlašte to Karlovi, že ho vláčím webem Nakole, a že vás to iritruje.
Místní udavačka by to mohla ohlásit i na policii.
Vy ostatní, co jste normální a nehledáte v tom problémy, budete doufám držet Karlovi palce.
Spíše bych čekal, že to Karlovi napíšeš sám. To je základní pravidlu slušnosti. Ale na to nemáš koule.... když je nemáš ani na omluvu.
A s tím, jestli Karlovi držím nebo nedržím palce, to vůbec nesouvisí. Na facebooku jsme ve skupině Cestování na kole, takže si informace umíme vyhledat.
Ss Karlem si píšu už dlouho, ještě něco?
Zrovna ty, který ses rozhodl tady vysírat mi něco říkej o slušnosti
Koukám, že se z tebe stává pěknej mazavka. :-))
když jenom vysíraj, na kole neseděli tři roky a místo aby zatleskali Karlovi, kterej, zdá se s minimem zkušeností, s o to větší chutí jede trasu, na kterou by si netroufli ani pomyslet, tu jen prudí.
Včerejší ubytování a dnešní boj v kopcích
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid...
Tak dnes mělo pršet a měl jsem mít odpočinkový den, ale déšť odsunuli o jeden den, tak jsem se vydal dál. Navštívil jsem Lugo a pokračoval k oceánu. Odpoledne déšť, takže pro dnešek 70 km. Odpočinkový den asi zítra, má lit jako z konve. Nohy už to potřebují...
Tak jsem se pokusil z těch úryvků, co Karel zveřejňuje vytvořit jeho pravděpodobnou trasu.
Karel vyrazil 18. března v poledne z Lisabonu, a podle všeho má teď v nohách nějakých 750 - 800 km v kopcích.
Pokud máte chuť, klidně mu můžete napsat. Jsem si jistej, že podporu ocení. Jede sám a kontakt z virtuálními kamarády, které zná jen přes obrazovku, ho jistě posiluje.
Má to domů ještě pořádný kus cesty....
Podle všeho se chystá projet po atlantickém pobřeži do Francie, pak se vydat na východ pod Pyrenejema a potom podél Rhony na sever. Budiž mu mistrál milostiv....
Mám chuť a chtěla bych mu napsat, že mu na jeho cestě držím palce. Ale nemám na něj spojení.
Tak prosím, Jindro, předej mu můj pozdrav. Určitě podporu ocení.
Děkuji moc.
Zkus si ho přidat na FB jako kámoše.
Má partu lidí,co mu drží palce,fandí mu, a podporuje ho.
Člověk je na dlouhé cestě,pokud jede sám,fakt rád za každé povzbuzení. Píšu mu hned.
Facebook nemám a ani se nechystám si ho zřídit.
má to tam
https://photos.app.goo.gl/KD3gQYJFsdNJBrk3A
Hezky jsi to napsal.
EDIT: Já Facebook taky nemám, protože ho má moje matka.
A Karel odpovídá
https://photos.app.goo.gl/3noa1Ao7acgSA5i2A
Zdá se, že teď má před sebou asi nejnáročnější část vesty, dostat se přes Pyreneje. Pak by mohlo být zlé už jen proti proudu Rhôny, kdyby fouknul mistrál. Pod Pyrenejema na kanálu du Midi mu bude dobře, tam iž před měsícem bylo krásné jaro, ale v kopcích, teď při té studené vlně, tam aby se zakousnul do dřívka.
Děkuji, teď je to v pořádku, když o tom ví.
(jen se bojím, že až se sem podívá a uvidí tvoje mazance, tak se zděsí:-))))
myslím, že by bylop dobré se soustředit na Karlovu cestu a ne na mě, stejně tak jeho "palečkování" které patří vlastně mě je projev nesmírné ubohosti některých...
vy strážcové "morálky" :-)
Tak jsem zase o kousek dál. Je tu ale pořádná zima, studený vítr a i kroupy padaly chvíli. Zítra počasí také nic moc.
Tak jestli jsem si myslel, že po pobřeží to bude lepší, moc není, z kopce do kopce, samá zákruta. Dopoledne zima a déšť, odpoledne hezký. Makal jsem, že nohy necítím, a dál jsem jen 75 km. Na jedné fotce jsou dva frantici, kteří zrovna odpočívali v kopci. Chvílí jsem se s nimi bavil, říkali, že od francouzských hranic jedou 12 dní. Průměrné 50 km za den, víc prý v těch kopcích nedají. A to vypadají rozhodně sportovněji než já. Tak se mám na co těšit. Počasí také nehlásí zrovna dobré.pak jsem potkal ještě jednoho francouze, ten měl zničený ráfek. Našel jsem mu aspoň na mapě nejbližší cykloservis
Chtěli jste mě vidět, tak jedno foto. Všimněte si uši, v Portugalsku jsem si je spálil, a teď zebou, i když jedu v kukle. To jsem ještě nezažil
A Jindro, věř, že moje mínus pod touto fotkou není mínus pro Karla, kterého neznám, ale mínus pro tebe (který ho ostatně taky asi neznáš)
Jo, klidně mě smaž, na věci se nic nezmění:-)))
Tohle je fotka kterou Karel sám zveřejnil, na žádost ostatních.
Dneska přidal další selfie
Máš možnost Karla kontaktovat, a dělat ze mě hovado, co zveřejňuje něco,co si Karel nepřeje.
Pokud to neuděláš, a jen tady hraješ falešnou hru, radím ti, drž už hubu ty jedovatá babo.
Děkuji za sebe i Karla.
Nikoliv. Nemám možnost Karla kontaktovat. Musím spolehnout na tebe.
Ne ty si můžeš založit účet na FB jako MatkaTereza, třeba, a napsat mu
Nelži, jedovatá babo.
Nelži.
Můžu, ale nechci. Ani jako matka Tereza:-))
Použiji k tomu tebe, otče Jindřichu.-))
Ty si můžeš založit účet za mne. Můžeš si mne privatizovat, ukrást, chceš-li.-))
Nikde nejsi za sebe, tak tu nic nehraj
Já myslím, že Kája je v naprosté pohodě a že by ho asi spíš sraly ty patnáctileté holky co tady furt řeší nějaké sociální vztahy. Jestli to má na Facebooku jen pro přátele tak nejspíš proto, aby se nemusel otravovat s nějakými komentáři někde z Argentiny nebo Chile, já jsem kvůli tomu kdysi zrušil Instagram. Proti těmto reportům zcela určitě nic nemá, není mu patnáct - na to ho ani nemusím znát.
já jen předávám,co Karel postuje
Jenže ty, milá, ty prostě chceš srát. Chceš nastavovat morální zrdcadlo, tak falešné a vyumělkované, jako jsi ty.
Karel prostě jede a má počasí naprd, a s náma, co mu držíme palce a fandíme, občas utrousí slovo. Ty, protože si nikdy takovou cestu nezažila, kdy člověk jede sám, a má tak trochu pech že počasí je proti němu, má pár defektů a má pocit, že se všechno proto němu zpyklo, nechápeš, jak velkou sílu mu dodá "Karle, všichni jsme s tebou"
A jen chorý mozek může rozporovar slovo "všichni".
No, a ty, všichni tě známe na kole najezdíš prd, ale o to víc vysíráš..
Tak kdybys to Karle četl ty mínusy jsou od téhle kravky, a pak jednoho duševně chorého magora,co prostě nedávají to že jiní jezdí, zatímco oni sedí doma na prdeli a bojí se.
Všichni normální jsou s Tebou, Karle a ti blbci, mínusují mě. Hloupost, žárlivost závist.
Udělal´s tady z toho Karlovi peklo. Ostatně jak je tvým zvykem.
Karle, tenhle chlap za nás nemluví.
Já, to ty si to kravko začala rozesírat.
Karel, stejně jako ostatní, snadno pichopí co jsi zač.
Už nepiš,všechno co kvákneš smáznu.
Je to to jasný, ty rozesíračko?
Zdravím všechny, tak dnes 55km, 3x jsem zmokl, jednou s kropama. Zima zima zima. Fotky jsou převážně z Gibonu, teď jsem v Villavicioze.
Co ho vedlo k tomu vyrazit na takovouhle cestu tak brzo? Za měsíc až dva by měl určitě lepší počasí, hlavně by určitě bylo o dost tepleji.
Asi možnost dovolené, u něj v práci zeptám se ho
Letos je tam na jihu jeh nějaká anomálie, v Pyrenejích, nahoře, bude sníh i za měsíc, ale níže mělo být teplo. Když jsem před měsícem jel já, bylo celý týden nádherně, modro, sluníčko, 16-18, na kolo ideální. Pak se to ale zatáhlo, a poslední krásný den byl 7/3. A pak už jen lilo, ochladilo se a podle zpráv za týden napršelo víc než za 3 měsíce. Kdybych vyjel o týden později, jel bych jen lijákem bez jakékoliv naděje na zlepšení. Tohle asi nejde nějak předem odhadnout, když musíš objednat jízdenky nebo letenky, prostě koukneš "jak tam obvykle touhle dobou bývá" a riskneš to.
Podle předpovědi se mu ale bude postupně oteplovat, ale má to ještě daleko.
Jsem hledal Gibon a našlo mi to opici, ale už jsem pochopil, že je to Gijón u moře.
Našel jsem tu Villaviosu. Ono je to ohromná vzdálenost, ujede 50 - 70, a na mapě to vypadá, jako by se snad ani moc nepohnul.
Možná na té jeho cestě bude kolegům jasnější, proč se musí denně ujet tak 150, prostě na pomalejší pohyb je málo času, když chceš někam dojet za 14 dní.
Tak dnes již bez deště, ale stále zima. 78 km z velké části proti větru. Jsem kousek od Llanes
To se moc neopírá do pedálů :-)
Možná má na cestě plno zajímavých a hezkých míst k prohlížení, ale pokud ne, tak to dost fláká, když neprší, tak najet za celý den 80 km po silnici?
hele, v těchto místech je to občas docela drsný. (teda, znám to spíš u Bilbaa a Santanaderu)
Ale, pokud jsem pochopil, bere to jako pouť, tak nevím, možná tráví víc času v kostelech než na kole.
Tamější oblast kudy jede neznám, ale beru to podle toho když jsem jezdil v Alpách nebo i u nás v horách. Pokud ale jede od kostela ke kostelu a na církevních místech tráví hodně času, tak 80 může být přiměřené.
Mě se zdá, že Karel nemá moc najeto, prostě se rozhodl skočit do vody a plavat.
Je tam kolem 5-10 stupňů, kopce. Myslím si, že teď právě toho má plný zuby. Cestovní rychlost je tak 12-13 km/h, za těhle podmínek. Takže v podstatě jede "celou směnu".
Když chceš při takových průměrech, vím že to leckomu připadá směšné, ale zkus to 15 dní po sobě, někam dojet, musíš na tom dřepět 12-14 hodin denně.
Koukni na ty průměry co jsem měl celkem nalehko na karbonu: http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1... (když rozklikneš mapky je tam Relive)
Málo trénovaný člověk v určitém věku prostě není závodník a šampion. Když jedeš na týden, troufneš si se do toho opřít, ale když jedeš na měsíc,je to horší. Mě se chtělo furt spát. Jenže bylo léto a mohl jsem si zdřímnout na lavičce v poledne. Karel má zimu. Musí jet, nebo bydlet. V zimě nemůže moc dlouho odpočívat, jinak prochladne.
Zakousnul si festovej krajíc a nevzdává. Každých 50 dobrých.
Věřím, že až přejede Pyreneje, že už to bude lepší, pod horama by měl mít rovinku a západní vítr v zádech.
A slušnější počasí.
Píše, že ho bolí nohy, vyjel málo natrénovaný, to se taky změní.
Obdivuhodná vůle, něco si vzal do palice a jde za tím. Takový lidi mám rád.
Mě těch 12/13 přijde docela v poho. Když mi bylo nějakých plus mínus 30, vyrazil jsem na těžko na východní slovensko, trochu nakouknul do polska a madarska, na ukrajinu mě tenkrát bez víza přez ublu nepustili. najezdil jsem tenkrát cca 900km a ty denní pruměry jsem měl taky okolo těch 13km, nájezdy za den tak 60/80 km dokud bylo cestou kde se zastavit a na co se jít třeba podívat. Teprve až když jsem se dostal dolu tuším k nitře kde už p=říroda i okolí takový o ničem, tak jsem měl ty nájezdy asi dva dny okolo stovky a to jsem se na to už vyprdnul a jel zase vlakem domu--přišlo mi to zbytečný honit babilion kilometru od domova jen kilometry a čumět jen před přední kolo do asfaltu.
No právě ve Francii nebo Španělsku je ten problém, že je to tam jaksi mimo naše měřítko. Vzdálenosti jsou o dost větší, takže aby člověk něco odpravdu viděl, musí si "přišlápnout" nebo mít mnohem víc času.
Pro sebe jsem si našel dvoje řešení - buď zapřáhnout motor a tím si tak trochu nazout "sedmimílové" boty, nebo prostě využít vlak plus lehké kolo.
Letos zase předělali systém, ale princip je stejný, místní vlaky i regionální rychlíky TER berou kola zdarma. Intercity snad za 5 EUR, a TGV za 10 EUR, ale ne každé TGV nesložená kola bere. Železniční síť je hustá a vlaky jezdí spolehlivě.
Systém jsem pochopil, konečně jsem i pochopil řazení vlaků a kde ho najít, abych s kolem nelítal po nástupišti jako magor, napíšu to na www.doucefrance.cz co nevidět, snad to někomu pomůže.
Karlovi zřejmě ne, protože on jede jako tank vpřed a asi nikam tolik nechvátá, což se může státi i nám, ale asi až v příštím životě :-)
Dnes přes 90 km, mám toho docela dost. V noci budu okupovat tuto autobusovou zastávku. Půda je ještě podmáčená, a tady je sucho a střecha nad hlavou
No to jsem blázen, Jindřich a nocuje jako poslední z posledních na takovým bidýlku! Kolikrát ses v noci sbíral ze země? Snad nemáš firmu v konkursu? 8-O
No proto, málem's mi přivodil zástavu! Taková ukrofašistická blamáž.
já, a na modrém kole?
To tě mohlo trknout, takové faux-pas by mě módní policie neodpustila
To mám z toho, že nesleduju vlákennou nit od začátku, no.
Před Karlem hluboce smekám- vydat se bez tréninku, výbavy a zkušeností v tuto dobu na cestu přes Pyreneje- to chce doufat v pomoc z nebe. Jarní počasí je proměnné i u nás, stabilní bude v horách jen sněhová nadílka. Pokud jde o denní trasu- i při mnoha zajímavostech a zastávkách je 50km v jeho věku a při "zátěži kola" jízda nelimitovaná časem, ale spíš fyzickými možnostmi, v horách to bude asi podobné. Ono není vždy dobré absolvovat cestu jen s odhodláním a nadšením, ale i s rozvahou, zhodnocením svých možností jak fyzických, tak materiálních. Držím mu palce, ať cestu dokončí bez následků!!!!
On nebude tak úplně bez zkušeností, v roce 2019 jezdil po republice s kámošem.
Cestu má snad naplánovanou na 2 měsíce, podle posldeních fotek je nějakých 300 km od francouzské hranice a asi 100 kiláků bude mít ještě hodně do kopce, pak už by to mělo být lepší, co se týče kopců.
Blbé je to počasí, to se těžko dalo předvídat, že bude taková teplotní anomálie a na jihu bude mrznout, snad už bude líp. Včera tam měl docela slušně, zdá se....
,,,,reagoval jsem na tvůj komentář výše:"..aby zatleskali Karlovi, kterej, zdá se s minimem zkušeností, s o to větší chutí jede trasu, na kterou by si netroufli ani pomyslet, tu jen prudí". To jsi nějak "změnil názor za pochodu"- něco jiného je najet kopu km doma v sezonu a něco jiného je vydat se na jaře ze Španělska přes hory na kole domů(kde je pravidelně na daleko nižších horách sníh) a v měnícím se aprílovém počasí. Jinak na dálkových cestách není problém s dobrým vybavením najet "natěžko" denně 70-90km i v dešti a za tepla/slunce nejít pod 100 i při zastávkách po víc jak 3 týdny- to jistě víš i ty.
Karel je tvrdej bojovník,co si jde za svým.
Je na cestě 40 dní a pere se s tím fest.
Telefonovali jsme si párkrát, asi nejhorší je pocit, že je na to sám, a tak komunikujeme,i když poradit cokoliv těžko lze. A když poradím, stejně si jede svojí trasu.
Nevím zhola nic, o jeho kole nebo vybavení, ale protože s tím zvládnul v tom nečase takovou štreku, asi nebude tak na prd.
Ono všechno je v hlavě,zbytek jsou jen technické detaily. Chceš-li, opravdu-li to chceš, dokážeš to.
Karel je teď docela v hajzlu,protože furt leje, a už toho má dost. Ale vím, že dojede.
Tak starý blázen dorazil do Bilbaa. Ráno jsem byl pěkně zmrzlý. Ve spacáku ne, ale když jsem vylezl. Přes den sluníčko, kopce a kopce. Žádné levné ubytování jsem nesehnal, respektive na druhou stranu města jsem již nechtěl, je moc velké. Tak spím pod širákem a jsem zvědav, kdy mně vzbudí policajti
Je škoda že nejde dávat víc fotek než tři. Já tam někde zhruba za rok, ve stejnou dobu možná budu, a možná pojedu stejnou trasu od jihu na sever. Docela mě to zajímá, ale Facebook si nemohu pořídit, má ho moje pětasedmdesátiletá matka.
Až se dostanu k železu, nastahuji jeho fotky a šoupnu to do nějakého alba na googlu.
Někdy jich šoupne pár, jindy třeba 16.
Trasu lze, s jistou mírou nepřesnosti, rekonstruovat. Karel jede podél pobřeží, a tak se pere s kopci, ale zase je to krása, a udělá-li se mu hezky, bude to fajn.
Po 14 dnech už určitě má svůj rytmus, rutinu a návyky, bude líp.
Na tý jeho cestě si uvědomuji, jak je ten Pyrenejský poloostrov ohromný, že to není "kousek po Španělsku" a pak Francie, ale že to je na hranice skoro polovina cesty domů...
Co je na nich luxusního? Na žádný nevidět jeho kolo dekadentní modré barvy. :-))
....že by krajina? Kolo už ukázal- stačilo, fotky krajiny/památek by jen rušilo(jako nevypnuté datum u někoho). Já taky buď fotím kolo, nebo ostatní zajímavosti- jestli má sloužit jako důkaz, dá se jednoduše "přidat"ve photoshopu... ;-)
Náhodou fotky typu "zátiší s kolem" jsou velmi vkusné a mají nedozírnou vypovídací hodnotu! Naštěstí mezi námi máme pár jedinců, kteří to vědí a úspěšně aplikují.
https://photos.app.goo.gl/VQAQ3NjKyG6vv7qL9
tady jsou všechny co Karel včera nasdílel
Kolo nám Karel tají,jestli von tam vůbec jede na kole :-) :-)
Tak po včerejší náročné etapě mně to moc neslapalo, ale 80 km jsem dal. Ve skutečnosti jsem se posunul jen o 70, protože jsem dojel k tunelu a tam cyklisti nemohou. Teď večer jsem si vybral kemp, když jsem k němu přijel, tak je zavřený. Takže zase venku, ale pod stanem. Jinak kopečky jsou stále, to už tady ve Španělsku jiné nebude. Jsem u vesničky Deba.
Tady je zbytek fotek
https://photos.app.goo.gl/zSjbqeF6PPY8Ai5QA
Konečně po dvou nocích pod širákem a jedné noci ve stanu jsem osprchovan a těsně před hranicemi s Francií. Aspoň tam nepřijedu smradlavý. Mám vyprano a vzhůru sladká Francie
Koupu se kdekoliv každý den večer- (jinak bych nespal) a peru podle potřeby, takže jsem stále čistý a "nesmradlavý". Ještě se mi nestalo, že by do rána neuschla nejháklivější část oblečení- cyklovložka, s ostatním problém není. Ještě že to máme každý jinak.... :-)
Podle toho co Karle píše, by ti to do ráno ani moc neuschlo, jako spíš zmrzlo :-)
V noci tam je pod nulou, psal, že -3.
Mám za to, že je rád, že někam zaleze v teple a přečká noc. Takže to není o tom
"že to každý máme jinak" ale pokud spí pod stanem, nemá moc na výběr.
Jede jako tank, kousek po kousku ukrajuje, ale už by to měl brát z hor dolů, tam bude tepleji, ale asi ještě zmokne, pak už by měl být ve Středomoří, a mělo, by být, podle předpovědi, hezky.
Snad to nejhorší má za sebou.
Neuschne přes noc, uschne přes den...asi neoplývám tolika zkušenostmi z cest jako Karel, ale ani ve snu by mne nenapadlo vydat se na cestu přes hory v tuto dobu(když i v daleko nižších Krkonoších, Jeseníkách a Šumavě se vesele lyžuje) s letní výbavou- ale to jsem já, laik, se zkušenostmi "jen" z cest po Balkánu a Rumunsku mimo zimu a jaro... :-((
On měl fakt pech na studenou vlnu.
Podle statistik tam mělo být teplo, tedy přijatelně. A pak jen ty Pyreneje, a ten zasněžený vrcholek se dá přejet za den, a za normálních okolností zklouznout zase dolů, so tepla. Port Grand Valíra je vyšší kopec, aníh tam bývá i v květnu, ale dole pod kopcem je 15 stupňů.
Kromě prvního stoupání jsem nahoře byl bždy začátkem března. Ke to loterie, někdy alznce, jindy slota.
https://photos.app.goo.gl/kymxbjBXWcB3Emn9A
Ale to fakt jde jen o hřeben, dole už koncem února bývá 15-18 stupňů.
Karel měl prostě hroznou smůlu, studená vlna zasáhla celý jih. Teď už by mělo být hezky, ve Středomoří 25...
Hele, ro byl poslední týden v únoru letos.
Pak šla teplota o 15 stupňů dolů, a celý březen tam klepali kusu.
tohle z 2007 když jsem tam byl.
Pokud tam ještě je, měl by si zajít do akvária a na citadelu...
Tady jsou fotky co Karel nasdílel.
https://photos.app.goo.gl/5Z2AfHw6uYyBxQFS7
Tak dnes první den ve Francii. Dopoledne pršelo, odpoledne hezký. Jsem u města Orthez a mířím k Lerdes. Dnes se ke mně hlásili dva Slováci, byli na dovolené v Bayonne. Dnes budu spát ve stanu na sportovním a dětském hřišti. Konečně jsem už měl taky kousek rovinku
Hledám na mapě Lerdes, ale nenacházím. Zkus dodat něco jiného, ze zajímavosti Tě na dálku doprovázím :-)
Tak v noci první křeče do nohou, divil jsem se, proč je ve stanu takové chladno a ráno minus tři stupně, vše zmrzlé i se mnou. Po sedmi km jsem se ohřál v Burgr Kongu a pak pokračoval mírným kopcem do Lurd. Co mně však vystavilo byl vítr proti. Dojel jsem jen silou vůle.
https://photos.app.goo.gl/yknNej1dyD8D29w77
a zase fotky
Zdá se, že Kája je větší hardkór než já, jestli spí v tomhle, to já musím mít stan 1,5 m na šířku (kvůli nezbytnému bordýlku - všecky ty věcičky rozházet kolem sebe) a 1,2 m na výšku - abych mohl uvnitř sedět v křesle :)
....za luxus se platí- jak váhou, rozměry i větším výdajem kcal.... ;-)
nebo zlaťákama :-)
https://photos.app.goo.gl/yhNQXwhjgd4ZcSCV6
Nejhorší na tom všem je, že si, pokud jde o to praní, nebo spíše sušení, ani v celkem slušném hotelu moc nepomůžeš. Oni všude mají klimatizace a větráky, takové ty topné žebříky, na které si můžeš pověsit a nechat přes noc uschnout prádlo rychle z hotelů mizí. Fény pak mají tepelné pojistky, takže finta co fungovala před lety, omotat čudl fénu stříbrnou páskou a nechat to fuňět na mokré hadry, už taky nefunguje.
Vymyslel jsem pro sebe řešení, takovej skládací pidifén, váží 300 gramů, funí jako blázen, tepelnou pojistku nemá, a v případě hotelu, kde je zima, s tím jde i topit, má to 1500W a stál 12 euro. Prostě vlastní cestovní topítko co uvezu i na Zelenáčovi.
No, Karlovi pod stanem by asi moc nepomohl, ale jinak mohu doručit, pokud člověk cestuje v předjaří nebo napodzim a spí po hotýlcích.
Váha, která se vyplatí - vezu prostě jen jednu sadu hadrů co večer peru.
No jo, ale ty neznáš ty voňavé rána, třeba i bosky vylezeš ze stanu, odkopneš prvního slimáka, projdeš se ranní rosou vyčůrat se do křoví... a pak to kafe při východu slunce... večery jsou taky fajn, hlavně u řeky kde jezdí lodě, je tam furt na co koukat... doutník, vínko, než po celodenním šlapání vychladne organismus a dá se jít spat.
Znám, pamatuji se, ale nikdy ne v únoru :-)
Normálně si v recepci smluvíš vyprání a vysušení svršků. Udělají to bez problémů, jen to možná něco stojí ( a nevztahuje se na to diamantová karta:.))
Záleží na tom, který řetězec hotelů používáš. Pokud nějaký nuzný, tak ti to neudělají:-))
Ne nestihnou to.
Řetězec Acoor není Hilton.
Vyperou,vyžehlí, ale ne tak, že jim to večer hodíš do pytlíku a ráno v 6 vyzvedneš, tak to v Acooru nefunguje, a to i v hotelech, co fakt mají hodně hvězdiček.
Tyhle služby jsou spíš určené pro ty, co tam bydlí déle než jednu,někdy dost krátkou, noc.
Radím nespoléhat na diamantovou kartu a vozit fén. Máš zkreslené představy, založené zřejmě na sledování béčkových holivůdských filmů.
Existuje "non stop" cathering, v hotelech typu Sofitel a výš, a to znamená, že ti dodají rozmraženou pizzu, nebo nějaký sendvič či salát, a nějaký ten chlast, ale do rána ti fakt hadry nevyperou ani za příplatek :-)
...jsem fakt rád, že spím většinou "nadivoko", podobné "zkušenosti/rady" jdou mimo mne a nemusím vozit kopu na zásuvce závislých věcí- ale jiní je jistě ocení.....Vezu jen jednu náhradní sadu oblečení a se schnutím(mimo hotel a pomoc fénu)zatím problém není.
Už jsme to zmiňovali, ty jezdíš jen v létě
Je to démon, dneska snad coural po Lourdech, psal že pojdede jen kousek, že je "úplně vyšťavenej" a den odpočinku si prej schovává na donu, až bude lejt...
Je to neuvěřitelnej vytrvalec.
...to tedy je- při jeho věku, zkušenostech, výbavě a denní porci se "vyšťavení" není co divit, jde o obdivuhodný výkon- držím palce, ať dojede zdravý a plný zážitků!!! :-)
Obdiv Karlovi,držím palce.
Jindro dík za to,jak o Karlově cestě informuješ.
Tak dnes prohlídka města Lurdy, pak 40 km náročným terénem, dohromady 'jen 52 km", a krásné místo na spaní. Da-li počasí, tak zítra znovu zápřah.
místo na spaní na které je vidět od nějakého baráku mi moc dobbré nepřipadá- pokud ten barák není neobydlený.
Ve Francii je to fajn v tom, že tam se,narozdíl od mnoha zemí, smí volně tábořit, tak senwmusí schovávat.
dík, to jsem nevěděl. (a funguje to tak i v Polsku- na obecním pozemku. (To gminne, kempowanie wolno byla věta co mmne dostala do kolen)
...pokud nemusí konat hygienu a "zapikuje" večer, pak to nevadí....
Tak jsem právě telefonoval s Karlem, už je na Vanal du Midi, přestalo pršet snad dojede do Carcassone, kde by měl být otevřený kemp.
Většina kempů je zavřená,je mimosezóna.
Nejlevnější ubytování pod střechou co umím je F1 od accooru, ale ti hajzlíci taky skokově zdražili, takže už ne 29 ale 39 éčeka víc.
Ve Španělsku Karel bydlel po těch církevních ubytovnách, ale taky prý už to není za 5 ale za 15. Nevím, jestli je ve Francii něco podobného, nenapadlo mě to nikdy hledat. Jestli někdo máte nějakou zkušenost, dejte mi prosím vědět,budu ho informovat.
Jede teď podél kanálu do Bézierz, pak Sète, Arles, Avignon, Lyon.
Jestli někdo víte kde na trase levně bydlet,pomůže mu ro.
Tak dnes 50 km v pohodě, ale pak vítr, který sílil a sílil. Na půl z boku, na půl proti. Přesto jsem dal 110 km. Jsem u Toulouse. Zítra hlásí déšť, tak jsem zvědav
Tak včera jsem nakonec přespal na travnatém parkovišti, dnes jak vidíte to mám v campu i s posezením za 9 ecek. Do 15 hod déšť, tak jenom 80 km. Jsem 15 km od Carcassonne, zítra prohlídka a jedu dál. Má být teplo a jasno. To zase budu mít spálené uši
Nakonec jsem skončil ve u vesnice Alzonne, je také kemp i s restaurací. Platil jsem 9 ecek. Majitelé hrozně milí, tak ho můžeš v klidu doporučit. Jmenuje se Camping Ferme La Pujade
Tak dnes mám pro vás pořádnou dávku fotek. Jednak camp, kde jsem spal na dnešek, pak Carcassonne, pejsek který žebral když jsem obědval, tachometr překročení 2000 km, kanál Midi a ukázky terénu jak vypadá cyklostezka kolem kanálu. Ujel jsem cca 90 km. Hezké počasí a mělo by snad být ještě dva dny
Denní dávka fotek, dnes se tu udělalo opravdu teplo, 28 ve stínu ve dvě hodiny. Před pár dny jsem mrznul, teď se zase peču. Dal jsem 100km. Dal bych i víc, ale naskytl se mně camp, kde mně vzali. Ne všude tady berou stanare. Někde chtěj jen obytnaky. A ne všechny campy jsou otevřené. Taky jsem se vykoupal v moři, bylo sice ještě studené, ale aspoň jsem se v tom vedru na chvíli schladil.
Paráda, po té zimě v horách si Karel zaslouží teplo a pěkné počasí. Ať si užívá. Hned mu to v teple a s méně kopci jede.
Tak to jsem se s Karlem málem setkal. Moje oblíbené východní katalánské Pyreneje jsem křižoval od konce března skoro do poloviny dubna. Ze Salses údolím řeky Le Tech přes Serra del Cadí a několik katarských hradů do Carcassonne. Mrazu, větru ale jinak krásného počasí jsem si užil dost. Bylo to jen krátce, ale stálo to za to.
Co je tohle za hrad? Ta fotka uprostřed?
Já se letos znovu vydrápal na Montségur, abych to ukázal Soňe, ale už tam nepolezu, byl jsem na dalších pěti, ale tuhle potvoru nějak neumím.
Jednou bych rád viděl všechny, Paye Cathare je hezký kousek země
https://photos.app.goo.gl/Xkkq43kSGhcRBCo76
A jo, díky, na tom jsem byl, ale tenhle pohled jsem nějak zapoměl...
https://photos.app.goo.gl/aK3a1fnDN8NuuxBD6
Tak dnes, ještě než jsem se odpoutal od pobřeží, tak prohlídka opevněného městečka. Kdo bude vědět, jak se jmenuje? Jindro, nenapovídej. Zážitek ze včera, v kempu jsem si dal powerbanku nabít naproti k Němcům, když už jsem skoro spal, přinesli mně večeři. Asi vypadám jako chudák. Dnes jsem dal 100 km, ale v plánu jsem měl 130. Překazil mně to silný vítr proti.
Tak dnes jen pět fotecek, ráno jsem vyjel, nohy vůbec netahaly. Potřebovaly by odpočinek. To je jeden hlavní důvod a druhý, že mělo zítra pršet a tezkot bych stíhal dojet do Čech včas. Když se k tomu predt polednem přidal Bezdíček proti, bylo rozhodnuto popojet vlakem. Ušetřil jsem tím asi tři až čtyři dny. Těch důvodu však bylo více. Holt už nemůžu říct, dojel jsem z nejzápadnějšího čipu Evropy do Čech na kole. Přesně jsem ušetřil 313 km, al čeká mnez prevyset že 160 nacca 120 m. Tak jsem na ten kopec zvědavý.
Tak dnes jsem si jízdu opravdu vychutnal, kam se hrabe kanál Midi na tuto řeku. Dal jsem 110, jsem spokojen
Fotky od Karla
https://photos.app.goo.gl/cYfeNhnHEExbYkwR6
Tak jsem Karla lokalizoval v Isle-sur-Doubs.
Opravdu, úsek Eurovelé 6 mezi Mulhouse a Besaconem ke jeden z nejkrásnějších, chvilku podél řeky Doubs, chvilku podél kanálu. V předjaří stezka není přetížená cyklisty, člověk si připadá tak nějak doma, jakou u Sázavy nebo Berounky, až na to, že okolí nehyzdí žádné chaty.
Takhle nějak to tam vypadá:
https://photos.app.goo.gl/aD9pS6Y1x2tC6cDZ6
To vypadá hezky, podle toho, co píše, se jelo výborně. Jak často a jakým směrem tam fouká vítr? V proti/bočním větru už to taková pohoda být nemusí.
Já tam jel asi 5x a vítr, tedy nějaký, co by byl zlý, jsem nepotkal. Je to velmi zhruba směr od východu k západu až v městě Chalôns-sur-Saône se cesta stáčí k jihu.
Ona se ta říčka Doubs tak klikatí mezi kopcema, tak je to asi proti větru chráněné.
Naopak,podél Saône a Rhôny fučí Mistrál, od severu k jihu. Tam,pokud by někdo jel jako Karel proti proudu, by měl velkou šanci dostat drsného soupeře. Karla jsem důrazně varoval, tak popojel tenhle úsek vláčkem. Shodou okolností by ale měl štěstí, v pondělí údolím Rhôny nefoukalo, jel jsem tamtudy.
Větry ve Francii fungují takto
Tak dnes už jsem v Německu, jen 80 km, zase mně ten pacholek vítr zlobil. Zítra 80 km k prameni Dunaje, ale převýšení 1000 m, tak to asi víc potlačíme a možná to bude na dva dny. Ten kopec je celou cestu, ale prudký je od 50 do 65 km.
To si teda té Francie moc neužil. Ale u moře byl a aji si zaplaval, pár hradů viděl a kousek projel, tak aspoň že tak.
On chce k prameni Dunaje, místo aby se protáhnul kolem Schwarzwaldu a hory obejel. Uvidíme, co ohlásí večer.
Má hodně přes 2000 v nohách, chápu ho, už chce jen vydržet a dojet do konce měsíce domů, do Prahy.
Jede s napnutým rozpočtem, během 14 dní se všechno zdražilo o 10-20 procent, do toho to trápení se zimou ve Španělsku,zakousnul ai kluk pořádnej krajíc.
Já byl na cestě jen 22 dní, v naprosto nestovnatelném komfortu a poslední 3 dny mě všechno štvalo, ale úplně všechno, od silnice po počasí. Když tě to nebaví, a je tam jen nějaká ta vsugerovaná povinnost je to naprd.
Teď se mu zase ochladí, bude se muset rvát o každej kilák. Ale je to frajer a držák,co se jen tak nepotká.
Já jel loni z Ofenburgu do Donaueshingen vlakem, na ty kopce jsem si netroufl. Němci mají všechno nízkopodlažní, takže jsem nemusel ani odstrojit. Může zkusit "přejít Dunaj", loni v létě se u soutoku dala řeka přebrodit. Jestli pojede dál podél Dunaje a uvidí ceduli, že je stezka neprůjezdná, tak je opravdu neprůjezdná, ať to nezkouší "po česku" projet, nebo se bude vracet několik kilometrů. Jeden den jsem jel přívozem 4x - sem tam, sem tam.
napíšu mu to, dík.
On jede podle seznam mapy.cz, v režimu silniční kolo
Karel děkuje za užitečné info, pojede podél dunaje až k Českým Velenicím, píše.
Tak kopec jsem nakonec dal, z větší části jsem šlapal, ale některé jsem musel vytlačit. Jsem v Donauschingen, nebo jak se to píše. Tady se stýkají říčky a pane vznikne Dunaj. Kolem jede jsem jel už před městečkem. Ráno tu má být kolem 0, ale už teď jsem pěkně zmrzlý
U Dunaje se dobře kempí na divoko, vlastně u každé řeky. V některých lokalitách u Dunaje, je na břehu velice jemný písek, jak pudr, dostane se do zipu a ráno, když lezeš ze stanu, tak s tím musíš škubat - no a tak jsem zničil svůj stan.
Tak po včerejší výživné etapě, dnes nohy protestovaly.dal jsem si pouzu na oběd a trochu se to zlepšilo,ujel jsem asi 95 km, ale vzdušnou čarou se posunul je asi o 60 km.jinak krajina pěkná cyklostezky převážně šotolina. Jsem ve městečku Sigmaringen.
U toho rybníčku jsem spal na dnešek. Počasí zlobí a hned se tak nezlepší
Pár obrázků ze včera
----
Karel je v Rakousku, míří na Linec a Velenice.
Telefonoval mi včera večer, on ze stanu, já z hotelu, a bylo mi z toho tak trochu trapně. Je 40 dní na cestě, a těší se domů.
On ale nechce skončit v Praze chce dojet až na chalupu v severních Čechách.
Karel je strojvůdce pražského metra a chlap, jakých moc není. Vezme si něco do palice, a udělá to.
Víc Karlů a bude tu dobře.
Tipuji, že se teď párkrát projede přívozem, ty uzavřené cyklostezky o kterých jsem psal výše, byly vlastně až v Rakousku.
Tak fotečky ze včera. Od odpoledne déšť večer a v noci liják s prudkým studeným větrem a jak vydite, i v Rakousku se najdou lidé, kterým není lhostejný, když tento Nečas někdo přečkává na autobusové zastávce. Postupně mně přinesli čaj, sušenky, vajíčko, banán, večeři,znovu aj a piticka. Dokonce i polštář, abych si mohl sednout.
Karel byl utahanej. Není to fér.
tak se tu špekulovalo, proč Karel vyjel v tak nic moc čase.
Vysvětlení prostě:
Starou dovolenou musel vybrat v březnu, a přidal novou :-)
Tak jsem v Českých Velenicích, moje cesta končí, poslední km jsem díky dešti odjel autem.
Co říci závěrem? Děkuji všem, co mě podporovali, 4 tisíce km to sice není,ale myslím že i přes 3000 km je v mých letech slušný výkon. Něco jsem viděl, něco zažil, možná shodil i nějaké kilo, hlavní však je, že jsem v pořádku. Tak všem ještě jednou díky.
Říkal jsem Karlovi, jak jsem se v šedesáti vydal kolem Evropy, a "přetáhnul jsem to" a poslední tři dny mě sraly neskutečně a ve finále jsem to odstonal pásovým oparem.
Že jsme velcí kluci a že máme vědět, kdy je další boj zbytečný.
Karel se rozhodnul moudře a zaslouží si velký respekt, přejel snad v nejhorším čase co mohl mít Evropu, sám, se stanem, s omezeným rozpočtem.
Karel je prostě chlap