Zdravím, chci se zeptat nevíte někdo kdy včas vyměnit řetěz?
Nedávno jsem si na kole nechal vyměnit Kliku,Kazetu a řetěz. Někdo mi radil že je dobré po každých 500km měnit řetěz. takže:
když budu mít nový řetěz a na nej najedu 500km
tak ho sundám a označím ho jako řetěz 01.
Dále si koupín nový řetěz a na nej najedu zase 500km, pak ho zase sundám a označím ho jako řetěz 02. Potom si koupím poslední řetez na který najedu zase 500 km a potom řetezi Střídám v pořadí 01,02,03.
Meli by se řetězi postupně s ozubenymi kolečky vytahovat a vydržet déle než když na jednu kliku,kazetu a řetez budu jezdit třeba 2 roky.
Tak jsem se chtěl zeptat jestli nemáte někdo podobné zkušenosti, Předem dekuji za odpoved´.
Pokud to řadí, tak ho tam nechám a pak vyměním i s pastorkama...nejjednodušší řešení...
Když moc nadává, tak ho vyměním :))
Zde si jistě vybereš správnou odpověď
http://www.google.com/cse?cx...
Jen 500 km? To je sakra málo. Kup si v koloobchodě měrku na řetězy za pár kaček, kterou si budeš měřit vytahanost řetězu. Až bude "na hraně", tak řetěz vyhoď a dej tam novej. Řetěz vydrží tisíce kiláčků, to, jak popisuješ, je celkem na prd. Technickou zdatnost je možné prověřovat i jinak, než opakovaným měněním řetězů.
Šmarja, taková věda. Už je jen nakládat do formaldehydu... A mít doma dvě, tři kola, tak abys měl doma místo dílny laboratoř a extra počítačový program pro evidenci.
Kup si solidní měrku, nebo to měř šuplérou a když to takhle ohlídáš a budeš měnit prostě podle aktuálního opotřebení, tak kazety i převodníky vydrží stejně, jako při těhle estrádách. Podstatný je udržovat řetěz jakž takž čistej, nejvíc mu dává zabrat prach s mazivem, pak při záběru ta hmota funguje jako prvotřídní abrazivo a spolehlivě likviduje jak ten řetěz (tzv. ho vytahuje - ve skutečnosti probrušuje na čepech), tak šmelcuje pastorky a převodníky i kladky.
Osobně se mi osvědčilo mít na řetězu rychlospojku, podle potřeby (bláto, prach) řetěz shodit, důkladně vyprat v benzínovém čističi a máznout. Nechci tady dělat reklamu, ale musím, osvědčil se mi olek od Motorexu, nesmejvá se a hlavně vůbec nebalí čurbes.
Já jsem si nechával olej posvětit v úřadovně místní římskokatolický církve. Ale pak jsem se nechal z církve vypsat, tak mažu neposvěceným. :-) Jeden nemůže myslet na všechny důsledky.
Tak tenhle olej asi bude posvěcenej. Je na něm kříž, helvétskej, ale je.
Svěcenej olej stejně musel bý lněný olej číslo 4, jak praví klasik.
Konopnej, pane Tauchen, konopnej. :-)
A jake kolo to je, pripadne co jezdis za povrchy a za jakeho pocasi.Na celoperu v terenu, bahne a prachu je 500 nekdy i prilis. Na kole do mesta, na poklidnou turistiku a na silnicce bys menil skoro novy retez.
http://www.bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=660
Jestli mas doma supleru, pouzij tu.