Tak tohle jsem jednou řešila v reálu. V dešti a bahýnku se mi špalky totálně rozmydlily a k nejbližší hospodě to bylo s kopce.
Holt jsem brzdila chvíli "na pekaře" (brzdí se podrážkou tak, že skrčíš nohu za sebe mezi kolo a rám) a chvíli jsem si přibržďovala nohou na zemi. A snažila jsem se jet pomalu, takže jsem si dávala bacha, aby se mi kolo nerozjelo příliš rychle.
Kamarádovi se lanko jednou přetrhlo v Rakousku při sjezdu z Pfanderu dolů do Bregenzu. Brzdil na pekaře a tehdy probrzdil podrážku boty...
To bych možná zvládl taky,ale jde o to,že není pohybově úplně zdráv takže toto vylučuji.Jde spíše o nějakou technickou úpravu kola.
Hele a proč tu zadní brzdu teda neopravíš/nedáš opravit, když víš, že má na mále?!?
Nějak nechápu, proč řešíš technickou úpravu kola, když se dá brzda uvést do bezpečného stavu.
Mě by to teda připadalo nejlogičtější, ale je fakt, že já jsem blondýna :o)))
Řeknu to jednodušeji:Máš jednu ruku,jednu nohu,jednu brzdu.Brzda selže.Co dál?
Aha, asi jsem dotaz blbě pochopil, proč rovnou nenapíšeš, že dotyčný může používat k brzdění jen jednu ruku, ne, že má jen jednu brzdu, v tom je rozdíl. S jednou funkční rukou je asi rozumné mít kolo upravené pro brzdění jen jednou rukou, třeba torpedo + přední.
Pochopils to dobře.A co přehazka.Je to Merida matts hfs 2000.nějaké šetrnější řešení.
Přehazka pochopitelně musí pryč bo s torpedem nebude moc spolupracovat...
Tyhle specielní úpravy ovládání kola by asi chtělo řešit s někým kdo s tím má zkušenosti a dělá to, nevím jestli tady někdo takový je. Může být, že někdo o někom ví a dá ti kontakt. Vydrž, někdo se třeba ozve.
Máš pravdu.Chce to čas.Uvidím jestli se najde nějáký kutil.
Budou tady znalci řazení v náboji. Tam už tuším u některých modelů je torpédová brzda. A pak by ruka mohla brzdit přední kolo.
Co jiného bys chtěl dělat něž jet pomalu aby to zadní zvládla a v případě jejího selhání abys stačil bez potíží vystoupit.
Může používat pouze zadní.když selže je bez brzd.
Jestli tomu správně rozumím, tak jde asi o nějaký zdravotní problém s jednou rukou.
A co to řešit torpédem na zadek a přední klasicky ruční.
Proto píšu, jet pomalu aby když selže i zadní abys stačil vystoupit.
Pojednání o tomhle problému :
http://www.youtube.com/watch?v=kGldrJiuRAU
Dotaz nenalezen.Oco tam asi jde.
Existuje páka pro ovládání dvou brzd. Používá se u tříkolek. Nebo dát dozadu nexus s protislapem. Určitě by šlo zbastlit nějakou páku pro brzdění nohou.
Něco takového mám na mysli.O jakou tříkoku jde.
Nevím, ale viděl sem to tady na fóru. Zkus vyhledávání. Slova vahadlo brzy paka trikolka a měl bys to najít. Já sem na mobilu tak musíš ty.
Tak něco jsem našel.\páčky na 2 lanka má Loped.Jinak to asi řešit nejde.Díky
Bejčit za dvě lankový brzdy může být dost namáhavý. Určitě by šlo nějak dobastlit ovládání dvou hydraulických jednou pákou
Na christianii, se kterou jsme jeli z Dánska (viz ty moje blogy zde), byly na obou předních kolech mechanický kotoučovky ovládané jednou společnou páčkou na řídítkách. Z řídítek šlo jedno lanko (bowden) pod bednu, tam byl takovej rozdělovač, ze kterýho už šly dvě lanka v bowdenech k oběma kotoučům. Byla tam i možnost seřízení, aby obě přední brzdy táhly stejně a neotáčely bednu bokem.
V reálu lze vidět na christianii, třeba v cyklospecialitách v Brně. Podle mne by to mohlo fungovat i na běžném kole společně pro brzdění obou kol.
Páčka chodila lehce, nebylo poznat že taháš přes rozdělovač za dvě lanka. Zadní brzda byla stejná mechanická kotoučovka na jedno lanko a v síle stisku nebyl patrný rozdíl.
Občas u nás potkávám staršího jednorukého borce a ten má vzadu Nexus s torpédem.
Někde jsem viděl i jakoby rozdvojené lanko, takže bys jednou brzdou zároveň brzdil obě brzdy. V praxi si to ale nedovedu představit
Seřídit brzdy by snad šlo.Přední by byla stejně nouzová,ale když se utrhne lanko u páčky tak je to kničemu.
Honza Kopka popisoval v jedne ze svych knih, ze se extremniho maratonu ucastnil jednoruky cyklista. Tusim, ze psal, ze mel na jedne strane namontovane obe brzdy.
Jen je otazka, jake brzdy (paky) by to mely byt, aby se vedle sebe srovnaly a sly pouzit. Asi to bude chtit zkouset.
Brzdu s vahadlem nevim.
1) bude muset tahat za obe lanka jednou pakou, tak je otazka, jestli se to negativne neprojevi na ucinku
2) kdyz jedno lanko rupne, vahadlo ziska vuli, ktera mozna znemozni brzdeni tou druhou brzdou. To ale nevim, jen upozornuju na mozne slabe misto.
Mam pocit, ze tahle brzda se pouziva na trikolky s jednim kolem vepredu a brzdi se s ni zadni kola. Kazdopadne pak ma stroj jeste jednu brzdu na to treti - neparove kolo.
Vicerychlostni naboj s protislapem a predni brzda zni rozumne.
Na beranech se někdy na rovnou část vedle představce dává druhá páčka (ta co se dává na rovná řidítka), a je napojena na stejné lanko.
Tady by se prostě napojila na druhou brzdu.
A co něco takového ?
http://mtbs.cz/clanek/zavodit-s-jednou-rukou...
Určitě najdeš i jiné možnosti
Tak to je přesně ono.luxusně udělané.Stačily by jenom ty páčky.S řazením není problém ale vypadá to ,že to je dohromady.Budu se asi pídit po tomto.Cena bude asi brutální je to na zakázku.
Zkus kontaktovast Petra Kubu z Pedálsport
http://www.pedalsport.cz/
asi nebude úplně levný, ale poradit by moh a třeba i jinak pomůže.
Píšou, že cena je 100.000 Kč, ale to je specilál, určitě by to šlo levněji. Hodně drahé je to řazení.
Podivej se na komponenty! Proc tam davat takovou dardu? Allfine nebo Nexus jako razeni a k tomu nejlevnejsi hydry, ktere pujdou priplacnout k sobe. Tohle zvladnou v kazdem servisu. Nebo alespon ve vetsine.
Na fotce mas razeni Rohloff - tedy tak 20.000 Kc za komplet. Paky jsou normalni brzdove hydraulicke, s razenim nespojene. Jen je nekdo namontoval na jednu stranu. Jak jsem psal vyse, ne kazde budou mit vhodny tvar, aby se daly takhle sesadit k sobe.
Prekvapuje mne to poradi pacek. Takove hydry staci brzdit jednim prstem. Dal bych ty packy opacne, abych mohl mit ukazovak na jedne a prostrednicek na druhe. V cem je tohle lepsi?
Asi by to člověk musel držet v ruce, je to specielní úprava pro Štěpánka. Jinému by to třeba vyhovovalo malinko jinak.
Nemusí pužívat obě.Stačí zadní jak je zvyklý a vpřípadě poruchy dobrzdí přední.Nezávodí.Každopádně to zkusím.Třeba seženu sponzora.
Jestli uz ted mas kolo s razenim jen na jednu ruku, mozna nebude potreba nic menit a bude stacit prehodit jednu brzdovou paku na druhou stranu. To se da udelat i v domacich podminkach jednim klicem.
Jak píši.Řazení zvládne má otočné rukojeti.Páčky má elixir5,Byly by hodně od sebe.Možná jiný typ.
Jestli ta druha ma byt jen jako nouzovka, muze byt i o neco vic otocena, ne? Zkusil bych to nejdriv s tim, co mate k dispozici, pak bych teprve menil. A mozna by stacilo vymenit i jen jednu brzdu, pripadne jen paku.
Asi začnu u tohoto.Zkoušet,zkoušet,zkoušet.
Drzim palce. Pak sem dej foto a nejake ohlasy od jezdce.
Co se týká brzd, tak já bych byl pro větší jistotu, spolehlivost a dobrý a bezpečný pocit při používání i kdyby to mělo stát o nějakou korunu víc, určitě bych se nespokojil s nějakým provizoriem a náhražkami, zvlášť kydybych byl odkázaný jen na jednu ruku.
P.S. to mělo být o patro výš.
moznou inspiraci castecne najdes na strance jednorukeho trikolkare z italie.
http://delorenzi.altervista.org/E-ADY-Index.html
rozdvojeni brzd ovladanych jednou rukojeti ma popsane v casti "joystick" Co jsem pochopil, vahadlovani ma omezene prave proto , aby brzdil i kdyz utrhne jedno lanko.
k dalsimu moznemu reseni nouzoveho brzdeni v pripade selhani brzdy: na zadni naboj montovat pasovou brzdu
"pohanenou" pruzinou. Pruzinu mit vyblokovanou jehlou (tj "odbrzdeno") jehlu vytrhnes pomoci lanka ktere konci na riditkach napr krouzkem a pod. Nasledne pruzina zatahne pasovou brzdu. Jednalo by se tedy opravdu o jednorazove nouzove zastaveni. Moznym zdrojem takoveto brzdy by mohla byt i motorova pila, je tam takto resena brzda retezu.
dalsim vyvojem by mohla byt brzdova packa ktera v pripade promacknuti na doraz aktivuje tuto nouzovou brzdu.
Jezdím na kole už 41 let a za celou tuto dobu se mně nestalo nikdy že by mně prasklo lanko u brzdy. Jinak všechna lanka měním jednou za dva roky a to bez ohledu v jakém jsou stavu.
Dále před každým vyjetím kontroluji konce lanka u brzd zda se nezačínají "třepit", pokud ano lanko měním. Sebou na cestách mimo jiné vozím i všechna rezervní lanka jen tak pro jistotu.
Pokud budeš o lanka dobře pečovat a často kontrolovat nemělo by dojít k jejich selhání.
Totéž se týká brzdných špalků.