Dneska ráno jsem se dostal k novinám Prahy 1. Tedy, mohl jsem se k nim dostat již dřív, ale teprve dneska jsem si řekl, že trocha propagandy neuškodí, a tak jsem ten zpravodaj vzal. Většina článků tam je vlastně nezajímavá, až na tento, kde místní radní pro dopravu vysvětluje, proč je tak neschopný ve věci cyklistické dopravy.
Jistě souhlasím, že na samostatné cyklostezky v centru příliš místa není, ale podmínky pro cyklisty lze zlepšit i jinak, kupříkladu cykloobousměrkami, které cyklistům výrazně zpříjemní cestu městem. Třeba kdyby se v ulici Na Příkopech udělala cykloobousměrka, tak by zde vznikl velmi dobrý objezd nábřeží.
Taktéž zmíněný radní na případu několika dní, kdy bylo vždy na jeden den nábřeží uzavřeno, čímž vznikly problémy na Malé Straně, že uzavřít nábřeží nelze. Že takovéto uzavření Smetanova nábřeží na jeden den způsobí víc škody, než užitku, bylo jasné ještě před spuštěním a divím se lidem z A*M, že na to přisoupili. Radní Prahy 1 moc dobře věděli, proč to povolují, právě proto, aby mohli říkat, že uzavřít natrvalo to prostě nelze.
Opak je však pravdou. Kdyby se uzavřelo trvale nábřeží, tak první dny budou na Malé Straně problémy, ale tak po 14 dnech, možná po měsíci část řidičů odpadne, a život na Malé Straně se vrátí tam, kde je nyní. A dokonce by nevadilo, kdyby se uzavřelo pro auta jak nábřeží, tak i Malá strana. Pro toho, kdo nutně potřebuje ze severu na Smíchov, respektive naopak, je tu Wilsonova + Žitná a Ječná, ve směru od Dejvic pak Strahovský tunel.
Nicméně radní Prahy 1 udělali nečekanou věc, kterou by od politiků málokdo čekal. Stačí se podívat na obrázek. Nejde to, protože kradem. To říká článek bez toho, aniž by si jej člověk prošel. Velmi oceňuju odvahu těchto radních, že to přiznají veřejně.