reklama

Kolo jako pták Fénix

Hnědá Eska už přestavěná cestou do Rakouska
Hnědá Eska už přestavěná cestou do Rakouska
Foto: Autor

Někdy těsně po revoluci se v kolokrámu v Praze na Karlově náměstí konečně objevila kola. Do té doby to byla těžká podpultovka a já jsem se najednou, v době rané dospělosti, stal majitelem světle hnědého turistického kola Eska, s vlaštovkovými řídítky, jednotalířem a asi pětikolečkem. Bylo to úplně obyčejné nudné turistické universální kolo s dědkovským posedem a nároky a navíc s příšernou barvou. Ale tehdy jsem byl nadšený, že ho mám.

Postupem času jsem ho začal přetvářet ke obrazu svému. Opatřil jsem ho třítalířem a postupně až kazetovým osmikolečkem. Vlaštovková řídítka jsem brzy nahradil řídítky rovnými s dlouhými sklopenými rohy, které mi nahrazovaly dolní úchop beranů. První zdejší fotka hnědého kola je z roku 2000, z cesty s dětmi za úplným zatměním slunce do Rakouska.

Jak šel čas, začal rám Esky ve vlhkém sklepě rezavět. Neuměl jsem to tehdy zastavit. Rez postupovala stále dál a dál a všechny moje opravy to ještě zhoršovaly. Známý servisák mi tehdy dal rám z Favorita, který jsem nechal nastříkat profíkovi práškovou barvou a přeskládal jsem Esku na Favorita. Tak vznikl červený Favorit s barvou Ferrari.

Rám Favorita jsem před lakování patrně nedostatečně odrezil. Také mi hned ve sklepě, ještě úplně nový upadl na betonovou podlahu. Takže jsem to musel dál stále dokola opravovat a odrezovat. Nakonec jsem se to naučil, celé znovu obrousil a přestříkal sprejem. Kolo bylo hladké, lesklé a nádherné. Jen ta barva byla hrozně měkká. Po dvou letech se to odřelo a začalo prolézat bílý plnič. Volba byla znovu to přestříkat něčím tvrdším, nebo to nechat ještě jednou udělat od základu profíkovi, což jsem zvolil. Rez je zachycen, sklep už je méně vlhký, mohlo by to vydržet.

Kolo jsem opět úplně rozebral, nechal celé opískovat a znovu nastříkat práškovou barvou, tentokráte na modro. Změna musí být. Domů jsem si přivezl krásný zabalený modrý rám a z úplné nicoty opět vznikl nový modrý Favorit, na kterém už zase jezdím. Z původní Esky má stále původní hliníkové blatníky.

Fotogalerie

14.06.2020 vložil/a: Brahma
karma článku: 3.65
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Alpe Adria cycling route červen 2024

Cestování
Cesta V červnu 2024 jsem se dohodl se synem, že za nimi na jejich dovolenou do Chorvatska do Privlaky u Zadaru dojedu na kole a pár dnů tam…
16.07.2024
Brahma
(6.49)

Přesmykač pro Favorita, třípřevodník a indexové řazení

Technika
Na mém Favoritu se mi po 20 až 30 letech probrousila kladka presmykače na straně co shazuje řetěz z větších převodníků na menší. Je to…
18.10.2020
Brahma
(2.64)

Svařování blatníků

Technika
Trh cyklistických blatníků se v čase proměňuje a zejména z něj mizí typy, které se obtížněji montují, ale přinášejí mnohem vyšší ochranu…
03.01.2016
Brahma
(5.34)
PR
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

500 cyklistů (8 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024