1. den ráno sedám s kamarádem Petrem Mazurem do vlaku na Jeseník, odkud vyrážíme po cyklotrase č.53. Nejdříve stoupáme mimo hlavní silnici za obec Lipová-lázně, a pak již po nefrekventované silnici na sedlo Ramzová (752 m.)
Z Ramzové jdou v dáli již vidět větrné elektrárny za Ostružnou, kam začínáme klesat, a odkud pokračujeme krásným údolím do Branné, kde nás čeká krátký, ale prudší výjezd do centra obce s pěkným zámkem, hradem Kolštejn, kostelem a radnicí. Po prázdné silnici III. třídy vede cesta ještě kousek z kopce v obklopení Jesenických kopců a o chvíli již klesáme do Hanušovic, města piva Holba.
Již po cyklotrase č.51 pokračujeme z Hanušovic mírně z kopce kolem pěkného kostela v Bohdíkově, v blízkostí kolejí pod Burdovým vrchem do Bohutína, podél zámku v Bludově, vápencového lomu u Loštiny až do oblasti CHKO Litovelského Pomoraví. Po obhlídce pěkného náměstí v Litovli se po 102 km ubíráme k prvnímu noclehu.
Druhý den pokračujeme místy po asfaltu, místy v terénu pěknou zalesněnou oblastí CHKO Litovelského Pomoraví. Do Olomouce přijíždíme po cyklostezce, po které prakticky projedeme celé město, včetně pěkné části Čechových a Smetanových sadů.
Ze Smetanových sadů cyklotrasu č. 51 střídá cyklotrasa č. 47, která vede nejdříve po klidných silnicích do Dubu nad Moravou s pěkným poutním kostelem. Různorodá a zajímavá cesta vede dále středem Hradeckého rybníka, odkud lze již spatřit věž zámku v Tovačově a lužním lesem NPR Zástudánčí k fotogenickému zámku v Chropyni.
V Kroměříži se ale nezdržujeme a pokračujeme po nekonečných asfaltových cyklostezkách podél řeky Moravy a Baťového kanálu přes Kvasice, okrajem Otrokovic, Napajedla (zde kousek po nezpevněném podkladu), Spytihněvy až do Starého Města u Uherského Hradiště.
V srdci Slovácka, Uherském Hradišti míjíme odbočku a tak jí projíždíme trochu netradičně. Hlavně po cyklostezkách a obecních komunikacích pak projíždíme kolem Slováckého leteckého muzea v Kunovicích, přes Uherský Ostroh do Veselí nad Moravou s pěkným centrem a zámeckým parkem, který nás provede až na konec obce.
Cesta poté pokračuje po vedlejších cestách kolem pěkného kostela ve Vnorovech do Strážnice, kde v místním autokempinku ukončujeme po 135 km druhý den našeho putování.
Třetí den ze Strážnice pokračujeme za mírného deště po Moravské stezce dále po cyklotrase č. 47 po nezpevněné cestě na Rohatec.
V Hodoníně projíždíme kolem pěkné budovy Městského úřadu a cyklotrasu č. 47 zde střídá cyklotrasa č. 45.
Naše cesta vede dále kousek po nezpevněné cestě a pak již po asfaltu podél železniční tratě do Mikulčic, odkud pokračujeme již po cyklotrase č. 43, po které přijíždíme po vedlejší silnici do Lanžhota.
Za Lanžhotem vjíždíme do lesů, do pěkné zalesněné oblasti Pohanska, kde po chvíli přijíždíme k empírovému loveckému zámečku, který nechal postavit v letech 1810-11 kníže Jan I. Lichtenštejn. Zámeček patří mezi stavby Lednicko-Valtického areálu. Před Břeclaví vjíždíme z lesů a o chvíli jsme na nádraží v Břeclavi, kde končí naše putování po Moravské stezce. Třetí den jsme naměřili 56 km.
Více, včetně fotek na http://petmikeska.blogspot.cz/2015/03/moravska-stezka.html