Bývalé vojenské silnice podél hranic, které jsou nyní v mnoha úsecích rozbité, by měly sloužit turistům. Jihočeský kraj je chce opravit, a vytvořit tak 53 kilometrů dlouhou příhraniční komunikaci, která spojí Nové Hrady na Českobudějovicku s Cetvinami na Českokrumlovsku.
No..to je zpráva jako z Blesku.
V drtivé většině případů již bývalé vojenské silnice (signálky) cykloturistům slouží,protože si je cyklisté sami "našli".
Další věc je,že např.na Jindřichohradecku nebýt bývalých signálek,by nebyl snad ani kilometr cyklotrasy.MÚ si jen zažádá o dotace,a pak za 50 milionů co dostane udělá dvě cedule na stávající cestě vybudované před 40 lety pro vojáky..A do tisku pak dá zprávu podobnou této..Když odečtu cenu dvou cedulek (no dobře..je jich o pár víc,ale ne o moc) tak mi pořád zbývá "x" milionů,které nevím kam je stát zašantročil.
Hmmm... jestli to bude tak, tak to bude smutné
No já hlavně nesnáším,když se někdo chlubí cizím peřím..
V okolí JH je relativně dost cyklotras (většinou velmi špatně značených),ale snad ani celý kilometr nebyl vybudován "po novu"..nýbrž se použilo jen stávajících cest a signálek..ev.silnic II a III. třídy.A když pak starosta mluví,ev.v novinách píše o tom,co se všechno pro cyklisty vybudovalo..kolik km nových stezek..Je to NESMYSL..Jsou to v drtivé většině pouze staré stávající cesty,na které bylo umístěno pár cedulek nevalné informační hodnoty.
Ale když se to do novin dobře napíše..vypadá to že doháníme Holandsko..a Rakousko už naše země předehnala...Což mne výrazně štve,protože těmto zemím nesaháme ani po kotníky (tedy co se cyklotras týká).
Milý Martine,
souhlasím s Tebou popisovanou situací na jindřichohradecku, jsem pro, aby se s tím zde něco udělalo...
Jestli máš nějaký nápad, jak oslovit naše městské zastupitele (myslím, že by se připojilo i více našich krajanů cykloturistů :o)), dej vědět třeba na mail a uvidíme, co by se dalo podniknout :o)))
Milý Mišáku
No mám nápad co s tím...
Naše milé zastupitele..v čele s tenistou Matouškem..nahnat do Nežárky a nechat odplavat do Vltavy a dále do moře.
Následně dosadit do čela radnice pár sportovců a dalších slušných lidí (ano..i ty se tady najdou) a pak už půjde vše snadno:-).
Jinak fakt nevím co s tím dělat.V podstatě mne jako místnímu to nevadí..vyznám se tady a mé tréninkové trasy mám najeté i bez značení a bez příspěvků Phare..Ale je mi do jisté míry turistů,co okolí JH neznají..a bloudí tady jak hroch na Sahaře.
Neustále objevuji lepší a krásnější trasy na bike.Ale v mapách nikde nejsou..Ačkoliv..to je dobře,alespoň se nemusím vyhýbat cykloturistům..a mám větší klid na trénink:-).
Jen jsem prostě napsal postřehy,když jsem si před 14 dny zkusil z legrace jet po značené cyklotrase z JH na Javořici a přes Landštejn zpět do JH..Děs a hrůza..
Naprosto souhlasim. Nechci mluvit za Jizni Cechy, ale okoli Prahy. Dotace z EU musely byt totalne vytunelovany. To, co se vydava za proinvestovane na cyklostezky by zvladl za rok jeden udrzbar s dvoukolakem.
Kamaráde,dovol,abych Tě zlehka poopravil. Víš,co je "signálka",lépe řečeno,co byla "signalka". Nikoliv komunikace,ale ona pověstná "mechanická zábrana" tedy kvalitně zhotovený plot z ostnateho drátu a dřevěných trámců,jenž,při narušení,tedy propojení ,nebo přestřižení drátů /vodičů/ signalizovala toto vojákům PS - Pohraníční stráže. Tedy SIGNÁLNÍ STĚNA !!! Toto je téma na dlouhé povídání,ale nejsme tady od toho. Asponˇtolik pro vysvětlení. Jeden z mnoha "dobrovolných " stážců hranice . Nazdar
Pane,
taky nemůžu vnoučata přesvědčit, ža myš nemá tlačítka.
U PS jsem sice na vojně nesloužil..Ale vím o čem mluvíš.
Nicméně pojem signálka se u nás (byť nesprávně) používá opravdu i pro komunikaci vedoucé podél bývalého "plotu na hranicích".
V roce 1994 jsem malinko jezdil po Šumavě, nějak z Hojsovy Stráže přes Ž. Rudu a Modravu na Kvildu a pak po Bavorsku nazpátek. Pamatuju si, že po některých silničkách se smělo a na jiné byl pro cyklisty zákaz vjezdu. Absolutně jsem to tehdy nechápal. Neumím si představit, jak takový cyklista škodí v národním parku, když jede po asfaltu. Nevíte, jestli se v tomhle něco od té doby změnilo? Rád bych se tam po letech zase podíval.
Po signálkách jezdím strašně ráda, projeli jsme po nich snad skoro celé "západní" pohraničí (Podyjí, Českou Kanadu, Novohradky, kus Šumavy, Český les až do nejzápadnějšího cípu Ašského výběžku. Musím ale přiznat, že se mi ze všeho nejvíc líbilo v Českém lese a Ašském výběžku, kde jsme si trasu naplánovali sami, pouze jsme si vzali mapu, odtušili z ní signálku a už jsme jeli nádhernou opuštěnou a nezničenou přírodou.
Já, pokud můžu mluvit za sebe, tak nepotřebuju cyklostezky široké přesně 3,5 metru ani žluté cedulky. Trasu si podle mapy umím udělat sama. Pouze bych byla ráda, kdyby se tvůrci map nějak dohodli a na mapě od jednoho výrobce stejně vyznačili asfaltovou cestu a ne že je tlustá černá čára jednou příjemná lesní asfaltka a jednou zarostlá polňačka.
Kvůli mě tedy cyklostezky nebudujte, mě stačí kvalitní přesná mapa, nepotřebuju, aby mě někdo vodil za ručičku, kudy mám jet, kde uhnout do prava atd. a už vůbec nechci přecyklistovaný kraje, např. Šumavu, i když chápu, že každej chce masově cyklistiku propagovat, a nalákat co nejvíce turistů na stovky kilometrů vybudovaných cyklotras. Podle mě se ve všem nemusíme podobat západu, v porovnání s většinou východní nebo jižní Evropy je naše země přeasfaltovaná a obyčejné značení na silnicích v kombinaci se značkami KČT je dostatečný. A pokud to někomu nestačí, tak ať jezdí na velodromu dokola. Podle mě jsou ty miliony potřeba někde jinde, ale to je jen můj názor.
Není to jen tvůj názor. Naprosto s tebou souhlasím. :')
Máš ve své podstatě pravdu..Já také cyklostezku,či cyklotrasu v Jihočeských lesích nepotřebuji a stačí mi mapa a znalost prostředí,na biku si vždy nějakou cestu najdu.
Ale jednak jde o to,že stát,či město tvrdí kolik km cyklostra a stezek vybudovalo..(za nehorázné peníze) a přitom to není nikde vidět,což mne svádí k doměnce,že peníze si někdo zodpovědný někam "ulil".A další věc je ta,že ve mestěch s hustým silničním provozem jsou cyklostezky (nikoliv cyklotrasy) opravdu potřeba.Je třeba lidi přesvědčit,že na cestu do práce,která je od jejich bydliště vzdálena 2km není auto potřebné..a mohou jet na kole.Těžko je ale přesvědčovat,pokud jim k tomu obce a potažmo stát nevytvoří podmínky.50-60 letá paní těžko bude na kole ráda kličkovat mezi kaminony a auty,aby se dostala do práce..a raději si také vezme auto..místo kola.A to je prostě špatný přístup.
1. Co si představuješ pod neurčitým slovem "cyklostezka"? Máš na mysli "stezku pro cyklisty" nebo "stezku pro chodce a cyklisty". Nobo si snad taky myslíš, že provoz na komunikacích upravuje "nějaká vyhláška"?
2. Stezky pro cyklisty v Praze opravdu potřeba nejsou! To by se člověk na kole už nedostal vůbec nikam (situaci v jiných městech nemohu posoudit). Už takhle mají řidiči (včetně cyklistů) všech možných omezení, uzavírek a jednosměrek dost - a ještě by přibyly další zákazy zvlášť namířené proti cyklistům. To chceš?
3. Kličkuješ-li na silnici mezi kamiony, tak si takové chvání rozmluv dřív, než bude pozdě. Na silnici je kolo dopravní prostředek, ne hračka. A tvá idylická představa oné "starší paní" umístěná do prostředí, které znám, je opravdu natvrdle hloupoučká.
1.Pod pojmem cyklostezka si představuji stezku výhradně pro cyklisty..Že to jde..na to existují důkazy např.ve Vídni to zase není tak daleko.
2. vyhláška o provozu na pozemních komunikacích jistě existuje
3. Není důvod k tomu,aby po vzniku cyklostezek bylo více zákazů pro cyklisty.
4. netuším rpoč mne jakýsi "Joe" pro mneanonym bez emailové adresy a bez jména napadá.
5. kolo je dopravní a pro někoho sportovní prostředek-jako hračku ho snad berou děti do 5 let.
6. mám již svůj věk a svých desetitisíce najetých kilometrů na kole,tak snad o tom něco vím.
7. když už ses do mne obul..Řeknu ti že je mi upřímně jedno co se děje v Praze,protože většina jejich obyvatelů se u nás v JČ chová jako páni tvorstva a za jejich příjezd sem by se mělo platit mýtné,nebo vratná záloha,která by se vracela v případě jejich slušného chování..
Pokud totiž potkám uprostřed cyklostezky (ev.cyklotrasy se zákazem vjezdu MV z obou stran) auto s arogantním řidičem,mohu se vsadit 10:1 že to bude auto z pražskou SPZ.
7. Co se týká tvé zkušenosti s pražáky, budiž, nikoho neomlouvám. Taky nesnáším bezohlednost. Na komunikacích ani jinde. Mohu se ale vyjádřit pouze k prostředí, které znám. Proto, na rozdíl od tebe, na tuto skutečnost upozorňuji.
2. Neexistuje. Již leta je to zákon. Který zřejmě (a to je ta chyba) neznáš. Předpokládám také, že ani nebudeš znát zákony (či vyhlášky) platící ve Vídni či v Pekingu (já taky ne). Je tedy pošetilé se těmito a jinými městy ohánět.
3. Sama existence "stezky pro cyklisty" cyklistům zakazuje použít komunikaci pro ostatní vozidla. O to jde. Pro cyklisty je to tedy omezení - není to žádná výhoda. (Něco jiného jsou samozřejmě stezky pro chodce a cyklisty se spíše rekreačním využitím. Ty cyklista použít nemusí.)
Tvrdíš: "Ve mestěch s hustým silničním provozem jsou cyklostezky (nikoliv cyklotrasy) opravdu potřeba." A chceš na to vynakládat ty miliony. Abys lidi nutil přijmout tvé "dobro", nebo proč? To je těch cyklistů na silnicích tolik, že ti překážejí? Kdyžtak se vyjadřuj ke konkrétnímu místu v konkrétní obci. A ne ke "všem městům s hustým provozem".
Byls někdy v Břeclavi? Platí tam stejné zákony jako v Praze (teoreticky, v praxi na silnici neplatí nikde žádné) a přest tam mají stezky pro cyklisty, které nikoho neomezují ale naopak. Vedou podél hlavních průjezdů velkých silnic městem, nejsou přerušené na křižovatkách, naopak jsou tam podbarvené červeně, aby je řidič jedoucí z vedlejší nepřehlédl. Minimálně z padesáti procent jsou dost široké na to, aby se na nich dalo předjíždět bez vyjetí do pruhu pro auta, takže tě nebudou brzdit pomalejší cyklisti. Byl jsem tam několikrát, a nepamatuju, že bych jinde v téhle zemi zažil tak bezproblémový průjezd městem na kole s bagáží. Je vidět, že to jde, jenom potřebuješ zastupitelstvo, který taky jezdí na kole, protože tam všichni odjakživa jezdí na kole. V Brně nebo v Praze to holt ještě chvilku potrvá. Tak ze pět generací, řekl bych.
Souhlasím s tím, že to jde pouze v případě, když v zastupitelstvu toho kterého města je někdo, kdo sám aktivně jezdí a rozumí tomu. Pak se dá určitě něco dokázat. Bez toho "mozku" sice může být snaha, ale výsledek "voľako" rozpačitý - viz Kardašova Řečice - pěkně udělané nové náměstí, v části podél chodníku vede cyklostezka, bohužel - vydlážděná kočičími hlavami, takže po ní stejně nikdo nejede.
Břeclav je ovšem specifické město - cyklistická doprava tam byla vždy hodně využívaná vzhledem k rovinatému charakteru území. Stejné je to třeba v Polabí (jsou o tom i písničky). Takže města jako Břeclav, Poděbrady, Nymburk a další (také Vídeň, samozřejmě) budou mít v podmínkách pro cyklisty a využití cyklistické dopravy vždy náskok.
Budu se muset někdy podívat do toho Švýcarska, údajně jsou tam města, který mají kopcovitější terén než kterékoliv město v ČR a zárověň mají větší podíl cyklistické dopravy v celkovépřepravě osob než Břeclav, Uherské Hradiště nebo cokoliv v Polabí. Ale nikdy jsem tam nebyl, jenom jsem to četl a viděl fotky. Evidentně není rovinatý terén nebo teplé klima podmínkou, jsou to jen výmluvy. Vždy je to v lidech. Až bude benzín stát pětinásobek, tak se teprv uvidí.
Také se nějak nemohu ztotožnit s názorem,že pokud je ve městě kopcovitý terén a ne rovina,nemá smysl v něm budovat cyklostezky...To je prosět nesmysl..A možná právě proto je v ČR méně cyklostezek než jinde.
Ovšem tady snad jen málokdo přemýšlí..Viz. "Sama existence "stezky pro cyklisty" cyklistům zakazuje použít komunikaci pro ostatní vozidla"..to je také pěkná pitomost.Neznám sice zákony v Rakousku,ale tam je zcela běžné,že cyklista na tréninku jede normálně po silnici,a maminka se synkem jedou po souběžné cyklostezce.A žádný policista toho cyklistu na tréninku nepokutuje..
Zákon č. 361/2000 Sb. §57 (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
.. to jen abys věděl, za co tak srdnatě bojuješ. Jistě si dovedeš představit, jak se toho dá proti cyklistům zneužít.
Ano..máš prevadu..ten zákon,respektive tu jeho část co popisuješ znám..
Ale zákon přece jde (a musí jít) změnit!Viz.to co jsem psal před hodinou nad tento příspěvek.
Upřímně si také nedokážu představit jet na 100km švih po cyklostezce..to je pitomost.Ale potom je třeba ten zákon změnit..a ne říkat že je lepší nemít žádné cyklostezky,protože pak můžeme jezdit po silnici..
No, zase tak všude to neplatí. Když jsme jeli přes Rakousko (natěžko), tak jsem jeli po silnici, napravo od silnice cyklostezka (nějak jsme si nevšimli nájezdu). Řidiči nás vehementně vytrubovali, asi že jako máme jet na tu cyklostezku. OK, tak jsme na ní po pár km sjeli a milá stezka nás zavedla kamsi do pr....
Nebo pokud nemáš vyloženě mapu radwegů, ale obyčejnej autoatlas, zažiješ v Rakousku hodně krušné chvilky na cyklostezkách, např. v údolí Innu :-) Ale jo, je to bomba taková cyklostezka, na druhou stranu, vjedeš do vesnice, ani nevíš, jak se jmenuje, protože na cyklostezce není značka s názvem obce. Připadala jsem si na cestě Rakouskem po cyklostezkách mimo realitu té dané země.
Navíc, když potřebuješ nasadit a z jakéhokoliv důvodu jet co nejrychlejší a nejkratší cestou, tak cyklostezka jako napotvoru vede tu zbytečně do kopce, tu zase z kopce, tu něco objíždí...
Ale jinak říkám, když to někde mají, je to bomba, třeba v Maďarsku zničeho nic na obyčejné okresce značka zákaz vjezdu cyklistů a lup ho, co máme jako dělat? :-) No, jeli jsme tam, ale člověk neví, ještě že by tomu policajtovi na 90% nerozuměl :-)
A jéje, zase ta binární logika ortodoxně omezených nazíračů na svět.... Ta závislost tam prostě je - při jinak srovnatelných podmínkách je podíl využití cyklistické dopravy vyšší v městech s příznivějším terénem a/nebo klimatem. Toť vše.
Stezky můžeme samozřejmě budovat kdekoli, pokud se u některých z nich smíříme s jejich nižším využitím než jinde. Chápu, že při napjatých rozpočtech je to leckde problém. Existující vysoké intenzity cyklistické dopravy lépe ospravedlní i investice do její infrastruktury (viz Břeclav). Opačně to jde hůře - nejdříve zainvestovat stezky a potom doufat, že na nich "vzniknou" cyklisti. Jsem ovšem příznivcem stezek a pokud jsou, využívám je rád (nikoli proto, že musím).
Snad je každému jasné, že podíl cyklodopravy není nezávislý na teréních/klimatických podmínákách. Zato si málokdo uvědomuje, že právě tahle závislost patří mezi nejslabší vlivy, a pokud ji nějaký zastupitel nebo zapřísáhlý motorista používá jako argument v ČR, tak je buď hloupý, nebo je to výmluva, protože nechce vidět ty jiné důvody.
Pak se v téhle diskuzi taky pěkně ukázalo u nás převažující chápání cyklistiky: je to sport a na silnici zavazí, ale nemůže jinam... Kolo může být i dopravní prostředek a právě ve městě je to tak nejčastěji.
Vy so porad jen stezujete a nadavate si. Pred nejakymi 8 lety tady nebyla jedina cyklostezka a potkat cyklisty s bagazi byla vzacnost. Tad je vse mnohem jinak adiky tomu ze je hodne cyklistu tak je i vetsi ohleduplnost od ridicu, asi taky diky timu, ze si zvykli. Ja jsem spokojenej a rad ze selnicky po vojacich vyuziji pro cyklisty a budou znacene.
Nesouhlasím. V Hradci Králové jsou cyklostezky již z dob, kdy byl velociped normální dopravní prostředek a cyklistů bylo víc než motoristů.
Je omylem dnešní doby, že jízda na kole je považována za zábava, nebo sport.
No dobře byly i vyjímky a aut bylo méně.
Jo tak to je dobrý nápad oživit takové prostory, problém je jen v tom že ty silnice často bývají z betonových kvádrů, to pak po nečem takovém jet 40km je na zblbnutí, ale problém je že to stejně nikdo nechce řešit, znám to moc dobře, třeba vojenský újezd Libavá, byl jsem tam na nějaké terénní jízdě a viděl to tam. a problém byl v tom že to nikdo nechtěl povolit.. Jo to třeba v Boleticích to nebyl problém tam se pořádá dvakrát do roka akce terénních vozidel, a dá se tam vyřádit,,,no tak proč by to nešlo na kole, dnes už to není jako dříve a už se tam neprohánějí tanky, a armáda využívá jen 1/4 prostor, problém může být snad obava že je tam nevybuchlá munice,,to pak když se něco stane,,,no víte hnet se ozve,"kdo to povolil"