Zdravíčko, můj stařík favorit se mi rozpadá pod zadkem, a tak uvažuji o koupi nového, podobně laděného kola. Dle článků mi vychází, že bych se měl zajímat o crossové kolo. Líbí se mi:
Apache PRAIRIE L 2004 (8499 => 6499 Kč),
Apache Indian 2005 (7499 => 6190 Kč),
možná i Apache Indian 2004 (6799 => 5790 Kč),
která lze momentálně sehnat za akční ceny. Které kolo byste mi doporučili? Popřípadě navrhněte jiné, protože se v technických informacích vůbec neorientuji a nerad bych pořídil zajíce v pytli - ale nerad bych překročil hranici 6500 Kč. Měřím 178 cm, jakou velikost bych měl zvolit: 16,5" či 19". Děkuji, Martin.
Sákryš. Prairie L 2004 je dámský model. Tak ten vypadává.
No rozhodně tu "19", ale stejně se na ni posaď.
jestli mohu poradit na trekovém (crossové)kole jezdím už několik let teď jsem také prošel změnou. Vcelku dobré zkušenosti mám se značkou Superior, ale teď jsem skočil do Stevens X7 je sice dražší ale zato jsem dal do pevnosti rámu a kvality komponenet. Ale k tvému dotazu je potřeba v jakém terému se budeš pohybovat silnice, šotolina... jak často si vyjedeš a na jakou vzdálenost a v neposlední řadě pohodlí při jízdě, dále při koupi se také zeptej jak to bude se servisem a garančními prohlídkami. U těch akcí to bívá tak že některý komponent kola může být vyšší třídy a na jiném se ušetří v praxi to znamená ten levnější díl se v krátkém čase unaví a to nemusí být v některých partiích kole dobré i pro jiné části. Do 6500 pořídíš slušné kolo také, ale na jak dlouho. Kup si třeba rok starý model. Pozor na odpružení u levných modelů nemusí se vyplatit! Jinak hodně kilometrů bez nehod.
kolo si hlavně v prodejně vyzkoušej!
Budu jezdit téměř jen po silnicích; lehký terén jen zproradicky. Když mám náladu ujedu pár stovek kilometrů týdně. Ale pak následuje období půstu a měsíc si kola ani nevšimnu. Asi tak. Do odpružení se mi nechce - dneska jsem se díval na model Apache Hooha (12 490 Kč) s předním odpružením; vypadal báječně, ale je to přece jen dvanáct tisíc.
tak jsem na toho Apache Hooha koukl vypadá slušně na bike-shop.cz je za 10 290 vč. DPH na to na čem budeš jezdit je rám akorát, řekl bych s touto třídou si můžeš dovbolit i více. Jen bych asi prohodil šlapky za standard, které jsou z druhé strany nacvakávací tedy pokud máš cykloboty je to praktické a pokud si chceš vyjet třeba do města a nechce se ti do cyklobot tak to moc oceníš. Já to tak udělal je to opravdu skvělá věcička. Jinak odpružení přední vidlice také oceníš do kopce na nerovné vozovce nebo polní cestě, samozřejmě na rovince odpružení vypneš. Pokud do kola skočíš tak se optej jaké to je vzduchové se nechá dofouknout takže krom mechanického nastavení si jej můžeš rovněž donastavit dle libovůle. Jen nevím jak to je s měničem shimano deore ale jaký? Já sám strávil v prodejně asi 2 hoďky a to jsem měl sepsáno na co to chci, jako třídu ... měl jsem vyšší požadavky a s cenou rostly a samozřejmě obavy nenatlouct si na nějaké cestě třeba v zahraničí kde to neznám tak jsem dal přednost kvalitě a poskytovaným službám po koupi až to vylezlo nad 20 000, ale na dalších min. 5 let nebudu litovat.
Nechápu proc davaji prehazovacku deore a presmykac altus.
Dělává se to tak - přehazovačka z vyšší řady. Asi je víc namáhaná.
Vyrobce to dela proto aby prodal, protoze prehazka je videt a kazdej si rekne "no jo, to je kolo na deorku" , ale neni to pravda, ostatni komponenty jsou o jednu, dve rady dole a cenove nekde jinde, tim to kolo vypada lakave levne.
Presn tohle jsem ml na mysli. Na prehazovacce se Deore pekne vyjima a na presmykaci je jen C-101, coz asi hned nekde nevi, ze je to Altus. Ale slysel jsem, ze presmykac Acera se na krosove kolo nedela, tak nevim.
Ale to je pitomost. Pokud už se někdo stará o osazení, tak si zjistí všechno. Přehazka se opravdu běžně dává vyšší. To se koukněte na jakýkoli osazení třeba XT/LX nebo LX/Deore. Kvůli "nápisu" to jistě není. To by dali dražší páčky, ty jsou vidět víc.
Mn je jasné, ze prehazovacka je vic namahana, ale davat o tri stupne horsi presmykac (deore-altus) mi prijde uz docela dost.
Nojo, tak to netušim. :')
Jak říká Joe, přehazovačka je mnohem více používaná než přesmykač nebo i jiné komponenty, proto se u krossů a MTB obvykle dává o třídu vyšší. U silniček, pokud vím, platívá naopak pravidlo "netříštit" sadu.
A co takovej retez, kazeta, stredovy slozeni, naboje jsou namahany daleko vic, jenze ty nejsou videt a na tech se setri. Takovej naboj Altus neni vubec tesnenej, do neho se dostane binec hned oproti aspon Aliviu.
pro Joe: Kazdej rekreacni kolar bude vedet co ma za prehazku, ale naboje, kazetu, stredovy slozeni uz malo kdo.
Ja bych radsi bral prehazku Altus a zbytek Alivio nez opacne :-)
To máš pravdu, takový středový složení a náboje bývají obestřeny tajemstvím. I ta kazeta a řetěz udělaj rozdíl v ceně, o ráfcích nemluvě. Takže všechno to naše porovnávání vybavení je takový trochu věštění. Naštěstí to neva, když něco časem odejde, tak se to celkem levně vymění. :')
Asi budeš mít pravdu, že na tom, co není na první pohled vidět, se trochu šetří. Vždyť zřejmě právě od cyklistů pochází rčení "Co oči nevidí, toho srdce neželí".