Vloni se mi v Alpach vysypala zadni naba ( skoro nova), 2 dny jsme shanel servis...byl vikend :( Ztratit 2 dny z 10 me pekne nastvalo, premejslim jak se letos vyhnout takovejm ztratam :), ale nic jsme nevymyslel. Co vozite vy a jaky zkusenosti mate se zavadama venku?
To je proste pruser a smula. Kdyby na to mel clovek porad myslet, tak by musel vozit vsechno:-( Proste jsi mel smulu.
Ja vozim takove to zakladni naradi. Imbusy, sroubovak, potrebne klice, stahovak na kliky a kazetu.... Nic extra, ale na jednoduche opravy to staci. Clovek musi kolo pred odjezdem poradne prohlednout a pak dej vule Bozi:-) Zatim jsem nikdy velky problem nemel...tuk, tuk. Nastesti mam relativne jednoduche kolo...snazil jsem se na nej dat takove soucastky (vybaveni), ktere jsou relativne snadno opravitelne, pripadne se nahradni dily daji skoro vzdy sehnat.
Jedine z ceho mam opravdu strach, ze by se mi nekde v opravdove divocine vysypalo neco dost neopravitelne. Ale zas do divociny se v blizke dobe nechystam, takze mam klid:-)
Znam cloveka, ktery si po maturite koupil sve prvni auto...nejakeho stareho fiata. Stastnej jak blecha. Ten kluk byl fanda do opravovani aut. A predstava, ze se mu ten strep nekde vysype ho...tesila:-) Takze on si k tomu autu koupil vozejk a v nem vozil nahradni dily...vcetne starsiho motoru:-)))
Taky si myslím- vozím jednduché nářadí,pár šroubků a matiček,použitých na kole,stahováky a nýtovač-před cestou vše prohlédnu,promažu,sešteluju a dotáhnu a pak to pustím z hlavy.Kdyby se mi stala tvá závada loni v Rumunsku v pustině, tak nevím-nějak bych to musel řešit.Stát se může leccos-i prasknout rám,vysypat se střed,to jsou poruchy na "mašli", ale líp na to nemyslet!!!(pak se nic nestane)
Neplánovat itinerář úplně přesně na hodinu, nechat tam prostor pro náhodu. Když se vydáváš na cestu, otevíráš se náhodě víc než v běžném životě. Jet s tím vědomím.
Jinak vozím klíče, šroubky a matičky a drát. Náhradní duši (do kola).
Když jsme jeli s dětma Šumavu, dceři se taky vysypal pastorek, museli jsme se vracet do Krumlova a ztratili dva dny. Prostě osud. Ještě jedna rada, a nesměj se tomu, protože mně to funguje a používám to při plánování cesty. Prostě nejezdit a vyhnout se období, když je Merkur retrográdní, to se nemá nic začínat, páč se to komplikuje a končí to opakováním. Ale nenutím, ber nebo nech ležet...:-))) (ale funguje to)
Závady, kromě píchlé duše jsem ještě neměl. Je to proto, že sebou vozím: 2 náhradní duše, 2x lepení, lanka na přehazku, přesmyk, brzdy, náhradní dráty 10 ks přední a zadní + niple, centklíč, klíče a imbusy ke všem šroubkům co na kole mám, náhradní šroubky matky a podložky co na kole mám:-), kleště kombinované, šroubovák křížový i obyčejný, dulčík!, pumpičku, strapy, pevnou lepicí pásku, kus drátu a spoustu dalších věcí na které jsem určitě zapoměl :-)
Je to pro někoho asi moc, ale já jsem rád, když si běžné opravy, v místech kde bys servis těžko hledal, dokážu udělat sám.
Kolik ta tvoje KPZ váží? A kde to máš všechno uložené? Totiž, jedu-li na těžko, nevezu s sebou servisní dílnu (není ji kam dát) ...
8-)
Budeš se divit ale tohle všechno mi vleze do tří zadních brašen a do brašny v rámu. A k tomu ještě: lehký spacák, nepromok. plachta nebo stan, samonafukovací karimatka, ešus + hrnek + lžíce, plynová bomba + vařič, nějaké hadry - podle ročního období, jídlo, láhev tekutého svetru. Jedu-li k moři tak přibalím ploutve, masku, šnorchl a zrcátka a nožíky s malovanou střenkou pro domorodce :-)
Určitě jsem zase něco vynechal.
Tak to všechno bych chtěl někdy vidět zabalený, docela by mi to myslím hodně dalo, a asi i dost pomohlo.
Zdenále, čemu říkáš strapy a na co vezeš důlčík?
Strapy jsou ty umělohmotné stahovací pásky. Používá je Mossad ke svazování teroristů a elektrikáři ke stahování teroristických elektrokabelů. Mimo jiné.
Dulčík vozím za pvvé protože má krásný název a za druhé s ním roznýtovávám a snýtovávám řetěz. S klasickou nýtovačkou (a měl jsem tři) se nekamarádíme.
strapy jsou nejúžasnější a nejlepší vynález co se spravování týče!!! Miluju je:o) Na kole tím mám připevněnýkdse co a teď jsem s tím třeba přidělal k plotu uhnilou plaňku a jednu, co Týna uhryzala. Drží to úřasně, není to skoro vidět a nerezne to :o)))
V zásadě vozím totéž, v provedení "multiklíč" to pak ani nezabere tolik místa a váhy. Chtěl bych vědět, k čemu ale dvě náhradní duše a dvoje lepení - po jednom kusu by mělo stačit, ne?
A taky bych chtěl vidět tu výměnu řetězu s důlčíkem, nedávno jsem na tebe myslel, když jsem vyměňoval s nýtovačkou a jako obvykle bych potřeboval jednu ruku navíc - s důlčíkem by mi nejspíš nestačily ani dvě navíc :-)
Jinak letos mě nejvíc překvapila lepící páska: nejen, že opravila skoro všechno, ale dokonce skutečně umožnila dojetí na silně prodřeném plášti, a to jsem musel to kolo kvůli nákladu fest nahustit. Nevěřil jsem, že to zvládne:
http://picasaweb.google.cz/balici5...
základní nářadí+ náhr. díly zatím stačily na vyřešení většinu problémů-jinak se vždy může stát něco nepředvídatelného,radši na to nemyslet a kolo důkladně připravit před cestou,potom jde jen o věc náhody!!!
Kolo má dvě kola a kdyby došlo k defektu obou, tak je pro mě jednodušší pláště vyměnit než lepit. Dvoje lepení je pravda asi předimenzované, ale stalo se mi že jedno lepení, kterým jsem už předtím lepil bylo nepoužitelné, protože lepidlo zgumovatělo a nešlo s ním lepit. Tak jsem použil lepidlo z druhého, nenačlého a byl jsem zachráněn.
S dulčíkem jsem už na cestě řetěz spravoval a jde to. Pravda, je to práce svinská, ale já mám zase špatné zkušenosti s nýtovačkou.
Hm, to s tím lepidlem je fakt, na tom něco je. Ale ty duše... Já obvykle vozím jednu, ale spíš pro případ nezalepitelného defektu (utržený ventilek apod.) Jinak jsem zjistli, že je pro mě pohodlnější duši zalepit než měnit (cca 10 minut i se složením nákladu :-)), protože nemusím sundávat kolo...
Tak lepit duši bez sundání kola to jsem ještě neslyšel. Je vidět, že jsem stále ještě zaostalý :-) A ty dvě duše zase tolik místa nezaberou. Většinou jezdím natěžko a tak váhu ani místo neřeším.
Fakt neslyšel? Mně to ukázal kamarád snad před patnácti lety... Silně doproučuju k vyzkoušení, je to velmi pohodlné. Plášť stáhni jen na jedné straně, duši vytáhni ven a už lepíš. Občas nemusí ani ten náklad dolů... :-)))
Duší neni nikdy dost a lepení taky.Jednou jsem nachytal ve Franci nějaký trny do pláště a měnil a lepil.Nejhorší bylo,že jsi je všechny nenašel a postupně se zamačkávaly jak jsi jel.Měl jsem asi padesátku fleků a byl jsem rád,že jsem koupil nový duše s pláštěma,za den jsem lepil 32x.Je pravda,že toto se mi stalo jen jednou,ale dvě duše vozím pořád,skoro je pravidlem,že kuchneš na tom nejhorším místě v nejhorší dobu a zalepíš potom.
No jasně, ale to je trochu extrém, ne? Nepředpokládám, že se mi tohle stane dvakrát během dvou týdnů cesty, a když, tak nepředpokládám, že si mezitím nestihnu koupit někde další náhradní duši... A jak jsem psal výše, v mnoha případech je lepení rychlejší než výměna.
Ale každého věc, co vozí, vcelku je to fuk :-)))
Ja mam vyhodu, ze jazdime vo vacsej partii, takze naradie mame rozdelene. Ale vozim so sebou stale (teda denne) stahovacie strapy, lekarnicku, zadnu osku a nahradne lanko, kusok retaze (asi 5 ociek) a nytovacku na retaz nahradne droty do kolesa. K tomu samozrejem vsetky imbusy a kopu srobkov (mam ich nasrobovane v kazdom nevyuzitom zavite na bicykli). Kamarat vozi tiez komplet naradie plus stahovak na pastorok a hasak (taky mensi).
Jezděte na bezporuchovém kole!
Jezděte na TREK FUEL EX 8 ! o)))) vybaveném JUICE AVID FIVE s plášti Schwalbe Racing Ralph Evolution TRIPLE 26x2.1 vzadu a Schwalbe Noby Nick stejných parametrů vpředu. EASY RIDER !
V jednom roce - Toscana, Bulharsko, Himalaláje a Saharara (drobné výlety nepočítám) Bez sebemenší poruchy (píchnutí nepočítám) .
Tohle kolo bylo stvořeno, ne proto, aby po horách jezdilo, ale aby hory ovládlo !
No na kole co ho používám pro denní ježdění v místě (do práce, na nákup, atd) taky nemám žádné defekty :) A poté, co jsem tam dal Schwalbe Smart Guard, tak jsem už několik let ani nepíchnul :)) To je kolo pro ježdění a ne pro servis! (nějaký 20 let starý thaiwanský noname) :)))
o)))
Hezky: "kolo pro ježedění, ne pro servis" to prodej relamní agentuře.
práve jsem se vrátil z rumunska,kde jsem jezdil po cestách i "cestách"podobným korytu potoka bez vody,natěžko.měl jsem nářadí na jakoukoliv opravu(mimo svářečky) a náhr.lanka,špalky,spoj.materiál a koberc.pásku.nové věci nikdy nemontuju před dlouhoui cestou.právě před měsícem jsem koupil pláště s hrubším vzorkem(author)a týden před cestou jsem každý den chytil defekt-na normální cestě po městě.tak jsem zadní vyměnil za částečně ojetý s hladkým vzorkem(kenda),a to co vydržel,tomu by nikdo neuvěřil-bez jediného defektu a opravyčehokoliv.je pravda,že kdybych přemýšlel,co všechno se může pokazit,tak nevyjedu ani na víkend-prostě někdy se smůla "vyřádí.já mám asi ochránce-zatím se mi za 18let putování po rumunských,slovenských,rakouských či jiných pustinách nestalo nic vážnějšího-a doufám že nestane.
Tak to ti gratuluji.Já když byl v Rumunsku tak sem si píchnul skoro každý den. Když sem tam chtěl koupit náhradní duši 26x2.1 tak to byl téměř neřešitelný problém.Měli totiž pouze rozměr do šířky1.9 místní výroby a když jsem jí namontoval a nafouknul tak prostě bouchla.Byla z nějaké tvrdé rádoby gumové směsy a smrdělo to jako by byla z "mačkaného mouru".
i já si pogratuloval-cesty-hlavně od Dunaje přes Garnik do Carbunari-připomínaly vyschlé koryto potoka,přes 15km.to je i na rumunské poměry "horší"cesta.náhr.duši ani lepení jsem nemusel vytáhnout.mrkni na foto na:
http://cid-e34d0c7b8ab6a658.spaces.live.com/?lc...
asi mám opravdu štěstí!
Na dlouhy cyclovandr si pribal krome naradi a lepeni i spokes s niplama - (aspon 3 na kazdou stranu) , do divociny kde se musis spolehat jen sam na sebe pribalim i osy , kulicky , 2 conteinery od filmu s vazelinou , nekolik clanku retezu , nahradni folding tire a inner tube, 1 lanko a par sroubku a maticek - Pred kazdym cyclovandrem mej bicycle ve 100% cajku a jezdi na poradnych pneu - s tires od Schwalbe jsem nemel zadny problemy a s white industries hubs ktery vyzadujou servis az po 60 000 km taky ne .