Mám vidlici RST CT-COMII T5. Měl jsem ji utáhnutou nadoraz. Chvíli jsem jezdil a najednou jsem zjistil, že jedna pružina je úplně povolená. Když ji dotáhnu a zkusím jak pruží, ve vidlici praskne a šroub je zase povolený. Co to je???
Moc tomu neholduju, ale podle toho co popisujes tu vidlicu utahnes, a kdyz ta vidle nekde propruzi, tak ten raz se prenese do sroubu kterej mas napnutej tim zes ho utah nadoraz a ta rana ho posune pres zavit (tudis povoli). asi bych projel zavit zavitnikem a dal tam novej sroub s novym ostrym zavitem...
Máš strhlí závit na patroně ,která nastavuje pnutí pružiny na principu matka šroub.
Tento závit nelze opravit. Musíš vyměnit celou tu patronu ,která je našroubovaná v noze vidlice.
Myslím , že bude stát včetně výměny cca 1200 Kč.
A to se vyplati, kdyz nova vidla stoji 1500kc:-), jak jsi dosel k te cene.
Jakou patronu myslis, je tam prece jen pruzina a elastomer? Ma pokazenou tu stelovaci plastovou matku, ta bude stat nova nejakou stovku(predrasenou). Ja bych to resil vlozenim plastovyho valecku pod tu matku, delka musi vyzkouset podle sily predpet jaky chce. Cena 0 Kc.
Je běžné, že se tohle u vidlece stane, když ji mám utaženou na max? Nebo se tohle nesmí dělat a jenom jsem to nevěděl?
Nevím přesně jak to myslíš s tím válečkem.
Co vim , tak se ta stelovaci matka kazi dost casto, mam dojem ze to tady nekdo uz resil.
Vysroubuj tu matku s vidlice tak, ze budes sroubovat ten prumer spodni, ne tu vrchni s kterou nastavujes predpeti, rukou to asi nepujde, tak musis pouzit blicky nebo do toho sroubovackem z bokupotukat. Potom oddelej od sebe matku od pruziny, je tam jen nasunuta, pohrej si s tou matkou at vis jak funguje a vloz mezi pruzinu a tu plast. matku ten valecek, prumer asi 20mm a delka podle toho jak chces mit pruzinu( vidlu) natvrdo mozna 10-20mm.
Pokud mas moznost to reklamovat, tak to udelej a NEROZEBIREJ JI, by to poznali a neuznali by ti reklamaci!
Na zaver si stejne myslim ze pokud jsi ji mel utazenou nebo povolenou, tak rozdil v funkci nasteveni nebude skoro zadnej:-)
Toto jsem přesně udělal na staré vidli Manitou.Patronou se rozumí celý ten plast šroub-matka ,který se šroubuje do nohy vidlice.
Jestliže šroub podložíš plastovým válečkem tak musíš dávat velký pozor při zpětném dotahování patrony do nohy vidlice.Vytažená matka bude muset překonávat velký odpor pružiny a můžeš snadno strhnout závit.Jestliže nevíš o čem píšu tak to raději přenech odbornému servisu.
Mimochodem na Manitou vidli ta patrona včetně výměny by přišla právě na těch 1200Kč.
No, rozdíl v tom je, ta vidle je nějaká měkká a když ji mam povolenější tak se semtam dostanu na doraz. No nic, celkově s tím kolem nejsem spokojený, tak to asi vrátím celé. Koupil jsem ho ve škodovce (díky tomu, že tam pracuje máma bylo za 8 tis místo 12,6 - je to jen přestříkaný Author Stratos SX). Prodali mi ho s tím, že bylo na seřízení, ale je to rozštělované (brzdy, přesmykač) a má to i mírnou osmu. Ještě jsem ho vlastně ani nezaplatil, tak to asi nebude problém vrátit.