Ahoj všem lehocipeďákům! Dovoluji si Vás touto zvláštní pozvánkou pozvat na Kolařský sraz "Jedovnice 2005", který jsme se spolu s Dais a Andym rozhodli uskutečnit v září. Alespoň brňáci by mohli dorazit (nemají to tak moc daleko) a trochu nás seznámit se svými strojovnami. Takže v případě zájmu - bližší údaje na www.andykolar.wz.cz. AHOJ!
Nechci kreslit po zdi ale nemaji ten vikend lehocyklisti sraz b Uherskym Brode?
Bohužel tam asi nepřijede jediné lehokolo, protože přesně ve stejnou dobu je sraz lehokol Azub Rallye v Uherském Brodě, což je "top priority" každého českého lehocipedisty.
No jo, koukal jsem na stránky Azubu ... holt jsme se trefili ... no - neva, třeby příště... Tak si to užijte, my si to užijeme taky.
Co je to lehokolo? To je kolo, ktery ma lehatko? Existuje nejake kolo, ktere ma nahon na predni i zadni kolo? Podle me by to bylo do terenu idealni!
Znám jenom jedno kolo s pohonem 2x2 a je to tandemové lehokolo: http://www.zoxbikes.com/main/duo.htm. Firma ZoxBikes dělá lehokola s náhonem na předek, takže když postavili tandem, vyřešili to takhle. Do terénu to není, nemá odpružení. Zato má příšerný frameflex (svezl jsem jse na tom, v pozici řidiče), takže spolu s nezávislým pohonem, kdy pilot nemá ponětí, jak se právě pohybují nohy jezdce za ním, má docela dost práce udržet to v rovnováze. Zřejmě to bude něco jako pilotovat kamion s vůlí ve volantu o půl otočky:-).
to musí být fakt děs! Vůbec mi přijde pohon předního kola jako blbost. Nikdy jsem na tom nejel, takže to nevím, ale logicky mi přijde jako blbě ovladatelný, když je poháněný kolo, kterým ovládám směr a navíc v každým kopci se přeci přední kolo nadlehčí a pokud je na něm pohon, tak to podle mne musí začít podkluzovat a tak. Prostě se mi to jeví jako hloupost, ale rád si to nechám vysvětlit, pokud to tak není.
Není to tak hrozný, když se to správně navrhne, tak šlapání vůbec neovlivňuje řízení. Mě na těch zoxech vadilo, že jsem škrtal kolenem o tu velkou kladku. A u toho tandemu ta pružnost rámu ve zkrutu, jak se můj stokilový otec vzadu vrtěl (ani nemusel, stačilo, že tam byl), tak se to skoro nedalo řídit.
Jinak třeba některý ty lowracery od zoxu demonstrujou výhodu FWD: neprotahuješ řetěz pod jezdcem dozadu přes bůhví kolik kladek, prostě je tam jen rámová trubka a vzadu vlečený kolo, takžejezdec může ležet zádama na zemi až si škrtá loktem o asfalt (to se mě v zatáčce stalo).