Tímhle směrem jsem se z Vídně s kolama vlakem nevydával, ale pro srovnání uvádím Vídeň - Linec asi 200 km 60 EUR (2 lidi + 2 kola). Byl to tuším IC. Rakouské dráhy nejsou žádná charita :-(
Pokud to je na méně než 4 dny a máš Zkartu, tak se vyplatí jet na jízdenku EuRegio (koupenou na území ČR). Ta je sice zpáteční, ale pořád ještě suverénně nejlevnější (asi 300 Kč). Vydává se z Brna nebo Břeclavi a Platí i v EC. Kolik stojí jednosměrná koupená ve Vídni na kase, nevím (ale možná to bude srovnatelné, můj odhad je ca 400 Kč).
Za lístek na kolo dáš kolem 10 EUR. Pokud chceš jet zpátky EC, musíš si kolo zarezervovat. Dělal jsem to jen z ČR asi před třemi lety, kde se to dělá na Suedbahnhofu bohužel nevím (ale mají tam slušnou kancelář,kde poradí - pokud tedy vládneš německy nebo anglicky).
Další možností (skoro určitě levnější) je vzít to zpátky přes Bratislavu - ale pozor: ne všechny rychlíky kola berou.
Nejlíp uděláš, když se zeptáš na diskuzním fóru ČD (www.cd.cz/findex_e.php?id=5205) v diskusi "Tarifní a přepravní podmínky v mezinárodní přepravě". Tam se určitě najde někdo, kdo bude vše vědět přesněji.
Jsem to na to diskuzní fórum vložil sám - tak uvidíme.
Díky za radu. Zkusím se zeptat na informacích na brněnském nádraží. Taky mě napadla varianta dojet vlakem na poslední zastávku v Rakousku před hranicí a přejet do ČR na kole a dál pokračovat z Břeclavi už s ČD.
Takze opodvedi z DF CD:
Autor: Jiří Jelínek
Asi nejlepší je EURegio 4 denní s kartou Z. Např. Břeclav - Wien Nord za 196,- Kč.
Je zpáteční, takže ať si ji koupí tak, aby jí platila na té cestě zpět - pořád vychází levněji než jednosměrná. K tomuto lístku se vydává i přepravné za kolo tam i zpět za 87,- Kč. Kolo v regionálních vlacích bez problémů, v přímým EC 172 ze Südbhf. lze kolo přepravit s místenkou, kterou si musí obstarat tak den předem (3 €), lístek pro sebe ji pak stojí 219,- (bez karty Z 603,-) Kč."
Autor: lada
Jen bych upresnil, ze Z-karta se uz neprodava. Takze pokud ji jeste nema, tak si muze koupit jeji nahradu, kterou je In-karta, stoji 600 Kc a jeji vystaveni trva mesic. Do te doby muze jezdit s papirkem potvrzujici podani zadosti, ale co na to bude rikat rakousky pruvodci, to netusim."
Autor: Jiří Jelínek
Taktak. Uvedl jsem to jen jako předpoklad, že už karta je. Jinak je pravda, že pokud by rakouský průvodčí žádal ke kontrole EURegia předložit i In-kartu a ona byla jen v té papírové (předběžné) podobě, tak to může znamenat problém. Oficiálně tvrdíme, že "předběžná In-karta" neplatí při nákupu Railplus, ale tohle bude asi stejné. No, zase nějaká lapálie.:-("
Autor: jan B
Mám dojem, že v jakési depechi to bylo přímo výslovně uvedeno - chce-li cestující ihned odjet do zahraničí a využít In-kartu, má mu být vystavena v papírové podobě. O úspěšnosti předložení předběžné In-karty ve vlaku v zahraničí silně pochybuji, už jenom proto, že je to na formátu vnitrostátní jízdenky a pouze s českým textem, takže si v tom zahraniční průvodčí jen těžko počtou. Výjimkou bude zřejmě Slovensko - už jsem od cestujícího slyšel, že předběžnou In-kartu Slováci akceptovali. Ale s uznáváním průkazů mezi ČR a SR je to něco jiného než ve zbytku Evropy..."
Autor: Jiří Jelínek
Jojo. Taky se to ke mně dostalo. Týkalo se to slevy Railplus. EURegio je stejně na vnitru jako ta "předběžná in-karta"."
Jizdenka z Vidne do Breclavi kupovana ve Vidni vyjde bratru na 17 eur (bez kola) - aktualni, kupoval jsem ji pred 14 dny...
Urcite se proto vyplati koupit si zpatecni Euregio uz v Cechach (jak radi predchozi), protoze to vyjde nesrovnatelne levneji.
Jinak mam pocit, ze Rakusaci prilis nerozlisuji mezi IC/EC a Regio vlaky, protoze cena je stejne...
Jinak me IN-kartu udelali v Praze na Hlavaku na pockani, zadny mesic cekani. A rakousti pruvodci IN-kartu nekontroluji. Staci jim samotna jizdenka...
Taky neni vůbec špatný doject na kole do Bratislavy a ject ze Slovenska - ušetříš hodně hodně peněz a neni to tak daleko ... navíc je to po rovině ;)
... a po ceste je mozno navstivit celkem zajimavy archeopark Petronell-Carnuntum se zbytky rimskeho osidleni.
Do Vídně jsme z Brna už cestovali několikrát. Zkoušeli jsme ledacos, ale nakonec se nám osvědčila následují varianta.
Z Brna do Břeclavi vlakem s jízdenkou Brno-st. hranice, jízdenku na vlak koupit ve vlaku do Břeclavi. V Břeclavi si koupit jízdenku na kolo z Břeclavi na státní hranici a zpět ze státní hranice do Břeclavi a také zpáteční jízdenku ze státní hranice do Brna. Pak zbývá nasednout do rakouského regionálního vlaku "Wiesel", za hranicemi u průvodčího koupit lístek do Vídně. Pokud se cestuje o víkendu, dá se koupit tzv. ein+freizeittiket, kde je kolo zdarma. Nazpátek se koupí totéž v pokladně nebo libovolném automatu ve Vídni až na hranice. Zní to složitě, ale po různých zkušenostech se to ukázalo jako nejlevnější varianta, protože se neplatí mezinárodní tarif. Kolik to ale dělá v Kč a Euro si bohužel už nepamatuji :-(
Jinak k cyklistické trase Brno-Vídeň: http://www.cyklostranky.cz/kronika/2005/brno...
My jeli neljevnejsi variantu jaka se dala. Brno-Bratislava valkem, pak do Vidne na kole a na kole az k ceskym hranicim do Valtic, odtud muzes zase vlakem za koruny. Trvalo to cca 4 dny. www.putovani.net