reklama

klipsny nebo našlapné pedály

Mám cross a vždy když chci koupit nášlapné pedály se "přemluvím" že pro moje kolena bude lepší klipsna .Jelikož mám problémy s meniskem a mám obavu že při vykufrování by mi vyskakovalo koleno. Máte někdo zkušenost? Maco

[ Zpět ]
Datum: 29.07.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Maco)
  • Re: klipsny nebo našlapné pedály

         

    mám koleno po operaci meniskus a prasklé lůžko kloubu i chrupavky jezdím výhradně v SPD.doporučuji však začít na klipsnách je možnost i bezřemínkové pak teprve nášlap.To je ovšem jen moje zkušenost.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ZD)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      ještě ke klipsnám jde mi o naučení se techniky jízdy s upevněnou botou,klips cca70kč naní nic co udělá díru peněžence a dá se jezdit v již zakoupených tretrách bez kufrů se záslepkou.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ZD)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: klipsny nebo našlapné pedály

         

    Ahoj. Ja bych na porouchane koleno doporucil SPD...teda pokud ho nemas hodne spatny. SPDcka muzes povolit na minimum a vycvaknou celkem lehoucce (zalezi na pedalu), ale pri tom drzej. Klipsna bez reminku mi pripada na prd. Zas ti tu nohu na pedale neudrzi. Vetsi hup a noha vypadne...a to muze zpusobit vic neprijemnosti, nez SPD. A klipsna s reminkem...asi zapomenout. To mas nohu na pedalu napevno a pri padu letis i s kolem, coz muze byt hodne bolestive.
    Ja bych vyzkousel SPD. Urcite v krame poradi takove, ktere maji slabsi pero.
    Jinak znam hodne kluku, kterym se obcas vyhodi koleno a vsici jezdi s SPD...
    GL

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Michal)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      A s čím se jezdilo dřív? Podívej se na cestu Lucie s Michalem kolem světa jely s klipsnama s řemínkem.To je nesmíš utahovat jako to dělaj silníčáři.Klips bez řemínků ti udržuje nohu ve správné poloze na pedálu a můžeš rychle reagovat vytažením nohy .Vživotě si na tom nejel tak to nekrytizuj.Naopak se naučíš správně šlapat.Kecáš o SPD se slabším perem To se šteluje takovým malým šroubkem na SPD vzadu.Je vidět že nevíš o čem mluvíš tak mu neraď blbosti.Jesli si nabíjíš hubu pak se nauč koordinovat myšlení nejen že zrovna jedeš,ale i kordinace výstupu z pedálu.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ZD)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: klipsny nebo našlapné pedály

             

        Co to, že se najednou tak tajemě podepisuješ? :')))

        [ Zpět ]
        Datum: 01.08.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: klipsny nebo našlapné pedály

         

    Používám normální pedály, ale chtěl bych zkusit nášlapné. Problém je v tom, že jsem kdysi na základce vyzkoušel kolo s klipsnama a byl jsem furt na zemi, protože jsem na ně zapomínal. Jelikož jsem spadnul z kola naposledy před nějakými dvanácti lety, děsí mě komentáře o tom, jak si kdekdo dal kolikrát na hubu, než si na to zvyknul. Jezdím bez helmy (nechte si prosím komentáře jakej jsem blb, páč už taky v obchodech testuju, ale zatím žádná na mojí šišku nesedla).
    Proto - je někdo, kdo si v začátcích na nášlapných pedálech nenamlel? Nechci spadnout... ani jednou.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.07.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pepik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      Já. Asi jezdím nějak blbě, ale nespadl jsem. Za jízdy se mi to nebezpečný nezdá, spíš při (skoro) nulový rychlosti musíš být bdělý. :')

      [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      Jde o to, čemu říkáš "v začátcích". Já jsem si "v začátcích" nenamlel - jezdil jsem opatrně. Párkrát jsem si namlel až později (po několika stovkách km), kdy už jsem ztratil tu prvotní ostražitost. No a pak se to tak nějak srovnalo, nemám teď žádný problém.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      Já si namlel hned při první jízdě s SPD, když jsem na křižovatce zapomněl, že mám "vyháknout" :)) Od té doby jsem najezdil zhruba 500km a zatím bez pádu. I při náhlém zastavení stíhám nohu uvolnit. Jinak si myslím, že SPD je mnohem lepší variantou, než košíky. Bratranec používal právě košíky a jednou vjel do díry v kaluži a zkončil celý v ní.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Cevora)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: klipsny nebo našlapné pedály

         

    Nejčastější reakce na používání SPDéček je, že se v nich padá. Padají pouze ti, kteří byli zvyklí jezdit v klipsnách. Jejich mozek si za těch několik set až tisícovek vystupování z klipsen zakódoval pohyby. Vytáhnout nohu vzad a teprve potom ji dát na zem. V SPD se vypíná jiným způsobem. také jsem patřil k těm, kteří po výměně pedálů lehli. Hned na první křižovatce při prvním zastavení, pak ještě několikrát. Ale nikdy ne při běžné jízdě ať už v terénu nebo na silnici. Tam SPD zaručuje pevné spojení jezdce s kolem. Navíc nabízí při správném nastavení kufrů a správném seřízení vypínacích odporů bezpečnost v podobě téměř se nevyskytujícího nechtěného vypnutí, ze zdravotního hlediska jedinou správnou polohu na ose pedálu ve smyslu ochrany kolen, nártů a svalových skupin celé dolní končetiny a při efektivitě přenosu energie umožňuje správné kruhové šlapání. Tuto činnost je však zapotřebí z počátku soustředěným šlapáním natrénovat. Když vidím na platformách bez klipsen ty patošlapy, kteří hazardují se svým zdravím, zásadně si totiž nenechají poradit a mají pro to pádné argumenty, je mi jich líto. Ti co používají klipsny jsou na tom trochu lépe, přesto nepochopím na čem chtějí ušetřit. Na lyžích se také asi třicet let nepoužívá Kandahár a barexové měkké lyžáky. Fotbal se také nehraje s medicimbálem. Je to skoro podobné jako s používáním přilby, kdo ji nevozí je trouba, to je zřejmé a nemá smysl na toto téma diskutovat. SPD mají rozhodně co říci v oblasti bezpečnosti, ochrany našeho zdraví, komfortu i přenosu síly.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.08.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Toman)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      díky, napsals to moc pěkně, plně s tebou souhlasím. SPD mám už rok a paráda!

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (tom)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      Můžou existovat lidi, kteří se zadlužili aby měli na kolo a helmu a teď to splácí. Ti pak dlouho zvažují, jestli dát dva a půl litru za boty a pedály, i když všichni říkají, že je to dobrý. Kdysi to byl můj případ, takže to vím. Samozřejmě když pak byla možnost, tak jsem to pořídil, zkusil a teď už bych bez toho nejel.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: klipsny nebo našlapné pedály

             

        Jirko máš pravdu, v podstatě s Tvým názorem souhlasím. Jen by si měl člověk kupující kolo uvědomit, že přilba, rukavice a v dnešní době i SPD(nebo jejich alternativy) patří neoddělitelně k sobě z důvodů, ketré jsem popsal. PC také nekoupíš bez grafické karty, vypalovačky nebo bez klávesnice, že jo? Nikomu tímto nic nevnucuji, pouze jsem vyslovil svůj názor. A v určitých záležitostech nemám kompromisy rád.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.08.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: klipsny nebo našlapné pedály

               

          Je to tak, ale tady se naráží na velký problém celého tohohle průmyslu. Když jdeš koupit auto, tak je samozřejmostí testovací jízda v daném modelu. Slyšel jsem, že si dnes již nikdo nedovolí ti ji odepřít, protože bys šel ke konkurenci. Pokud jde o výběr vzpřímeného kola, tak zkušební jízda je pokud vím spíš výjimka, narozdíl třeba od lehokol. Asi je to proto, že různé typy lehokol se liší mnohem víc než různé typy klasických kol, takže se předpokládá, že když chceš MTB, tak si ho vybereš v obchodě. Jak jsem se dozvěděl v jiné diskuzi, tak různá geometrie různých výrobců může být důležitá pro zdraví jezdce a v prodejně ji nepoznáš, ale přesto se zkušební jízda nestala standardem. A že by tě někdo nechal vyzkoušet boty s SPD? No to opravdu nehrozí. Takže si představ začátečníka, poučeného našimi diskuzemi, který samozřejmě koupí helmu a rukavice a gatě s plínkou a superpohodlný sedlo a já nevím co, kvůli bezpečnosti a zdraví, a teď dojde na pedály, který i s botama stojí to samý co to ostatní dohromady, a on si je nemůže zkusit ani v tom obchodě. Jenom botu se záslepkou kvůli velikosti, ale když v životě nezkusil, jak se to zacvakne a vycvakne atd., tak samozřejmě váhá, pokud ho vůbec napadlo o SPD uvažovat. Ale třeba se to jednou stane podobným standardem jako rukavice a helma, jenom zatím se to tomu ani neblíží.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: klipsny nebo našlapné pedály

               

          Boty i pedály jsem koupil zlevněný, před rokem. Dohromady za 1500 asi. Má úvaha byla, že bych si je stejně později pořídil, tak proč to odkládat. Když ne totiž pedály, tak bych stejně potřeboval boty s tuhou podrážkou, to už jsem cítil. Podobně jsem se rozhodl pro oboustraně nášlapné, kombinované se mi zdály jen jako dočasný kompromis.

          Varování před pády je v pořádku. Opatrný cyklista pak za sebe nechá padat své předchůdce a sám se pádů spíš vyvaruje. Ale je jasný, že ježdění s pedály je náročnější na pozornost a předvídavost. Už se to víc blíží skutečnému ježdění ka kole, už to přestává být dětská tříkolka.

          Podle mých zkušeností jsou choulostivé tři situace:
          1. Když stojíš jednou nohou na zemi, druhou máš zaklapnutou a ještě se rozhlížíš, odkud přijíždí tramvaj.
          2. Při vjezdu na křižovatku z vedlejší. Raději si předem vyhlídnu místo, kde zastavím a v klidu se rozhlédnu. Nakonec to může být i bezpečnější.
          3. Pokud se rychlost začína blížit nule při jízdě do kopce. Zas je potřeba to odhadnou předem a zastavit, dokud ještě jedu.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.08.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: klipsny nebo našlapné pedály

                 

            Ad 3) Pane Bože, jak "tvrdý" kopce Ty jezdíš, že se rychlost blíží nule?

            [ Zpět ]
            Datum: 03.08.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: klipsny nebo našlapné pedály

                   

              1. Krátkej výjezd v lese, kde se navíc objeví obtížně překonatelnej výmol. Terén, no.
              2. Když si omylem zařadím do prudkého stoupání těžkej převod. :')

              Ale možná je to špatnou technikou jízdy, která odpovídá podmínkám, kdy můžu sjet z pedálu dozadu a celého člověka nechat sesunout za kolo. Asi jo, určitě se techniku výjezdů ještě musím doučit.

              [ Zpět ]
              Datum: 03.08.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Joe)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: klipsny nebo našlapné pedály

         

    Z vašich příspěvků je zřejmé, že SPD ano. Jak to ale řešíte, pokud jste cykloturisté? Tozn. jezdíte na kole, ale též chodíte pěšky. To se přezouváte nebo je na to nějakej fígl?

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ErbyL)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: klipsny nebo našlapné pedály

           

      Já jsem zarytý cykloturista a proto na krossu mám klipsny, abych mohl jezdit v "normálních" botách. Na horáku mám SPDéčka + cykloturistické tretry, ale tam uř při chůzi podle kola někde na dlažbě kuframa drtím kamínky a je to slyšet, což mi i vadí. A samozřejmě jejich podrážka je celkově méně ohebná než u mých krossových bot, takže je ta chůze taková topornější. Jinak si je ale nemůžu vynachválit.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

416 cyklistů (9 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024