já používám sprej chain star, ale nejsem nijak spokojen. Aplikace sprejem se mi nezdá moc dobrá protože stejně většina prostředku de mino řetez. A pak když z toho vyprchá ředidlo tak se na to lepí hooodně prachu a tak musím řetěz často čistit. Napište své zkušenosti, čím mažete atd. Kdyžtak mi něco doporučte, ale jsem chdý student :-) tak něco za rozumnou cenu. Dík
v diskusi na ivelu ted proběhlo povídání pod heslem silkal. mám s ním stejný zkušenosti jako přispěvatel "santus" a víc neřešim. kromě vody řetěz nijak nečistim. kupuju levnější a po 2000km jde do kopru a dám tam novej. a cena silkalu je velmi příznivá. malý spray něco přes 60,- a velkej 90,-. jen to chce vyměnit rozprašovač za nejakej s aspon krátkym sosákem aby ses dostal co nejblíž k řetezu a pouštět to pomalu. taky sem okoukal u ýho prodejce že si ze spreje nastříká na hadr a tím pak řetěz "leštíů ale to nepraktikuju. zkus ten silkal, 60 vočí není zase tolik:)
Díval si se sem?: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=51
Je toho tam celkem dost o tomhle problemu. Já teď používám GT 85, celkem dobrý, ale moc dlouho nevydrží na řetězu, jednou, 2x se projedeš a seš na suchu. Ale zas je dobrý, že to má takovou úzkou dlouhou trubičku, kterou se dostaneš pěkně až na řetěz, samozřejmě že neco vybryndáš, ale neni to tak strašný. Jo a je to celkem bezbarvý a nesmrdí to.Cena je ale trošku vyšší, řek bych, cca Kč 140,-- za tušim asi 180 nebo 200 ml. Jinak v tý diskuzi viz. odkaz lidi používaj ledacos, někdo nedá dopustit na PP 90, mě to přijde ale jako dost velká "pracholapka".
Z tohoto důvodu jsem zavrhl všechny spreje... Prská to všude možně okolo, jen ne tam kam má...;-) Konkrétně ChainStar se nedal skoro vůbec "regulovat". Buďto stříkal nebo nestříkal, nic mezi tím...
Já se po několika pokusech vrátil zpět k ChainStaru v kapačce. Sice si s tím člověk vyhraje než se namaže každý čep řetězu zvlášť, ale pak to podle toho vypadá... Je to mnohem lepší.
Souhlasím,používám stejnou značku a stejný postup.
dělám to samé a jsem spokojený je třeba dobře řetěz otřít,to abych namazal řetěz a po pár kilometrech znovu mazal mě ani nenapadne při tom co denně najezdím bych nic jiného nedělal
Úplně nejlepších výsledků jsem docílil pomocí ChainStar (ne ve sprey) http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?DPG=15804
řetěz vyperu v pračce v petroleji, osuším,prostříkám WD40(váže na sebe vodu, i když to dělá částečně i ChainStar) vytřu hadrem do sucha, namažu ChainStarem, párkrát protočím řetěz dokola a opět vytřu do hadry.Dřív jsem měnil řetěz každých 800-1200kmm teď najedu 1800-2200km
Ja nejsem chudý student, ale pracující a stejne pouzivam levny olej na kola Retez vydrzi stejne dlouho jako s drahym olejem. Cistim jednou za cca 300km - 700km (dle znecisteni) a je to otazka 20minut.
S tímhle jsem si nikdy moc hlavu nelamal a priznam se ze doted jsem znal jen WD 40-ku.Docela mne prekvapilo ze se pouziva jeste neco jineho,az jsem se musel porozhlednout jestli nedelam neco blbe.
Tady : www.bike-eshop.cz/produkt_det.php/koupit/Olej-WD-40C-200-ml/?kat=256&produkt=241&dotaz=bonus
jsem zjistil ze je to vlastne univerzal.Ja s nim cistim i mazu a zatim dobry.
A jak dlouho to WD na tom řetězu vydrží?
To jsem poradne nikdy nezkoumal.Proste pokud mám dojem ze retez vazne,prokapu ho.U toho "vedecka" je dobry ze to ma u rozprasovace pridavnou trubicku,takze olej pri aplikovani nestrika nikam jinam,a pokud mam v ruce cit a stisknu rozprasovac jen mirne,pak to ani nestrika ale olej jen vyteka po kapkach.
Jsa chud, ať ti někdo obstará decku (vydrží ti dlouho) jakýhokoliv ložiskovýho nebo motorovýho oleje, na řetěz ho nakapej, pořádně protoč a utři hadrem. Hlavně ho občas vyper, jak radí Dan. Stačí petrolej a na vysušení benzín, pokud to pak máš kde zlikvidovat. Já jsem experimenty s drahejma mazivama ukončil dávno a nevidím v životnosti řetězu žádnej rozdíl.
Mé dlouholeté výzkumné experimenty v oblasti mazání řetězu se plně ztotožňují s Tvými závěry. Jen olej používám ten na "jízdní kola + šicí stroje"...
Používám normální motorový olej a naprostá spokojenost. Je hustý, a proto dýl vydrží na řetězu a tak snadno se nesmyje. Řetěz vydrží několik tisíc km při těžkém namáhání. Ten poslední tam mám asi 3000 km a ještě měrkou nepropadl. Nějaká wédéčka nebo jiné spreje považuju za hlouposti, kterak za velký peníz docílit téhož jako s obyčejným motorovým olejem.
a nelepí se ti na řetez prach když ho máš naolejovaný? :-)
Lepí, ale když použiješ antistatickej řetěz, tak ne.
Ja mažu WD-40 olej ve spreji, nebo olejem na řetězy, ale myslím si že tady je to v podstatě jedno čím mažete, vždyť řetěz na kole není žádná teplem namáhána součástka která by musela mít nějaký speciální olej.
Řetěz se prý prodlužuje tím, že se obrušují čepy. A tomu asi wédéčko nebude schopno zabránit. Ale pokud by někdo jezdil 200km ročně, tak je to asi jedno, vrzat a skřípat to nebude a navíc se to wédéčkem dá i trochu očistit. No, očistit,, spíš tak ošmudlat pro čistý svědomí. Olejem na řetězy to možná bude dost upatlaný, ale nevim, co by na něm mělo bejt špatnýho. Ale to jsem měl se speciálnim olejem na cyklořetězy taky upatlaný.
Nedávno jsem dal novej řetěz Sram, a furt je zvenku čistej. Tak nevim, čim to maj namazaný. Zkoušim to teď mazat nějakym cyklomazadlem na bázi vosku. Neušpinilo se to zatim, snad to i maže. Je to takovej divnej pocit, jako bych na to kapal parafín v něčem rozpuštěnej.
Upatlaně po pár kilometrech určitě vypadá, ale když ho po švihu utřeš hadrem, tak to jde. Píšeš o SRAMu, jak ti chodí na pastorcích SH (pokud je používáš)? Dělá to dobrotu?
Dobrotu, no. Kazeta Shimano HG50-9 a řetěz Sram 970. Ten první řetěz vydržel 1800 km, nevím co byl zač, ale výměna byla bez problémů.
Mě to upatlaný vadí, ale řetězu asi ne. Asi je ještě větší prase, než já. Ty speciální cykloolejíčky budou velkej byznys, hlavně. :')
Po všech dlouholetých pokusech s mazáním řetězu jsem se opět vrátil k oleji na šicí stroje.
Různé spreje jsou nekřesťansky drahé a musí se mazat každých 14 dní až tři týdny.
Nakapu při protáčení za kliky, za chvíli otřu hadrem a špinavé nohavice u kalhot holt před vložením do pračky nejdřív namydlím a promnu.
A čas od času očistím pastorek.
Řětěz mi vydrží asi 3000 Km Tuším, že kupuju HG 50.
Jinak asi správný způsob mazání je grafitová vazelína. Vazelína s grafitem se dá do nádoby, zahřeje se a pak se do ní vloží řetěz. Po vyjmutí se nechá vykapat a otře hadrem. Grafit pak pěkně maže uvnitř pouzdra a řetěz nešpiní.
Já pečuju o řetěz tím způsobem, že do pračky řetězu naleju petrolej, několikrát projedu, pak otřu hadrem a několikrát projedu a zakapu olejejem na "šicí stroje a kola"a zároveň projedu všechny převody. Pochopitelně čistím i kazetu a to kartáčkem na zuby
Možná by nebylo od věci smíchat grafit s petrolejem (nebo s tím, co se dnes za petrolej vydává). Ten by se měl časem odpařit a v kluzných částech řetězu by zbyl jen suchej grafit. Ale to už asi moc teoretizuju.
Presne tak, obycejny olej na kola a sici stroje mi za par korun udela stejnou (ne-li lepsi) slusbu jako drahe spreje, nehlede k bezstratove aplikaci. Ja ho roztiram po retezu malym steteckem, je to rychlejsi nez prokapavat clanek po clanku. A mazu teprve tehdy az si o to retez sam rekne, a me uz nebavi to piskani poslouchat.
Chudák řetěz. I to trošku obyčejnýho oleje, co na něj jen zvenku zlehka namázneš, si musí vyplakat. Aby se pak na tebe to kolo jednou nevykašlalo. Třeba až to pustíš padesátkou po kočičích hlavách.
Až to pustím padesátkou po kočičích hlavách, bude to řetězu jedno, protože to bude samospádem a budou plakat kola a konusy.
Jinak se v obchodech prodává roztok petroleje, oleje a mastku (jinak talek) místo grafitu.
Podotýkám, že mi takto ošetřovaný řetěz vydrží cca 3 000 km (mám měrku, neměřím šuplerou, aby jsi zase neměl výhrady)
To jsem nemyslel tebe, ale Jardu. Třeba si dělá legraci, nevím. Ale mazat něco až když to píská, mi připadá pozdě. Že si to kolo zaslouží pozornější přístup, tak. O tvoji péči strach nemám. :')
Ahoj ,
záleží také na tom jak často ten řetěz meješ . Pokud je špinavý a jen ho namažeš , tak se z toho vše stane brusná pasta.
Já osobně používám cykloshain-je to bílej olej , který na sebe nelepí špínu
já používám Motorex do mokra, vydrží hodně dlouho
suchej se mi moc neosvědčil, 2 kaluže a už brečí
Ředěným motorovým olejem petrolejem.
1 díl perroleje a dva díly oleje do motoru. Natírám to starým kartáčkem na zuby.
Předem vždy řetěz vyčistím nahrubo saponátem a vodou , pak naftou starým kartáčkem na zuby, pak suším v hadru a pak mažu. cca po 500km podle prašnosti prostředí.
obyčejnou vazelínou Mogul...
a šlape to :)
chtěl jsem říct
Kdo maže ten jede :)
Marmeládou.
A jakou? A jak dlouho to vydrží? Já mám doma akorát jahodovou a rybízovou, ale v nich jsou nějaký zrníčka. Asi by byla dobrá meruňková.
Borůvkovou. Vlastně borůvkovou vazelínou chci říct. :')
Nechytaj se na to mouchy?
Chytaj. To se pak v případě krize voblíže i s těma mouchama místo energetickýho gelu. Ani hadrem už se to potom nemusí utírat. :')
To bych se nalízal!
Ahojky! Největrší pecka co jsem kdy zkusil je KettenLager Fett od SONAXU. Je to zjejich řady cyklokosmetiky a pro rychlý použití je to fakt dost bomba! Je to takovej bastard něco mezi vazelínou a olejem v tubě bílé barvy. Perfektně se to aplikuje, stačí trocha asi tak 3-4 cm na řetěz na celou délu na různý místa a trošku do pastorků a pořádně protočit a je to. Jede to jak blázen a odpuzuje to vodu. Prach to na sebe trochu váže, ale jinak bezva. Jinak souhlasím s názorem, že klasickej olej na jízdní kola průhlednej je BEST!!V patřičné konzistenci! Mám známýho co dělal mechanika nároďáku a nedá na to dopustit. Ale nesmí být ani řídkej ani moc hustej (lepit se). Jinak každejch 300 - 500 proprat a je to OK.WD, GT a spol. podle mě ten řetěz opravdu jen polechtaj a jsou to spíš takový rychlošidítka co moc mazacích vlastností nemají!! Zajímavej je ten nápad s grafitem!V rámci mechaniky jsem rozhodně pro!! mějte se a kdyby jste narazili na ten SONAX tak ho zkuste!! Jinak pračka nařetěz bacha u ní se do čepů občas natlačí špína! Takže hodně koncentrovaný čistidlo!!:) Nebo spíš po proprání ještě pročistic tvrdším štětečkem! Ahojda Ondrys