Mám dotaz: Když se u Azubu 4 posouvají ty tácy se šlapátkama tak jak je to s řetězem? Ten se musí taky prodlužovat na? Jak to je?
Ano, musí se prodloužit nebo zkrátit, podle toho kam posunuješ a o kolik. V Azubu ti kolo nastaví na míru.
V docela velkým rozsahu to posouvání umožní rameno přehazovačky. Navíc když jim při koupi nahlásíš svůj X-faktor nebo jak se to jmenuje česky, prostě délku nohou měřenou definovaným způsobem, můžou ti ten řetěz nastavit skoro správně, takže drobný doladění kola který provedeš potom sám už se na řetězu neprojeví. Například přezutí z holých na SPD pedály se obvykle projeví protažením předku tak o 1cm, ovšem při téhle délce se ojetí řetězu projeví taky aspoň o 1cm (to jenom typuju, neměřil jsem).
Broblém může nastat, pokud máš kolo koupené s krátkým řetězem, nachystaným na spodní konec rozsahu nastavení toho předku. Pak při vytažení naplno nebude dobrý nápad zkoušet zařadit velké pastorky při nejvetším talíři a rameno přehazky bude pořád nepříjemně našponovaný, ale dokonce i tak to funguje.
Vytahoval jsem to zatím asi o 5 cm a v pohodě (ale mám taky vytahaný řetěz:-D )
Kolik vydrží takovek řetěz na ležáčku a jaké značky se přidržet. Předpokládám, že řetěz na 9-ti kolo má asi menší životnost nebo se pletu? Na mTB s osmikolem měním tak po 1000 km - nejčastěji Sram PC 48.
Nevím, mám 9 kolo a řetěz jsem zatím neměnil a funguje ok. Nevím přesně kolik, ale pár tisíc najeto má určitě (hádám tak 4.000 až 7.000). A to rozhodně nejezdím jen po rovině.
Tak to je životnost jako hrom, na MTB nedosažitelná - řetěz mi pak začíná přeskakovat - střílet na pastorcích, takže pak člověk vyhodí s řetězem i kazetu, příliš prodloužený řetěz ji prostě zlikviduje do té míry, že s novým řetězem je již nepoužitelná.Ptal jsem se hlavně protože provoz s osmikolem je relativně levný, tak s devítkou je to přesně naopak a měnit řetěz třeba dvakrát či třikrát za sezonu by bylo dost finančně náročný- při té délce.
Ahoj, mám ma lehokole 3x9, řetěz HG 73 a poprvé jsem měnil na necelých 7000 km, to je téměř po roce ježdění. Teď už zase bude mít sedmičku a na kalibru mi zbývá ještě jeden zoubek. Ani já se kopcům nevyhýbám, spíš naopak a jezdím i v zimě.
Letos jsem přetrhl při prudkém šlápnutí KMC Z51 co měl najeto asi 1500km. Vyměnil jsem ho za Sram PC48 a ten vydržel asi 3000km, než jsem ho přerval, ale to bylo kvůli omačkanýmu malýmu převodníku, kterej ho nějakou dobu nahlodával. Převodník jsem zrestauroval pilníkem, z řetězu vyhodil přervaný článek a od té doby najel další skoro tisíc.
a kazeta furt v pohodě?
Já jsem kdysi na jakýmsi kole brousil i kazetu, úspěšně.
Zatím dobrý, nejčastěji užívaný pastorky začínajý být trochu jetý. Předemnou to najelo 1200km jako předváděcí a zkušební stroj, což s sebou nese nešetrné řazení a podobně, ale ne tvrdé šlapání s spdčky, (takže záhul na řetěz, ale ne na kazetu a převodníky, ty jsem začal ničit až já).