Rozhodl jsem se pro specializaci a mám nyní kromě horského kola i nové crossové. Pokud sedím na crossu, tak mám pocit, že se více "nadřu", že to není tak stabilní a podobně, měl jste nebo máte někdo podobné zkušenosti či pocity, s horským se cítím "srostlý", u tohoto to ani pořádně nepustím z kopce,
Když jsem se vloni rozhodoval po 10 letech o koupi nového kola, uvažoval jsem i o krosu. Jsem přeci jen "o něco méně mladý" a už to tolik "nekropím". Navíc toho najezdím víc s rodinou a pomaleji, tahám přívěs s prckem atd.
Půjčil jsem si krásný nový kros od kamaráda a během 50 metrů jsem měl jasno, že kros to (z víceméně stejných důvodů jako uvádíš) nebude. Koupil jsem 29" horáka a jsem absolutně spokojený. Podle mě spojuje výhody velkých kol a sportovního posedu naprosto ideálně. Navíc pokud mám chuť a nacpu to někudy, kde to víc drncá a cesta tam ani moc nevede, neumím si představit, že bych to jel na krosu.
Mam podobnou zkusenost,pujcil jsem si kamosova Autora Airline,az na predni vidli pekne postaveny kolo,ale geometrie mi vubec nesedla i kdyz jsme stejne velci.Posed jak za stolem,neslo poradne slapnout,kdyz jdem sel ze sedla tak riditka hrozne vzadu a ovladatelnost taky podivna.Kamos si ho ale pochvaluje a jezdi na nem dost rychle,akorat sjezdy v terenu jezdi pomalu.Kazdymu proste vyhovuje neco jinyho...
Mě by zajímalo, co jsi od krose očekával. :')
něco podobného jako od silnič.kola, na silnici lehký švih a lepší pocity na těch nejhorších silničkách
Asi teda dát řidítka níž, možná i dál. Takhle máš ideální posez na volnou projížďku s dámou za účelem obdivování krás (pokud jedeš vzadu). Pláště můžeš klidně dát širší, bez výrazného vzorku. Proto jsi možná nejistý z kopce, s užšími plášti to víc drncá. Ale nerozsype se.
Někdo tu kupovol Authora (Synergy či Airline) a pak hlásil, že už na něm ujel 500 km za 24 hodin. A byl prý zvyklý na silničku. Třeba mu úprava polohy řidítek přišla samozřejmá, to neřikal. Ale jezdit se tedy na krosu dá.
Dík za rady, řídítka jsem si dal dolů již v počátku, spíše se nemohu sžít s řazením (připadá mi, že musím volit proti horskému podstatně lehčí převody abych se tak nedřel) a připadá mi zatáčení takové neobratné, rozhodně to po serpentinách z kopce nemohu pustit jako to pouštím na horském nebo na silničce - při jízdě se to kolo nechová ani jako silnič. ani jako horské-nemyslím, že by bylo špatné, jen si nějak nemohu zvyknout. Kupoval jsem jej zejména pro delší výlety - cykloturistiku, kdy mi připadalo vhodnější ukousnout za den více kilometrů na silnicích 3.tř nebo po bývalých vojenských apod.
No on kros je vzpřímenějším sezením dělanej právě na ty lehčí převody a menší sílu. Mě se moc líbí, že se "nadřeš" - většinou se to říká jen obráceně. Ale platí obojí.
(Já se zas v předtihu zabývám úvahami, zda si nakonec nemám pořídit spíš (nebo ještě) MTB. Ale to si teda budu muset pořádně rozmyslet, co od toho kola vlastně chci. Zatím na to naštěstí nemám.)
Uááá ... 500 km / 24 hod. Tak to je síla. Já mám taky Author Airline, kupoval jsem ho teď v červenci. A taky jsem si dal níže řidítka - otočil jsem představec vzhůru nohama.
Dokonce 560 km:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=683
Dnes jsem vyzkoušel delší představec (120mm), taky vzhůru nohama. Ještě uvidím co to udělá po pár hodinách, takhle na hodinku je to příjemný. Ale je to už dost vpředu, přec jen kros má kolo blíž než MTB. Do kopce je to dobrý, z kopce holt musím víc hnout pr... těžištěm dozadu. Taky záleží na tom, jak mám páteř. Zdá se mi to "živý až rozpustile neposedný".