reklama

Helmy na kolo

Prosím o několik rad. Nevím totiž jestli je helma na kolo k něčemu dobrá. Vidím hodně cyklistů s helmou - děti, mladé lidi, dospělé, ale pořád nechápu důvody proč nosit tu helmu. Jezdím na kole stejně jako většina lidí od dětství, hodněkrát sem spadnul, dokonce jsme na chalupě na cyklotriálech skákali - kdo dál, sjížděli jsme kopce, které bych již dnes radši ani nejel a na tom všem jsme vždycky upadli a to dost drsně. Jednou sem i přelétl řidítka - bradou a celým břichem a hrudníkem, i nohama sem dopadl a projel se dokrve po štěrku. Dnes i přesto, že mám trekingové kolo a né horské, jezdím po lesních cestách, špatně zpevněných cestách atd... Nikdy jsem se nepraštil do hlavy - ani při té nejhorší tlamě, co jsem kdy hodil. Prostě vážně nechápu k čemu je mi dobrá helma. I kdyby mě sundalo auto na silnici, je totálně nejmenší možnost, že by mi helma na kole pomohla. Jsem po nehodě na motorce. Sundalo mě auto ze silnice která se napojuje na hlavní silnici. Měl jsem helmu a dost kvalitní, jel jsem jen 50 km/hod. Stejně jsem letěl vzduchem asi 4 metry, dopadl na silnici a z místa mě v bezvědomí přenesla helikoptéra. Přes 2 měsíce jsem byl v nemocnici, jsem od té nehody hluchý na pravé ucho, špatně vivím levým okem dolů a to nejhorší bylo to, že mi i praskla na jednom místě hlava při nehodě a tekl z ní ten mozkomyšní mok, nebo jak se to jmenuje. Dál mám z té nehody výpadky paměti - jen na některé věci. Všechno po té nehodě bylo hrozné. Hlavně že jsem měl helmu - k čemu mi byla dobrá? K ničemu. Jen jsem to přežil, ale copak mi v tomhle dokáže pomoct helma na kole? Těžko. Nekreje celý obličej atd... A taková srážka, která se mi s tím autem stala se může stát i na kole. Moje vina to nebyla, byl jsem na hlavní. On tam vjel do mého boku z vedlejší, ani jsem ho neviděl, jelikož tam měl dost velkou rychlost a v helmě na svůj bok nevidíte bez otočení hlavy a já jí neměl proč otáčet. Přijel tam tak rychle, že jsem ho ani vidět s otočenou hlavou nemohl. Ať se vám tohle v životě nikdy nestane. Už vůbec ne na kole. Fakt by mi helma na kole nepomohla v ničem - aspoň podle mě. Zatím nashledanou a přeji vám hodně krásných zážitků na kole.

[ Zpět ]
Datum: 17.03.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (Kýbl ([email protected]))
  • Re: Helmy na kolo

         

    Zřejmě ti ta nehoda taky trochu zastřela úsudek. Jestlis měl aspoň trochu slušnou helmu na motorku a přesto obdržel popsaná zranění, tak bez ní bys byl po smrti a nemohl bys tady psát takový pitomosti. Já mám na kole za sebou několik pádů vážnějšího typu, tak na prsty jedné ruky. Přesto mě už jednou zachránila helma život, a to i ta polodětská za pár stovek, kterou jsem nesnášel a vadilo mě, že rodiče chcou, abych ju nosil. Když mě bylo osmnáct, potkal jsem vola v drahým autě, který vyjížděl od benzinky a rozhodl se nedát přednost cyklistovi. Jeho auto jsem minul, ale v cca 25kmh jsem potkal rantlík takovým způsobem, že kola jela po silnici a těžiště bylo nad chodníkem. Sroloval jsem to, bylo to na pár lezčích zranění (nějaké kamení v předloktí až na kosti) a helma byla nalomená u levého spánku evidentně třísknutím o rantl chodníku. Přitom jezdím s otevřenejma očima a s rukama na brzdách. To auto zastavovalo a vypadalo, že mi tu přednost dá. Na poslední chvíli tam vletěl, vygumoval dvě čáry do asfaltu a ujel. Z mé strany s tím nešlo nic dělat, od jistého okamžiku jsem věděl, že jdu k zemi. Bez helmy bych byl po smrti. Můj příbuzný je cyklošílenec, který s kamarády projel Alpy i Karpaty křížem krážem po silnicích i na horských kolech. Pak se jednou doma kousek od baráku trefil na polňačce, kterou znal od mala, do díry, šel ve čyřicítce hlavou do smrku. Když pak ležel v nemocnici se zlomenou pánví, vedle sebe na solek si vystavil přilbu s otvorem velikosti dlaně nahoře. Měl jen otřes mozku. Na tohle jsou helmy a kdo je nenosí po té, co mu na motorce zachránila helma život je prostě pitomec.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Nechci být tak tvrdý, jako Jirka, ale souhlasím s ním. Přilba má sloužit jako deformační zóna, která pohltí část energie nárazu. Rozhodnutí, zda dospělý člověk bude nosit přilbu, je jen a jen na něm. Musí si sám vyhodnotit informace, které získá ze svého okolí. Já bez přilby nejezdím, a to nejsem žádný závodník. V mém názoru mne ještě utvrdila tragická událost, kdy sousedce zemřel kluk, který se jen tak bez přilby projížděl kolem paneláku. Stačilo, že nešťastnou náhodou spadl hlavou na obrubník. Zkus nad tím ještě pouvažovat, možná, že svůj postoj přehodnotíš. Přeji spoustu pěkných zážitků na kole a fůru bezpečně najetých kilometrů.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Ta diskuse je snad zbytečná. Dlouho jsem jezdil bez přilby (kdysi ostatně skoro nebyly, bál jsem se io vlasy, atd.). Teď mám přilbu třetí, dvě předchozí jsem zlikvidoval při pádu (jednu z nich při úplně banálním při jízdě skoro krokem, na druhé je viditelně otištěn sloupek svodidla i s maticí, když do mě strčilo předjíždějící auto). Impresivní je jeden cykloshop (nevím už kde, myslím Kolín nad Rýnem), kde na zdi je řada zničených přileb a pod tím vždycky jen datum, jméno, a poznámka "přežil a jezdí dál".
    Na přilbu si lze zvyknout tak, že vůbec nevadí. Nikomu přilbu nevnucuju, nicméně si myslím, že kdo na kole opravdu víc jezdí, tak přijde na to, že blembák na hlavě má svou funkci. Pokud na to nepřijde, pak ji ani nepotřebuje, protože v té hlavě žádný životně důležitý orgán zjevně nemá.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Glum)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Kdyz se pred X lety na ceste neobjevil nikdo, kdo by na hlave mel prilbu, nepohnul nikdo z vas nad tim ani brvou. Tak jako kazdy z vas ted rekne, jak je pro neho dulezity mobil (ze pry uz by bez nej nemohl byt), tak to same ted bude rikat o prilbe. Cely zivot jsem jezdil na kole a o prilbe jsem zacal premyslet az v dobe, kdy ji mel na hlave kazdy blbec (presne tak jako ten mobil u ucha). Letos jsem jezdil celou zimu na krossovem kole a nepocit jsem sebemensi duvod si tu prilbu koupit. Ten, kdo je na ceste opravdu nebezpecny, je magor v aute bez respektu fyzikalnich zakonu. Mysli si, ze ma dve kola a je tak suverenem provozu. Za letosni yimu jsem mel dva pady - jeden kontrolovany, takze naprosto v pohode a druhy naprosto necekany }kdyz jsem se otacel, jestli za mnou nejede nejaky blbec v aute). Presto dulezitost prilby nepodcenuju. Vsichni ale taky vime, ze se prilby a podobne veci kupiji podle ceny a nikdo nemini dat polovinu ceny z kola za prilbu. A tak se koupi levna varianta, ktera ma pak stejnou funkcnost jako ksiltovka a my mame skvely pocit, ze mame na hlave prilbu ......

    [ Zpět ]
    Datum: 18.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tomas)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Dražší přilba je určitě bezpečnější než levná, ale pokud máš na hlavě kus polystyrenu daný tak, že během pádu se neposune do čela nebo do týla a podobně, prostě pokud drží, tak poskytuje ochranu. Tu kšiltovku předpokládám nemyslíš vážně. Ostatně mě zachránila život helma za pár stovek, skoro nejlevněší jakou tehdy v obchodě měli (šetřili jsme), ukázal jsem ji doktorovi, který mě po nehodě ošetřoval a ten úplně zbledl když viděl tu ranu u levého spánku. Podle mě je lepší levná helma než žádná, ale nekupoval bych nějakou úplně nejlevnější. Díval jsem se v obchodě, že za 800 už koupíš helmu s takovou tou čelenkou uvnitř, která ti ju podrží na hlavě, a zároveň už bude aji slušně větraná. A co je 800Kč proti pořizovací ceně kola?

      [ Zpět ]
      Datum: 18.03.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Glume, možná by bylo dobré porovnat také hustotu provozu (jak aut, tak i kol) a rychlostí před X lety a nyní. Také se asi tolik nezveřejňovaly případy, kdy cyklista mohl přežít pád, kdyby měl chráněnou hlavu, protože tak se tenkrát neuvažovalo...

      [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      No před X lety potkat cyklistu s přilbou na hlavě bylo sice skoro nemožný, ale to není argument proč ji nenosit dneska. Před X lety se nenosily přilby ani na motorky (na co, když stačí kšiltovka). Ostatně podle stejný logiky bych musel dneska odmítnout třeba nášlapný pedály a pruženou vidlici, který před X lety byly stejný scifi (a dneska jsou vlastně standardem). Před x lety taky jezdilo X krát míň aut, a 3X krát míň cyklistů, prakticky se nejezdilo v terénu. Že přilba přijde na polovinu ceny kola, je asi žert. Když si před sebe položím svou předposlední (amortizovanou) přilbu, mám pocit, že to byly hodně dobře investovaný prachy. Ale znovu opakuju: nikomu přilbu nevnucuju (teda kromě svým dětem kdysi, dneska si na ní už normálně zvykly), každý má právo si rozbít držku podle libosti.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Glum)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Promiň, špatně jsem se podíval na podpisy, moje odpověď měla být polemikou s názorem "Tomase". Přilbu samozřejmě podporuji a 100% používám.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.03.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      to je argument hodný potlesku:D
      btw. před X lety auta neměly bezpečnostní pásy a ani airbagy, taky myslíš že je to zbytečné?
      každý strůjcem svého štěstí

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (whisky)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Zajímavá diskuze, ale čřekl bych, že v dnešní době celkem o ničen. Jo to prostě jasný přilbu určitě ano, ano a ještě jednou ano. Je prostě lepší udělat alespoň něco málo pro svojí bezpečnost než nic. Samozřejmě, že TIKEV (tak se u nás jmenuje) neochrání při každém pádu, ale když padá člověk na hlavu tak určitě po každé pomůže. Je sice pravda, že jsem naštěstí ještě nezkoušel, jak úplně, ale určitě je lepší brousit tykví o zem anež hlavou. Já prostě bez tykve nevijudu nikam. Už ke kolu prostě patří a patřit bude.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.03.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Tom491 ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      já sice padám málo ale ten kastról na hlavě je přecejen jistota už su na to zvyklej a nevadí mi to

      [ Zpět ]
      Datum: 20.03.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jakub)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Na návodu k přilbě kterou jsem si koupil je napsáno že k vážným poraněním hlavy dochází nejčastěji při pádu v pomalé rychlosti. Manželky kamarádka si rozbila hubu při jízdě "krokem", když se jí zachytil pedál o pedál vedle jedoucího kola. V malé rychlosti spadla čelem na obrubník. Podle doktora jí od vážného zranění hlavy pomohlo že náraz zmírnil plastový kšilt, který se rozsekal na kusy. Já jsem si ho předtím sundal ze strachu, že by mi při pádu mohl "uříznout kus hlavy". Tak nevím, mám ho nasadit zpět?

    [ Zpět ]
    Datum: 22.04.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Kohant ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Mě to připadá, že ty kšilty jsou upevněné tak, ža při nárazu zepředu se ustřihou plastové špuntíky, které ho tam drží, a kšilt klouže po helmě směrem nahoru. Na potlučené přilbě s nepoškozeným štítkem jsem zkusil, jak by musel vypadat směr dopadu přilby na překážku aby se ten štítek dostal do obličeje. Nepovedlo se, vždycky uhnul nahoru.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.04.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • dárci orgánů

             

        než vyjedešte bez helmy tak radeji podepište souhlas s odebráním orgánů
        ať to apoň k něčemu je

        [ Zpět ]
        Datum: 08.05.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (jakub)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: dárci orgánů

               

          Tak tak.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.05.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Sice jsem se drive cítil méněcený s Takovým "kakáčem" na hlavě, Ale po rozhovoru s mými kamarády jsem zjistil, že už ji dnes nosí skoro každý

    [ Zpět ]
    Datum: 08.05.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Ondra)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Kto nechce prilbu, nech ju nenosí. Do 12 rokov by malo byť používanie prilby zo zákona povinné, jednak deti sú nepozorné, ale horší sú vodiči, tak ako to mnohí z vás píšu.
    Stýtajte sa znalcov z odboru dopravných nehôd pri ktorých rýchlostiach dochádza najviac k úrazom hlavy- Jednoznačne tam patrí rýchlosť okolo 20 km/h.
    A muži po 35 pozor, infarkty a pády radšej s prlilbou

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (felix)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Koupe

           

      Kdyz uz je tu takova ziva diskuze, jakou prilbu koupit a kde? Jeste s tim nemam zkusenosti tak bych nerad udelal nejakej kix. Bydlim v Praze na Vinohradech takze nejlip kdybyste vedeli o nejakem obchode pobliz. A jak je to s cenou?

      diky

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jakub Hozak)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Koupe

             

        Ve vedlejší diskuzi "Jakou vybrat helmu?" to pěkně shrnul Magirus. Bod 3 se mi zdá možná přehnaný, ale je fakt, že vosu v helmě jsem ještě nezažil, asi ta síťka na něco je. Podobě 5. - blikačka na helmu se mi nezdá jako nezbytný prvek, ostatní přesně sedí.
        Cena: v podstatě cokoliv nad cca 700-800Kč je bezpečná helma, dražší potom méně váží, jsou lépe nastavitelné větším počtem prvků atd, ale ta bezpečnost už s cenou roste pomaleji.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Koupe

               

          Od včera zkušenost se včelou v helmě mám, resp. vlétla mi pod řemínek a zapletla se mezi okraj přilby a nožičku brýlí. Pochopitelně mě stihla bodnout. Naštěstí to bylo v pomalé rychlosti, takže jsem se jí mohla zbavit hned. Ale představa vosy přímo v přilbě, odkud ji nemůžu vypudit okamžitě mě od včera děsí.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Wichita)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Koupe

             

        Slušný výběr má 69 v Řeznické, BikeRanch na Karláku, Peksport ve Vršovicích, Akcebike na Floře, ProgressCycle v Hodkovičkách.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.07.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Glum)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Koupe

               

          Diky vsem.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.07.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jakub Hozak)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Koupe

               

          ProgressCycle se už dost dlouhou dobou přestěhovali do Horoměřic.
          Zapomněls ještě na Štěrbu (draho) a pak ještě v Křesomyslové před poštou je malý a šikovný obchod.
          A přímo na Jiřáku je CykloPrag

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2008
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    stačí vydlabaná půlka melounu.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (gogo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      A sluší Ti?
      8-)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2008
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Proti přilbám nic nemám, jejich účelnost uznávám (i když ji nevozím...)
    Co mě vždycky při těhle diskuzích udiví a pobaví je dost veliký výčet vážných havárií s pády na hlavu a s rozdrcenými a proraženými přilbami. V hodně drsném terénu, nebo při závodech to je možné i pochopitelné, ale při běžných vyjížďkách... Ale asi jo :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2008
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Ono to celkem není až tak divné. V hodně drsném terénu i na závodech atp se člověk většinou plně soustředí. Při běžných vyjížďkách už většinou méně. Navíc v drsném terénu volně pobíhající psi, děti, matky s kočárky, bruslaře, tupé řidiče atp většinou nepotkáváme...
      Teda ne že bych při závodech nikdy nehňápl, naposledy včera (a jsem moc rád za přilbu) ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Jestli považuješ za závody 53km/900m (třeba zde: http://www.kolopro.cz/zav/praha-karlstejntour08... pak je to pravda. Na Sudetech na Hvězdě můžeš vidět dvojmo, reakce naprosto neadekvátní...
        Na Drásalovi zas mají tradičně nejvíce úrazů na prvních dvou kopcích, kdy mají všichni pocit že musí závodit. A ty kopce jsou bohužel hodně prudký a tak se tam snadno skáče přes řidítka. Ostantě i já tam na jednom místě pokračoval pěšmo do údolí ani jsem nevěl jak. Prostě se kolo zapíchlo mezi dva šutry. Naštěstí jsem to ustál.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2008
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          53/900? Zní jako docela pohodové závodění... V sobotu jsem jel 55/1600...

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2008
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Asi bych věřila. Mám kamaráda, co jezdí na kole opradu hodně. Pak si jednou vyjel s rodinou, on vpředu, za ním manželka a tři děti... a ty jen viděly, jak v relativně pomalé jízdě najednou přeletěl řidítka a zůstal ležet v bezvědomí. Nikdo z nich nepřišel na to, jak se mu to mohlo stát... a tu proraženou přilbu, díky které to skončilo jen otřesem mozku jsem viděla... A zbytek rodiny by od té doby bez ní taky nikdy nevyjel...

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2008
      Autor: Ifča
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Zažil jsem pádů na hlavu za svoje ježdění už hodně, z toho jednou bohužel i osobně. Téměř nic z toho nebylo ani v drsném terénu, ani na závodech. V drsném terénu většina (aspoň každý rozumný člověk) jede plně soustředěně, snaží se odhadnout svoje možnosti (když je něco nad moje možnosti, tak to nejedu a slezu) a situace, kdy mě něco nečekaného překvapí jsou zcela ojedinělé.
      Ani ten můj pád nebyl v těžkém terénu.

      Zato v lehkém terénu nebo klidně i na asfaltu se mnohem snáze přecení např. rychlost jízdy (ono je to napohodu, zvládne to každý i méně zkušený jezdec, pak přijde třeba něco nečekaného a je to...).
      Např. cca tak 1/3 pádů na hlavu byla na silnici a to způsobena skoro vždy cizím zaviněním (typu jede se sjezd po hlavní 40km/h, rovina, vidět daleko a kříží se vedlejší výjezd ze kterého vyjede auto; jede nás víc, první rychlou reakcí a myškou se mu vyhne, druhý za ním už tak rychlou reakci nemá a myška je malá a škrtá pedálem a už pro něj jede sanitka a těžký otres mozku - helma měl).
      Nebo se jede někde krokem, povídá se, široká cesta, půlka lidí nedává pozor na cestu, přeci tady se nemůže nic stát a najednou jeden letí přes řídítka na hlavu.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        K tý poslední větě - to ale aby člověk chodil v helmě i po obchoďáku... :-))

        Jak už jsem psal, proti přilbám nic. Ale fakt mě baví to množství katastrofických zkazek a "zkušeností". Kdyby se tady povídalo o chráničích kolen, bude to samá zachráněná amputace. :-)
        Sám jsem byl u pár lepších karambolů. Sám jsem si zlomil ruku, kolega klíční kost, další proskočil do auta a rozdrbal si záda a jeden to vzal z kopce obličejem do sloupu. Ani jednou v tom ale nefigurovala (kromě oděrek) hlava.
        Ale aby jste mě neukamenovali, fakt nechci hlásat hlavu naboso. Jen si myslím, že jsou ty agitky malilinko přifouknuté... :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2008
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      taky se tomu divim, jak vsichni padaji a pritom jak jsem byl za totace malicky a drandili jsme cela parta na otresnych vracich, tak jsme tez padali, ale ne na hlavy.

      jestli to neni soucasnou modou kratkych kol, ktera se snadno zvrtnou vpred. cestovni klasika je dlouha a nepreletava.

      jinak helmu ano, ale ty cyklisticky vypadajici se mi nelibi, jsem pro tu vojenskeho tvaru, jak nosi omladina sjizdejici na cyklotrialech schody atp.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jirka 77)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Tak za totáče se asi nejezdily takové terény jako dneska a ani přední brzdy nefungovaly tak dobře jako na dnešních kolech :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2008
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          A nebyl internet a vsechna ta fora, kde by se o tom diskutovalo...takze se clovek nic nedozvedel a netusil, ze toho je treba tolik.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Taky si myslím, v novinách byly akorát politické kydy, ze společenských informací maximálně černá kronika ;-) A v ní spíše vraždy, loupeže nebo tak, nějaké upadnutí na hlavu si zveřejnění moc nezasloužilo...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Bylo to holt politicky nedulezite. A mozna by se prozradilo, ze na hlavu padlo vice lidi....politisky myslicich:-)

              [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2008
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Těch faktorů bude více. Třeba to, že dnes je na silnicích několikanásobně více aut a objevuje se čím dál víc řidičů, co jezdí jako prasata.
          Já si ještě dobře pamatuju, když jsem jezdil jako malý (10-15let) po silnicích a nebyl problém to vzít občas ani po hlavních tazích.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Přesně tak... My za mlada si u nás na chalupě vesele třeba půl dne hráli fotbal a další různé hry přímo na návsi, na silnici. Jestli tamtudy projelo jedno auto za čtvrt až půl hodiny, tak to bylo sakra moc... Dneska na tu náves ani nedojdu (tak 150-200m) aby tou dobou nejelo alespoň jedno...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Tak tak. Ja za mlada jezdil na silnicce po "podebradske" (611). Dnes se tam bojim jet i autem, jaky je tam nekdy hnusny provoz:-(

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              no vidíš. Tam jezdíš autem a právě kvůli tobě a tobě podobnejm je tam ten provoz :o))

              [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2008
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                Ale no taaaak:-) Medved je na dovolene:-)

                Ale zvlastni je, ze tenkrat tam bylo mene aut, ale tomu memu kamaradovi se to stalo prave tam....:-) Takze i tenkrat bylo nebezpecno....

                [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2008
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          kdybys viděl, co jsem jezdil na esce nebo na favoritu... :o)) Třeba tu cestu okolo šembery apod. :o)
          Ale s brzdama máš pravdu. Většinou alespoň jedna nefungovala vůbec a druhá blbě nebo taky vůbec :o))

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            No jó, to je ale o něčem jiném. Když někdo zkrotil tak tak Centriky a teď si pořídí hydry... To ani integrála nepomůže :-))))

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Mel jsem (stale mam) kamarada, ktereho na krizovatce sundalo auto. Doktor rikal, ze kdyby mel cyklistickou helmu, tak s velkou pravdepodobnosti prezije. Bohuzel ji nemel a uz jezdi tam nahore....

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2008
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      a možná by byl na vozejku nebo nějak telesně či duševně postiženej a je možná pro něj i pro okolí lepší, že to skončilo definitivně a rychle.

      Nikdy nevíš. takový ty kdyby to je na dvě věci :o(


      Znáš mě, tak to nevezmeš doufám nějak ve zlým. Je mi jasný, že ti chybí, mě těch kamarádů už taky hodně chybí... :o(

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2008
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Jojo...je to dvousecne. Vim, jak to myslis. Ale mohlo to treba dopadnout i lepe...nikdy nevis. Kazdopadne se to stalo a dopadlo tak, jak dopadlo....asi to tak melo byt.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.07.2008
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Stát se může cokoliv, takže to co píšeš není vyloučené. Ale pravděpodobné to až tak není.
        Jak jsem teď psal výše, tak pádů na hlavu jsem zažil za svoje ježdění už fakt hodně a naštěstí až na jeden to bylo vždy s helmou (ten jeden bez helmy měl docela štěstí, "jen" 14 stehů na hlavě a těžký otřes mozku, ale žádné trvalé následky) a ani v jednom případě se dotyčnému s helmou nestalo žádné trvalé poškození a přitom i přes helmu bylo více případů s těžkým otřesem mozku.
        Tedy při nějakém kdyby nikdo předem nemůže vědět, co by se přesně stalo, ale určitě je velmi pravděpodobné, že by všechny ty případy dopadly bez helmy hůře.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Clovek nikdy nevi. Kamarad pry mel proste smulu. Nesikovne na tu hlavu spadl.
          Stal jen na krizovatce pri prave strane na vedlejsi silnici. Daval prednost autum na hlavni. Ale najednou se priritil nejaky idiot z leva a odbocoval ve velke rychlosti prave na tu vedlejsi, kde on stal. Ridic to nejak nevykroutil a vjel do protismeru, kde smetl kamarada. Nebyl to primy naraz. Jen ho trosku vic "skrtnul". Kamarad byl v podstate v poradku (jeho pritelkyne rikala, ze mel zlomenou jen nohu), jen nesikovne spadl na hlavu. V tomto pripade by mozna helma opravdu pomohla....

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Ahoj, když tu tak čtu o Tvém jezdeckém "umění", tak bych Ti doporučil zajet na Barrandov požádat o flek u kaskadérů. Mě helma zachránila život a ač je dnes na hřebíku ve sklepě a na cimpr - campr nejel bych bez ní snad ani na WC.{pochopiitelně s novou} No, určitě s ní budu jezdit, i kdybych s ní měl být na světě sám. Pokud Ti z té hlavy nemá co vypadnout, tak ji nenos... :D Nééé vážně mne fascinuje už jen ta úvaha.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2008
    Autor: Tano
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Občas se mi stane, že když to smažim lesem, tak přehlídnu nějakou nízkou větef a ta se prudce šmejkne o helmu. Takže jsem rád, že jí mám.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2008
    Autor: Kominík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      myslim si, ze helma kolo patri. videl som uz par urazov podobneho charakteru / pad na obrubnik / kde pacient mal a nemal helmu. v pripade pacienta bez helmy prasknuta lebka / vzdy / + tazky otras mozgu v pripade z helmou vzdy len lahsi otras mozgu bez komplikacii. myslim, ze toto hovori za vsetko--))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      nizka vetev me vytrestala pri posledni vyjizdce pres okor. Nejak nebyla videt, sehnul jsem se kvuli nizkym vetvim pred ni, ale tuhle proste nevidel. Nemit helmu, tak mi ji vytahovali z hlavy. Tahle to dopadlo dirou v helme, poskrabanou a bolavou hlavou...

      [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2008
      Autor: pb
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Přesně tak, helma není jen na ochranu hlavy při těžkých pádech. Často zabrání lehkému, byť velmi nepříjemnému zranění. A k pádu vůbec nemusí dojít.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2008
        Autor: Kominík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          To můžu potvrdit,zrovna včera mě helma zachránila.Jel jsem po polní cestě a blížila se bouřka,najednou se zvedl vichr a poryv ulomil z topolu větev silnou jako biceps a ta mě vzala přes hlavu a rameno.Slítl jsem z kola-naštěstí jsem jel zrovna pomalu cca 20km/h,a spadl do trávy,takže v pohodě.Helma to vydržela,akorát je na ní šrám.Rameno mám odřený a celý modrý,ale hlava je v pohodě akorát mě trochu bolí lebka v místě nárazu přilby.Večer jsem to hned oslavil s kámošema :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 26.07.2008
          Autor: Miki70
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Ty jo, to je skoro nizsi pravdepodobnost nez vyhra v loterii :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2008
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Máš na mysli tu oslavu?

              [ Zpět ]
              Datum: 27.07.2008
              Autor: jinec
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                Nene, mít kámoše :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 27.07.2008
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Helmy na kolo

                       

                  Koňové... :D Vzbudil jsem kvůli vám kočku a asi i sousedy... :D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.07.2008
                  Autor: Tano
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Helmy na kolo

                         

                    Tak té kočky je mi líto...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 29.07.2008
                    Autor: jinec
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                U mě je pravděpodobnost oslavy dost velká,to už jsme s těma kámošema slavili podstatně větší kraviny než tuhle smůlokliku.Dokonce se mi jednoho podařilo přesvědčit,aby si koupil kolo a já nebudu furt jezdit sám,ikdyž vono to má taky něco do sebe.

                [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2008
                Autor: Miki70
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Helmy na kolo

                       

                  A nepotřebuje občas návrat z restauračního zařízení také ochranné pomůcky?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.07.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Helmy na kolo

                         

                    Já vždy s mírou,bouřlivý léta už jsou za mnou.A alkohol snáším velice dobře :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.08.2008
                    Autor: Miki70
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Helmy na kolo

                         

                    Ano, nazval jsi toto zařízení správně. RESTAURACE od slova RESTAUROVAT. Tedy návrat do původního stavu. Zde zastánci evoluce často názorně dokazují, že jsme skutečně z opice... :D Jinak se sám počítám spíše k teoretikům v této disciplíně, než k praktikům.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.08.2008
                    Autor: Tano
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Tak tohle se mohlo přihodit i pěšimu.Co tak tu přilbu nosit furt.

            [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (honzar)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            jednou se mi to málem stalo taky. Spadla větev tlustá jak stehno mezi mě a psa na procházce. DOcela jsem z toho byl vedle. Kdyby to bylo na hlavu, tak bych to asi nerozchodil. Jsem jí sám nemohl ani odtáhnout z cesty....

            [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              měl jsi zapřáhnout psa ;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 27.07.2008
              Autor: Aladin
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                já ale nemám bernardýna :o))))

                [ Zpět ]
                Datum: 27.07.2008
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        to je proto, že seš děsně dlouhej. Navíc máte voba blbý kolo, kdyby jste si k tomu lehli, jako jiný lenoši, tak by jste projeli v pohodě helma nehelma :o))))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2008
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Jenze na lehu bych se asi bal dat tereny co nekdy davam :)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Autor: pb
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            no to právě nesmíš, bát se :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Pockej...i na lenocha dojde. Myslis, ze vetve nejsou niz nez ty, co nas NORMALNI cyklisty placaj po cele?:-) Pockej az te nejaka placne pres to tve celo...:-)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2008
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            A kde by se tam vzali, když je Honza s Petrem omlátili přilbama? :o)

            Navíc já je vidím, bo nemám hlavu vystrčenou dopředu v záklonu.... Takže tohle se mi fakt ještě na leháči nestalo...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Ale bolí mě u srdce, když moje krásná helma dostane ránu.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2008
              Autor: Kominík
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    tyhle neustále se opakující diskuze jsou podle mě zbytečné. Děti musí přilbu nosit ze zákona a dospělý se snad umí rozhodnout sám.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.07.2008
    Autor: Aladin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    Při pročítání diskusí na téma helma se nikdy nepřestávám divit jaktože jsem ještě pořád živý když na kole jezdím těch cca 30 let bez ní. Ještě víc se nepřestávám divit jak je možné že jsem se nikdy hlavou do ničeho netrefil. Netvrdím že se nikdy hlavou do ničeho netrefím a že na mne někde nečeká magor co mne sestřelí ale - možná to zní neskromně - naučil jsem se nebezpečným situacím vyhýbat, při mých cca 3000km za rok si ustelu tak jednou dvakrát do roka (na písku nebo blátě) a kolizi s autem jsem měl naposledy snad před 15 lety. Jo, kdybych jezdil nějaké divoké sjezdy v terénu, to bych ten blembák pro jistotu nasadil. Ale já se pohybuju po okreskách a dobrých polních cestách.
    Netvrdím že je helma k ničemu ale myslím že se přeceňuje. Cítím vyloženou psychózu jak je najednou cyklista bez helmy sebevrah; pro mne je zase sebevrah kdo po setmění vyrazí na silnici bez světel. A dělají to i cyklisti s helmou.

    P.S. Helmu mám, už se mi několik let válí ve skříni. Lámal jsem to čtvrt roku přes koleno ale nešlo to. Seděla dobře ale potím se jak vrata od chlíva a s helmou to bylo ještě mnohem horší.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.07.2008
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      uz som za svoju prax videl vela ludi ako ty z pristupom davam si pozor tak sa mi nic nemoze stat--(( iste na bicykli sa vatsinou najviac lamu ruky a nohy, ale urazy hlavy su vzdy tie najhorisie. pre mna za mna nech si kazdy uzna za vhodne ci ano , alebo nie...

      [ Zpět ]
      Datum: 22.07.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Tak sem nezapomeň každoročně po těch 3000km přispět, ať víme že jsi ještě mezi námi a že vyjímky potvrzují pravidlo ;-))))))))))

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        najezdím ročně víc a pořád jsem tu. Je spousta vyjímek... :o))

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2008
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          dopadneš jako Tesařík

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2008
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            ten je pokud vím mrtvej. To je dobrá varianta...

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Taky jsem jezdil celý léta (desetiletí) "bez". Blembák jsem začal nosit až jako "příklad" po děti a už u něj zůstal. Pádů bylo před i po habaděj (po těch letošních uvažuju o cháničích na kolena, stačí na pravý :o))) a na hlavu jedinej až vloni v říjnu: na rovince, ani ne ve dvacítce, na krásný lesní vrstevnicový cestě. Prostě jsem se kochal......... , pak jsem tam nějakou dobu seděl, pak chvíli chodil, než mi došlo, kterým směrem vlastně mám jet. Nemít přilbu, nevim jak bych se s kvalitním otřesem z těch lesů pod Studeným vymotal, a kdy? I přes ten polystyrén to byla "prda".

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2008
      Autor: PepikW
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        ...a přesně o tomto jsem psal (viz 20.07.08 17:42) Když jedu "rasovinu", tak se plně soustředím...

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Jo a z toho pádu v sobotu na závodech mám i přes použití přilby v místě "kontaktu" na hlavě bouli... Takže to fakt musela být docela prda... Co by se stalo bez přilby nebudu raději ani domýšlet...

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2008
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          U té "rasoviny" souhlas se soustředěním, ale je tam zase jiný rizkový faktor. Větší šance defektu a to při blbém defektu na předním také snadno končí pádem.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            Defekt (na bajku)? Co to je? :-))
            Pravda, pokud bych už defekt chytl, tak bych byl docela zcela v pr..., protože to by znamenalo, že jsem bez pláště...

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2008
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Tak v podstatě bez pláště si po defektu vždy, ať tam jsou USTčka nebo ne. Jen u těch USTček je větší šance ten defekt nemít.
              Pokud se třeba pořádně řízne plášť o šutr, tak je to konečná ať jsou UST nebo klasika.
              Rozhodující je pak jestli to je zadní nebo přední.

              Taky už poslední dobou defekty téměř nemám. Letos na USTčkách zatím žádný, předtím na klasice Albert/SS jeden za 3,5tis. km, ale ten stál za to, rovnou jsem zcela zrušil ráfek (ono taky po 80m po slušných šutrech na prázdném kole se není čemu divit, zvlášť když to bylo z větší rychlosti, naštěstí to bylo zadní).

              [ Zpět ]
              Datum: 23.07.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                Jasně, máš zcela pravdu. Prostě je lepší žádný defekt nechytnout. Jak z UST tak i bez. ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 23.07.2008
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Helmy na kolo

                       

                  Já si defekty vybírám na silničce :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.07.2008
                  Autor: hekynen
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Zažila jsem něco podobného, při sjezdu do Haloun je taková krásná lesní cesta, plná odvodních rygolů, jeden byl nečekaně hlubší nebo jsem jela moc rychle. Ani nevím jak, ale najednou jsem se válela, helmu posunutou, rameno od bahna a jeden roh z řidítek buh ví kde. Nikam jinám než dolů to naštěstí nešlo, takže jsem hned věděla kam se vydat, ale pak podle vody jsem se vláčela jak šnek. Nejspíš jsem na hlavu nespadla a byl to ukázkový přemet s dopadem na rameno, ale i tak jsem byla ráda, že jí mám a otřesená jsem taky byla dost. Ta co jela za mnou bez helmy, když jsem se sebrala a zase nasedla na kolo, řekla, že si jde zítra koupit helmu, prý to vypadalo děsivě. Chrániče by se mi taky hodily, ale spíš na bradu. Někdy mi přijde, že jízda na kole je dost nebezpečný sport a je jedno kde se jezdí :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2008
        Autor: HMS
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Z toho jasně vyplývá, že přes rigóly je nejlepší skákat.

          [ Zpět ]
          Datum: 27.07.2008
          Autor: Kominík
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    http://www.reflex.cz/Clanek33033.html

    [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2008
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      To je vazne fundovany clanek :o) Opira se o jiste nejmenovane "statisticke vyzkumy" a o dukazy zacinajici sluvkem "zrejme".
      Jurimire, jako chodec nepobezim z kopce okolo 90 km/h s tim, ze jakykoli nepozorny ridic spatne odhadne mou rychlost a vjede mi tam z vedlejsi ulice.. A pokud to delam na kole, obcas se mnou jedou i jezdci bez helmy. Tem se jiste nic nestane, protoze si precetli tenhle clanek z Reflexu (kdyby umeli cesky). A podobnych prikladu ti najdu desitky.
      Proste vlastni hlava je vlastni vec a kdo si chce rozmlatit kebuli, at si ji klidne rozmlati.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2008
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Helmy na kolo

             

        Ta úvaha o větším riskování z pocitu větší bezpečnosti ale není úplně mimo. I když zdaleka neplatí u každého, ale něco na tom bude.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.07.2008
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Helmy na kolo

               

          Neznam ten pocit, a kdyz, tak z vedomi me lepsici se techniky, vubec ne diky tomu, jestli mam nebo nemam helmu. Uraz hlavy je sice jeden z tech nejvaznejsich, ale kazda poradna "tlama" je neprijemna a nebezpecna i bez rozbite kebule. Jestli nekdo jezdi vic riskantne jenom z duvodu, ze ho chrani helma, je ponekud hloupoucky.

          [ Zpět ]
          Datum: 31.07.2008
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            jistě, v tom s tebou souhlasím, ale nejspíš takoví lidé jsou....

            Ani nemůžu říct, že bych s tím článkem souhlasil, byť helmu nenosím, ale je to prostě zase jiný názor a jiný pohled. Pohled od člověka, který kolo vnímá o dost jinak než my...

            [ Zpět ]
            Datum: 31.07.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Člověk s trochu akademickým (technickým) vzděláním musí obdivovat jakým způsobem jsou někteří novináři schopní pracovat se statistikami.

              [ Zpět ]
              Datum: 31.07.2008
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Helmy na kolo

                     

                To už W. Churchil tvrdil, že nevěří žádné statistice, kterou si sám nezfalšoval... :-)
                Jsou to totální nesmysly. Statistiku "kolik zranění přilba zabránila" nelze udělat. Když se po pádu nezraním, tak co? Trochu vypovídající by už bylo, kdyby byl znám poměr cyklistů s a bez přilby.

                [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2008
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Helmy na kolo

                       

                  jedna věc je manipulovat s výsledky (falšovat je) a věc druhá (a to je živobytí sociologů a vůbec všech lidí provádějících výzkum veřejného mínění) je interpretace výsledků ;)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.08.2008
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Helmy na kolo

                         

                    Výsledek je ale v podstatě stejný...;)
                    W.CH. dle mého neměl na mysli falšování ve smyslu manipulace (místo 20 ks dát 10 ks), ale právě tu "správnou" interpretaci (takže "upravit"?).
                    Statistika je exaktní věda s nepřesnými čísly...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.08.2008
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Helmy na kolo

                           

                      Originál zní: "I only beliefe the statistics I doctored myself" a doctored bych asi nejspíš přeložil jako "falšovat" než jako "manipulovat".
                      Pozadí je takové že WC mluvil o německých statistikách, kteří je skutečně falšovali.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.08.2008
                      Autor: Hrabosh
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Helmy na kolo

                             

                        ctrl+c ctrl+v, měl jsem tu chybu opravit believe.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.08.2008
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Helmy na kolo

                             

                        Dík za originál... "doctored" bych (a docela jednoznačně) chápal jako "vyšetřil", či asi ještě lépe "ošetřil".

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.08.2008
                        Autor: hekynen
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Helmy na kolo

                               

                          Nicméně významově je to blízké; prostě věřil jen té "správné" statistice; správné podle něho ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.08.2008
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Helmy na kolo

                 

            no, hloupoučký ;-)

            ... ona tam ta souvislost snadno může být, jenže opačně. Já si helmu pořídil až když jsem začal více jezdit terény. Tzn. až s helmou jsem začal jezdit méně bezpečně, to co občas dávám bych bez helmy nikdy nezkoušel (nebo alespoň ne tak jak to jezdím). Je tu psychologická vazba, kdy se člověk cítí méně zranitelný - on je prostě rozdíl v tom se zabít nebo jenom přizabít ;-)))

            Jinak řečeno - podle mě nebude tak časté, že cyklista začne riskovat kvůli helmě, jako to že mu to helma umožní. Zásadní rozdíl, ovšem ve statistice pak vyjde nastejno a už se tím někdo může ohánět.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.08.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Helmy na kolo

                   

              Ale jo, takhle se to asi uz rict da. Ale vyznamove je to uz jinde.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.08.2008
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      už jsem mu tam něco připsal. Je to pěkná pitomost...

      [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2008
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    No i kdyby nic jinýho, tak těch pár ran od větví co bych dostal jinak do hlavy ta přilba už pochytala.....ale je fakt, že když jsem jezdil bez helmy tak jsem hlavou do větví nenarážel :-) ...čím to ?.....chtělo by to solidní výzkum na toto téma.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.07.2008
    Autor: Radius
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      To zas byla dneska pecka vo větef.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.08.2008
      Autor: Kominík
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Helmy na kolo

         

    I já jsem minulý týden ocenil ochrannou vlastnost přilby, když při sjezdu z jednoho známějšího vysokého kopce mimo deště začaly padat kroupy a do několika z nich jsem narazil hlavou, a nemít přilbu tak bych možná měl i bouli v oblasti čelního laloku. Správná přilba, jako bezpečnostní prvek, je určitě dobrá věc, ale její užívání by se nemělo přeceňovat. Přilba snad téměř u každého zvyšuje pocit bezpečí tím i zbytečné riskování.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.08.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (lu.boss ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Jak už píši výše, podle mne tomu tak není. Lidé nezačnou riskovat nad svoje limity kvůli tomu, že si nasadili přilbu. Lidé si nasadí přilbu, aby se méně báli riskovat. Pro někoho to může být DH trať, pro někoho pražská magistrála ;-). Já bych helmě nedával za vinu riskantnější jízdu cyklistů, ale naopak cyklistům vinu za riskantnější jízdu bez helmy ;-))

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Já lidem, kteří si kvůli nějaké finanční částce nechcou a nechcou koupit helmu :"Mozek na asfaltu". Původně jsem ¨ji taky nenosil, jezdil sem po sídlišti na malém kole, ale pak, jak už sem začal jezdit na vyjížďky, po nějaké době mě ji rodiče koupili, zpočátku jsem párkrát jel i bez ní, protože jsem si říkal, že to vypadá blbě a tak. A nyní si ji beru úplně pokaždé, když jedu na kole, i třeba jen 2 km k babičce a když bych měl jet na kole a necítil bych nic na hlavě, cítil bych, jako bych něco zapoměl(helmu). Kamarád, který spadl na ruku a zadřel si pár šutrů do lokte, ale hlava nic, si helmu pořád nekoupil a pořád do něho hučím, aby to udělal. Je to jen o tom, jak si ceníme svůj život a své tělo. Většinou kdo chce, tak nosí, kdo nechce nenosí a ti, co si říkají, že si ji koupí, by to měli udělat, co nejrychleji

      [ Zpět ]
      Datum: 18.09.2008
      Autor: steeve
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Helmy na kolo

           

      Jinak nejezdím nějak moc rychle....nejvíc asi 40...při vyšších rychlostech už se bojím a taky kdyby nějak selhaly brzdy, to nechci moc riskovat. Helmu si sdělávám jen tehdy, když jedu do dlouhého táhlého kopce do 10 km/h, když je opravdu velké vedro. Na sjezd si ji samozřejmě zase dávám

      [ Zpět ]
      Datum: 18.09.2008
      Autor: steeve
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

422 cyklistů (12 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024