Ahoj vsichni.Jsem prave ve fazi koupe noveho kola,a pri vyzkouseni Rock Machine Crossride 350 mi pripadalo (treba oproti memu byvalemu Superioru) ze je prehazovani nejak hlucnejsi.Docela by mne zajimalo jestli je to jen muj subjektivni pocit,nebo uz jste se s tim nekdo setkal.
Spíš to bude seřízením řazení. A taky hlučností prostředí, ve kterém to zkoušíš. Značka kola by roli hrát neměla, takřka veškeré řazení je stejně Šimáno. :')
Tak asi ta prvni moznost.Toho Crossridera jsem normalne projizdel na ulici,takze tam by se to moc rozlehat nemelo.Co mne zarazi je prave to Shimano.Sel jsem totiz nakonec do Kellyse (axis),a je to dost rozdil-prehazovani prakticky neni slyset.
S Kellysem jsi se určitě nespletl, gratuluju! Jestli může bejt nějakej znatelnej rozdíl mezi řazením Shimano ST-EF29 (RM) a ST-EF35 (Kellys) to teda netuším, ale neseřízený to někdy mít můžou. To už je stejně jedno. :')
Tak mne jen jeste napadlo,jestli nebude ten rozdil v materialu 8-mi kolecka,protoze na tom Crosstaru to pri dosednuti retezu vic "zazvonilo".Ale je fakt ze ted uz je to vicemene o nicem.
Dost to ovlivní napětí drátů výpletu, málo napjaté neslyšíš a našponované znějí jak struny, takže ten ráz od řetězu, jak se při přeskoku na jiné kolečko povolí a znovu napne, se přenese kazetou a nábojem na výplet. Ten vydá 32 nebo 36 různých frekvencí, idelálně vypletený by měl jednu, že ano, a ty jsou úměrné napětí drátů, materiálu drátů, tvaru a materiálu ráfku atd. No a lidské ucho je ruzně citlivé na různé frekvence.
Jednou jsem dlouho zkoumal, proč při přepletení kola na nerezové dráty a dvojitý ráfek začalo celé kolo znít úplně jinak.