Může mi někdo vysvětlit, jaký je rozdíl mezi silniční a horskou přilbou?
Chtěla bych si koupit přilbu, kamarád má Cratoni Zethos, velmi si ji chválí, neví ovšem, také, je.li horská či silniční a v čem je rozdíl.Jezdíme většinou po cyklostezkách, kola máme treková. Děkuji.
No tak tohle by mě taky zajímalo, na žádných stránkách výrobců/dovozců/prodejců jsem nenašel popsáno, v čem ty rozdíly spočívaj, jestli např. přilby na MTB jsou pevnější??, což je asi blbost, nebo pro určitý určení určitej počet otvorů nebo nějaký jiný kritéria. Co je taky zajímavý, že se všeobecně rozdělujou tak nějak na silniční, horské a sportovní. A co třeba turistické, trekkingové nebo tak nějak?? Myslim si, že je právě spousta uživatelů přileb, používajících je pro trek a turistiku. Osobně mám Ked Drive, jezdím právě turisticky po cestách asfalt. i horších, (Třeboňsko), používám jí i na in-line brusle, no a teď se třeba dozvím, že je určená PRÁVĚ A JEN........ pro něco úplně jinýho:-), jako třeba pro dráhovou cyklistiku, to by fakt pobavilo a potěšilo:-). To abych si koupil ještě aspoň 4 další, na dlažbu, šotolinu, panelky, asfalt bez děr, asfalt s dírama, atd:-))). Jsem zvědavěj, stejně jako Daniela, co se dozvím....
To dělení je jenom marketingový tah... Jediný rozdíl je v tom, že na "horské" přilbě je štítek. Buď už rovnou z výroby nebo se dá dodatečně přikoupit. Jiný rozdíl v tom opravdu není.
To samé funguje i opačně, koupí se "horská" přilba, sundá se ten štítek a ejle, máme tu "silniční"...
Aha, jupííí, tak to mě uklidnilo, moje KEDka má štítek ....... odnímatelnej, tak je to takový 2 v 1:-) No a co si o tom myslí ostatní??? Pište, pište......
Vono asi jediný co se dá na první pohled poznat, jsou takový ty vyložený "kastroly" skoro bez větracích otvorů, který vypadaj spíš jako helmy na lední hokej, který se používaj asi na BMX nebo nějaký trialy. Nedokážu si v tom představit nějakýho náruživýho cyklistu-turistu. To by se pak teprv asi mohla rozjet diskuze na téma pocení se v přilbě:-)). Krytejm kokosům zdar:-)
Koukni na http://lehobrno.borec.cz. Je tam jeden Švéd, kterej tu už čtyři týdne jezdí na naloženým kole právě s takovou přilbou. Překvapilo mě, jak dobře je vidět. Několikrát jsem měl ve spětným zrcátku pocit, že je za mnou nějaký rozsvícený reflektor, než mě došlo, že je to Erikova hlava.
Já bych to chápal tak, že "silniční" bude mít lepší aerodynamiku (jestli se to teda tak dělí).
Mám táké přilbu Cratoni,sundal jsem štítek a jezdím s ní na horáku i na silnici.Zájímal bych se o jiný věci,třeba aby měla mřížku proti hmyzu.
Jasně, už mám také Cratoni:-)) Mřížku proti hmyzu má.
Jen mě zajímalo, v čem by měl být rozdíl mezi silniční a horskou, protože vidím v katalozích, že jsou tak děleny.
No jedinej rozdil je ten stitek,na silnickach byva vic skloneny posed a tak by clovek pres ten stitek nevidel dopredu.
Koupil jsem si helmu od Authora (Reflex). Pěkně sedí na hlave, je super, "pouze" nemá síťku proti hmyzu. Prodavač mě ukecal, že to stejně nebudu potřebovat, že na TOUR DF jezdí stovky km bez síťky a nemají problém. Bohužel já mám pořád na hlavě nějaké brouky a mušky a těma větracíma otvorama je za jízdy nejde vyšťourat. Příště jedině se síťkou.
Pája
obrázky typů přileb jsou zde:
http://www.hradecnakole.info/viewpage.php?page...