Chceme to jet v létě z Passau do Bratislavy. Napiste mi, kdo to jel. Premýslím, jestli nebude lepší se do Vídně dostat po Greenway z Prahy.Dik Jarda
Tak to vezmi do Vidne pres Pasov a okolo Dunaje a zpatky po stezce Viden/Praha. Oboje je naprosta pohoda.
ja vim, diky, ale oboje asi nestihneme. Nevim, jak je to u rakusaku s kempama, sprchama, jak je to vse drahy a tak.
Čau, já sem se před měsícem vrátil z Rakouska. Dojel jsem až na Grossglockner, ale co se týče Podunajský stezky jel jsem z Vídně do Linze a úplná paráda. Během jednoho dne se dá zvládnout i 200 km-nádherná rovina a stezky taky super. Ceny v kempech jsou o něco vyšší než u nás. Zatímco tady jsem dal 60 Kč/noc (dospělý+stan), tak v Rakousku se připrav na 6-10 Euro/noc, jak kde. Tak hodně sil zdar
Podla man je greenways zaujimavejsia ako Passau Bratislava. isiel som obidvoje, ale ta cesak cesta sa mi paci viac. A este zaujimavejsia sa mi zda cesat Praha Brno (cyklocesta c 1) a z nej na juh k palavskym vrchom a potom do Lednice a dalej na Breclav a okolo Moravy do Bratislavy.
Ta je zaujimavejsia, po ceste stretnes kopce ale aj dost vela pamiatok
Ak chces mam z oboch ciest nejake fotky a zapisky (z tej greenways uz velmi nie pokazil sa mi disk)
My jsme jeli Podunajku z Lince. Jeli jsme vlakem do Českých Budějovic, z Budějovic po Vltavské cyklostezce přes Studánky do Lince, kde jsme najeli na Podunajku. Po Podunajce do Vídně a z Vídně do Prahy po Greenways, což je zatím nejlepší cykloprůvodce, podle kterého jsem jel.
Z Vídně do Hainburgu (kousek od Bratislavy) dost nuda, asi 40 km po protipovodňovém náspu furt stejného tvaru, jediné co se mění je to, že se kolem střídají lesy a louky, v jednom místě se kříží několik slepých ramen. Po pár vteřinách stání se slétnou komáři. Ale jede se rychle, málokdy mi klesla rychlost pod 30km/h.
Hainburg - Bratislava celkem standard.
Ve Vídni nejsou dálkové trasy značené (značení začíná až za hranicí města), bez mapy jsem měl problém najít kudy ven z města a projel jsem cca 20 km neplánovaně po dunajských ostrovech. Musí se vyjet přes tu ropnou rafinérii na levém břehu Dunaje. Značeno směr Hainburg (což jsem prve nevěděl:-( )
Jó. Tak tahle zpráva sedí. Byl to ten "nejhorší" úsek. Jednotvárný jak na kolo, tak na okolí. Vyjet z Vídně stálo asi třikrát zajet 2kilometrová slepá ramena - vlastně doky - a zpět. Rafinérka taky stála za to.
Z Vídně opravdu nemá cenu jezdit do Blavy po stezce.
No tak zas tak extrémně bych to neviděl, že "nestojí za to".. Myslím, že stojí. Takováto krajina se jinde nevidí a zas tak dlouhý to není, a hlavně se dá bez námahy nasadit opravdu vysoké tempo. Není to taková hrůza, celkem doporučuji absolvovat:-)
Taky si myslím, že to není tak špatné, ten násep je tam proto, že se jedná o lužní lesy. Jinak pokud pojedete nalehko, tak doporučuji držet se Dunaje až po most, cesta je velice pěkná a kolo se dá nahoru vynést. Jestli, ale pojedete natěžko, tak se v každém případě držte cyklostezky. Taky doporučuji po přejetí mostu na pravý břeh, vrátit se kousek zpět proti proudu. Dojedete do krásného městečka Bad Deutch Altenburg (nevím jestli je název napsaný přesně), jsou to staré římské lázně a dá se tam okoupat v Dunaji, jsou tam krásné pláže. Zajížďka asi 3 km. Taky Haimburg stojí za projítí. Musím říct, že nejhorší úsek cesty do Bratislavy, byla cesta centrem na hlavní vlakové nádraží.
Když už nic, tak ten dálniční most přes Dunaj s visutou lávkou pro cyklisty stojí za to. paráda.
btw s komárama jsem se nesetkal.
Dálniční most? To bude asi ještě ve Vídni, ne? Všechny víděňské dunajské mosty stojí za to, s těmi spirálami:-)
jo, ten jsem myslel. tu spirálu jsem si prostě musel vyjet tam i zpátky :)