Podobné diskuze tu jsou 2, já bych to chtěl vzít ze široka a komplexně. Neházím řidiče ani cyklisty do jednoho pytle. Na čem by jsme se mohli schodnout:
1. Pokud chci mít "jistotu", že to na silnici přežiju, musím předvídat a myslet za všechny.
2. Rizikové skupiny:
MHD: Řidiči co jezdí pár let (mám ověřeno od linkových) jelikož jezdí furt dokola, zblbnou a jsou tím pádem více nebezpeční
Vozy ve špatném technickém stavu:
tady je to jasné. Platí i pro kola.
NÁKLAĎÁKY:
Samostatná skupina jsou AVIE - jezdící krematorium. Zakázal bych jejich provoz na silnicích. Jelikož mají
slabé motory, pokud naberou rychlost,
řidič přece nebude brzdit, aby dal cyklistovi přednost v jízdě (ze zákona samozřejmě) Nebezpeční pro všechny.
Dále to jsou náklaďáky, co pamatujou
ještě film smrt stopařek. Pokud naložení s přívěsem minou cyklistu o pár kilometrů vyšší rychlostí, chce to nervy a nepohnout se ani o milimetr.
3. nezodpovědný cyklista pravděpodobný dárce orgánů. Tady bych rád pozval nezodpovědné řidiče do cyklistické rodiny, orgánů je vždy nedostatek. Rodiče dávejte dětem přilby!
Dále bych rád napsal, že drtivá většina cyklistů si v nouz pomáhá a měli by jsme být na sebe hrdí. Tady by se řidiči měli hodně co učit.
4. To je spíš nápad, nevím do jaké míry chytrý? Proč policisté dopravní nejezdí na kole? I když vypadnu na hodinu na kole, vidím na silnici tolik
porušení předpisů, nedodržování značek, že by si dopraváci mohli koupit bavoráky a nikdo by jim neujel. Navíc na kole je člověk pohyblivý a rádio by řidičům nepomohlo (eventuálně světelné znamení že)
Nejsem policajt, ale vadí mi, kydat na ně hnůj, pořádnejm policajtům bych chtěl poděkovat. V žádném oboru nejsou jen ukázkoví zaměstnanci. Je to jedno z nejnáročnějších povolání na psychiku, podobně třeba chirurgie. Dělal jsem nějakou dobu ve vězení a vím, co jsou někteří trestanci za ksindl
Ešte by som možno doplnil, že by bolo celkom fajn, keby cyklisti nosili u seba cyklo-lekárničky alebo aspon zopár základných predmetov na ošetrenie. Aspon dáky dezinfekčný roztok napr. H2O2, sterilnú gázu, poprípade rúško na umelé dýchanie. Totiž častokrát sa stane, že kde niet rýchlej zdravotníckej pomoci, sami možme niekedy pomoct tiež. Ale pozor, je treba mysliet na to, že najprv musíme chránit seba a až potom druhého. Pokial má niekto nedostatky zo základov prvej pomoci, mal by si ich určite pozriet, nakoniec aj cyklista je účastník cestnej premávky a tak isto sa može zranit alebo pomoct ako vodiči, ktorí prvú pomoc musia respektíve mali by vediet :-)
Ono toho, co na silnici nepatří je víc ...
1. Řidiči suveréni, co vykřikují že auto hodné toho jména má aspoň dvojlitrový motor, že rychlostní limity jsou buzerace a mimo jiné že ti blbečci na splašených trubkách (rozuměj cyklisti) nemají na silnici co dělat protože zdržují. Ať si jezdí kde chtějí, jen když to nebude na silnici. Takový milostpán za volantem přece nesundá nohu z plynu a nepojede za cyklistou, že. Pravidelně se mi stává, že mi auto udělá myšku a hned odbočí doprava, někdy i tak, že musím brzdit.
2. "Takécyklisté" co jezdí bez osvětlení, co se při odbočování doprava nerozhlédnou (však oni uhnou), co bez ohlédnutí seskakují z obrubníku mezi auta, co se nežinýrují jezdit po levé straně (ano i takoví jsou!!!), co jedou za družné konverzace ve dvojstupech a nehodlají uvolnit místo, co se pohybují po silnici stylem neřízené střely... Takovým můžeme vděčit za nepřátelské postoje řady motoristů.
S těma suverénama s tebou samozřejmě souhlasím, ti nepatří ani za volant ani na kolo.
Uvaž však znovu své pohoršení: ".. odbočí doprava, někdy i tak, že musím brzdit." - To on totiž může (záleží samozřejmě na konkrétním případu). Může tě omezit (tedy donutit k brždění), nesmí tě ohrozit:
§21 (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.
V konkrétním případě se pak právě ten cyklista nerespektující svou brzdnou vzdálenost může stát tím "suverénem". Totéž se týká případu, kdy auto vjíždí na hlavní (a nemusí vjíždět suverén, může to být i nešika). Taky může omezit, a cyklista na hlavní s tím musí počítat, zvlášť jede-li větší rychlostí. (§5 (1) Řidič je .. povinen .. přizpůsobit jízdu technickým vlastnostem vozidla nebo fyzickým vlastnostem zvířete.)
Dalo by se dlouho diskutovat, co je ještě "omezit" a co už "ohrozit". Pokud se mi někdo nacpe s autem 3m před nos a šlápne na brzdu, potom je to spíše to druhé.
Totéž s vyjížděním - při hustém provozu to leckdy bez menšího omezení ostatních (musí trochu přibrzdit) asi nejde. Jenže je dost takových co se vyřítí z vedlejší ze které není vidět na hlavní a vystrčí nos asi metr do křižovatky. I to už hraničí s ohrožením. Cestou do práce míjím pár míst, kde se to stává pravidelně a snažím se držet dál od pravého okraje, jenže se zase najde někdo, kdo se mne snaží vytroubit zpátky.
To máš pravdu - jsou případy kdy je to jasný. A to troubení je taky blbost. Myslím, že by mohli rozeznat cyklistu, kterej jezdí na silnici pravidelně a provoz zná, od svátečního jezdce či záměrného prudila. Možná si potřebujou na někom ulevit, a na náklaďáky se netroubí. :')
Myslim, ze VR mel na mysli spise pripad, kdy me auto predjede a okamzite zataci doprava (takze ja musim krute brzdit), alespon ja tohle zazivam at uz jedu na kole ci autem. V takovem pripade se (co se zakonu tyce) je treba zamerit na to predjizdeni (ne na odbocovani), plati totiz, ze
§17 (3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.
Takze ja bych vubec nemel byt donucen brzdit v takovemto pripade ...
Myslím, že máš pravdu. Pokud už "odbočuje" a přitom se ještě "nazařadil", je to "bezohledná agresivní jízda", pro kterou není žádná omluva. Před tirákem by si to nedovolil, před osobákem ano, ten to (s adrenalinem) ubrzdí. Pro málo předvídavého cyklistu může pokus o ubrždění dopadnout blbě.
Spíš se má poznámka měla týkat cyklistů, kteří se domnívají, že na silnici mají pouze "práva" a žádné "povinnosti". Jsou takoví.
Za to aby dopravní policisté jezdili na kole se také přimlouvám, já jsem na kole téměř denně a opravdu téměř pokaždé se mi podaří zahlédnout třeba i několik řidičů s mobilem u ucha.
Pokud chci mít "jistotu", že to na silnici přežiju, musím předvídat a myslet za všechny. - Ano, s tímhle naprosto souhlasím.
Taky imho do provozu nepatří cyklisté, kteří se domnívají, že provoz je regulován "jakousi vyhláškou". A ta že pro cyklisty stejně neplatí:
Patří za řidítka dědek, kterej na chodníku málem přejede psa, pak hádkou do krve hájí svá "práva" a drze odjede dál po chodníku? (Janáčkovo nábř. dnes ráno.)
Je to o lidech. Lidi dobří i blbí jsou za volantem i na kolech.
Chce to jak říká Honza Nedvěd si ráno říct : DNES POTKÁM STO VOLU! a jdyž potkáš jen jednoho, tak je to dobré, ne?:-)))
No vidím, že se zase popisují nešvary řidičů. Jezdím 12 let a právě 99 procent "fint" řidičů znám velmi dobře. Proto mě to už nechává v klidu. Beru to jako setrvalý stav a naučil jsem se podle toho jezdit. Chápu ty co mají horáče a silnici používají jako přejezd do lesa, musí je to srát. Ale na zákazu AVIE trvám tohle "auto" ohrožuje všechny.
Nešvary cyklistů jsem také zmínil ale to zůstalo bez odezvy. Nutno dodat, že čím více se dotyčný člověk cyklistice věnuje, tím mravněji se chová. Nejhorší jsou takoví "Frantové z Kolbenky".