http://www.novinky.cz/krimi/182795-cyklistka...
V Praze přibývají cyklopruhy a já jejich budování velmi vítám. Podle mého ale zvyšují bezpečnost cyklisty jen v rovných nepřerušovaných úsecích. Naopak na křižovatkách je to ale více než sporné (viz odkazovaný článeček). Řidič při odbočování vpravo cyklistu snáze přehlédne, protože se mu díky cyklopruhu nemusel před křižovatkou vyhýbat...
Na většinu (i budoucích) tvých dotazů už odpověděl pan ministr Slámečka ...
8-)
No, ministr osobně asi ne, ale leccos zajímavého bylo v těch legislativních návrzích na změny infrastruktury. Jenže to jsou všechno dlouhodobé záměry a výhledy. Lidi ale umírají DNES.
Samozřejmě netuším, jestli řešením je specielně působit na řidiče, pro které jsou cyklopruhy naprosto neznámou věcí, nebo nebo malovat cyklopruhy až v okamžiku, kdy bude dořešena jejich návaznost na okolní infrastrukturu. Dnes cyklistu jeho pruh prostě vyhodí zpátky do pruhu s autama a není dořešená (nebo spíš mezi motoristy známá) úprava přednosti v takových případech.
Netušíš-li, obrať se na specializované výzkumy (určitě tu někde jsou). Pak jistě budeš více "v obraze".
Nejlepším "výzkumem" jsou oběti konkrétních dopravních nehod. Pochybuju, že by nějaký výzkum ukázal, nakolik je daná nehoda následkem nedostatečných zkušeností motoristy či jeho nedostatečné zkušenosti s cyklopruhy, nakolik jsou tyto nehody důsledkem špatného výhledu třeba z kabiny nákladního auta, případně toho, že se řidič nedostatečně věnoval řízení.
Do toho "obrazu" mě daleko spíš dostane osobní zkušenost než nějaké "specializované výzkumy". Pokud jsem takový materiál někdy pročítal, vlastně jsem si tím jen potvrzoval vlastní zkušenosti, případně jsem konstatoval rozpor s osobní zkušeností.
Protože jsem před pár dny po novém (vlastně ještě nehotovém) cyklopruhu v ulici V Olšinách jel, nemohlo mě pár věcí v této souvislosti nenapadnout. Dost problematický je třeba průchod cyklopruhu kruhovým objezdem. Ale to by bylo spíš na diskusi o kruhových objezdech.
Ma hodne pravdy , oni statistiky dopravnich nehod cyclistu fakt nelzou! Aspon tady ne a myslim ze i v CZ maj pochyceny za jakych okolnosti se stala cyclistum nehoda aby v Bruselu mohli delat chytry !
Sorry, tenhle obrázek: http://www.bikexprt.com/bikepol/facil/sidepath...
Zase na cyklopruh, na kterém sotva uschla barva, ti řidiči, co tam nejedou poprvé (99%), nejsou zvyklí a nepočítají s ním - když ho tam vidí poprvé, tak si s ním nevědí rady. Za měsíc to budou brát s rutinou a za dva na něm budou parkovat.
Jinak tenhle obrázek znáš? http://www.bikexprt.com/research/pasanen/images...
Když je to tak dobře spočteno, dalo by se alespoň těm nejfrekventovanějším nebezpečným situacím předcházet, a ta nižší čísla by také neměla být považována za jakési "nutné, povolené či tolerované ztráty" či snad "přijatelnou úroveň"...
Promiň, jsem asi opravdu hodně radikální, ale pronásleduje mě utkvělá myšlenka, že když se blíží chodec nebo cyklista k přechodu resp. k přejezdu, měla by ve směru, odkud přijíždějí auta, vyrůst nějaká zeď nebo když se blíží nějaké vozidlo nepřiměřenou rychlostí, tak nějaké bodce z asfaltu, aby vozidlo nuceně zastavilo. Je smutné, že se masakrují motoristé mezi sebou, ale "měkké cíle" (cyklisté, chodci) by měly být chráněny podstatně lépe než dosud.
tenhle obrázek a sem: http://www.bikexprt.com/bikepol/facil/sidepath...
nejsou a proto po nich nejezdim
Pokud cyklista, resp. kolař pojede cyklopruhem s klapkama na očích a pocitem, že se mu tam nemůže nic stát, tak dřív nebo později mu někdo předvede, že musí neustále sledovat provoz, dodržovat předpisy a v zájmu bezpečného přežití jízdy správně odhadovat situaci.
Samostatný cyklopruh není řešením.
Tohle je problém vždycky. Když cyklista předpokládá, že řidiči budou dodržovat předpisy, taky jsou to klapky na očích? Podle mých zkušeností v Praze přežije jen ten cyklista, který bude u řidičů předvídat a předpokládat nejhorší a nejbezohlednější chování. Spoléhat na to, že budou dodržovat předpisy (natož vůči cyklistům), je sebevražda bez cyklopruhu i s cyklopruhem. Za to ale nemůže ten cyklopruh...
Tak. Za to může ta nevýchova. A je-li někdo vychováván k nedůvěře, nedůvěřuje pak - jako ty.
Zaplať Pán Bůh, že jsem nedůvěřivej v dopravě. Kdyby tomu tak nebylo, tak už nejsem mezi živými. Kdybych nebyl v každém okamžiku připraven na největší myslitelnou hovadinu nebo sprosťárnu, kterou mi některý řidič může udělat, nemohl bych s kolem prakticky vystrčit čumák z baráku.
Prostě jsou řidiči hovada. To je tím,že tresty pro řidiče jsou málo přísný. Nejlepší by bylo, za překročení rychlosti bičování, za nedání přednosti v jízdě 20 nucených prací a za alkohol za volantem je rovnou ukřižovat na nejbližším bilbórdu.
Asi na tom neco bude , me osobne se jezdi lip v USA nez v Canade , v USA se s prasatama za volantem ale vubec neserou , jsou tam za prasarny tvrdy si postihy a hned na tvrdo kdyz by te cyclistu motorista prase sejmul a asi proto v USA i Canadani jezdi podle predpisunechavaji cyclistum space a neriskuji zivot a zdravi . V Canade se tomu dobytku za podobny svinarny na silnicich kde te skoro beztrestne ohrozuji vetsinou krome mensi pokuty nic nestane a proto tu jezdi jako prasata . ..
Řidič také nepředpokládá, že cyklista bude dodržovat předpisy. Z mého pohledu jsou na tom cyklisti, co se týká dodržování dopravních předpisů, mnohem hůře než řidiči ostatních vozidel.
No, řekl bych, že třeba povolenou rychlost rozhodně nepřekračujeme tak často jako autisti.
Aha...... ,myslim ze mas na mysli svatecni cyclisty kteri nesvaecnim cyclistum delaji vsude a vzdycky ostudu .
To není tak pravda... I hromada "vyježděných" borců v normálním silničním provozu prasí jako by se nechumelilo... A to ty předpisy moc dobře znají, jen se jim nechce je dodržovat...
Muze byt ,ale tim skodi vsem slusnym cyclistum a proto vas motoristi v CZ hazi do jednoho pytle , je to tak nebo ne ?
Myslím, že je to skoro 50:50. Jedna půlka nás má za grázly, kteří jezdí jak prasata, v tom "lepším" případě za trouby, kteří ani předpisy neznají. Protože jinak bysme podle nich jezdili autem a ne na kole :-)
Ta druhá půlka má prostě zato, že kolo na silnici nepatří v jakémkoli případě...
No, a ten malinkatý zbytek si na kola na silnici už pomalu zvyklo a nemá s nimi jediný problém.
Kupodivu už se to tady ale pomalu zlepšuje, to musím objektivně přiznat.
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi v CZ k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi v CZ k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi v CZ k lepsimu .
Ja to rici nemuzu protoze v cesku oproti Tobe na bicycle toho najezdim moc malo , proto estimate tech zodpovednych cyclistu a tech co ohrozuji krome sebe i public musim nechat na Tobe a verit ze se to zlepsi v CZ k lepsimu .
Jen skoda, ze my uz se toho nedozijeme... ;-(
Já si myslím, že kolega již nedožil. Hlava mu spadla na klávesnici a kliká a kliká....
Neklikam , polil jsem si kafem keyboard a mice , jsem to vysusil fenem na vlasy a uz to je zas OK .
Nehazej hned flintu do zita , nejvic ohrozeny jsou jen superkamikadze na bicyclech bez sebezachovniho pudu .
No, ja podle jednoho takoveho jezdim denne do prace (autem). Porad si rikam, ze bych mohl do prace na lehokole, ale kdyz vidim, jak jini ridici klidne predjizdeji cyklopruhem zprava... ;-(
Tenhle nesvar sem a tam vidavam tady uz taky . Nastesti poldove po tom tady jdou .
Obavam se, ze mysli prumerneho cyklistu v Praze. Ta svatecnost na nem na prvni pohled neni prilis videt. A ten ktery mi nedavno naskocil z chodniku rovnou pod kola, prejel vozovku a ve velke rychlosti mezi zaparkovanymi auty vyskocil na chodnik prilis svatecne nevypadal. ;-(
Neco podobneho se na raft.cz resi s vodaky a "vodaky". Ale media nakonec uvadi, ze se utopil vodak na raftu pod jezem na Berounce. Ten bez uvozovek by tam na takovem plavidle nelezl...
Proto je zvykem ty pruhy i přes křižovatku pokračovat aspoň piktogramy kola. Už to začíná pomalu fungovat i v Praze.
Ano, všiml jsem si. Je to lepší než ukončit pruh a zase ho začít. Jen mi někde připadá, že ty piktogramy vedou dost divně - například pokračují rovně pravou částí pravého odbočovacího pruhu...
Kdes to takhle viděl?
Tuším někde na Vršovické u Bohemky.
Na Otakarce to preventivě ukončili ještě daleko před křižovatkou ;-)
http://www.ipernity.com/doc/rogner/2904147?from...
A že ses nepochlubil ? ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=i9oPsDj9PEs
Jinak předjíždět zprava náklaďák, kterej se může rozjet, byť v cyklopruhu, je hovadina. Náklaďáky mají tak velký slepý zóny, že cyklistu často ani vidět nemůžou. Všude se pořád zdůrazňuje (nejen v Praze ale třeba i v Kodani), že v takové situaci je potřeba v cyklopruhu čekat za ním.
Mas recht , kdyz nevidis na autobusu nebo nakladaku zrcatka tak te ridic tech vozidel taky nevidi . Ja jen abych to upresnil a kazdy z vas o tom vedel .
Davam si na ne bacha, lepe receno lezu i vedle nich, ale snazim se vyrazit rychleji a nebo mit kam seskocit.
Jen jednou jsem se trosku nachytal - prehledl jsem, ze nakladak ma vlek... Bylo to o fous. Skoro jsem zatocil primo na oj.
Jednou jsem uhybal asi z 2 metry siroky cyclololajny do trafiku z cesty uvolnenymu kolu nakladaku ktery se nezastavilo o auto , preskocilo rantl a namirilo si to primo na me . Jen nejakym zazrakem kdyz me minulo jen o chlup me v tom fofru nikdo z tech Fitipaldi nesejmul . Opravdu osklivy okamzik a se pamatuju ze to kolo od nakladaku zdemolovalo krome toho auta jesste zaparkovany motocycl nez se zastavilo o sloup .
To je pravda, zvlášť když člověk nemá dost zkušeností a nedokáže pak na manévr náklaďáku adekvátně reagovat. Co ale naděláš, když Tě takový náklaďák těsně před křižovatkou začne předjíždět a zároveň odbočovat doprava? Zbývají už jen tři možnosti: uniknout na chodník (pokud tam není svodidlo nebo zábradlí), prudce zabrzdit a modlit se, aby člověka nesmetl návěs, a nebo odbočit s ním a spoléhat na to, že bude dost místa.
Jinak ten vysoce inteligentní manévr předjíždění a současného odbočování doprava zažívám od pražských řidičů (převážně osobních aut) minimálně jednou týdně.
A to je právě to přemýšlení při jízdě na kole. Když vidím, že bliká a vytáčí kola, tak se přece nebudu s nikým přetlačovat a předvádět okolí, kdo má přednost.
To platí vždy, nejen pro jízdu na kole.
Tak tohle je pouze teorie. V praxi to vypadá tak, že Tě těsně před křižovatkou dojede, a když je vedle Tebe, bez varování a blikání prakticky "strhne" řízení doprava. Kdybys měl reagovat až na ten prudký pohyb volantem, bylo by pozdě. Ty musíš reagovat vlastně dřív než k tomu manévru dojde.
V tlumočení se tomu říká "prognóza" a vypadá to tak, že určitou pasáž (slovo, větu, myšlenku) "přeložíš" dřív než je vyřčena. U němčiny je to naprosto běžný postup, protože tlumočník nemůže moc dlouho čekat na sloveso, které bývá až na konci věty. No a v té dopravě je to vlastně stejné: Podle PŘEDCHOZÍHO chování (rychlost, kterou Tě dojíždí, práce s plynem, řazení) už musím poznat, že se dotyčný chystá odbočovat, a podle toho se zařídit. O nějakém přetlačování nemůže být řeč.
Tak já bych to až takhle černě neviděl, kdybych měl reagovat odbočemím na každé podřazení, tak bych asi nikdy nedojel kam jsem chtěl
V kazdy cyclolajne nebo v cyclopruhu si furt davam majzla na idioty za volantem , pred sebou za sebou a vedle me ktery jsou na silnicich jen proto aby zabijeli nebo mrzacilii vulnerable cyclislists . Vzdycky si pamatuj ze ty cyclista krome braincatcher pokud ho mas na mozkovici nemas okolo sebe nic co by te ochranilo a ono fakt nekdy staci ze se treba takovej idiot kterej chce vylizt z auta nepodiva do zrcatka a otevre dvere. Co se tyce jizdy nekterych ridicu nakladaku tak to je samostatna kapitola o horroru na nekolik stranek .....
Nevím zda to už někdo psal. V článku se neuvádí zda byl pruh v hlavním nebo v přidruženém dopravním prostoru (česky: jestli byl na silnici nebo na chodníku, nejlépe za zaparkovanými auty). Z hlediska bezpečnosti cyklisty to je fatální rozdíl... Pokud řidič odbočuje a najednou zjistí že za hradbou zaparkovaných aut je cyklopruh a po něm sviští cyklista tak je to o něčem jiném když má vedle sebe rudý pruh s piktogramem cyklisty na pruhu vidí cyklistu a zezadu ho sestřelí.
To by bylo úplně o něčem jiném. Pokud by byl pruh mimo vozovku (na chodníku, za zaparkovanými auty atp.), dával by cyklista přednost všem. V Břeclavi je většina těch pruhů přímou součástí vozovky. Ale je otázka, jestli i zrovna i tam, kde se tohle stalo.
Zrovna dnes jsem tam jel a ještě jsou tam namalované značky po nehodě. Je to na křížovatce u Billy, pruh je součástí silnice a pokračuje přes křižovatku dál, náklaďák odbočoval doprava k Bille. Nevím, jak se to teď stalo, ale už jsem tam byl taky ohrožen. Chápu, že řidič cyklistu nevidí, zvláště je-li na jeho úrovni. Nebo si ho prostě nevšimne. Cyklopruhy jsou určitě lepší a bezpečnější, než kdyby nebyly. Nebudu rozebírat, jak tady jezdí cyklisti nebo autáci. Vždycky se najde nějaké hovado. Tentokrát na to doplatila nevinná ženská. Ne, že bych to někomu přál, ale kdyby to byl některý z těch ožralů, co v noci (samozřejmě bez světel) šněrují silnici, byl bych tak nějak klidnější.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q...
Pruh v přidruženém dopravním prostoru. Řekl bych přímo typický případ (bohužel i ten střet).
Tam ale cyklista při v(ý)jezdu do křižovatky u přednost nemívá ani před odbočujícími vozidly... Nebo se pletu?
Cyklista by dával přednost pokud by pruh byl před křižovatkou ukončen. Takhle se cyklista pohybuje ve vyhrazeném jízdním pruhu a dostává přednost (je to stejná situace jako kdyby tam byl vyhrazený pruh pro autobusy).
Jestli správně chápu situaci, tak to nebylo tak že by začalo odbočovat auto a cyklistka do něj zboku narazila (na to se neumírá, zejména ne důchodkyně které jedou rychlostí splašeného hlemýždě). Ženská normálně vjela do křižovatky zezadu se přihnalo auto, přehlédlo ji a předkem auta sestřelilo. Kdyby šel po vedlejším přechodu chodec, dost možná by dopadl podobně.
Jo, máš pravdu, trochu se mi do toho přimíchaly ty naše cyklostezky, které jsou před každou křižovatkou ukončeny a za ní zase začínají. Takhle to ale opradu vypadá jednoznačně.
Jen jednu poznámku: náraz cyklisty zboku do jedoucího (odbočujícího) náklaďáku je podle mě taky téměř jistá smrt. Stejně se dostane pod (zadní) kola...
Neni to tak, ze "preruseny" je jak cyklopruh, tak pruh pro auta? Tou krizovatkou myslim...
A jak je to u nas - treba ve Vrsovicich? Cyklopruh najednou konci, ale neni nija upravena prednost. Plati snad pravidlo zipu?
Podívej se na tu fotku. Rudá lajna je přes celou křižovatku. Na Vršovický je cyklopruh ukončený a dáváš přednost.
S předností to je takto: vozidlo vyjíždějící z vyhrazeného jízdního pruhu má přednost (v praxi s rozumem!), při sjíždění dvou jízdních pruhů platí pravidlo zipu nebo mírné přednosti z pravého (dle situace). Tak je dáno Zákonem 361/2000.
Taky si myslím,že by měl mít cyklista ze zákona mnohem větší ochranu.Na kole může jezdit po silnici vlastně každý (děti a i lidé s různou duševní schopností) a nemusí mít na to řidičák a tudíž nemusí tedy znát ani dopravní předpisy.Na řidičák je potřeba potvrzení od lékaře a zkoušky.
Jak tedy vyřešit vysokou úmrtnost cyklistů na našich silnicích? Buď zakázat cyklistům bez "řidičáku na kolo" vjezd na sinice,nebo nutit řidiče aut nést vyšší odpovědnost v případě střetu s cyklistou a dostat tak do povědomí řidičů,že cyklista je hájený druh a rozhodně se nevyplatí ho třeba jen porazit.
Nemyslim si, ze ridici povazuji cyklisty primo za lovnou zver (az na vyjimky) a ze jsou si vedomi odpovednosti. Ale co kdyz na tom kole sedi doopravdy nekdo, kdo predpisy nezna?
Je to tak tyden, co jsem videl chlapa odhadem kolem padesatky, jak jede zitnou dolu. Magistraly prejizdel tak, ze na cervenou projel a zastavil cca stredem predniho kola nad urovni okraje prvniho pruhu magistraly. Nemel helmu a podle frekvence slapani bych odhadoval, ze mel stale zarazeno na nejtezsi prevod.
Vpred vyrazel ve chvili, kdy auta na magistrale zacala pribrzdovat. Podle toho nejspis odhadoval, ze uz padla oranzova. Nez ja, ktery jsem jel za nim, mel doopravdy zelenou, byl uz za krizovatkou.
Dalsiho jsem potkal neosvetleneho tusim kolem 18:30 tohle pondeli. Jel od Skalky smer centrum. Krizovatky projizdel bez ohlednuti a na silnici byl relativne daleko od kraje. ;-(
http://www.prahounakole.cz/jak-do-mesta...
- skoro dole - cituji:
Cyklopruhy a jejich konce
Konec cyklopruhu
Obrázek 6: Konec vyhrazeného cyklistického pruhu. Řidič nesmí ohrozit cyklistu.
V Praze již existuje několik kilometrů vyhrazených cyklistických pruhů, jejichž společnou vlastností je, že končí kousek před řazením do křižovatky (viz obrázek). To samozřejmě neznamená, že máte zmizet na chodník. Pokračujete s auty, a dokonce máte do jisté míry přednost (řidič jedoucí v levém jízdním pruhu vás nesmí ohrozit). Rozhodně na to ale nespoléhejte. Na konci vyhrazeného pruhu se dobře podívejte, jestli vás někdo nepředjíždí a pokud vidíte auto, ukažte, jako byste odbočovali vlevo.
Takze mam prednost, nebo ne?
A nevite nekdo, jak je to u nas se zipem? Je povinny kdekoliv, kde se ze 2 pruhu stava 1? Nebo to musi byt docasna prekazka? Nebo ... ?
No to by mě zajímalo kde na to Vráťa přišel :)
A jak to tedy je? Co mi rika, ze mam dat prednost, nebo autum, ze maji dat prednost mne? Jenom zdravy rozum a vahova prevaha automobilu?
§ 14
(2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.
Chtělo by to mrknout k Holanďanům - cyklovelmoci a malůvky pro cykloprovoz v cyklopruzích "dodělat". :-)
Jak:
V Holandsku platí na většině křižovatek přednost pro cyklisty. Přednost pro cyklisty je vyznačená malými trojůhelníky na silnici, ve tvaru značky “dej přednost v jízdě”. Tyto trojuhelníky se často používají na křižovatkách bez semaforů.
Taky je to pěkná blbost vést pruh (byť vyhrazený pro některá vozidla) pro jízdu rovno vpravo od pruhu pro odbočení doprava.
Tady v Brně je zas móda dělat pruh pro MHD vlevo od pruhu pro normální lidi. Jak to pak vypadá před zastávkama si dokážeš představit...
Není to blbost, stačí dokreslit přednost jízdy přímo z vyhrazeného pruhu a ukáznit tak občani :-) Funguje to úplně normálně, jenom je to o zvyk.
Jak to normálně funguje, bylo ukázáno v odkazovaném článku. Cyklista foukne odbočujícímu autu pod kola.
... u nás. Já jenom že by se dalo zase krásně opisovat, už to totiž vymysleli. Cyklista jedoucí rovně ve výšezmíněné cizině má na křižovatce vyznačenou přednost před odbočujícím autem vpravo. Autobus zajíždějící k zastávce z levého pruhu vyznačenou přednost (jako v Praze matičce o povodních např.)...... atd.
..tedy z vyznačeného cyklopruhu, busopruhu....
Nevím jak to vypadá v cyklisticky vyspělejších zemích,ale tady to asi nebude mít jednoduché řešení.V našich městech se s oblibou dělají cyklopásy na části chodníku,kdy se tam běžně pohybují chodci a občas je i nebezpečný obrubník,sloup...Pokud se udělá cyklopruh u okraje silnice,tak tam budou parkovat auta a zásobování.Tak je stejně cyklista donucen jet v běžném provozu a případně porušovat zákon,že nevyužije souběžný pruh pro cyklisty.Řidiči mu to pak dávají sežrat a s chutí ho blokují a vytlačují do příslušných mezí.Podle mě je to tu všechno špatně.
Cyklista by měl být součástí běžného silničního provozu a řidiči by ho měli respektovat.
No přesně, nějaké řešení bezpečné dopravy, když je cyklopruh. Náklaďák mohl být obrovský a řidič si neviděl do prostoru vedle dveří spolujezdce a dále, kde se zřejmě ocitla ta cyklistka. Nevnímal cyklopruh, tak aby vnímal, měla by být pro přímocyklojezdce vyznačená přednost alespoň v některých křižovatkách.
Je to jenom nezvyk: prostě odbočující pouští přímosměr, ať je kde je (a chodce patrně).
........ať stojí kde stojí, ten odbočující.
Já jsem z toho článečku o nehodě nevyčetl nic z čeho by se dalo usuzovat jak to bylo, ale i přesto se tu již našli tací, kteří v tom mají jasno a vědí jak se to stalo :-(. By mně zajímalo, kde na to přišli.
V článku se píše, že důchodkyně jela v pruhu pro cyklisty, right? Auto jí srazilo a zabilo, ok? Kouknu na obrázek a vidím kudy mohl ženská jet (těch pruhů tam není moc), je to tak?. Vzhledem k tomu že ji auto zabilo, předpokládám že jelo dost rychle na to aby jí mohlo zabít, že? Tak a teď si zkus představit situace kdy jelo auto dost rychle na to aby mohlo zabíjet, moc jich totiž není.
Cyklistka = důchodkyně?
To, že auto někoho srazí automaticky neznamená, že to nemůže být vina toho sraženého.
Nákladní auto je schopno přejet člověka malou rychlostí a zabít ho.
Jak rychle může jet nákladní auto do pravoúhlé zatáčky?
Co to bylo za nákladní auto, malé, velké, s přívěsem, s návěsem?
Nepředjížděla třeba cyklistka to nákladní auto tím pruhem pro cyklisty a nenarazila do jeho boku?
Dokonce měla přednost:
http://zpravy.idnes.cz/kamion-srazil-v-breclavi...
V týhle zemi se nelze divit ničemu co do bezohlednosti:
http://www.listyjm.cz/cerna-kronika/nez-prijela...
Nevím co tady řešíte, s jízdou v cyklopru nehoda nemá nic společného. Bylo to prachobyčené nedání přednosti v jízdě cykliístce, která jela ve volném směru světelně řízenou křižovatkou. Prostě řidič nesledoval provoz, nedal přednost jel a zabil.
Vyhrazený jízdní pruh něco podobného nemůže řešit.