To je takove to bodlo, ktere vozily galery na pridi. A lehokola vylepsily tento nastroj skoro k dokonalosti. Na Modranske cyklostezce se trochu bojim, ze si uspinim prevodnik cizi krvi. Resil to uz nekdo?
Kdysi se prodaval chranic na prevodnik na MTB (viz. MTB od Ivo Hrubiska), ale dnes uz vetsinou v obchodech ani nevedi, jak by to melo vypadat.
Nasel jsem tohle:
http://www.ice.hpv.co.uk/bikes/accessories.htm...
Nevim, jestli bych zvladl vyrobit pouzitelnou objimku. ;-( Nevidel nekdo neco podobneho u nas?
Nerad bych si to objednak a pak zjistil, ze mi to na Azuba nesedne. ;(
Mám na Schlumpfu jenom jeden převodník a kvůli padání řetězu jsem namontoval z obou stran kryt převodníku od Gebharda, řetěz nepadá a navíc to funguje jako chránič. Pokud máš převodníků víc než jeden, dal bys kryt jen z vnější strany, myslím že to bohatě stačí. Gebhard nabízí všemožné varianty podle počtů pacek a zubů, objednával jsem přímo na jejich webu.
Uz jsem se informoval. I se srouby mne to vyjde u nich na cca 700 + doprava (jeden kus - mam 3tac).
Ta klec je za 950 bez dopravy. Zase by se na to ale dalo chytit nejake svetlo. A pri prevozu v aute by to bylo vyhodnejsi jako ochrana pred znecistenim, vzhledem k vetsi mezere.
Ten Gebhardt licuje se zuby, nebo je vetsi?
Kryty na převodníky co prodává Gebhardt budou asi takového průměru, že při pohledu z boku tak tak schovají řetěz nasazený na zubech největšího převodníku, možná o chlup větší. Čili prázdné zuby o chlup přečnívá.
Ten ICE kryt bys na Azub dostal snad jedině pokud máš ten typ středového složení s ložisky venku z mufny, jako je na té jejich fotce nasazeného krytu. Jinak není kam chytit, protože mufna má nějakých 68mm (myslím) a trubka rámu ne o moc méně, takže díky svaru už nevyčnívá mufna, na kterou by to šlo našroubovat.
Já mám na Oceláči laminátový kryt vlastní výroby, který je velice jednoduchý. Vzal jsem nějaká balsová prkénka vhodné barvy, vyžezal z nich kruhy průměrů o něco větších než jednotlivé převodníky a obrousil jim vždy jednu hranu do kulata. Pak jsem to slepil na sebe do takového placatého patrového dortu (se zakulacenými hranami jednotlivých pater) a pokryl celé kousky izolepy. Střed jsem provrtal už u jednotlivých prkýnek, aby se to složilo správně soustředně. Prolil jsem několiv vrstev skelné tkaniny epoxidem, vytlačil přebytky, pleskl to na ten dort a přihladil přes jednotlivé schody. Po zatvrdnutí jsem jen vykružovákem vyvrtal prostřední díru na průměr jaký má závit středového složení a ořezal vnější okraje kotoučkem v dremelu. Díky izolepě se to pak s té balzy dalo sloupnout. Vyšrouboval jsem pravou misku středového složení, která má na sobě ten límec. Prostrčil ji dírou uprostřed a našrouboval zpátky. Pak se musí ještě dotáhnout levá (o tloušťku toho krytu). Výsledek je trochu vidět tady: http://piskotak.rajce.idnes.cz/Lehosraz_ve...
Záleží jak jsi vybavený atd., ale pokud jsi zvyklý de- montovat středové složení a někdy jsi něco lepil, tak je to velmi snadný postup. Výsledný kryt je exktrémně účinný v případě havárie a celkem funguje i proti špinění v autě. Při nárazu do něčeho/někoho se pružný laminát přimáčkne na zuby převodníků a ty se do něj případně trochu zaseknou. Tím jednak posílí převodník proti prohýbání do strany a jednak zcela zabrání proniknutí zubu do někoho. Kdysi jsem s takovým krytem na Azubu trefil kovový sloupek. Převodníky se ohly za roh (náraz byl celkem silný), ale jen dva zuby prošly tím 1mm laminátem skrz a to co z nich vyčnívalo by nedokázalo nikoho poranit.
Ja uz na ten Tvuj kryt pred nejakou dobou koukal. Ale ocekaval jsem, ze pri stretuneudrzi pozici. Vazne nema tendenco se otacet kolem stredu? Mas tam nejakou zarazku?
Na balzovou formu jsem trosku liny. A laminovani jsem praktikoval vice mene naposled ve chvili, kdy jsem se pred 10 lety loucil s laminatem a presedal do plastoveho singlu. ;-) Ale napadlo mne levne a snadne reseni - hazeci talir z nejakeho houzevnatejsiho plastu. Jeden takovy mam. Da se bez problemu slozit o 180 stupnu. Jen ma spatnou barvu. Asi navstivim hrackarstvi. Treba bych tam mohl vyresit i tu houkacku.
Čekal jsem, že se to povolí a budu muset dodělat nějakou zarážku proti protáčení, ale nestalo se. Stranu co je směrem od převodníků (ke středu kola) jsem nechal s plastickou texturou laminátu - ztvrdlá hrubá tkanina. Možná, že když je tohle přimačknuté k okraji středové mufny (což je uhlíkový laminát) a je to i opřené o destičky držící mufnu na rámu, je tam dostatek tření. Každopádně při řazení se řetěz vmačkává mezi laminát a převodníky, kryt musí trochu zapružit a uhnout aby měl řetěz kudy projít. Měl jsem jej původně moc silný a musel jsem dremelem vybrousit nějaké náběhy a zeslabit to o chlup na pár místech aby řazení fungovalo. Každopádně to drželo od cca konce června do teď bez znovudotahování nebo čehokoliv. Miska je tam hliníková.
Kryt převodníku Gebhardt přesahuje zuby o 5mm, ale může si objednat větší a bude mu přesahovat 10mm nebo 20mm, jak bude chtít. Ještě bych doporučil zeptat se v Gebhardtu, zda můžou vynechat soustružení vnější hrany do špičky. Ono to není nijak ostré, ale pro případný střet by bylo lepší kdyby byla hrana v plné síle materiálu, myslím že je to 3mm.
http://www.author.cz/dily-prislusenstvi/detail/...
Mám na
...safra mi to nějak uteklo..:-)
Mám na Maxovi tohle. Přečnívá to převodník dostatečně i vpředu, takže nezamažu sebe ani nikoho pokud o něj strčím.
Není to sice přesně to, co si Ty představuješ, ale funguje to taky.;-)
tady je podstaně širší výběr za nízké ceny:
http://www.zbozi.cz/items?q=kryt%20pro%20p%C5...
Ale porad je to maximalne proti spine, ne proti narazu. Kdyz jsem si udelal tuhle vylet pres cumak, zarazil jsem prevodnik (dle stop hliny) cca 3 cm do kamenite a udusane cesticky. Takovou ranu by plast neprezil. A temi dvema vysezminovanymi variantami sice poranis, ale nenaporcujes.
Nevím, ale pokud zabořím tento zhruba o 2 cm přečnívající plast do hlíny, tak mě až tak nezajímá, co z té hlíny vytryskne.;-) P/okud to praskne, tak to za pár korun vyměním .;-) Navíc se snažím se v hlíně nerýpat čímkoli. ....Na to měl pořekadlo jeden můj již penzionovaný kolega, který říkal : "Chlap do 50-ky se má hrabat v jiných věcech, než je hlína!".
A pokud už pojedu do davu lidí, je zde - myslím - větší pravděpodobnost, že na Maxovi tak někomu kopnu do huby, než že bych do něj najel převodníkem - obvykle totiž na kole šlapu a když nešlapu, tak mám jednu nohu propnutou o celou úvrat´ve směru jízdy do předu před sebou.;-)
Kdyz strcis... Ale kdyz nekoho naberes vic, zuby bo nej zapichnes, ne?
Kdyz jsem mel HC prvni den, jeste dlouho do noci jsem na nej nasedal a sesedal, ladil sezeni, ... No a tak jsem jednou netrefil presne a zapichl si 3 zuby kousek vedle achilovky (rovnobezne s ni). Krve jak z vola. Doted tam mam 2 cervene jizvy ve velikosti zubu v nejsirsim miste. (Proc to delaji tak ostre? ;-()
A kdyz si predstavim, ze bych tohle zaryl nejake slicne bruslarce do nohy a soud mi pak pripsal k uhrade plastiku...
Mne takhle jednou nabral na rohy (doslova) jeden zamysleny silnickar u Trojskeho kanalu. Jeste ze uz jsem byl v gume a ve veste. Jinak by se mi asi provrtal brzdami az do ledvin.
Hezký, a myslím že i účinný, kryt míval Jurimír,
http://www.nakole.cz/clanky/photos.php3?id=397...
ale už jezdí bez něj.
Znám, míval jsem ho na Azubu 4. Trochu mi šel na nervy, protože je extra tlustý a škrtal jsem o něj patou, je tak široký, že řetěz lze za určitých okolností přeřadit přes převodník na ten kryt a nechce se mu zpět na největší, jedině opětovným řazením dolů na prostřední, ale zároveň ten kryt má ten mantinel tak velkého průměru, že škrtal o přesmyk. Celkově to na mě dělalo dojem ultralevného mizerného řešení, které je možná lepší než drátem do voka (resp. převodníkem do nohy), ale ne o moc.
Škrtal patou???... to nechápu - to bys musel tedy škrtat prvně o kliku, protože tento kryt je až pod ní. Nevím, co máš za měnič, že se ti podaří přeřadit řetěz až na ten kryt - pokud jsou správně nastaveny dorazy na měniči, stát se to ani nemůže. Pokud se zvolí spávná velikost ( průměr) tohoto krytu, tak rozhodně nemůže nikde škrtat ani aby na něj dosedal řetěz či tak něco.... Ani jedné z těch třech věcí, cos tu jmenoval ,se mi u Tebe - takového stavitelel kol - nechce věřit...:-()
Kliky mám délky 170mm a nohu mám od místa kufru k patě delší než 17cm už tak od té doby co mi bylo dvanáct. Ty čtyři ramena krytu vyčuhujou tak vysoko, že když normálně šlapeš vnitřkem nohy těsně kolem kliky, tak ti o ně pata škrtne. Kryt je montovaný centrálním plastovým šroubem zvenku do středu kliky kam normálně šroubuješ stahovák. Tím pádem jaksi nevyhnutelně musí vyčnívat v místě středu kliky a jeho okolí o kus víc než kdyby tam byla jen krytka.
Problém s řazením byl s jízdou v terénu. Před montáží krytu se stávalo, že při řazení největšího převodníku na hrbolech řetěz na zlomek vteřiny přeskočil přes zuby a zase se chytnul. Po namontování krytu se v takovém případě nechytnul znova zubů, ale zůstal na tom krytu. Čili jak říkáš vyžádalo si to štelování dorazů tak, že prosté cvaknutí řazením už nebylo spolehlivé, člověk musel tu páčku domáčknout na doraz a podržet aby přeřadil.
Kryt si navíc nesednul rovnoměrně a nebo nebyl rovný, nevím, každopádně v jednom místě si slabě škrtal o rámeček přesmykače. V podstatě nic horšího než jen otravný zvuk. Nicméně to znamenalo další zuřivé ladění přesmyku tak, aby sice ještě řadil, ale už neškrtal. Díky profilu rámečku, který má z pravé strany zůžený otvor jen v horní části pak poštelování tak, aby spodní část neškrtala vnější stranou o kryt způsobilo škrtání spodní částí vnitřní stranou o řetěz na nejmenším převodníku. A poštelovat spodní doraz už dál nejde, protože pak to zas nespolehlivě řadí z dvojky na jedničku. To se navíc projeví jen při jízdě, doma v dílně se to tváří jako že to řadí. Takže furt dokola ven a poštelovat a pak popojíždět někde venku a frut štelovat. A když si myslíš, že to máš, tak další den zas někam nepřeřadíš jak chtěls a zase šteluješ.
Pokud to mám shrnout, tak koupením tohoto úžasně levného krytů úžasné čínské značky Author jsem si na sebe připravil několik hodin seřizování a nikdy nedosáhl výsledku, který by byl víc než jen "přijatelný". Kdybych byl býval už tehdy radši strávil těch několik hodin výrobou laminátu, dostal bych skvěle fungující výrobek za několikrát méně peněz a stejné úsilí. Takže sorry, ale s tímhle krytem jsem skončil.
OK! Věřím Ti, ale mně se toto nikdy nestalo a mám ten kryt na třech kolech. Ostatně co máš proti Authoru????;-) Jezdil jsem tuto značku před lehokoly a mohu říci z větší části jen positiva. Ta kola mě v 90% případů nikdy nezklamala. ( což se nedá až tak říci např. o lehu, kde jsem problémy měl dříve či později se všemi koly)Nechápu, proč je někteří ventiilují vůči této značce stále nějakou averzi.:-()
Navíc ne každý má zkušenosti a hned při ruce vybavení na vylaminování vlastního krytu na míru, pak výhody koupeného snadno převáží.
Na Authoru mi nevadí jejich kola, ale ten ostatní sortiment. Chceš koupit blatník? Je na něm nápis Author. Světlo, brašničku, návleky na boty? Vyhnout se tomu, abych dělal reklamu na Author tím v čem / na čem jezdím je celkem obtížné. Tím se kvalita těch komponent stává irelevantní a už iritují prostě jen tím nápisem. Sneslo by se to, kdyby kvalita nějak vyčnívala nad ostatní, ale tak to není, co je levné a vypadá na čínský šmej, to se ukáže být levný čnínský šmejd, co je dražší a vypadá solidně, ukáže se být solidní. Ale ta všudypřítomnost lidi co nesnáší uniformitu dost irituje. Stává se z toho parafráze na starý vtip "Otevřu rádio - Lenin, otevřu televizi - Lenin, bojím se otevřít konzervu."
Nevím, je vcelku pochopitelné, že si každý označkuje svůj výrobek. Dělá to Author a dělá to i Azub. Vcelku z pochopitelných důvodu. Každý výrobek v pohybu je mou neplacenou reklamou. Dělal bych to taky tak ..;-)... Až bude možnost koupit si všechny takovéto dílce jako originální příslušenství do Azubu - koupím si to. Už jen proto, že mi to kolo bude připadat jednorodé. Bohužel tomu tak ještě stále u značky AZUB není a je např. problém koupit originál leho takovou věc, jakou je opěrka hlavy u některých modelů či třeba taková prýmová věcička jakou je chránič rukou u spodního řízení. Pak to člověk bastlí bud´doma nebo koupí u konkurence a musí to uzpůsobit. Což je docela škoda...bo mě osobně baví více jezdit než se v tom vrtat...;-) bo na to vrtání a bastlení mám i dost málo času - tak bastlím hlavně v zimě...;-)
No až bude Azub nabízet vlastní terénní blatníky navržené pro Apus, dám i litr za jeden a nápis Azub mi na něm nebude vadit. Ale platit třista pade za stejný blatník co existuje za dvě sta pade jinde bez nápisu Author mě až tak netankuje. Je to relativně častá situace, můžu dát stovku navíc Authoru když to koupím v obchodě nebo České Poště když koupím ten levnější po netu, ale nejde dostat normální obyčejný blatník za jeho normální cenu. Normálně si klidně připlatím za nákup tady a teď místo čekání na zásilku z netu a dělání kšeftu České poště, ale když je tam příplatek za nápis firmy, která se nijak nepodílela na vývoji a jen chce prachy navíc za to, že jí smím laskavě dělat reklamu...
....Prostě averze na Author a láska k Azubu se u Tebe nezapře.;-)... Jednomu bys za to horentně platil a druhému bys za to "škrábal oči" ...tak Ti nevím...nějak si to protiřečí..:-()
tys ten jeho příspěvek nečet?
Taky dík!;-)...čet a rozumím mu až velmi dobře...prostě co je vyvinuto a uděláno v Azubu je kvalita a Author je prostě Čína resp. přesněji Taiwan = nekvalita,plagiát či chatrný nákup a ...ještě potištěný značkou. Nic to ovšem nemění na mé dobré zkušenosti s Authorem v minulosti, kdy jsem ho jezdil, stejně tak i s jeho dílci.
no asi ne :o)
Píše, že mu nevadí zaplatit za originálně navrženou věc s logem, ale nechce platit za to, co mají všude uplně stejné a platit za to víc protože, je na tom značka....
na tom není nic divnýho a celkem to nesouvisí s tou značkou....
...jinak pochybuji, že se kdy Azubu bude vyplácet navrhovat a vyrábět si blatníky...myslím, že to asi nehrozí...ale ten kryt převodníku jsem už u nich nějaký viděl a dosud se k seriové výrobě nedostali, ačkoli by o to zřejmě i zájem byl....
Řekl bych že je trh nasycen a rozjíždět něco kvůli pár kusům nikdo nebude. Česká firma Gebhardt ti v tomto směru vyfrézuje co budeš chtít, mrkni na jejich stránky. Je to lahůdka za kterou si rád připlatím. :-)
Kdysi jsem měl co nejvíce vybavení od jedné značky, dnes už vím že je to blbost. Každá značka je dobrá jen na to co je její stěžejní výrobní program, to ostatní je jenom od někud dovezený nejlevnější šmejd na který natisknou své logo. Taková reklama mě jenom odpudí, seriozní firma tohle nedělá. Jak se říká "ševče, drž se svého kopyta". :-)
Třeba M5 dělá vlastní blatníky, špičkový výrobek, na lehokolové velikosti kol a tak. Cena pak tomu odpovídá. http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/Carbon...
Je zkrátka na uvážení, za jakou cenu jsou schopní to vyrobit, a počet prodaných kusů je jeden z hlavních faktorů. Azub se do toho asi nepustí, protože by prodal tak dva kusy ročně a oba mě, jak bych to stíhal lámat. Nebo tu snad někdo další chce slušný terénní blatník na předek Azubu a zaplatí ho? Proto nečekám, že by to toho šli.
no, já bych ho taky bral :o)
to je na mě asi velkej kus koláče :o)
Hlavně není z čeho to udělat a jak.....
Tedy svařit něco ocelovýho, ulíst z proutí nebo udělat ze dřeva by asi doma šlo, ale to zas nechci :o)
No jsme tu trochu off-topic, ale pokud máš představu jak by měl vypadat tvar dobře fungujícího blatníku, tak zkus něco dát dohromady. Já už to pak vyrobím.
nemám :o(
Ale přemýšlím o tom. Na nový kolo ty plechový dávat nechci. A azse uplně bez blatníků to budu po jízdě v lese v týhle době od bláta až za ušima :o) Sedačka nvětšinu sice pochaá, ale ne všchno a předek mi to hází zespoda na nohy a na ruce...
Jakou cizí krev na převodníku? Z cizího krev neteče!!!
K tomuto my před dvěma lety sdělil možná pro někoho omšelý vtip náš pan doktor, když píchal naší malé v uších pro náušnice:
" Jak se rozezná vlastní dítě od cizího ???? Když do něj píchnete, tak z cizího... krev neteče! " :-()
Uvazoval jsem, ze si ten gebhardt poridim, ale odlozil to. A ted jsem lepil odrazky na nohy vidlice a pak vstal. ;-( No, uz mi krev nesteka na tvar, ale ten zatr kram musi za mrize!!! ;-(
Copak jsem jediny takhle nesikovny? ;-(