mam moznost si koupit kolo za slusnou cenu s mech.kotcakama Tektro OI.mam jit do nich, nebo mam zustat na klas. V brzdach.Dik
no pry to byva tak, ze levna kola s kotoucovkama jsou dost osizena na jinych komponentech, a ty kotouce stejne pak nebrzdi lepe nez vecka. Proto bych radeji volil kolo s veckama, a lepsima dalsima komponentama. Nebot vecka za beznych podminek brzdi srovnatelne nebo lepe.
Nemam teda s veckama ani kotoucovkama skoro zadnou zkusenost, ale jeste jsem nevidel rafkovou brzdu ktera 100% brzdi pote co jste projeli snehovou zaveji. Tady by mohla byt vyhoda kotoucovek. Taky po prujezdu nejakym bahnem by mohla byt lepsi - nedre rafky. Krome toho kola nemusi byt tak dobre vycentrovana. Kazdopadne by me zajimaly nejake nevyhody kotoucovek (napr. slozitejsi udrzba treba? nevim.) oproti veckam. Taky o nich trochu uvazuju..
S tím sněhem souhlasím, ale s blátem je to přesně naopak. Jezdím většinou mimo upravované cesty a bláto bylo důvod, proč jsem z kotoučů přešel zpátky na véčka. Po dvou, třech průjezdech blátem/rašelinou/jehličím už skoro nebrzdí (a navíc údržba je opravdu složitější a cena vyšší). Véčka to bláto vždycky nějak z toho ráfku seškrábnou (a pořád to vyjde levněji). Nebo naopak v létě - když se trošku namočí a nachytá se na ně prach z cesty, taky není o co stát.
Jinak souhlasím i s tím, že dobré véčkovky jsou co do účinnosti srovnatelné s kotoučema.
ja mam kotouce tektro IO na svym bajku - mongoose rockadile LED a brzdi to uchvatne, akorat se musi takzvane poradne "zajet" a pak je to fakt supr ucinek. samozrejme kapalinovej je daleko lepsi, ale ja jsem rozhodne spokojenej
Taky mam Mongoose Rockadile LED a na něm kotoučovky Tektro IO. V podstatě jsem spokojen, údržba minimální, ale možná proto nebrzdí tak, jak bych chtěl. Zadní je v pohodě, ale přední nedokážu při jízdě zablokovat, takže když se v terénu objeví opravdu prudký kopec, tak je to o hubu. Jenom ji musím pořád dotahovat, což je nepříjemné hlavně v tom, že zajeté destičky se musí znovu zajet.
Mám mechanické kotoučovky již více jak rok a předtím jsem měl jen véčka. Přechod je velká změna, zvláště ze starého typu véček a chvíli trvá, než si člověk zvykne, protože brzdí intenzivněji. Na začátku jsem měl i bouračku, když mi na polní cestě s kopce vběhl na cestu zajíc, já zabrzdil jako dříve, kolo stálo a já letěl přes řidítka. Teď už mám cit v rukou. Seřizování je samozřejmě trochu náročnější, ale dá se to naučit a destičky vydrží několik tisíc km, což při dnešní ceně kvalitních brzdových špalků znamená i úsporu. Nemohu souhlasit s tím, že se více znečistí než véčka. Jestli se někdo propadne do rašeliny (jak uvedeno v jednom příspěvku) až po osu, tak je jedno, jako má brzdu a stejně musí celé kolo vykoupat a vyčistit. Při volbě kotoučovek samozřejmě nebrat to úplně nejlevnějsí, ale i Shimano dělá cenově dostupné kotoučovky.