přezouvám vždycky nejdřív na konci listopadu tak nestraš!!! Rád bych kdyby to vydrželo a přezouval bych až nový kolo...
Někdo na zimu přezouvá jen kola, jiný na zimu mění rovnou kolo celé... :-))
já jen rám, vidli atd. Osazení zůstává...
A cože to? Ohnul jsi rám? Nebo chceš lehčí?
chci lepší vilici dopředu a 1" halvovým složením j eto těžký. No taky jsem plánoval beztak se někdy dostat ke koupi zadní z apusu do který se vejdou širší pláště, takže by se to alo obout terénněji no a taky si potřebuju udělat radost. Tak prostě novej rám cugrunt. Starej je v pohodě, funkční atd. Bude s eprodávat. Nechceš? ;o)
že by už řádil pan lakýrník?
nee, zatím jsem jen objednal. A protože jsem specifikoval spoustu detailů, tak ještě budu asi chvíli čekat. No a pak tohle... A neprozrazovat! ALe slibuju, že jak to bude, půjdem to oslavit vyjížďkou u nás! Ať bude jak bude...
Tu vyjížďku jsem očekával jako povinnost, těším se už teď :-))
povinnost nebude splněna jen v případě extrémního náledí...
Poprosíme Burajdu a ona se přimluví, aby náledí nebylo. S jejími známostma tam nahoře to bude v pohodě :-))
a víš, co? i při náledí! Stejně jsem chtěl někdy ty gumy s hřebama vyzkoušet...
:-)) náhodou my jsme letos na ledu natrénovali a není to tak strašné.
Investice do hřebů se tolik neoplatí, je to těžké a využitelnost je opravdu jenom na tom ledu :-(
už jsi byl v tom laponsku? :-O
Nebyl, zatím čekám na vyhlášení termínů a doufám, že seženu nějakého parťáka, abych nemusel sám.
Taky jsem Taťánu viděla a slyšela. Sice jí to v té minisukni slušelo, což chlapi asi ocení víc než já, ale to co říkala, mě moc nepotěšilo. 8-(((
Táňa Míková věštila sníh v minisukni? Televizi už několik let nemáme a nesledujeme, ale tohle...? A dělala u toho takové ty decentní labutí pohyby rukou?
Taky jsem koukala - v minisukni a ještě s rozparkem!!! Labutích pohybů rukou jsem si nevšimla, v poslední době se její projev verbální i neverbální dost zlepšil. 8-)
Teda Burajdo, nikdy bych si nemyslel, že mě přesvědčíš, abych si na internetu našel v archivu ČT předpoveď počasi. No máš pravdu, už jsem TV počasí hodně dlouho neviděl, pro náš kout nemá tahle předvpověď valného významu, ale asi opravdu je Taťána lepší. Hlavně byla oblečená za holku, to já rád.
Dík za připomenutí, zejtra se objednám na přezutí, stejně bude zase nával.
No a co s kolem, žejo. Tak já to vidim na nový návleky, teplexy mám, to je v pohodě, rukavice taky, no a zase to bude pár měsíců nutnýho trápení aby si člověk na jaře víc užil tu krásu. Zase je to dobrá zkouška vůle. Taková ta ranní otázka "mám jet" a ten souboj s desítkama odpovědí proč ne. :-))))) A pak ta radost když člověk vyhraje a vyjede.
Bez špatného počasí by si člověk nemohl vážit posléze toho krásného.Jsem vděčen za to,že máme klima jaké máme.Mít celý rok léto musí být strašné.Myslím z pohledu ježdění na kole.Placení za teplo je věc jiná.
Já vyndávám kolo až 1.Března.Měsíc mrznutí je jako příprava na jaro tak akorát.
A tak to já bych si zase dovedl představit jaro, léto, pak tejden podzim, čtrnáct dní zimu (že nežeru - pro lyžaře) no a už by zase mohlo to jaro vystrkovat růžky :-)))
Neměl by jsi z něho takovou radost.Vše chce svůj čas.
Jinak dle reakcí mého kloubního aparátu je zima opravdu asi nedaleko.Kolena začala v pátek.Dnes jsem již nemohl na celou nohu.Bolest projíždějící od kyčelního kloubu až ke konečkům prstů doprovázená točením hlavy.O zádech ani nemluvit.Taky jsem již hejno vran.
Tak na hřebenech Kerkonoš už to vypuklo...
KDE? O víkendu jedeme na Brádlerky a tam je ještě sucho. http://www.bradlerovy-boudy.cz/webkamera/index.htm
Ale jestli nakydá, to bude žúžo!!! Nemůžu se dočkat.
Sněžka, Luční bouda; zatím to asi taje, ale ono ještě přituhne...
http://www.lucnibouda.cz/web-kamera/
http://kamery.humlnet.cz/cz/kamery/snezka3/
JE TO TAM!!!! Narolujte si u té webkamery dolů, maj tam krásný vobrázky :)
http://www.bradlerovy-boudy.cz/webcam/20091012...
No vidíš, co jsem říkal... ;-)
Tak co? Už jsi spokojený?
http://www.bradlerovy-boudy.cz/webcam/20091013...
:-)
Střední Evropa je místo k nepřežití, četli jste v poslední Cykloturistice tu reportáž z Kapverd od dvou holek?
Paráda, teplíčko, když jsem to tady prosazoval před lety, tak jsem to schytal.
Bodejť by ne, víš na kolik by přišlo stěhování Kapverd v nám? Buď trochu soudnej. To jsou úskalí těch "dobře míněnejch rad".
Existujou i jiný možnosti o))))
Stačí tam odletět a něco menšího si, když tak odtud přivézt.
Myslíš jako suvenýr...diagnózu..."svědění"... :-)
No vono už se to tady probíralo, co by se dalo odtud přivézt. Vono to chce drobet dějepisný znalosti... o))
Kapverdy jsou malý a je tam moc vody. V téhle zeměpisné šířce bych radši do Čadu, prý je tam v zimě relativně snesitelný počasí.
Velmi děkuji, pán je dobrodruh, že? o)))
Pak ovšem doporučuji k hranicím se Súdánem.
V tom Tibesti Borkoui nebo jak se to jmenuje se člověk asi taky vohřeje.
¨
Capo Verde je poklidná zemička, bikeři tam jezdí i na měsíc a nevhodný měsíce jsou jen prosinec, leden, řekl bych.
Právě Tibesti mě láká, našel jsem tam na mapě skvělou trasu:-))) Hranice se Súdánem asi ne, moc zajímavě to tam nevypadá a taky mě odrazují ty vypálený vesnice na súdánské straně.
Nejsou ty ostrovy trochu malý, na to aby tam člověk jezdil celý měsíc?
Žádná pochybnost, že Tibesti musí být superbiking:
http://www.sevcikphoto.com/tibesti_1.jpg.html
Ale já do toho v žádným případě nejdu.
O Kapverdách si přečti tu poslední Cykloturistiku. němci tam jezděj na mtb už hodně dlouho.
Tak tady už to začlo trochu padat
http://www.jansvatos.cz/img/kalamita.jpg
jj, přes tu chumelenici nejde vidět ani traťové vedení pro tu šalinu :-))
Šťouro ! To je z kopečka...
A mimochodem, už za Křižíka jezdila tramvaj přes Karlův most a nad sebou žádné dráty neměla, kvůlivá výhledům na Hrad.
Jenže tu tramvaj táhli koně... ;-)
Nee! Elektrika byla vedená mezi kolejema po zemi.
Ještě bych dodal, že to Křižík vymyslel velmi vtipně, že elektřina byla vždycky jen "pod tramvají", takže nehrozilo, že by někdo dostal ránu.
A jakto fungovalo? Nějaký link by nebyl? Ď.
např. tady :
http://www.zsdobrichovice.cz/programy/dejepis...
Elektrická dráha na Karlově mostě
Také na Karlově mostě nakonec nahradila Koňku elektrická dráha. Protože obvyklé vrchní vedení tady nebylo povoleno, obsahoval tento úsek spodní přívod proudu - jediný v provozu v celé síti pražských tramvají i v českých zemích. Elektrifikaci připravila firma Františka Křižíka, která předložila pro městskou radu nejpřijatelnější projekt. Křižík zdokonalil svůj spodní přívod proudu, který zkoušel už v roce 1896 na své první trati ve Stromovce. Mezi kolejnice umístil do dvou řad zvláštní kontakty v rozteči 0,5m, vždy jeden hlavní a jeden vedlejší. Páry kontaktů byly od sebe vzdáleny 2.5m. Vozy, které zde projížděly, byly vybaveny dvojicí zvláštních kontaktních lyží. Hlavní lyže nahrazovala vrchní sběrač, ke druhé "pomocné", byla připojena vozová baterie, která prostřednictvím kontaktů napájela cívky stykačů umístěných ve zvláštních skříňkách v zábradlí mostu. Ty ovládaly přívod do hlavních kontaktů. Celé zařízení bylo zapojeno a jištěno tak, že se trakční napětí mohlo objevit pouze pod vozem. Bezpečnostním opatřením byly také zvláštní řetízky umístěné na zadním čele vozu, které se "ploužily" po kontaktech. Kdyby byl po přejetí lyže dál kontakt napájen proudem, způsobily by řetízky krátké spojení, došlo by k přepálení pojistky v rozvodné skříni a tak k vyřazení kontaktu. Práce zahájila Křižíkova firma 2. Července 1905. V době od 16. července do 27. Srpna byl Karlův most zcela uzavřen pro všechnu dopravu. Spodní vedení bylo zřízeno v 600m. dlouhém úseku. Obsahovalo 480 hlavních, stejný počet pomocných kontaktů a 40 rozvodných skříní se 240 relé zapínacími a 40 hlavními. Kabel vedený k hlavním kontaktům měl průřez 25mm2. První zkušební jízda se uskutečnila 21. září a 28.žáří 1905 byla elektrická dráha na Karlově mostě předána veřejnosti. Celé zařízení se ale časem ukázalo jako poruchové. Elektrické podniky musely dokonce od 21.1907 omezit provoz na Karlově mostě tak, že po mostě jezdila zvláštní linka (3 vozy), aby se nepravidelnosti provozu vyvolané poruchami zařízení nepřenášely na ostatní úseky původní linky. Jen za dva roky provozu došlo 315 krát k přepálení pětadvaceti milimetrového kabelu. Přitom 20 krát došlo k poškození plynovodu, a v jednom případě také plyn hořel plamenem. Časté poruchy způsobily, že ani Generální inspekce rakouských drah neudělila pro elektrickou dráhu na Karlově mostě definitivní užívací povolení a 10. srpna stanovila jako podmínku k jeho vydání půlroční bezvadnou činnost zařízení. Připočteme-li obavy některých městských institucí z ohrožení historických soch, není divu, že elektrická dráha na Karlově mostě zde sloužila jen do 30. dubna 1908, pak byly tramvaje z mostu vyloučeny. Opuštěné koleje byly sneseny v červnu 1914.
Tý jó! Podzim trval 3 dny!!! Ve čtvrtek ještě 26°C a dneska parádní kosa. A v OnaDnes píší něco o modních barvách podzimu. Že bych si kvůlivá 3 dnům doplňovala šatník, to mě ani nenapadne! 8-)))
ty si ale zvláštní ženská.... :o)))
Podzimní (i jarní) hadry jsem už dávno zrušil. Na těch pár dní v roce to nemá smysl...
Čtvero ročních dob, jak to bylo vymalovaný ve slabikáři na předsádkách za mých školních let, už není. Je jenom chladné období a teplé období. Tedy léto a zima. Jaro s podzimem jsou v čudu. :-( Ale prý to tak měli i Keltové říká víla.
Ona si to pamatuje? :-)
:-)))
Nee, to jsme četli v knize. Ale jinak se s nima cítí spřízněná z minulých životů.
To jsi mě uklidnil. Už jsem si myslel že jsi ji přebral tomu Aragornovi, či jak se ten cyp jmenoval, z Pána Prstenů :-)
To neznám, to mne minulo. Děti už jsou fuč a já jsem nějak alergickej na to po čem všichni davově šílí. Pak se tomu vyhýbám, abych tím nebyl ovlivněnej. Takže tohle neumím.
Někdy je dobré vědět, co je v kursu. I když je to mediálně zprofanované. Můžeš si o tom udělat vlastní úsudek. Fantasy zrovna nemusím a Tolkiena jsem zkoušel číst 3x. Pokaždé jsem to vzdal po 20ti stranách. Ale film se mi líbil. Zrovna tak jako Hary Potrat. Dva díly jsem přečetl s nadšením a další jsem nedočetl. Ale filmy se mi líbí. I když to Pulp Fiction samozřejmě není :-)
Mě Pán prstenů stále znovu a znovu připomíná, že jsem ještě neviděl Prsten Nibelungů, obojí mi přijde stejně těžko zkoustnutelné. Nicméně tomu Wagnerovi bych asi dal přednost, protože jít čtyři dny po sobě na čtyřhodinovou operu, to musí být dobrý úlet. :)
tolkiena jsem začal číst asi třikrát. Nikd yjsem to nedočetl. Řečeno slovy klasika (Menšík) je to jako když koukáš z okna na ulici a on nikdo nejde... prostě nuda. Viděl jsem první díl a bylo to to samý. Prostě nemusím...
Ale Harry Potter se mi líbí. Tedy až na ten poslední, ten taky vlastně o ničem není....
CO se fantasy týče, zkus Zaklínače od Sapkowskiho. A nebo klasiku. R.E Howarda. Od něj cokoli. to ho mám fakt moc rád. Zbytek jde taky z větší části celkem mimo mě...
Howard, to je ten co psal Barbara Conana?
ano. Mimo jiné taky Conana... A jeho příběhy se mi líbí a mám je rád, ale to, co píší jeho "pokračovatelé" či spíš napodobitelé fakt nečtu...
Dnes ráno sucho, vítr, 3,2 C. Zejtra si vezmu dlouhý rukavice, záblo ve sjezdu.
No paráda! Jedna sezona končí, další začíná.:-)
Žádná sezóna nekončí. Začíná akorát tak marast. - Jen na to ježdění je horší počasí...
No záleží jak to bereš. V zimě jezdím, ale o dost méně než během jara a léta, takže jsem to myslel tak, že nejlepší část roku na bike a nejvíc km mám za sebou.
Vzhledem k tomu, že kolo je moje asi jediná pohybová aktivita, tak se snažím sezónu neukončovat. Protože jinak bych "po sezóně" už jenom vzpíral s příborem v ruce... :-))
mě to vyřešil Kettler race , začala sezona šlapaní u fotbalu, history chanelu a nebo s dobrou knihou
Taky mám co pod kolo, ale šlapat "do zdi"... není to ono :-)
Kup si Wii a tohle k tomu ;-)
http://bonusweb.idnes.cz/zurnal/ostatni/novy...
Nebo jestli nechceš "hračku", tak i Kettler něco takového dělá ;-)
http://www.kettler.cz/univet-system-2009-home...
No nez slapat do zdi to uz je lepsi mrznout na kole. To mi verte. Koupil jsem v kvetnu crossovy trenazer od Kettlera kvuli tomu abych zhubnul, mel jsem 120kg. v srpnu jsem vyzkousel poprve kolo ac jsem moc nechtel protoze jsem myslel ze nic neuslapu, jenze prvni vyjizdka se mi natolik zalibila ze nasledovala dalsi a dalsi a pak koupe noveho kola atd, no proste nyni jsem zavislej na kole a kdyz jsem donucen slapat na trenazeru tak mam depku jako prase. I kdyz mi velmi pomohlo se schozenim prvnich 24kg, nyni se k nemu vracim velmi nerad i kdyz to potrebuji abych se dostal na svoji finalni vahu kterou bych si predstavoval tak 75 az 80kg.
To opravdu obdivuju, že tohle někdo dokáže. Dokázal jsem to tedy skoro taky, ale už je problém to udržet(( nemáš někde nějaká fota?
Fotky urcite nahodim jestli vazne chcete videt toho drivejsiho mrzaka, kterej se uz nemohl pomalu hybat. Podotknu ze kolem vanoc 2008 jsem mel moje maximum 127kg !! no v dubnu jsem zacal trosku lezt po hradech a zriceninach a to mi kleslo na tech 120kg a jelikoz jsem prisun jidla mel stejny a slo to dolu, rekl jsem si kdyz to slo o 7kg, musi to jit po omezeni jidla i o vice. takze jsem to trochu omezil ale o moc to neslo 1-2kg proste jsem uznal ze bez kvalitniho pohybu to opravdu nepujde. Jenze jaky, kolo by me asi neuvezlo, beh je narocny na klouby a tak jsem po procteni vsemoznych diskuzich zvolil prave crossovy trenazer (orbitrek pro neznale). A zacal jsem proste makat nejdrive 5, 10, 15, 20, 30 a pak 45 minut, celkem to trvalo mesic na tech 45 minut a na tom jsem setrval asi 2 mesice a pak jsem nasadil 2x45minut denne. K tomu jsem zacal pocitat kalorie ktere se nachazeji na temer vsech vyrobcich. A snazil se neprekrocit 1500kcal/ denne - hlady fakt nestradam ale chute jsou stale ale vzdy kdyz me honi mlsna tak si uvedomim kolik driny me to stalo takze si to pak nedam. Tot takovej strucnej popis jak jsem dosahl svych zatim 87kg. Snad to pujde aspon na tech 80 a pak to jeste udrzet.
držím palce, jsem to ze 115 dostal na 80 za 3 roky a pak jsem 15 let pomalu "byl vytažen přírodou" zas na těch 115.
Před 4-3 lety jsem to stáhl zase o 15-20 a teď se zoufale držím okolo 97-102 už dva roky a to s nájezdem kolem 6-7000 ročně ....
Holt starý tělo nepředěláš navěky ...
A spinner je věrný druh, nepíchneš, nezmokneš, nikam ti neuteče a hodina-1,5 ráno nebo večer je v zimě dobrá.
Navíc potřebuješ udržet švih a věř mi, že v sezonách před spinnerem mě jaro vždy hodně bolelo
DRŽÍM PALEC
Já v zimě zásadně nejezdím :-) O kila své váhy se nijak nestarám, moje podváha se stále drží na stabilních +-2kg, takže není co řešit ;-) Zato pak prvních pár vyjížděk na jaře je jak kdybych se na kole znova učil jezdit :-)))
kolik je ti let? at vim co me ceka. Ale snad to zatim nebude tak horky.
Je hnusně. Zima, vítr, déšť se sněhem. Kočkám nalilo do granulí. Uklidili jsme kytky z oken a ze zápraží dovnitř. Voděnky, muškáty, oleandry, kaktusy, ibišky. Tak mne chytla taková depka, že už letos nikam pořádně nedojedu, že jsem nás objednal k zubaři na preventivní prohlídku. Když už je hnusně, tak ať to stojí za to. Blééééé!! 8-(((
8 st, polojasno, větrno, ale v lese NÁDHERA!
V lese dneska byla opravdu nádhera. Na cestách mokro a bláto, ale mimo cesty docela sucho. Jednou jsem skočil šipku přes řidítka do mechu a byl úplně suchý (musím se naučit přejíždět hlubší brázdy bez kotrmelců :-)))
No ale pak se mi u zadního kola ztopořila nějaká záludná větev, namotala se do přehazky, elegantně jsem ukroutil patku, ostrouhal jednu rolnu na vodítku a následujících pět kilometrů měl moře času si tu nádheru vychutnávat při střídavé chůzi a jízdě s odrážením... :-)
jj, z těch větévek a listí (nevíš, co je pod ním) jsem měl taky trochu obavy, občas nějaká odletěla, zapletla se to kol, ale žádná mne ani nic jiného na kole nesejmula...
U nás je vesměs sucho, občas lehká louže či blatko, co se dalo v pohodě objet, případně přeskočit.
Já brázdy (ale i schody) projíždím tak, že těsně před ní lehce přibrzdím přední a hned ji pustím (plus lehce přizvednu a přibrzdím zadní), čímž se přední kolo odlehčí a nezakousne se do díry. Trénoval jsem to na železničním mostě, pod který, vede asi 5 odvodňovacích "járků" (s cca 10 cm "rantlem"), ten poslední, nejvyšší a nejhlubší, se musí jet jako bonus ze šikma, protože už najíždíš na hráz. Ze začátku jsem tam sebou několikrát sekl (na járku, případně jsem nedal tu hráz), ale teď už to je v pohodě... Buď rád, že jsi dopadl do mechu; já pod tím mostem padám na beton a kameny :-))
Vidím, že biker ze mě nebude. Četl jsem to asi 4x než jsem vůbec pochopil, jak jsi to myslel. Zůstanu u cykloturistiky.
Zkrátka se musí v tom správném okamžiku a tím správným způsobem odlehčit přední kolo. Ale těch kotrmelců, co to stálo... :-))
Chlapče na tebe si musím dát pozor,ty se nezdáš, drsný a tvrdý jako měsíční chleba. Biker tělem i duší,jen tak dál.
Jo a ještě samozřejmě dát těžiště (zadek) lehce dozadu...
No tak to mi chvilku povídej... Na silnici to docela utíká, do kopečků taky. Na tůristu i spokojenej s tím, jak to jede. Ale všechno v sedle. - A teď se musím občas z tý pr_e_e zvednout. A ozvou se stehna... Jak to tak vidím, budu s tím muset něco udělat. V pedálech vydržím sotva pár vteřin (nemyslím jen tak stepovat).
No je fakt, že v mnohých sjezdech jsem skoro více nadřených a zpocených, než při stoupání; zvláště, když si nemůžeš odpočinout (protože pak letíš)... Ale na čtyř hodinový sjezd z Tremalza (skoro vše ze sedla) zatím teda nemělo nic; pravda, ten pád na konci byl ale docela blbý bonus; zase až TAK trvalou vzpomínku jsem mít nemusel :-))
seš dobrej, já jsem v sobotu užasle koukal jak kolega skákal na žiletce přes železniční přejezd. Prostě se vznesl nebo co...:-)
Já takhle skočit s tou svou tak z toho mám hromadu trsátek
Myslíš jako bunny hop?
fak nevím jak se tomu říká ale pěkně mě to vyděsilo, já jezdím přejezdy pomalu protože při mé váze dostává kolo pěkně zabrat.
Kolega je naopak reklama na dietu a ještě má poctivou ocelovou žiletku na míru.
Je to asi rok a půl, co jsem udělal na přejezdu taky jakési hop. Akorád že nebylo bunny... Prostě najednou pode mnou nebylo kolo, já jen cosi nepublikovatelného zařval a doskočil na všechny čtyři :-))
Tak to byl asi ronda hop... :-)))
Podle toho, co jsem při tom řval, tak spíš "ku_va hop" :-))
jako že do zatáčky? :-D
jj, do zatáčky vedly koleje a tak nějak do zatáčky zmizelo i to kolo, ačkoliv já "jel" furt rovně :-))
já jen že italsky a německy se takhle podobně řekne zatáčka :-)
No však si dobře pamatujeme motoristické vysílání východoněmecké rozhlasové stanice "Der Stern" zvané "Achtung die Kurve!", že?
no, já ne. Tady se němci chytali hůž než u Vás:o) Ale je to napsaný i jako varování na tabulích, když jsou serpentiny atd. Když jsem s eplazil do kopce a objevily se další cedule s kurvama, tak jsem věděl, že se ještě dlouho plazit budu :o)
Bunny hop je tamto na konci (čas 2:05), jak přeskakuje moderátora...
http://www.kulhavy-birell.cz/video...
Dneska ráno 1,7 C, sucho, zataženo, pofukuje. Windstopery na rukou to jistily, pohoda.
Dědku bláznivá, co to vyvádíš? Chceš dopadnout jako Hanč s Vrbatou? :-)
Aspoň bych se dostal do zpravodajství Novy.:-))) Se suchem jsem to přepísk, začalo solidně sněžit, ještě že to mám domů do kopce, no, asi 50 vejškovejch metrů na 2,7 km.
na přední kolo lyži a .... hlavně aby foukal správným směrem.
Né obdiv ,já to odpískal , naposled jsem na kole dal v sobotu 110 a to je asi taková pěkná tečka za letošní hlavní sezonou.
I když příští tejden snad do prace z prace ještě zkusím. Má být líp a u nás půjde do rekonstrukce nádraží a ajsboňáci pojali nápad, že všech 200
Má být líp a u nás půjde do rekonstrukce nádraží a ajsboňáci pojali nápad, že všech 200 lidí nastoupí předními dveřmi citielefanta
My jazykoví puristi říkáme tomu vlaku městoslon. :) Nevím, proč tomu nenechali původní slangové pojmenování ešus, které jednotku 100% vystihuje, 3 díly z hliníku.
na Masaryčce, v době jejich začátků okolo povodní, kdy byly hodně poruchové se těmto jednotkám říkalo "šityfant" :-)
Nasedlo se, ujelo se od 10 do 100 metrů, pak se to chvíli cukalo na místě a posádka běhala okolo a otevírala různé skříně na povrchu.....
Na trati Praha-klnovice to klidně udělalo 1 hodinu přesčasů:-)
u nás taky něco mezi 1 až 2°C. Musel jsem si vzít zimní rukavice, do sandálů tlustý ponožky, a pod větrovku dvě trička místo jednoho.....
ALe vítr hnusnej :o( Normálně jsem rychlejší než autobus, ale dneska to bylo uplně na stejno.
Příští týden bude jaro !! :-))
http://www.chmi.cz/meteo/om/tyden/tyden.html
Taky už je načase, tady přes noc napadlo cirka 10 cm a snad to sleze, protože je na nule. Je to běs, chodit pěšky do práce.:(
tady je tak pět a to o půlnoci ještě nebyla ani památka...
Ten kolovíkend bude opravdu zajímavej :o))))
Já zjiastil že nasněžilo ve tři ráno, musel jsem nevolky přesunout buzení. Už zase hodinová sněhová vánice, pluhy pluhujou, solej, auta jezděj krokem - říjnová vánoční idyla. Na těch favoriťáckejch gumách se hned tak nesvezu.
Jaký sníh pořád? Kde to roste? Co to žere? Lidi, kde to bydlíte?!? V Laponsku? :-))
Jenom těsně nad 50st. SŠ.
Například oblíbený cíl odpoledních vyjížděk:
http://213.180.42.22/CgiStart?page=Single&...
Případně tady: http://www.sluknovsko.cz/webcam.php
Doneslo se mi, že obě silnice do Jablonce jsou neprůjezdné, je tam údajně 30 cm sněhu. Tady už ho je tak 15 cm, telota ale leze pomalu nahoru, právě teď 0,8 C. Jablonec je taky bez proudu, možná to čeká i nás. Sodoma!
Asi jak kde :-)))
http://obrazem.ihned.cz/c1-38661760-svet-naruby...
Ale vytáčí mne to teda maximálně :-(
Ještě to není tak hrozné, v sobotu máme mít zrovna cykloakci, tak snad bude stačit, když se trochu zklidní vítr .
http://www.c-budejovice.cz/cz/Stranky/webove...
Letos nebude na náměstí kluziště od sponzorů? Nebylo tam špatně při montáži ochrany dlažby proti poškození rolbou...Bylo se tam na co dívat i v zimě...
Stejně jako každý rok. Je zima a logicky přijde i mráz ale jezdím dál. Pouze jsem vyměnil Pertex za Wind-Stop a přidal vrstvu thermoprádla navíc k tomu návleky + rukavice a jede se dál. Tak v čem je vlastně problém?
Pro tebe třeba žádnej, možná si v pěticentimetrový solnosněhový břečce rochníš.:-) Ne tak ale já, věkovitej bázlivec. Do toho, co tady teď je, bych nevyjel ani s dvouapůlcoulovejma zimníma balónama. Podívej se na televizi, nebo na fotky na webech.
5 cm? To mi nevadí. Můj bike ale protestuje a tak mám pro tyto účely zimáka. Jinak v Brně nesněží :-)))
Blbě jsem to napsal. Technicky bych to zvládnul, ale to řidič za mnou nemůže vědět. Je nemorální v takový čině vyjíždět na silnici.
Nemorální je ovšem i vyjet v tomto případě autem na letních gumách. To je snad ještě větší prasárna než vyjet na kole!
:-))) Nic ve zlým, ale podobně kontruje J.S.
A nebo Medvěd, žě? Ovšem v tomto případě mají pravdu.
To sice ano, ale zase až TAK bych ty zimní pneu nepřeceňoval. Nejdůležitější je ten mezičlánek mezi volantem a pedály. Pokud někdo jezdí jak dobytek, tak mu nepomůžou ani gumy s hřeby...
Nejvíc záleží na tom k čemu auto používáš. Já musím v zaměstnání se služebním vozem občas jezdit velmi rychle k čemuž mám podle zákona celou řadu vyjímek protože to moje práce vyžaduje neboť je občas v ohrožení lidský život a zdraví a to že rozhodují vteřiny není fráze ale holý fakt. Tam je rozdíl v letních a zimních gumách obrovský. V civilu jezdím maximálně do Globusu, předpisy poctivě respektuju a ten rozdíl téměř nepozoruju.
Já přeci netvrdím, že zimáky jsou na nic... Auto mne neživí (krom občasné služebky jezdím hlavně za "zábavou" - zejm na hory: kolo, lyže), ale zimáky samozřejmě mám (teda momentálně ještě ne; nikam jsem nejel a u nás nespadla ani vločka). A ten rozdíl tam JE (nemyslím cestu po městě tzv do Globusu; ale na horách třeba). Ale samozřejmě v každém případě musím (jako řidič) přizpůsobit styl jízdy povaze vozovky...
Nevím, jestli to ještě je, ale sanitky (a i někdo další? nevím) měli v zákoně vyjímku, že můžou používat i pneu s hřeby. Což je zcela správné a oprávněné.
Hřeby jsou perfektní na horách, tam je taková vyjímka k nezaplacení. Ve velkém městě kde přejíždíš tramvajové koleje, betonové panely a kočičí hlavy jsou ale vyloženě životu nebezpečné. Zkus dát pneu s hřeby na kolo a jeď s tím po asfaltu. Klouže to jako prase:-(
Co jsem o tom četl (testy), tak na kole jsou hřeby k ničemu. Snad krom jízdy na čistém ledu...
Měl jsem možnost je vyzkoušet a jsou docela skvělé na ledě a uježděném sněhu. Taková ta ledovka na horách se na tom dá stejně jako měkký lesní podklad či bláto. Bohužel na kamení a asfaltu je situace přesně opačná. Pro toho kdo bydlí ve větší nadmořské výšce jsou ideální. V Písku nebo v Brně kde jezdím nejčastěji ale nemají smysl.
Na ledu a uježděném sněhu to jede perfektně i na "obyč" gumách, přímo to letí. Pravda, občas sebou člověk jabne na zem, ale zase je to perfektní škola techniky; v bahínku je to pak, jak když najdeš...
Se divím že ti pády nevadí, jseš stejně starej jako já. Mně dřív pády nevadily ale teď to bolí čím dál tím víc a co je horší otéká to jak prase. Naposledy jsem měl po pádu na ledě koleno a loket jak dva kopačáky. Děkuji ale tohle rád přenechám mladším :-)))
No neboj, pády mi vadí. Ale ono i padat se dá naučit, aby to dopadlo relativně dobře.
Můžu na školení ?
Když padám tak to bolí a dobře to taky nedopadá :-)
Mám gumy s trnama. Ani na asfaltu, ani na kostkách to při normální jízdě nijak neklouzalo, ani neplavalo. Akorát byly slyšet. Na ledu a uletým sněhu jsou perfektní. Ze slušnýho kopce (cca 8) po ujetým a uklouzaným sněhu se jelo jako po suchým, včetně brzdění a zatáčení. Akorát jsem jel 15 - 20 kvůli zapadnutí do zkypřenýho povrchu. To by byla jasná hlava... :-)
Na Ruzyni od rána sněžení, lehce nad nulou a silnej vítr. Humáč na entou. Všechno co šlo nahoru, tak nejdřív na Deicing a i když stříkaly dvě odmrazovací soupravy najednou, tak se dělala fronta = zpoždění. Zejtra by si ten sníh už moh´ dát pokoj. Tohle mě neba.
Tak jsem doufal, že se dnes zapojím(e) do kolektivu sněžníků a sněžinek, ale ho.no ho.no, zlatá rybko, nic bílého nám tu nepoletuje...
Kdo si chce prodloužit cyklosezónu, může odletět, teda vlastně odjet, do teplých krajů :-)
http://relax.lidovky.cz/dobrodruh-z-blanska...
Docela nářez, nezdá se vám? Zima mu zřejmě nebude, s ohledem na tu tíhu co veze...
Co to má za kolo (rám)? Nedokážu nápis na rámu identifikovat.
Píšou, že poskládaný ze starejch kol. Na rámu je nápis Centurion.
Ještě je na rámu nápis "Pozor! Pod napětím" tak asi použil i nějaký součástky ze staré rozvodny :-D třeba dráty ;-)
Ale jinak má naprosto ubohej stroj, řada dnešních bajkerů by se na tom styděla jet i do hospody za rohem. Měl jsem možnost si ho prohlídnout v Lednici a nechápu jak by mohly ty jeho převody přežít 10Mm :-O
http://img235.imageshack.us/i/zelenycenturion.jpg/
Zeptej se Howgha, s čím se má jezdit do třetího světa.
Budu hádat: carbonový full na xtr to asi nebude... :-)
Najdou se i tací.:-) V šestadevadesátým nějakej Švéd dojel na fullu z domova až do základního tábora pod Everestem, vylez nahoru a odfrčel domů. Ale neměl karbonovýho, to je pravda.
Otázka je, CO na tom full měl namašlené. V Pakistanu asi 9-ti kolečko XT se shání docela blbě... Navíc, dnes na "všechno" potřebuješ spešl nářadí. Já si (za komančů) to své (z dnešního pohledu cyklokrosové) kolo opravoval a dělal si kompletní servis sám. Stačily mi na to čtyři klíče, šroubovák (co šel použít i jako důlčík) a kladivo; a kelímek vazelíny. Vše bylo z oceli, prostě jsi to dotáhl na krev a bylo to. Na jaře jsem to kompletně rozebral, promazal a zase složil. Největší sranda vždy byla honit kuličky z ložisek po zemi :-))
Jo, byla to sranda, když jsem patnáctiletej chtěl promazat pětikolo a kuličky se mi vysypaly na dvoře na zem. Většinu jsem posbíral, ale zdrželo mě, než jsem přišel na to, že musím omotat praporky režnou nití, abych to sestavil dohromady.:-)
Taky jsem to tak dělával, vždycky na jaře před sezónou jsem favorita rozebral do kuličky, vyčistil a složil. O existenci něčeho takového jako cykloservis jsem se dozvěděl až po revoluci. Kluci z oddílu co jezdili závodně to měli lepší, tam byla dílna i jim poradili, já se to učil sám na dvoře před garáží. Platilo taky pravidlo nové kolo před ježděním komplet rozebrat a složit a seřídit, v tom stavu co přišlo z výroby tam tomu nikdo nevěřil.
Teď mám od jara novou silničku a mám z ní respekt, nevím jestli to budu rozebírat. I když zvědavej jsem, jak to funguje a z čeho to je. Člověk tomu pak lépe rozumí, jak to pracuje a odhalí snadněji problém.
mě k tom,u jako mlaďase táta vždycky prostě dokopal... Takže jsem to uměl rozebrat a složit z valný části v deseti nebo tak... Prostě jsem musel a tehdy mě to děsně štvalo :o) Ale je fakt, že mě to kolo vydrželo mnohem dýl než kamarádům a v lepším stavu, takže když mi ho ukradli, tak ho měl zloděj skoro jako nový:o)))
Já byl starší, koncem devítiletky a celý gympl. Byl jsem sám zvědavý jak to pracuje a po roce jak je to opotřebené a špinavé. Neuměl jsem jen centrovat špice a dnes už vím, že jsem příliš utahoval konusy nábojů (to jsem zjistil až z diskusí na internetu).
To by mě zajímalo kde jsi na tuhle informaci narazil.
Myslím na tu ,že jel Kropp na celoodpruženém kole.
Řekl bych že neměl na kole odpruženého vůbec nic.
A taky nejel až do BC.Dojel do vesnice Jiri odkud pokračoval pěšky.(detail vím)
Ale když o tom tak uvažuju, zdá se mi Krakauer nějak nedůvěryhodnej. O tý tragédii jsem čet ještě knihu od nějakýho Angličana (?), kterej ji pojal jeko interwiew s Bukrejevem, s kterým si Karakuer v souvislosti s jeho záchrannými akcemi dost vyplachuje hubu.
Krakauer, samozřejmě. Přišel jsem z hospody. ;-)
Karakuera bych si nevšiml,pokus bys na to neupozornil.
To že by se tam ovšem zmiňoval o přesném popisu odpružení kola mi přijde dost divný.V Kroppově knize se o přesnějším popisu kola nepíše.
Ten Výstup od Bukrejeva mám v knihovně ale četl jsem jen kousek.Je to příliš tlusté a o ničem.
Bukrejeva škoda že zemřel už rok nato.Stejně jako šerpa Lopsang.Smrt v horách našlo již více z těch co onen výstup tehdá v 96 přežili.Dříve jsem to docela sledoval.
Jinak pěkná kniha z vysokých hor ke které se občas vracím je Bílé Peklo od Clinta Willise.
Ona to tehdá byla vůbec nějaká průserová sezóna, podle těch literárních líčení tam bylo dost špíny. Sešlo se dost výprav, chaos ve vynáškách, kradly se kyslíkový flašky a ještě do toho nějaká filmařská výprava, která zabrala tábor na 7600 m a na záchranný akce se vybodla. Bukrejev sám zachánil snad 4 lidi, pod vrcholem našel zmrzlýho Scotta. Ta Japonka leží na Jižním sedle snad dodnes, americkej patolog přišel o ruce. Když za to někdo vyplázne 60000 USD, tak tam chce vy\lízt, ať to stojí, co to stojí. Poslední snad začali sestupovat až po šestnáctý hodině, a to je prej pozdě. Ale těžko to soudit, v těch podmínkách má každej plný brejle sám sebe, než aby zachraňoval druhý.
Natož když ti dojde cestou dolu ke všemu ještě kyslík... Na to, že to šel Bukrejev bez kyslíku a pak ještě běhal z Jižního sedla zachraňovat ostatní, když se na něj všichni odpočatí horolezci i z jiných výprav v Jižním sedle vybodli, tak je to u mě frajer.
Průměry dělá ovšem docelá slušné.
1114 km za prvních 5dnů.
Navíc v deštivém počasí a krátkých dnech.
Za 9 dnů v Istanbulu !
http://horizont.bk.cz/
To je hodně dobrý. A díky za tento odkaz, Milane. :-)
Neni zač.
Ten blázen drží rekord v závodě na 24hodin v hodnotě 778km.Vyhrál i závod okolo ČR.
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=557
hned bych jel....
Kilimanjáro je docela nákladná sranda.
Kdysi jsem kdesi četl že chtějí za povolení snad 20000.
Proti Himálaji jsou to troškaři. ;-)
A dokážeš si představit co by bylo,pokud by se mohl po svahu Everstu potulovat každej trouba ?
Už takhle je tam narváno.Horolezci mohou být vděčni za to,že jsou povolení takhle drahá.A stejně to většině platí sponzoři.
Nedokážu, ale ta otázka stojí jinak. Kdejakej "trouba" si výstup s cestovkou koupit samozřejmě může, oni ho tam šerpové nakonec dotlačej. Jde o to, že ten kopec má z Jižního sedla určitou propustnost (Hillaryho výšvih) a Číňani s povoleními ze severu skrblí.
Jak stojí otázka nevím.Jen říkám,že v některých lokalitách kde jde už o život jsou drahá povolení na místě.To že se tam motají v doprovodu šerpů i prachatí nehorolezci je jasný.Horší by ovšem bylo k nim přidat ještě ty neprachaté.(Taky by mne to lákalo).Jinak jsem si právě vybavil vyprávění M.Vladyky o natáčení filmu Sagarmatha v 88 roce právě přímo na svahu.V rámci natáčení se jako obyčejní herci motali na celém úseku až k Jižnímu sedlu.Bez jištění na ledopádu,až je okolní horolezci nechápali.A to bez zkušeností pouze kvůli filmu.
Jinak co se té Hillaryho skalky týče,vůbec bych se nedivil,kdyby to bylo jištěno natrvalo v obou směrech,či tam byl už výtah.
A jinak ze severu je těch "výšvihů" údajně více a větších.
A jinak používám příliš často "A jinak"
musím to hlídat.
No nevim, celkem bych ty herce chtěl vidět motat se skoro až do 8 tisíc...
http://www.csfd.cz/film/24717-sagarmatha/
Před několika málo lety to bylo v TV.Viděl jsem jen kousek.(Celé asi nikdy)Udělali z toho opravdu docela drama jež je ale dnes i trochu úsměvné .
Dle toho co Vladyka vyprávěl,to byla ale spíše sranda.
Navíc pěkný výlet - navíc v té době.
A pokud se nepletu tak jim dělal tehdá doprovod Ang Rita šerpa.Pyšnící se nejvíce výstupy na vrchol.Už v roce 96 jich měl myslím 10.Někde se osobně zmiňoval,že pro něj něměli vůbec žádné vybavení,a málem tam snad i zůstal.Kvůli těm naším hercům.Možná se pletu a šlo o jinou československou skupinu.Nejsem si jist.
Možný je všechno, film jsem neviděl, ale spíš bych řekl, že to bude šikovně nastřihané, protože dostat se skoro do 8 tis. neni žádná sranda.
Jinak současné prvenství ve výstupech na Everest drží myslím Appa Sherpa, který byl na vrcholu 19x.
Dostat se v té době pod Everest byl určitě super výlet, o tom žádná.
Tak jen pro informaci: dnes 19,6 st, slunečno...