Narazila jsem na tento článek:
http://xman.idnes.cz/transrockies-prevyseni-14...
Docela mě překvapil věk parťáka, se kterým jel ve dvojici Martin Horák. Občas se tady v diskuzích ozve nějaká narážka na věk: "až budu velký, budu bikerem" nebo "důchodci nad 50 let" apod. Jaký je tedy ideální bikerský věk? 8-)
Když ti to šlape a máš pocit, že se netrápíš. Na počtu dní od narození moc nezáleží. Ale to si myslím asi víš. Spíš mám pocit, že těch starších tolik nejezdí v terénu hlavně proto, že v době, kdy jezdili hodně se normálně jezdilo po silnicích, tak na to nejsou zvyklí. Zrovna dneska jsem vyprávěl, jak jsem jako kluk běžně jezdil po státní silnici č. 6 (Praha-K.Vary), dneska by to asi bylo o život.
já jsem jako kluk toho najezdil po lese spoustu. Na favoritu :o) V podstatě hodně z toho, kam dneska vozím nakoláky při vyjížďkách jsem jel prvně na favotitu, či esce keterá byla skoro vždycky bez brzd :o))
Jen se to jelo uplně jinak....
Tak nějak, projet se dá na Favoritovi hodně, viděl jsem trasu nějakého 50km MTB závodu pro amatéry a hrozně jsem se smál když jsem zjistil že jsem to celé v minulosti projel na Favoritovi (samozřejmě že by se při jejich tempu v terénu rozpadl ale přece jenom...)
Drtiva vetsina techhle lidovych zavodu je vedena po takovych trasach, aby se na nich nezrakvil prave ani naprosty amater, maximalne se vlozi nejaka narocnejsi pasaz, pres kterou se da kolo prenest nebo vytlacit, kdyz to nekdo nezvladne.
podtón toho příspěvku je, že řešíš věk. Trefa? :o)
Tak se na to vykašli....
Šlape ti to? Tak fajn. Až nebude, začni řešit. Zatím můžeš pracovat na technice projíždění brodů a potlačení přebujelého pudu sebezáchovy a užít si sjezdy! ;o)
ženská po padesátce o)))))
(((((o to zpravidla nebývá.
Teď když už tušíme a někteří víme jaký je ideální bikerský věk, tak by mě docela zajímajímalo kdy biker odchází nebo spíše odjíždí do důchodu ? :-)
Pokročilého věku se vůbec nebojím na srazu jsem viděla, že jezdit se dá hodně dlouho a až se neudržím na kole, pořídím si trojkolku
Také jsem došel v neděli k tomuto rozhodnutí :-) když jsem měl možnost si jednu pěknou na Rozkoši prohlédnout.
Pravda, pravda - na tříkolce jsme kdysi začínali, tak na ní i skončíme :o)))
Ikdyž, dneska se děti začínají vozit už ve vozíku, tak proč by si nás k stráru nemohli dětičky taky zapřáhnout :o)))
Myslím za své kolo, aby nedošlo k chybě v pořadí :o)))
No, letos si jako bajkerový důchodce trošku připadám... Kolena v..., operace (neúspěšná). V srpnu jako bonus zlomená ruka (ty sedřeniny a otevřené rány nepočítám). No a před měsícem mne jako třešnička na dortu chytly kyčle a pořád bolí (snažil jsem se na Rozkoši moc nepajdat)... Ale fakt je, že na kole to prostě necítím :-))
Jinak k tomu věku onoho parťáka: pokud je člověk zdravý, má na to čas a peníze, tak to problém není.
Hele Burajdo tak já na sebe teda něco prásknu, dyž už jsi načala takové téma.
Svůj věk jsem přestal počítat ve čtyřiceti, vždycky když se mne někdo ptal, tak jsem musel od data narození počítat, kolik mi právě vlastně je.
Padesátku mi nadšeně připomněli přátelé, chtěli mohutně slavit, já nevěděl proč. No nakonec jsem musel. A tak jsem si k té padesátce udělal radost a koupil si silničku, po které jsem vždy toužil. Starého treka jsem daroval a nadšeně jezdím na silničce, je to radost. Lehoučká střela. Potom jsem si pořídil vozík weber na cykloturistiku, a zjistil jsem, že vozík je bezva, silnička bezva, ale dohromady to není úplně univerzální. Radko tys mi to prorokovala, pamatuješ? Silnička s vozíkem jde, ale nemůžu na šotoliny, polní cesty, na kamení se bojím defektů. Prostě je to jenom na asfalt, což při cestách do neznáma může omezovat. Navíc při jízdách na silničce jsem si začal všímat polních, lesních a rozbitých asfaltových cest, a začaly mne lákat k prozkoumání. Na silničce se tam bojím. Takže zjišťuju, padesátiletý, že obhlížím bajky a vlastně už jsem vnitřně rozhodnut pořídit horské kolo. Se slickama na cykloturistiku s vozejkem (asfalt a stezky), a hlavně na denní poježdění v okolí. Na silničku teda nezanevřu, delší švihy a služební cesty jsou pro ni jako stvořené, ale do lesů vod a strání pořídím bajka. Už šetřím. Prostě jsem se stal bajkerem, což by mne nikdy dříve nenapadlo. Někdo to jezdí od deseti, mně to prostě trvalo trochu dýl, no... Ale co se týče věku to cítím úplně ideálně. Asi jsem dozrál k tomu.
Jo, P.S. Víla je mi věkem velmi blízko, ale vypadá na pětatřicet. Ale bajkerka z ní asi nebude :-(((.
Hezky jsi to napsal. 8-)
A co se víly týče, jestli je to blondýnka s lokýnkama, tak má ještě šanci - po padesátce. Jak je naznačeno výše. 8-)))
Víla je zlatovláska (tiziánka) :-)))
Vem jí někdy na sraz, my ti z ní bikerku uděláme. 8-)))
No právě, se silničkou bych s váma na srazu asi nic nedal, kdežto s horákem budu moct. Ale jestli přesvědčím vílu, to nevím.
Trénuj přesvědčovací metody. Máš na to čas do května (příští sraz). 8-)
Nějaký mi poraď, ty metody :-)
Jsou velmi individuální!!! Co platí na víly, to fakt nevím. Zkus kontaktovat motýla Emanuela. 8-)))
No to se ti povedlo. Motýl Emanuel je moje druhá přezdívka mezi našimi přáteli :-)))
Potom víla je Amálka! 8-)))
No? Tak nám říkají :-)))
Jestli vypadáte jako ty pohádkové postavičky, tak jste nádherný pár. ;-) Ale jak tak lovím v paměti, Amálka nebyla tiziánová. 8-)
Asi tak nevypadáme, ale možná se tak chováme. Říkají nám pohádkové bytosti. A Amálka byla brunetka, ale já mám tiziánku. A nemám ten Emanuelův klobouk, ten má Jurimír. :)))
Můj táta tenhle problém řešil skoro dvacet let. Nakonec koupil tandem a je po problému:-)))
Já si pořídil horáka zrovna v padesáti a začalo mě to taky víc bavit. S původním krosem to na odvaz moc nebylo. Se současným kolem se přece jenom odvážu víc. Takže bych mohl říci, že můj ideální věk bikera je padesát a víc.
Když vyjdu z toho článku, tak ideální věk je 32-51 let +-15 s ohledem na interindividuální rozdíly:-p
Ty jsi mě udělal radost, s tou tolerancí jsem v normě.
Jsem mimo normu - mám se zastřelit??
Teď, když se musí šetřit fšude, musíš vystačit s provazem ...
8-)
Jako že se za jednou neopotřebuje ? :-)
Ne, ale narozdíl od patrony se dá použít opakovaně :-)
"Bikerský věk" je prý do 90 kg hmotnosti, pak už kolo "není tak vhodné", nebo to asi chce vybírat festovní kolo.....Dokud to jezdí a baví, ne?
Jak se tady dědoušové s babičkama snažej přesvědčit, že na věku nezáleží, že je to relativní a tak.
Já vím svoje - můj bikerskej věk je 19, táhne mi na 20. Na bika jsem poprvé sednul v roce 1990 a jel jsem po (na chvíli) svobodné Šumavě. Když mi bylo bikerských 11 záviděl jsem velkým klukům co jsou bikeři a chtěl jsem být jako oni. Mít opruzenou vidlici, umět vyslovit bez zadrhhnutí "schwalbenobynick", pít pivo, kapučíno, balit bikerky a tak a doma mi dali peníze na novýho bika. Ve 14 jsem poprvé pochopil na co mám právě horský kolo, to když jsem přejel Eisjochl. Sice mě větší klucí předjížděli, ale i tak to byl přelom. Pak jsem přejel čtyřikrát Alpy a stal se tak bikerem ve svých 18 letech a dostal jsem peníze na novýho fulla. No takže bikerská puberta je za mnou a Vaše starosti mi nic neříkaj, křečový žíly nemám a nevěřím nikomu komu je přes třicet.
Když se na to podívám takhle, tak jsem ještě bikerský kojenec, nebo možná batole:-p
Odkdy se to teda počítá? Od té doby, co jezdíš na kole po lese nebo od doby, kdy máš víc jak 2" pláště? :o)
Tím si nejsem jistý. Sám nevím, jestli to počítat od passo di Alpisella, nebo od té doby, co jsem koupil mtb. Ale les bych rozhodně nepočítal, pokud to není aspoň na Šumavě nebo v Beskydech.
Od Passo Alpisella se to počítat nedá. Jednak není v bikerské passdatenbank:
http://www.schymik.de/Transalp/frames/alpenpass...
a jednak jsem tam přetrhl řetěz.
Není ten seznam nějakej divnej? Alpisella tam chybí, ale zato jsem tam našel Albulapass a Berninapass, obojí silniční sedla.
No, když ne Alpisellu, tak od Mont Chabertonu by se to určitě počítat dalo.
Člověče taky na to zírám, kde se tam vzala Bernina a Albula.
Ale Chaberton ten se počítá určitě, to je majstrštick !
Jestli se tam třeba nedá jet i jinudy než po silnici. Passo Pordoi je taky silniční sedlo, ale viděl jsem tam borce na mtb, jak si to hasili dolů po singletracku.
Takových sedel opravdu několik je - i silniční Stelvio má bikerskou variantu. Ale myslím, že dvě shora jmenovaná k nim nepatří a i shymick je výslovně jako silniční uvádí.
Pordoi to je jiná, nejel jsem to, ale prý je to "nářez", jak říkáme mi bikeři.
Podle tvé definice "zrodu bikera", jsem ještě v prenatálním stavu. Juchů!!! 8-)))
to bych si teda tak jistej nebyl. Co ten první brod? Podle mě se Ti tak akorát zapalujou lejtka.
Teď jsi mi vážně udělal radost, jsem čerstvý, dvou měsíční kojenec, takže vlastně mi život teprve začíná :-))
Ježkovy voči, jsem já podle toho tvého propočtu už vůbec na světě?!?
Přiznám se, že bych nerada tu polovinu zeměkoule, co mám už odjetou, objížděla znovu :o)))
Dokavád nesundáš nositel a neodvrhneš bletníky, tak pro nás bikery na světě nejseš ! o))))
Ale jinak si s sebou letos teda hodila, to máš opravdu najeto na letošek hodně.
Co vlastně máš proti nosiči? :D
..o))))))) až budeš biker, pochopíš, asi Ti ten Chamberton takhle nezapočítaj
Hele, Mirů, to ti něgdo řek, že si biker, nebo si to jenom sám o sobě myslíš?
Jo, a máš na to ňákou qalifikaci? Esi si jí chceš doplnit, tak tu máš možnost:
http://www.birell.cz/birell/aktuality/page:1/news:4/
8-)
Cogito, ergo sum.
Myslím (si to) , tedy jsem (biker) !
To jsou mi novinky mezi latiníky, já myslel že je to COITO ERGO SUM. Jestli máš pravdu, tak mne obíráš o iluze. :-)))
o))))
Já nevím, já se v latině tak moc nevyznám, jen co pochytím od chlapů v hospodě. Tuhle se tam jistý R.D.(byl u vojska a teď učí matiku na gymplu) tak spráskal a když se probíral řekl určtitě "Cogito" na "coito" nemohl ani pomyslet.
hmm, tak to už mne chybí jen 1/3 (od r. 2005).. :-))
Co bude pak, vědmo? :-))
Pak?!?
No pak to pojedem po druhý :o))) A kdo bude chtít, může to jet opačným směrem :o)))
však jo už to jedu zpátky a je to lepší mám za sebou první
třetinu
Tebe nemám šanci dostihnout :o)))
Ovšem za chvíli se asi potkáme :o)))
jo jo pojedem proti sobě já na tebe zablikám
...tak to tady vypadá na samá bikerská embrya.
Divím se hlavně u radky, ta se svýho času, za účelem abych jí vzal mezi bikery dokonce vydávala za starší !
No hele tohle je divný,teda divný pohnutky,jen jestli nechce být chlap! Vůbec bych se nedivil,ženský to dneska nemaj lehký. A to jsme už skoro v komunismu.
Věk nehraje žádnou roli, je to v hlavě (jako ostatně vždycky).
Rozděluji cyklisty na dvě skupiny:
1) SRABY - prudí že: bude pršet, ten kopec je velký, na ně něco leze, bolí je záda, je zima, je horko, ostatní jedou rychle, ostatní jedou pomalu, sami nemohou vyjet, neradi jezdí ve velké skupině, cesta je špatná ... atd.:-(
2) SRDCAŘE - jezdí, neremcají, užívají si to a nikdo a nic jim tu radost nemohou zkazit.:-)
Jeden co neřeší a jezdí: http://www.cyklosvec.cz/sestak
Těch prvních se zas tak moc nevyskytuje, ne? Protože takoví nakonec radši zůstanou doma a čumí na televizní seriály.
OMYL,taková je tu většina,je to taková HRA na cyklisty,primárně zde jde jen o tom kecat ve formátu výše uvedeném. ;-)
...ale jak je vidět, hraješ si s námi rád, pane Anonyme Mnohojmenný..
??
No radko blbost nebuď přece debil,nepruď,nehádej se,zde jsou anonymní nicky v diskuzi povolené.
Tak to jako hru absolutně vůbec nevnímám,je to čirá diskuze a přidám k tomu klidně,že tam chybí označení formátu výše uvedeného - 1) SRABY.
;-)
Můj ideální bikerský věk skončil, když jsem se naučil jezdit ve čtyřech na kole bez balančních pomocných koleček. Potom už byla jízda na kole jen rutina. Další obroda nastala po osedlání tadnemu no a o další stupeň výš mě posunulo lehokolo. Nyní si ježdění na kole opět užívám a vychutnávám jako tehdy v těch čtyřech. V budoucnu chystám další návrat ke kořenům - jako kluk jsem sedlal a jezdil šlapací tříkolku se dvěma koly vředu, volantem a pohonným kolem vzadu. Něco na způsob šlapacího Velorexu. Takže ta tříkolka mě ještě čeká - bud´ nakapotovaná nebo velomobil.;-) A pak...už mohu v klidu do bikerského důchodu...;-)))))))) Kruh se uzavře!;-)
Lehokolo, tříkolka, velomobil, hepav... A co takhle šlapací vzducholoď? :-)))))))
Šlapací čtyřkolka, dokonce pro dva ;-)
http://www.zem.ch/en/index.html
V domově důchodců bys to ještě mohl dotáhnou k obdobě dětského chodítka na kolečkách... :-)
V chodítku jsem - pokud vím - nikdy jako děcko nechodil. Proto by se mi ten kruh neuzavřel. Budou mi muset stačit berle!;-)
Co je to za nesmysly? Správný biker má umřít v sedle! A o pohřeb se postarají draví ptáci a divá zvěř!
V tom případě je potřeba mít tohle neustále na paměti a včas vyrazit někam za Kavkaz
V čem to bylo (tuším že D. Hoffmanem), jak tam ten indián pravil, že "dnes je dobrý den na umírání" a odkráčel na horu... Hlavně ale sebou deštník, nebo pláštěnku :-))
Věděl jsem, že ten výrok znám, nějak mi to nesedělo s tím Hoffmanem a pak jsem si vzpomněl. Nebyl to Indián, ale samuraj (Ken Watanabe) ve filmu Poslední samuraj s Cruisem.
A co takhle Malý Velký muž ?
Nevím, že by generál Castro zabloudil do Japonska a místo indiánů naháněl samuraje :-))
Tím Malým Velkým mužem míníš co?
Film z roku 1970, kde Hoffmann hraje m.j. také stopaře gen. Castra a tady byla zmíněna scéna, kdy doprovázel svého "dědečka" v klidu umřít a protože se rozpršelo, tak to zabalil a šel domů potěšit se se svoji ženou a umírání si nechal až na boj s vojáky.
Znám ten film, jen jsem nevěděl, zda reaguješ na Rondu a jeho zmínku o D. Hoffmanovi nebo na moje prohlášení, že tato věta je z Posledního samuraje. Tato věta je totiž z Posledního samuraje (volně vlastně navazuje na vyprávění T. Cruise o hrdinství při bitvě u Thermopyl).
P.S.I když v Malém Velkém muži je také zmínka o "dobrém dni na smrt"(nikoliv umírání).
Když šel na kopec v klidu umřít, tak to byl dobrý den na umírání a když se blížil boj s vojáky, tak to byl dobrý den na smrt.
jj http://www.csfd.cz/film/7197-maly-velky-muz...
Dneska jsem ve věku bikersky sotva batolecím (třetí vyjížďka) lítal po lese. Žádné cestičky, hezky po azimutu. A takhle vyhoupnu skrz křoví a tam v úvozu stojí Fábie a "divně se houpe". Zpátky do kopce se mi nechtělo a jinudy než natěsno kolem toho divnýho auta to nešlo. Tak jsem se tam prošmejknul a myslím že to mělo podobnej efekt, jako v tom ftipu, který tady nedávno šel, o těch přejetejch nohách. Ačkoliv asi byli právě v nejlepším, pozornosti jsem neušel... :-)
A proto se ptám (nejspíš děda vševěda :-), jaké je pro takovou situaci bikerské pravidlo ? Fakt jsem takovou situaci na silnici za ty roky nepotkal :-)))
Mimo to jsem dneska dospěl k ještě jednomu poučení. Když rajtuješ po větvích, měj pumpičku v držáku zajištěnou třeba řemínkem. Jinak budeš kupovat dalšía další a další...jako já zítra. :-)
Já jednou takhle při běhání potkal policejní auto. Akorát nevím, jestli dole byla policajtka nebo policajt.
Policajtka ? V tomto případě jde vždy o dva policajty. Někdy i tři,ale to nevim jak by to spolu dělali v autě,no nic neni nemožné.
Zaujmout pozici nezúčastněného pozorovatele je nejlepší řešení.
Zachránilo to už Rudolfa III., když mu lev trhal střeva.
Nevím, jak biker, ale uvědomělý soudruh by měl zaklepat na auto, otevřít dveře, a upozornit je, že v lese nemají s autem co dělat. Ať ho příště laskavě zaparkujou na silnici a jdou m*dat pěšky.
Samozřejmostí je se nejprve zeptat, zda nerušíš, případně nabídnout, že chvíli počkáš, ať si to dodělají.