Ahoj.
Pozná člověk něco při jízdě s oversize středovou osou?Jede to líp nebo co je na tom lepšího krom toho,že jde kolo "prohlídnout"?
Vyčetl jsem pouze: "Osa je nalisována na pravou kliku a ložiska jsou uloženy v oversize miskách vně rámu."
Děkuji.
Tezko rict, protoze je integrovana osa s oversize lozisky vne ramu pouzivana myslim vyhradne jenom s dutymi klikami, u kterych tuhost poznas jeste vyrazneji. Navic podobnou vec poznaji az jezdci bud s vyssi vykonnosti nebo vyssi telesnou hmotnosti.
Tenhle system ma i svoje negativa- klade o neco vyssi odpor pri otaceni a ma vyssi Q-faktor (slapes vic "do sirky) a tim neni nastava trosku problem s retezovou linkou.
Kazdopadne zatim se asi nic lepsiho nevymyslelo a tenhle system se pouziva uz i od nizsich rad.
Aha.Četl jsem,že se kola s touhle tuhou osou (klikama) derou neuvěřitelně dopředu.Co je na tom pravdy nevím.Jezdec na 85kg tu tuhost už pozná nebo se bavíme o hmotnostech hrubě přesahujících metrák?Ty negativa jsou pro mě ještě větší novinka,to jsem netušil.Chápu to dobře,že jde pouze o provedení osy (potažmo klik) a s provedením rámu to nemá nic společného?
http://www.dvbikeshop.cz/index.php?main_page...
Např. kolo http://www.ghost-bikes.cz/detail/143/SE-4000 má shimano kliky bez oversize osy,kdežto kolo http://www.ghost-bikes.cz/detail/145/SE-6000 už těží z výhod oversize středu?Rámy jsou stejné,takže by měl být i stejný středový otvor.Když tedy později na 4000 SE dodám tyto např. kliky http://www.dvbikeshop.cz/index.php?main_page... tak tam bez problémů padnou a získám též lepší tuhost a přenos síly při mé váze 100kg?Kolo bude lépe akcelerovat - je to tak?
To se neda rict, jestli to do 84 kg nepoznas a od 85 uz ano. Zkus a uvidis sam, marketingove kecy o neprekonatelnem dereni se kupredu apod. slouzi k vyssimu prodeji :o) Spousta kultovnich znacek porad odmita nejnovejsi systemy a nezda se, ze by to bylo na skodu.
Pokud je na kolech neprilis tuhy vyplet, ram, co se v zaberu krouti (navic treba ve vetsi velikosti), mekka riditka apod., potom sebelepsi tuhou osu nebo kliky mozna ani nepoznas. Kazdopadne ale prinos pro lepsi zaber ma, tuhost v oblasti stredu a klik je pro zaber jednou z podminek.
Ad moznost pouziti- daji se opravdu namontovat na jakykoli bezny ram, prumer a stoupani zavitu odpovida miskam klasickych stredovych slozeni, ISIS apod. .
Já osciluju mezi 80-85kg, holou na kole mám, a když sednu na kolo bez holé (hollowtech), a pořádně zadupu, tak to poznám.
Pro mě jednoznačně dobrý pocit, asi bych nechtěl měnit zpátky, ale pořád jen pocit, rychlejc určitě nejezdím;-)
nevite nekdo, jak je to u silnicnich sad, vsim sem si, ze se pouziva jen jedna podlozka a to na prave strane.
znamena to, ze je ta osa kratsi nez u MTB?
Pak by me zajimalo, jak je to u silnicnich sad se 3 prevodnikama...nevite nekdo?
Když to beru podle žiletky, pevnější osa znamená hlavně lepší přenos rázů a otřesů do nohou a kloubů než klasický čtyřhran. To ale opravdu citelně!
jednapanípovídala aneb zaslechnul jsem něco v odborných kruzích - údajně odcházejí kvapně ložiska, který ujo Šimano vyrábí z nějakýho fajnýho materiálu?? Já jsem hodně zpátečnický týpek a pořád mám nejradši klasický čtyřhran. Taky se mi hodně líbí, že novou středovou osu, u které se dá mluvit o nějaké životnosti, koupím cca za dvě kila.
Jiste, proto taky Shimano neprodalo jeste takovou osu ani jednu :o)
On je takovy folklor nadavat na vsechno, co je od tehle firmy. Tim vic, cim min veci od firmy dotycny na kole vozi.
"Novou" integrovanou osu s OS lozisky vne ramu vyrabi uz nekolik let dnes snad vsichni vyrobci, krome Shimana Campagnolo, Truvativ, Sram, Suntour, Race Face atd. atd. atd., kdyby to byl krok zpet nebo nejaky smejd, zrejme by se to uz projevilo.
životnost zapouzdřených čtyřhranných os se nikde neřeší, zatímco o nízké životnost orig. vnějších ložizek Shimano je toho na netu dost, i o tom, jak se kolegové snaží měnit originály za něco kvalitnějšího třeba od SKF. to není žádnej folklor, ale skutečnost
I ta se resi, neustale cvakani, praskani, lupani apod., proto se od nich taky ustupuje. Tyhle starsi systemy maji jedinou vyhodu- nizkou cenu, proto je nikdo porad neresi. Stejne tak i proto, ze na nich jezdi malo lidi, resp. malo tech, co se ucastni internetovych diskuzi. Zrovna tak je potreba si pro objektivitu uvedomit, jaky "zahul" davaji kolum a jejich komponentum ti, co kupuji drazsi kola (nechytat prosim za slovo) na rozdil od kol jeste s klasickym ctyrhranem. Potom se taky vzdycky ozve ten, kdo ma nejaky problem a ne ta naprosta vetsina cyklistu, co problem nemaji, to je snad dost logicke. Ono taky na Shimanu jezdi podle meho odhadu drtiva vetsina cyklistu, tak je pocet nespokojencu nasnade :o)
Konkretne zrovna u zmineneho Shimana jde spis o kolisavou kvalitu vyrobku nez o plosnou vyrobu z nekvalitniho materialu. Nejde mi o nejakou obhajobu Shimana (ani mi za to nic neplati :o) ), spis o to, ze je hloupost takhle pausalizovat.
to neni pravda, ty loziska jsou opravdu spatne vyreseny. Jsou zapouzdreny jen z 1 strany a z ty druhy je tam jen takova pochybna prachovka, skrz kterou se tam dostava bordel. Neco takovyho u 4 hranu od kinexu nepripada v uvahu.
Me odesly na jedny strane 2 loziska a na druhy jedno, nez jsem pouzil navod, na zamenu kvalitnimi lozisky, co tady nekdo zverejnil....
Jezdis nekdy v blate?
bordel se do tech lozisek dostane snadno a kdyz otocis klikou rukou, jde to hodne ztuha....
:o) Ano, jezdim i v blate. Jde nejspis ne az tak o material, jako spis o system samotny, kde je lozisko vne ramu vic exponovane. Mne odesly loziska na XT az po cca 10 tkm, coz vzhledem k tem s.ackam, ve kterych jsem jezdil, osobne povazuju za zazrak. Jezdil jsem i zavody, dlouhe trate. Mozna neco udela pravidelny servis, ktery je pri jezdeni v narocnych podminkach potreba o to vic.
Utěsnění je skutečně o něco horší (moc jsem nezkoumal, jestli se utěsnění nezlepšilo u těch novějších sérií). Ale hlavní problém byl podle mě v tom, že první série těch ložisek od Shimana stály opravdu za prd.
Nejen, že diskuze jsou toho plné, ale i mám totožné zkušenosti. Na dvou kolech, co jsme doma měli HT II ložiska (oboje XT kliky) jako první (tedy ta nejstarší) odešla hrozně rychle (do 4tis. km) a to i přesto, že já ani manželka nejezdíme nijak moc v extrémních podmínkách typu tuny bahna, ani nevážíme moc, ani nejsme moc výkonní a vždy nám vše vydrží oproti ostatním hodně dlouho.
Všechny novější XT kliky a i ta vyměněná ložiska na těch dvou kolech už v pohodě a už na dvou z nich kolem 7tis. km a bez problémů.
Tahle ložiska a pak prostřední převodník pro starší XT kliky jsou jediná věc, která nám od Shimana odešla nechutně brzo. S těmi převodníky to bylo to samé, opět ty starší sérii nestály za nic. A opět ten vyměněný z novější série byl ok (a to myslím pořád XT prostřední z modelové řady XT 04-07, tedy ne ten novější, který už je přepracovaný z jiných materiálů).
Co se týče převodníku, zkusil jsem tento:
http://www.kupkolo.cz/produkty/kliky_824...
Váhu neřeším nejsem gram-onanista. Uvidím co vydrží.
Taky už se se mnou Shitmano pomalu loučí. Rozhodl jsem se zaplalatit kvalitu a asi jí nahradím touto:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Osy_56...+-campagnolo_773/Stredova-osa-Ceramic-Aerozine-BB-08,-barevna_5311.html
Jinak Campagnolo tento problém nemá:-)
nakole.cz tradičně zmršilo odkaz. Je to ta: Středová osa Ceramic Aerozine BB-08, barevná
Otázka je zda se to vyplatí, tohle je více než 2x tak drahé. A poslední série těch Shimano ložisek jsou už mnohem lepší.
A co jsem zjišťoval ještě o Sting ose
http://www.kupkolo.cz/produkty/Osy_56...+-campagnolo_773/Loziska-pro-kliky-Shimano-Hollowtech-II,-Sting-barevne_4271.html
tak si majitelé také moc nepochvalují. Tohle ale aspoň není dražší než Shimano.
Já jsem spíš zvědavej jak se točí ta keramika :-)
No jak...
http://www.muzeumtgm.cz/DATA/images/original/38...
:-)))