Jeden chybějící nájezd na stezku a co to všechno může způsobit...
Ještě mám pocit, že to velké červené auto tam docela překáží. Není nájezd tam kde stojí?
Taky bych řek, že chodníkostezka začíná pod tou dodávkou.
Asi si trochu naběhnu, ale pro děti je jen dobře, naučit se překonávat drobné překážky a nestandardní situace. Myslím, že ani takhle malí cyklisté (alespoň co si pamatuju na naše holky, když byly v podobném věku) nutně nepotřebují plynulý nájezd. Tím nechci říct, že by tam být neměl, nebo že by klidně mohl být blokovaný autem, jsou uživatelé, kteří si s tím obrubníkem nemohou poradit.
To ještě nic není... Zkus si se třemi dětmi a cyklosedačkou nebo vozíkem přejít z Ladronky do Hvězdy... Budeš přecházet na nesvětelném přechodu přes dvouproudou silnici a tramvajový pruh čtyři vysoké obrubníky a doufat, že všichni počkají... :-(
Hele, ten Vypich se ale dá zvládnout naprosto v pohodě.
Tu cestu, co popisuješ, tj. sjet k zastávce tramvaje a jít přes přechod z chodníku, dvouprodovou silnici, přes dva tramvajové ostrůvky a zase přes dvouproudovku na chodník je šílená, ale tomu se dá v pohodě vyhnout.
Já osobně jezdím z Ladronky výjezdem u horní cesty, po chodníku, který je na jižním okraji travnaté plochy až na křižovatku Vypich, tady přes dva světelné přechody a po chodníku dojedu opět až ke Hvězdě.
Jedeš téměř po rovině a světelné přechody jsou bez problémů. Rozhodně lepší než se harcovat přes ty tramvajové zastávky.
Jo? A zkusilas to někdy během posledního měsíce? Když rozkopali chodníky i vozovku?
Ale i jindy je to peklo: zaprvé přecházíš v situaci, když přes tebe odbočují doprava auta z Bílé Hory do Motola (a většinou vypadjí překvapeně, když tam najdou na přechodu chodce, o chodci s kolem nemluvě).
Na druhém přechodu přes tebe zatáčejí doleva z Motola na Bílou Horu, a většina z nich má co dělat, aby si tu křižovatku ohídala, pokud jde o auta, chodce už moc nevnímají.
A pak ten chodník ke Hvězdě je s malým dítětem na kole taky dost dobrej: i když ho rekostruovali, zapíchli kandelábry přesně do poloviny, takže na projetí zbývá 80 cm. Mladší dcera už tam jeden ten sloup nabrala. Těch 80 cm vím skoro přesně, protože vím, že s vozíkem tam mám rezervu asi tak 1,5 cm... :-)))
Čekala jsem, že se hned ozveš s rekonstrukcí :o)))
Co se ale týká těch aut, tak já s tím nikdy problém neměla. Prostě na přechodu je zelená a tak chodci mají přednost.
A mám pocit, že teď tam dokonce ta zelená svítí o něco déleji než to bylo před rekonstrukcí.
Chodník co vede k východnímu vchodu je opravdu úzký, ale zkus to ještě vzít k zadnímu vchodu z ulice Moravanů. Tam sice chodník není, ale mám zkušenost, že je tam minimální provoz, takže není problém jet po silnici. Teda doufám, že se to tam kvůli Kauflandu a těm šílenejm frontám, co jsou teď z Karlovarský, nezmněnilo.
Vím, že každá cesta má svá pro a proti a svoje rizika - žádná z nich není ideální.
Je ale fakt, že tu, co používáš ty, tak já ji zcela eliminovala. Ta mě osobně přijde nejvíc nebezpečná a díky těm všem ostrůvkům a chodníkům naprosto příšerná.
No, já ji jinak taky nepoužívám, ale během té rekonstrukce to moc jinak nešlo. Ale jestli se nemýlím, vede po ní značená cyklotrasa, to za a), a za b) je to logické propojení těch dovou rekreačních areálů (Ladronky a Hvězdy).
Ulice Moravanů ujde, ale jsou tam v cestě taky solidní obrubníky, od dostavby podchodu do Kazflandu jsem tam ovšem nebyl...
Ano deti nas uci vnimat svet jinak. Nastesti nebydlim v Praze, ale i tak
- nejprve se clovek s kocarkem (v mem pripade deovjcecim) drobatko vzije do role lidi na voziku
- a pak zjistuje, ze bezproblemove prijezdne trasy jsou ve skutecnosti dost divoke
To tam trochu přehrávali né? :-)
Ale tady vůbec nejde o to, jestli jiné děti by byly zdatnější nebo lepší při zdolávání překážky či by tatínek měl stojánek na kolo anebo všichni vyskočili s kolem přes obrubník. Tady jde o dostatečně názornou demonstraci problému, že někdo něco postaví za nějakým účelem ale výsledek je jako ta škola v Kocourkově!:-((( = nepoužitelný pro život!!!
Ale jo, neříkám, že by na cyklostezce měly být obrubníky, jasně, že to někdo blbě postavil (pokud teda ten nájezd fakt neni v místě stání toho červeného auta). Já jen, že to z těch fotek vypadá na akci alá Pat a Mat.:-)
Projektant nevyprojektoval nájezd neboť podle normy tam být nemá ...
Stavební mistr dělal podle projektu ...
Kolaudační komise komunikaci převzala ...
Zaplaceno dostali všici, někteří pobrali i prémie ...
Jede-li tam některý z tvůrců toho zmetku, nadává na debily, kteří při práci nepřemýšlí.
Takže Český standard: Budovatelé za nic nemohou, pos*ala to vyšší moc (druhdy "komunisti")
Hele, neni to spíš tak, že to jen označili cedulkama? Tadyhle najdeš pod č.30 fotku z druhý strany a asi už dost starou, když tam ještě cedulky nebyly. Ani ten obrubník nevypadá příliš dramaticky, ne?
http://prahounakole.cz/mapa_klobouk/trasa...
Neznám je a myslím, že mne ani nezaregistrovali... Dětské kolo vážívá cca 50 % hmotnosti jezdce a má výrazně menší kola. Zkuste si tedy představit, jak dostáváte dospělé kolo hmotnosti 40 kg na hranu výšky 30 cm... Taky by to asi byl smutný kabaret.
"...na hranu výšky 30 cm..." to jako myslíš na obrubník chodníku?!?
Výš, jak je vysokých 30 cm?!? Jestli ne, tak si vem pravítko, ale garantuji ti, že obrubník rozhodně 30 cm vysoký není.
Máš trošku moc velké oči...
Jsem ochotna přistoupit na 10 cm, ale to už musí být opravdu extrémně vysoký obrubník.
Chápala jsem to, že těch 30 cm je orientační přepočet k velikosti dítěte, resp. velikosti kola dětského bicyklu... Tj. že dítě se s tím nadře stejně, jako by dospělý měl zvedat do 30 centimetrů...
No, pokud je to tak, pak se přiznám, že 30 cm pro dospělého člověka mi nepřijde moc - tedy pokud nemá extrémně těžké kolo nebo nějaký handicap.
Ale nehodlám tu o tom polemizovat, jen mi nehrálo těch 30 cm a to jsi mi zřejmě osvětlila.
Jo, proto tam taky bylo těch 40kg - to taky není běžná hmotnost dospělého kola... :-)
Jenže to srovnání s tím, že pro dospělého bude chodník jak vyšší, tak kolo k jeho hmotnosti těžší není adekvátní.
Dejme tomu, že dítě díky malým kolům nedokáže kolo vytlačit na obrubník, musí tedy přední kolo zvednout.
Když budu uvažovat analogii pro dospělého, tak ho musím nechat to kolo také zvedat (aby nevyužíval výhod větší kol), je správné mu napočítat adekvátní váhu (tedy souhlas se 40kg).
Ale už není žádný důvod aby to kolo zvedal do větší výšky.
Tedy adekvátní srování je, že musí zvedat (a ne vyjíždět) 40kg kolo, ale pouze do stejné výšky. Kdyby to bylo i do té několikanásobné výšky, tak musí vykonat práci ne 4x větší jako je jeho hmotnost, ale třeba 16x větší (když to navíc bude mít i 4x vyšší).
Já myslím, že nelze to brát pouhou fyzikou, ale taky přihlédnout k fyziognomii... Nejde jen o malá kola, ale taky o malé dítě. Tj. řekněme, že zvedá kolo, co má poloviční hmotnost než ono samo někam do výšky svých kolen... Takže myslím, že musím zohlednit oboje...
Asi to takhle pouhým přepočtem na výšku a váhu brát nejde. Víš, jak by se tímhle příměrem děti nadřely s příborem při běžném jídle ? :-)) A teď si vem takové jehličí, když ho vláčí mravenec...
No, jasně - nelze to brát nějakou jednoduchou přímou úměrou. Tj. jestli sedí ty konkrétní čísla (zrovna 40 kg a zrovna 30 cm), to se říci nedá... Ale že je pro ně to jejich kolo těžší než dospělácké pro rodiče, to určitě - a že je i ten obrubník pro ně vyšší, to taky.
Teda konkrétně s normálním příborem by si moje děti, když byly malé, určitě neporadily. Jestli by se nadřely, to nevím, spíš by to bylo na vypíchnutí oka. Dětské příbory se normálně dělají... (Dětské obrubníky holt ne... :-)
..."zkuste si predstavit"...
Zmena meritka na "detske".
Mozna by se priste vyplatilo pozorneji cist a pak teprve "moudre" reagovat...
Smutné... Na druhou stranu by se děti také měly mít kde naučit přejíždět různé překážky ;-)
Ještě větší prča je ale chtít dostat se s dětmi do metra po schodech na perón. Do výtahů (pokud vůbec někde je...) se s kolem podle přepravního řádu nesmí, takže to vidím asi takhle: "počkej/te tady, odnesu svoje kolo dolů a vrátím se pro Tebe/vás"... Kolo na perónech není kde opřít, takže to tam někde pohodí a hurá nahoru pro další kousek...
Nebo to někdo děláte mnohem inteligentněji ? ;-)
Na nádražích s podchody to dělám stejně. Ale naštěstí jen párkrát do roka. Zato s koly na těžko. Když jsme jeli na dovolenou s přestupem v Děčíně, jeli jsme raději o jeden dvouhodinový takt dřív, protože při představě, že na přestup mám devět či méně minut, jsem raději zvolil delší čekání. Další dobrodužství je rychle vyhledat ten správný vůz pro kola když je nástupiště plné lidí. A to se při tom snažím si to dopředu zjistit který vagon to je. Jenže jak člověk odhadne kde ten "druhý od konce vagon" zabrzdí a které z těch dveří jsou správné. Prostě přepravovat kolo jinak než vlastním autem přináší spoustu nových zážitků.
Vloni jsme jeli dva dospělí a 3 malé děti na těžko z Lysé nad Labem. Byli jsme tam o jeden rychlík (který jel jiným směrem) dříve. Předem jsem si zjistil řazení toho našeho, bylo stejné - první vagon. Tak jsme si stoupli na stejné místo. Těsně před odjezdem vlaku bylo na tabuli na nástupišti zpoždění 10 minut. Pak oznámení vlaku zmizelo. Šel jsem se zeptat do kanceláře, jak to je a dozvěděl jsem se, že díky zpoždění vlak musejí poslat na jiné nástupiště, protože taky přijede vlak z Milovic a tam jsou invalidé, kteří budou přestupovat na stejném nástupišti atd. Tak jsem vylíčil svůj problém dostat tolik věcí a dětí na jiné nástupiště. Velice vstřícný personál to tedy přeorganizoval ke spokojenosti všech a nemuseli sme se stěhovat. To jsem ocenil. Když náš ryhlík přijel, měl 20 minut zpoždění a zastavil tak o 2 a půl vagonu vzadu. Když jsme začali věchno postupně stěhovat k vagonu kolem lokomotivy tak se fíra s obavami ptal, jestli jedem s ním. Zklamali jsme ho, že ano. Na moji poznámku, že zastavil jinde než předchozí, stejně řazený rychlík opověděl, že je asi kratší. Nakonec jsme tak i my přispěli trochou ke zpoždění, i když jsem dělal co se dalo. I průvodčí počáteční nervozitu překousla.
Tím chci říct, že s vlaky je někdy potíž, ať se všichni snaží sebevíc.
To je sice mimo téma, ale zrovna dneska jsem ve vlaku vyslechl rozhovor 3 průvodčích (2 z toho byli v civilu, ne že by vlak byl tak obsazený) a vyprávěli si jak ten či onen výpravčí nechce ani o pár minut pozdržet přípojný vlak i když mu mobilem volají, že mají s sebou lidi na přestup. Je to jako všechno v lidech.
Nevím, jak to děláte v Praze v metru, ale na nádražích vždycky jezdím výtahem. Od toho tam snad jsou, aby vozily ty, co po schodech nemůžou. Tedy i cyklisty. Neviděl jsem na to ani žádný zákaz, ani zaměstnance, který by mi něco vyčítal. Naopak, když je výtah v poruše, tak třeba i nabídnou přejít přes koleje místem, kde jezdí těmi svými elektrovozíky.
Z přepravního řádu metra:
Přeprava jízdních kol je zakázána:
1. na plošině obsazené tak, že není umožněno bezpečné naložení a přeprava jízdního kola;
2. pokud je na plošině vozidla již přepravován dětský kočárek nebo vozík pro invalidy;
3. v případě, že dopravce tuto přepravu nepovolí (mimořádná událost, očekávaná zvýšená frekvence cestujících apod.);
4. v osobních výtazích v přepravním prostoru metra.
Obzvláště si všimni bodu 4. ;-)
no jo ale on mluví o nadraží a né metru.....
"Nevím, jak to děláte v Praze v metru, ale na nádražích vždycky jezdím výtahem. Od toho tam snad jsou, aby vozily ty, co po schodech nemůžou. Tedy i cyklisty.
..."
Ještě jsem neviděl cyklistu, který by nemohl po schodech. Možná se někdo bojí, ale MŮŽE každý:o)
Každý nemůže. S vozíkem naloženým dvěma dětmi to nedáš. :-)
já bych to dal. S nákladním schody šly, ale nevím, jak by se to líbilo těm dětem :o))))
nee dolu. Nahoru jedině po sekalátru. To už mám taky párkrát vyzkoušený, že jde, aniž bys odpojoval vozík....
S Bobíkem sme zvládli taky několik schodišť, v metru sem ho netrápil, ale na nádraží sjel i vyjel docela blbý schodiště i eskalátoru, jak v Praze, tak v Brně.. no problem!!!
Mám takhle políčeno i na pár jiných kousků.
Co se takhle složit na pytel betonu a někdy v sobotu dopoledne to tam vystřihnout? Zakrejt prknem a hotovo.
Ušetří se spousta casu na zamery,projekty, povoleni a dalsich prdy a bude to tam uz v pondeli rano :-)
Pojdme zalozit skupinku Cykliste sobe a cas od casu si nejaky najezd vyriznout a nebo dobetonovat sami.
Tip číslo jedna by byl čistě ilegální = nikdo nam ho tam nikdy neudela. A sice opetovny najezd na chodnik pod stefanikovym mostem.
Prošel jsem mapu Prahou na kole a přidal, na co si vzpomněl:
1.Východní chodník Argentinské x Varhulíkové a x Jankovcova (2x nebo 3x)
2.Tramvajový most, jižní konec, od nádr. Holešovice k cestě podél vody (neperspektivní, bude přestavěno s novým mostem).
3.Kapitána Jaroše jižní chodník, sjezd do přechodu pro chodce
4.Štefánikův most, severní předpolí (x Letenský tunel) 2x
5.Jižní předpolí Hlávkova mostu, západní cyklostezka, sjezd do ulice Těšnov (pod nájezd)
6.Východní cyklostezka Hlávkova mostu, odbočka na Štvanici, 2x – 3x?
7.Horní konec Václavského náměstí, v otočce za Václavem na pravý chodník vedoucí k přechodu
8.Spořilov, Severní I dole k podchodu pod Spořilovskou (obzvlášť vysoký)
9.Spořilov, Na Chodovci, dole k podcohdu pod Spořilovskou.
10.Spořilov, severní chodník Türkovy na x s Lešanskou a Senohrabskou (celkem 3x)
11.Poděbradská mezi Harfou a Kbelskou – větší počet (odhadem 5-10) na obou chodnících (nejvýznamnější asi 3x na jižním chodníku na východ od ul U Elektry)
12.Hloubětín, vyústění ul. K Mototechně na jižní chodník Poděbradské.
13.Průmyslová, východní chodník mezi Nedokončenou a Spalovnou celkem 6x
14.Průmyslová, západní chodník odbočení Teplárenské, Tiskařské a U Stavoservisu, celkem 6x
15.Černokostelecká, z jižního chodníku na úrovni Dřevčické naproti šikovným schůdkům vedoucím mezi dvory na jih. (bypass Úvalské)
16.Švehlova x nájezdy na Jižní Spojku (především ten jižní) pro vjezd od podjezdu do klidnějších uliček Zahradního Města. 2x.
17.Parkoviště nad metrem Černý Most, chodníček směr Horní Počernice (3x)
18.Horní Počernice, Chvaly, odbočení trasy 0035 od Náchodské (jeden schod na chodníku)
19.Vyústění Paťanky k Matějské
20.Bělohorská, Vypich (4x?)
Chtělo by to poslat na hlášení poruch na TSK.
No nevím - podle mě to nejsou poruchy, neb jsou v souladu s projektovaným stavem.
Když někdo auťákům vyprojektuje na silnici schod, tak to taky budou řidiči hlásit jako poruchu...
V téhle věci bych nerad přetáhl strunu. Tohle je spíš jako kdyby někdo chtěl po silničářích odstranit skálu na pěší cestě mezi vesnicemi vyšlapané přes pole.
Tohle ale není mezi vesnicemi, to je uprostřed města, a je to nově vyznačená cyklotrasa A26, tak jaká cesta vyšlapaná přes pole? Když se lidi budou bát stěžovat si i na takovéhle evidentní poruchy, jako obrubník na cyklotrase, čeho chtějí docílit?
Ale zde není problémem s obrubníkem, ale s auty, které parkují na chodníku. A to jak ten Tranzit, který tam nemá co dělat, tak i ta felina, co je na fotce č. 30 z webu prahounakole.
Já jsem z toho teda vyrozuměl, že problém je v obojím.
Ale když už budeme mít ten beton rozmíchanej, nebylo by špatný to auto tam trošku přibetonovat, když se mu tam tak líbí... :)
jinak tenhle nápad nosím v hlavě už dlouho a mám vymyšlenou velmi dobrou technologii (rychlejší na instalaci a také méně problémovou při případných sporech).
ja jsem uvazoval o pribiti tramku podel se, na cos prisel?
Obrubníček na týhle trase je drobnost která by vadila.
Udělá se kousek (600m) zámkovky, o kus dál cyklisto sesedni z kola! Dál je zase kousek udělán, kus zase ne, to se ještě opakuje. Úrovňový přejezd Sokolovský,to je v pohodě. Ale proč se staví mimoúrovňové křížení s Ocelářskou, kde je slabý provoz? Úplně zbytečný!
Dál trasa povede po tělese zrušené vlečky, kde je 2 km jemného asfaltu. Už dnes se tam prohání bruslaři a matky s kočárkama.Budují to pro cyklisty?
Trasován celé téhle věci je rekreační, ne dopravní. A co jsem slyšel o pokračování (přes Hrdlořezy), tak to rychlému spojení do centra fakt pomůže.
Ech, co. Rychlíci budou mít za pár měsíců cyklopruhy na Českomoravské a milovníci přirody zase už teď najdou singletrack souběžný s beztak turistickou jedničkou ( viz http://www.prahounakole.cz/wp-content/gallery... ). Cyklostezka zůstane inlinistům, takže jich třeba ubude na Podolské. Přes Ocelářskou vznikne úžasné inženárské dílo a všichni budou spokojení, ne? ;-)
Z "cyklostezky" nám zbude už jen to úžasné přemostění :-)
Hele, já myslim, že to budujou pro Pražany...
Možná je to trochu přibarvené ale i tak to velmi trefně ukazuje české zoufalství zvané cyklostezky. Chtěl bych vidět postupně jak na to najíždí dítě, senior na pohodlném městském kole ,žiletkář, invalida na handbike, kolo s přívěsným dětským vozíkem. Oni snad nemají právo využívat cyklostezky včetně bezpečného přístupu k nim? Není tohle náhodou diskriminace? Kdy už se konečně někdo zodpovědný chytí za svůj nevymáchaný rypák?
Tento problém ale není problémem obrubníku, ale nečinností Policie a neodtahováním aut, která na cyklostezce parkují. Přece není řešením udělat podél všech cyklostezek co vedou vedle komunikace sjezd na silnici po celé její délce.
Nařídit odtah smí policista jen pokud vozidlo tvoří překážku bezpečnosti silničního provozu. A auta na cyklostezkách za to nejsou považována. Zajímalo by mě jak to mají ošetřené s odtahy z vyhrazených parkovacích míst...
To máš bohužel pravdu, nicméně jako řešení může být, aby se tam v týdnu několikrát objevili měštáci a nechali tam nějakou botičku. Předpokládám, že do 14 dní by byl pokoj a stezka průjezdná.
S botičkou by tam to auto akorát stálo delší dobu. Lepší by bylo ho rovnou odtáhnout.
Ono je v podstatě jedno, jestli ho odtáhnou, nebo mu dají botu. Oboje je lepší, než současný stav, kdy nedělají nic a nechají auta na stezce parkovat.
Tady vtom konkrétním případě žádné auto na cykolstezce nestojí, neb stezka, nestezka vede po chodníčku.
Když už chceš dodržovat slovíčka, tak by si měl napsat, že po chodníku vede cyklotrasa. Auta nesmí stát na chodníku, pokud to není povoleno dopravní značkou, což zde není.
cyklotrasa po chodníku ?
ono se smí na kole jezdit po chodníku ? :-)
když jsme u těch slovíček ...
Jistě, to jsi ještě nikdy neviděl ? Já v okolí domova takových cyklostezek/cyklotras vedených po chodníku mám hned několik...
Pak to ale nebude "obyčejný" chodník ale nejspíš stezka pro chodce a cyklisty - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0...
Pokud jde o slovíčka, tak asi ano ;-) Cyklostezka po chodníku vést může, cyklotrasa spíše ne... Ale tím si nejsem zas tak úplně jistý, mám takové tušení, že i to jsem už někde viděl...
Právě naopak.
Stezka pro cyklisty nebo stezka pro cyklisty a chodce (nebo naopak;-) je jiný typ pozemní komunikace než chodník. (V tomto okamžiku předpokládám, že cyklostezka je synonymem pojmu stezka pro cyklisty). Tedy cyklostezka nemůže vést po chodníku (v tom okamžiku ona komunikace není chodník, ale cyklostezka).
Naopak, cyklotrasa je trať (něco jako značená turistická cesta), a vede po různých komunikacích. Nezřídka i po chodníku a zákazem vjezdu. Tam samozřejmě můžeš sesednout a kolo vést.
Asi je to tak jak píšeš. Zrovna právě jeden úsek cyklotrasy Újezd - Braník je na několika místech veden právě po chodníku, který tam byl jako takový mnohem dřív než tam povolili vjezd i kolům. Ale jak jsou ta místa ve skutečnosti značená si teď nějak nemohu vzpomenout... Místním třeba něco řekne přejezd pro cyklisty přes Vídeňskou od Labutě pod železniční most. Tam to kus po chodníku, než se vjede do parku (a opět po chodníku) vede určitě...
Ohledně sesedání, tak tady se nic takového dělat nemusí...
Pročpak by po chodníku nemohla vést cyklotrasa?
Může - cyklista po ní půjde ale pěšky.
Možná se pletu, ale pokud vím, tak po chodníku cyklista jezdit nesmí. (né, že bych to dodržoval, radši riskovat jízdu po chodníku než se nechat smést autem)
Pokud se ovšem nejedná o stezku pro chodce a cyklisty ...
Asi je na čase se přestat tahat o slovíčka a vrátit se k rozumné diskusi :-))))
Ta situace tam je nyní taková, že tam je (byl) chodník, který vede podél parkoviště. Ten chodník byl chodci využíván velmi málo a auta si zvykli tam parkovat.
Nyní je na tomto místě vedena ryklotrasa a tudíž se začíná ty části chodníků, kudy ta trasa vede označovat jako stezka pro chodce a cyklisty.
V tomto inkriminovaném místě vede ten chodník (nyní již stezka pro...) okolo toho parkoviště a na konci přechází na silnici přes velmi nízký obrubník, který je skoro možné považovat za nájezd.
Problémem tedy je, že auta stále parkují na konci toho chodníku (stezky) a na kolech musíš sjet na to parkoviště, takže ty auta parkují na komunikaci, na které parkovat nemají. Ani dříve tam neměli co dělat, ale nikomu to nevadilo. Situace se změnila a nyní ty auta vadí.
:-)))
situace je mi jasná - jenom s tím slovíčkařením si začal Ty ;-)
Nechci auta/řidiče omlouvat, ale řidič který k chodníku přijede nemá možná značku označující cyklostezku ve svém směru kolmo před očima, a tím padem jí nevidí . A i kdyby jí viděl, třeba to né všem řidičům dojde.
Osobně bych to řešil jednodušejc (a asi i levnějc) - žlutou čárou na silnici/obrubníku - před vjezdem na cyklotrasu/cyklostezku ...
Jenže tady vůbec nejde o to jestli vidí nebo nevidí že tam je cyklostezka/cyklotrasa... On tam vůbec nemá co parkovat, na chodníku se to prostě nesmí (pokud tam příslušnou svislou značkou není to parkování povoleno, ať mne zase někdo nechytne za slovo, že v některých případech se to smí :-)
Ve směru od Vysočan je to označené jako parkoviště.
"chodník" je nejdříve v úrovni vozovky a za ohybem se zvedá asi pětcm nad.A takhle se tam parkuje roky.
Označení stezky pro cyklisty tam není.Je to polovičatý
řešení,takový kočkopes.
Vozidlo zaparkované na jakékoliv komunikaci (tedy i na cyklostezce), kde je to zakázáno, je překážkou silničního provozu. Více např. zde:
http://www.autoweb.cz/pravni-poradna-bezplatna...
Většinou to tak je, ale ne vždy. Ne všude, kde je zakázané stání tvoří auto překážku v provozu. Je to na individuelním posouzení policisty.
Pokud na cyklostezku může vjet auto tak nemůže být ani překážkou, pokud ale máš na mysli stezli pro cyklisty tak tam nemá motorové vozidlo co dělat, tudíž je tam protiprávně a tvoží překážku, kterou je majitel poivinen odstranit, pokud to včas neudělá, může to udělat policie. Je to jen o chuti něco udělat a nebát se dát si s tím trochu práce.
Je to o ochotě nadřízených. Ti se bojí práce jak čert kříže a raději jebou podřízené než by se někde angažovali. Státní i městská policie v Brně má dohromady jen jediné odtahové vozidlo které vlastní městská policie na celé město! Státní policie nemá na útvarech ani jednu botičku!
To bys měl vidět jak funguje policie v Praze když probíhá čištění ulic ;-) Týden předtím jsou v inkriminovaných místech rozestavěné cedule se zákazem stání s uvedeným datem a rozpětím hodin kdy to bude probíhat. V konkrétní den už 5-10 minut před vypuknutím celé akce se naštosuje několik odtahových vozů za rohem a čekají až odbije ta správná minuta :-) Potom ovšem začne rodeo... Nahrnou se do ulice a začnou nakládat jedno auto po druhém. S řidiči, kteří na poslední chvíli dobíhají ke svým autům ale celkem komunikují a místo odtahu je pak zkasírují jen za stání v zákazu...
Takže když se chce, všechno jde... Na tohle si kapacity najdou... Ale pro jiné případy když např. u nás v ulici každý den od večera do rána přímo v oblouku dost nepřehledné křižovatky stojí vyprdelený neprůhledný Ford Transit, tak toho si ani nevšimnou. Že přes něj není vidět, a že v křižovatce je podle zákona zakázáno parkovat to už nikoho z nich nezajímá :-( No, ono se asi začne něco dít až se tam někdo pořádně vyfláká :-( To samé druhá taková velká kráva, která se nevejde na normální parkovací místo, tak skoro 2m svého zadku zabírá chodník aby moc nevyčuhovala do silnice !
Při čištění ulic zadá správce komunikace (město) odtah soukromé firmě a basta. V Brně stejně jako v Praze.
Jediná sviňárna je, že si za to firma účtuje dvojnásobek běžné tržní ceny odtahu+parkovného a má to radnicema posvěcený (no někde na tu "cenu za přidělení veřejné zakázky" vydělat musí, že).
No to jo, ale s nimi tam mají manévry i měšťáci...
Mohou ukládat pokutu za stání v zákazu (imho nejpravděpodobnější varianta), případně zasáhnout v případě konfliktu (např. mezi řidičem a odtahovkou).
Též mohou po odtahu všech aut ulicí provádět vyhodnocení, jak se jim daří udržet pořádek na veřejných prostranstvích (odpadky, psí hovna); je to jeden z měřitelných výsledků jejich práce, podle kterého by teoreticky mohli být hodnoceni.
To máš sice pravdu, ale oni pak po zbytek roku už žádnou podobnou činnost nevyvíjejí. To s těmi dodávkami jsem dal jako příklad, že dokud nemají nějakou plánovanou, a asi i hodnocenou, akci, tak si toho normálně nevšímají, a to naší ulicí několikrát do týdne projedou autem... Sice chápu, že s parkováním na Jižňáku je to hrozné, ale na druhou stranu tyto vysloveně nebezpečné přestupky by snad promíjet už neměli... Včetně toho, že místní vyhláška hovoří jasně: parkování nákladních automobilů není v ulicích povoleno...
Při vší úctě mi není 2x jasné proč by se PČR měla zabývat špatně parkujícími vozidly. Mám nejasný dojem, že na takovou věc nepotřebují drahý výcvik, výsluhy, kvér a bůhvícoještě. Úplně klidně bych to předal do rukou koncesovaným firmám...
Naprostý souhlas. Parkování bych kompletně předal soukromým firmám. Šel bych ještě dál a zadal jim i měření rychlosti. Když je někdo debil a neumí jezdit podle předpisů ať za to pořádně zaplatí!
Rychlost taky, ale nechtěl jsem to moc rozepisovat. Parkování je obvykle bez bodů (a samotný odtah je horším trestem než pokuta). Rychlost bych asi taky dal soukromníkům, ale asi bez možnosti odebírat body (leda by se hňup hádal a vyžadoval správní řízení). Ony by ty body pak trochu ztratily smysl (kdyby piráta silnic chytali dvakrát denně, tak to i pětistovka zabolí :) )
A proč nezajít ještě dál? Přenechat měření rychlosti přímo řidičům. Do každýho auta dát radar a ať se hlídají navzájem:-)))
Spíš bych do aut montoval čip s krátkodobou pamětí napojený na rychloměr. Policajt by pak nepotřeboval žádný drahý radar. Kdyby od oka usoudil, žes jel rychle, zastavil by Tě a jen přiložil čtečku a kouknul kolik jsi jel. Výhoda je jasná- čtečka je mrňavá a laciná, takže by ji mohl mít každý policajt, antiradary by Ti taky nepomohly... A další výhoda by byla při bouračkách- místo složitých (a dost nepřesných) analýz bys prostě vytáhl data z černé skříňky a věděl bys kdo jel jako prase...
Zadat takovéhle věci soukromé firmě je špatný, bude to všude vybírat hlava nehlava, to je k ničemu, cesta do pekel.
To mi prosím vysvětli. Když budou lidi dodržovat zákony ČR, tak nebude od koho vybírat.
Ale teď si uvědomuju že mi není jasný jak ošetřit zastavování vozidel, respektive ujetí po měření (mít auto za milion a stavět mě o půlnoci nějaká neidentifikovatelná postava, tak asi nezastavím).
Je to jednoduchý. V momentu, kdy budou takové věci mít v moci soukromé firmy, bude na prvním místě pouze zisk. První taková vlaštovka bylo vybírání za rychlost městské policie, kdy se to zvrhlo v jednotlivých obcích v takovou řežbu, že se musela udělat novela zákona, která nařizume Zastavíš před lékárnou na 5 minut na zákazu, půjdeš si vyzvednout léky
sorry, nedopsal jsem...
Je to jednoduchý. V momentu, kdy budou takové věci mít v moci soukromé firmy, bude na prvním místě pouze zisk. První taková vlaštovka bylo vybírání za rychlost městské policie, kdy se to zvrhlo v jednotlivých obcích v takovou řežbu, že se musela vláda udělat novela zákona, která nařizuje MP označit měřený úsek značkami. Zastavíš před lékárnou na 5 minut na zákazu, půjdeš si vyzvednout léky a soukromá firma tě okamžitě opentlí, protože za rohem bude číhat někdo, komu se výplata počítá z počtu skalpů za den. Takže by takový systém byl třeba v parkování, v měření rychlosti, potom to můžeme rozšířit třeba na kontrolu alkoholu u cyklistu a za každé pivo kasírovat a odebírat v konečném důsledku třeba řidičáky, v přecházení na červenou, mimo přechod a já nevím u čeho všeho.
Dodržování zákonů ano, ale ne za cenu, že člověk, který má v moci tě pokutovat bude mít pouze jediný zájem...
Flame: Jenže jinde to tak funguje. Projedu se metrem 5 minut na vedlejší stanici, potřebuju na otočku do lékárny a chytí mě revizor a okamžitě mě opentlí. Vůbec ho nebude zajímat, že jsem v tom stresu nad novými léky zapomněl cvaknout jízdenku.
Až bude někdo vlastnit soukromou silniční síť, ať si na ní dělá vlastní pravidla provozu a pokutuje jejich nedodržování - pak to bude srovnatelné s Metrem.
Já jsem taky proti kontrolování a pokutování soukromým subjektem (vlastně MP, ta se má starat o pořádek, radit zabloudivším cizincům, převádět babičky s holí .......). Už i u státní policie má člověk někdy pocit, že jsou odměňovaní podle toho kolik vyberou, jinak by si víc hlídali skutečně nebezpečná místa a závažné přestupky.
Zrovna jsem v novinách viděl inzerát jak někdo nabízí zahradu k pronájmu. Plnění té smlouvy by obnášelo pouze udržování pozemku v pěkném stavu. Výhodné to bylo pro oba. Pronajímatel, který neměl čas se o zahradu starat, měl udržovaný pozemek. Nájemce si mohl pěstovat zeleninu, kytičky či ovoce... Pro oba to je výhodné. A proč by to nemohlo fungovat na silnicích? Stát by získal bezpečnější silnice, snižil by si výdaje, a koncesovaná firma nějaký kšeft.
Tojo, taky myslim, že soukromník by se staral o silnice líp. motoristi by mu platili "mýtné" a vyšlo by je to levněji, protože by odpadly dodatečné daně v palivu :o). jen nevim s těmi pravidly provozu, jestli by si majitel mohl udělat svoje - to asi neé.
Nevím kde a jak se to "zvrhlo". Mohl bys být konkrétnější? MP Praha využívá možnosti měřit rychlost opravdu mohutně a na pražských ulicích je to opravdu vidět.
Když občas jedu tramvají Vinohradskou nebo Korunovační tak napočítám 20-30 aut na chodníku, v druhé řadě (nutno objíždět po kolejích) a všechny tyhle auta tam stojí sotva pár minut. Jenomže když odjedou, hned se o pár metrů dál postaví další. Když za nimi zajedeš, odpoví že ONI tam jsou jen na chvíli a HNED odjedou a že nemají čas a že spěchají a .... A město pak vypadá jako velké parkoviště.
Třeba hasičům je lautr jedno že ty jdeš do lékárny na pět minut, když kvůli tobě neprojedou. Řidiči je úplně putna že TY spěcháš a necháš kvůli tomu auto v křižovatce a on kvůli němu nevidí. Vozíčkáře opravdu nedojímá, že zrovna teď potřebuješ na chvilku postát u sjezdu z chodníku (nebo na místě vyhrazeném pro invalidy)...
Zákon je zákon a TY nemáš špekulovat zda ho porušíš "jen trochu" a zda to vadí. Můžeš ho porušit, taky to občas dělám, ale musíš počítat se sankcí a nevyhýbat se jí. Ya basta.
Víš proč mají nyní MP povinnost na sledovaných úsecích používat značky označující začátek a konec měření? Protože města a obce investovaly nemalé peníze do nákupu radarů s, které rozdala MP. Aby byla dosažena rychlá návratnost investice a něco se vidělalo (v jejich pojetí však rozuměj, aby došlo ke zvýšení bezpečnosti), začala MP houfně měřit a vybírat na nesmyslných úsecích. Místo aby měřili např. před školou, měřily v úsecích, kde vyšší rychlost ničemu nevadila, třeba těsně před značkou konec obce. Tam byl zisk samozřejmě téměř jistý. Proti tomu se postavila státní policie s tím, že jenom rejžujou na lidech a vznikl tlak na zákaz měření MP. Jenže do radarů bylo už dost zainvestováno, tak se udělal kompromis s těmi značkami.
Zákon je zákon, souhlasím s tebou. Ale pořád se z mého pohledu bavíme o prkotinách, myslím tím málo závažné přestupky. Proto chci, aby tyto přestupky řešil člověk (policista), který bude moct dát pokutu, ale nebude hnán ziskem a bude posuzovat případ od případu závažnost. K frajírkovi v nadupaný káře, kterej bude stát na chodníku ačkoliv je kousek dál volné parkovací místo bude podle mých zkušeností přistupovat jinak než k mamince, která špatně zastavila, protože naproti přes ulici vede dítě do školky. Zaměstnanec soukromé firmy bude přistupovat k oběma stejně. V takovym státě já žit nechci, protože pak bych se mohl dožít toho, mě na kole budou zastavovat týpci a kasírovat mě za to, že nemám odrazky nebo jsem si dal cestou jedno pivko, děkuju pěkně.
Je dobrý si uvědomit, že některý zákony nejsou od toho, aby se dodržovaly na 100%, ale jen aby měl stát páku trestat ty přestupky, které už jsou nad obecně přijatelnou a tolerovanou hranicí. Tak to vidim já.
Ještě jednou. Buď prosím konkrétní. Myslím, že příliš nepřestřelím když napíšu že v Praze je, dejme tomu, 1/3 všech radarů MP v celé ČR. A já si fakt neuvědomuju, že by měřili nějak svinsky. Zato vidím statistiky. Před začátkem měření jezdilo Bělohorskou 70% řidičů rychlostí přesahující 60km/h. Dnes to je 5%- desetitisíce řidičů zpomalilo. A je to vidět i na ulicích kde se neměří. Pražáci prostě začali jezdit pomaleji. A řekl bych že ve velkých městech (řekněme nad 100.000obyvatel) jsou prakticky všechny radary. A řekni mi ve kterém městě MP "prasí".
Co mají dělat třeba starostové obcí na oblíbených motorkářských trasách, když na ně PČR kašle a možnosti měřit a zastavovat podle Tebe mít nemají?
Je opravdu skvělé když je chodník před školkou napěchován auty rodičů, kteří vezou děti do školky a když je tam já doprovázím pěšky, musím kvůli nim do silnice protože se na chodník nevejdeme. Jo a to dá rozum že by se to nemělo postihovat. WTF?????
V Armádě i u Policie nepochybně najdeš spoustu nácků. Ale to přeci není důvod proč tyto instituce zrušit a všechny vyhodit. A stejně tak když pár obcí nevyužívá pravomoci jim svěřené dobrým způsobem, není to přece důvod odebrat tuto pravomoc všem.
Nevím, proč být konkrétní. Je přeci zbytečné řešit jednotlivá místa. Problém se zneužíváním měření za účelem vybrání více pokut bylo dos přetřásaný v médiích a bylo poukázáno na konkrétní místa, kde se to děje. Právě z důvodu zneužívání se přijala novela, která jim nařizuje použití značek. Kdyby to bylo na málo místech, asi by se to neřešilo tak rychle a takovým razantním způsobem. A poukazovala na to i PČR. To je prostě fakt nad kterým je zbytečné polemizovat, tečka.
Já neříkám neměřit, ale měřit způsobem, který má smysl tzn. za účelem zvýšené bezpečnost a ne za účelem plnější kasy v městském rozpočtu. Pokud to na Bělohorské funguje, tak super.
Taky nechápu proč zmiňuješ příklad s obcemi, kde jezdí motorkáři rychle. MP měřit a zastavovat stále může, ale se značkami. Samozřejmě je trochu problém, když o probíhajícím měření budou motorkáři vědět, protože někteří během měření přirzdí, ale příště tam pojedou opět rychle. Bohužel si to MP pohnojila sama tím, že byli hamouni.
Pokud bude stát auto na chodníku a někdo jiný bude muset kvůli tomu s dítětem do silnice, jsem pro domluvu, příště pro postih. Nechápu proč ale dáváš za příklad takovýhle mantinel, který ti navíc stejně nevěřím. Jaká náhoda, že použiju příklad s parkováním před školkou a tebe zrovna ty auta před školkou tak omezují, že musíš chodit silnicí. Existuje mnoho situací, kdy to auto nebude vadit ačkoliv by bylo možné dát pokutu.
Především jsem myslel obecně, že jsem proti tomu, aby přestupky proti zákonu pokutovaly soukromé firmy.
No s takovouhle dojmologií se nedá polemizovat, protože postrádá jakékoliv argumenty.
Ano v novinách se o tom psalo, ale protože to bylo v létě a byla okurková sezóna. Problém je v tom, že se opravdu jednalo o několik jednotlivých případů. A politici se na tom pěkně populisticky svezli.
Problém třeba může být v tom, že v Parlamentu zasedají dopravní experti typu Melčák, Kubera a Šeich. Obecněji lidí kteří vyrostli za komančů a pro které je auto symbol a jakékoliv omezování tohoto symbolu je omezení jich samotných.
Trestat porušení zákona může pouze stát a to platí v celém civilizovaném světě.
Jakákoliv odchylka od této základní zásady je velmi špatná a víc než zvrácená, je to pohrdání základy zákonnosti a ústavního pořádku.
Jsem to nějak nedopsal :-)
Když už si stát vymýšlí nějaké zákony, tak by se také sám měl postarat o to aby byly dodržovány. Pokud se tyhle kompetence postoupí někomu jinému, tak se z toho stane jen prachsprostá honba za penězi... A budou se vybírat peníze za sebevětší hovadinu, hlavně že s tím nikdo nebude mít moc práce...
Můžu se zeptat koho volíš? Komunisty? Nebo nějakou jinou silně levicovou stranu?
Co to s tím má společného ?
Prostě zastávám názor, že když mne má někdo na základě zákonů trestat, tak ať to je pouze stát... Nikdo jiný tu pravomoc zatím nemá, a doufám, že nikdy ani mít nebude ! Osobně se někde venku s nějakým trotlem, pokud to nebude policajt, odmítám bavit...
"Když už si stát vymýšlí nějaké zákony, tak by se také sám měl postarat o to aby byly dodržovány."
Stát si vymyslel že mám platit daně. Nojo, ale co když nemám práci, to si na ně přeci nevydělám. A stát vymyslel že mám platit daně, tak by se měl SÁM postarat abych měl práci. Stát si vymyslel (listina základních práv a svobod) že mám právo na zdravé životní prostředí. A když v národním parku uvidím rozházené odpadky, tak je neposbírám protože NP si vymyslel stát a tak se také má postarat o jejich likvidaci.
Obecně se politika silného státu regulujícího kdeco označuje jako levicová. Naopak politika která klade větší důraz na občany a jejich odpovědnost se označuje jako pravicová. Když jsi se dožadoval silné role státu, předpokládal jsem že jsi levičák.
Ad "silný stát".
Podle mne o tohle vůbec nejde. Přeci nemusí vymýšlet další omezující zákony. Nějaké tu už dávno máme, tak mi jde jen o to aby je vymáhal opět jen stát.
Vrátil bych se opět k otázce co je to ten "stát"? Asi nějaká právnická osoba za kterou jednají pověřené osoby fyzické. Takže když příslušník státu, ergo občan, vykonává tuto vůli státu je to v pořádku, ne?
Ano, s tou definicí je možno souhlasit...
Spíš bych tedy ten svůj požadavek ale definoval tak, že pokud tu má někdo kontrolovat dodržování zákonů, které tu uvádí v platnost "stát", tak by to měl být zase jen "státní" zaměstnanec ;-)
A jsi v pasti. Na dodržování zákonů nedohlíží pouze státní zaměstnanci. Třeba dobrovolní strážci NP nebo Lesní stráž (či jak se to jmenuje). Zcela určitě nemají pracovní smlouvu s nějakou státní organizací. Nebo třeba stavební odbor OÚ- jejich referent také není státním zaměstancem ve smyslu v jakém Ty píšeš (protože obec nežije 100% ze "státních" peněz)...
No a v tom je to levičáctví. Místo toho aby se o společný zájem starali všichni členové společenství, tak mají členové odvést daně, držet hubu a krok, a za tyto odvedené daně jim bude vybranými (rovnějšími?) členy společenství poskytnut státní servis.
2 jinec:
Strážci jsou ze zákona oprávněni:
§ 81, odst.8
a) zjišťovat totožnost osob, které porušují předpisy na ochranu přírody,
b) ukládat a vybírat blokové pokuty za přestupky na úseku ochrany přírody,
c) vstupovat na cizí pozemky za podmínek stanovených v zákonu č.114/92 S. o ochraně přírody a krajiny,
d) zadržet ke zjištění totožnosti osobu, kterou přistihnou při porušování právních předpisů o ochraně přírody a krajiny a odevzdat ji orgánu Policie ČR; přistižené osoby jsou povinny uposlechnout,
e) požadovat pomoc nebo součinnost orgánů Policie ČR, popř. obecní policie, pokud nemohou splnění svých povinností zajistit vlastními silami a prostředky.
Jsou veřejnými činiteli, takže po napadení Ti přišijou trestný čin útoku na veřejného činitele, neuposlechnutím pokynu se dopouštíš přestupku atd.
SEHR INTERESANT! Nesouhlasíš tedy s existencí exekutorů (soukromé subjekty)? Bezpečnost na fotbale má zajišťovat PČR (protože na fotbale dochází k porušování zákonů)?Odmítáš existenci MP (zřizovatelem je obec, nikoliv stát)? Odmítáš existenci bezpečnostních agentur hlídajících soukromý majetek (soukromý subjekt jehož jediným smyslem je prevence trestné činnosti)? Převoz peněz by také měl asi zajišťovat stát.
Můžeš mi prosím zadefinovat co je to "stát"? Společenství lidí? A jak "stát" zajišťuje výkon státní moci? Pomocí svých členů (občanů), na které deleguje výkon některých pravomocí?
Tvrdíš že státní moc nemůže vykonávat obyčejný člen společenství, musí to být něco extra. Stát je tu jen pro vybrané a ostatní nejsou členy státu?
Zkus prosím nějak lépe vysvětlit co pro Tebe znamená "stát".
Jenom k té první části. Exekutor je vykonavatelem rozhodnutí orgánu státní moci, policie má "souhlas" k udělování pokut (tudíš trestu), MP je zákonem uznaná složka. A bezpečnostní agentury?? To je pouze psychologická berlička proti neznalým - nemají absolutně žádnou pravomoc, mohou si dovolit pouze to, co kterýkoliv občan. Převoz peněz? Stát si zajišťuje převozy pro "státní" banky" za doprovodu policie, bezpečnostní agentury jsou smluvně najímány soukromým subjektem.
A proč k exekutorovi a policistovi nemůže být přidán "dopravník" splňující zákonem dané náležitosti- proč "dopravník" nemůže získat souhlas k udělování pokut a policie může?
Když mi lump vyleze přes plot na můj pozemek, tak mu můžu dát přes držku. A je vcelku jedno zda to budu já osobně nebo můj kamarád nebo mnou najatá gorila.
Stát si převozy peněz nezajišťuje (jinak by nemohli přepadávat vozy bezpečnostních agentur zajišťujících převoz peněz pro Českou poštu s.p.)
Ha a ještě jsem si vzpomněl na notáře!
Koho míníš tím "dopravníkem"? Když Ti lump přeleze plot, můžeš (stejně jako bezpečnostní agentura) pouze chránit újmu na majetku popř. zdraví a života. A že mu dáš (popř. gorila) do držky? Kromě určitých specifických profesí znají zákony velmi dobře kriminálníci a (je to směšné) Ti Tě mohou žalovat. A stát si převoz peněz nezajišťuje? Přicházím do styku s ČNB a Českou exportní bankou, těmto zajišťuje st. policie převozy (a jsou to manévry).
Exekutor je osoba splňující zákonem určené podmínky pro výkon státní moci (exekucí).
Policista je osoba splňující zákonem určené podmínky pro výkon státní moci (dodržování lecčeho).
"Dopravník" je osoba splňující zákonem určené podmínky pro výkon státní moci (kontrola dodržování silničních předpisů).
Jen tvrdím že stát nezajišťuje veškeré převozy státních peněz. Komu patří peníze státního podniku, případně akciovky 100% vlastněné státem?
Jó - "dopravník" je vlastně ten, komu já říkám "dopravák", tedy příslušník policie.
Peníze státního podniku (popř. společnosti vlastněné státem) jsou "státní"(sakra, jak ten termín nesnáším). Převozy peněz (státních) může zajišťovat i bezpečnostní agentura, ale za režimu, který "naplňuje maximální ochranu svěřených prostředků" (oficiální znění). Ovšem je to naprosto stejný bordel jako ve všem, co ochraňuje stát.Pokud ředitel státního podniku uzná, že nejdokonalejší ochranu zajistí bezp. agentura (přál Ti vidět ty manévry na začátku devadesátých let a kolik b.a. platily za "ochotu"), je to na něm a za dosti velké peníze. Přitom převoz policií je bezplatný.
Schválně jsem použit novotvar "dopravník", protože by to nebyl příslušník PČR tak jak je jím "dopravák" (kterému by zůstaly na bedrech třeba dopravní nehody).
Může to být třeba i "patník" pokud k tomu bude mít státem stanovené zmocnění a činnost bude vykonávat na základě zákona.
Nechci a nebudu se pouštět do složitějších definic a vysvětlování.
Pouze stát = parlament svým zákonem stanoví co je trestné a za co je možné uložit trest nebo sankci a jak velkou. Stát svým zákonem určuje kdo je oprávněný dohlížet na dodržování zákona a jakým způsobem a pouze stát svým zákonem určuje kdo může trestat porušení zákona, stanoví průběh a přesná pravidla řízení.
Exekutor nikoho netrestá, pouze vykonává pracomocná a vykonatelná rpozhodnutí, která byla vyslovena na základě zákona oprávněnou osobou.
Policie má zákonem stanovené zmocnění ke své činnosti, tedy mimo jiné také k vyšetřování a v několika málo případech také k ukládání pokut za porušení zákona (přestupky), obdobně to platí i poro obecní (městskou) polici, která také může působut jedině na základě zákona. To, že obec je zřizovatelem obecní policie znamená pouze to, že obec si může zřídit policii za dodržení zákona, ale policie vykonává činnost jen na základě zákona o obecní polici, obec nemá pravomoc zákon nějak měnit. Bezpečnostní agentury nemají žádnou pravomoc kohokoliv trestat, mají oprávnění stejné jako každý jiný občan. Pokud obec vykonává státní správu, tak jen na základě zmocnění daným zákonem (státem) a obec si jen určí, který její zaměstnanec bude danou činnost vykonávat, na to obec dostává od státu peníze.
Státní moc může vykonávat, kterýkoliv občan státu, pokud splňuje zákonem (státem) stanovené podmínky, který k tomu bude zmocněný zákonem. Typickým předsstavitelem těchto občanů je soudce. Soudce je k výkonu soudcovské činnosti jmenovám prezidentem na základě zákona a vykonává činnost na základě zákona a při své činnostii se řídí pouze zákony.
Obdobnmé jako ve státní správě to je ve veřejné správě, opět vše je podřízeno zákonu. Obec může svoji vyhláškou určovat některá pravidla, ale vyhláška nesmí být v rozporu se zákonem, tedy pravidly určené státem = parlamentem.
Doufám, že jsem to napsal srozumitelně.
Dobře, zkusím teď shrnout všechny všechny Tebou uvedené případy, kdy se o dodržování zákonů, a trestání za přestupky nebo přímo porušení zákona, nestará jen policie. A mělo by to být společné pro všechny dnešní Tvé příspěvky k tomuto tématu. Tak se nediv, že to lepím zrovna sem ;-)
Podle mne se tu stále motáme okolo dvou termínů, "zaměstnanec státu" versus "soukromník" či "firma". Takže ano, všechny Tebou vyjmenované výjimky kdy toto nedělá jen policie existují, s tím souhlasím... Na druhou stranu to ale rozhodně nejsou lidé z nějaké firmy, která si tímto jediným způsobem vydělává peníze. To je to, na co celou dobu narážím... Podle mne prostě nejde vymáhání zákona, nebo dokonce vybírání pokut od široké veřejnosti svěřit někomu, pro koho tato činnost bude hlavním zdrojem jeho příjmů. Protože pak se taková firma/organizace/spolek či jen osoba bude zisky snažit samozřejmě maximalizovat a bude pak každého neuvěřitelně prudit, a samozřejmě kasírovat, kvůli každému sebemenšímu překročení zákona... Tohle opravdu chceš ? Možná to vidím hodně černě a skutečnost pak bude trochu jiná, ale přesto se toho docela obávám... Sám asi víš kolikrát denně, týdně, měsíčně nebo ročně ten zákon při svých cestách po Praze na kole nerespektuješ ;-) Sám to sem občas napíšeš... Asi bys byl tedy nerad, kdyby Tě minimálně jednou denně taková "hlídka" odchytla kvůli nějaké absolutně neškodné pitomosti a napařila ti pokutu...
Ono to asi nebude takto doslova, oni možná ani nebudou mít pravomoc vybrat peníze přímo na místě, ale kdo ví...
Malinkou odchylku samozřejmě cítím u těch exekutorů. Ti jsou opravdu samostatně fungující a hlavně si tímto vydělávají peníze. Ovšem rozhodně nedělají to, co bych mohl nazvat "dohlížením na dodržováním zákona" či "trestání"... Pokud vím, tak oni zasahují teprve až do té konkrétní záležitosti zasáhne stát, tzn. po vynesení rozsudku soudu. Do té doby nemohou sami od sebe, na popud kohokoli, a rozhodně už ne podle svého uvážení, k někomu nakráčet domů, tam mu zabavit veškerý majetek a pak teprve laskavě státu hodit echo, že dotyčný něco provedl, že mu sebrali majetek, tady že má stát skoro celou sumu a nějaké procento z toho že si exekutor nechává pro sebe. Takto to přeci není, že ne ?
Ohledně soudců, ti přeci státními zaměstnanci jsou a ne že ne...
Co se týče výše zmíněných ochranářů, přidám k nim rovnou i Lesní stráž, protože si myslím, že jsou si svými pravomocemi a náplní práce hodně podobní. Tihle lidé na dodržování některých konkrétních zákonů samozřejmě dohlížejí a dokonce mohou i vybírat pokuty. Na tom se shodneme. Že mají status veřejného činitele, a z toho plynoucích záležitostí, také víme... Oni ale zase plní mnou požadovanou podmínku, a to, že ta jejich činnost není hlavním způsobem jak si na své fungování vydělat...
O ochrankách jsem původně nechtěl ani psát, ale když jsem slíbil, že zkusím popsat všechno, tak to risknu ;-) Ochranka je sice také "firma", která si na svou činnost může vydělávat i tak, že dostane dlouhodobější zakázku od státu. A je jedno co konkrétního pro něj bude dělat... Pokud se budeme bavit jen o věcech kdy s nimi může přijít do styku kdokoli z nás, tak zatím jsem ale neslyšel o jediném případu, kdy by mohli lidi na veřejnosti zastavovat a vykládat jim, že provedli to a to, a že za to po nich chtějí nějaké peníze. Ano, mohou lidem např. zamezit ve vstupu do některých míst, mohou se starat o bezpečnost nějakých hromadných akcí. Ale nic z toho se opět netýká hlídání dodržování zákona.
Takže sem na konec znovu dávám, pro mne dost podstatnou, myšlenku, kvůli které do toho pořád šťourám:
"Vymáhání zákona, nebo dokonce vybírání pokut od lidí nejde svěřit někomu, pro koho tato činnost bude hlavním zdrojem jeho příjmů..."
Snad jsem to napsal srozumitelně a nemám v tom moc velký zmatek :-)
Jardo, moc se tím nevzrušuj. Otázka vstupu soukromých subjektů do oblasti dodržování zákona byla dosti probírána v roce 1994. Tehdy po nějakém incidentu na fotbalovém zápasu (brutální zásah bezpečnostní agentury) byla na Ministerstvu vnitra zřízena expertní skupina (hlavní slovo měli právníci), která vyhodnocovala i nabídky bezpečnostních agentur. Přes značné lobbování bylo naprosto nekompromisně rozhodnuto - nepřipustit vymáhání práva soukromým subjektem.
K tomu bych chtěl dodat, mám osobní zkušenost s bezpečnostními agenturami a mohu říci, že jedno z mých špatných rozhodnutí bylo (společně s tehdejším ministrem vnitra Sacherem) prosadit sem první společnost s tímto zaměřením (celosvětově proslulá, kladnými referencemi opředená). Vzhledem k tomu, že si rád ověřuji realizaci svých rozhodnutí, byl jsem se podívat na nábor a školení budoucích quardů. Většina zájemců byli kovbojíčkové, kteří měli jedinou starost a to, kdy dostanou zbraň, pouta a pendrek. K jejich obrovskému zklamání jim však bylo sdělováno, že nemají žádné pravomoce. Využíváním těchto agentur se vlastně nahrazovalo špatné svědomí těch, kteří do té doby byli zvyklí respektovat Závodní stráž. Takže ti "vrátní" (pozůstatek předchozího režimu) byli propuštěni, funkce zrušeny a nahrazeni "černými šerify". Ono to lépe opticky vypadalo.
Toť vše - jen můj názor. Rozhodně si nedovedu představit, že by kdokoliv si mohl najmout kohokoliv na vymáhání zákona. Byl by to pouze hon na čarodejnice.....
No právě, vidím to úplně stejně... Dovedu si totiž dost živě představit, jak se na tohle budou hlásit různá individua, která netouží po ničem jiném než mít jakousi nadřazenost nad ostatními... Policajti alespoň prochází nějakými psychotesty a ty jejich případné osobnostní problémy by měly být odhaleny hned na začátku...
U soukromé firmy se ale obávám, že nic takového dělat nebudou...
Zrovna ten fotbal není dobrý příklad. Od jara letošního roku se o to starají soukromé subjekty.
V našem případě by, myslím, bylo možné vybírat z mnohem většího počtu zájemců než v případě standardní bezpečnostní služby (kvůli značně nadstandardnímu platu) a získat tak kvalitní lidi.
Hele a jakej je rozdíl mezi "hlídaným" soukromým parkovištěm, jehož majitel si hlídá, aby mu tam nikdo jiný nestál a parkovištěm patřícím obci? Oba mají zájem, aby tam parkovali jen lidi, co zaplatili za parkování, oba mají náklady na udržování těchto míst a oba přicházejí o nějaký zisk z jiného druhu pronájmu toho místa. Když si soukromník najme firmu, která hlídá tyto místa, tak si vybere tu, která mu nabídne nejlepší cenu za hlídání a nemusí jít o počet nalezených míst, kde parkují "zloději", pokud to firma dělá zle nebo draze, tak si najme jinou. Proč to obec nemůže dělat stejně? Jinak obec si takhle dělá obecní polici a i když budete tvrdit opak, tak to je stejná soukromá složka, jen s většími pravomocemi, zřízená obcí. Stejně jsou zřízeny obcí třeba komunální služby, které mohou být i soukromé... Btw si obec může dát podmínku, že pracovníci projdou psychotestem nebo třeba kurzem esperanta, to je na nich....
Ale je rozdíl mezi výběrem parkovného (něco mezi službou a výběrem nájemného za zabraný prostor) - a trestáním za porušení zákona.
Upřimně řečeno je to docela zajímavý téma, mě prostě přijde, že zákon to sice upravuje, ale třeba svůj dům si taky primárně chráníš sám... ale radši to nebudu řešit, je to možná i tím, že auto neřídím :-D A pro ostatní občany by bylo přece výhodnější, když by auta neparkovala tam, kde nemají. Třeba MP na praze 3 taky odtahuje auta za chviličku, ale protože se věnují odtahům, nehlídají jinde... a občany stojí dost peněz...
to čeho se obáváš se dá regulovat (netvrdím že by to fungovalo). Pokud by se firma chovala neeticky, můžeš ji sebrat licenci nebo vyhodit z obce (klidně si můžeš dát podmínku že pro působení v obci potřebuje její souhlas a musí se řídit pokyny obce). Můžeš také taxativně vymezit co smí kontrolovat a pokutovat (a opět můžeš obci umožnit tyto pravomoci omezit).
A kdyby nastal s magorem starostou, jak píše Barakuda, nezbyde než počkat do komunálních voleb (předtím si můžou akorát lidi v hospodě vzájemně nafackovat za to jakého hňupa si zvolilli).
Je fakt, že občas nedodržuji na kole předpisy. to je do značné míry vynuceno nepříliš lákavými podmínkami spojenými s dodržováním předpisů. Kdyby se zlepšily podmínky, nepochybně bych už neměl tolik důvodů se předpisům nepodřizovat.
Ale výše v diskusi zastáváš názor, že předpisy jsou proto, aby je všichni dodržovali, a ne abys přemýšlel a diskutoval, jestli zrovna tady to porušení moc nevadí (např. to parkování u školy).
Kdyby se zlepšily podmínky pro řidiče, nepochybně by i oni neměli tolik důvodů se předpisům nepodřizovat.
To si asi podle tebe můžu (jako člen Společenství lidí) sám tisknout peníze... :-)
Peníze si samozřejmě tisknout můžeš, otázkou je, zda je někdo bude používat. Stravenky si taky tiskne soukromá firma a lidi je uznávají a používají.... Existují ekonomové, kteří ti řeknou, že největší škůdce ekonomiky je centrální banka, protože pokud udělá chybu, nic se jí nestane, už se jí to jednou povedlo a naší ekonomice to fakt neprospělo....
Ale abych se podržel tématu, myslel jsem běžné a skutečné všude akceptované peníze. Tak jako by ti "samozvanci" pokutovali za běžné přestupky v podstatě všude a od kohokoliv.
Pokud bys donutil ostatní lidi, aby je užívali a akceptovali, tak si můžeš sám tisknout peníze :-) Ale museli by to ostatní opravdu AKCEPTOVAT :-)
Správně.
A taky jízdu pod vlivem alkoholu, absenci povinné výbavy, např. odrazek nebo osvětlení za snížené viditelnosti, jízdu po chodníku, jízdu na kole po silnici tam, kde vede souběžná cyklostezka.
Jen ať pořádně platí, piráti!
Krom toho vůbec není od věci upozorňovat na kontrolu dodržování předpisů informativní značkou. Například od letoška musí MP a město označit úsek měření rychlosti značkou, a za jinak stejných podmínek je v prvním pololetí o třetinu méně mrtvých než v předchozím roce, dokonce nejméně za posledních 20 let.
MP z některých měst hlásí, že od zavedení značky nezjistili ani jeden přestupek (hypotéza, že se řidiči více dopouštějí přestupků mimo značené úseky nebyla nikdy doložena, a nižší počet mrtvých ji nepřímo vyvrací).
Jelikož se informace o kontrole prokazatelně osvědčila, tak bych tuto povinnost rozšířil i na státní policii a na všechna místa, kde se dodržování zákonů kontroluje.
Ono je to podobné všude, třeba u nás v Hradci nemají ani jeden odtah a vše se řeší pronájmem, vždyť to zaplatí majitel auta a pro firmy je to jistý kšeft. Je to jen o chuti policie se tím zabývat a řešit to.
to není, ale v cizině to běžně řeší tak, že v místech sjezdů jsou sloupky nebo betonové tarasy bránící sjezd před parkováním
No vida, stačilo by se podívat vedle k nějakým osvícenějším sousedům. Ta zatuhlost (nejen v ne/nájezdech na obrubník) je deprimující.